Ruská letecká výstava MAKS 2017
- 21. 7. 2017
- 83 komentářů
- Jan Grohmann
V těchto dnech nedaleko Moskvy probíhá největší ruská letecká výstava MAKS 2017. Ve vzduchu i na zemi se představuje více než 200 letadel a své produkty předvádí 790 firem. Výstava je klíčovou události pro prezentaci ruské letecké i kosmické techniky mezinárodnímu publiku.
Již 13. mezinárodní letecká výstava MAKS 2017 probíhá ve dnech 18. až 23. července u městečka Žukovskij nedaleko Moskvy. Pro širokou veřejnost se brány výstavy otevírají právě dnes 21. července.
Z celkově 26 zemí dorazilo 140 firem. Samostatné národní pavilony mají Česká republika, Německo, Francie, Itálie, Švýcarsko, Čína, Indie, Írán, Kanada a Bělorusko. Z České republiky je přítomno 17 firem, mimo jiné Aero Vodochody, LOM Praha, Aircraft Industries, GE Aviation Czech, atd.
Ve vzduchu na MAKS 2017 se postupně předvede 84 letadel a na statické ukázce dalších 116 strojů. Své umění ukáže osm akrobatických skupin, včetně skupiny Al Fursan ze Spojených arabských emirátů.
„Je potěšující, že v rámci salonu ruští a zahraniční experti, průmyslníci a obchodníci analyzují procesy v odvětví a představují své názory na jeho budoucnost. Během MAKSu uzavřené kontrakty a společné perspektivní projekty názorně potvrzují zájem zahraničních partnerů o spolupráci s Ruskem," uvedl k letecké výstavě MAKS 2017 ruský prezident Vladimír Putin.
Z vojenské techniky je zřejmě největším lákadlem nová víceúčelová stíhačka MiG-35 od Spojené letecké korporace (OAK). Budoucnost MiG-35 v ruském letectvu je nejasná (z hlediska množství letounů), ale MiGy-35 aspoň z části nahradí nejstarší MiGy-29.
Lákadlem je nepochybně ruská stíhačka páté generace T-50, která se předvedla v letové ukázce. Podle současných plánů první T-50 (resp. Su-50) ruské letectvo získá v roce 2019. Nesmí chybět ani stíhací bombardér Su-34, který prokazuje své schopnosti v Sýrii a v ruském letectvu postupně nahrazuje Su-24 a Tu-22M3.
Vystoupení akrobatické skupiny Ruští rytíři
Firma Ruské vrtulníky na výstavě předvádí nový vrtulník pro speciální operace Mi-171š-VN - vrtulník unese 13,5 t nákladu a dokáže létat rychlostí 280 km/h. Mi-171š-VN získal mimo jiné moderní pancéřování a obranné systémy proti raketám země-vzduch. Konstrukční návrh Mi-171š-VN je založen na bojových zkušenostech ze Sýrie.
Firma rovněž ukázala vrtulník Mi-8AMTš pro operace v Arktidě - tento vrtulník již vstoupil do výzbroje ruské armády.
Velký stánek má ruský výrobce Almaz-Antej, tvůrce známého systému protivzdušné obrany (PVO) S-300 a S-400. Almaz-Antej na výstavě ukazuje na 150 civilních a vojenských položek, i položek dvojího využití.
Nejzajímavější “položkou” je nejnovější raketový komplet země-vzduch Arctic Tor-M2DT umístěný na pásovém podvozku (určený pro operace v Arktidě), odpalovací zařízení kompletu S-400, mobilní raketové systémy PVO Buk-M2E, Tor-M2E a další.
Letová ukázka MiGu-35 a další technika na MAKS 2017.
Nejvýznamnějším zahraničním příspěvkem jsou dopravní letadla Airbus. Evropská společnost předvedla na výstavě stroj se širším tělem A-350-900. První letouny tohoto typu ruská vlajková letecká společnost získá koncem roku 2018.
