VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Milan7
    13:27 31.05.2022

    Ruský útok muže proti muži ještě Češi nezažili, nicméně výjimečně ke střetu dojde. A to nikoliv jenom s průzkumnými jednotkami. „Občas k nám někdo přijde, protože si splete strany. ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský útok muže proti muži ještě Češi nezažili, nicméně výjimečně ke střetu dojde. A to nikoliv jenom s průzkumnými jednotkami. „Občas k nám někdo přijde, protože si splete strany. Prostě sem zabloudí. Ke kolegům takhle na pozici přišel Rus, co se opil. To pak nedopadá dobře,“ popisuje Petr, aniž by zacházel do detailů.
    :-D

    https://www.novinky.cz/valka-n... Skrýt celý příspěvek

    • peter111
      13:42 31.05.2022

      Je rozumné tyhle videa točit a zveřejňovat?

      Je rozumné tyhle videa točit a zveřejňovat?

      • Mortles
        14:23 31.05.2022

        Řekněme, že to natočili třeba před týdnem, dvěma, tak za takových podmínek to asi už bezpečné bude.

        Řekněme, že to natočili třeba před týdnem, dvěma, tak za takových podmínek to asi už bezpečné bude.

        • Cimbi
          15:43 31.05.2022

          Doufám. Jinak by mohli dopadnout jako ta ruská loď v Berďansku

          Doufám. Jinak by mohli dopadnout jako ta ruská loď v Berďansku

      • Cimbi
        15:42 31.05.2022

        Správná úvaha - není, pokud tomu nedáš odstup před zveřejněním (viz Mortles)

        Správná úvaha - není, pokud tomu nedáš odstup před zveřejněním (viz Mortles)

  • majales
    12:28 31.05.2022

    Ruská státní TV. Diskuze o tom co je potřeba ke zničení USA a kolik Ukrajinců má být zmasakrováno - 2 milióny. Nikdo ve studiu nevznesl jedinou námitku a to včetně jednoho ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruská státní TV. Diskuze o tom co je potřeba ke zničení USA a kolik Ukrajinců má být zmasakrováno - 2 milióny. Nikdo ve studiu nevznesl jedinou námitku a to včetně jednoho poslance Dumy.

    Skromně ddoufám, že karma funguje a že se jim to jako bumerang vrátí.

    https://twitter.com/JuliaDavis... Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      12:42 31.05.2022

      Vtipné je jak ve všech těch úvahách úplně vynechávají fakt, že protistrana disponuje taky atomovkami.

      Vtipné je jak ve všech těch úvahách úplně vynechávají fakt, že protistrana disponuje taky atomovkami.

      • Tino
        12:57 31.05.2022

        mozno je to viac nebezpecne...ak si propaganda nastavuje proletariat tak, ze ten neberie do uvahy moznosti a prostriedky druhej strany, ze podpori akekolvek sialenstvo v ...Zobrazit celý příspěvek

        mozno je to viac nebezpecne...ak si propaganda nastavuje proletariat tak, ze ten neberie do uvahy moznosti a prostriedky druhej strany, ze podpori akekolvek sialenstvo v presvedceni , ze sa nic moc nemoze stat...oni toto nedavaju len tak prvoplanovo, rus propaganda si malych ludi pestuje a formuje nazorovo do podoby aku potrebujeSkrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          13:42 31.05.2022

          Blbý, že tímto způsobem to zradikalizuje i jinak normální lidi.

          Blbý, že tímto způsobem to zradikalizuje i jinak normální lidi.

    • Toomk
      12:58 31.05.2022

      Mně to přijde, jako prostoduchá zábava pro jednoduchý lidi. Prostě v americe koukají na wresling a je to domluvený divadlo, tak tady je to taky domluvený divadlo - jedna zmalovaná ...Zobrazit celý příspěvek

      Mně to přijde, jako prostoduchá zábava pro jednoduchý lidi. Prostě v americe koukají na wresling a je to domluvený divadlo, tak tady je to taky domluvený divadlo - jedna zmalovaná čarodejnice to moderuje a 4 úchyláci, co touží po armagedonu, se předhánějí, co řekne větší blbost.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        13:03 31.05.2022

        Počkej počkej to říkali také o Žirinovskij. Ono to není pravda. Tohle je ruský hlavní proud. Tohle je hlavní televize v hlavní vysílací čas. Toto co jsi myslí ruské elity. ...Zobrazit celý příspěvek

        Počkej počkej to říkali také o Žirinovskij. Ono to není pravda. Tohle je ruský hlavní proud. Tohle je hlavní televize v hlavní vysílací čas. Toto co jsi myslí ruské elity. Žirinovskij měl desítky ruských státních vyznamenání. K jeho rakvi se přišel poklonit také Putin. Žirinovskij vedl 3. Největší stranu v Rusku.Skrýt celý příspěvek

        • Nesher
          13:19 31.05.2022

          Z toho bych zase tolik nevyvozoval, u nás vede třetí největší stranu neúspěšný japonský popelář , nicméně jeho reálný vliv je minimální.

          Z toho bych zase tolik nevyvozoval, u nás vede třetí největší stranu neúspěšný japonský popelář , nicméně jeho reálný vliv je minimální.

        • Toomk
          13:20 31.05.2022

          To si neodporuje -> hlavní proud informací pro jednoduchý lidi, ale jinak chápu, jak to myslíš.

          To si neodporuje -> hlavní proud informací pro jednoduchý lidi, ale jinak chápu, jak to myslíš.

        • GlobeElement007
          13:39 31.05.2022

          Všimni si, že to říkají "opoziční" politici.

          Nemají odpovědnost, mohou se tvářit odhodlaně, rozhodně a navrhovat úplné blbosti.

          Vždyť u nás to chodí stejně.

          Všimni si, že to říkají "opoziční" politici.

          Nemají odpovědnost, mohou se tvářit odhodlaně, rozhodně a navrhovat úplné blbosti.

          Vždyť u nás to chodí stejně.

    • Pilgrim
      15:17 31.05.2022

      Hraje tu někdo trošku pokr? Protože jedno ze základních pravidel pokru je: jsi-li silný, předstírej slabého a naopak. No a prostě neustálé brebentění o atomovkách a mazání Varšavy, ...Zobrazit celý příspěvek

      Hraje tu někdo trošku pokr? Protože jedno ze základních pravidel pokru je: jsi-li silný, předstírej slabého a naopak. No a prostě neustálé brebentění o atomovkách a mazání Varšavy, UK ostrovů, Paříže a teď dokonce Ameriky mi připomíná zoufalého hráče, který ví že prohrál, ale přesto se snaží protivníka ukecat ke složení karet. A ničemu se mezinárodní politika nepodobá víc, než právě pokru.Skrýt celý příspěvek

      • Hawk
        16:52 31.05.2022

        blafování, samozřejmě... :-D pokud s pokerface zabírají v TV Polsko, tak je tam něco na tuty hodně špatně...

        blafování, samozřejmě... :-D pokud s pokerface zabírají v TV Polsko, tak je tam něco na tuty hodně špatně...

  • majales
    12:20 31.05.2022

    Objevil se záznam ze zásobovacích letů do obleženého Mariupolu..

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    Objevil se záznam ze zásobovacích letů do obleženého Mariupolu..

    https://twitter.com/Blue_Sauro...

    • Toomk
      12:28 31.05.2022

      O obraně Mariupolu a těchto odvážných letech se zásobami by měl vzniknout film, aby se na tyhle hrdinné obránce nikdy nezapomnělo.

      O obraně Mariupolu a těchto odvážných letech se zásobami by měl vzniknout film, aby se na tyhle hrdinné obránce nikdy nezapomnělo.

      • Tino
        12:38 31.05.2022

        toto si sfilmovanie urcite ze pyta a podla mna sa tak stane....postava jedneho z velitelov ktory mal namiesto ruky titanovu protezu, prisiel o jedno oko....hrdinstva prejaveneho v ...Zobrazit celý příspěvek

        toto si sfilmovanie urcite ze pyta a podla mna sa tak stane....postava jedneho z velitelov ktory mal namiesto ruky titanovu protezu, prisiel o jedno oko....hrdinstva prejaveneho v suvislosti s obranou mariupola bolo z UA tolko, ze by ma neprekvapilo keby sa k teme vratili tvorcovia band of brothers napr. s nejakym serialom, ktory by toto cele zachytil lepsie, blizsie.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          13:44 31.05.2022

          Já bych preferoval happy end, kde se všichni vrátí domů zdraví a živ.

          Já bych preferoval happy end, kde se všichni vrátí domů zdraví a živ.

