Ruská armáda modernizuje tanky T-72

T-72B3
T-72B3 /  Vitaly V. Kuzmin, Wikimedia Commons, CC 3.0

V současné době páteř ruských tankových vojsk tvoří typ T-72. Díky zpoždění se zaváděním nového ruského tanku na podvozkové platformě Armata zůstane T-72 ve výzbroji ruské armády ještě řadu let. Ruská armáda proto plánuje rozsáhlou modernizaci „té-sedmdesátdvojek“ na standard T-72B3.

V budoucnu se „tank Armata" (neoficiálně označován jako T-14) stane jediným typem hlavního bojového tanku v ruské armádě. Rusové si v aktivní službě plánují ponechat pouze 2 300 tanků Armata. Ostatní typy budou vyřazeny nebo skončí v rezervě.

Nejmodernějším současným tankem v ruské armádě je 743 typ T-90. Konstrukčně tank vychází z ikonického modelu T-72. V současné době se s nákupem nových T-90 nepočítá. Absolutní přednost má vývoj a nákup nových tanků Armata.

Páteř ruské armády tvoří přibližně 2255 tanků T-72 (+ 8000 tanků T-72 v rezervě). Modernizováno je 155 tanků na standard T-72B2 a 300 tanků na standard T-72B3.

Ruská armáda se rozhodla z aktivní služby stáhnout zhruba 1400 tanků T-80. Tanky T-80 nahradí tanky T-72 z rezerv ruské armády modernizované na standard T-72B3 (případně T-72B3M).

Verze T-72B3 je hluboce modernizovaná verze tanku T-72B/B1, údajně přibližující se schopnostem tanku T-90A. Modernizaci provádí ruský podnik UralVagonZavod. Vylepšení jednoho tanku stojí ruské daňové poplatníky 52 milionů rublů (20,8 milionu Kč).

Hlavní změnou verze T-72B3 je nejnovější systém řízení palby Sosna-U běloruské firmy Peleng. Analogový balistický počítač nahradil digitální a tank získal nejnovější komunikační systém R-168-25U-2 „Akvedukt" umožňující přijímat/posílat zašifrované zprávy.

Původní motor W-84-1 (640 kW) byl zachován a prošel rekonstrukcí. Tank ale dostal nové pásy zlepšující provozní vlastnosti a jízdní dynamiku tanku. Balistickou ochranu pak podstatným způsobem zvyšuje reaktivní pancéřování Kontakt-5.

Původní dělo 2A46M5 získalo lepší stabilizaci a upravený systém automatického nabíjení. Nový systém je schopen nabíjet nejnovější podkaliberní střely 3BM59/60 Sviniec schopné na dva kilometry probít ekvivalent 600 - 640 mm válcovaného homogenního pancíře RHAe (Rolled Homogeneous Armour equivalency).

Ruská armáda však může nakonec modernizovat tanky na vyšší standard T-72B3M (někdy také T-72B4). Hlavní odlišností je především výkonnější motor W92S2 o výkonu 831 kW (1130 koní) s novou automatickou převodovkou. Jde o vylepšení, kterým byl vybaven tank T-72B3 účastnící se tankového biatlonu v roce 2014.

Vylepšené pohonné ústrojí umožňuje dosáhnout T-72B3M rychlosti 75 km/h na silnici a 60 km/h v terénu. Stejně tak digitální řízení motoru a převodovky zlepšuje kvalitu jízdy a výrazně usnadňuje ovládání tanku.

Další klíčovou výhodou modernizace T-72B3M je panoramatické pozorovací pouzdro velitele s termovizí a laserovým dálkoměrem. Panoramatické pouzdro zásadním způsobem zvyšuje situační povědomí velitele o okolí tanku.

Otázkou je, k jaké modernizaci Rusové přistoupí, zda k T-72B3 nebo pokročilejší (dražší) T-72B3M. Hlavní roli zahrají jistě peníze a rychlost zavádění tanku Armata do výzbroje. Jedno je však jisté, tank T-72 bude v ruských tankových jednotkách tvořit ještě řadu let nosný typ.