OAK převedl nový ruský dopravní letoun MC-21 určený pro střední tratě. MC-21 má konkurovat letadlům typu Airbus 320 nebo Boeing 737 - na domácí půdě nahradí především stroje Tu-134 a Tu-154. Společnost Irkut, která patří pod vládou ovládanou korporaci OAK, plánuje dodávat dvě verze: MC-21-300 se 163-211 sedadly a MC-21-200 se 132-176 místy pro sezení.
MC-21 poprvé vzlet v květnu 2017 a tovární zkoušky tohoto stroje skončí do konce letošního roku.
Silné zastoupení na výstavě má ruský kosmický průmysl. Energomaš, dceřiná firma Roskosmos, ukázala celou řadu svých známých raketových motorů - RD-180 pro americké rakety Atlas, RD-181 pro americké rakety Antaur, RD-191 pro ruské rakety Angara a RD-171 určené původně pro rakety Zenit, nyní pro vyvíjené rakety Sojuz-5.
Dnes se MAKS 2017 otevřel široké veřejnosti.
Energomaš také ohlásil vývoj ruské supertěžké rakety, která umožní Rusku dostat lidi na Měsíc. Nosnost na nízkou oběžnou dráhu Země má být 100 t a na nízkou oběžnou dráhu kolem Měsíce 20 t (loď Federace). "Start nosné rakety supertěžké třídy, vybavené modernizovanými motory RD-171MV je plánováno na rok 2028," uvádí se v prezentaci firmy Energomaš.
Na výstavě si návštěvníci mohou prohlédnout i modely vyvíjených raket Sojuz-FG, Sojuz-2.1 a Sojuz-ST. Ruské firmy na výstavě také předvádí celou plejádu civilních i vojenských družic.
Zajímavý je dlouho odkládaný projekt Luna-25 (Luna-Glob), který má odstartovat ruský návrat na Měsíc. Původně měla sonda odstartovat již v roce 2012, ale nyní se počítá se startem v roce 2018. Luna-25 se skládá z orbitálního a přistávacího modulu, jehož úkolem bude na Měsíci hledat především vodu pro budoucí využití při lidském osidlování Měsíce.
Na konci výstavy se také čeká podpis několika významných zakázek. OAK plánuje podpis smlouvy se společností Aeroflot na dodávku 20 dopravních letadel krátkého doletu Suchoj Superjet-100 ve výši 600 milionů dolarů. Aeroflot již provozuje 30 letounů Superjet-100.
Zdroj: TASS
Související články
Ruský tank T-14 Armata zasáhne cíl na vzdálenost 12 km
T-14 Armata ze svého děla ráže 125 mm, jako všechny další ruské tanky, dokáže odpalovat protitankové ...
- 23.06.2017
- 67 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko vs. americká třetí kompenzační strategie
Spojené státy v rámci Třetí kompenzační strategie TOS (Third Offset Strategy) plánují revolučním ...
- 27.06.2017
- 199 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko obnoví na Krymu výrobu obřích vznášedel Zubr
Podle ruského deníku Izvestija ruské námořnictvo v roce 2018 obnoví výrobu obřích vznášedel Zubr ...
- 05.07.2017
- 134 komentářů
- Jan Grohmann
Turecko nakupuje ruské systémy protivzdušné obrany S-400
Podle zpravodajské agentury Bloomberg, která se odvolává na nejmenovaného (!) tureckého "úředníka", ...
