Ruská letecká výstava MAKS 2017

Stíhačka Su-30 ruského letectva při vzdušné akrobacii. / MAKS 2017

V těchto dnech nedaleko Moskvy probíhá největší ruská letecká výstava MAKS 2017. Ve vzduchu i na zemi se představuje více než 200 letadel a své produkty předvádí 790 firem. Výstava je klíčovou události pro prezentaci ruské letecké i kosmické techniky mezinárodnímu publiku.

Již 13. mezinárodní letecká výstava MAKS 2017 probíhá ve dnech 18. až 23. července u městečka Žukovskij nedaleko Moskvy. Pro širokou veřejnost se brány výstavy otevírají právě dnes 21. července.

Z celkově 26 zemí dorazilo 140 firem. Samostatné národní pavilony mají Česká republika, Německo, Francie, Itálie, Švýcarsko, Čína, Indie, Írán, Kanada a Bělorusko. Z České republiky je přítomno 17 firem, mimo jiné Aero Vodochody, LOM Praha, Aircraft Industries, GE Aviation Czech, atd.

Ve vzduchu na MAKS 2017 se postupně předvede 84 letadel a na statické ukázce dalších 116 strojů. Své umění ukáže osm akrobatických skupin, včetně skupiny Al Fursan ze Spojených arabských emirátů.

„Je potěšující, že v rámci salonu ruští a zahraniční experti, průmyslníci a obchodníci analyzují procesy v odvětví a představují své názory na jeho budoucnost. Během MAKSu uzavřené kontrakty a společné perspektivní projekty názorně potvrzují zájem zahraničních partnerů o spolupráci s Ruskem," uvedl k letecké výstavě MAKS 2017 ruský prezident Vladimír Putin.

Z vojenské techniky je zřejmě největším lákadlem nová víceúčelová stíhačka MiG-35 od Spojené letecké korporace (OAK). Budoucnost MiG-35 v ruském letectvu je nejasná (z hlediska množství letounů), ale MiGy-35 aspoň z části nahradí nejstarší MiGy-29.

Lákadlem je nepochybně ruská stíhačka páté generace T-50, která se předvedla v letové ukázce. Podle současných plánů první T-50 (resp. Su-50) ruské letectvo získá v roce 2019. Nesmí chybět ani stíhací bombardér Su-34, který prokazuje své schopnosti v Sýrii a v ruském letectvu postupně nahrazuje Su-24 a Tu-22M3.


Vystoupení akrobatické skupiny Ruští rytíři

Firma Ruské vrtulníky na výstavě předvádí nový vrtulník pro speciální operace Mi-171š-VN - vrtulník unese 13,5 t nákladu a dokáže létat rychlostí 280 km/h. Mi-171š-VN získal mimo jiné moderní pancéřování a obranné systémy proti raketám země-vzduch. Konstrukční návrh Mi-171š-VN je založen na bojových zkušenostech ze Sýrie.

Firma rovněž ukázala vrtulník Mi-8AMTš pro operace v Arktidě - tento vrtulník již vstoupil do výzbroje ruské armády.

Velký stánek má ruský výrobce Almaz-Antej, tvůrce známého systému protivzdušné obrany (PVO) S-300 a S-400. Almaz-Antej na výstavě ukazuje na 150 civilních a vojenských položek, i položek dvojího využití.

Nejzajímavější “položkou” je nejnovější raketový komplet země-vzduch Arctic Tor-M2DT umístěný na pásovém podvozku (určený pro operace v Arktidě), odpalovací zařízení kompletu S-400, mobilní raketové systémy PVO Buk-M2E, Tor-M2E a další.


Letová ukázka MiGu-35 a další technika na MAKS 2017.
 

Nejvýznamnějším zahraničním příspěvkem jsou dopravní letadla Airbus. Evropská společnost předvedla na výstavě stroj se širším tělem A-350-900. První letouny tohoto typu ruská vlajková letecká společnost získá koncem roku 2018.

