VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • pjanyska
    08:16 14.02.2023

    Něco od nás z Ostravy pro Putina
    https://twitter.com/onomatopoa...

    Něco od nás z Ostravy pro Putina
    https://twitter.com/onomatopoa...

    • Ján Paliga
      23:44 14.02.2023

      Jaryn je král.... :)

      Jaryn je král.... :)

  • pjanyska
    08:09 14.02.2023

    Trošku OT, ale dnes to snad projde:
    https://twitter.com/i/status/1...

    Trošku OT, ale dnes to snad projde:
    https://twitter.com/i/status/1...

  • SeaWolf
    08:05 14.02.2023

    České vzkazy na munici: https://twitter.com/febrik/sta...

    České vzkazy na munici: https://twitter.com/febrik/sta...

  • pjanyska
    08:03 14.02.2023

    Ti moskevští kuřáci, to je hrozná pakáž :-)))
    https://twitter.com/i/status/1...

    Ti moskevští kuřáci, to je hrozná pakáž :-)))
    https://twitter.com/i/status/1...

  • jj284b
    07:54 14.02.2023

    ..

    ..

  • alansi
    07:52 14.02.2023

    Vlákno s vysvětlením, že to, co nyní Rusáci provádějí, je teprve přípravná fáze hlavní ofenzívy

    https://twitter.com/WarintheFu...

    Vlákno s vysvětlením, že to, co nyní Rusáci provádějí, je teprve přípravná fáze hlavní ofenzívy

    https://twitter.com/WarintheFu...

    • jj284b
      07:59 14.02.2023

      v tom pripade, Ukrajinci musia sposobit rusom co najvacsie straty hlavne na technike, lebo to je nieco co rusi nedokazu rychlo nahradit.. pri Vuhledare prisli dokopy o cca 100 ...Zobrazit celý příspěvek

      v tom pripade, Ukrajinci musia sposobit rusom co najvacsie straty hlavne na technike, lebo to je nieco co rusi nedokazu rychlo nahradit.. pri Vuhledare prisli dokopy o cca 100 vozidiel a namorna pechota rozhodne nepouzivala nejake T62M vytiahnute z mobilizacneho skladu...Skrýt celý příspěvek

    • IvnB
      08:02 14.02.2023

      Toto je skutočné vlastenectvo. To by malo tých našich 40.000 kolaborantíkov pochopiť.

      Toto je skutočné vlastenectvo. To by malo tých našich 40.000 kolaborantíkov pochopiť.

      • Jan Grohmann
        09:39 14.02.2023

        Na tom seznamu 40 000 lidi se dají najít i pozitivní věci.

        Na tom seznamu 40 000 lidi se dají najít i pozitivní věci.

        • Tomiciko
          10:09 14.02.2023

          To si rád vypočujem.

          To si rád vypočujem.

          • El Duderino
            11:18 14.02.2023

            Napriklad ze existuje ich menny zoznam, nespochybnitelny aj s podpismi.

            Napriklad ze existuje ich menny zoznam, nespochybnitelny aj s podpismi.

          • Maskot
            11:47 14.02.2023

            podpisy a dokonce i účtenky, že? zadarmo to nebylo ;)

            podpisy a dokonce i účtenky, že? zadarmo to nebylo ;)

        • SpiritWar
          10:24 14.02.2023

          No to ano, napr. Vieme ze je tu 40k dezolatov ktory sa aktivne postavili proti obrane statu a su pod vplivom dezinfo. Jednoducho piata kolona

          No to ano, napr. Vieme ze je tu 40k dezolatov ktory sa aktivne postavili proti obrane statu a su pod vplivom dezinfo. Jednoducho piata kolona

    • tosomjapeter
      09:53 14.02.2023

      uff. skutocny hrdina

      uff. skutocny hrdina

  • Žumbera
    06:05 14.02.2023
    • Silver
      07:55 14.02.2023

      "prďola" - to sa asi Rusi inšpirovali jedným Českým filmom.

      "prďola" - to sa asi Rusi inšpirovali jedným Českým filmom.

  • Pirat49
    01:39 14.02.2023

    Mozno to tu uz bolo.
    Holandsko neda tanky L2 na UA.
    Dovod je ich presunutie pod spolocnu Nemecko-Holandsku tankovu brigadu.

    Mozno to tu uz bolo.
    Holandsko neda tanky L2 na UA.
    Dovod je ich presunutie pod spolocnu Nemecko-Holandsku tankovu brigadu.

    • Theokotos
      01:44 14.02.2023

      Je zde dobrým zvykem, minimálně u zakládání vlákna, dávat zdroj.
      Takže...?

      Je zde dobrým zvykem, minimálně u zakládání vlákna, dávat zdroj.
      Takže...?

      • Pirat49
        04:25 14.02.2023

        DefenceUA.com

        DefenceUA.com

        • RaiseYourHorns
          07:48 14.02.2023

          No ty vole, to je jako kdybych řekl, že mám potvrzení o tvé mentální retardaci a zdroj je Facebook.com.

          Dokud se nenaučíš přispívat, tak to nedělej.

          No ty vole, to je jako kdybych řekl, že mám potvrzení o tvé mentální retardaci a zdroj je Facebook.com.

          Dokud se nenaučíš přispívat, tak to nedělej.

          • Ričrd
            07:58 14.02.2023

            Moje slova…

            Moje slova…

    • Marty96
      07:28 14.02.2023

      Co tím chtěl autor říci? Pominu-li že Nizozemsko od r. 2011 žádné vlastní tanky nemá a jen si jich pár pronajima od Němců, tak navíc Nemecko-Nizozemský tankový batalion (kde jsou ...Zobrazit celý příspěvek

      Co tím chtěl autor říci? Pominu-li že Nizozemsko od r. 2011 žádné vlastní tanky nemá a jen si jich pár pronajima od Němců, tak navíc Nemecko-Nizozemský tankový batalion (kde jsou tyto "nizozemske" tanky zacleneny) vznikl už v roce 2016.Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      09:23 14.02.2023

      Tezko predat neco co nemas.

      Tezko predat neco co nemas.

  • Upgrade
    22:54 13.02.2023

    Jaro Nad u Brana Zavodskeho dnes.
    https://www.youtube.com/watch?...

    Jaro Nad u Brana Zavodskeho dnes.
    https://www.youtube.com/watch?...

  • Arthur
    22:23 13.02.2023

    Príbeh migov – namiesto pomoci kšeftovanie
    zdroj: https://komentare.sme.sk/c/231...

    Príbeh migov – namiesto pomoci kšeftovanie
    zdroj: https://komentare.sme.sk/c/231...

    • HumInt
      22:33 13.02.2023

      Autor je Kugla...

      Autor je Kugla...

      • Arthur
        22:36 13.02.2023

        Áno MARTIN KUGLA: Armádni noviny zdroj: https://www.armadninoviny.cz/m... TA3 zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

        Áno MARTIN KUGLA:

        Armádni noviny
        zdroj: https://www.armadninoviny.cz/m...

        TA3
        zdroj: https://www.ta3.com/relacia/25...
        zdroj: https://twitter.com/PaloMacko/...

        SME
        zdroj: https://www.sme.sk/aut/3805/ma...

        Aktuality
        zdroj: https://www.aktuality.sk/autor... Skrýt celý příspěvek

        • night
          08:46 14.02.2023

          Kugla je politológ a realiťák, ktorý sa z nedostatku inej činnosti začal venovať písaniu o obrane, bez toho, že by k tomu mal akúkoľvek kvalifikáciu. Kvalita jeho článkov ...Zobrazit celý příspěvek

          Kugla je politológ a realiťák, ktorý sa z nedostatku inej činnosti začal venovať písaniu o obrane, bez toho, že by k tomu mal akúkoľvek kvalifikáciu. Kvalita jeho článkov zodpovedá jeho vzdelaniu a praxi. Pre porovnanie Vojáček je oproti Kuglovi tak o 10 tried lepší.Skrýt celý příspěvek

          • Arthur
            09:30 14.02.2023

            By ste sa čudovali čo napr. robil a v súčasnosti robí Vlado Bednár. Ale chápem, že je pre mnohých dôležitejšie riešiť formu na rozdiel od obsahu. Z politológa a analytika v ...Zobrazit celý příspěvek

            By ste sa čudovali čo napr. robil a v súčasnosti robí Vlado Bednár.
            Ale chápem, že je pre mnohých dôležitejšie riešiť formu na rozdiel od obsahu.

            Z politológa a analytika v oblasti obrany a bezpečnosti sa od marca 2020 súčasný minister obrany SR. Vtedy nevadila a dnes vadí konštruktívna kritika? Ale no tak...

            Nemôžem zato v SR v priestore máme v podstate len troch, ktorí sa venujú obrane a bezpečnosti a média ich oslovujú:
            1. gen. Macko (avšak už aj predseda ODS)
            2. Vlado Bednár
            3. Martin KuglaSkrýt celý příspěvek

          • mikojan29
            13:39 14.02.2023

            Bednár je analytik na Min. financií, to si chcel povedať?
            Odborník jak Kugla.

            Bednár je analytik na Min. financií, to si chcel povedať?
            Odborník jak Kugla.

          • Arthur
            14:00 14.02.2023

            Nie je analytik.

            Nie je analytik.

    • mikojan29
      06:24 14.02.2023

      Zase trolalákuješ?!

      Zase trolalákuješ?!