Zdroj: Defence24

Nahlásit chybu v článku


Související články

Modernizace tanku T-72: Kalouskovy miliardy

Ministerstvo obrany (MO) se rozhodlo projekt modernizace tanků T-72 poslat definitivně k ledu. Jak ...

Nový ruský tank Armata v roce 2016

Na našich stránkách probíhala před pár dny velká diskuse o souboji ruské a západní tankové školy. ...

Armata: Ruská tanková revoluce v mlze

Zpráv o novém ruském tanku založeném na platformě Armata je pramálo. Polský vojenský magazín ...

Ruský tank T-14 Armata v roce 2015

Ostře sledovaný projekt nové ruské tankové platformy Armata vstupuje do závěrečné fáze. Nový ruský ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • dusan
    21:58 02.01.2015

    T-80 sa veľmi neosvedčil v Čečensku za prvej vojny .... bol podstane zraniteľnejší ako T-72B. Preto ho ani do druhej ani nenasadili ... Ale primárnou príčinou bol zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

    T-80 sa veľmi neosvedčil v Čečensku za prvej vojny .... bol podstane zraniteľnejší ako T-72B. Preto ho ani do druhej ani nenasadili ...

    Ale primárnou príčinou bol zrejme nákladný turbínový pohon. Turbína je drahá už samotná .. a prevádzka ešte viac .... nskoniec o zmysluplnosti superdrahých turbínových T-80-tiek s turbínovým motoirom sa diskutovalo už počas zavádzania do výzrbroje ....

    Dízel bol pre T-80 nepriechodný ... verzia T-80UD sa vyrábala v Charkove s ukrajinskými motormi 6TD.

    Preto Rusi ako prvé tanky z prvej línie stiahli po rozpade Sojuzu práve charkovské T.-64 a i T-80UD, napriek tomu, že to boli najmodernejšie tanky ...

    Niektoré T-80BV boli vybavené vežami s vyradených tankov T-80UD a vznikol "hybrid" T-80UE1.

    T-72B3 je skôr "lowcostom" .. minimálny štandart ruského tanku, ktorý má nejakú šancu prežiť na modernom bojisku ....

    Výkonnejšia modernizácia je T-72B2 Rogatka, ale tá je zas drahá ...

    T-90 je prakticky tiež len modernizovaná T-72 - nakoniec značná časť kusov bola vyrobená z pôvodných nedokončených T-72B a i posledné kusy boli "vyrobené" z kusov stiahnutých z rezervy ....

    Drahá novovýroba T-90A je typickým príkladom plytvania zdrojmi ... okrem inej technológie výroby veže (zvarovaná) nič oproti základu s T-72B neponúka ... dlho som ani nechcel uveriť, že to Rusi takto "efektívne" robia ... nakoniec to uznali i oni .... ale nakoniec výrobu zastavili ...

    Je verejným tajomstvom, že ruskí generáli nie sú z výkonov T-90 nadšení ... a to je dôvod prečo tak čakajú na Armatu ...

    T-72B3 odstarňuje základný nedostatok typu T-72B a to zastaralý syastém riadenia streľby ....

    Problémom je, že tankový kanón 2A46 nedosahuje presnosti západných konkurentov ....

    Rusi to vyriešili originálne používaním PT striel odpalovaných z kanónu, ktoré majú teoreticky veľmi ďaleký dosah s vysokou presnosťou a teoreticky prekonávajú v presnosti streľby i moderné západné tanky ...

    Problémom však je, že zatiaľ je na boj s tankami najlepšia podkaliberná vysokorýchlostná tanková strela.

    Možno nedosahuje takú excelentnú presnosť ako moderné PT strely s kumulatívnou hlavicou na veľké vzdialenosti, ale pri boji s tankami platí "kto rýchlo dáva, dva krát dáva" : ) ... v preklade, podkaliberná stela je so svojou rýchlosťou 1 500 - 2 000 m/s pre aktívnu obrannú reakciu protivníka takmer bez šance ...

