Servisní noční můra: Dvě třetiny stíhaček F/A-18 není bojeschopných
- 7. 2. 2017
- 43 komentářů
- Jan Grohmann
Podle informací deníku Defense News dvě třetiny amerických palubních stíhaček F/A-18 Hornet a F/A-18 Super Hornet není bojeschopných. Část uzemněných letadel prochází náročnou pravidelnou údržbou nebo čekají na náhradní díly. Situaci komplikuje nedostatek peněz v rozpočtu námořnictva.
Americké námořnictvo oficiálně provozuje 314 víceúčelových stíhaček F/A-18 Hornet a 342 víceúčelových F/A-18E/F Super Hornet. Letouny operují z letadlových lodí a představují hlavní leteckou bojovou sílu amerického námořnictva a hlavní expediční leteckou sílu Spojených států.
Každá americká letadlová loď může pojmout až 130 stíhaček F/A-18 - typicky ale nese jednu letku (12 až 14) stíhaček F/A-18E/F Super Hornet a dvě letky (2x 10 až 12) stíhaček F-18C/D Hornet. Počet a mix letadel záleží na aktuální misi letadlové lodě.
Podle posledních zpráv 27 % stíhaček F/A-18 prochází nutnou technickou údržbou a 35 % čeká na náhradní díly. Celkově nelétá 53 % všech strojů námořnictva z celkového počtu 1700 letadel a vrtulníků.
Dlužno připomenout, že při běžném provozu je velká část bojových letadel (ať už se jedná o jakékoliv letectvo) neustále na servisních prohlídkách a opravách. Norma amerického námořnictva přitom počítá s trvalou odstávkou čtvrtiny až jedné třetiny letadel - tedy dvakrát méně, než je tomu nyní.
Navíc v případě námořnictva jsou nároky na letadla mnohem náročnější. Stroje se musí vypořádat s drsným přistáním na letadlové lodi i s korozivním mořským prostředím.
„V současné době 53 % všech letadel, patřících vojenské námořní flotile, nemůže létat. Tento počet zahrnuje bojová letadla, hlídková a dopravní letadla a také vrtulníky,” uvádí ve svém článku Defense News. Hlavním problémem je nedostatek peněz.
Podle deníku Defense News má nedostatek peněz v armádě na svědomí zákon Budget Control Act o rozpočtových škrtech federální vlády Spojených států. Zákon přijal v dohodě s Kongresem v roce 2011 Barack Obama s cílem do roku 2021 ušetřit 2 bilionů dolarů a zkrotit obří amerických státní dluh.
Jednou z nejnáročnějších, nejdražších a časově nejnáročnějších servisních operací je údržba a oprava motorů stíhaček.
V Ozbrojených silách Spojených států se škrty projevily především na servisu a údržbě vojenské techniky. Kromě mediálně nejznámějšího případu se stíhačkami F/A-18 jsou problémy i u jiné techniky. Například z flotily 147 těžkých transportních vrtulníků CH-53E Super Stallion americké námořní pěchoty léta pouze 42 strojů.
V současné době ale Donald Trump a nový ministr obrany James Mattis usilují v následujících letech o navýšení obranného rozpočtu. Mattis uvedl, že finanční revize rozpočtu se týká nejen roku 2017, ale i následujícího roku a také obranného programu na léta 2019-2023.
„Naše priority se jednoznačně soustředí na připravenost (k plnění úkolů) — je nutné, aby naše letadla dokázala létat, lodě a ponorky plout, aby námořníci byli vycvičeni a připraveni, řekl jeden z úředníků amerického vojenského námořnictva.
Na celou věc se dá dívat ale i z jiného úhlu pohledu. Podle některých ruských médií byla zpráva o neschopnosti stíhačka F/A-18 účelově zveřejněna námořnictvem, s cílem vyvinout mediální a společenský tlak na Kongres a získat více peněz do svého rozpočtu.
Zdroj: Defense News
Související články
Cena programu F-35 ne tak úplně „mimo kontrolu“
Nedávno jsme přinesli zprávu o tom, jak se budoucí prezident USA Donald Trump ostře vymezil proti ...
- 02.01.2017
- 271 komentářů
- Tomáš Zwiefelhofer
Cena stíhačky F-35A poprvé pod 100 milionů dolarů
Americké ministerstvo obrany a Lockheed Martin je před uzavřením dohody o dodávce desáté výrobní ...