- 14.07.2017
- 56 komentářů
- Jan Grohmann
PavolR, nevím jestli paralela Německo a R-U je vhodná. R-U se rozpadlo protože bylo potřeba zajistit hranci mezi bolševizujícím se Ruskem, které se změnilo v SSSR a západem. My ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR,
nevím jestli paralela Německo a R-U je vhodná. R-U se rozpadlo protože bylo potřeba zajistit hranci mezi bolševizujícím se Ruskem, které se změnilo v SSSR a západem. My byli jen takový nárazník a samozřejmě bonus byl rozpad R-U, které bylo vcelku možným silným hráčem, takže geopolitický význam. Myslíš, že by rozdrobená RF mohla být nárazníkem mezi EU a Činou v dnešním technologicky jiným světem nehledě na to, že by tak Čína snadno RF sežrala a vznikl by možná horší celek se kterým by si EU nevědala radu. Možná se mýlim. Jen taková rychlá myšlenka vystřelená do prostoru ;-)Skrýt celý příspěvekgivicz To jsou vaše a ruské sny, Brusel bude dávat Srbsku peníze a tím pádem bude mít v některých aspektech poslední slovo. Neutrálních zemí je v rámci EU více (Rakousko, Finsko ...Zobrazit celý příspěvek
givicz
To jsou vaše a ruské sny, Brusel bude dávat Srbsku peníze a tím pádem bude mít v některých aspektech poslední slovo. Neutrálních zemí je v rámci EU více (Rakousko, Finsko či Švédsko) a všechny drží basu. Srbové to vědí a taky vědí, že Rusko jim ze současného marasmu nepomůže, ono je vždy něco za něco. Takže v dlouhodobém horizontu žádné ruské zbraně nebudou. Současná situace je samozřejmě jiná pohádka. Takže humanitární centrum klidně mít mohou, ale pokud chtějí do EU, a to chtějí, tak budou muset Rusy hezky vypakovat. V opačném případě sbohem dotace, sbohem investice, sbohem modernizace ekonomiky, panslovanství se ještě nikdo nenajedl. Je to zcela na nichSkrýt celý příspěvekgivicz: Rusko už má v EU a dokonca v NATO Maďarsko (hoci nespoľahlivé), čiže Srbsko sa od nich bude snažiť držať skôr ďalej, ako sa o to neúspešne pokúsilo v prípade Čiernej Hory. ...Zobrazit celý příspěvek
givicz:
Rusko už má v EU a dokonca v NATO Maďarsko (hoci nespoľahlivé), čiže Srbsko sa od nich bude snažiť držať skôr ďalej, ako sa o to neúspešne pokúsilo v prípade Čiernej Hory. Ak neudrží Srbsko, ako by udržalo ostatné svoje záujmové krajiny, čo ešte v EU nie sú?
Ak by som mal hľadať historické paralely k EU a RF, boli by to Nemecko a R-U Monarchia. Nemecko, síce trocha očesané, ale ustálo, no R-U Monarchia, zakliesnená medzi Nemeckom a Ruskom, sa rozpadla na pardť. Rusko je teraz tak zakliesnené medzi EU a Čínou.Skrýt celý příspěvekje to přesně tak jak píše stepan... možné členství neutrálního Srbska v EU s výběrem dodavatele vojenského materiálu.... jinak případným budoucím vstupem Srbska do EU získá Rusko ...Zobrazit celý příspěvek
je to přesně tak jak píše stepan... možné členství neutrálního Srbska v EU s výběrem dodavatele vojenského materiálu.... jinak případným budoucím vstupem Srbska do EU získá Rusko svého koně v EU, jestli se tedy do té doby EU nerozpadne... :)
Jestliže Srbové nejsou padlí na hlavu tak budou nakupovat vojenskou techniku na základě parametru cena/výkon s ohledem na zapojení domácích firem.. teď budou mít ve výzbroji MIG29SM relativně za pár šlupek, které po této modernizaci vydrží hooodně let, kdy v budoucnu to mohou nahrazovat Mig35 nebo ještě něčím novějším ....
Jinak je vám známo, že Srbsko má na svém území Regionální humanitární centrum“ v srbském městě Niš u Kosovských hranic, kdy se spekuluje, že je to normální Ruská vojenská základna..Skrýt celý příspěvekStepan EU je spolek s geopolitickou ambicí, tedy nemůžete být členem klubu a zároveň se kamarádit s kápem od konkurence. Navíc EU vyhlásilo sankce vůči Rusku a týkají se i dodávek ...Zobrazit celý příspěvek
Stepan
EU je spolek s geopolitickou ambicí, tedy nemůžete být členem klubu a zároveň se kamarádit s kápem od konkurence. Navíc EU vyhlásilo sankce vůči Rusku a týkají se i dodávek zbraní ( s jistými výjimkami). Srbská premiérka to ostatně nedávno veřejně přiznala, že pokud si musí vybrat mezi EU a Ruskem, tak bez ohledu na národní mytologii je EU jasná volba, Rusko nemá Srbsku ekonomicky a politicky co nabídnout. Takže Srbsko bude v dlouhodobém horizontu modernizovat armádu nákupem vlastních a západních produktů.