  • bently
    12:20 31.05.2022

    Pro doplnění stávající debaty ohledně nově přijatého embarga EU na dovoz ruské ropy: na přední straně hlásné trouby RF jménem ria.ru o tom dosud (12:19 hod) není jediný komplexní ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro doplnění stávající debaty ohledně nově přijatého embarga EU na dovoz ruské ropy: na přední straně hlásné trouby RF jménem ria.ru o tom dosud (12:19 hod) není jediný komplexní článek. Prostě nic!
    Jediný související titulek zní "Bulharsko dosáhlo výjimky z embarga EU na dovoz ruské ropy", a ten je tak trochu "schován" vpravo dole.

    https://ria.ru/...

    Myslím, že lepší důkaz toho, že je v Rusku vzhledem k opatřením přijatými EU opravdu zle, jen tak nedostaneme.Skrýt celý příspěvek

    • halin
      12:53 31.05.2022

      Ani na https://www.kommersant.ru/... nic. Riesia tam SWIFT pre SBERBANK ale o rope ani slovo. Asi riesia ako to predat verejnosti, vymysliet ako ich to posilni, alebo minimalne ...Zobrazit celý příspěvek

      Ani na https://www.kommersant.ru/... nic. Riesia tam SWIFT pre SBERBANK ale o rope ani slovo. Asi riesia ako to predat verejnosti, vymysliet ako ich to posilni, alebo minimalne nezasiahne.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    12:13 31.05.2022

    Situácia v ukrajinskom meste Severodoneck v Luhanskej oblasti je podľa tamojšieho gubernátora Serhija Hajdaja veľmi vážna. Ako uviedol pre BBC Radio 4, Rusi „sa snažia zaútočiť na ...Zobrazit celý příspěvek

    Situácia v ukrajinskom meste Severodoneck v Luhanskej oblasti je podľa tamojšieho gubernátora Serhija Hajdaja veľmi vážna. Ako uviedol pre BBC Radio 4, Rusi „sa snažia zaútočiť na mesto z mnohých strán“.
    „Žiaľ, už do mesta vstúpili. Ostreľovali sanitku a nevieme, čo sa stalo s lekármi. Nedvíhajú nám telefóny. Nemocnica je rozbitá,“ podotkol Hajdaj.

    Tvrdí, že ukrajinské jednotky zo Severodonecka neodišli a v meste trvajú boje. Severodoneck je momentálne rozdelený frontovou líniou na polovicu a evakuácia civilistov je nemožná. Na otázku, či mesto padne do rúk Rusov, Hajdaj odpovedal: „Je vojna. Nemôžete robiť takého prognózy.“Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    12:13 31.05.2022

    Ruské jednotky sa pripravujú na rozsiahly útok na územie okolo mesta Sloviansk – centrum ukrajinských obranných síl v regióne Donbas na východe Ukrajiny. Moskva presunula do ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruské jednotky sa pripravujú na rozsiahly útok na územie okolo mesta Sloviansk – centrum ukrajinských obranných síl v regióne Donbas na východe Ukrajiny. Moskva presunula do spomínanej oblasti vojakov a plánuje Sloviansk napadnúť z Iziumu a tiež z nedávno obsadeného mestečka Lyman, vyplýva z pondelkovej správy generálneho štábu ukrajinskej armády.
    Oblasť medzi mestami Sloviansk a Kramatorsk je najväčším metropolitným územím v Donbase, ktoré je ešte pod kontrolou Kyjeva. Nachádza sa tam i hlavné velenie ukrajinských jednotiek na východe krajiny.

    "V oblasti Slovianska podnikli nepriateľské jednotky preskupenie svojich bojových síl, aby obnovili ofenzívu v smere Izium – Barvenkove a Izium – Sloviansk," uvádza sa vo vyhlásení generálneho štábu ukrajinskej armády.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      15:04 31.05.2022

      Pokud jsem se dobře díval na rozbory pana Wolského a dalších, tak souměstí Slavjansk -Kramatorsk buduje kruhové opevnění už nejméně měsíc. Tolik dělostřeleckých granátů rusáci mít ...Zobrazit celý příspěvek

      Pokud jsem se dobře díval na rozbory pana Wolského a dalších, tak souměstí Slavjansk -Kramatorsk buduje kruhové opevnění už nejméně měsíc. Tolik dělostřeleckých granátů rusáci mít nemohou. Navíc na západ od nich pravidelně vídám ikonku ukrajinské tankové brigády.Skrýt celý příspěvek

  • Studebaker
    11:27 31.05.2022

    https://www.sector.sk/novinka/... "Veď nech si zahrá na nejakej úžasnej konzole stvorenej v jeho ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.sector.sk/novinka/...

    "Veď nech si zahrá na nejakej úžasnej konzole stvorenej v jeho rodnej matke Rusi a nie na tomto špinavom Americko Japonskom vynáleze fuj"

    celkom dobre komentare su tam k tomu. Este aj rusacke mordorske hry keby mali ze...Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:01 31.05.2022

      Ruských her je hodně. To zase nepodceňovat.
      S ruskými konzolemi a PC to bude horší.

      Ruských her je hodně. To zase nepodceňovat.
      S ruskými konzolemi a PC to bude horší.

    • waggon
      12:38 31.05.2022

      A hádejte, kdo článek přidal :-)

      A hádejte, kdo článek přidal :-)

      • GlobeElement007
        13:10 31.05.2022

        V životě jsme o něm neslyšeli.

        Nicméně, jakou odpověď byste čekali na položenou otázku "Odpovíš mi, nebo jsi zemřel?"

        V životě jsme o něm neslyšeli.

        Nicméně, jakou odpověď byste čekali na položenou otázku "Odpovíš mi, nebo jsi zemřel?"

        • waggon
          13:30 31.05.2022

          Já ti dám neslyšely

          Já ti dám neslyšely

          • waggon
            13:30 31.05.2022

            nesliseli :-D :-D

            nesliseli :-D :-D

          • waggon
            13:31 31.05.2022

            neslyšeli :-D :-D

            neslyšeli :-D :-D

  • Studebaker
    11:22 31.05.2022

    nackovsko-komoussky hybrid z mordor uz pozeram ze je v severodonecku, uz dobyjaju mesto... super

    nackovsko-komoussky hybrid z mordor uz pozeram ze je v severodonecku, uz dobyjaju mesto... super

    • Roland
      11:27 31.05.2022

      Severodoneck asi slouží jako brzda - tipuju, že hlavní obrana v té linii je až za řekou na západ od sd

      Severodoneck asi slouží jako brzda - tipuju, že hlavní obrana v té linii je až za řekou na západ od sd

      • Cimbi
        12:11 31.05.2022

        Taky myslím. Nechávají je krvácet a ustupují za řeku, kde intenzivně opevňujou

        Taky myslím. Nechávají je krvácet a ustupují za řeku, kde intenzivně opevňujou

        • Studebaker
          12:19 31.05.2022

          obrana do hlbky s cielom ich vycerpat a potom protiutok? Podobne jako to sojuz robieval u kursku a podobne? To by bol ten dobry pripad potom.

          obrana do hlbky s cielom ich vycerpat a potom protiutok? Podobne jako to sojuz robieval u kursku a podobne? To by bol ten dobry pripad potom.

          • Cimbi
            13:10 31.05.2022

            Jo, jedou postupný ústup, vždy se část stažených někde cestou opevní a počká, až k nim ustoupí poslední, pak udeří na Rusi, co jsou jim v patách a zase se stáhnou. Jsem přesvědčen, ...Zobrazit celý příspěvek

            Jo, jedou postupný ústup, vždy se část stažených někde cestou opevní a počká, až k nim ustoupí poslední, pak udeří na Rusi, co jsou jim v patách a zase se stáhnou. Jsem přesvědčen, že vedou víceméně promyšlený ústupový boj s cílem vyčerpat nepřítele.

            Jestli pak přejdou do protiútoku nebo si budou lízat rány, to je otázka. Ráno tu někdo (Daník?) citoval Wolského, že UA nerotuje jednotky, takže asi nebudou mít na to se otočit a vyrazit dopředu...

            Spíš si oddychnou, až se to zastaví na řece s tím, že způsobili nepříteli takové ztráty, že se chvíli na větší akci nezmůže. I kdyby Rus chtěl taky prozatím na řece zastavit a jednotky psolat třeba k Izjumu, nebudou možná mít co...Skrýt celý příspěvek

          • liberal shark
            15:08 31.05.2022

            To cimbi: Taky jsem to slyšel. Zdá se, že ukrajinské velení provedlo chladnou kalkulaci a nechá své silně poškozené jednotky v oblouku Severního Donce bojovat do poslední chvíle. ...Zobrazit celý příspěvek

            To cimbi:
            Taky jsem to slyšel. Zdá se, že ukrajinské velení provedlo chladnou kalkulaci a nechá své silně poškozené jednotky v oblouku Severního Donce bojovat do poslední chvíle. Mezitím připraví novou obrannou linii s čerstvými jednotkami, na které si rusáci definitivně zlomí vaz.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            08:10 01.06.2022

            Tohle je logický krok. Jen musí mít dost vysokou morálku ty lidi na frontě, jinak se to zhroutí. Musí vědět, proč to dělají a že po finálním stažení budou v bezpečí a odpočinou ...Zobrazit celý příspěvek

            Tohle je logický krok. Jen musí mít dost vysokou morálku ty lidi na frontě, jinak se to zhroutí.