    Za maximálne 2 s už protivník neurobí v princípe nič ... v podstate maximálne zaregistruje výstrel, bez času na reakciu ... pri PT strele má tank minimálne niekoľko sekúnd na rýchlu reakciu či moderné typy i použitie aktívnej ochrany ....

    Podkaliberná stela bez problémov preniká i vegetáciou, pieskovým či hlineným valom .... čo sa o PT strele nedá povedať ....

    Okrem toho Rusko všeobecne zaostáva v "digitalizácii" bojiska ... čo je naozaj zložitá a nákladná problematika s dlhým časom vývoja a zavádzania do výzbroje ...

    Najnovšie západné tanky s ňou už viac či menej úspešne "bojujú", zutiaľ čo v Rusku sa len spamätávajú so zúfalým výkonom ruskej armády v Gruzínsku, kde sa ukázala značná zaostaloť Ruska v spojovacej technike či prostriedkami REB. Sice už Rusko určite veľa dohnalo, ale určite si to vyžaduje ešte čas ... a západné technológie ...

    A "digitalizovať" staré T-72 mi už pripadá dosť od veci ....Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    21:47 02.01.2015

    Todomatch

    Nabídnu z loňského ročníku (2014)
    https://www.youtube.com/watch?...

    Je o tom celý seriál, tak tam máte snad vše a jely posádky z 12 zemí.

    Todomatch

    Nabídnu z loňského ročníku (2014)
    https://www.youtube.com/watch?...

    Je o tom celý seriál, tak tam máte snad vše a jely posádky z 12 zemí.

  • apache
    21:40 02.01.2015

    Superme, tento článek je o tanku T-72B3. Tedy je naprosto logické, že diskutovat se bude i o jeho bojovém nasazení. A jeho nasazení proběhlo na Ukrajině, ať už to strýček Putin ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme, tento článek je o tanku T-72B3. Tedy je naprosto logické, že diskutovat se bude i o jeho bojovém nasazení. A jeho nasazení proběhlo na Ukrajině, ať už to strýček Putin přizná, nebo ne. To je prostě fakt.Skrýt celý příspěvek

  • Todomatch
    21:36 02.01.2015

    Myslím, že ruský tank T-72 v libovolné modifikaci je plně srovnatelný s americkým rivalem M1 Abrams ... tedy ... pokud bude u amerického tanku odstraněn kanón. Při procházení videí ...Zobrazit celý příspěvek

    Myslím, že ruský tank T-72 v libovolné modifikaci je plně srovnatelný s americkým rivalem M1 Abrams ... tedy ... pokud bude u amerického tanku odstraněn kanón. Při procházení videí k tématu jsem narazil na hodinové video z "Tankového biatlonu", který se v Rusku pořádá. Viděl jsem loňský ročník 2013, kterého se účastnily pouze ruské posádky. Ty nejlepší ruské tankové posádky na těch nejpřipravenějších tancích. Tanky krásně jezdily, brodily, skákaly, bláto lítalo na všechny strany, ale přece jenom jeden drobný nedostatek tam byl, naprostá neschopnost cokoliv trefit kanónem nebo kulometem. Tak jako v klasickém biatlonu se při neúspěšné střelbě jezdí trestná kola, tak tady vlastně závod sestával z ježdění trestných kol. Fiasko. No trošku přeháním, přiznávám, že občas "ruský bůh dopustil a motyka T-72 spustila", ale hodinu jsem čuměl na exaltovaný komentář a skutek utek. Nevím, nevím, byla to jen první etapa na další už jsem neměl sílu a byl to taky tuším první ročník této obskurní soutěže, možná že letos už T-72 dostal v rámci upgrade i schopnost něco někdy trefit.

    Jestli máte sílu, zde to je, je to docela akční a máte-li rádi tanky, tak si přijdete na své: https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    20:40 02.01.2015

    J.D. Tímto si nejsem jist, T-80 se vyráběla i v Omsku. Navíc rozhodnutí odstavit z provozu T-80 pochází snad z roku 2013, tak bylo o tom rozhodnuto již před ...Zobrazit celý příspěvek

    J.D.