  • Upgrade
    21:57 13.02.2023

    Zajtra sa kona v sidle NATO v Bruseli Ramstein-9. Zelejte si nieco.

    Zajtra sa kona v sidle NATO v Bruseli Ramstein-9. Zelejte si nieco.

    • greenBelt
      22:01 13.02.2023

      Shadow Storm

      Shadow Storm

    • Arthur
      22:09 13.02.2023

      29ks československých Leopardov 2A4 smer Ost...

      29ks československých Leopardov 2A4 smer Ost...

      • Scotty
        22:45 13.02.2023

        Nepadá hvězda takže z toho nic nebude.

        Nepadá hvězda takže z toho nic nebude.

        • PavolR
          07:28 14.02.2023

          Zostrelené UFO nestačí? ;-p

          Zostrelené UFO nestačí? ;-p

      • Klimesov
        07:20 14.02.2023

        Koukám z cizího krev neteče.
        Budem rozdávat to co sami nemáme, ale mají to jiní :-)

        Koukám z cizího krev neteče.
        Budem rozdávat to co sami nemáme, ale mají to jiní :-)

        • Arthur
          11:15 14.02.2023

          Náš minister sa vyjadril, že od 03/2022 každý mesiac prídu 2ks Leopardov 2A4. S reálnym nabiehaním dodávok tankov západnej provinencie je to absolútne OK ak sa pozrieme, že napr. ...Zobrazit celý příspěvek

          Náš minister sa vyjadril, že od 03/2022 každý mesiac prídu 2ks Leopardov 2A4.
          S reálnym nabiehaním dodávok tankov západnej provinencie je to absolútne OK ak sa pozrieme, že napr. Kanada je schopná poslať 4ks a Portugalsko 3ks a pod.
          Zároveň tie posádky treba vycvičiť.
          Minimálne prvý pol rok 2023 resp. aj celý rok bude celá špinavá robota tj. ťarcha na T-čkých tankoch.
          Ale chápem hrajkať sa na svojom piesočku učením vodičov či vagónovaním, keď iní bojujú a čakajú na tanky západnej provinencie.Skrýt celý příspěvek

          • Klimesov
            11:57 14.02.2023

            No jde vidět, že to nechápete. Ono to není jen o řízení. Západní tanky mají odlišnou konstrukci a ergonomii, což jim dává jinačí možnosti nasazení v boji oproti tankům Sovětské ...Zobrazit celý příspěvek

            No jde vidět, že to nechápete.
            Ono to není jen o řízení.
            Západní tanky mají odlišnou konstrukci a ergonomii, což jim dává jinačí možnosti nasazení v boji oproti tankům Sovětské konstrukce. Proto taky se jako první dodávají L2A4 aby se dokázalo plynule a efektivně přejít na L2A7. Podobně to mají i Maďaři.
            A ano. Je potřeba si hrát i na svém písečku. Co je na tom divného, že v době kdy Rusko hrozí snad všem Evropským národům válkou, že se ty dané státy chtějí na tu válku co nejrychleji připravit?

            Pomoc Ukrajině - 100%.
            Pomoc Ukrajině na úkor vlastní sebeobrany - tak na to bych byl opatrný.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            14:38 14.02.2023

            Klimeskov: Pokud chcete pomáhat UA bez ohrožení vlastno obrany, pak ji nelze pomáhat vůbec. Vše co se tam posila jsou fakticky zásoby armád NATO pro případný konflikt. Zrovna ty ...Zobrazit celý příspěvek

            Klimeskov: Pokud chcete pomáhat UA bez ohrožení vlastno obrany, pak ji nelze pomáhat vůbec.
            Vše co se tam posila jsou fakticky zásoby armád NATO pro případný konflikt.

            Zrovna ty L2 ještě před rokem na seznamu vybavení armády nebyli, tudíž nelze hovořit o oslabení armády z pohledu jejich poslání pryč.
            PS: Jako reálně je tu jediný ks, vyprošťování verze nedorazí dříve jak začátkem příštího roku, bez té se ty tanky stejen nedají nasadit.
            A mluvit o přípravě na LA7 je hezke, ale zatím není podepsana smlouva, oznámeno datum dodávek.Skrýt celý příspěvek

      • Marty96
        07:28 14.02.2023

        A neprihodime k tomu i naše F35?

        A neprihodime k tomu i naše F35?

    • august
      22:21 13.02.2023

      72 hodín trvajúce velenie nad letectvom NATO

      72 hodín trvajúce velenie nad letectvom NATO

    • Ján Paliga
      22:27 13.02.2023

      F-16MLU nech ukradnú do rána...

      F-16MLU nech ukradnú do rána...

    • Zuzana 2 enjoyer
      22:31 13.02.2023

      3000 tomahawk block IV

      3000 tomahawk block IV

    • HumInt
      22:35 13.02.2023

      ATACMS. UA potrebuje eliminovať ruské sústredenia síl a techniky za hranicami, prebieha sústredenie živej sily a techniky pre potreby ruskej ofenzívy.

      ATACMS. UA potrebuje eliminovať ruské sústredenia síl a techniky za hranicami, prebieha sústredenie živej sily a techniky pre potreby ruskej ofenzívy.

      • Roland
        06:46 14.02.2023

        přesně, to je podle mě základ kterým ru rozhodí sandál

        přesně, to je podle mě základ kterým ru rozhodí sandál

    • Theokotos
      23:29 13.02.2023

      Svolení s útoky na cíle na ruském území!

      Svolení s útoky na cíle na ruském území!

      • Jirosi
        06:11 14.02.2023

        To mají někdy od 10.12.22...

        To mají někdy od 10.12.22...

  • Silver
    20:59 13.02.2023

    Rus popravil zraneného neozbrojeného Ukrajinského vojaka v zákope: https://twitter.com/Deepstate_...

    Rus popravil zraneného neozbrojeného Ukrajinského vojaka v zákope: https://twitter.com/Deepstate_...

    • Marian Kechlibar
      21:18 13.02.2023

      Já bych tomu říkal "vražda".

      "Poprava" je od sousloví "po právu", což toto rozhodně nebylo.

      Já bych tomu říkal "vražda".

      "Poprava" je od sousloví "po právu", což toto rozhodně nebylo.

      • demagog
        23:01 13.02.2023

        A ako to je ked sa nepouzije strelna zbran, ale na uz zraneneho a z boja evidentne vyradeneho vojaka sa z dronu zhodi dalsi granat? Vtedy je to "po pravu" alebo je to tiez vrazda?

        A ako to je ked sa nepouzije strelna zbran, ale na uz zraneneho a z boja evidentne vyradeneho vojaka sa z dronu zhodi dalsi granat? Vtedy je to "po pravu" alebo je to tiez vrazda?

        • skelet
          23:45 13.02.2023

          Můžeme diskutovat o morálnosti takového činu, ale pokud takový nepřátelský voják není pod kontrolou spojeneckých jednotek, tak je to legitimní cíl.

          Můžeme diskutovat o morálnosti takového činu, ale pokud takový nepřátelský voják není pod kontrolou spojeneckých jednotek, tak je to legitimní cíl.

          • demagog
            16:33 14.02.2023

            Vojakovi so statusom hors du combat ma byt umoznene vzdat sa a ma mu byt poskytnuta pomoc. To ze dron take nieco neumoznuje nie ospravedlnenie na to pokracovat v utoku.

            Vojakovi so statusom hors du combat ma byt umoznene vzdat sa a ma mu byt poskytnuta pomoc. To ze dron take nieco neumoznuje nie ospravedlnenie na to pokracovat v utoku.

        • GlobeElement007
          06:20 14.02.2023

          Prosím o popis metody, jak vezme dron vojáka do zajetí.

          Prosím o popis metody, jak vezme dron vojáka do zajetí.

          • demagog
            16:31 14.02.2023

            Asi podobne ako ponorka zajme posadku plaviodla. A napriek velkej rozsirenosti pribehov o tom ako posadky uboatov strielali trosecnkov gulometom, boli v skutocnosti taketo ...Zobrazit celý příspěvek

            Asi podobne ako ponorka zajme posadku plaviodla. A napriek velkej rozsirenosti pribehov o tom ako posadky uboatov strielali trosecnkov gulometom, boli v skutocnosti taketo incidenty vzacne.Skrýt celý příspěvek

        • Misonek 76
          06:32 14.02.2023

          To co jste ted vyplodil myslite opravdu vazne nebo jen pindate protoze rusko? Pokud ten rozdil nevydite asi by jste mel prispivat do Materidousky.

          To co jste ted vyplodil myslite opravdu vazne nebo jen pindate protoze rusko? Pokud ten rozdil nevydite asi by jste mel prispivat do Materidousky.

        • Silver
          07:53 14.02.2023

          Nie nie je. Presne toto je problém všetkých tých ľahko manipulovateľných ľudí, dezolátov a pod, že nedokážu rozlíšiť dve podobné situácie, ktoré ale sú v skutočnosti veľmi ...Zobrazit celý příspěvek

          Nie nie je.
          Presne toto je problém všetkých tých ľahko manipulovateľných ľudí, dezolátov a pod, že nedokážu rozlíšiť dve podobné situácie, ktoré ale sú v skutočnosti veľmi rozdielne.

