Německé tanky Leopard 2A4 v Sýrii
- 4. 1. 2017
- 113 komentářů
- Jan Grohmann
Turecká armáda v prosinci poprvé nasadila do bojů v Sýrii tanky německé výroby Leopard 2A4. Za zhruba měsíc působení jsou mediálně evidovány tři případy, kdy turecké Leopardy 2A4 dostaly zásah protitankovou řízenou střelou (PTŘS).
Turci nasazují tanky v Sýrii
Turecko aktivně (politicky, vojensky, dodávkami zbraní) zasahuje do syrské války již od počátku, tedy od roku 2011. Před několika měsíci se Turecko rozhodlo působit aktivněji - výsledkem bylo vyslání tureckých pozemních jednotek do Sýrie, kde Turci svádějí boje s nejrůznějšími islámistickými skupinami nejasného původu (pravděpodobně žoldáky) a s Kurdy.
V Sýrii již několik měsíců nazpět Turecko nasadilo modernizované, leč již značně zastaralé tanky M60T SABRA. Teprve zhruba měsíc přicházejí zprávy o nasazení modernějších tureckých tanků Leopard 2A4 německé výroby.
Blog Bellow The Turret Ring opožděné nasazení tanků Leopard 2A4 dává do souvislosti s právním omezením nasazení tanků Leopard 2A4, které si Německo dříve vynutilo na Turecku. Prodej tanků Leopard 2A4 do Turecka v roce 2005 vyvolal kontroverze - německá vláda si tak vynutila po Turecku písemnou dohodu, podle které budou Turci tanky používat výhradně pro svou obranu.
Podle tureckého novináře a zbrojního analytika Mete Sohtaola Německo dovolilo používat Turecku tanky Leopard 2A4 “volněji” v roce 2009. Zdá se ale (jde o spekulaci), že tato dohoda platila pouze pro použití tanků na tureckém území a povolení použít tanky Leopard 2A4 v Sýrii bylo uděleno z Berlína teprve před několika měsíci.
Snímky z prosince ukazuj turecké tanky Leopard 2A4 nedaleko města Al-Bab asi 35 km severovýchodně od Aleppa. Některé fotky se objevily na Twitteru - zřejmě pořízené tureckými vojáky. Další fotky a videa přinesla tisková agentura SMART - ta je spojována s protivládními silami v Sýrii.
Snímek tureckých tanků Leopard 2A4 v Sýrii. / Twitter, autor neznámý
Turecko 298 tanků Leopard 2A4 objednalo z Německa v roce 2005 a dalších 56 tanků v letech 2010 a 2013. Oproti původním plánům Turecko německé tanky nemodernizovalo. Ušetřené peníze turci přesunuli do vývoje vlastního hlavního bojového tanku Altay. Dodejme, že Leopard 2A4 byl vyráběn v Německu mezi roky 1985 až 1992.
Oficiální počet tureckých tanků Leopard 2A4 v Sýrii není znám, odhady se spoléhají pouze na analýzy fotografií z veřejně dostupných zdrojů. Na jedné fotografii jde vidět 11 tureckých Leopardů 2A4 s novou pouštní kamufláži.
Podle blogu Bellow The Turret Ring ale do Sýrie (opět se odvolává na analýzu veřejně dostupných fotografií) dorazilo 18 tureckých tanků Leopard 2A4 do Sýrie 8. prosince, a dalších 25 tanků o dva dny později. Pokud jsou informace pravdivé, v Sýrii operuje minimálně jeden prapor tanků Leopard 2A4.
PTŘS vs. Leopard 2A4
Během nasazení byly zaznamenány tři případy, kdy islamisté pomocí PTŘS zasáhli tanky Leopard 2A4. Proti zvyklostem ale povstalci neuveřejnili video zásahu, pouze sérií fotografií.
V prvním případě dostal do věže zásah zakopaný Leopard 2A4. Střela, identifikována jako americká TOW-2A (dodávaná Saudskou Arábii nebo Katarem), udeřila na věž - munice tanku ale nebyla zasažena. Zdroje se rozchází, zda byl pancíř penetrován nebo ne. Vzhledem k omezenému prostorovému působení kumulativního paprsku PTŘS po penetraci pancíře je ale velmi pravděpodobné, že minimálně část posádky (nebo dokonce celá) přežila a tank je opravitelný.
Později byly zaznamenány další dva případy zásahu PTŘS. V těchto případech povstalci zaútočili na turecké Leopardy 2A4 za tureckými liniemi a zasáhly tanky do zadní a boční části věže. Také v tomto případě PTŘS nezasáhla munici. Nakonec i kdyby zasáhla, Leopard 2A4 má munici od posádky oddělenou pancéřovou přepážkou, která chrání posádku před explozivním vznícením munice.
Hned poté povstalci zasáhli druhý, vedle stojící Leopard 2A4. Tentokrát šel zásah diagonálně zezadu do věže. Vzhledem k mohutné explozi střela pravděpodobně zasáhla munici nebo hořlavou hydrauliku.
Islámisté ukázali sekvence fotografií ukazující zasažení tureckého tanku Leopard 2A4. Video není k dispozici; větší foto / Zdroj neznámý
Leopard 2A4 má hydrauliku i munici uloženou v speciálních modulech mimo prostor posádky. Takže i v tomto případě mohla být posádka uchráněná před tragickým osudem. Samozřejmě výkonná PTŘS (při šťastném zásahu) dokáže zapálit munici i poškodit pancéřovou překážku.
Blog Bellow The Turret Ring si přitom všímá, že posádka druhého tanku nijak nereagovala na první incident a nepodnikla žádné kroky k ochraně perimetru před dalším útokem PTŘS.