OAK převedl nový ruský dopravní letoun MC-21 určený pro střední tratě. MC-21 má konkurovat letadlům typu Airbus 320 nebo Boeing 737 - na domácí půdě nahradí především stroje Tu-134 a Tu-154. Společnost Irkut, která patří pod vládou ovládanou korporaci OAK, plánuje dodávat dvě verze: MC-21-300 se 163-211 sedadly a MC-21-200 se 132-176 místy pro sezení.

MC-21 poprvé vzlet v květnu 2017 a tovární zkoušky tohoto stroje skončí do konce letošního roku.

Silné zastoupení na výstavě má ruský kosmický průmysl. Energomaš, dceřiná firma Roskosmos, ukázala celou řadu svých známých raketových motorů - RD-180 pro americké rakety Atlas, RD-181 pro americké rakety Antaur, RD-191 pro ruské rakety Angara a RD-171 určené původně pro rakety Zenit, nyní pro vyvíjené rakety Sojuz-5.

Dnes se MAKS 2017 otevřel široké veřejnosti.

Energomaš také ohlásil vývoj ruské supertěžké rakety, která umožní Rusku dostat lidi na Měsíc. Nosnost na nízkou oběžnou dráhu Země má být 100 t a na nízkou oběžnou dráhu kolem Měsíce 20 t (loď Federace). "Start nosné rakety supertěžké třídy, vybavené modernizovanými motory RD-171MV je plánováno na rok 2028," uvádí se v prezentaci firmy Energomaš.

Na výstavě si návštěvníci mohou prohlédnout i modely vyvíjených raket Sojuz-FG, Sojuz-2.1 a Sojuz-ST. Ruské firmy na výstavě také předvádí celou plejádu civilních i vojenských družic.

Zajímavý je dlouho odkládaný projekt Luna-25 (Luna-Glob), který má odstartovat ruský návrat na Měsíc. Původně měla sonda odstartovat již v roce 2012, ale nyní se počítá se startem v roce 2018. Luna-25 se skládá z orbitálního a přistávacího modulu, jehož úkolem bude na Měsíci hledat především vodu pro budoucí využití při lidském osidlování Měsíce.

Na konci výstavy se také čeká podpis několika významných zakázek. OAK plánuje podpis smlouvy se společností Aeroflot na dodávku 20 dopravních letadel krátkého doletu Suchoj Superjet-100 ve výši 600 milionů dolarů. Aeroflot již provozuje 30 letounů Superjet-100.

Zdroj: TASS

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruský tank T-14 Armata zasáhne cíl na vzdálenost 12 km

T-14 Armata ze svého děla ráže 125 mm, jako všechny další ruské tanky, dokáže odpalovat protitankové ...

Rusko vs. americká třetí kompenzační strategie

Spojené státy v rámci Třetí kompenzační strategie TOS (Third Offset Strategy) plánují revolučním ...

Rusko obnoví na Krymu výrobu obřích vznášedel Zubr

Podle ruského deníku Izvestija ruské námořnictvo v roce 2018 obnoví výrobu obřích vznášedel Zubr ...

Turecko nakupuje ruské systémy protivzdušné obrany S-400

Podle zpravodajské agentury Bloomberg, která se odvolává na nejmenovaného (!) tureckého "úředníka", ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • UnionPacific
    14:48 23.07.2017

    Dobrý deň,priatelia.Som tu nový,zaujímam sa o vojenskú techniku a sem som prišiel nájsť odpovede na otázky,ktoré inde nenájdem,lebo si ich zrejme nikto nekladie. Konkrétne by som ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý deň,priatelia.Som tu nový,zaujímam sa o vojenskú techniku a sem som prišiel nájsť odpovede na otázky,ktoré inde nenájdem,lebo si ich zrejme nikto nekladie.
    Konkrétne by som chcel vedieť toto:.Prečo sú všetky ,ale úplne všetky ruské zbrane tak neskutočne škaredé ? Je mi samozrejme jasné,že v bitke/ vojne dizajn nijako nerozhoduje ,ale ako si potom vysvetliť že jej na Západe venujú taký dôraz ? A naopak,ak by ruské zbrane boli kvalitné na úkor dizajnu,dalo by sa to pochopiť,ale sú to všetko haraburdy.A to platí naprieč všetkými zbraňami naprieč celými ozbrojenými silami RF. Však len porovnajme dizajn lahkých strelných zbraní:

    pištole Tokarev vs Berreta/Sig Sauer,
    samopaly Bizon vs Mp5,Vector,Ump
    pušky rady Ak vs M4/HK 416/ G 36... m24 vs Dragunov..
    pokračujme napr. BVP 1 vs Bradley,Striker,HUmwee,Oshkosh
    tanky T72/t80/T14 vs elegantný Abrams/Merkava,Leopard 2...
    slonie helikotéry Mil Mi 28 vs Sea Stallion, Black Hawk/Apache vs MIl Mi 24
    ,stíhačky F22/F35 vs Mig 21,29...
    .Bear vs B52,Tu160 vs podobný ale omnoho elegantnejší Lancer
    Kuznecov vs Gerald Ford, Moskva vs Arleigh Burke
    No proste mi to tak pripadá ako keby v Rusku pri zadávaní požiadaviek na techniku bolo dôležité,aby výsledný výrobok bol čo najškaredší.Jediný ruský stroj u ktorého som ochotný uznať eleganciu je Su 34 (a aj to len pri pohľade spredu).
    Ale tak je možné že sa mýlim a že to naopak na západe pri vývojí zbraní sa snažia o maximálne výhodný pomer výkon/kvalita/cena a len nejakou čírou náhodou im na konci vývoja vznikne taká krása ako XM8 alebo Comanche. Naopak,v Rusku kde sa riadia napr. rovnakými fyzik. zákonmi .trebárs aerodynamickými,im na konci vznikne niečo také príšerné ako Mil MI28 ,MIg 31,rúra Mig 21 alebo iskander.Vedel by mi to niekto fundovanejší objasniť ?Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    13:58 23.07.2017

    Fakktta Bolo by asi lepšie sledovať situáciu v Srbsku .... Srbsko na to nemá ... Pred pár rokmi Srbi odmietli dodávku MiG-ov 29M2 z finančných dôvodov. Dali dohromady len ...Zobrazit celý příspěvek

    Fakktta

    Bolo by asi lepšie sledovať situáciu v Srbsku ....

    Srbsko na to nemá ...

    Pred pár rokmi Srbi odmietli dodávku MiG-ov 29M2 z finančných dôvodov. Dali dohromady len tie svoje štyri !!! stroje MiG-29 a i to s ruskou finančnou pomocou !!!

    Srbsko je malý štát a Srbi pracujúci u nás v neľudských podmienkach (nedávno škandál u nás) je jasným dôkazom, že na to ani nebudú mať ....

    MiG-29 (9.12 a 9.13) je stroj studenej vojny určený vybojovať vzdušnú prevahu nad bojiskom, kde boli potrebné vynikajúce výkony, manévrovateľnosť, silnú výzbroj na boj na krátke vzdialenosti .... čosi čo už nikdy nebude ...

    Srbi budú radi ak ich vôbec dajú do letuschopného stavu ..... o výraznejšej moderniznácii môžu len tak snívať.

    Švédi pri zavádzaní JAS-39 uvažovali o predĺžení životnosti Viggenov pre úsporu nákladov. Nakoniec im vyšlo, že bude lacnejšie nakúpiť nové stroje ako prevádzkovať staré .... takže predstava, že ak niečo získam zadarmo, tak ušetrím, nie je vôbec samozrejmá .... často to býva naopak.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    10:08 23.07.2017

    Výstava je určena pro ruské obecenstvo, každý si vždy pochválí to své. Však to známe u nás z výstav IDET, ve všem na co sáhne český zbrojní průmysl jsme světoví, ale ve skutečnosti ...Zobrazit celý příspěvek