            Musí vědět, proč to dělají a že po finálním stažení budou v bezpečí a odpočinou si. Jinak vezmou kramle a tu novou linii nestihneš připravit.Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    11:08 31.05.2022

    POV záznam útoku na francouzské novináře, jeden z nich zemřel po vykrvácení po zásahu šrapnelu do ...Zobrazit celý příspěvek

    POV záznam útoku na francouzské novináře, jeden z nich zemřel po vykrvácení po zásahu šrapnelu do krku.

    https://twitter.com/tszulc_/st... Skrýt celý příspěvek

    • Danik
      11:20 31.05.2022

      Dával jsem to tu včera. Byl tam text přímo od toho s tím gopro. Jeden novinář chytil šrapnel do ruky a jeden voják do nohy. Oba byli převezeni do nemocnice a budou v pořádku. Také ...Zobrazit celý příspěvek

      Dával jsem to tu včera. Byl tam text přímo od toho s tím gopro. Jeden novinář chytil šrapnel do ruky a jeden voják do nohy. Oba byli převezeni do nemocnice a budou v pořádku. Také na tom videu je vidět, že dostává turniket na pravou ruku v oblasti horní paže.Skrýt celý příspěvek

  • Miroslav
    10:56 31.05.2022

    Bielorusko zorganizuje v júni a júli cvičenie vojenskej mobilizácie v Homeľskej oblasti, ktorá leží pri hraniciach s Ukrajinou. TASR správu prevzala od agentúry Reuters, ktorá sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Bielorusko zorganizuje v júni a júli cvičenie vojenskej mobilizácie v Homeľskej oblasti, ktorá leží pri hraniciach s Ukrajinou. TASR správu prevzala od agentúry Reuters, ktorá sa odvoláva na bieloruskú štátnu tlačovú agentúry BelTA.
    Na plánovanom vojenskom cvičení, ktoré sa uskutoční medzi 22. júnom až 1. júlom, sa zúčastní vojenská správa a ozbrojené zložky, uvádza BelTA s odvolaním sa na vojenského komisára z Homeľskej oblasti Andreja Kryvanosava.

    "Takéto cvičenia sa zvyčajne konajú s cieľom zvýšenia bojovej a mobilizačnej pripravenosti vojenskej správy a zlepšenia vojenských vedomostí a praktických zručností osôb vo vojenskej službe," uviedol Kryvanosav. Vojenský komisár ďalej uviedol, že 28. júna - 16. júla sa osoby vo vojenskej službe tiež zúčastnia na cvičení zameranom na formácie územnej obrany.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      11:06 31.05.2022

      Tohle smrdí.

      Lukašenko ví, že Ukrajina nebude útočit. Buď chce vázat UA síly, aby měl Rus volné ruce nebo se nechal přesvědčit a pomůžou Rusům znovu ke Kyjevu.


      Smrdí to...

      Tohle smrdí.

      Lukašenko ví, že Ukrajina nebude útočit. Buď chce vázat UA síly, aby měl Rus volné ruce nebo se nechal přesvědčit a pomůžou Rusům znovu ke Kyjevu.


      Smrdí to...

      • greenBelt
        11:11 31.05.2022

        Anebo to vůbec nic neznamená. Cvičení je mnoho a Luki se chtěl taky vyjádřit k věci. (-:

        Anebo to vůbec nic neznamená. Cvičení je mnoho a Luki se chtěl taky vyjádřit k věci. (-:

        • GlobeElement007
          12:04 31.05.2022

          Lucky Luck cvičí a přesunuje jednotky pořád. Říká se tomu předstírat činnost.

          Lucky Luck cvičí a přesunuje jednotky pořád. Říká se tomu předstírat činnost.

          • Miroslav
            12:09 31.05.2022

            Môj kolega tomu hovoril ,,Imituje prácu"

            Môj kolega tomu hovoril ,,Imituje prácu"

          • Ján Paliga
            00:07 01.06.2022

            "imitujte činnosť" a "Akcia Ihla".... To sme mali na ZVS bežne... :)

            "imitujte činnosť" a "Akcia Ihla".... To sme mali na ZVS bežne... :)

      • Toomk
        12:13 31.05.2022

        Sdělím ti sladké tajemství a to, že existuji i jednotky teritoriální obrany, které nemají nic společného s armádou a jsou podle informaci na hranicích s běloruskem. Podle informací ...Zobrazit celý příspěvek

        Sdělím ti sladké tajemství a to, že existuji i jednotky teritoriální obrany, které nemají nic společného s armádou a jsou podle informaci na hranicích s běloruskem. Podle informací má běloruská armáda asi 20K vojáků s nic moc motivací. Takže tu zase neplaš a nedělej paniku. Ty nejlepší jednotky lukašenko nepošle hypoteticky na ukrajinu, aby pak zůstal s holým zadkem proti opozici.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          13:12 31.05.2022

          To je asi fakt.

          To je asi fakt.

    • Tino
      11:14 31.05.2022

      Lukasenko dilema je taka, ze ak rus oslabi prilis skoncil, ak zautoci na UA tiez skoncil....nema to typek lahke, verim ze kluckuje o zivot, robi co moze a s nim cely gang ...Zobrazit celý příspěvek

      Lukasenko dilema je taka, ze ak rus oslabi prilis skoncil, ak zautoci na UA tiez skoncil....nema to typek lahke, verim ze kluckuje o zivot, robi co moze a s nim cely gang prizivnikov aby nejako prezili.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        12:10 31.05.2022

        Až Lukasenska odejde tak Rusové úplně rozeberou Bělorusko. Oni nenávidí jak se snaží být samostatný. Bělorusko čeká osud Donbass. Tedy ekonomická mizérie, odchod průmyslu, ...Zobrazit celý příspěvek

        Až Lukasenska odejde tak Rusové úplně rozeberou Bělorusko. Oni nenávidí jak se snaží být samostatný. Bělorusko čeká osud Donbass. Tedy ekonomická mizérie, odchod průmyslu, potlačení běloruského jazyka a kultury. Budou další potrava pro děla v ruské imperiální armádě. Pokud Bělorusko něco neudělá teď tak si myslím už nedostanou šanci.Skrýt celý příspěvek

        • Tino
          12:15 31.05.2022

          preto pisem, ze ak rus privelmi oslabi a UA su ich najlepsi spojenec v tejto chvily, robia to najlepsie a najuzitocnejsie pre BLR...mozno to nevyjde a mozno ano, tatial je to na ...Zobrazit celý příspěvek

          preto pisem, ze ak rus privelmi oslabi a UA su ich najlepsi spojenec v tejto chvily, robia to najlepsie a najuzitocnejsie pre BLR...mozno to nevyjde a mozno ano, tatial je to na dobrej ceste...a ano rus im budu robit problemy na toto sa musia BLR pripravit ak sa rozhodnu LUkasenka vyhnat a odstrihnut od rus politiky.Skrýt celý příspěvek

    • Marw
      11:46 31.05.2022

      Popravde trošku sa čudujem že buď NATO alebo aspoň Poľsko + par spriatelených krajín nespravia veľké cvičenia pri hraniciach s Bieloruskom, také aby mal Lukašenko o čom rozmýšľať. ...Zobrazit celý příspěvek

      Popravde trošku sa čudujem že buď NATO alebo aspoň Poľsko + par spriatelených krajín nespravia veľké cvičenia pri hraniciach s Bieloruskom, také aby mal Lukašenko o čom rozmýšľať. A točiť to tam jedno za druhým aby boli pre zmenu nútený sami viazať jednotky pri západných hraniciach.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        12:13 31.05.2022

        To jsem si taky říkal

        To jsem si taky říkal

      • Tino
        12:27 31.05.2022

        a co my vieme, co vsetko uz PL preventivne odkazali Lukasenkovi ...rus aj blr radi plasia, ze PL sa chysta obsadit BLR ...nedivil by som sa keby PL a spol nejakym psosobom, na to ...Zobrazit celý příspěvek

        a co my vieme, co vsetko uz PL preventivne odkazali Lukasenkovi ...rus aj blr radi plasia, ze PL sa chysta obsadit BLR ...nedivil by som sa keby PL a spol nejakym psosobom, na to urcenym kanalom vystrihali LUkasenka od nepremyslenych utocnych akcii v smere na UA.Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          13:14 31.05.2022

          Tahle představa se mi líbí... Např. sem tam pustí info známým BLR agentům v Polsku něco, co udržuje Lukašenkovi vysoký tlak

          Tahle představa se mi líbí... Např. sem tam pustí info známým BLR agentům v Polsku něco, co udržuje Lukašenkovi vysoký tlak