A za stav naší armády si můžeme sami, s tím západní systémy nemají co dělat.Skrýt celý příspěvekstepan: Hovoríme tu o horizonte 20+ rokov, kedy im to, čo teraz získajú od Rusov definitívne zastará, opotrebuje sa a nech by to chceli nahradiť čímkoľvek, budú na to musieť ...Zobrazit celý příspěvek
stepan:
Hovoríme tu o horizonte 20+ rokov, kedy im to, čo teraz získajú od Rusov definitívne zastará, opotrebuje sa a nech by to chceli nahradiť čímkoľvek, budú na to musieť prebudovať svoje terajšie zázemie a preškoliť personál. Dnešné Migi sa už vtedy možno ani nebudú vyrábať ak nesplašia dostatok kupcov ...
... tak prečo by nekupovali vojenskú techniku v euroatlantickom priestore, ktorého členmi vtedy už budú, obzvlášť keď momentálny konflikt bude trvať až dovtedy, kým sa buď EU alebo RF nerozpadne (konfrontácia integrácie a východného partnerstva na jednej strane vs. udržovania postsovietskej sféry vplyvu na strane druhej proste nedovolí zmierniť napätie).Skrýt celý příspěvekNesher: Muzete mi vysvetlit, v cem spociva to vase omezeni nakupu ruskych zbrani s clenstvim EU? Pokud si dobre pamatuju, tak EU neni vojensky spolek a ani nejak neomezuje nakupy ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher: Muzete mi vysvetlit, v cem spociva to vase omezeni nakupu ruskych zbrani s clenstvim EU? Pokud si dobre pamatuju, tak EU neni vojensky spolek a ani nejak neomezuje nakupy zbrani z jinych koutu sveta.
Srbove by museli byt naprosti imbecilove, aby presli na zapadni zbrane. Dyt to, co jim dodaji a zmodernizuji Rusove, tak maji skoro za hubicku a je to srovnatelne se zapadnimi analogy (jen se kouknete, jakou vyzbroj a vykon ma nas Gripen a jejich Mig po modernizaci... a pro rejpaly, neporovnavam to s F35 a ani dalsimi vydobytky ultramoderni techniky) + pokud by chteli koupit techniku na zapade, museli by znovu preskolovat cely personal a utratili by podstatne vice nez ted... A nakonec by dopadli jako my, srdce evropy, oproti Srbum docela vykonna ekonomika a pritom mame na leasing 14 Gripenu, neschopne ministerstvo, stale stare sovetske radary a armadu, kterou by par migrantu umlatilo cepicema...Skrýt celý příspěvekGivicz Pavol má částečně pravdu, Srbsko aspiruje na členství v EU, tedy je tohle asi poslední nákup ruských zbraní, který může uskutečnit. Tedy to co mají, případně to co jim ...Zobrazit celý příspěvek
Givicz
Pavol má částečně pravdu, Srbsko aspiruje na členství v EU, tedy je tohle asi poslední nákup ruských zbraní, který může uskutečnit. Tedy to co mají, případně to co jim Rusové dají doslouží a pak už budou kupovat jen vlastní nebo západní zbraně. Prostě když chcete být členem klubu, musíte respektovat pravidla.Skrýt celý příspěvekPavolIR proč by to proboha dělali, by museleli být úplně padlí na hlavu ... aby utápěli peníze na misích v Afganistánu nebo pobaltí nebo dělali předražené nákupy západní vojenské ...Zobrazit celý příspěvek
PavolIR proč by to proboha dělali, by museleli být úplně padlí na hlavu ... aby utápěli peníze na misích v Afganistánu nebo pobaltí nebo dělali předražené nákupy západní vojenské techniky.. pevně věřím, že tak blbí nejsou :) Srbové nikdy nezapomenou nejen na civilní oběti bombardování NATO, na ukradené Kosovo, etnické vyčištění kosova aby potom na jejich rodné hroudě vznikla největší základna USA v Evropě...