    Tímto si nejsem jist, T-80 se vyráběla i v Omsku. Navíc rozhodnutí odstavit z provozu T-80 pochází snad z roku 2013, tak bylo o tom rozhodnuto již před krizí.

    mu7705

    Kdysi Francie se Slovenskem pracovali na projektu nové věže pro T-72 zemí V4 a měla vycházet z Leclercu. Projekt skončil jako moc nákladný a nebylo jisté, zda se pro něj země V4 rozhodnou. Taky vznikla ukrajinská verze T-72-120 s 120mm kanonem a municí na zádi věže.
    Rusové nechtěli umístit munici za věž, protože z bojů vyplývalo, že věž schytá nejvíc zásahů a proto je velké riziko výbuchu muniční schránky. Docela by mne i zajímalo, nakolik je odolná pancéřová přepážka mezi osádkou a municí. Sice schránka je řešena pro odvod energie horem, ale i tak na přepážku je to silný tlak. Praxe nám moc odpovědí nenabízí.Skrýt celý příspěvek

  • J.D.
    20:26 02.01.2015

    Verze T-72B3 je hluboce modernizovaná verze tanku T-72B/B1, údajně přibližující se schopnostem tanku T-90A. - no nebylo by lepší modernizovat některé staří tipy než už ...Zobrazit celý příspěvek

    Verze T-72B3 je hluboce modernizovaná verze tanku T-72B/B1, údajně přibližující se schopnostem tanku T-90A.
    - no nebylo by lepší modernizovat některé staří tipy než už modernizované kusy???Skrýt celý příspěvek

  • J.D.
    20:15 02.01.2015

    omlouvám se za to že je to dvakrát

    omlouvám se za to že je to dvakrát

  • J.D.
    20:13 02.01.2015

    pepe420 ne oni je vyřadili protože tam bylo dost ukrajinských dílů, tedy to je oficialní stanovisko, podle mě spíš rusům přišel t-80 jako ukrajinský výrobek, tak se ho chtěli ...Zobrazit celý příspěvek

    pepe420
    ne oni je vyřadili protože tam bylo dost ukrajinských dílů, tedy to je oficialní stanovisko, podle mě spíš rusům přišel t-80 jako ukrajinský výrobek, tak se ho chtěli zbavitSkrýt celý příspěvek

  • J.D.
    20:13 02.01.2015

    pepe420 ne oni je vyřadili protože tam bylo dost ukrajinských dílů, tedy to je oficialní stanovisko, podle mě spíš rusům přišel t-80 jako ukrajinský výrobek, tak se ho chtěli ...Zobrazit celý příspěvek

    pepe420
    ne oni je vyřadili protože tam bylo dost ukrajinských dílů, tedy to je oficialní stanovisko, podle mě spíš rusům přišel t-80 jako ukrajinský výrobek, tak se ho chtěli zbavitSkrýt celý příspěvek

  • pepe420
    19:43 02.01.2015

    "Ruská armáda se rozhodla z aktivní služby stáhnout zhruba 1400 tanků T-80." A jé, to se zase objeví spousta T-80 na východní Ukrajině a rebelové budou tvrdit, že je měli celou tu ...Zobrazit celý příspěvek

    "Ruská armáda se rozhodla z aktivní služby stáhnout zhruba 1400 tanků T-80." A jé, to se zase objeví spousta T-80 na východní Ukrajině a rebelové budou tvrdit, že je měli celou tu dobu schované ve stodole nebo že je našli :-DSkrýt celý příspěvek

  • mu7705
    19:42 02.01.2015

    Řeším otázku, zda by se modernizace T-72 mohla udělat výraznější a to tak, že by se nahradila i věž. Jenže po výměně motoru a spojky a prvků podvozku by zůstalo jen tělo tanku a je ...Zobrazit celý příspěvek

    Řeším otázku, zda by se modernizace T-72 mohla udělat výraznější a to tak, že by se nahradila i věž. Jenže po výměně motoru a spojky a prvků podvozku by zůstalo jen tělo tanku a je otázka, nakolik je efektivní ponechat jen takový skelet. Ten karusel s municí je u T-72 skutečný problém. Je ovšem otázkou, zda je možné jej nějak smysluplně upravit. Automat šetří jednoho člena posádky.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    18:58 02.01.2015

    Fakt se musí pod každým článkem, který se zmiňuje o nečem ruském zmiňovat Ukrajina?