          • Tino
            13:23 31.05.2022

            ja som od zaciatku vojny rozmyslal kam mozu rus dorazit bez toho aby sa PL zapojili , resp ako by to PL zariadili keby RUS skutocne do lvova chceli dojst a javilo sa to ako ...Zobrazit celý příspěvek

            ja som od zaciatku vojny rozmyslal kam mozu rus dorazit bez toho aby sa PL zapojili , resp ako by to PL zariadili keby RUS skutocne do lvova chceli dojst a javilo sa to ako realne...cele to bola mimoriadne nebezpecna situacia, ktoru si imho uvedomovali aj RUS...bojovat nedaleko hranic s NATO by bolo krajne nebezpecne....specialne blizko PL.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            13:45 31.05.2022

            Tino: Jo, vzhledem k těm poruchám Iskanderů a Kalibrů byly riskantní i ty raketové útoky poblíž hranic. Kdyby té plečce selhalo navádění, mohli trefit Polsko nebo Slovensko => ...Zobrazit celý příspěvek

            Tino:
            Jo, vzhledem k těm poruchám Iskanderů a Kalibrů byly riskantní i ty raketové útoky poblíž hranic. Kdyby té plečce selhalo navádění, mohli trefit Polsko nebo Slovensko => dopustili by se útoku na člena NATO.Skrýt celý příspěvek

    • halin
      13:45 31.05.2022

      Len aby Lukasenko nakoniec nezmenil stranu. Vie, ze s Ruskom ho uz nic dobre necaka. Inak Homelska oblast lezi aj pri hraniciach s Ruskom :)

      Len aby Lukasenko nakoniec nezmenil stranu. Vie, ze s Ruskom ho uz nic dobre necaka. Inak Homelska oblast lezi aj pri hraniciach s Ruskom :)

      • liberal shark
        15:11 31.05.2022

        Vůbec by mně to od něj nepřekvapilo. Jako diktátor je o řád chytřejší než Putin.

        Vůbec by mně to od něj nepřekvapilo. Jako diktátor je o řád chytřejší než Putin.

    • liberal shark
      15:10 31.05.2022

      Možná by si NATO mohlo střihnout nějaké to cvičení kolem Brestu, které vůbec s ničím nesouvisí :-). A teď koukám, že vás to napadlo taky.

      Možná by si NATO mohlo střihnout nějaké to cvičení kolem Brestu, které vůbec s ničím nesouvisí :-). A teď koukám, že vás to napadlo taky.

  • Danik
    10:43 31.05.2022

    Snad je to pravda Mykolaivka, northeast of Kherson, was just liberated today by Ukrainian forces. Mykolaivka is further north of the bulk of the counteroffensive that crossed ...Zobrazit celý příspěvek

    Snad je to pravda

    Mykolaivka, northeast of Kherson, was just liberated today by Ukrainian forces.

    Mykolaivka is further north of the bulk of the counteroffensive that crossed the Ingulets, so we can speak of a more general counteroffensive throughout the northeast of the Russian bridgehead at Kherson.

    https://twitter.com/GalileoArm... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      10:50 31.05.2022

      Aj keby som bol rád, pri pohľade do mapy mi to pripadá až priveľmi dobré, aby to bola pravda.

      Aj keby som bol rád, pri pohľade do mapy mi to pripadá až priveľmi dobré, aby to bola pravda.

    • Verdon
      11:15 31.05.2022

      je zajímavé, že o tom není žádný záznam na https://liveuamap.com/....
      ....
      Tak beru zpět, je to tam.

      je zajímavé, že o tom není žádný záznam na https://liveuamap.com/....
      ....
      Tak beru zpět, je to tam.

    • Alchen
      11:19 31.05.2022

      Ja si myslím že ten útok na Davidov Brod mal za úlohu prerušiť zásobovacie trasy smerom na Veľkú Oleksandrivku a ešte ďalej ku Krivemu Rohu. Vyzerá že UA to tam udrží a bude ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja si myslím že ten útok na Davidov Brod mal za úlohu prerušiť zásobovacie trasy smerom na Veľkú Oleksandrivku a ešte ďalej ku Krivemu Rohu. Vyzerá že UA to tam udrží a bude záležať koľko majú jednotiek na útok od Mikolaivky aby to mohli tlačiť smerom na dole. Ja som osobne troška skeptický pri tejto ofenzíve ale tak dúfam že sa mýlim.Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        13:48 31.05.2022

        No, rozjeli se přes okupované území směrem k řece. Celkem "lacino" je odříznou, jednu stranu "kotle" jim zajistí řeka. Kdyby se protlačili až k řece a udrželi se, tak tam zavřou ...Zobrazit celý příspěvek

        No, rozjeli se přes okupované území směrem k řece. Celkem "lacino" je odříznou, jednu stranu "kotle" jim zajistí řeka.

        Kdyby se protlačili až k řece a udrželi se, tak tam zavřou cca 2-3 BTG = cca 4-6 tisíc vojáků?Skrýt celý příspěvek

      • alansi
        15:14 31.05.2022

        Velká Olexandrivka má ještě jednu a poslední komunikaci na JV, ta rusakum ještě zůstala. Aspoň jsem jim ta logistika trochu zkomplikuje

        Velká Olexandrivka má ještě jednu a poslední komunikaci na JV, ta rusakum ještě zůstala. Aspoň jsem jim ta logistika trochu zkomplikuje

  • Danik
    10:41 31.05.2022

    Ukrajinci si pěkně maskují svoje téčka v ofenzívě u Chersonu

    https://twitter.com/GalileoArm...

    Ukrajinci si pěkně maskují svoje téčka v ofenzívě u Chersonu

    https://twitter.com/GalileoArm...

    • RiMr71
      13:11 31.05.2022

      Asi jsem něco přehlédnul, co je tam zvláštního?

      Asi jsem něco přehlédnul, co je tam zvláštního?

      • Cimbi
        13:52 31.05.2022

        Taky nic. Snad jen srovnání s Rusem: používají maskovací sítě a ne odpadky.

        Taky nic. Snad jen srovnání s Rusem: používají maskovací sítě a ne odpadky.

      • Danik
        14:32 31.05.2022

        Zvláštního nic, jen je to jeden z prvních záznamů, kde je skutečně kvalitně maskovaná technika.

        Zvláštního nic, jen je to jeden z prvních záznamů, kde je skutečně kvalitně maskovaná technika.

  • Danik
    10:32 31.05.2022

    Ještě nějaké info k těm sankcím We have a deal - EU Leaders Back Push to Ban 2/3 of Russian Oil Over Putin’s War: - Seaborne Russian crude ban starting in 6 months; - Product ban ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě nějaké info k těm sankcím

    We have a deal - EU Leaders Back Push to Ban 2/3 of Russian Oil Over Putin’s War:

    - Seaborne Russian crude ban starting in 6 months;
    - Product ban starting in 8 months;
    - (Southern) Druzhba remains open for landlocked Hungary, Czechia and Slovakia

    Rusko přijde o cca 25 mld dollarů za rok.

    https://twitter.com/Burggraben... Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      10:33 31.05.2022

      Nejlepší možný výsledek.

      Nejlepší možný výsledek.

    • Clanek
      10:40 31.05.2022

      Rusko prijde o mnohem vic, protoze bude pod tlakem prodat coz zakaznici vedi a budou tlacit na to kupovat ruskou ropu pod trzni cenou, za jejich podminek. Ostatne, jak jiz dnes ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusko prijde o mnohem vic, protoze bude pod tlakem prodat coz zakaznici vedi a budou tlacit na to kupovat ruskou ropu pod trzni cenou, za jejich podminek. Ostatne, jak jiz dnes dela Indie.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        11:07 31.05.2022

        O to tady jde. Kdo kdy obchodoval s Číňanem ví že ten pokud může tak tlačí.

        O to tady jde. Kdo kdy obchodoval s Číňanem ví že ten pokud může tak tlačí.

      • liberal shark
        15:13 31.05.2022

        Indové a Čínani je budou pěkně dusit a navíc je jejich kapacita omezená.

        Indové a Čínani je budou pěkně dusit a navíc je jejich kapacita omezená.

    • MatejBabjak
      11:16 31.05.2022

      Ku sankciám - občas pozrite tohto gentlemana, je to priamoz centra Mordoru: https://youtu.be/7qom9Xhs-Q4...

      Ku sankciám - občas pozrite tohto gentlemana, je to priamoz centra Mordoru: https://youtu.be/7qom9Xhs-Q4...