          Vo vojne, pri dodržaní všetkých pravidiel a chárt je zajatie vojaka finálny stav v boji, po ktorom zabitie vojaka je jednoducho vražda. Teda porovnanie ako dron zhadzuje granát na zraneného vojaka s vraždou zraneného vojaka nepriateľským vojakom by bolo možné iba vtedy, keby dron mohol zobrať vojaka do zajatia.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        08:40 14.02.2023

        No aby jsme zbytečně nemoralizovali... Vždycky si vzpomenu na tuhle scénu.
        https://youtu.be/nxn6LdhEk5E?t...

        No aby jsme zbytečně nemoralizovali... Vždycky si vzpomenu na tuhle scénu.
        https://youtu.be/nxn6LdhEk5E?t...

    • Ján Paliga
      22:30 13.02.2023

      RIP

      RIP

    • Miroslav
      22:39 13.02.2023

      Minimálne to odporuje Ženevským konvenciám.

      Minimálne to odporuje Ženevským konvenciám.

    • pjanyska
      07:55 14.02.2023

      Je to hrozné, ale nelakujme si to tu na růžovo. Stejné situace jsou určitě oboustranné a s tím granátem z dronu je to velmi podobné. Škoda ukrajinského vojáka. R.I.P.

      Je to hrozné, ale nelakujme si to tu na růžovo. Stejné situace jsou určitě oboustranné a s tím granátem z dronu je to velmi podobné. Škoda ukrajinského vojáka. R.I.P.

      • Jirosi
        14:40 14.02.2023

        Co vezmete do porovnání příště dělostřelecký granat?

        Co vezmete do porovnání příště dělostřelecký granat?

  • conservative carp
    20:56 13.02.2023

    pardon, zde překlad článku: Německo požaduje rychlé schválení nabídek Finska, Švédska do NATO Nabídky Finska a Švédska na členství v NATO zůstávají blokovány členy Turecka a ...Zobrazit celý příspěvek

    pardon, zde překlad článku:
    Německo požaduje rychlé schválení nabídek Finska, Švédska do NATO
    Nabídky Finska a Švédska na členství v NATO zůstávají blokovány členy Turecka a Maďarska. Nejvyšší německá diplomatka Annalena Baerbock uvedla, že očekává, že jejich vstup do NATO proběhne „bez dalšího odkladu“.
    Německá ministryně zahraničí Annalena Baerbock v pondělí uvedla, že očekává, že všechny členské státy NATO podepíší společnou nabídku Finska a Švédska na členství, která byla dosud pomalá a komplikovaná.
    Baerbock vyzval členy NATO Turecko a Maďarsko, aby „bezodkladně“ připravily cestu pro členství severských zemí.
    Co se stalo během jednání ve Finsku?
    Baerbock v pondělí v Helsinkách na společné tiskové konferenci se svým finským protějškem uvedla, že přistoupení Finska a Švédska posílí alianci NATO jako celek.
    "Aby bylo ještě jednou jasné, Finsko a Švédsko splňují kritéria, na kterých jsme se společně jako členové NATO v Madridu dohodli," řekl Baerbock s odkazem na loňský letní summit NATO, kde obě země formálně požádaly o připojení k vojenské alianci.
    Turecko a Maďarsko jsou jediné dvě země v transatlantické vojenské alianci, které dosud neschválily své nabídky na členství.
    Maďarsko uvedlo, že ho má v úmyslu podepsat začátkem tohoto roku, ale Turecko bylo se svou neochotou hlasitější. Několikrát pohrozilo, že zablokuje nabídky na členství kvůli obviněním, zejména proti Švédsku, ze dvou zemí podporujících „terorismus“.
    Finsko minulý měsíc signalizovalo, že by mohlo být připraveno podat jedinou nabídku, pokud by přistoupení Švédska proces zpomalilo.
    Finský ministr zahraničí Pekka Haavisto v pondělí vyjádřil vděčnost Německu a dalším členským státům, které nabídku schválily.
    "Doufáme, že Finsko a Švédsko budou ratifikovány současně," řekl s tím, že Finsko je v neustálém kontaktu s Maďarskem a Tureckem.
    Finsko i Švédsko si po desetiletí udržují neutrální vojenský postoj v rámci Evropy i mimo ni. Loňská ruská invaze na Ukrajinu však přiměla severské sousedy změnit kurz a poprvé usilovat o členství v NATO.
    Aby se duo mohlo připojit k alianci, musí zajistit jednomyslný souhlas všech 30 členů. Turecko hlasitě vyjádřilo své výhrady a citovalo podporu a hostování těchto zemí tomu, co popisuje jako „teroristy“, většinou s odkazem na exilové Kurdy.
    Loni v létě, před historickým summitem NATO, podepsaly Finsko, Švédsko a Turecko memorandum o porozumění, které připravilo cestu pro souhlas Turecka s nabídkou bývalých zemí NATO.
    Minulý měsíc však Turecko oznámilo jednostranné odložení přístupových rozhovorů do NATO se Švédskem a Finskem naplánovaným na únor. Rozhodnutí následovalo po samostatných protiislámských a prokurdských protestech konaných ve Švédsku.
    Finský prezident Sauli Niinisto v sobotním rozhovoru naznačil, že Spojené státy by mohly vyvinout tlak na tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana, aby učinil přistoupení věrohodné do nadcházejícího summitu NATO letos v létě.
    "Myslím, že se za žádných okolností nenechá ovlivnit nějakým veřejným tlakem," řekl Niinisto o svém tureckém protějšku. "Pokud se ale něco otevře během bilaterálních rozhovorů mezi Tureckem a Spojenými státy, mohlo by to mít dopad.''
    Samostatně se očekává, že Baerbock tuto návštěvu využije k propagaci německých plánů na vytvoření rezervoáru tanků pro dodávky na Ukrajinu.
    Finská premiérka Sanna Marinová však v neděli v rádiu Suomi řekla, že její vláda v této věci ještě nedospěla k rozhodnutí. Poznamenala, že finská hranice s Ruskem v délce 1300 kilometrů (808 mil) musí být zohledněna.
    Premiér Ulf Kristersson uvažoval o možnosti, že by jeho země v určitém okamžiku zásobila Ukrajinu stíhačkami, poznamenal, že vstup země do NATO je prozatím naléhavější záležitostí.
    rmt/rs (AP, dpa, Reuters)
    ......Maďaři vyměknou, jsem zvědav, jak uplatí Turky.Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      20:58 13.02.2023

      Pošlou jim náhradní díly l2a4.

      Pošlou jim náhradní díly l2a4.

      • conservative carp
        20:59 13.02.2023

        Optimistická varianta

        Optimistická varianta

    • GlobeElement007
      21:26 13.02.2023

      Erdogan má po zemětřesení miliony načuřených Turků bez střechy nad hlavou a potřebuje každý dolar.

      Erdogan má po zemětřesení miliony načuřených Turků bez střechy nad hlavou a potřebuje každý dolar.

      • HumInt
        22:31 13.02.2023

        Turecko bude potrebovať cca 50-80 mld €.

        Turecko bude potrebovať cca 50-80 mld €.

    • mabc
      22:50 13.02.2023

      EU ma teraz - cynicky kvoli zemetraseniu - zlatu moznost na cistocne skrotenie Erdogana. Ci ju niekto z nasich takmer 50,000 nevalnych eurokratov aj vyuzije, to je druha vec.

      EU ma teraz - cynicky kvoli zemetraseniu - zlatu moznost na cistocne skrotenie Erdogana. Ci ju niekto z nasich takmer 50,000 nevalnych eurokratov aj vyuzije, to je druha vec.

      • Pirat49
        00:27 14.02.2023

        Nepozicia EU alebo USA tak sa bez problemov obrati na rusov.

        Nepozicia EU alebo USA tak sa bez problemov obrati na rusov.

        • Theokotos
          01:20 14.02.2023

          Jojo, zrovna ti mají teď peněz na rozdávání.

          Jojo, zrovna ti mají teď peněz na rozdávání.

          • Theokotos
            01:25 14.02.2023

            A ještě dodám, že Rusko Turecku "určitě" hrozně ochotně půjčí, když se Turecko ve válce dost výrazně postavilo na stranu Ukrajiny (či spíše proti Rusku).
            Prostě blbost...

            A ještě dodám, že Rusko Turecku "určitě" hrozně ochotně půjčí, když se Turecko ve válce dost výrazně postavilo na stranu Ukrajiny (či spíše proti Rusku).
            Prostě blbost...

      • conservative carp
        08:46 14.02.2023

        Jsem zvědav, jak zemětřesení ovlivní prezid. volby tam. Dle mě to Erdogana poškodí, stát to tam teď moc nezvládá.

        Jsem zvědav, jak zemětřesení ovlivní prezid. volby tam. Dle mě to Erdogana poškodí, stát to tam teď moc nezvládá.

    • liberal shark
      23:00 13.02.2023

      Německo by mohlo vrátit Turecku pár milionů Turků a k tomu i nějaké ty Kurdy :-).

      Německo by mohlo vrátit Turecku pár milionů Turků a k tomu i nějaké ty Kurdy :-).