Srbové po dodání a upgradu MIGu29, BUKu, T72, BRDM-2(možná S300), atd atd budou mít za pár švestek nejsilnější armádu v regionu..,
jenom pro zajímavost Srbové dají za MIG29SM 4,8 mld ( v podstatě to bude stav nového letadla) českou republiku stál pronájem Gripenu 20 mld Kč .. můžeš porovnat letové vlastnosti těchto letadel a co se dá na ně a hlavně za kolik navěsit..
https://aktualne.atlas.sk/zahr...
"Zúčastnil som sa na summite NATO, kde som povedal, že nemáme plány na vstup do aliancie. Usilujeme sa zostať vojensky neutrálni a vyhýbame sa možnosti vstupu do akéhokoľvek podobného zoskupenia," povedal Vučič.
společné cvičení Ruské, Běloruské a Srbské armády (slovanské bratrství 2017):
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvekgivicz Jak-141 nemal na program F-35 výrazný vplyv ... ak vôbec nejaký ... Amíci kúpili dokumentáciu, ale čo viem tak to bolo výhodnejšie pre Rusov ... Amíci z toho využili ...Zobrazit celý příspěvek
givicz
Jak-141 nemal na program F-35 výrazný vplyv ... ak vôbec nejaký ...
Amíci kúpili dokumentáciu, ale čo viem tak to bolo výhodnejšie pre Rusov ... Amíci z toho využili minimum ....ak niečo .. tak hlavne systém automatickej katapultáže a nie drak či motory.Skrýt celý příspěvekFakktta: když už jsi dost inteligentní na to, že posloucháš spreje, tak ten taky rekl, že ruská letadla jsou dobrá tak leda na airshow:D A mimochodem není to žádný konstruktér ...Zobrazit celý příspěvek
Fakktta: když už jsi dost inteligentní na to, že posloucháš spreje, tak ten taky rekl, že ruská letadla jsou dobrá tak leda na airshow:D
A mimochodem není to žádný konstruktér ničeho, je to jen ex. analytik/úředník parazitující na jiných lidech okolo stihaci mafie a pozdeji v podstatě člen a hlásná trouba reformatoru z POGO kritizující každý zbrojní program program pro vlastní politické cíle a nakonec jen devka kterou si může koupit kdokoliv, což v poslední i době celkem často činí RT...
Mimochodem tady je jeho čerstvé angažmá v podcastu, kde je krásně vidět jak mimo realitu stprey je... kde stál proti ex pilotovi F-15,F-18, F-22, f-35 a vysvětloval mu do očí jak stojí F-35 za hovno a jak je každý pilot podplacený LM, myslím že ho Berke poslal slušně tam kam patří....
http://aviationweek.com/defens...
http://aviationweek.com/combat... Skrýt celý příspěvekgivicz: Reálne to, čo budú mať teraz využijú po +- hranice životnosti (tak ako my na Slovensku) a neskôr už ako členovia NATO nebudú kupovať ruskú techniku (tak ako my na ...Zobrazit celý příspěvek
givicz:
Reálne to, čo budú mať teraz využijú po +- hranice životnosti (tak ako my na Slovensku) a neskôr už ako členovia NATO nebudú kupovať ruskú techniku (tak ako my na Slovensku).
P.S. Dopredu hovorím, že bombardovanie nepovažujem za argument, veď Spolková republika Nemecko vstúpila do NATO už 10 rokov po 2. svetovej.Skrýt celý příspěvekGivicz: Vyjmenoval jste spoustu veci, ktere na tom letadle zmenili a urcite mate pravdu. Ale ja jsem mluvil o tvarovani draku a jejich vlivu radarovou stopu jako priklad jsem ...Zobrazit celý příspěvek
Givicz:
Vyjmenoval jste spoustu veci, ktere na tom letadle zmenili a urcite mate pravdu. Ale ja jsem mluvil o tvarovani draku a jejich vlivu radarovou stopu jako priklad jsem uvedl nasavaci otvory SuperHorneta. Podobne radikalnich zmen jsem si u Mig35 opravdu nevsiml.