    Výstava je určena pro ruské obecenstvo, každý si vždy pochválí to své. Však to známe u nás z výstav IDET, ve všem na co sáhne český zbrojní průmysl jsme světoví, ale ve skutečnosti si z toho zahraniční zákazníci vyberou mizivé procento věcí.
    Rusové se snaží dohnat zaspaných 20 let reforem po ukončení centrálně plánovaného hospodářství. Poslední roky je vidět, že nejspíše dostávají rozum a na záběrech s novými typy, ať už z výstav, Syrie nebo pobaltí je vidět, že investují do situačního povědomí pilota o svém okolí ve všech spektrech, letadla a vrtulníky vybavují sebeobranými systémy, výstražnými systémy a nahrazují zoufale zastaralé RWR novými.
    Střízlivým pohledem bych Mig 35 přirovnal spíše k F 16 block 52, nebo 60. Je vidět, že po stránce konstrukce měl původní Mig 29 velké rezervy, když dokáží zvýšit nosnost téměř na dvojnásobek, pokrok je také v motorech, "nekouří" a mají mít mnohem větší resurs. Možná se chytne v Rusku i díky tomu, že už má nějaký dolet oproti tomu nicotnému u původních Migů 29, ale v zahraničí možná jen u tradičních ruských odběratelů. Vybavením detekčními čidly se blíží k tomu nejlepšímu co v Evropě lítá, k Rafale.
    Rusům na konkurenceschopnosti jinde ve světě chybí konstrukce jednomotorového letadla 4. generace, na které by se dalo stavět. Poslední jednomotorová stíhačka byl v diskusi zmiňovaný JAK 141. Možná k takové koncepci vrátí díky ekonomice, i když ropu pořád mají.Skrýt celý příspěvek

  • Sokrates
    09:18 23.07.2017

    Lukyi: ten Orion je zaujímavý systém, ale ktovie aké má šance na úspech. Ak budú systém používať len ruskí lesníci namiesto ruskej armády, tak sa export príliš nepodporí. :-)

    Lukyi: ten Orion je zaujímavý systém, ale ktovie aké má šance na úspech. Ak budú systém používať len ruskí lesníci namiesto ruskej armády, tak sa export príliš nepodporí. :-)

  • Lukyi
    18:01 22.07.2017

    Mě asi nejvíce zaujalo toto : https://ibb.co/euWeN5... https://ibb.co/cECB25... https://www.youtube.com/watch?... konečně se někdo v Rusko probral co ...Zobrazit celý příspěvek

    Mě asi nejvíce zaujalo toto :
    https://ibb.co/euWeN5...

    https://ibb.co/cECB25...

    https://www.youtube.com/watch?...
    konečně se někdo v Rusko probral co se U(C)AV týče :)

    A informace ,že se ruská armáda chystá pořídit první vrtulníky MI38Skrýt celý příspěvek

  • Shania
    17:01 22.07.2017

    givi: jo podonost ciste nahodna:) ocividne kdyz se chce, lze videt podobnost uz upne ve vsem. ...Zobrazit celý příspěvek

    givi: jo podonost ciste nahodna:) ocividne kdyz se chce, lze videt podobnost uz upne ve vsem.

    http://forum.keypublishing.com...

    http://forum.keypublishing.com...

    http://forum.keypublishing.com...

    http://forum.keypublishing.com... Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    16:53 22.07.2017

    Ještě poznámka k tomu Convairu. V tom ruském textu je zmínka o Convair model 201, který byl shodný s modelem 200 z 80%, takže i plán na více druhů stejného stroje ala F-35A/B/C de ...Zobrazit celý příspěvek

    Ještě poznámka k tomu Convairu. V tom ruském textu je zmínka o Convair model 201, který byl shodný s modelem 200 z 80%, takže i plán na více druhů stejného stroje ala F-35A/B/C de facto měli už tehdy. model 200 byl VTOL a model 201 byl STOL (Model 201 - самолёт укороченного взлёта и посадки).Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    16:49 22.07.2017

    Shania díky, no ještě je tu jeden článek v ruštině, kde autir přiznává, že v USA si prošli veškerým vývojem a mluví tam o Convair modelu 200 a mě osobně zaujal obrázek nazvaný ...Zobrazit celý příspěvek

