Slovenská armáda převzala modernizovaná bojová vozidla pěchoty
- 20. 6. 2018
- 235 komentářů
- Jan Grohmann
Na konci května slovenská armáda slavnostně převzala prvních 21 modernizovaných bojových vozidel pěchoty (BVP). Konkrétně šlo o 11 průzkumných vozidel ve verzi BPsVI (Bojove Prieskumne Vozidlo ISTAR) a deset vozidel BVP-M (Bojové Vozidlo Pechoty - Modernizované).
BVP-1 a BVP- 2 se nacházejí ve výzbroji všech pěti mechanizovaných praporů slovenských pozemních sil. Slovenská 1. mechanizovaná brigáda provozuje modernější BVP-2 a 2. mechanizovaná brigáda straší BVP-1. Podle londýnského think-tanku IISS (International Institute for Strategic Studies (IISS) slovenská armáda má papírově ve výzbroji 148 BVP-1 a 91 BVP-2. Počet aktivních (bojeschopných) vozidel není znám.
Celkově slovenské ministerstvo obrany (MOSR) v letech 2016 až 2017 objednalo modernizaci 35 vozidel BPzV Svatava (Bojové průzkumné vozidlo Svatava) a BVP-1 za 44,5 milionu euro ‒ konkrétně jde o modernizaci 18 (z 58 BPzV Svatava ve výzbroji slovenské armády) vozidel na verzi BPsVI a 17 vozidel na verzi BVP-M. Podle tiskové zprávy MOSR již část modernizovaných BVP slouží k výcviku slovenských vojáků.
Vozidlo BPzV Svatava (průzkumná verze BVP-1) se vyrábělo na Slovensku v letech 1988 až 1990. Svatava se vizuálně podobá BVP-1, ale je vybaveno průzkumnými systémy československé výroby. Celkově vzniklo 200 BPzV Svatava, z toho 16 vozidel bylo dodáno do Polska.
Modernizovaná vozidla BPsVI získá průzkumný prapor ISTAR 2. prešovské mechanizované brigády, BVP-M pak 21. mechanizovaný prapor stejné brigády.
Vozidla BPzVI v praporu ISTAR zůstanou do příchodu moderních průzkumných vozidel 4×4 a poté budou přesunuty k mechanizovaným jednotkám. Podle článku Vladimíra Bednáre na Armádních novinách jeden mechanizovaný prapor potřebuje minimálně 32 bojových vozidel pěchoty ‒ deset BVP pro každou ze tří mechanizovaných rot, dvě BVP pro rotu velení a ještě čtyři průzkumné BVP pro průzkumnou četu a jedno vyprošťovací BVP. Počet vozidel BPsVI a BVP-M tak stačí na přezbrojení jednoho mechanizovaného praporu.
Podle ruského blogu BMPD, který se odvolává na slovenské zdroje, po příchodu vozidel 4×4 sady průzkumných systémů BPsVI se přesunou na nová kolová obrněná vozidla AMV 8×8 a BPsVI se přemění na klasická BMP-M.
„Od samého začátku deklarujeme potřebu modernizace našich ozbrojených sil a toto je jeden z kroků, kterým tento náš závazek reálně plníme. Životnost bojových vozidel pěchoty jsme jejich modernizací prodloužili minimálně o dalších 20 roků, přičemž nová vozidla tohoto typu by nás stála několikanásobně více, než řešení, které jsme zvolil,“ uvedl ministr obrany Peter Gajdoš.
Slavnostní převzetí BVP-M a BPsVI
Podle Gajdoše jedno vozidlo BPsVI stojí přibližně 1,1 milionu euro a BVP-M přibližně 1,5 milionu euro. Nové západní BVP přitom stojí okolo pět milionů euro, navíc zhruba polovina z celkové akviziční sumy jde na vybudování provozního, logistického, servisního a výcvikového zázemí. Za nákup 35 nových západních BVP by tak MOSR minimálně zaplatit 350 milionů euro.
Vozidla BPsVI a BVP-M jsou výsledkem vývojem firem EVPÚ (Elektrotechnický výskumný a projektový ústav), Konštrukta Defence (součást DMD Group) a MSM Group. Samotná přestavba proběhla v podniku ZTS Martin patřící pod MSM Group.
Středobodem modernizace obou verzí je instalace slovenského bezosádkového bojového modulu TURRA 30. Věž je standardně osazena automatickým kanónem 2A42 ráže 30 mm se spřaženým kulometem PKT ráže 7,62 mm a dvěma střelami 9M113 Konkurs (v kódu NATO AT-5 Spandrel). Pro kanón 30 mm je k dispozici 330 nábojů, pro kulomet ráže 7,62 mm 600 kusů nábojů.
BPsVI / MOSR
V případě přání zákazníka je možné do bojového modulu TURRA 30 instalovat americký kanón Bushmaster Mk.44 ráže 30 mm, jiný kulomet ráže 7,62 mm nebo 12,7 mm a izraelské protitankové střely Rafael Spike.
Stejný bojový modul obdrží i 81 nových kolových bojových vozidel pěchoty AMV 8×8, které slovenská armáda postupně obdrží v letech 2018 až 2024.
Původní pohonná jednotka UTD-20 (220 kW) byla v případě BPsVI/BVP-M zachována, ale vozidlo prošlo kompletní vnitřní ergonomickou přestavbou ‒ modernizován a „zlidštěn“ byl pracovní prostor posádky i výsadku.
Průzkumné verze BPsVI získala mimo jiné pozemní radiolokátor FLIR Ranger R20S s dosahem 30 km, který na tuto vzdálenost dokáže odhalit (samozřejmě v podmínkách přímé viditelnosti) jedoucí vozidlo nebo na vzdálenost 12 km pohybujícího se člověka. Krome dalších systémů, jako detektoru laserového ozáření nebo detekce min, posádka BPsVI může vypouštět mini drony Micro Falcon s výdrží ve vzduchu až tři hodiny.
BPsVI / MOSR
BVP-M neni sice vybaveno radiolokátorem, má ale kruhové elektro-optické pozorovací a zaměřovací pouzdro velitele. Výrobce ani typ čidla není znám, ale jde pravděpodobně o výrobek izraelské firmy Elbit Systems. Obě vozidla rovněž získala komunikační systémy značky Harris nebo meteostanici a navigační zařízení Kestrel-5500.
Bojová hmotnost BPsVI a BVP-M se zvýšila na zhruba 15,3 t (původní BPzV mělo hmotnost 13,8 t), takže pro zachování plavbyschopnosti jsou stroje vybaveny přídavnými bočními nafukovacími plováky.
Další osud vozidel BVP-1 a BV-2 slovenské armády není znám. Jisté však je, že slovenská armáda nové BVP kupovat nebude, takže je velmi pravděpodobná další modernizace BVP-1 a BVP-2 za použití bezosádkových věží TURRA 30.
Související články
Kritika nákupu slovenských bojových vozidel AMV roste
Česko-Slovenské deja vu – podobně jako v případě nákupu kolových bojových vozidel pěchoty (KBVP) ...
- 28.12.2017
- 164 komentářů
- Jan Grohmann
KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách
Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...
- 15.02.2018
- 42 komentářů
- Martin Kugla
Slovenské dělostřelectvo získá houfnice Zuzana 2
Ozbrojené síly Slovenské republiky (OS SR) nakoupí osm nových samohybných kolových houfnic (ShKH) ...
- 27.02.2018
- 203 komentářů
- Jan Grohmann
Stíhačky F-16 Block 70/72 pro Slovensko?
Americké ministerstvo zahraničí, resp. Agentura pro obrannou a bezpečnostní spolupráci DSCA (Defense ...
- 05.04.2018
- 453 komentářů
- Jan Grohmann
semtam Ale já to vnímám, že tak píšete. Za to jste ode mne nezískal žádné nálepkování. Ale pokud takto píšete, tak se na druhou stranu nemůžete divit tomu, že vaše výroky co jen ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
Ale já to vnímám, že tak píšete. Za to jste ode mne nezískal žádné nálepkování. Ale pokud takto píšete, tak se na druhou stranu nemůžete divit tomu, že vaše výroky co jen tak střelíte budou vyvráceny. Či pokud chcete protože jste psal nepřesně a s nadsázkou více ujasněny jiným uživatelem.
Vaše názory vám nechci brát a ani vás přesvědčovat. Jen by mě zajímalo proč zrovna z toho všeho trváte na zastaralosti i morální zastaralosti věže TURRA? Já v ní naopak vidím nový perspektivní výrobek slovenského průmyslu, který se posouvá stále výše než to co bylo představeno před pár lety.
KOLT
Co vás přimělo změnit názor ohledně modernizace BVP-2 (všeobecně)?Skrýt celý příspěvekBPsVI ("217" a "181") z výzbroje Praporu ISTAR OS SR, Chráněná krajinná oblast Brdy, Bahna 2018, 23.06.2018. zdroj: https://forum.valka.cz/attachm... zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek
BPsVI ("217" a "181") z výzbroje Praporu ISTAR OS SR, Chráněná krajinná oblast Brdy, Bahna 2018, 23.06.2018.
zdroj: https://forum.valka.cz/attachm...
zdroj: https://www.youtube.com/watch?... (1:28 - 1:33)Skrýt celý příspěvekSemtam Zase lžete a opravdu nevím kam tím míříte, asi se chcete cítit důležitě... Tak ten motor: jeden z mých příspěvků.... Jde o to že jsem střelil možný problém při ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam
Zase lžete a opravdu nevím kam tím míříte, asi se chcete cítit důležitě...
Tak ten motor: jeden z mých příspěvků....
Jde o to že jsem střelil možný problém při modernizaci
Stejně jako jsem to střelil u zástavby nového motoru...prřípadnou !
Tam je jasný limit v prostoru na první pohled patrný každému kdo videl powerpack z Cv90 ;) například
......ten kdo umí číst tak mu dojde význam předešlých vět .... tedy neříkám že to není možné, jen tady tvrdím že je to ekonomický nesmysl a navíc si tím ničím nepomůžete protože stále mate chabou ochranu a zoufalí vnitřní prostor.....
Tak a opravdu mě už unavujete tady máte tu vaší žádanou lež, naučte se číst,pochopit psaný text a pak můžem diskutovat na úrovni. Zatímco doposud já něco okomentuji, vy to nepochopíte a reagujete na nějaký ve vaší hlavičce zrozený blud.
Přeji hezký večer
A nebojte na tuře si trvám.......Skrýt celý příspěvekJara Když chcete někoho obvinit, tak hlavně musíte prokázat vinu. Jinak se jedná jen o pouhé plivání a také se jedná. S tou vaší nadsázkou opatrně, sám jsem se ve starším ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Když chcete někoho obvinit, tak hlavně musíte prokázat vinu. Jinak se jedná jen o pouhé plivání a také se jedná.
S tou vaší nadsázkou opatrně, sám jsem se ve starším příspěvku vyjádřil, že třeba rozpad Šakala vnímám jako nadsázku. Reaguji na význam vašich komentářů...
Takže když napíšete, že do BVP nelze dát silnější motor, tak je to podle vás asi nadsázka nebo čistý hlod člověka neznalého problematiky? Nevnímám to jako lež, ale jen jako hloupost.
Obdoba je ohledně vašeho slavného příkonu el. energie. Tam vaše informovanost úplně selhala.
Nevím zda čtete mé příspěvky, ale celou dobu tu tvrdím, že nějaká easy modernizace je pro BVP-2/1 úplně nejvhodnější, prostě cena/výkon. Vy jste se toho chytil a začal napadat různé technické celky BVP, jak nejdou modernizovat a zhostil jste se toho ukázkově diletantsky.
Teď jste sice již otočil, že modernizovat BVP-2 lze, protože jste nejspíš již pochopil, že vaše vize je již neudržitelná.
A k věži TURRA. Járo, věž TURRA není projektovaná jen a pouze pro kanon 2A42. Může se do ní dát i Bushmaster.
Označit bezosádkovou, dálkově ovládanou věž pár let starou jako morálně zastaralou je blbost těžkého kalibru.
Tím jste zase jen potvrdil, že o tom celém víte prd.
Hlavně mi prosím nepište, že jste to myslel jako nadsázku. To už by bylo trapné.Skrýt celý příspěvekSemtam 1,ano obviňuji 2,používám ve svých komentech nadsázku a ironii, a to poměrně dost často... bystřejší pochopí Vám se tedy omlouvám za zmatení 3, Napsal jsem stávající ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam
1,ano obviňuji
2,používám ve svých komentech nadsázku a ironii, a to poměrně dost často... bystřejší pochopí Vám se tedy omlouvám za zmatení
3, Napsal jsem stávající únosnost podvozku nelze o moc navýšit tedy při zachování nějaké životnosti, a tím vám odpovím na za 4, viz šakal tam se zkusil bvp modernizovat smysluplně a dopadlo to tak že to není možné ......
Jinak samozřejmě nepopírám že lehké upgrady ve stylu Finů jsou nejen možné,ale dokonce nutné
A narážím tím na to, že opravdu zásadnější modernizace bvp se mi jeví jako vyhazování peněz, vzhledem k tomu jak je originál limitujícím
Ano s tou Turrou máte pravdu...... tedy jednou jsem reagoval zbytečně moje smůla.
A mohu se vás tedy zeptat jak jinak by jste označil novou věž se 30-40ti (ted nevím přesně a je mi jasné že hned budete oponovat tomu kanónu je 31a pět dní:)) )letou výzbroji vyráběnou celou tu dobu v sovětské licenci? Navíc mimo NATO standard?Skrýt celý příspěvekJara Plus jste psal, že BVP-2 nelze modernizovat (ve smyslu). A ohledně věže TURRA, napsal jsem, že píšete morálně zastaralá, vy na mě reagujte nepíši zastaralá, ale morálně ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Plus jste psal, že BVP-2 nelze modernizovat (ve smyslu).
A ohledně věže TURRA, napsal jsem, že píšete morálně zastaralá, vy na mě reagujte nepíši zastaralá, ale morálně zastaralá. Jste v pořádku?
Co vás vede k té šílené myšlence morální zastaralosti?Skrýt celý příspěvekJara A vy mě obviňujete z manipulace a lží... Proč tedy v diskuzi motáte dle vašich slov "mamutí příkon" nových el. systémů se stávající pohonnou jednotkou, když fakticky to ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
A vy mě obviňujete z manipulace a lží...
Proč tedy v diskuzi motáte dle vašich slov "mamutí příkon" nových el. systémů se stávající pohonnou jednotkou, když fakticky to není žádný problém?
Proč píšete, že stávající podvozek nic navíc neunese, když to očividně také není pravda?
Proč píšete, že do BVP nelze dát výkonnější pohonnou jednotku, když to není také pravda?
Proč argumentujete Šakalem, když dle diskuze netušíte jaké problémy měl Šakal a zda byli odstraněny či nikoliv?Skrýt celý příspěvekSemtam Já napsal.... Semtam nikdy jsem nenapsal že motor neutahne více el systému , napsal jsem že moderní bvp je prošpikováno elektronikou závislé na výšin příkonu ..... a to že ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam
Já napsal....
Semtam nikdy jsem nenapsal že motor neutahne více el systému , napsal jsem že moderní bvp je prošpikováno elektronikou závislé na výšin příkonu ..... a to že souvisí s pohonem .... kdo ví kde se bere elektricky proud třeba v autě a čím se tento generátor pohání to pochopí, vy na to raději zapomeňte ..... a změna nemusí být v omezeném prostoru tak jednoduchá nemluvě o potřebě vyššího chlazení například atd. Stále mluvím o gen el. Energie..... o tom co obnáší modernizace nebo konstrukce různých strojírenských celků nemáte tušení vy pane.
..........................
Vy reagujete....
A naposled se snaží zbastlit příkon el. energie pro elektronické systémy s tím, že motor nepobere příkon systémů. Plus se snaží dělat důležitého v tak marginální věci jako je to v případě auta. A vy z něho děláte Ing. v auto-moto :D
Tak já vám to "inženýrské" tajemství povím. Baterie auta je vlastně jen startovací baterie. Celá její služba poté již končí. O ostatní během chodu motoru se stará alternátor. Proto se třeba u tanků využívá "přídavný" motor, aby se během stání šetřil hlavní motor, když běží ostatní systémy a navíc nemá tolik demaskující účinky.
Alternátor dokonce dobíjí i baterii. Pokud alternátor selže, energii si motor a další elektrické systémy berou z baterky a za chvíli to klekne. Baterka šlus. Pokud alternátor zkratuje, může vzít sebou i baterku.
........
Každý si udělá obrázek sám....Skrýt celý příspěvekJara Chápu, že jste nasrán, protože jsem vás nachytal na švestkách. Příště by bylo asi pro vás rozumnější, psát příspěvky s chladnou hlavou. Nasekal jste v diskuzi tolik ...Zobrazit celý příspěvek
Jara
Chápu, že jste nasrán, protože jsem vás nachytal na švestkách. Příště by bylo asi pro vás rozumnější, psát příspěvky s chladnou hlavou. Nasekal jste v diskuzi tolik nesmyslů a pak se divíte, že jsou roztrhány na kusy.
Začal jste si na víc sám, já jsem vás jako první neoslovil. Nestálo to za řeč.Skrýt celý příspěvekto hurvo (22.06.2018 Čas: 21:59): cit. "Vodic ma obycajny periskop. sedacky nie su protiminove, velitel ma nezavisly pristroj ale iba u BVP-M, svatava je slepa." BVP - M do ...Zobrazit celý příspěvek
to hurvo (22.06.2018 Čas: 21:59): cit. "Vodic ma obycajny periskop. sedacky nie su protiminove, velitel ma nezavisly pristroj ale iba u BVP-M, svatava je slepa."
BVP - M do Lotyška
Na videu TASR je vidieť protimínové sedačky: ADVANCED ANTI-MINE
SEAT BOG-AMS-V od českej spoločnosti BOGGES, spol. s r.o.
1:25 - 1:28
zdroj: https://spravy.pravda.sk/domac... Skrýt celý příspěvektechnik: nízké napětí to je ve srovnání s napětím třeba v domácí síti, takže na první pohled vypadá 400A hodně. Bavíme se celkem o ničem, bylo by zajímavé pouze vědět, jestli se ...Zobrazit celý příspěvek
technik: nízké napětí to je ve srovnání s napětím třeba v domácí síti, takže na první pohled vypadá 400A hodně. Bavíme se celkem o ničem, bylo by zajímavé pouze vědět, jestli se nový odběr přidal či nikoliv. Příkonová rezerva může být dostačující, ale i její využití nově zatěžuje motor (dynamo má větší odpor).Skrýt celý příspěvek
To jura Jaký nízký napětí? Co nechápete na parametrech 5kw 400 ampér. DMR je tam úplně z jiného důvodu. Napětí sítě je 24-28 voltů stejně jako u panduru a podobně. Půlka ...Zobrazit celý příspěvek
To jura
Jaký nízký napětí? Co nechápete na parametrech 5kw 400 ampér. DMR je tam úplně z jiného důvodu. Napětí sítě je 24-28 voltů stejně jako u panduru a podobně. Půlka modernizovaného vybavení včetně SRP je konstruována na základě pocitacu, mikrokontroléru kde se spotřeba pohybuje v řádech ampér. Největší žrout proudu jsou elektromotory stabilizace, odsávání, cirka 100 ampér v zátěži. Nové stabiky využívají sekvenční nebo jinak krokové elektromotory které mají příkon menši. Věř že prikonova rezerva je dostačující. Limit el. Soustavy bvp jsou napěťové špičky vznikající spínáním DMR které pro mikroelektronika nejsou dobré, tento problém se resi kapacitním filtrem.Skrýt celý příspěvekArthur: ta cena modernizace je bez DPH, takže cena BVPsVI je 1,32mil€ a BVP-M je 1,8mil. €. V průměru 1,56mil. €. CV90 je po všech stránkách o generaci lepší stroj. technik: to ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur: ta cena modernizace je bez DPH, takže cena BVPsVI je 1,32mil€ a BVP-M je 1,8mil. €. V průměru 1,56mil. €. CV90 je po všech stránkách o generaci lepší stroj.
technik: to relé ale asi není generátor a o rezervě ve stávajícím napájecím systému mnoho neprozrazuje, že ? :-) Tipnul bych si, že na 400A je dimenzované, protože tam prostě kvůli nízkému napětí tečou velké proudy. Modernizace potřebuje napájení, to je bez debat, buď soudruzi stávající systém předimenzovali a nebo potřeboval posilu (nové dynamo), tj. více zatížit motor. Pokud je u modernizace vyšší odběr, tak je motor samozřejmě víc zatížený i když se ponechalo stávající dynamo. Už ta klimatizace motoru cosi nemalého sebere.
BVP je rakev pro osádku a modernizace na tom nic nezměnila. Nádrže ve dveřích si o požár říkají, nízký profil je pro vysokého vojáka vyčerpávající ještě než přijede na bojiště. Celá modernizace je stejně hloupá myšlenka, jako stavět z T-55 soudobý tank.Skrýt celý příspěvekTechnik Samozřejmě neznám typ každého díly ve všech strojích .......... Jde o to že jsem střelil možný problém při modernizaci Stejně jako jsem to střelil u zástavby nového ...Zobrazit celý příspěvek
Technik
Samozřejmě neznám typ každého díly ve všech strojích ..........
Jde o to že jsem střelil možný problém při modernizaci
Stejně jako jsem to střelil u zástavby nového motoru...prřípadnou !
Tam je jasný limit v prostoru na první pohled patrný každému kdo videl powerpack z Cv90 ;) například
A ne nejsem rozhodně odborník na bvp ale tyhle věci tady nesmyslně probírají jiní
Cele to začalo u toho že jsem řekl “před případnou modernizaci se musíte zamyslet nad únosností podvozku, možné výkonové rezervě a možnosti zvýšení bal. Ochrany” v případě BVP muže být problém malý rozměr
A prostě z toho bvp nevyjde dobřeSkrýt celý příspěvekSemtam Jste lhář a manipulátor ...... vez Turra je zastaralý výrobek, ano to jsem napsa,ale taky jsem tam měl slůvko morálně..... Jak moc tedy lze zvednout nosnost podvozku? ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam
Jste lhář a manipulátor ......
vez Turra je zastaralý výrobek, ano to jsem napsa,ale taky jsem tam měl slůvko morálně.....
Jak moc tedy lze zvednout nosnost podvozku? Není to jen o Torzkách mimochodem
Za další pandur o tom jsem tady vůbec nepsal co to jako má být ???
A ted ta elektroinstalace..,. Ach Jo .... hodil jsem to v jednom komentujako příklad dílčího problémku a hned se toho nějaký trouba jako vy chytne...k tomu jen,pozorně si přečtěte můj poslední příspěvek tam jsem problém ,který by mohl při modernizaci třeba nastat nastínil a vy na to reagujete ze v autě je baterie.......
No vlastně jsem nic jiného nečekal :)) ano v autě je vskutku baterie
Těžko diskutovat s někým kdo si reaguje na vlastní myšlenkySkrýt celý příspěvekAle ať tu jen nevyvracím něčí bludy. Pokud by k tomu nedejbože došlo a nákup nových BVP by se odsunul do budoucnosti, tak by nám nezbývalo nic jiného, než BVP-2 ...Zobrazit celý příspěvek
Ale ať tu jen nevyvracím něčí bludy. Pokud by k tomu nedejbože došlo a nákup nových BVP by se odsunul do budoucnosti, tak by nám nezbývalo nic jiného, než BVP-2 modernizovat.
Naší modernizaci bych viděl úplně jinak než tu slovenskou. Věž bych neměnil, ponechal tu stávající. Co se týče přístrojů tak pro střelce zaměřovač s denní a noční větví, pro velitele také obě větve plus termovizi, řidič noktovizor a do pár vozidel GPS, samozřejmostí jsou spojovací prostředky.