  • conservative carp
    20:53 13.02.2023

    https://www.dw.com/en/germany-...
    Baerbock dnes ve Finsk

    https://www.dw.com/en/germany-...
    Baerbock dnes ve Finsk

  • Sakul
    20:37 13.02.2023

    Denník N 13. februára 2023 19:22 Slovenská armáda Smer Viac než 40-tisíc mužov nechce brániť vlasť, prezidentka aj Boris Kollár za tým vidia šírenie dezinformácií (+ anketa) LUCIA ...Zobrazit celý příspěvek

    Denník N
    13. februára 2023 19:22
    Slovenská armáda
    Smer
    Viac než 40-tisíc mužov nechce brániť vlasť, prezidentka aj Boris Kollár za tým vidia šírenie dezinformácií (+ anketa)
    LUCIA OSVALDOVÁ
    MÁRIA BENEDIKOVIČOVÁ


    Výcvik v slovenskej armáde. Foto N - Lucia Osvaldová
    Výcvik v slovenskej armáde. Foto N – Lucia Osvaldová
    Ľudia uverili konšpiráciám podobne ako pri vakcíne, zareagoval na prudký nárast odmietnutia službe vlasti predseda parlamentu Boris Kollár.

    Brániť Slovensko so zbraňou v ruke odmietlo rekordné množstvo mužov – viac než 40-tisíc mužov podalo vyhlásenie o odopretí výkonu mimoriadnej služby v čase mobilizácie. V rádiu Expres to povedal poverený minister obrany Jaroslav Naď.

    Vyhlásenie môžu spraviť v každom kalendárnom roku do konca januára muži od 18 do 55 rokov, ak nechcú bojovať so zbraňou z náboženských dôvodov alebo pre to, že majú výhradu vo svedomí. Túto možnosť majú od roku 2006, keď na Slovensku zrušili povinnú vojenčinu.

    Prezidentka Zuzana Čaputová vysoký počet žiadostí považuje za dôsledok politiky postavenej na šírení strachu a klamstiev a zrejme aj náznak toho, akým spôsobom chcú niektoré strany viesť predvolebnú kampaň. „Prezidentka môže len zopakovať to, čo odznelo už mnohokrát. Žiadna mobilizácia sa nepripravuje. Naopak, vďaka spoločnej pomoci Ukrajine sa vojna od našich hraníc vzďaľuje,“ povedal riaditeľ odboru komunikácie Jozef Matej.

    Stálo ich tri eurá u notára a cestu na úrad

    Po minulé roky o vyhlásenia odopierajúce boj veľký záujem nebol, vlani ich bolo len 1500. Tento rok sa najmä po Novom roku začali šíriť na sociálnych sieťach dezinformácie o plánovaných mobilizačných cvičeniach a o tom, že sa na Slovensku chystá mobilizácia podobne ako na Ukrajine, na okresné úrady začalo chodiť zo dňa na deň viac a viac mužov s vyhláseniami.

    [ Odporúčanie editorov Minúty po minúte: Aktivujte si zasielanie Ranných 5 minút každé ráno o 7:00 na e-mail. Odber si aktivujte jedným kliknutím. ]
    Ich obavy, že skončia na bojisku, sú pritom zbytočné. Slovensko má plne profesionálnu armádu a žiadna mobilizácia sa nechystá, potvrdil minulý týždeň v rozhovore pre Denník N aj náčelník Generálneho štábu Ozbrojených síl SR generál Daniel Zmeko.


    Prečítajte si
    Ešte pár dní môžete odmietnuť boj so zbraňou. Muži sa sporia, či je to zbabelé
    O vysokom náraste vyhlásení v pondelok hovoril obšírnejšie minister obrany Jaroslav Naď (OĽaNO). Okrem sily dezinformácií za nárastom vidí aj opozičný Smer. „Práve kvôli ľuďom ako Fico a Blaha sa znižuje obranyschopnosť krajiny. Viac než 40-tisíc ľudí podalo takéto tlačivo, ktoré je, mimochodom, absolútne zbytočné,“ povedal.


    Vyhlásenia muži podávali na okresných úradoch, kam museli priniesť dve vyhlásenia s overeným podpisom, za čo zaplatili tri eurá.

    Naď hovorí, že Smer straší

    Poslanec Smeru Marián Kéry sa takémuto vysokému počtu vyhlásení nečuduje: „Myslím si, že tých ľudí je oveľa viac. Kto chce ísť dnes v 21. storočí bojovať do vojny, s ktorou nemá Slovensko nič spoločné?“ povedal pre Denník N.

    Minister Naď aj v pondelok zopakoval, že sa žiadna mobilizácia nechystá. „Keby aj prišlo k mobilizácii, čo sa teoreticky v budúcnosti môže stať, aj tak by boli mobilizovaní, ale nedostali by do ruky zbraň, ale išli by do nemocníc alebo kopať zákopy. Nevyhli by sa službe vlasti,“ dodal Jaroslav Naď.


    „Chcú tých ľudí vystrašiť, lebo strach je najlepšia emócia, ktorá môže vo voľbách fungovať,“ povedal tiež Naď a opätovne vyzval generálneho prokurátora Maroša Žilinku, aby preveril, či opozícia nešíri poplašné správy. Dodal, že keď sa dokázal Žilinka zmobilizovať vo veci vojnového cintorína v Ladomirovej, mohol by sa aj teraz.

    Denník N sa na nárast počtu odopretí výkonu mimoriadnej služby spýtal politikov a odborníkov na bezpečnosť. Položili sme im tieto otázky:

    Vyhlásenie o odopretí výkonu mimoriadnej služby v čase mobilizácie podpísalo viac než 40-tisíc mužov. Čo si o tom myslíte a čo to spôsobilo?

    Boris Kollár, predseda parlamentu a šéf Sme rodina

    Je to reakcia na konšpiračné weby, kde ich strašia, že o mesiac bude na Slovensku vyhlásená mobilizácia, a kto toto nevypíše, bude poslaný do prvej línie na front na Ukrajine. Čistý cirkus a psychiatria. Ľudia uverili tejto hlúposti, rovnako ako verili, že vo vakcínach sú mikročipy a že ich cez ne dostáva Bill Gates do ich krvného obehu a bude ich ovládať aj so Sorosom. A do toho im budú sypať na hlavu chemtrails.

    Juraj Krúpa (SaS), predseda branno-bezpečnostného výboru NRSR

    Na jednej strane zavážil aj konflikt na Ukrajine, obavy ľudí, že by niečo také mohlo prísť aj na Slovensko. Na druhej strane to u mňa vzbudzuje sklamanie – ak by raz malo ísť o obranu alebo ochranu Slovenskej republiky, tak si myslím, že je to v záujme nás všetkých. Rozumiem však tomu, že sa nájdu takí ľudia a nájde sa ich veľa, ktorí sa pred takýmito povinnosťami radšej schovajú alebo utečú. Slovensko v tomto nie je úplná výnimka. Určite k tomu prispelo aj šírenie dezinformácií, fám a hoaxov o mobilizácii a podobných hlúpostí, ktoré zneisťujú ľudí. Šírenie poplašných správ, ktoré robí naša opozícia, vedie ľudí k tomu, aby sa báli. To už je otázka na opozíciu, či to nehraničí s trestným zákonom o šírení poplašnej správy. Ich politika podľa môjho názoru hraničí s vlastizradou.

    Marián Kéry, poslanec Smeru, predseda zahraničného výboru Národnej rady

    Nečudujem sa, že prišlo 40-tisíc vyhlásení. Myslím si, že tých ľudí je oveľa viac. Kto chce ísť dnes v 21. storočí bojovať do vojny, s ktorou nemá Slovensko nič spoločné? Každý človek má vlastný rozum a môže sa rozhodnúť. Pre vládu hrozí, že Slovensko bude zatiahnuté do vojnového konfliktu. A čo spôsobilo, že ľudia podávali vyhlásenia? Nezodpovedné správanie našich vládnych predstaviteľov na čele s premiérom Eduardom Hegerom a ministrom obrany Jaroslavom Naďom.

    Gábor Grendel, podpredseda parlamentu za OĽaNO, člen branno-bezpečnostného výboru

    Na jednej strane to považujem za šírenie poplašnej správy, ktorej podľahlo 40-tisíc dôverčivých ľudí. Žiadna mimoriadna služba sa totiž nechystá. Na druhej strane to ukazuje, kde končí pocit vlastenectva týchto oklamaných ľudí.

    Tomáš Valášek, poslanec branno-bezpečnostného výboru, člen Progresívneho Slovenska

    Môžeme sa poďakovať pánovi Ficovi, že takto ohrozil alebo oslabil obranyschopnosť Slovenska. Pretože zálohy sú sily, na ktoré sa spoliehame, že pomôžu v čase krízy a napadnutia, keď treba pomôcť riadnym ozbrojeným silám. A teraz vďaka tomu, že pán poslanec šíri hoaxy a ničím nepodložené výmysly o údajnom chystanom nasadení slovenských vojsk na Ukrajinu, máme zálohy oslabené, lebo 40-tisíc ľudí povedalo, že by sa k nim nepridalo. Keď bude treba, nedajbože, a je to scenár, ktorý je nepravdepodobný, ale ak by bolo treba na obranu Slovenska povolať zálohy, tak 40-tisíc ľudí je veľa.