    Shania díky,

    no ještě je tu jeden článek v ruštině, kde autir přiznává, že v USA si prošli veškerým vývojem a mluví tam o Convair modelu 200 a mě osobně zaujal obrázek nazvaný nozzle lifting RCS, kde pokud jej chápu dobře, tak nazančuje rozvod vztlakových plynů u Convairu a je tam to co má F-35B a to je výtok těchto plynů v křídle, což mu zajišťuje vysokou stabilitu. Takže spíše to vyadá, že LM potřeboval pouze data z testování JAK-141, aby si udělal obrázek o možnostech té konfigurace, ale vše měli vymyšlené dříve a sami díky Convairu.

    tady ten článek (je rusky)
    http://youroker.livejournal.co... Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    16:20 22.07.2017

    nechci zabíhat do nepodstatných teorií kdo od koho kopíroval ale přinejmenším když vidím videa Jaku 141 z roku 1987-1990 tak tam jistá podoba konstrukce s F35 prostě ...Zobrazit celý příspěvek

    nechci zabíhat do nepodstatných teorií kdo od koho kopíroval ale přinejmenším když vidím videa Jaku 141 z roku 1987-1990 tak tam jistá podoba konstrukce s F35 prostě je...

    každopádně už ve zmiňovaném článku zmiňují, že technologie VSTOL u stíhacích letadel nepřináší jen samá pozitiva a sociální jistoty :)

    " Letouny s možností kolmého startu a přistání mají řadu výhod i nevýhod. Mezi negativa patří zejména fakt, že si s sebou neustále „vláčí“ zdroj zdvižné energie, což znamená vyšší hmotnost, méně prostoru pro palivo a menší nosnost zbraní a paliva v přídavných nádržích."

    Co se týče možného oživení projektu kolmo startujícího stíhače v Ruské federaci tak něco na tom by mohlo být přecejenom vlastní výkresovou dokumentaci do posledního šroubku Jaku 141 jehož projekt Sovětský svaz dotáhl až do hranice předseriové výroby takže patřičně upravit a vyrobit nějaký prototyp a otestovat by nebyl takový problém.

    "„Na závěr programu vyzbrojování pro léta 2018 až 2025 je naplánováno založení letadlového křižníku. Domnívám se, že v tu dobu vznikne nezbytnost vývoje nového palubního letounu, možná s kolmým vzletem,“ řekl generál Borisov. Nový palubní letoun má být podle něj vyvinut „na základě Jaku“.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    15:33 22.07.2017

    Pánové k tomu JAKu. To o kopii v podobě F-35B je nesmysl. Už to hledat nebudu, ale na netu je informace o té koncové trysce a ta není koupií JAKu a ani ty dva zdvihové motor nejou ...Zobrazit celý příspěvek

    Pánové k tomu JAKu. To o kopii v podobě F-35B je nesmysl. Už to hledat nebudu, ale na netu je informace o té koncové trysce a ta není koupií JAKu a ani ty dva zdvihové motor\ nejou novinka. Vše totiž pře JAKem testovali v USA a to konkrétně Convair ale už si nevzpomenu na ten typ.

    Jinak právě rozloha RF a malý dolet těchto starých koncepcí by pro ně nebyl terno. F-35B to sice už není takový průšvih, ale to je jiná pohádka. Musei by tam prdnou asi ten motor o extrémním výkonu a vyřešit jak stabilně a kontrolovaně rozvést jeho tah do dodstatečného vztlaku, ale nevím jestli na to mají peníze. Nyní musí hlavně dodělat motor pro T-50. Ono nejde jen o výkon motoru, ale i o spolehlivost systém řízení motoru materiály apod....