    • majales
      12:52 31.05.2022

      Někdo psal už před měsícem, že Rusku chybí tankery těch největších velikostí tj. VLCC a ULCC které se hodí na převoz přes oceány. Nejvíce mají snad menších pobřežních do 205m a ...Zobrazit celý příspěvek

      Někdo psal už před měsícem, že Rusku chybí tankery těch největších velikostí tj. VLCC a ULCC které se hodí na převoz přes oceány. Nejvíce mají snad menších pobřežních do 205m a Aframax. Předpokládám, že jim nikdo nový velký tanker nepostaví a nikdo jim ty jejich jen tak nepojistí..Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    09:58 31.05.2022

    Polsko kupuje jihokorejske K2
    https://twitter.com/mblaszczak...
    PT-91 možná půjde časem na Ukrajinu

    Polsko kupuje jihokorejske K2
    https://twitter.com/mblaszczak...
    PT-91 možná půjde časem na Ukrajinu

    • Tecka
      10:15 31.05.2022

      t72 i „twardy” ,można pożegnać ..

      t72 i „twardy” ,można pożegnać ..

    • risomas_SK
      10:26 31.05.2022

      Cize asi tam postavia celu linku. To by mohol byt potom vyhladovo fajn tank aj pre SK.

      Cize asi tam postavia celu linku. To by mohol byt potom vyhladovo fajn tank aj pre SK.

      • jj284b
        10:32 31.05.2022

        snad..a dovtedy by rolu tankov mohli prebrat CV-90-120T...

        snad..a dovtedy by rolu tankov mohli prebrat CV-90-120T...

      • marecino
        10:35 31.05.2022

        Podla mňa potom sa zbavia aj leopardov nie?

        Podla mňa potom sa zbavia aj leopardov nie?

        • Danik
          10:44 31.05.2022

          To ještě bude nějaký pátek trvat, je třeba se na to dívat v kontextu polských divizí a jejich výzbroje.

          To ještě bude nějaký pátek trvat, je třeba se na to dívat v kontextu polských divizí a jejich výzbroje.

        • Upgrade
          10:50 31.05.2022

          Pre vychodnu Europu by bolo celkovo najlepsie zbavit sa coho sa len bude dat a nahradit to lokalnou produkciou. Korejske tanky aj hufnice by bolo skvele riesenie, pokial by Korejci ...Zobrazit celý příspěvek

          Pre vychodnu Europu by bolo celkovo najlepsie zbavit sa coho sa len bude dat a nahradit to lokalnou produkciou. Korejske tanky aj hufnice by bolo skvele riesenie, pokial by Korejci boli ochotni do buducna jednat o licencii.

          Este daky tryskac by to chcelo.Skrýt celý příspěvek

        • Praclik
          11:36 31.05.2022

          To je otazka mozno dalekej buducnosti. Uz len spojazdnenie linky a vyroba dostatocneho mnozstva K2 na nahradu T-72 a PT-91 bude urcite trvat niekolko rokov, nie to este nahrada L2. Zobrazit celý příspěvek

          To je otazka mozno dalekej buducnosti. Uz len spojazdnenie linky a vyroba dostatocneho mnozstva K2 na nahradu T-72 a PT-91 bude urcite trvat niekolko rokov, nie to este nahrada L2.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      10:33 31.05.2022

      Pro Koreu obrovský úspěch. Pro Němce důvod podrbat se na hlavě.

      Pro Koreu obrovský úspěch. Pro Němce důvod podrbat se na hlavě.

      • Poly
        10:59 31.05.2022

        Tam vidím problém spíše v aktuálním přístupu Německa. Už dlouhé roky jsou proruští a nyní to korunovali.

        Tam vidím problém spíše v aktuálním přístupu Německa. Už dlouhé roky jsou proruští a nyní to korunovali.

    • Scotty
      10:37 31.05.2022

      Tak to je další ve sbírce. Teď by měli svoje akviziční snahy směřovat k Type 10.

      Tak to je další ve sbírce. Teď by měli svoje akviziční snahy směřovat k Type 10.

      • Jan Grohmann
        10:42 31.05.2022

        Potřebují stovky tanků do pár let. Jeden typ v potřebném množství by získali až za 10, 15 let.
        Potřebuji cca 800 nových tanků. 250 jsou Abramsy, 550 zbývá.

        Potřebují stovky tanků do pár let. Jeden typ v potřebném množství by získali až za 10, 15 let.
        Potřebuji cca 800 nových tanků. 250 jsou Abramsy, 550 zbývá.

        • Tecka
          10:48 31.05.2022

          @J Grohmann Docelowo zostaną dwa typy . K2PL i modernizacje ,potencjalnie K3 ale to narazie fantasmagorie. M1 i modernizacje a L2PL do rezerwy

          @J Grohmann Docelowo zostaną dwa typy . K2PL i modernizacje ,potencjalnie K3 ale to narazie fantasmagorie. M1 i modernizacje a L2PL do rezerwy

        • Danik
          10:49 31.05.2022

          Jsem zvědavý jak ještě dlouho budou Leopardy. Přeci jen 11. obrněná jezdecká divize má být celá na Leo 2A5 a 2PL. To se bavíme o cca 250 tancích při čtyřech tankových praporech. ...Zobrazit celý příspěvek

          Jsem zvědavý jak ještě dlouho budou Leopardy. Přeci jen 11. obrněná jezdecká divize má být celá na Leo 2A5 a 2PL. To se bavíme o cca 250 tancích při čtyřech tankových praporech. Jestli chtějí co nejdříve moderní tanky a zbavit se kromě T-72 i Pt-91 tak u Leo ještě myslím nějaký ten pátek zůstanou.Skrýt celý příspěvek

          • Tecka
            10:53 31.05.2022

            L2 zostaną ,nie ma innego wyjścia , L2a5 idą do modernizacji to już pewne i oficjalnie ogłoszone . Problem to skala zamówień i potrzebna ilość . Więc przejściowo bedą 3 typy , ...Zobrazit celý příspěvek

            L2 zostaną ,nie ma innego wyjścia , L2a5 idą do modernizacji to już pewne i oficjalnie ogłoszone . Problem to skala zamówień i potrzebna ilość . Więc przejściowo bedą 3 typy , wojsko musi mieć conajmniej 750-60 mtbSkrýt celý příspěvek

          • Danik
            11:00 31.05.2022

            Díky Tecka, jsem vždy rád když sem zavítáš. Vaše (nejen) tanková síla bude obdivuhodná. Na jaký standard bude modernizace 2A5?

            Díky Tecka, jsem vždy rád když sem zavítáš. Vaše (nejen) tanková síla bude obdivuhodná. Na jaký standard bude modernizace 2A5?

          • Tecka
            11:41 31.05.2022

            Zbliżona do nowej wersji L2PL M1 , narazie są ustalenia na linii MON a WZL Poznań .

            Zbliżona do nowej wersji L2PL M1 , narazie są ustalenia na linii MON a WZL Poznań .

          • liberal shark
            15:16 31.05.2022

            to Tecka:
            Jak jsem pochopil u pana Wolského, cílem je unifikace na úrovni divize jako maximum možného.

            to Tecka:
            Jak jsem pochopil u pana Wolského, cílem je unifikace na úrovni divize jako maximum možného.

          • Danik
            16:07 31.05.2022

            Liberal Shark Při těch jejich počtech to ani jinak moc nejde. Prostě si musíme říci, že zatímco my tady vítězoslavně řešíme jednu "ušmudlanou" brigádu a pár desítek tanků, Poláci ...Zobrazit celý příspěvek

            Liberal Shark

            Při těch jejich počtech to ani jinak moc nejde. Prostě si musíme říci, že zatímco my tady vítězoslavně řešíme jednu "ušmudlanou" brigádu a pár desítek tanků, Poláci jedou v rovině 4 těžkých divizí a tedy 12 brigád. Bavíme se o nějakých necelých 800 tancích. Pro představu Bundeswehr plánuje nyní posilování a v rámci tohoto navýšení chtějí v roce 2025, 328 tanků.

            Poláci chtějí největší pozemní armádu v Evropě.

            Ta akvizice Abramsů sloužila právě i účelu sjednocení na divize (předtím bylo sjednocení jen na brigády). Když už to je po divizích tak se s tím dá pracovat.Skrýt celý příspěvek

        • greenBelt
          10:54 31.05.2022

          Je to závod s časem.
          Ví se na kdy budou první dodávky a jaká bude roční produkce?

          Je to závod s časem.
          Ví se na kdy budou první dodávky a jaká bude roční produkce?