    Peter Kmec, poslanec Hlasu, bývalý veľvyslanec v USA

    Je to kombinácia viacerých faktorov aj toho, že vláda má dnes veľmi vysokú nedôveru v obyvateľstve, takže aj dôvera v ozbrojené sily je naštrbená. Je za tým aj šírenie dezinformácií a hoaxov na internete o cvičeniach, ktoré sa dejú každoročne. Taktiež je za tým blízky konflikt na Ukrajine. Je prekvapujúce, že dezinformácie takto zasiahli spoločnosť. No ľudia už neveria vláde takmer nič, takže minister obrany má sťaženú situáciu. Aj keď používa pri vysvetľovaní fakty, ľudia mu neveria.Skrýt celý příspěvek

    • Miroslav
      20:51 13.02.2023

      Skvele to povedal náčelník generálneho štábu generál Zmeko, že tomu nerozmie prečo to robia lebo je to vecou chlapskej cti, že bránime svoje deti, manželky či rodičov keď je treba. Zobrazit celý příspěvek

      Skvele to povedal náčelník generálneho štábu generál Zmeko, že tomu nerozmie prečo to robia lebo je to vecou chlapskej cti, že bránime svoje deti, manželky či rodičov keď je treba.Skrýt celý příspěvek

      • IvnB
        20:56 13.02.2023

        Aspoň máme dobrovoľný zoznam budúcich kolaborantov

        Aspoň máme dobrovoľný zoznam budúcich kolaborantov

        • tosomjapeter
          09:57 14.02.2023

          tak tak ...

          tak tak ...

      • august
        22:31 13.02.2023

        bránime ... na v3s-kách v maskáčoch vz.85, plechových prilbách a zbraňami ktoré boli staré už keď slúžili naši dedovia. zdravotnícke zabezpečenie bude jedna debna obväzov vz.80 na ...Zobrazit celý příspěvek

        bránime ... na v3s-kách v maskáčoch vz.85, plechových prilbách a zbraňami ktoré boli staré už keď slúžili naši dedovia. zdravotnícke zabezpečenie bude jedna debna obväzov vz.80 na prápor.Skrýt celý příspěvek

        • Miroslav
          22:41 13.02.2023

          Tak čo navrhuješ? Vzdať sa. Myslím, že ukrajinská armáda na tím bola o dosť horšie ako naša a s malou pomocou spojencov sa dá urobiť veľa práce za krátky čas

          Tak čo navrhuješ? Vzdať sa. Myslím, že ukrajinská armáda na tím bola o dosť horšie ako naša a s malou pomocou spojencov sa dá urobiť veľa práce za krátky čas

          • Danosť
            22:52 13.02.2023

            Malou pomocou??

            Malou pomocou??

          • Miroslav
            23:05 13.02.2023

            Metafora

            Metafora

          • pjaro77
            23:13 13.02.2023

            Dá, keď nemáš vo vláde alebo v parlamene hviezdnu rotu proruských rozbíjačov. Prípadne dojičov kapitalizmu typu Penta, Bodor ...

            Dá, keď nemáš vo vláde alebo v parlamene hviezdnu rotu proruských rozbíjačov. Prípadne dojičov kapitalizmu typu Penta, Bodor ...

          • montecasino1
            23:28 13.02.2023

            Tak toto je výsledok práce komplet všetkých vlád doteraz a svine bradavičnatej a umasteného Blahu na štvrtú.

            Tak toto je výsledok práce komplet všetkých vlád doteraz a svine bradavičnatej a umasteného Blahu na štvrtú.

        • Zablokovaný Prievan
          23:30 13.02.2023

          Až tak chudobní, aby sme pre armádu nevedeli nakúpiť niečo lepšie, nie sme.
          Za Ficiaka a Pelleho nebol problém minúť 2 mld. EUR na obskurné informačné systémy.

          Až tak chudobní, aby sme pre armádu nevedeli nakúpiť niečo lepšie, nie sme.
          Za Ficiaka a Pelleho nebol problém minúť 2 mld. EUR na obskurné informačné systémy.

      • Ján Paliga
        22:36 13.02.2023

        Zmeko si to možno vypožičal z rozhovorov v predvolebnej debate Petra Pavla. :)

        Zmeko si to možno vypožičal z rozhovorov v predvolebnej debate Petra Pavla. :)

        • Miroslav
          22:44 13.02.2023

          Zmeko možno nemá tú PR charizmu ako Petr Pavel, ale keď ho človek počúva, tak to vidno, že ten človek vie o čom hovorí. Ja mu verím každé slovo

          Zmeko možno nemá tú PR charizmu ako Petr Pavel, ale keď ho človek počúva, tak to vidno, že ten človek vie o čom hovorí. Ja mu verím každé slovo

          • Ján Paliga
            00:06 15.02.2023

            Miro, neodporujem Ti. Len na napadlo, že v niekoľkých predvolebných diskusiách PP presne takto rozprával ....

            Miro, neodporujem Ti. Len na napadlo, že v niekoľkých predvolebných diskusiách PP presne takto rozprával ....

      • pjaro77
        23:24 13.02.2023

        Nech sa spýta ľudí prečo odmietajú bojovať - odpoveď rovnaká - nebudú bojovať za zlodejských štvavých politikov. Pre slováka je slovenská republika útvar, kde vládnu zlodeji a ...Zobrazit celý příspěvek

        Nech sa spýta ľudí prečo odmietajú bojovať - odpoveď rovnaká - nebudú bojovať za zlodejských štvavých politikov.
        Pre slováka je slovenská republika útvar, kde vládnu zlodeji a plebs im robí dojnú kravu. Tu sa akékoľvek spoločenské veci berú cez prizmu politiky. A ľuďom z nej poriadne drbe v hlavách.
        Takže keď príde ohrozenie štátu, neuvažujú v dimenziách rodina, národ, kamaráti, susedia ale prvé čo im príde na rozum sú politici .

        Potom je tu mrákava ľudí, ktorí majú sentiment k rusku, spracovaní propagandou a dodávanie zbraní ukrajine chápu ako štvanie proti "bratskému národu".
        Chápe to Zmeko ?Skrýt celý příspěvek

        • Theokotos
          01:28 14.02.2023

          Právěže jsem před pár lety někde viděl odpověď na anketu "byli byste ochotni bránit svoji zem se zbraní v ruce"? A Slovensko z ní vyšlo se 14% skoro nejlépe z Evropy (!) Je to už ...Zobrazit celý příspěvek

          Právěže jsem před pár lety někde viděl odpověď na anketu "byli byste ochotni bránit svoji zem se zbraní v ruce"?
          A Slovensko z ní vyšlo se 14% skoro nejlépe z Evropy (!)
          Je to už nějaký pátek, tak to nedohledám, ale dost podnětná informace to každopádně je...Skrýt celý příspěvek

    • SpiritWar
      20:59 13.02.2023

      Keby rus prisiel na svk hranicu, bud by som vzal rodinu a idem dade do p... alebo narukujem do zaloh,mozno rovno do armady. Ale vypisovať taketo seredne papiere je fakt hamba.

      Keby rus prisiel na svk hranicu, bud by som vzal rodinu a idem dade do p... alebo narukujem do zaloh,mozno rovno do armady. Ale vypisovať taketo seredne papiere je fakt hamba.

      • Miroslav
        21:06 13.02.2023

        V prvé dni po začatí vojny keď sme ešte celkom nevedeli čo bude (žijem na severovýchode Slovenska) som natankoval auto doplna, pre istotu pripravil nejaké veci a konzervované jedlo ...Zobrazit celý příspěvek

        V prvé dni po začatí vojny keď sme ešte celkom nevedeli čo bude (žijem na severovýchode Slovenska) som natankoval auto doplna, pre istotu pripravil nejaké veci a konzervované jedlo keby bolo treba rýchlo utekať. Ale ani na minútu ma nenapadlo, že by som s nimi šiel aj ja. By som sa prepadol pred tými deťmi a manželkou či mojou mamou pod zem od hanby keby som utekal ako zbabelá krysa.Skrýt celý příspěvek

        • Arthur
          22:15 13.02.2023

          Tieto úkony som započal 01.02.2022...

          Tieto úkony som započal 01.02.2022...

          • Miroslav
            22:32 13.02.2023

            Pokiaľ viem, tak si z Bratislavy alebo okolia ,,jestli se nemýlim".

            Pokiaľ viem, tak si z Bratislavy alebo okolia ,,jestli se nemýlim".

          • Arthur
            23:04 13.02.2023

            A?

            A?

          • Miroslav
            06:27 14.02.2023

            Ja to mám k US hranici desiatky kilometrov. Ty tak 500. Koľko času by si mal ty a koľko ja na reakciu?

            Ja to mám k US hranici desiatky kilometrov. Ty tak 500. Koľko času by si mal ty a koľko ja na reakciu?

          • Miroslav
            06:39 14.02.2023

            UA samozrejme som myslel.

            UA samozrejme som myslel.

          • Arthur
            09:56 14.02.2023

            Neviem či je pre HLM s prípadným raketovým útokom 500km nejaká vzdialenosť pričom sa čudujem, že si ideme v takejto veci "merať pipíkov". Jednoducho bol som pripravený, predvídal ...Zobrazit celý příspěvek

            Neviem či je pre HLM s prípadným raketovým útokom 500km nejaká vzdialenosť pričom sa čudujem, že si ideme v takejto veci "merať pipíkov".
            Jednoducho bol som pripravený, predvídal som to a rodina mala jasné inštrukcie keby to začalo padať kam do bezpečia na vidiek ísť... Viac nemám k tomu čo povedať.Skrýt celý příspěvek

        • pjaro77
          23:11 13.02.2023

          Evakuačný batoh je dobré mať pripravený, aj kvôli požiaru napríklad.

          Evakuačný batoh je dobré mať pripravený, aj kvôli požiaru napríklad.