    Spíše je to jen sen a budou se věnovat dokončení 5.generace a pokusí se držet jakž tak krok v rámci 6. generace a též s projektem B-21, což bude až až na to aby se vrhli na VTOL koncept.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    14:52 22.07.2017

    perunBB jj ten článek jsem četl .. každopádně mají z čeho čerpat, ten letoun se vyvíjel 15 let a s vývojem to dotáhli již celkem daleko ale katastrofální devadesátá léta tento ...Zobrazit celý příspěvek

    perunBB jj ten článek jsem četl .. každopádně mají z čeho čerpat, ten letoun se vyvíjel 15 let a s vývojem to dotáhli již celkem daleko ale katastrofální devadesátá léta tento projekt zašlapala :(
    https://www.youtube.com/watch?...

    jinak zaujala mě tato informace:

    "Často zmiňovaná (ačkoliv občas zpochybňovaná – čemuž nemůže být divu) je informace, že Rusové v roce 1995 prodali technickou dokumentaci pohonného a zdvižného sytému Jaku 41 americké společnosti Lockheed-Martin, která ji později využila při vývoji segmentové otočné trysky letounu F-35B. Nezpochybnitelným faktem je, že SSSR dokázal vyvinout, vyrobit a otestovat technologii, která se Američanům nesmírně hodila ".

    dále foto Jaku 43 a informace :

    "Jedna z navrhovaných variant Jaku 43 předpokládala použití modifikace rozměrného, těžkého, ale extra silného motoru NK-321, určeného primárně pro nadzvukové strategické bombardéry Tu-160. Extrémní výkon motoru (245 kN) měl po modifikaci agregátu poskytovat dostatek energie pro vertikální zvednutí letounu a stabilní visení – část proudu vzduchu procházejícího kompresorem totiž měla být při kolmém startu a přistání odvedena k odděleným spalovacím komorám se samostatnými tryskami.

    Takové řešení by částečně odstranilo hlavní neduh Jaku 41, totiž „mrtvou váhu“ zdvihových motorů při samotném letu, a současně by poskytlo jednomotorovému letounu impozantní tah. A ani dnes by nepostrádalo racionalitu: v Rusku jsou totiž právě nyní investovány miliardy rublů do výroby a vylepšení motorů NK-321 pro modernizované bombardéry Tu-160M2."Skrýt celý příspěvek

  • perunBB
    12:57 22.07.2017

    http://www.eurasia24.cz/vojens... Zaujímavé čítaňie aspoň pre mňa a ktovie akým smerom ...Zobrazit celý příspěvek

    http://www.eurasia24.cz/vojens...
    Zaujímavé čítaňie aspoň pre mňa a ktovie akým smerom sa to bude v reále uberať a či sa niečo z toho zrealizuje.Poprosím diskutujúcich o názory,ďakujem.Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    11:31 22.07.2017

    Změny jsou skutečně slušné, ovšem tvrdit o Mig-35, že se jedná o stroj 5. generace je poněkud odvážné. On také server eurasia24.cz není zrovna objektivní zdroj informací... sputnik ...Zobrazit celý příspěvek

    Změny jsou skutečně slušné, ovšem tvrdit o Mig-35, že se jedná o stroj 5. generace je poněkud odvážné. On také server eurasia24.cz není zrovna objektivní zdroj informací... sputnik to sice není, ale daleko k němu nemá.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    10:41 22.07.2017

    alea206 jak moc to vzali z gruntu ?? tak se podívej je toho ...Zobrazit celý příspěvek

    alea206 jak moc to vzali z gruntu ?? tak se podívej je toho hafol:

    http://eurasia24.cz/vojenstvi/...

    Radar Žuk-AME s aktivním elektronickým skenováním a anténou vyrobenou s využitím technologie LTCC

    Klíčovým pasívním senzorem nového letounu je elektro-optické čidlo OLS-UEM (instalované před kabinou pilota), které umožňuje detekovat vzdušné cíle na vzdálenost až padesát kilometrů.

    Pro zaměřování pozemních cílů slouží kontejner T220, instalovaný pod pravou motorovou gondolou.

    Letoun je vybaven multisenzorovým laserovým a optickým výstražným systémem, který pilota varuje před vypuštěnými řízenými střelami protivníka.

    Informace se pilotovi promítají na tři velkoplošné barevné displeje a průhledový head-up displej. Lze předpokládat, že v budoucnu pilot dostane helmu ZŠ-10 s přilbovým displejem, vyvíjeným pro stíhač páté generace PAK FA.