- 26.01.2017
- 28 komentářů
- Jan Grohmann
Nové motory pro ruskou stíhačku T-50 (Su-50) po roce 2020
Oproti dřívějším informacím ruských médií, i tiskovým zprávám z ruského průmyslu, vývoj ruské ...
- 29.01.2017
- 60 komentářů
- Jan Grohmann
US Navy: Hlavní nástroj americké dominance posiluje
Americké námořnictvo (US Navy) plánuje rozšířit flotilu bojových plavidel na 355 lodí a ponorek. ...
- 05.02.2017
- 35 komentářů
- Jan Grohmann
Shania, já netvrdil, že to s tím CD je aktuální. Jen že tu byl i takový incident. Proto jsem se tě ptal jak na tom ten ALIS je. Jaká je funkce toho systému to vím nepotřebuji ...Zobrazit celý příspěvek
Shania,
já netvrdil, že to s tím CD je aktuální. Jen že tu byl i takový incident. Proto jsem se tě ptal jak na tom ten ALIS je. Jaká je funkce toho systému to vím nepotřebuji Damika :) jen pokud ten systém není 100% funkční, tak jak psal j284b postřehy z Red Flag, tak do budoucna to bude se 100% funkčním ALISem ještě lepší. Navíc to zlepší globálně distribuci potřebných dílů atd... To, že to F35 dává i bez ALIS je jasné, ale pro obsluhu je a bude ALIS tím co je pro ně zajímavé.
Damiku,
ty jsi fakt jelito. To co mi tu píšeš podsouváš je trochu trapné ne? ALIS byl pro obsluhu tím hlavním co mělo vše usnadnit zejména pro "globální" flotilu F35. Opravit to mohou i bez, ale problémy tam byly a otázka jestli ještě nejsou. Diagnostika je určitě na vyšší úrovni než u 4gen to je asi vše na tom letadle. Snad je s vyjímkou, pokud jej neporovnáváš dle letových charakteristik s některými top 4gen letadly, které mají určité výhody v někerých aspektech své letové obálky při porovnání s F35. No ale nechci tu zase rozjet flame, takže tímo bych to ukončil.Skrýt celý příspěvekHmm, tady taky zase pisou jak se F-35 super udrzuje a opravuje; tak nevim, treba maji hodne DVD nebo si koupili flesku ... ...Zobrazit celý příspěvek
Hmm, tady taky zase pisou jak se F-35 super udrzuje a opravuje; tak nevim, treba maji hodne DVD nebo si koupili flesku ... :)))
http://www.388fw.acc.af.mil/Ne...
“This jet [F-35] is proving to be one of the most reliable combat aircraft I’ve ever seen,” said Master Sgt. Kyle Kutcher, a maintenance section chief with the 419th Aircraft Maintenance Squadron. Kutcher has maintained four different fighter aircraft and has attended seven Red Flags. “This jet makes it really easy for my maintainers because it’s designed to streamline maintenance procedures.”
...
With a legacy platform, the responses to many of these potential problems are set in stone, or generate hours of troubleshooting, and have been for years, but for F-35A maintainers, they are learning and growing with each opportunity.Skrýt celý příspěvekOlivav: To je z OT-1 na LHD v květnu 2015, asi neměli v tu dobu dostatečnou infrastrukturu na přenos těch dat přes zabezpečenou síť. Chtělo by to vědět aktuální stav. Ten ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: To je z OT-1 na LHD v květnu 2015, asi neměli v tu dobu dostatečnou infrastrukturu na přenos těch dat přes zabezpečenou síť. Chtělo by to vědět aktuální stav.
Ten poslední odstavec co sem dal damik je jedna z částí co ten systém má dělat, sledovat životnost dílů napříč flotilou (globalní) a diagnostikovat stav. Takže pro techniky by melo být snadnější najít problém.Skrýt celý příspěvekTo je divny Olivave; tady si Americani pochvaluji jak se F-35 lepe opravuje a udrzuje nez jejich vlastni 4th generace letadel [F-16]. Asi tomu nerozumi, treba bys jim mel radeji ...Zobrazit celý příspěvek
To je divny Olivave; tady si Americani pochvaluji jak se F-35 lepe opravuje a udrzuje nez jejich vlastni 4th generace letadel [F-16]. Asi tomu nerozumi, treba bys jim mel radeji zavolat ... ale taky to muze byt nepratelska propaganda :)))
http://theaviationgeekclub.com...