    Fakt se musí pod každým článkem, který se zmiňuje o nečem ruském zmiňovat Ukrajina?

  • semtam
    18:15 02.01.2015

    dusan Máte pravdu v to, že v označení ruských verzí T-72 je pěknej hokej. Díky za zajímavý odkaz. Ale nějak pěkně zdokumentovanou činnost ruské techniky jsem nikde ...Zobrazit celý příspěvek

    dusan

    Máte pravdu v to, že v označení ruských verzí T-72 je pěknej hokej.
    Díky za zajímavý odkaz.
    Ale nějak pěkně zdokumentovanou činnost ruské techniky jsem nikde neviděl.

    Třeba na této fotce, jaká se tváří jako B3
    http://zpravy.idnes.cz/foto.as...

    Je záměna s T-72UA1 zcela mimo. A právě toto mě vede k dedukci mnou níže popsané.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:55 02.01.2015

    http://lostarmour.info/... Účasť techniky ruskej armády v rátane tankov T-72B3 je na Ukrajine myslím dobre zdokumentovaná .... Ťažko čakať koment z oficiálnej ruskej strany, ale ...Zobrazit celý příspěvek

    http://lostarmour.info/...

    Účasť techniky ruskej armády v rátane tankov T-72B3 je na Ukrajine myslím dobre zdokumentovaná ....

    Ťažko čakať koment z oficiálnej ruskej strany, ale s najväčou pravdepodobnosťou sa vyskytli v zostave ruskej armády úspešne útočiacej na "ľavom krídle" pri záchrane pomaly odumierajúcej sily "opolčencov", kterých už úkrajiská armáda vytlačovala do Ruska ....

    U "opolčencov" určite neboli a nebudú ... predsa len je to drahá "hračka" ...

    Rusi dodali "opolčencom" len staré verzie T-72BA s dynamickou ochranou Kontakt-1 a minimálne jeden T-72BA s dynamickou ochranou Kontakt-5. (S tým presným označením ruských tankov majú evidentne problém i Rusi na ruských fórach a o "západe" ani nehovoriac - najviac sa používa označnie T-72B pre T-72BA s Konaktom-1 a T-72BM pre T-72BA s Kontaktom-5. Jednoducho Rusi zasa zmätočne - stáva sa im to často - označujú oficiálne obe verzie jako T-72BA bez rozdielu. Ak má niekto presnejšie info- budem rád ak ma opraví, doplní).

    Ukrajinci majú na skladoch len staršie verzie tankov T-72 a ako "poslednú" majú len T-72BA s dynamickou ochranou Kontakt-1. V armáde však neslúžili ... určite nie ešte před pár mesiacmi ... v čase ruskej ofenzívy ...

    Dnes je to už iné a tanky T-72 vo verziách T-72A, , T-72BA (Kontakt-1) a T-72UA1 (modernizovaný T-72BA) sú už vo výzbroji, resp. sa do výzbroje zavádzajú ...

    Práve T-72UA1 býva niekedy prezentovaný ako zámena za ruské T-72B3 na Ukrajine ...

    Okrem "detailu", že to je pôvodne exportná verzia, ktorá v čase "južnej ofenzívy" určite nebola vo výzbroji ukrajinskej armády tak je len povrchrne podobná ruskému bratrancovi ... a to tvarom dynamickej ochrany Nož ukrajinskej produkcie. Ako základ je T-72BA (Kontakt-1) a korba ostala s pôvodnej podobe i s dynamickou ochranou Kontakt-1 v prednej časti. . T-72B3 má podobne ako T-72BA (Kontakt-5) boky prednej časti korby chránené prídavnými predstavnými panciermi, bez dynamickej ochrany.