        • Scotty
          10:59 31.05.2022

          /Potřebuji cca 800 nových tanků/ Velké plány uvidíme jaká bude realita. /550 zbývá./ Pořád mohli koupit dalších 225 Leopardů a stejný počet Abramsů. Takhle si přitáhnou třetí typ ...Zobrazit celý příspěvek

          /Potřebuji cca 800 nových tanků/
          Velké plány uvidíme jaká bude realita.
          /550 zbývá./
          Pořád mohli koupit dalších 225 Leopardů a stejný počet Abramsů. Takhle si přitáhnou třetí typ naprosto odlišného tanku.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            11:07 31.05.2022

            Už jsem to psal do jiné diskuze, stát, který sem do Evropy přitáhne K2 a vybuduje dostatečné zázemí (výroba, servis), získá výhodnou pozici, protože Leopard dostane silnou ...Zobrazit celý příspěvek

            Už jsem to psal do jiné diskuze, stát, který sem do Evropy přitáhne K2 a vybuduje dostatečné zázemí (výroba, servis), získá výhodnou pozici, protože Leopard dostane silnou konkurenci (buďme upřímní v Evropě moc konkurence nemá, Leclerc, Challenger 2 ani Abrams to prostě není a Altay ani Ariete už vůbec nepočítám). Na K2 už pokukoval nejeden stát no a potom co opadne to "je z druhé strany světa" se myslím začne slušně prodávat i do jiných států.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            11:08 31.05.2022

            Pokud mě paměť neklame, tak K2 ma některé komponenty z Leo? Je to samce treba pro Slovensko, aby bratrum Polakum pomohli s vyrobou a reciprocne si vybavili sami stejnym ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud mě paměť neklame, tak K2 ma některé komponenty z Leo?
            Je to samce treba pro Slovensko, aby bratrum Polakum pomohli s vyrobou a reciprocne si vybavili sami stejnym tankem.

            Osobně bych viděl i u nás misto Leo2 radeji K2PL/SK/CZSkrýt celý příspěvek

          • Danik
            11:23 31.05.2022

            Souhlasím s tebou Maximus, ale u nás je už zřejmě jaksi "dobojováno". Tak třeba Sk to tak mít bude. Přece by nebylo normální aby CZ a SK budovali něco společně a měli něco stejné ...Zobrazit celý příspěvek

            Souhlasím s tebou Maximus, ale u nás je už zřejmě jaksi "dobojováno". Tak třeba Sk to tak mít bude. Přece by nebylo normální aby CZ a SK budovali něco společně a měli něco stejné :-DSkrýt celý příspěvek

          • Scotty
            11:42 31.05.2022

            Maximus
            Má německý powerpack (jiný než Leopard), ale Hyundai ho chce nahradit vlstním (zatím se jim to moc nedaří).

            Maximus
            Má německý powerpack (jiný než Leopard), ale Hyundai ho chce nahradit vlstním (zatím se jim to moc nedaří).

          • Tecka
            11:45 31.05.2022

            Przyglądając się z boku , to perspektywa politycznej współpracy dla wspólnych zakupów SK vs CZ ,to oksymoron

            Przyglądając się z boku , to perspektywa politycznej współpracy dla wspólnych zakupów SK vs CZ ,to oksymoron

          • Tecka
            11:57 31.05.2022

            Chodzi o przekładnię a nie powerpack . To dwie różne sprawy

            Chodzi o przekładnię a nie powerpack . To dwie różne sprawy

          • Scotty
            12:39 31.05.2022

            Je to ovšem součást jednoho celku.

            Je to ovšem součást jednoho celku.

          • Tecka
            12:53 31.05.2022

            Podobnie ,jak silnik ..i co z tego? Na przykład , powerpack w Borsuku to Polski projekt . Najważniejsza jest przekładnia a Niemcy zaprojektowali swego czasu rewolucyjne ...Zobrazit celý příspěvek

            Podobnie ,jak silnik ..i co z tego? Na przykład , powerpack w Borsuku to Polski projekt . Najważniejsza jest przekładnia a Niemcy zaprojektowali swego czasu rewolucyjne rozwiazanie, które się sprawdza do dzisiaj i wielu nie jest w stanie tego powtórzyć.Skrýt celý příspěvek

      • liberal shark
        15:15 31.05.2022

        Yesss - Type 10 je ten správný tank pro XXI století. Byl by to dokonalý komplement k CV90 Mk.IV 35.

        Yesss - Type 10 je ten správný tank pro XXI století. Byl by to dokonalý komplement k CV90 Mk.IV 35.

    • Radovan
      10:44 31.05.2022

      Výborně. PT-91 je asi jediná dostupná výrazná posila pro tankové jednotky Ukrajiny. Jinde jsou možné k dodání už jen desítky převážně nemodernizovaných kusů jako u nás

      Výborně. PT-91 je asi jediná dostupná výrazná posila pro tankové jednotky Ukrajiny. Jinde jsou možné k dodání už jen desítky převážně nemodernizovaných kusů jako u nás

      • Praclik
        11:39 31.05.2022

        Ak by mala dodavka PT-91 zavisiet na tomto nakupe, tak skor ako o par rokov na Ukrajinu nepojdu.

        Ak by mala dodavka PT-91 zavisiet na tomto nakupe, tak skor ako o par rokov na Ukrajinu nepojdu.

    • Praclik
      11:34 31.05.2022

      Tak pise sa tam iba, ze videl ponuku na nakup K2. Takze to je este daleko k nejakemu nakupu, ak vobec. Co sa tyka PT-91 a Ukrajiny, tak neviem uplne, ci tento nakup na to bude mat ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak pise sa tam iba, ze videl ponuku na nakup K2. Takze to je este daleko k nejakemu nakupu, ak vobec.

      Co sa tyka PT-91 a Ukrajiny, tak neviem uplne, ci tento nakup na to bude mat nejaky vplyv, kedze dodavka tych novych tankov je otazka niekolkych rokov a skor PT-91 nebudu posielat prec. Uz teraz sa Polsko vyjadrovalo, ze Leo 2A4 vymenou za poslanie ich tankov na Ukrajinu je ohrozenie bezpecnosti Polska. Takze odoslanie PT-91 na Ukrajinu s vyhladom nahrady v rozmedzi niekolko rokov mi nepride uplne pravdepodobne. Ale rad sa budem mylit, PT-91 by Ukrajine urcite velmi pomohlo.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    09:44 31.05.2022

    Startuje tendr na LUV pro vysadkáře.
    https://www.e15.cz/domaci/obra...

    Startuje tendr na LUV pro vysadkáře.
    https://www.e15.cz/domaci/obra...

  • MaminCecok
    09:30 31.05.2022

    A z Maripolu sa veselo kradne oceľ.

    https://twitter.com/maxseddon/...

    A z Maripolu sa veselo kradne oceľ.

    https://twitter.com/maxseddon/...

    • Tino
      09:36 31.05.2022

      RUS nekradnu!!!, nemaju to v povahe:-)))

      RUS nekradnu!!!, nemaju to v povahe:-)))

      • samoempire
        10:19 31.05.2022

        Oni se tím chlubí.

        Oni se tím chlubí.

    • GlobeElement007
      10:34 31.05.2022

      Chtěl jsi napsat osvobozuje, ne?

      Chtěl jsi napsat osvobozuje, ne?

    • liberal shark
      15:19 31.05.2022

      Hned je vidět, že se rusáci křížili s Mongoly celá staletí.

      Hned je vidět, že se rusáci křížili s Mongoly celá staletí.

  • Tino
    09:14 31.05.2022

    podla tohto sa bojuje v centre , diskutujuci pisu, ze UA sa uz zo severodoneck stiahli.

    https://twitter.com/SputnikATO...

    podla tohto sa bojuje v centre , diskutujuci pisu, ze UA sa uz zo severodoneck stiahli.

    https://twitter.com/SputnikATO...

    • jj284b
      09:42 31.05.2022

      pochybujem ze by tam Ukrajinci mali nejaku tazku techniku... ta uz bude v Lysychansku a pechota tam len zadrziava rusky postup... skor bude potrebne zastavit rusov d Popasnej.. ...Zobrazit celý příspěvek

      pochybujem ze by tam Ukrajinci mali nejaku tazku techniku... ta uz bude v Lysychansku a pechota tam len zadrziava rusky postup... skor bude potrebne zastavit rusov d Popasnej.. aby neohrozovali Lysychansk z juhu...Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        09:46 31.05.2022

        toto vobec nerozporujem, proste len info, ze to vyzera tak, ze sa UA so severodoneck stahuju, resp uz mozno aj stiahli....co je imho mudre, ak maju rus porazit krvacat musia RUS ...Zobrazit celý příspěvek

        toto vobec nerozporujem, proste len info, ze to vyzera tak, ze sa UA so severodoneck stahuju, resp uz mozno aj stiahli....co je imho mudre, ak maju rus porazit krvacat musia RUS nie oni.Skrýt celý příspěvek

    • DanCZer
      09:56 31.05.2022

      Význam Severodoněcku je v tuto chvíli pouze propagandistický a to ještě jen na straně ruska. Stáhnutí se umožní Ukrajině zpevnit obranu tokem řeky. Teď se v podstatě hraje o čas - ...Zobrazit celý příspěvek

      Význam Severodoněcku je v tuto chvíli pouze propagandistický a to ještě jen na straně ruska. Stáhnutí se umožní Ukrajině zpevnit obranu tokem řeky. Teď se v podstatě hraje o čas - doufám, že raketomety a další technika dorazí včas, aby v době léta rusák pocítil laskavý vánek ukrajinské dělostřelectva a náruč ukrajinské černozemě.Skrýt celý příspěvek