Part of the success is due to the maintainer-friendly design of the jet [F-35], an improvement over fourth generation aircraft.
“The repair process is smoother with most issues we encounter than with other aircraft I’ve worked on. The jet’s systems specifically identify a break and we’re able to correct the issue and return the aircraft to service very quickly,” said Senior Master Sgt. Robert Soto, lead production superintendent for the 34th Aircraft Maintenance Unit, a career maintainer who has worked during several Red Flags.
On Thursday, one F-35A’s generator failed. If this were an older jet – like the F-16 – maintainers would have to break out a fault-isolation manual and go through a lengthy troubleshooting process. With the F-35A, the Autonomic Logistics Information System identified the exact part that caused the generator failure, and the Airmen could quickly perform the repair and return the aircraft to service.Skrýt celý příspěvekOmluva za dlouhý post strana 36 D-17 Another aircraft, BF-42 from MCAS Beaufort, was swapped for BF-24 due to the fuel float valve discrepancy on BF-24. Prior to ...Zobrazit celý příspěvek
Omluva za dlouhý post
strana 36
D-17
Another aircraft, BF-42 from MCAS Beaufort, was swapped for BF-24 due to the
fuel float valve discrepancy on BF-24. Prior to deploying to the ship, the pilot
signed paper release forms for BF-42 and accepted a CD with all aircraft data files
to upload onto the Wasp SOU upon landing. Although this CD transfer had far
fewer discrepancies than the initial aircraft data transfer at the start of the
deployment. the Marines reported it worked more smoothly only due to extensive
coordination to ensure that the MCAS Beaufort SOU and Wasp SOU were in the
exact same configuration, and found the overall process labor intensive.Skrýt celý příspěvekShania, http://www.pogoarchives.org/st... strana 21 příloha D1 Consolidated Afloat Networks and Enterprise Services (CANES) network from both ...Zobrazit celý příspěvek
Shania,
http://www.pogoarchives.org/st...
strana 21 příloha D1
Consolidated Afloat Networks and Enterprise Services (CANES) network from
both of these servers was extremely slow and would not have allowed flight
operations at the home units to continue, requiring the ALIS transfer team to find an
alternative method of getting the 400 to 800 Megabyte aircraft data files onboard the
D-1
Wasp. To complete the data transfer, the ALIS transfer team on the ship proceeded
off base and used commercial Wi-Fi access to download the aircraft files, burned
them to CDs, and then manually uploaded the data into the Wasp SOU,
accomplishing the transfer within the needed timelinesSkrýt celý příspěvekShania, ne DVD ale CD a bylo to ...Zobrazit celý příspěvek
Shania,
ne DVD ale CD a bylo to zde:
http://www.dailymail.co.uk/sci...
So far, the software has been so flawed that maintenance crews have had to resort labour-intensive alternatives.
According to National Interest, in one instance maintainers had to manually burn data onto CDs and to send the massive files across a civilian WiFi network.
tohle mi příjde jako novinářská šílenost s tím civilian WiFi
a odkazovali na tento:
http://nationalinterest.org/bl...
In one instance, maintainers even had to manually burn data onto CDs and drive off base to send the massive files across a civilian WiFi network.
okaz jde zde - http://www.pogoarchives.org/st... to už jsem neprocházelSkrýt celý příspěvekViem že to tu moc nepatrí, ale prvé výsledky F-35 na Red Flagu sú tu:
https://ukdefencejournal.org.u...Viem že to tu moc nepatrí, ale prvé výsledky F-35 na Red Flagu sú tu:
https://ukdefencejournal.org.u...marfolodej: Trump uz je s F-35 kamoš, přivlastnil si zásluhy ceny, takže je to ok. + to má další příznivý efekt ...Zobrazit celý příspěvek
marfolodej: Trump uz je s F-35 kamoš, přivlastnil si zásluhy ceny, takže je to ok. + to má další příznivý efekt http://elementsofpower.blogspo...
E/F zůstávají, C/D nahradí F-35.
Olivav: ALIS funguje už dlouho, ale je tam spousta nefunkčních funkcí a různých workaroundu, což se průběžně mění podle verze. Největší + bude až integrují i modul pro motory. Postupně by se tedy měla situace zlepšovat.