    Ačkoliv prázdná hmotnost MiGu-35 zůstává zhruba na úrovní jeho předchůdce (okolo 11 tun), letadlo má výrazně vyšší maximální vzletovou hmotnost, uletí o polovinu delší vzdálenost bez přídavných nádrží a unese více než dvojnásobek nákladu. Je to až sedm tun protivzdušných, protizemních, protiradiolokačních a protilodních zbraní na osmi podkřídelních závěsnících. Devátý závěsník, pod trupem letounu, je vyhrazen pro nesení přídavné palivové nádrže.

    Letoun skutečně má hendikep spočívající ve skutečnosti, že není plně „stealth“. Na druhou stranu konstruktéři zdůrazňují, že se podařilo podstatně zmenšit infračervenou, ale i radiolokační stopu letadla. A to díky širšímu využití kompozitů v plášti letounu, speciálnímu nátěru i na první pohled nenápadným konstrukčním řešením, snižujícím čelní odraznou plochu – za povšimnutí stojí „zubatý“ reliéf prstence okolo krytu radiolokátoru v přídi letounu.

    Ačkoliv jsou letouny páté generace skutečně hůře „viditelné“ palubními radary, a v tom je jejich jednoznačná výhoda, MiG-35 může o takovém protivníkovi získat informace z jiných zdrojů – například z pozemních pasívních sledovacích prostředků nebo jej detekovat palubním elektro-optickým čidlem

    Motory RD-33MK jsou nejenže výkonnější, provozně efektivnější a mají delší životnost, ale současně řeší také velkou bolest původních RD-33: jsou bezkouřové.

    je zajímavé že MIG zřejmě již vyvíjí letou 5 generace
    http://eurasia24.cz/images/art... Skrýt celý příspěvek

  • marfolodej
    08:09 22.07.2017

    Mig-35 lepší než F-35, učitě ne. v čom je jiný mrkněte zde, je tam pěknej obrázek s popisem: ...Zobrazit celý příspěvek

    Mig-35 lepší než F-35, učitě ne. v čom je jiný mrkněte zde, je tam pěknej obrázek s popisem: https://www.techpowerup.com/fo...
    Hodně dělá nový motor, prý skoro nečoudí, silnější, úspornější, s menší infra stopou a dýl vydrží (snad).
    U větší použítí kompozitů a kvalitní nátěr udělá hodně, ale koncepce není stealth.
    Věřím, že se dá srovnávat s Rafale nebo Eurošusem, ale to je hooodně let poté.
    Avšak pro ty co nemají love na rozhazování to bude určitě dobrej stroj.Skrýt celý příspěvek

  • alea206
    00:34 22.07.2017

    Na zacatku se nekdo ptal jestli modernizovane stroje skutecne maji nizsi radarove odrazi, takze ve strucnosti: Jak je to u Migu 35 nemam tuseni, ale predpokladam ze jde o ...Zobrazit celý příspěvek

    Na zacatku se nekdo ptal jestli modernizovane stroje skutecne maji nizsi radarove odrazi, takze ve strucnosti:
    Jak je to u Migu 35 nemam tuseni, ale predpokladam ze jde o kombinaci nateru a mozna drobnych uprav draku letadla.
    U SuperHornetu je ten radarovy odraz markantne nizsi (oproti normalni F-18) protoze se ve velkem predelaval drak letadla. Nejvic je to videt na pruduchach sani motoru kdy u starsiho modelu sou kulate a SH je ma hranate + nater a dalsi kosmeticke upravy.
    Co jsem jsem nekde videl, ale uz si vubec nepamatuji kde, je vytvoreni dalsiho prislusenstvi ktere letadlo nese, tak aby melo nizsi odraz. Treba palivove nadrze.

    Takze ano, modernizaci jde podstatne snizit radarovy odraz, ale musi se to vzit z gruntu.
    Jak moc z gruntu to vzali u Migu 35 netusim, ale zadnych drastickych zme vzhledu oproti predchozim modelum sem si nevsiml.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 5