          • Arthur
            23:18 13.02.2023

            Ak príde vojna alebo kríza: preklad brožúry vlády pre občanov Švédska zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek

            Ak príde vojna alebo kríza: preklad brožúry vlády pre občanov Švédska
            zdroj: https://mesik.wordpress.com/20... Skrýt celý příspěvek

          • pjaro77
            00:39 14.02.2023

            Vďaka. Kedysi som sa zaujímal o techniky prežitia, mám rôzne bichle o tejto téme. Moji rodičia už roky zhromažďujú potraviny na chate. Jazierko tam je, karasy plávajú, dreva za ...Zobrazit celý příspěvek

            Vďaka. Kedysi som sa zaujímal o techniky prežitia, mám rôzne bichle o tejto téme.
            Moji rodičia už roky zhromažďujú potraviny na chate. Jazierko tam je, karasy plávajú, dreva za vagon. Nejaký rok sa tam dá vydržať aj keď je to malé.Skrýt celý příspěvek

          • Arthur
            00:48 14.02.2023

            Asi tak nejak.

            Asi tak nejak.

        • anmima
          06:47 14.02.2023

          Ja som si vykračoval cestu SNP

          Ja som si vykračoval cestu SNP

        • demagog
          16:44 14.02.2023

          Niekto by mohol uprednostnit zabezpecenie rodiny stabilnym prijmom pred vlastnym pocitom hanby, ten sa da riesit u psychiatra, ale kozuch a poukaz do aquaparku rodinu mozno tiez ...Zobrazit celý příspěvek

          Niekto by mohol uprednostnit zabezpecenie rodiny stabilnym prijmom pred vlastnym pocitom hanby, ten sa da riesit u psychiatra, ale kozuch a poukaz do aquaparku rodinu mozno tiez potesi... :)Skrýt celý příspěvek

    • Hugo557
      21:05 13.02.2023

      adepti ke vstupu do jednotek EOD "russian style"

      adepti ke vstupu do jednotek EOD "russian style"

    • Dash80
      21:20 13.02.2023

      Nesplna toto uz nejaku formu vlastizrady co roba smer a dezolati? Nieje na toto uz nejaky paragraf?

      Nesplna toto uz nejaku formu vlastizrady co roba smer a dezolati? Nieje na toto uz nejaky paragraf?

      • Ján Paliga
        22:39 13.02.2023

        Ak sa budú v budúcnosti oháňať vlastenectvom, treba im propomenúť, že v skutočnosti sú Flastenci...

        Ak sa budú v budúcnosti oháňať vlastenectvom, treba im propomenúť, že v skutočnosti sú Flastenci...

      • jozo
        02:46 14.02.2023

        Áno je na to paragraf 363 od vlastizradcu GP Žilinku, ktorý očistí aj veliteľa Osvienčimu keby bolo treba.

        Áno je na to paragraf 363 od vlastizradcu GP Žilinku, ktorý očistí aj veliteľa Osvienčimu keby bolo treba.

    • Sidon
      21:31 13.02.2023

      Nevidim duvod, proc by takovy seznam nemel byt verejnou informaci. Pokud je nekdo odpirac z nabozenskych duvodu (at uz si o tom myslime cokoliv), vetsinou, alespon podle mych ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevidim duvod, proc by takovy seznam nemel byt verejnou informaci. Pokud je nekdo odpirac z nabozenskych duvodu (at uz si o tom myslime cokoliv), vetsinou, alespon podle mych omezenych znamosti, nema problem neco takoveho verejne rici.
      Na druhou stranu bych take ocekaval, ze pokud podobni jedinci, kteri verejne prohlasi, ze za stat, ktery jim poskytuje svoje sluzby, nejsou ochotni bojovat, se timto take vzdaji nejake citelne casti techto sluzeb (chapu, ze plati jeste dane, ale to je jen jedna z povinnosti obcana).Skrýt celý příspěvek

      • Miroslav
        21:42 13.02.2023

        To sú poväčšine takí, čo považujú za ohrozenie štátnosti to, že na nových EČV je menší štátny znak ako bol doteraz, ale tam ich hrdinstvo končí. Napísať status na Facebook je ...Zobrazit celý příspěvek

        To sú poväčšine takí, čo považujú za ohrozenie štátnosti to, že na nových EČV je menší štátny znak ako bol doteraz, ale tam ich hrdinstvo končí. Napísať status na Facebook je predsa len bezpečnejšie ako ísť bojovať za svoju milovanú vlasťSkrýt celý příspěvek

  • SpiritWar
    20:35 13.02.2023

    Respekt https://twitter.com/Gerashchen... Jeden z dovodov preco ua vyhra vojnu je, ze do boja za slobodu sa zapoji elita ...Zobrazit celý příspěvek

    Respekt https://twitter.com/Gerashchen...
    Jeden z dovodov preco ua vyhra vojnu je, ze do boja za slobodu sa zapoji elita ukrajinskeho naroda.Skrýt celý příspěvek

    • Standa
      20:49 13.02.2023

      Já čtu o tom, že umírají sportovci a umělci v boji. Ale zatím jsem se nikde moc nedočetl o zapojení oligarchů do války. Nemá někdo informace, zda byli např. víc zdaněni apod. Čest ...Zobrazit celý příspěvek

      Já čtu o tom, že umírají sportovci a umělci v boji. Ale zatím jsem se nikde moc nedočetl o zapojení oligarchů do války. Nemá někdo informace, zda byli např. víc zdaněni apod. Čest výjimkám, ale podstatná část oligarchů si své jmění na Ukrajině vzala ne úplně etickým způsobem, tak jestli v době krize to zase alespoň částečně vracejí.Skrýt celý příspěvek

      • Auron
        21:06 13.02.2023

        Mam pocit ze letos bylo placení daní dobrovolné… jinak řeklbych že vědí že jim taky jde o kejhák

        Mam pocit ze letos bylo placení daní dobrovolné… jinak řeklbych že vědí že jim taky jde o kejhák

      • flanker.jirka
        21:28 13.02.2023

        oligarchové v té válce jedou jinak, sedí ve vládách a platí si své soukromé armády

        oligarchové v té válce jedou jinak, sedí ve vládách a platí si své soukromé armády

      • mabc
        22:57 13.02.2023

        Az na vynimky typu Porosenko snad vsetci oligarchovia v jan/feb 2022 odleteli hufne do Svajciarska.

        Az na vynimky typu Porosenko snad vsetci oligarchovia v jan/feb 2022 odleteli hufne do Svajciarska.

      • Theokotos
        23:35 13.02.2023

        Asi to bude jako obvykle "případ od případu", ale třeba Rinat Achmetov, fakt velká šajba a mj. spoluvlastník Azovstalu pokud vím podporuje dost výrazně.

        Asi to bude jako obvykle "případ od případu", ale třeba Rinat Achmetov, fakt velká šajba a mj. spoluvlastník Azovstalu pokud vím podporuje dost výrazně.

    • SpiritWar
      21:02 13.02.2023

      Doplnim dalsi respekt, tento krat ceskej boxerskej organizacii za takyto postoj.
      https://twitter.com/Poslednisk...

      Doplnim dalsi respekt, tento krat ceskej boxerskej organizacii za takyto postoj.
      https://twitter.com/Poslednisk...

      • Ján Paliga
        22:44 13.02.2023

        Kam sa na tých chlapov hrabe Thomas Bach...

        Kam sa na tých chlapov hrabe Thomas Bach...

        • montecasino1
          23:35 13.02.2023

          Vyhlásenie Bacha, ktoré povedal tuším v piatok je také škandalózne, že sa len ťažko prenášam cez také slová.

          Vyhlásenie Bacha, ktoré povedal tuším v piatok je také škandalózne, že sa len ťažko prenášam cez také slová.

          • Theokotos
            23:41 13.02.2023

            Na rozdíl od reprezentantů států ve sportu je Bach reprezentantem ve zkorumpovaném křiváctví, do kterého klesl MOV i větší část špičkových světových sportovních akcí. Při sporu s ...Zobrazit celý příspěvek

            Na rozdíl od reprezentantů států ve sportu je Bach reprezentantem ve zkorumpovaném křiváctví, do kterého klesl MOV i větší část špičkových světových sportovních akcí.
            Při sporu s NHL ho ještě dost lidí hájilo, ale nyní je snad jasné, co je zač.
            Jestli to shůry vidí de Coubertin, musí hořce plakat.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            06:18 14.02.2023

            Sport je podnikání.
            Nelze očekávat, že se budou tyto organizace, sportovci vetsinove chovat jinak.

            Kdyz vam to dojde, přestane to sledovat. Tím totiž jen dodavate těm lidem moc.

            Sport je podnikání.
            Nelze očekávat, že se budou tyto organizace, sportovci vetsinove chovat jinak.

            Kdyz vam to dojde, přestane to sledovat. Tím totiž jen dodavate těm lidem moc.

          • Theokotos
            11:57 14.02.2023

            Fakt ne, i v tom podnikání platí jistá etika a ve sportu by měla platit dvojnásob (minimálně)! Např. NHL nebo rugby mají nastavená etická pravidla velmi silně a funguje to. Takže ...Zobrazit celý příspěvek

            Fakt ne, i v tom podnikání platí jistá etika a ve sportu by měla platit dvojnásob (minimálně)!
            Např. NHL nebo rugby mají nastavená etická pravidla velmi silně a funguje to. Takže když "se" chce, tak to jde. V UEFA, FIFA, IIHF a MOV "se" naopak nechce.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            15:24 14.02.2023

            https://www.sport.cz/clanek/ho... Morální jsou jednotlivci, ale ti jsou za to spíše vyčleněni mimo. Zbytek ...Zobrazit celý příspěvek

            https://www.sport.cz/clanek/ho...