    Tú ruskú stránku odporúčam ... myslím, že i bez znalosti reči je tam veľa informácií ....hlavne fotiek a filomov : )Skrýt celý příspěvek

  • daniel78
    17:51 02.01.2015

    v článku se píše pouze 2300 Armat pro Rusko, tento nebo 2500 jsem četl i jinde, 4000Ks je dost mimo současné info. TU PAK, správně spíš PAK DA by měl být opravdu samokřídlo, ...Zobrazit celý příspěvek

    v článku se píše pouze 2300 Armat pro Rusko, tento nebo 2500 jsem četl i jinde, 4000Ks je dost mimo současné info.

    TU PAK, správně spíš PAK DA by měl být opravdu samokřídlo, ovšem podzvukové http://lenta.ru/news/2013/03/0...

    ad "V Rusku vzdy makety a modeli idu do vyroby!" Aha takže oni vyrábí jenom modely a makety místo zbraní? No proč ne, i ve GB se to osvědčilo za WWII s letištěmi i falešnou armádou. :-)), to nešlo nechat bez povšimnutí ...Skrýt celý příspěvek

  • sentinel202
    17:17 02.01.2015

    Armata T-99 stealth mod ... 4000. kusov pre Rusku armadu a dalej na export 6. generacia bojovych tankov. Modularna konstrukcia tank do mesta, raketovy tank, hufnicka ...Zobrazit celý příspěvek

    Armata T-99 stealth mod ...

    4000. kusov pre Rusku armadu a dalej na export 6. generacia bojovych tankov. Modularna konstrukcia tank do mesta, raketovy tank, hufnicka delostrelecka a dalej logisticke a zenijne vozidla. Trojclena posadka v predu v kapsuli a vsetko automatika vyrovna palbu aj presun prostredim ... Armata a BMP-4 nove bojove vozidlo pechotne pasove obozivelne a aj BTR nove zcela obojzivelne uz je jedno BTR Atom sa vola!

    Toto je Armata T-99/T-14 trojclena posadka a stealth radarove maskovanie a vsetko zautomatizovane procesy. T-95 je piata generacia bola cisto roboticka veza ako zostava pri Armate. Armata bude predatavena verejnosti na 9. maja na vojenskej prehliadke v Moskve den vitazstva nad nacistami v europe 2015. A ma tam byt maketa hypersonickych zbrani do roku 2020 a aj Tu Pak Da hybrid lietajuce kridlo B-2 a nadvzukova rychlost nahrada za Tu-22, Tu-95 ... V Rusku vzdy makety a modeli idu do vyroby!

    http://www.armyrecognition.com...

    http://img96.imageshack.us/img...

    http://galerie.palba.cz/albums...

    Armata podvozok uz ...

    http://topwar.ru/uploads/posts...

    http://www.strategic-culture.o... Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    16:54 02.01.2015

    Sorry za dalsi prizpoevek:) Napadla me takova vec: Kolik tech B3 jeste asi budou delat? Ano, v soucasnosti je to nejlepsi ruska modernizace T-72. A vzhledem k poctum T-72 ve ...Zobrazit celý příspěvek