      • Tino
        10:13 31.05.2022

        absolutne, ak to maju uA pod kontrolou v zmysle , ze RUS zdrziavaju, nutia ich nasadzovat to nejslepise v tomto useku, resp do tohto useku sa kumuluju vacsinove zdroje a zbytok RUS ...Zobrazit celý příspěvek

        absolutne, ak to maju uA pod kontrolou v zmysle , ze RUS zdrziavaju, nutia ich nasadzovat to nejslepise v tomto useku, resp do tohto useku sa kumuluju vacsinove zdroje a zbytok RUS frontu skor strada, ak tam RUS krvacaju robia UA to najlepsie co mozu....Skrýt celý příspěvek

      • Pilgrim
        10:36 31.05.2022

        To není tak úplně pravda. Každá pozice na druhé straně řeky má svou hodnotu. Jak pro případný protiútok tak i na odčerpávání sil potřebných někde jinde. Prostě existující ...Zobrazit celý příspěvek

        To není tak úplně pravda. Každá pozice na druhé straně řeky má svou hodnotu. Jak pro případný protiútok tak i na odčerpávání sil potřebných někde jinde. Prostě existující předmostí je lepší než neexistující. Pokud se dá udržet.Skrýt celý příspěvek

        • Upgrade
          11:11 31.05.2022

          Presne tak. Na obklucenie potrebuju prekrocit rieku a teda potrebuju na to ovladat nepomerne vacsiu cast uzemia. Myslim, ze na tomto zahucali Nemci v Stalingrade.

          Presne tak. Na obklucenie potrebuju prekrocit rieku a teda potrebuju na to ovladat nepomerne vacsiu cast uzemia. Myslim, ze na tomto zahucali Nemci v Stalingrade.

      • Lars
        12:45 31.05.2022

        Politický význam to má i pro UA. Dokud se v Severodoněcku bojuje, rusáci nemají v rukou kompletní Luhansk. Až se tak stane, můžou ho obratem připojit k rusácku a při pokusu ho ...Zobrazit celý příspěvek

        Politický význam to má i pro UA. Dokud se v Severodoněcku bojuje, rusáci nemají v rukou kompletní Luhansk. Až se tak stane, můžou ho obratem připojit k rusácku a při pokusu ho dobýt zpět použít jaderné zbraně, což jim jejich doktrína povoluje.Skrýt celý příspěvek

  • sugpa
    08:58 31.05.2022

    "Summit EU se shodl na novém sankčním balíku. Obsahuje zastavení dovozu takřka veškeré ruské ropy" Kdyby došlo ke střetu NATO a Ruska někde na východní hranici, tak zastavení ...Zobrazit celý příspěvek

    "Summit EU se shodl na novém sankčním balíku. Obsahuje zastavení dovozu takřka veškeré ruské ropy"

    Kdyby došlo ke střetu NATO a Ruska někde na východní hranici, tak zastavení dodávek ropy, proběhne okamžitě. Můžeme mít sebelepší techniku, ale bez PHM daleko nedojede, zvlášť v zemích zcela závislých na ruské ropě. Je jedině dobře, že se to zcela a od podlahy řeší teď a ne, až by se to stalo.

    rozhlas.cz/zpravy-svet/summit-eu-sankce-embargo-ropa-valka-na-ukrajine-rusko-sberbank-swift_2205310151_hyhSkrýt celý příspěvek

    • raven66
      09:21 31.05.2022

      Ale iba ropa dovazana na tankeroch. Potrubim dodavana ropa pokracuje dalej a Orban na nej moze zarabat cez MOL pokojne dalej.

      Ale iba ropa dovazana na tankeroch. Potrubim dodavana ropa pokracuje dalej a Orban na nej moze zarabat cez MOL pokojne dalej.

      • MaminCecok
        09:24 31.05.2022

        Určite mu klepnú po prstoch. O to by som sa nebál. Už dnes im z neho šklbe viečkom.

        Určite mu klepnú po prstoch. O to by som sa nebál. Už dnes im z neho šklbe viečkom.

        • raven66
          09:36 31.05.2022

          Tym, ze zakazal tankovanie pre spz mimo Madarska za madarsku cenu, tak porusil pravidla EU. Lenze EU mu za to udeli max. nejaku pokutu, on to bude musiet zasa dat do povodneho ...Zobrazit celý příspěvek

          Tym, ze zakazal tankovanie pre spz mimo Madarska za madarsku cenu, tak porusil pravidla EU. Lenze EU mu za to udeli max. nejaku pokutu, on to bude musiet zasa dat do povodneho stavu a zacne doma vytrubovat, aka je EU zla, ze Madari budu musiet zo svojho dotovat penazenku Slovakov, Rumunov, Chorvatov, Rakusanov a Ukrajincov, co u nich budu tankovat a este musia zapaltit EU pokutu.
          Domaci mu to zozeru aj s navijakom. A kedze si vo velkom nakupuje zbrane od Nemcov a Francuzov, tak im bude taketo potrestanie postacovat a na sankcie v podobe kratenia eurodotacii nedojde. Mozno zasa bude musiet kupit nieco zo zbrojneho portfolia Nemcov, ale uver na to urcite niekde v EU dostane.
          A Orban zasa vyhra. Pozrime sa, ako EU roky "tlaci" na Madarov a kam sa Madari vdaka tomuto tlaku dostali. Zasa si jednoducho zvolili Orbana.
          Este ze Nad nesiel do Lynxov a dal Nemcom s Madarmi jasne najavo, ze s ich proruskou orientaciou maju u nas smolu.Skrýt celý příspěvek

          • leir
            09:51 31.05.2022

            Naštěstí dnes už EU není jenom Německo s Francií. Návrhy EK dnes míří někam úplně jinam, než co protlačují Olaf s Makarónem. Takže je možné, že na Orbána dojde...

            Naštěstí dnes už EU není jenom Německo s Francií. Návrhy EK dnes míří někam úplně jinam, než co protlačují Olaf s Makarónem. Takže je možné, že na Orbána dojde...

          • Wolf:81
            10:25 31.05.2022

            Tak slovaci ich dotuju, MOL SLovnaft zaraba teraz na lacnej rope, miliony denne a zisk ide do madarska.

            Tak slovaci ich dotuju, MOL SLovnaft zaraba teraz na lacnej rope, miliony denne a zisk ide do madarska.

      • alter01
        09:42 31.05.2022

        Chcel by som mať vašu istotu , že ropa čo tečie do Litvínova je bez toho Bonus - 30USD za barel. Maďari , slováci majú zľavu ,len ČR má ešte prirážku k cene ? haha...

        Chcel by som mať vašu istotu , že ropa čo tečie do Litvínova je bez toho Bonus - 30USD za barel. Maďari , slováci majú zľavu ,len ČR má ešte prirážku k cene ? haha...

    • samoempire
      10:11 31.05.2022

      Ono to nepůjde hned ale jak se naučí Evropský průmysl na jinou ropu tak je to konec pro Rusko. Viděl bych to tak kolem 2025 budou Rusové dodávat možná tak 10% dnešních objemů. ...Zobrazit celý příspěvek

      Ono to nepůjde hned ale jak se naučí Evropský průmysl na jinou ropu tak je to konec pro Rusko. Viděl bych to tak kolem 2025 budou Rusové dodávat možná tak 10% dnešních objemů. Rusové si to neuvědomují ale Evropa platí za ropu než například Čína.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    08:26 31.05.2022

    V poslednich 2 dnech me uprimne potesili 3 veci / tabu, ktere se konecne podarilo prolomit a osobne je povazuji za dalsi zlom: 1) UA dostala "to nejlepsi ze zapadu" v podobe ...Zobrazit celý příspěvek

    V poslednich 2 dnech me uprimne potesili 3 veci / tabu, ktere se konecne podarilo prolomit a osobne je povazuji za dalsi zlom:

    1) UA dostala "to nejlepsi ze zapadu" v podobe houfnic Krab z PL. Polaci nemaji lepsi dela, nemaji jich neomezene pocty a prece jich nemalo posilaji na UA. Padlo tim tabu posilat na UA jen post-sovetskou vyzbroj, nebo zapadni ale druhoradou. Do stejne kategorie patri i Caesar (ktereho jsou ale zatim male pocty) a PzH2000, ktery bude jeste vykonejsi, ale jeste tam neni.

    2) O nic mensi radost mi dela, ze UA konecne dostane MLRS. Vsechen ten zmatek pocitam smeruje jen k tomu nedodat UA hned z kraje nejvykonejsi rakety, ale jakonahle budou mit odpalovaci vozidla a vycvicene obsluhy, zasilky raket uz nikdo nezastavi a klidne to pak mohou byt dodavky na konkretni ucel ala "tady mate 4 ATACSM na tu vrtulnikovou zakladnu schovanou 50km za Melitopolem".