K te diskusy o F35 bych dodal ze uplne stejne byste mohli rict ze moderni Sucka jsou kopie F-14 proto maji dva motory daleko od sebe a vyrazne vystupujici z draku.
Proste kdyz budu chtit tak najdu podobnost cehokoli kdekoli :-)Skrýt celý příspěvekFakktta Srbská ekonomika je tak 40 % slovenskej .... inak povedané tie štyri MiG-y 29 sú tak všetko čo utiahnu ....ak to mechanicky porovnávame s nami. To, že vyradené MiG-y ...Zobrazit celý příspěvek
Fakktta
Srbská ekonomika je tak 40 % slovenskej .... inak povedané tie štyri MiG-y 29 sú tak všetko čo utiahnu ....ak to mechanicky porovnávame s nami.
To, že vyradené MiG-y dostanú "zadarmo" (politicky môže byť cena dosť vysoká) tak to nemení nič na tom, že pôjdu milióny dolárov na repasie, modernizácie .. čo už akosi zadarmo nie je. A prevádzkovo nie sú MiG-y tiež veľmi lacný špás .... s čím sa boríme i my na Slovensku. Okrem toho je to riešenia na pomerne krátky čas ... potom skončí životnosť tak či tak ...
givicz
I na Slovensku sme istého času snívali o Su-39, Ka-52 atď. ... a nakoniec nebolo ani na prevádzku tých deblokovaných MiG-ov 29 ..... ako som už spomínal v Srbsku snívali o MiG-och 29M2 a museli to stopnúť pre peniaze.Skrýt celý příspěvekasdf : No dajme tomu,že by som porovnaval s tou f104. Tak f104 aj ked vyzerá zastarale z dnešneho pohľadu,tak aspoň vyzerá ako lietadlo. Mig21 vyzerá ako keby ku prudovemu motoru ...Zobrazit celý příspěvek
asdf : No dajme tomu,že by som porovnaval s tou f104. Tak f104 aj ked vyzerá zastarale z dnešneho pohľadu,tak aspoň vyzerá ako lietadlo. Mig21 vyzerá ako keby ku prudovemu motoru priklincovali krídla a pilotnu kabinu . No a k tomu Black Hawku. Je to vzdušný bus,ale zároveň je to stroj určený na ničenie pozemnej techniky. Aká je jeho ruská analógia ?Skrýt celý příspěvek
tady je video Srbská modernizace MIG 29 https://www.youtube.com/watch?... je třeba si uvědomit, že se budou modernizovat doma v srbsku s ruskou pomocí (takže hooodně ...Zobrazit celý příspěvek
tady je video Srbská modernizace MIG 29
https://www.youtube.com/watch?...
je třeba si uvědomit, že se budou modernizovat doma v srbsku s ruskou pomocí (takže hooodně peněz za modernizaci zůstane doma), kdy zcela určitě se budou modernizovat také i dodávané T72 a další vojenská technika, která k nim má přijít v letošním a příštím roce..
tím vznikne v Srbsku i servisní sít, která se bude dát použít i v případě v budoucnosti při případném nákupu MIG35 nebo T90MS... vždyť třeba cena vynikajícího fungl nového T-90MS činí cca čtyři miliony dolarů... což je vyloženě za pár kaček.. :)
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvekUnionPacific > Miesas piate cez deviate. Porovnavas dizajn vzdusneho autobusu Black Havk vs bitevnika Mi -24. Porovnavas vzhlad lietadiel, ktorych vznik od seba deli pomaly 60 ...Zobrazit celý příspěvek
UnionPacific > Miesas piate cez deviate. Porovnavas dizajn vzdusneho autobusu Black Havk vs bitevnika Mi -24.
Porovnavas vzhlad lietadiel, ktorych vznik od seba deli pomaly 60 rokov. Preco neporvnavas napr vzhlad Mig-21 so suputnikom Mirage III alebo ho neporovnavas so F-104 starfigterom, ktory vzlietol len o rok skor ako MiG-21. To by potom ta 21 napr oproti F-104 nevyzerala az tak rurovito.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...