            Morální jsou jednotlivci, ale ti jsou za to spíše vyčleněni mimo.
            Zbytek llasicky dělá byznys, teda "sport".

            O moralnosti běžného sportovce na špičkové úrovni si můžete udělat obrázek z různých dopingovych kauz. Vitezstvi/penize je vždy až na prvním místě.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    20:18 13.02.2023

    btw, preco biely kriz na Ukrajinskych tankoch? https://en.wikipedia.org/wiki/... Kozacky kriz je biely.. je to stary ...Zobrazit celý příspěvek

    btw, preco biely kriz na Ukrajinskych tankoch?

    https://en.wikipedia.org/wiki/...

    Kozacky kriz je biely.. je to stary symbol Zaporozskych kozakov ktory prebrala aj Ukrajinska armada.Skrýt celý příspěvek

  • jj284b
    20:02 13.02.2023

    zaujimavy rozhovor s Ukrajinskym delostreleckym dostojnikom: https://wartranslated.com/prav... co ma osobne prekvapilo je, ...Zobrazit celý příspěvek

    zaujimavy rozhovor s Ukrajinskym delostreleckym dostojnikom:

    https://wartranslated.com/prav...


    co ma osobne prekvapilo je, ze vravi ze pri Bachmute maju s rusmi v delostrelectve paritu.. kde su tie casy ked rusi strielali 80k projektilov denne..Skrýt celý příspěvek

  • starej
    19:43 13.02.2023

    Zdá se, že akvizice F35 bude realizovana i kdyby "čert na koze jezdil". ( za mne jenom dobře ) Ovšem vzhledem k dlouhé frontě zákazníků u Lockheedu to vypada na dodání 2030 až ...Zobrazit celý příspěvek

    Zdá se, že akvizice F35 bude realizovana i kdyby "čert na koze jezdil". ( za mne jenom dobře )
    Ovšem vzhledem k dlouhé frontě zákazníků u Lockheedu to vypada na dodání 2030 až 2033. Mno to je cca 10let. Je prý malá možnost vysomrování pár kusů z probíhající výroby pro USAF. Jenže ma smysl 6-12ks možná jedne letky?
    Když se ale počká na řádnou dodávku tak v tom bude asi bonus v podobe block5 a to se prý hodně počítá. Bude to prý softwarově a senzorově uplně jiná liga éra.
    Takže v Dejvicich se už vážně plánuje provoz JAS39 za rok 2030. A asi se bude zjistovat jak to vlastne mysleli švédi s tou nabidkou modernizace při odkupu/darování stávajících pronajmutých kusů. A i s potenciálním doplněním o 10ks na dvě plné letky nadzvuku.
    Za mne to má hlavu i patu, protože rusákovi fakt jeblo v kouli a maďar se tomu kvapně blíží. A Gripeny tu fungujou.
    Jenže je schopná to CR uživit? A hlavně jsou schopní to strávit Burešovo voliči ?Skrýt celý příspěvek

    • Kanaďan
      19:49 13.02.2023

      Pokud je ČR schopná provozovat populistický neosocialismus, tak ji pár miliard za F-35 nerozháže

      Pokud je ČR schopná provozovat populistický neosocialismus, tak ji pár miliard za F-35 nerozháže

    • Scotty
      19:51 13.02.2023

      Zatím ještě probíhá vyjednávání. Spekulovat o tom co, kdy, jak a za kolik je zcela zbytečné.

      Zatím ještě probíhá vyjednávání. Spekulovat o tom co, kdy, jak a za kolik je zcela zbytečné.

      • starej
        21:51 13.02.2023

        Tak o F35 vyjednávání probíha, ale už teď je jasný, že se nemůže stihnout dosažení operační schopnosti F35 do konce pronájmu JAS39. Takže budto dojde k prodlouzeni pusobeni ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak o F35 vyjednávání probíha, ale už teď je jasný, že se nemůže stihnout dosažení operační schopnosti F35 do konce pronájmu JAS39.
        Takže budto dojde k prodlouzeni pusobeni Gripenu u ACR, nebo se na nejakou dobu stane CR bez nadzvuku, tedy zasadni omezeni schopnosti letectva CR. Protože to, že do ČR třeba fiktivně k 1.1.2030 přiletí 24 novejch našich F35 rozhodně neznamená že k 1.1.2030 začnou být plně funkční a nasaditelný. Navic jak se zdá tak by je tak brzy od Lockheedu ani nedodali.
        Nu a pokud je EU v podstate ve valce s RF, byť zastupné, bylo by spravne si schopnosti nadzvuku zachovat.
        Kdyby par tisic kilometru od nas neprobihala regulerni velka valka, pak by asi mely vetsi vahu argumenty finanční a hospodářské. Jenže situace je bohužel úplně jiná, dříve nemyslitelny konstrukt o utoku rusaku na západ, neni bohužel nerealny.
        Tedy úvaha genštábu o prodloužení provozu Gripenu s prekrytím do nasazeni F35 je pro zachování nadzvuku naprosto správná. Ta možnost doplnění počtu je spíš jen vlhky sen.
        A ted jak to překrytí/zachování nadzvuku zařídít?
        Převzetí/odkup Gripenů s modernizací je asi jedina reálná možnost. A asi i nejlevnější.
        Jinak se za par let stane, že budeme poptávat pomoc od PL nebo GER. A ti mohou mít sami svejch problému dost.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          22:46 13.02.2023

          Teď je jasné že není jasné nic.

          Teď je jasné že není jasné nic.

        • Jirosi
          06:31 14.02.2023

          Srarej: Zásadní omezení letectva tu máme od roku 2005, a nikomu to nevadí. Někteří dokonce chtějí v tomhle stavu pokračovat. A Problém není termín, problém je neobjednani ze ...Zobrazit celý příspěvek

          Srarej: Zásadní omezení letectva tu máme od roku 2005, a nikomu to nevadí. Někteří dokonce chtějí v tomhle stavu pokračovat. A

          Problém není termín, problém je neobjednani ze strany CR. Pokud si objednáme blok 4, 5 (vtipná spekulace), tak logicky musíme počkat, až se budou vyrábět. Ale to je naše volba. Nikoliv moznosti LM.

          Odkup/zavedení/vylepšení Gripenu je možnost, ale jedná z nejdražších možných. Pokud je jediný důvod čekání na zatím nevyrabeny blok F35, je to blbost.
          Zvyšování počtu na krátkou dobu, trzn cvičit piloty, aby získali operační schopnost na Jas39, a ty začít vyrazovat.

          Vykládat o válce na UA v roce 2022/23-24, ze ČR potřebuje v letech 29-35 vyhodit penize za zbytečné složité řešení nových nadzvuku... jako vážně?

          Ono I kdybychom dnes koupily F35 blok 3, tak stejně v budoucnu dojde k modernizaci na modernější blok. Případně koupě zcela nových jako se to děje u F16, nebo on taky někdo čekal až bude třeba blok 52?Skrýt celý příspěvek

    • Jirosi
      20:11 13.02.2023

      Provoz Jas39 po roce 2029 bude provoz nejdražšího letectva na světě, a nemusíme přikoupit nad současný počet jediný ks. Nazvat nákup/závodní nadzvuku na5-6.let max. řešenim co ...Zobrazit celý příspěvek

      Provoz Jas39 po roce 2029 bude provoz nejdražšího letectva na světě, a nemusíme přikoupit nad současný počet jediný ks.

      Nazvat nákup/závodní nadzvuku na5-6.let max. řešenim co má hlavu a patu může jen člověk co absolutně nechápe jaké náklady to sebou nese.

      V tom video dole Vojáček odhadoval náklady na 30.let provozu 24ks F35 na 360.mld.
      Tzn 180mld na 12ks, respektive 20 mld na 5.let. Takže, jaké náklady očekáváte od "levného řešení"?
      Zavedení stroje do armády = 3x jeho cena.
      Tady klesla hodnota letadel, ale i cena 0kc = platba cca 65% ceny!Skrýt celý příspěvek

    • conservative carp
      20:17 13.02.2023

      ČR to je schopná ekonomicky uživit na 100%, horší je to ustát politicky a být znovu zvolen po 4 letech. Nějaký politik to už řekl, snad J. C. Juncker: my přesně víme co dělat ...Zobrazit celý příspěvek

      ČR to je schopná ekonomicky uživit na 100%, horší je to ustát politicky a být znovu zvolen po 4 letech. Nějaký politik to už řekl, snad J. C. Juncker: my přesně víme co dělat správně, ale bohužel nevíme jak zařídit, aby nás po tom, co to uděláme ještě někdo zvolil.
      Jsem v tomhle pesimista. Socialismus a vodění lidí státem za ručičky jsou momentálně v Evropě velmi populární sporty, státy ho provozují ze strachu z nezvolení za spokojeného mručení břuchů občanů. Starost o aspoň trochu odstrašující obranu státu se dočasně ve společnosti vzedmula na pár měsíců po únoru 2022 a se to pomalu vrací do starých dobrých kolejí, priority jsou dávky, dotace, podpory každé ko...tiny. A kdyby se něco podělalo, USA nebo NATO nás zachrání.Skrýt celý příspěvek

      • Wakantanka
        20:31 13.02.2023

        Na druhej strane kedy keď nie teraz sa dajú podobné nákupy "predať" dobre voličovi a nie že na tom stratiť, ale skôr získať politické body? Cynicky povedané, strach má veľké oči.

        Na druhej strane kedy keď nie teraz sa dajú podobné nákupy "predať" dobre voličovi a nie že na tom stratiť, ale skôr získať politické body? Cynicky povedané, strach má veľké oči.

        • Jirosi
          21:04 13.02.2023

          Koupit 2x Stíhačky během ani ne 5.let, fakt nezkousne žádný volič.

          Koupit 2x Stíhačky během ani ne 5.let, fakt nezkousne žádný volič.

      • leir
        22:23 13.02.2023

        No nevim, jestli zrovna konzervativní majstrštyky typu zrušení superhrubé mzdy tomuto státu v dnešní situaci dvakrát prospěly. Nejde o “nezvolení”, kde o to, v jakém prostředí ...Zobrazit celý příspěvek

        No nevim, jestli zrovna konzervativní majstrštyky typu zrušení superhrubé mzdy tomuto státu v dnešní situaci dvakrát prospěly.

        Nejde o “nezvolení”, kde o to, v jakém prostředí chcete žít. Jestli v banánové republice s daní pouze z hlavy ale bez fungujících veřejných služeb, nebo v civilizované zemi, kde se ovšem bez přerozdělování peněz prostě neobejdete.

        Ideologie vám při řešení reálných problémů světa moc nepomůžou. V realitě prostě vždycky bude 90 procent obyvatel chudších než 10 procent nejbohatších.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          23:06 13.02.2023

          Superhrubou mzdu nikdo nezrusil, jen se z ní přestaly platit daně, což je jedině dobře, protože to není mzda, ale odvody.

          Superhrubou mzdu nikdo nezrusil, jen se z ní přestaly platit daně, což je jedině dobře, protože to není mzda, ale odvody.

          • leir
            22:09 14.02.2023

            To slovíčkaření je fakt nepodstatné, nemyslíš? Nebo se nebavíme o podstatě problému?

            To slovíčkaření je fakt nepodstatné, nemyslíš? Nebo se nebavíme o podstatě problému?

        • torong1
          04:59 14.02.2023

          A kolik by sis milý Leire představoval, že bych měl ještě platit? V současné době odvádím státu ze své mzdy 75%... Sice chápu, že levičáci jako ty by byli nejradši, kdybych ...Zobrazit celý příspěvek

          A kolik by sis milý Leire představoval, že bych měl ještě platit? V současné době odvádím státu ze své mzdy 75%... Sice chápu, že levičáci jako ty by byli nejradši, kdybych odevzdal 100% a oni by pak rozhodli kolik potřebuji a nejlépe i za co je mohu utratit, ale tohke skutečně ne. Stát je potřeba osekat a zrušit veškeré příspěvky na všechno možné.Skrýt celý příspěvek

          • Jirosi
            06:36 14.02.2023

            Za služby/věci se platí kolik stojí, ne kolik bych chtěl... Vy máte ten kapitalismu dost říznuty socialismem.. Stát sice můžete osekat, ale pokud neplánujeme genocidu. Tak třeba ...Zobrazit celý příspěvek

            Za služby/věci se platí kolik stojí, ne kolik bych chtěl...
            Vy máte ten kapitalismu dost říznuty socialismem..

            Stát sice můžete osekat, ale pokud neplánujeme genocidu. Tak třeba na důchody stále půjdou prostředky průměrný duchod*počet důchodců.

            Příspěvky můžete zrušit. Ale pak ss musí zvýšíte platy, aby lidé danné zaplatily. Už vidím tu radost v očích kapitalismu při zvýšení platu v řádu desítek tisíc+ daně.Skrýt celý příspěvek

          • conservative carp
            08:54 14.02.2023

            75% - a není to málo? Kde vezmeme peníze na kompenzace za námi řízeně předražené energie, za co si bez státní pobídky koupím Teslu, co příspěvek na dopravu, solární ...Zobrazit celý příspěvek

            75% - a není to málo? Kde vezmeme peníze na kompenzace za námi řízeně předražené energie, za co si bez státní pobídky koupím Teslu, co příspěvek na dopravu, solární elektrármu.....Navrhuji 90%. Pak bude konečně líp :-)Skrýt celý příspěvek

          • leir
            22:07 14.02.2023

            A kolik si myslíš, že asi tak platím já, hm?

            Pokud chceš mít funkční armádu, musíš si ji zaplatit. Matka samoživitelka ti ji nezaplatí, smiř se s tím.

            A kolik si myslíš, že asi tak platím já, hm?

            Pokud chceš mít funkční armádu, musíš si ji zaplatit. Matka samoživitelka ti ji nezaplatí, smiř se s tím.

          • leir
            22:11 14.02.2023

            Ty tady rozhodně nejsi ten, co platí nejvyšší daně, tak si to povyšování nech. Radši mi řekni, kde chceš ty prachy na díru v rozpočtu asi tak sebrat, hm? Nebo jak jde o “tvoje ...Zobrazit celý příspěvek

            Ty tady rozhodně nejsi ten, co platí nejvyšší daně, tak si to povyšování nech.

            Radši mi řekni, kde chceš ty prachy na díru v rozpočtu asi tak sebrat, hm? Nebo jak jde o “tvoje daně”, tak tady najednou braní se za vlastní národ a stát neplatí? :-DSkrýt celý příspěvek

      • pjaro77
        23:07 13.02.2023

        Niekto z politikov musí prijať tú obeť. Najvoliteľnejší sú populisti ale tí si s ničím nechcú páliť prsty, a tak nechajú štát ísť samospádom (sem am niečo drobne skorigujú) až ...Zobrazit celý příspěvek

        Niekto z politikov musí prijať tú obeť.
        Najvoliteľnejší sú populisti ale tí si s ničím nechcú páliť prsty, a tak nechajú štát ísť samospádom (sem am niečo drobne skorigujú) až kým nevybuchne niektorý dlho odkladaný pruser.Skrýt celý příspěvek

        • liberal shark
          05:51 14.02.2023

          Jo, nám teď vybuchnou důchody, státní dluh a zdravotní pojištění najednou. To bude krása :-(.

          Jo, nám teď vybuchnou důchody, státní dluh a zdravotní pojištění najednou. To bude krása :-(.

          • Jirosi
            06:57 14.02.2023

            Ve skutečnosti to má jeden jediný velice snadný lék... zvýšení mzdy. Ale ten nevyhovuje pravicakum, a velkokapitalistum. Žádný systém nemůže být založen na tom, že lidé pracuji z ...Zobrazit celý příspěvek

            Ve skutečnosti to má jeden jediný velice snadný lék... zvýšení mzdy. Ale ten nevyhovuje pravicakum, a velkokapitalistum.

            Žádný systém nemůže být založen na tom, že lidé pracuji z posvěcení statu za částku co nestačí na pokrytí nákladů.
            V podstatě, až letos došlo k tomu, že se už i z minimální mzdy platí daň z příjmů. Z 17 300Kc to dělá celých 25Kc.
            Celkově zdaneni pracovního místa je 7777Kc. Ale i kdyby to dostal zaměstnanec na ruku, nezaplatí za to služby placené státem.Skrýt celý příspěvek

    • flanker.jirka
      21:31 13.02.2023

      S takovými letopočty dodání může AČR modernizovat Gripen a pak přejít rovnou na stíhačky 6. generace.

      S takovými letopočty dodání může AČR modernizovat Gripen a pak přejít rovnou na stíhačky 6. generace.

      • Jirosi
        21:55 13.02.2023

        ACR musí napřed koupit, zacest Gripen, tento Gripen CR si pak můžeme nechat modernizovat pokud nám zůstanou nake penize. Na 6. Gen může rovnou zapomenout, kdy přišla 5.gen a kdy o ...Zobrazit celý příspěvek

        ACR musí napřed koupit, zacest Gripen, tento Gripen CR si pak můžeme nechat modernizovat pokud nám zůstanou nake penize.
        Na 6. Gen může rovnou zapomenout, kdy přišla 5.gen a kdy o jejím nákupu reálné uvažuje CR. A to stále dovětkem o drahé F35, přitom 6.gen vznikne méně ks= vyšší jednotková cena. Přitom Gripen i po modernizaci bude mít stále greenBelt
        21:09 12.02.2023 roce 2029 za sebou "24" z kolika let? (30-40 po další velké Go?)Skrýt celý příspěvek

      • starej
        21:58 13.02.2023

        Stíhačka 6.generace zatím nikde neexistuje. První ji asi vyrobi amíci, ale nikde není psáno že bude vůbec k prodeji. Zatím to vypadá že to bude náhrada za F22 se vsemi ...Zobrazit celý příspěvek

        Stíhačka 6.generace zatím nikde neexistuje.
        První ji asi vyrobi amíci, ale nikde není psáno že bude vůbec k prodeji. Zatím to vypadá že to bude náhrada za F22 se vsemi pravidly.
        F35 už je standart NATO na dalších min 30let. Jiné cesty není pokud nechcem rezignovat na bojove letectvo.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...