O nahrávání na DVD jsme nic neslyšel, máš link?Skrýt celý příspěvekChlapy zas tak neblbnete. Super hornety jsou vyborna letadla! Ano stare hornety jsou uz dosluhujici stroje, ale stale tech '53%'stroju je malo?? Furt jeto dost ve svetovem meritku ...Zobrazit celý příspěvek
Chlapy zas tak neblbnete. Super hornety jsou vyborna letadla! Ano stare hornety jsou uz dosluhujici stroje, ale stale tech '53%'stroju je malo?? Furt jeto dost ve svetovem meritku a za dva, tri roky uz situace bude jina. Mimochodem F-18 Hornet je stale vinajici letoun ano opraveny :-), ale jeho cas nadesel. Furt jsou na tom lepe jak jine velmoce, ktere maji teze neli vetsi problemy!!Skrýt celý příspěvek
potom by trochu dávalo smysl, pro Trump šije do F-35 a chce více od Boeingu...s tím se dá souhlasit, staré F18C/D vyřadit a nahradit novými F18E/F místo F-35... Myslím, že nikdo ...Zobrazit celý příspěvek
potom by trochu dávalo smysl, pro Trump šije do F-35 a chce více od Boeingu...s tím se dá souhlasit, staré F18C/D vyřadit a nahradit novými F18E/F místo F-35...
Myslím, že nikdo netuší co F-35 operující z CVN vydrží, u F-18 mají zkušenosti.
F-35 je asi fakt super, ale nejsem jejich fanda.
Osobně bych u F-18E/F/G zůstal a vyřadil staré C/D.
Co pamatuju, tak dříve USN používala tolik typů letal, že snad ani nevěděli, kde maj pro všechny díly. Dnes to zjednodušili. Podle mě to dělají dobře.Skrýt celý příspěvekjj284b no to na ten Red Flag neposlali neudržovanou 4th gen. takže to je v podstatě horší a ukazuje to na fakt, že by měli pospíšit s náhradou těch létajících ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b
no to na ten Red Flag neposlali neudržovanou 4th gen. takže to je v podstatě horší a ukazuje to na fakt, že by měli pospíšit s náhradou těch létajících dědečků.
Shania,
má už F35 vyřešený ten ALIS systém? Byla doba, kdy to "nahrávali na DVD a pak posílali přes wifi". Možná to média přehnala, ale tak nějak se vyjadřovala. Pokud na tom Red Flag nebyl ALIS funkční, tak by po jeho plné aktivaci ta čísla co postnul jj284b mohla být ještě lepší nebo by se alespoň opravy urychlily.Skrýt celý příspěvekhlavní problém je , že demokratické vlády USA ( clinton a obama ) obrovsky zadlužily federální rozpočet, v současné době jde 18% federálního rozpočtu jen na úhradu úroků !!!!!!!! ...Zobrazit celý příspěvek
hlavní problém je , že demokratické vlády USA ( clinton a obama ) obrovsky zadlužily federální rozpočet, v současné době jde 18% federálního rozpočtu jen na úhradu úroků !!!!!!!!
to se potom blbě hledají peníze na ostatní věci v neposlední ředě na armádu
no a ted v jejich situaci máte snížený rozpočet , jede Vám několik velmi nákladných projektů a na vše se nedostává , tak koho skrouhnete ?
vojáky ( mzdy ) ? nemůžete nebo se vzbouří
utnete zahraniční mise do kterých jste nalily biliony dolarů ? nemůžete nebo Vás kongres zahluší
zrušíte nákup drahé techniky kdy vývoj stál stovky miliard ? nemůžete protože příště už Vám kongres nepošle ani dolar
no tak jediné řešení je pomalu skrouhnout údržbu a nákup náhradních dílů, sice vytváříte vnitřní dluh pro příští generace , ale Vás to v současnosti nepálíSkrýt celý příspěvek2 jj284b a co to má značit milý Wattsone? ještě aby o 30 let novější letadlo mělo o 10% nižší okamžitou připravenost k boji :-) také by se slušelo poznamenat, že vycházíš z ...Zobrazit celý příspěvek
2 jj284b
a co to má značit milý Wattsone? ještě aby o 30 let novější letadlo mělo o 10% nižší okamžitou připravenost k boji :-) také by se slušelo poznamenat, že vycházíš z porovnávání desítek Lighteningů vůči tisícům letadel 4. genSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...