    Sorry za dalsi prizpoevek:)
    Napadla me takova vec: Kolik tech B3 jeste asi budou delat? Ano, v soucasnosti je to nejlepsi ruska modernizace T-72. A vzhledem k poctum T-72 ve vyzbroji a ve skladech jeste nejakou dobu asi pouzivane budou.
    Ale:
    B3 je nasazena na Ukrajine (ikdyz se zatim zda, ze to nejsou nejake velke pocty), takze skusenosti z ostreho nasazeni jsou. Stejne tak jsou zkusenosti z vycviku posadek v podstate valecnych podminkach. Nechci znovu otvirat tema Ukrajina, tak dovolte jen kratce: podle me nejsou posadky z armady RF, ale spise drive vycviceni tankyste - at uz Ukrajinci nebo Rusove. V pripade valky RF-kdokoliv by pri mobilizaci byli skoleni prave muzi s drivejsi zkusenosti z armady (tech ma RF spoustu) takze poznatky jsou.
    T-90 je taky modernizovana na nejakou uroven, posledni je tusim T-90MS?
    Je vyvijena rodina Armata a jeji soucasti je T-14.
    Takze: dalo by se ocekavat modernizace T-72 na verzi B4 ktera bude vyuzivat poznatky z tohohle vseho. Ocekaval bych neco na zpusob stejny SRP, noktovizory, komunikace, atd ve vsech nove modernizovanych T-72 a T-90 tak, aby se to co nejvice podobalo pristrojovemu vybaveni rodiny Armata. Jednak to budou modernejsi systemy, ale usnadni to i logistiku a hlavne vycvik posadek. Toto se ale da ocekavat nejdrive za 5-10 let, protoze systemy pro Armatu museji projit poradnym otestovanim a pripadnym dovyvojem. Taky je potreba dostatecna produkcni kapacita. Na oplatku by ale "velkovyroba" mohla prinest zlevneni vyroby - proste se vyvoj rozprostre na vice kusu.Skrýt celý příspěvek

  • semtam
    16:50 02.01.2015

    S těmi B3/B2 na Ukrajině Existují i fotografie s bílýi pruhy, jaké používá ukrajinská armáda. Vysvětluje se to tak, že padli Ukrajincům do zajetí a následně slouží v UA army. ...Zobrazit celý příspěvek

    S těmi B3/B2 na Ukrajině
    Existují i fotografie s bílýi pruhy, jaké používá ukrajinská armáda. Vysvětluje se to tak, že padli Ukrajincům do zajetí a následně slouží v UA army. Dosti nepochopitelné, proč by je nepoužili pro stále chybějící důkazy k ruské účasti v konfliktu.
    Napadá mě toto:
    Není to věc moc známá, ale Rusko prodávalo Ukrajině náboje ráže 5,45x39mm. Protože jediná továrna byla na území opolčenců (separatistů). Když Ukrajina ukončila s Ruskem veškerou vojenskou spolupráci, tak se tím páde potýkala s nedostatkem této munice. Není vyloučeno, že Rusko tyto tanky mohlo Ukrajině prodat. Ukrajinci snad použili i tanky z Černobylu (jaké svítí), tak případný nákup tankové techniky nemůžem vyloučit. U opolčenců je užití modernizovaných T-72 také zdokumentováno a zde se buď jedná o podporu z Ruska, nebo kořist z UA army nebo dokonce objednávka z Novoruska na modernizaci T-72.Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    16:36 02.01.2015

    apache: par se jich tam urcite pohybuje a v jednom vlaknu dosli k poctu 3 znicene a jeden zajaty tank verze B3. Bohuzel ted to tema nemuzu najit.

    apache: par se jich tam urcite pohybuje a v jednom vlaknu dosli k poctu 3 znicene a jeden zajaty tank verze B3. Bohuzel ted to tema nemuzu najit.

  • Kozlus
    16:33 02.01.2015

    Mno, relevantni, to je dost sirokej pojem :) Mam to z diskuze na http://www.palba.cz/viewtopic.... kde je toto napsano pod videem ...Zobrazit celý příspěvek

    Mno, relevantni, to je dost sirokej pojem :)
    Mam to z diskuze na http://www.palba.cz/viewtopic.... kde je toto napsano pod videem youtube.com/watch?v=s50r_M51NTw

    Zda se mi to jako pravdiva informace. Rusky neumim, takze videu nerozumim, ale na palbe je takovych lidi dost a kazda takova informace se velmi brzy komentuje, pokud je nespravna. Tohle tam nikdo nerozporoval a to tam jsou uzivatele, kteriu nenechaji na RF nit suchou...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 6 z 7