Oficiální turecké zdroje o incidentech mlčí a nejsou tak k dispozici žádné oficiální informace o případných obětech. Celkově se ale mluví o 59 mrtvých tureckých vojácích v Sýrii.
Další ukázka zásahu tureckého Leopardu 2; větší foto / Autor neznámý
Zapojení povstaleckých protitankových týmů s moderními PTŘS ukazuje nutnost chránit současné tanky moderním reaktivním nebo přídavným vrstveným kompozitním pancířem (např. jako Leopard 2A6/2A7), případně systémy aktivní ochrany - ty dokáží aktivně ničit přilétající PTŘS.
Blog Bellow The Turret Ring se také podivuje nad způsobem použití tureckých tanků na bojišti. Turecké Leopardy 2A4 byly zasažené v zákopech, které jsou vhodné při obraně před jinými tanky protivníka. Jedná se však o údajně nevhodnou taktiku v situaci, kdy kolem operují mobilní nepřátelské protitankové týmy s PTŘS.
Navíc se nezdá, že turecká armáda tanky dostatečně chrání pěchotou nebo průzkumnými vozidly, která pomocí moderních senzorů vyhledávají nepřátelské protitankové týmy.
Zdroj: Bellow The Turret Ring
Související články
Armáda ČR se zajímá o španělské tanky Leopard 2A4
Minulý týden navštívila česká armádní delegace španělskou vojenskou základnu u města Zaragoza. Zde ...
- 17.07.2016
- 149 komentářů
- Jan Grohmann
Polská armáda sílí a zajímá se o budoucí tanky Leopard 3
Polský ministr obrany Antoni Macierewicz informoval o zájmu Polska zúčastnit se vývoje a výroby ...
- 04.08.2016
- 94 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský raketový útok na letiště v Sýrii
Před dvěma dny Sýrie obvinila Izrael z raketového útoku na vojenské letiště Mezza, ležící západně od ...
- 09.12.2016
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Bitva o Aleppo: Porcování syrského medvěda
Zvenčí to může vypadat i takhle: Bašár al-Asad společně s Rusy bombardují opozici, která bojuje ...
- 16.12.2016
- 202 komentářů
- Markéta Kutilová
Popravdě řečeno, nenapadá mě pro tuhle situaci horší tank než leo a nenapadá mě za stejných podmínek ani horší vozidlo než tank. Měli si je šetřit na vojenské přehlídky.
Popravdě řečeno, nenapadá mě pro tuhle situaci horší tank než leo a nenapadá mě za stejných podmínek ani horší vozidlo než tank. Měli si je šetřit na vojenské přehlídky.
Tady je článek o tom kde nám Izrael doporučuje Sabre místo Merkav,zdůvodů že Sabre lépe vyhovuje středoevropským podmínkám,že je lehčí a rychlejší ale to my fandové Merkav jsme ...Zobrazit celý příspěvek
Tady je článek o tom kde nám Izrael doporučuje Sabre místo Merkav,zdůvodů že Sabre lépe vyhovuje středoevropským podmínkám,že je lehčí a rychlejší ale to my fandové Merkav jsme nechtěli slišet.Samotného by mě též zajímalo v čem 65t Merkava nevyhovuje střední Evropě pač Leo2 není o moc lehčí.
http://www.securitymagazin.cz/...
Od Izraele kupujeme dost sofistikované radary,s největší pravděpodobností a i po logické stránce bude následovat i PVO.Tak proč né tanky a to v plné hitparádě.Jsme malý stát s malou armádou a právě proto bychom měli přistupovat k našim vojákům jako Izraelci.Není moc států na světě co by měli s Izraelem tak kladný vztah jak Česká republika bylo by záhodno začít na tom stavět.Konec konců i Strnad nějakou dobu už s Izraelem spolupracuje (jen namátkově viz 3D radary,BMP-M2-EXCALIBUR)Skrýt celý příspěvekKlimesov-jasné,rozumím tomu jak jste to myslel,většina tanků byla primárně určena pro jiné bojové podmínky než se teď používá. Jinak na záběrech ze Sýrie jsem viděl zajímavé ...Zobrazit celý příspěvek
Klimesov-jasné,rozumím tomu jak jste to myslel,většina tanků byla primárně určena pro jiné bojové podmínky než se teď používá.
Jinak na záběrech ze Sýrie jsem viděl zajímavé amatérské úpravy tanků pro zlepšení jejich oddolnosti.Svařované mřížky,pneumatiky připevněné na tank kde se dalo,na tank přivázané matrace a peřiny nebo co to...(na tom asi posádka i spí,takže víceúčelový systém :D).Nejzajímavější co jsem viděl byla myslím T-55,na sobě navařené mřížovité nosníky (jako zábradlí)a mezi tím zábradlím a pancéřem tanku nasypané kameny-no kameny,spíš řádné balvany,muselo jich být hezkých pár tun.Zajímalo by mě jak je to účinné,možná to obložení šutrama bude účinnější než aktivní pancíř :)Skrýt celý příspěvekNechcem tu byť "pesimista" ... ale čo si tak matne spomínam, tak jedna spomínaná možnosť bola reálne na Slovensku preverovaná ... Bola to možnosť osadiť novej veže na podvozok ...Zobrazit celý příspěvek
Nechcem tu byť "pesimista" ... ale čo si tak matne spomínam, tak jedna spomínaná možnosť bola reálne na Slovensku preverovaná ...
Bola to možnosť osadiť novej veže na podvozok T-72. Nebolo to nič nové ... ale posadenie veže z francúzkeho tanku Leclerc. Zdá sa mi, že to skončilo vo fáze štúdie. