Slovenská armáda převzala modernizovaná bojová vozidla pěchoty
- 20. 6. 2018
- 235 komentářů
- Jan Grohmann
Na konci května slovenská armáda slavnostně převzala prvních 21 modernizovaných bojových vozidel pěchoty (BVP). Konkrétně šlo o 11 průzkumných vozidel ve verzi BPsVI (Bojove Prieskumne Vozidlo ISTAR) a deset vozidel BVP-M (Bojové Vozidlo Pechoty - Modernizované).
BVP-1 a BVP- 2 se nacházejí ve výzbroji všech pěti mechanizovaných praporů slovenských pozemních sil. Slovenská 1. mechanizovaná brigáda provozuje modernější BVP-2 a 2. mechanizovaná brigáda straší BVP-1. Podle londýnského think-tanku IISS (International Institute for Strategic Studies (IISS) slovenská armáda má papírově ve výzbroji 148 BVP-1 a 91 BVP-2. Počet aktivních (bojeschopných) vozidel není znám.
Celkově slovenské ministerstvo obrany (MOSR) v letech 2016 až 2017 objednalo modernizaci 35 vozidel BPzV Svatava (Bojové průzkumné vozidlo Svatava) a BVP-1 za 44,5 milionu euro ‒ konkrétně jde o modernizaci 18 (z 58 BPzV Svatava ve výzbroji slovenské armády) vozidel na verzi BPsVI a 17 vozidel na verzi BVP-M. Podle tiskové zprávy MOSR již část modernizovaných BVP slouží k výcviku slovenských vojáků.
Vozidlo BPzV Svatava (průzkumná verze BVP-1) se vyrábělo na Slovensku v letech 1988 až 1990. Svatava se vizuálně podobá BVP-1, ale je vybaveno průzkumnými systémy československé výroby. Celkově vzniklo 200 BPzV Svatava, z toho 16 vozidel bylo dodáno do Polska.
Modernizovaná vozidla BPsVI získá průzkumný prapor ISTAR 2. prešovské mechanizované brigády, BVP-M pak 21. mechanizovaný prapor stejné brigády.
Vozidla BPzVI v praporu ISTAR zůstanou do příchodu moderních průzkumných vozidel 4×4 a poté budou přesunuty k mechanizovaným jednotkám. Podle článku Vladimíra Bednáre na Armádních novinách jeden mechanizovaný prapor potřebuje minimálně 32 bojových vozidel pěchoty ‒ deset BVP pro každou ze tří mechanizovaných rot, dvě BVP pro rotu velení a ještě čtyři průzkumné BVP pro průzkumnou četu a jedno vyprošťovací BVP. Počet vozidel BPsVI a BVP-M tak stačí na přezbrojení jednoho mechanizovaného praporu.
Podle ruského blogu BMPD, který se odvolává na slovenské zdroje, po příchodu vozidel 4×4 sady průzkumných systémů BPsVI se přesunou na nová kolová obrněná vozidla AMV 8×8 a BPsVI se přemění na klasická BMP-M.
„Od samého začátku deklarujeme potřebu modernizace našich ozbrojených sil a toto je jeden z kroků, kterým tento náš závazek reálně plníme. Životnost bojových vozidel pěchoty jsme jejich modernizací prodloužili minimálně o dalších 20 roků, přičemž nová vozidla tohoto typu by nás stála několikanásobně více, než řešení, které jsme zvolil,“ uvedl ministr obrany Peter Gajdoš.
Slavnostní převzetí BVP-M a BPsVI
Podle Gajdoše jedno vozidlo BPsVI stojí přibližně 1,1 milionu euro a BVP-M přibližně 1,5 milionu euro. Nové západní BVP přitom stojí okolo pět milionů euro, navíc zhruba polovina z celkové akviziční sumy jde na vybudování provozního, logistického, servisního a výcvikového zázemí. Za nákup 35 nových západních BVP by tak MOSR minimálně zaplatit 350 milionů euro.
Vozidla BPsVI a BVP-M jsou výsledkem vývojem firem EVPÚ (Elektrotechnický výskumný a projektový ústav), Konštrukta Defence (součást DMD Group) a MSM Group. Samotná přestavba proběhla v podniku ZTS Martin patřící pod MSM Group.
Středobodem modernizace obou verzí je instalace slovenského bezosádkového bojového modulu TURRA 30. Věž je standardně osazena automatickým kanónem 2A42 ráže 30 mm se spřaženým kulometem PKT ráže 7,62 mm a dvěma střelami 9M113 Konkurs (v kódu NATO AT-5 Spandrel). Pro kanón 30 mm je k dispozici 330 nábojů, pro kulomet ráže 7,62 mm 600 kusů nábojů.
BPsVI / MOSR
V případě přání zákazníka je možné do bojového modulu TURRA 30 instalovat americký kanón Bushmaster Mk.44 ráže 30 mm, jiný kulomet ráže 7,62 mm nebo 12,7 mm a izraelské protitankové střely Rafael Spike.
Stejný bojový modul obdrží i 81 nových kolových bojových vozidel pěchoty AMV 8×8, které slovenská armáda postupně obdrží v letech 2018 až 2024.
Původní pohonná jednotka UTD-20 (220 kW) byla v případě BPsVI/BVP-M zachována, ale vozidlo prošlo kompletní vnitřní ergonomickou přestavbou ‒ modernizován a „zlidštěn“ byl pracovní prostor posádky i výsadku.
Průzkumné verze BPsVI získala mimo jiné pozemní radiolokátor FLIR Ranger R20S s dosahem 30 km, který na tuto vzdálenost dokáže odhalit (samozřejmě v podmínkách přímé viditelnosti) jedoucí vozidlo nebo na vzdálenost 12 km pohybujícího se člověka. Krome dalších systémů, jako detektoru laserového ozáření nebo detekce min, posádka BPsVI může vypouštět mini drony Micro Falcon s výdrží ve vzduchu až tři hodiny.
BPsVI / MOSR
BVP-M neni sice vybaveno radiolokátorem, má ale kruhové elektro-optické pozorovací a zaměřovací pouzdro velitele. Výrobce ani typ čidla není znám, ale jde pravděpodobně o výrobek izraelské firmy Elbit Systems. Obě vozidla rovněž získala komunikační systémy značky Harris nebo meteostanici a navigační zařízení Kestrel-5500.
Bojová hmotnost BPsVI a BVP-M se zvýšila na zhruba 15,3 t (původní BPzV mělo hmotnost 13,8 t), takže pro zachování plavbyschopnosti jsou stroje vybaveny přídavnými bočními nafukovacími plováky.
Další osud vozidel BVP-1 a BV-2 slovenské armády není znám. Jisté však je, že slovenská armáda nové BVP kupovat nebude, takže je velmi pravděpodobná další modernizace BVP-1 a BVP-2 za použití bezosádkových věží TURRA 30.
Související články
Kritika nákupu slovenských bojových vozidel AMV roste
Česko-Slovenské deja vu – podobně jako v případě nákupu kolových bojových vozidel pěchoty (KBVP) ...
- 28.12.2017
- 164 komentářů
- Jan Grohmann
KOMENTÁŘ: Niekoľko mýtov okolo fínsko-slovenskej spolupráce na bojových vozidlách
Celý proces obstarania vozidiel BOV 8×8 je postavený na zavádzaní verejnosti zo strany slovenského ...
- 15.02.2018
- 42 komentářů
- Martin Kugla
Slovenské dělostřelectvo získá houfnice Zuzana 2
Ozbrojené síly Slovenské republiky (OS SR) nakoupí osm nových samohybných kolových houfnic (ShKH) ...
- 27.02.2018
- 203 komentářů
- Jan Grohmann
Stíhačky F-16 Block 70/72 pro Slovensko?
Americké ministerstvo zahraničí, resp. Agentura pro obrannou a bezpečnostní spolupráci DSCA (Defense ...
- 05.04.2018
- 453 komentářů
- Jan Grohmann
Vo VTSU Zahorie prebehli skusky novej M929 APFSD-T od Mecar-u, v spolupraci so ZTS-Special pre 2A42. According to a Mecar presentation, the M929 APFSD-T ammunition is 293 mm ...Zobrazit celý příspěvek
Vo VTSU Zahorie prebehli skusky novej M929 APFSD-T od Mecar-u, v spolupraci so ZTS-Special pre 2A42.
According to a Mecar presentation, the M929 APFSD-T ammunition is 293 mm long with a 690 g nominal weight; the propellant has a 130 g nominal weight. The 235 g penetrator is produced from a cobalt-free tungsten alloy and the cartridge case is steel. Muzzle speed (at 21°C) is 1280 m/s. The tracer burns for 2.1 seconds, and the penetrator takes 1.7 seconds to fly 2,000 m.Skrýt celý příspěvekVie sa nieco o pripadnom zaujme OSSR ?
Vie sa nieco o pripadnom zaujme OSSR ?
A ta blízkost bude dána použitím stejné munice, nebo jsou v plánu i stejné výkony.
A ta blízkost bude dána použitím stejné munice, nebo jsou v plánu i stejné výkony.
30x165 nebude mat nikdy rovnaky výkon ako 30x173. Fyziku nevo.... Standardny prierazny pre 2A42 ma penetraciu na 1000m nejakych 25-30mm rha. 30x173 prierazny ma 55mm rha. Tento ...Zobrazit celý příspěvek
30x165 nebude mat nikdy rovnaky výkon ako 30x173. Fyziku nevo....
Standardny prierazny pre 2A42 ma penetraciu na 1000m nejakych 25-30mm rha.
30x173 prierazny ma 55mm rha.
Tento novy M929 30x165 ma mat 50rha na 1000m.Skrýt celý příspěvekPavolR: Niekde to bolo preratane na zaklade cien, za ktore nakupuje AČR. Ak by sme chceli mat v skladoch zasobu na 30 dni intenzivnych bojov. 1 mbr = 600mil € 2 mbr = 400mil € A ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR:
Niekde to bolo preratane na zaklade cien, za ktore nakupuje AČR.
Ak by sme chceli mat v skladoch zasobu na 30 dni intenzivnych bojov.
1 mbr = 600mil €
2 mbr = 400mil €
A to je len municia. Kde je nakup kanonov ako takych, zasob ND, servusne zazemie,...
Je dolezitejsie vybavenie v OSSR, do ktoreho treba vrazit miliardu €, kedze sklady su plne zasob municie 30x165 a v pripade realnych bojov, si ich vieme lacno doplnat vlastnou vyrobou.Skrýt celý příspěvekGibon: Ale to je cena pôvodnej munície, nie tejto novej, ktorá sa ešte iba testuje (a ktorá by sa tiež musela v patričnom množstve nakúpiť) . Až podľa ceny M929 bude možné ...Zobrazit celý příspěvek
Gibon: Ale to je cena pôvodnej munície, nie tejto novej, ktorá sa ešte iba testuje (a ktorá by sa tiež musela v patričnom množstve nakúpiť) . Až podľa ceny M929 bude možné objektívnejšie posúdiť, nakoľko je udržiavanie 30x165 výhodnejšie v pomere cena/výkon.Skrýt celý příspěvek
Ale nepotrebujes iba prieraznu municiu, vsak ano. Vzdy bude prechod na Mk44 sakramentsky drahy a bavime sa o stovkach milionov eur. Ak do tohto M929 30x165 ZTS aj Mecar isli, ...Zobrazit celý příspěvek
Ale nepotrebujes iba prieraznu municiu, vsak ano.
Vzdy bude prechod na Mk44 sakramentsky drahy a bavime sa o stovkach milionov eur.
Ak do tohto M929 30x165 ZTS aj Mecar isli, vidia v tom potencial na trhu aj spolu s GTS-30. A to pre vsetky krajiny s rodinou vozidiel BMP.Skrýt celý příspěvek
Informacne video o modernizovanom prieskumnom BVP. Zaujimava je specialna vybava vratane UAV raven RQ11B (povodne sa hovorilo o micro falcon) s laserovym znackovacom pre ...Zobrazit celý příspěvek
Informacne video o modernizovanom prieskumnom BVP.
Zaujimava je specialna vybava vratane UAV raven RQ11B (povodne sa hovorilo o micro falcon) s laserovym znackovacom pre navadzanie bojovych lietadiel.
Pozitivne prekvapilo aj pancierove "okno" pre vodica.
https://vimeo.com/324880538... Skrýt celý příspěvekPobavilo ma, že nakoniec s PTRS zasiahli niečo úplne iné, než na čo bola zameraná kamera. :-D
Pobavilo ma, že nakoniec s PTRS zasiahli niečo úplne iné, než na čo bola zameraná kamera. :-D
To video je hrozne. Aj vzhlad toho powerpointu :-D mohli si najat nejakeho profesionala. Ale aspon nejake info poslali von. .... to je ta prva vlastofka... :-DD Rad by som vedel ...Zobrazit celý příspěvek
To video je hrozne. Aj vzhlad toho powerpointu :-D mohli si najat nejakeho profesionala.
Ale aspon nejake info poslali von.
.... to je ta prva vlastofka... :-DD
Rad by som vedel preco sa rozhodli vymenit micofalcona za Raven. Predpokladam ze kvoli obstaraniu F-16 a navadzaniu presnych bomb. Som rad, ze to zacinaju stavat ako system.
Dufam ze delostrelecky navodcovia dostanu podobnu vybavu.Skrýt celý příspěvek
Konečne máme lepšiu predstavu o výbave tých BPsVI. Ale už aby čo najskôr dostal ISTAR radšej tie kolesové 4x4.
Konečne máme lepšiu predstavu o výbave tých BPsVI. Ale už aby čo najskôr dostal ISTAR radšej tie kolesové 4x4.
Hadam sa to pohne.
Som zvedavy ako sa ostatni postavia k ucasti JLTV/L-ATV v tendry. Ktory tam pribudol hlavne kvoli tlaku na cenu.Hadam sa to pohne.
Som zvedavy ako sa ostatni postavia k ucasti JLTV/L-ATV v tendry. Ktory tam pribudol hlavne kvoli tlaku na cenu.Každé z tých vozidiel má svoje + aj -. Asi ani jedným neurobia chybu. Oosbne ale pri tom počte vozidiel by som celkom rád videl ako víťaza vozidlo, ktoré by sa vyrábalo u nás.
Každé z tých vozidiel má svoje + aj -. Asi ani jedným neurobia chybu. Oosbne ale pri tom počte vozidiel by som celkom rád videl ako víťaza vozidlo, ktoré by sa vyrábalo u nás.
Domaci produkt dle me nemusi byt nejlepsi a furt by mohl vyhrat. Pokud bude treba za nejlepsim ve schopnostech zaostavat "do 10%" (cti horsi nez etalon, alei nijak zasadne horsi), ...Zobrazit celý příspěvek
Domaci produkt dle me nemusi byt nejlepsi a furt by mohl vyhrat. Pokud bude treba za nejlepsim ve schopnostech zaostavat "do 10%" (cti horsi nez etalon, alei nijak zasadne horsi), pak klidne uprednostnit vlastni domaci produkci. Pokud ale ma byt produktem domaci produkce smejd, pak s klidem na dusi a s pisni na rtech lepe nakoupit venku.Skrýt celý příspěvek
Tiez by som bol najradsej za nejakeho toho Gerlacha.
Aj co sa domacej vyrobi tyka aj dalsieho domaceho vyvoja.
Len aby to nedopadlo ako s Aligatorom..Tiez by som bol najradsej za nejakeho toho Gerlacha.
Aj co sa domacej vyrobi tyka aj dalsieho domaceho vyvoja.
Len aby to nedopadlo ako s Aligatorom..
BVP-M Laugaricio 2018 zdroj: https://www.youtube.com/watch?... __________________ ATM Č. 7/2018 24 - 25 Slovenské ozbrojené sily prevzali 21 modernizovaných ...Zobrazit celý příspěvek
BVP-M Laugaricio 2018
zdroj: https://www.youtube.com/watch?...
__________________
ATM Č. 7/2018
24 - 25 Slovenské ozbrojené sily prevzali 21 modernizovaných BVP
zdroj: https://www.vydavatelstvo-mps.... Skrýt celý příspěvekKdyž vidím OT-64 Cobra, stále se najdou experti, kteří tvrdí, že místo nákupu Pandurů stačilo modernizovat OT-64. Nestačilo, stejné to je s BVP-M, které nezastoupí moderní BVP.
Když vidím OT-64 Cobra, stále se najdou experti, kteří tvrdí, že místo nákupu Pandurů stačilo modernizovat OT-64. Nestačilo, stejné to je s BVP-M, které nezastoupí moderní BVP.
BPsVI na Tankových dňoch Laugarício 2018 – Deň s pozemnými silami link: http://www.gs.mil.sk/data/att/... link: http://www.gs.mil.sk/data/att/... OT-64 ...Zobrazit celý příspěvek
BPsVI na Tankových dňoch Laugarício 2018 – Deň s pozemnými silami
link: http://www.gs.mil.sk/data/att/...
link: http://www.gs.mil.sk/data/att/...
OT-64 Cobra
link: http://www.gs.mil.sk/data/att/...
zdroj: http://www.gs.mil.sk/78972/?pg... Skrýt celý příspěvekKolt, pozorovacie pristroje by mohli zostat. Co sa tyka elektroniky a kanona, na tychto veciach sa pri Turre-30 aj tak setrilo, takze ich vymenenie je v blizkej buducnosti ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt, pozorovacie pristroje by mohli zostat. Co sa tyka elektroniky a kanona, na tychto veciach sa pri Turre-30 aj tak setrilo, takze ich vymenenie je v blizkej buducnosti nevyhnutne.
Stoji za zmienku, ze pri pouziti pasoveho podvozku, napr. Pumy, sa nebude musiet dbat na hmotnost samotnej veze (ako to je pri BOV 8x8/BVP-M kvoli plavbyschopnosti), takze jej ochrana sa patricne zvysi.Skrýt celý příspěvekNa bezne hospodarske jazdy je v OSSR zavedenych v i acero civilnych automobilov. Staci pozriet na stranky VP. Defiky u nas plnia tu istu rolu ako v ostatnych armadach, ich miesto ...Zobrazit celý příspěvek
Na bezne hospodarske jazdy je v OSSR zavedenych v i acero civilnych automobilov. Staci pozriet na stranky VP. Defiky u nas plnia tu istu rolu ako v ostatnych armadach, ich miesto je hlavne v terene.Skrýt celý příspěvek
Double, to bych vám rozhodně přál, bez jakékoliv ironie! Nicméně v tu chvíli padá argument, že ty věže za nějakou dobu můžete přehodit na nová pásová BVP. Po výměně pozorovacích ...Zobrazit celý příspěvek
Double, to bych vám rozhodně přál, bez jakékoliv ironie! Nicméně v tu chvíli padá argument, že ty věže za nějakou dobu můžete přehodit na nová pásová BVP. Po výměně pozorovacích systémů, elektroniky i kanónu by z té věže moc nezbylo...Skrýt celý příspěvek
Arthur, ve vojenském autě airbag nemá co dělat, umíte si představit, že v terénu někde "ťuknete" autem, načež bum a vyletí vám airbag? Prostě hovadina. Pokud armáda používá svoje ...Zobrazit celý příspěvek
Arthur, ve vojenském autě airbag nemá co dělat, umíte si představit, že v terénu někde "ťuknete" autem, načež bum a vyletí vám airbag? Prostě hovadina. Pokud armáda používá svoje 4x4 (LR, UAZ) k běžným pojížďkám po silnici (mezi prapory, do skladů ap.), tak je to především chyba v organizaci. Samozřejmě se ta auta dostávají na silnici, když jedou do VVP, nicméně to zpravidla jezdí v koloně, kde by riziko mělo být dosti omezené. Vemte si, že spousta vojáků v takovém případě jezdí na korbě náklaďáku... Zkuste výsadkářům navrhnout, aby si do Kajmanů nechali namontovat airbagy, protože bezpečnost :-))Skrýt celý příspěvek
Vyvoj bude aj nadalej pokracovat a vdaka zakazkam v OSSR este rychlejsim tempom ako doteraz. 10 rokov je dlha doba, realne to vidim na Turru-40, s licencnym alebo domacim 40mm ...Zobrazit celý příspěvek
Vyvoj bude aj nadalej pokracovat a vdaka zakazkam v OSSR este rychlejsim tempom ako doteraz.
10 rokov je dlha doba, realne to vidim na Turru-40, s licencnym alebo domacim 40mm kanonom.Skrýt celý příspěvekPavolR: Jak by to v praxi vypadalo? Jako že za 10let koupíte třeba Pumy bez věží a nasadíte na ně deset let staré Turry s 2A42? To by byla obrovská škoda degradovat sofistikovaný ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR: Jak by to v praxi vypadalo? Jako že za 10let koupíte třeba Pumy bez věží a nasadíte na ně deset let staré Turry s 2A42? To by byla obrovská škoda degradovat sofistikovaný hypermoderní podvozek. Rád bych věřil, že Turra bude za 10let celkem jiná, když už by musela být na těch budoucích BVP slovenská věž. Zajímavý paradox, že věž musí být domácí ať už je jakákoliv, zatímco třeba pistole, které slovenský GP umí, se kupují v cizině.Skrýt celý příspěvek
KOLT: Pozor nebavíme sa o BOV/VTV 4x4. Takže aký vtip?, To povedzte tým vojakom čo sa s Land Rover Defender 110 SW premiestňujú v kolónach a pod. Civilisti detto, ale to len tak ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT: Pozor nebavíme sa o BOV/VTV 4x4. Takže aký vtip?,
To povedzte tým vojakom čo sa s Land Rover Defender 110 SW premiestňujú v kolónach a pod. Civilisti detto, ale to len tak naokraj. A to sme sa ešte nezačali baviť o spoľahlivosti resp. poruchovosti...
Paradoxne ako práve pozerám dokonca aj Rusáci, ktorí v aktívnej a pasívnej bezpečnosti svojich aut boli vždy generácie za svetom a hľa čo majú pri špeciálnych automobiloch UAZ Patriot ako prvé:
zdroj: https://uaz.cz/vozidla/suv/spe...
Preto opätovne zdôrazňujem, že ak tu niekto oprávnene kritizuje protimínovú ochranu napr. modernizovanom BVP - M (BPsV-I) v hypotetickom konflikte resp. pri cvičení... nech sa zamyslí a používa rovnaký meter pre dennodenné používanie LR Defender 110 SW nielen v silničnom provoze vojakmi OS SR (a iných armád) kde v prípade nehody nasadzujú svoje krky (skôr hlavy) a ďalšie časti končatín a tela...Skrýt celý příspěvekPavolIR Ale i ta Turra je nešťastná volba, jiná situace by nastala pokud by jste jí zaváděly s bushmasterem a střelami SPIKE, ale zavádět do výzbroje teď nevýkoný kanon na ...Zobrazit celý příspěvek
PavolIR
Ale i ta Turra je nešťastná volba, jiná situace by nastala pokud by jste jí zaváděly s bushmasterem a střelami SPIKE, ale zavádět do výzbroje teď nevýkoný kanon na sovětskou ráži je prostě nesmysl, ikdyž nám se ten kanón například osvědčil ...při střelbě do vlastních je fakt že nepůsobí takové škody spíše výhoda :))Skrýt celý příspěvekJura99: Ale veď použité veže (a časť elektroniky) budú slúžiť podstatne dlhšie, ako podvozky, na ktoré boli teraz namontované ... keďže v OSSR bude Turra-30 montovaná nasledujúce ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99:
Ale veď použité veže (a časť elektroniky) budú slúžiť podstatne dlhšie, ako podvozky, na ktoré boli teraz namontované ... keďže v OSSR bude Turra-30 montovaná nasledujúce desaťročia na prakticky všetkom, čo ju uvezie. Bude ich možné buď rovno prehodiť na nové vozidlá (vyhodí sa nanajvýš modul pre Konkurzy), alebo postupne zkanibalizovať z úloženiek, čo je v našich končinách rozšírená prax. :-) Čiže je treba cenu toho modernizačného balíka rozdeliť na dve časti.Skrýt celý příspěvekHajo: dočasné řešení (modernizace BVP) musí sloužit těch 20let, jinak to byly vyhozené peníze. Vaše přísloví o dece je zajímavé, existují lepší, např. "Kdo kupuje levně, platí ...Zobrazit celý příspěvek
Hajo: dočasné řešení (modernizace BVP) musí sloužit těch 20let, jinak to byly vyhozené peníze. Vaše přísloví o dece je zajímavé, existují lepší, např. "Kdo kupuje levně, platí dvakrát" nebo "Nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci". Co je pro vás dočasné? 5-10let ? Podělte si cenu modernizace dobou takto krátké služby a totéž u nového vozidla a dobou 30let. Vyjde vám zajímavé číslo pro srovnání ceny za rok.
Rase: Poláci modernizovat BWP-1 nebudou. A brát jako argument, že v jiném státě také provozují staré střepy neplatí. Poláci mají aspoň mraky Rosomaků, takže mají čím jezdit a na novém BVP (už bohužel dlouho) pracují.Skrýt celý příspěvekLen jedna poznámka resp. príklad: OS SR resp. MO SR obmenilo v priebehu minulých rokov cca 140 kusov UAZ-ov za Land Rover Defender 110 SW v cene cca 64 000 EUR bez DPH / ks s ...Zobrazit celý příspěvek
Len jedna poznámka resp. príklad: OS SR resp. MO SR obmenilo v priebehu minulých rokov cca 140 kusov UAZ-ov za Land Rover Defender 110 SW v cene cca 64 000 EUR bez DPH / ks s dodatkom, ktorí politici radi používajú: "Nákupy prebiehali cez akvizičnú agentúru NATO, čo im malo zabezpečiť férovosť." Žiaľ v slove férovosť a spokojne použime aj transparentnosť (aj tie radi politici papúškujú) nikde nenachádzame HODNOTU ZA PENIAZE inými slovami hospodárnosť a efektívnosť.
Čo na tom, že tie LR Defendery sa onedlho prestali vyrábať a vychádzali z koncepcie niekoľko desiatok rokov dozadu, kde bezpečnosť by si okrem iných prvkom pasívnej a aktívnej bezpečnosti vyžiadali v tomto desaťročí a po dobu čo ich budú v OS SR používať aspoň tie AIRBAGY...
https://dennikn.sk/27302/zbroj...
Pri tejto príležitosti bezpečnosti dennodenného používania LR Defender 110 SW nielen v silničnom provoze vojakmi OS SR kde v prípade nehody nasadzujú svoje krky (skôr hlavy) a ďalšie časti končatín a tela sa vždy pousmejem (z hľadiska štatistiky resp. pravdepodobnosti) keď niekto byť oprávnene kritizuje protimínovú ochranu napr. modernizovanom BVP - M (BPsV-I) v hypotetickom konflikte resp. pri cvičení...
P.S. len z recesie som sa pozrel či sa vôbec tie UAZy ešte vyrábajú a čuduj sa svete oni sa dokonca aj predávajú v EU /ČR/ :-)))
zdroj: https://uaz.cz/vozidla/suv/hun... Skrýt celý příspěvekDeutschmann, těch rozdílů je víc. Někde jsem postřehl údaj, že předělat 2A42 na ráži 30x173 mm by znamenalo vyvinout nový kanón. Ale nejsem konstruktér zbraní, tak to berte s ...Zobrazit celý příspěvek
Deutschmann, těch rozdílů je víc. Někde jsem postřehl údaj, že předělat 2A42 na ráži 30x173 mm by znamenalo vyvinout nový kanón. Ale nejsem konstruktér zbraní, tak to berte s reservou.
Rase, tak zatím to vypadá, že minimálně ráže bude 30x173 mm :-/ Aspoň, aby byla programovatelná.
S těmi kanóny to vidím tak, že teď v míru se vyplatí vyvíjet kanón jen tomu, kdo jich prostě má šanci prodat dost. Což nikdo v ČR není (SR je na tom o něco lépe). Za války by pak nikdo neřešil, jestli máme nebo nemáme licenci, prostě bychom vyráběli vše, co bychom dokázali. Buď by nám výrobní dokumentaci poskytl výrobce/stát, který ji má (samo, že ne zadarmo), nebo holt reversní inženýrství – zrovna u malého kanónu by to asi nebyl až takový problém, programovatelnost je jiná věc, tam by to tak snadno asi nešlo. Jasně, asi bychom nezvládli dělat hlavně v nějak úžasné kvalitě, nicméně s ohledem na to, že by vozidlo pravděpodobně stejně zdechlo dřív než by se hlaveň opotřebovala, by to bylo jedno ;-)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...