    3) A do tretice... dnes v noci schvaleny balik sankci me snad potesil ze vseho nejvic, protoze to bude rusaka nakonec nejvic bolet (to ze mu tam kape budoucnost ruskeho naroda a nici technika po tisicich, to bylo diktatorovi vzdy putna). Embargo na ropu? 90% ropy (vsechna po mori + severni vetev Druzby) do konce roku?
    P A R A D A.
    Do toho dalsi odpajeni RU bank a taky konecne poradna financni injekce (9mld) pro UA i ze strany EU (uprimne jsem se stydel, ze UA financne vic podporoval amik nez my).
    PS: V posledni dobe jsem si tu umel do DE kopnout (podle me si o to rikali), ale tady to pude hodne na jejich vrub, z jejich penez, a tady zaslouzi jen a jen pochvalu.

    Jedno, druhe, treti... secteno podtrzeno za me zasadni zlom. Teprve druhy (nebo treti, kdyz vemu i prvni SWIFT sankce a zabaveni RU majetku) po tom predeslem kdy se "klub statecnych z vychodu" rozhodl poslat na UA tezkou techniku po stovkach(!) a bez kecu a cekani.
    Jdeme spravnym smerem.Skrýt celý příspěvek

    • liberal shark
      09:10 31.05.2022

      Ty dodávky západního dělostřelectva souvisí s omezenou výrobní kapacitou dělostřelecké munice ráže 152 mm. Naše, bulharské a ukrajinské muničky prostě nestíhají.

      Ty dodávky západního dělostřelectva souvisí s omezenou výrobní kapacitou dělostřelecké munice ráže 152 mm. Naše, bulharské a ukrajinské muničky prostě nestíhají.

      • Poly
        09:27 31.05.2022

        Přemýšlel jsem nad tím jak nestíhají - kolik mohou stihnout v Poličce vyrobit za den granátů 152 mm HE?

        Přemýšlel jsem nad tím jak nestíhají - kolik mohou stihnout v Poličce vyrobit za den granátů 152 mm HE?

        • Cimbi
          09:31 31.05.2022

          To sice nevím, ale vím, že těla se kvůli přesnosti soustruží (snad z odlitku nebo výkovku)...
          Výlisky z plechu by Ti na takovou vzdálenost létaly za roh...

          To sice nevím, ale vím, že těla se kvůli přesnosti soustruží (snad z odlitku nebo výkovku)...
          Výlisky z plechu by Ti na takovou vzdálenost létaly za roh...

          • Poly
            09:51 31.05.2022

            Tak to mě vyvedlo z naivity. Myslel jsem, že takové ráže se ještě dají na nějakém speciálním lisu vylisovat a normálně je na to linka.

            Tak to mě vyvedlo z naivity. Myslel jsem, že takové ráže se ještě dají na nějakém speciálním lisu vylisovat a normálně je na to linka.

          • Sergej7490
            10:22 31.05.2022

            Linka na to je (ZVS Snina), pozri YT. Ale sustruzit sa musia aj tak.

            Linka na to je (ZVS Snina), pozri YT. Ale sustruzit sa musia aj tak.

          • liberal shark
            15:22 31.05.2022

            JJ, taky jsem nevěděl, co na tom granátu stojí 20 tisíc, ale on je to přesně obrobený odlitek. Časy WW1 a masové výroby milionů jednoduchých granátů jsou už pryč.

            JJ, taky jsem nevěděl, co na tom granátu stojí 20 tisíc, ale on je to přesně obrobený odlitek. Časy WW1 a masové výroby milionů jednoduchých granátů jsou už pryč.

          • Ján Paliga
            00:27 01.06.2022

            Cimbi, tu sú nejaké obrázky zo Sniny ... https://hornyzemplin.korzar.sm... Media day ZVS ...Zobrazit celý příspěvek

            Cimbi, tu sú nejaké obrázky zo Sniny ...

            https://hornyzemplin.korzar.sm...

            Media day ZVS Snina
            https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

    • Bravo78
      09:33 31.05.2022

      Dle mého politické vedení EU sází na to, že nakonec nebude muset přikročit k II. fázi embarga na dovoz ropy ropovody. Čína začala nakupovat větší množství rus. ropy. Pokud tento ...Zobrazit celý příspěvek

      Dle mého politické vedení EU sází na to, že nakonec nebude muset přikročit k II. fázi embarga na dovoz ropy ropovody. Čína začala nakupovat větší množství rus. ropy. Pokud tento sankční balíček zvýší tlak na odejití put-ina, tak to bude jenom dobře. S poklesem výkonu rus. ekonomiky se RF stává stále závislejší na exportu ropy a zemního plynu, pokud do toho nehodí vidle ČLR může to být zásah do černého.Skrýt celý příspěvek

      • raven66
        09:49 31.05.2022

        Ropu zacala viac nakupovat India, ako Cina. Cina sa obava sankcii z dovodu nakupu ruskej ropy. Indom je to u riti. No stale to nie je a dlho nebude mnozstvo, ake tlacil do EU.

        Ropu zacala viac nakupovat India, ako Cina. Cina sa obava sankcii z dovodu nakupu ruskej ropy. Indom je to u riti. No stale to nie je a dlho nebude mnozstvo, ake tlacil do EU.

        • dusan1
          10:43 31.05.2022

          Ale so veľkými zľavami ... čiže v praxi Rusi prichádzajú o peniaze tak či tak ...

          Ale so veľkými zľavami ... čiže v praxi Rusi prichádzajú o peniaze tak či tak ...

      • Praclik
        11:43 31.05.2022

        Nemyslim, ze na to vsadzaju. Dovoz ropy po mori tvori 2/3 dodavok do EU. Plus Polsko a Nemecko sa nad ramec tychto sankcii dobrovolne zaviazali, ze zastavia dodavky cez ropovod do ...Zobrazit celý příspěvek

        Nemyslim, ze na to vsadzaju. Dovoz ropy po mori tvori 2/3 dodavok do EU. Plus Polsko a Nemecko sa nad ramec tychto sankcii dobrovolne zaviazali, ze zastavia dodavky cez ropovod do konca roka, co znamena ze bude koniec s 90% dodavok ropy do EU. Zvysok uz nie je vyznamne mnozstvo plus to stoji a pada na pristupe Madarska a ako rychlo dokazu CR a SK najst alternativu.Skrýt celý příspěvek

    • raven66
      09:46 31.05.2022

      K bodu 3. a Nemcom. Podla mna si Olaf spocital, ze vyrazne prichadza o domacu podporu, a nic ine mu jednoducho neostava. Urcie dufa, ze Putina coskoro Rusi odprataju sami aj s tym ...Zobrazit celý příspěvek

      K bodu 3. a Nemcom. Podla mna si Olaf spocital, ze vyrazne prichadza o domacu podporu, a nic ine mu jednoducho neostava. Urcie dufa, ze Putina coskoro Rusi odprataju sami aj s tym niecim, co na neho ma a on bude moct pokojne bacovat az do konca volebneho obdobia.
      A ze to zatiahnu Nemci? Urcite? Zatiahneme to vsetci, EU nie je iba Nemecko. Aj ked je to najsilnejsia ekonomika, je to 1/4 ekonomiky EU. Dalsie 3/4 sa musi zlozit zbytok.Skrýt celý příspěvek

      • Praclik
        11:45 31.05.2022

        Ano do EU rozpoctu prispievame vsetci, ale zaroven krajiny ako SR, CR, Polsko a Madarsko dostavaju cez eurofondy spat viac penazi, ako prispievaju do EU, takze ano, zatiahnu to ...Zobrazit celý příspěvek

        Ano do EU rozpoctu prispievame vsetci, ale zaroven krajiny ako SR, CR, Polsko a Madarsko dostavaju cez eurofondy spat viac penazi, ako prispievaju do EU, takze ano, zatiahnu to bohate krajiny, ako Nemecko, Francuzsko, Holandsko, atd..Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    06:30 31.05.2022

    Další úspěch Anonymous – přečíst si můžeme 184 GB e-mailů ruské společnosti Metprom https://twitter.com/DepaixPort... Nákladní vůz ruské armády zničen ...Zobrazit celý příspěvek

    Další úspěch Anonymous – přečíst si můžeme 184 GB e-mailů ruské společnosti Metprom https://twitter.com/DepaixPort...
    Nákladní vůz ruské armády zničen pomocí STUGNA-P https://twitter.com/UAWeapons/...
    Teritoriální obrana v charkovské oblasti si polepšilo o jeden BMP-2 https://twitter.com/UAWeapons/...
    Opět a zase. Lhát se musí umět a rusovům už to tak nejde. To co má být Javelin z Ukrajiny na prodej v syrském Idlibu, je ve skutečnosti něco jiného, navíc zdokumentované dříve. https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tohle BMP-1 je už v rukou UA armády https://twitter.com/UAWeapons/...
    Ani velká vzdálenost, ani pohyb neuchránil toto ruské BMP od zničení pomocí Stugna-P https://twitter.com/UAWeapons/...
    Tenhle marking prostě ruským vozidlům sedí ze všeho nejlépe https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...