Ohledně pancéřování je to otázka. Pokud se podíváme na MGC-1 tak by měl mít Stanag 4. Což už je z boku slušné. Je otázkou nakolik u něj upravili podvozek či nikoliv. Musí se brát v úvahu, že přídavný pancíř je skutečně přídavný a během mírového provozu se nemusí ani používat, max. na návyk řidiče, jak se BVP s ním chová. Tím se sníží opotřebení komponentů BVP. Sloty beru jako samozřejmost.
Prostor výsadku tam se asi nic moc neudělá. Leda přemístit nádrže, asi ke stěnám.
Takovéto BVP by bohatě ještě na nějakých 10 až 15 let mohlo ještě stačit. Hlavním problémem BVP-2 mimo servis je jeho situační povědomí.Skrýt celý příspěvekKOLT Myslím, že opět vsázíte na špatného koně. Pokud je podle vás Jara člověk co o tom něco ví, tak podle mne ne, z těchto jeho výroků: "Věž TURRA je morálně zastaralý ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT
Myslím, že opět vsázíte na špatného koně. Pokud je podle vás Jara člověk co o tom něco ví, tak podle mne ne, z těchto jeho výroků:
"Věž TURRA je morálně zastaralý výrobek."
To myslím nemusím komentovat.
"Na BVP-2 nelze zvýšit nosnost podbozku".
Lze jen do určité míry, jako u všeho. Torzní tyče.
"Na BVP-2 nelze dát výkonnější motor."
A co třeba Deutz TCD2013 L64V, ten je nabízen pro modernizaci BMP-2 v Indii.
"Šakal se rozpadl, než se rozjel"
Tohle je sice nadsázka, s podvozkem problém byl, ale asi vyřešen, tato verze je stále nabízena. Víc o tom nevim.
"Na BVP se můžou dát jen destičky reaktivního pancíře"
Ne, na BVP se může dát pasivní pancíř, viz MGC-1 a ruské a ukrajinské modernizace.
A naposled se snaží zbastlit příkon el. energie pro elektronické systémy s tím, že motor nepobere příkon systémů. Plus se snaží dělat důležitého v tak marginální věci jako je to v případě auta. A vy z něho děláte Ing. v auto-moto :D
Tak já vám to "inženýrské" tajemství povím. Baterie auta je vlastně jen startovací baterie. Celá její služba poté již končí. O ostatní během chodu motoru se stará alternátor. Proto se třeba u tanků využívá "přídavný" motor, aby se během stání šetřil hlavní motor, když běží ostatní systémy a navíc nemá tolik demaskující účinky.
Alternátor dokonce dobíjí i baterii. Pokud alternátor selže, energii si motor a další elektrické systémy berou z baterky a za chvíli to klekne. Baterka šlus. Pokud alternátor zkratuje, může vzít sebou i baterku.
Dále vám utekla pointa, psal jsem modernizovaný BMP-2 vs Pandur v městském boji. Vy říkáte, že je to střelba do vlastních řad. Máte vůbec tušení jaké pancéřování má Pandur, plus co by čekalo jeho podvozek ve městě? Nesmíte věřit bludům co píše Jára Cimrman.
Zachování původní věže, plus elektronické systémy. Slyšel jste pojem Berežok? Snadnost opravy je na místě, viděl jste někdy vež BVP-2 zevnitř.
A opět Finsko a druhosledované jednotky :D A když jsme u těch ženistů, nemá náhodou BVP nízkou nosnost :DSkrýt celý příspěvekZapomněl bych jednu věc k pancíři bvp a již zmiňovaných průstřelu a podobně. Přední část BVP odolá 20 mm kanonu Oerlikon H xxxx ( nepamatuji si) na vzdálenost 100 metrů.
Zapomněl bych jednu věc k pancíři bvp a již zmiňovaných průstřelu a podobně. Přední část BVP odolá 20 mm kanonu Oerlikon H xxxx ( nepamatuji si) na vzdálenost 100 metrů.
Načítám diskuzi...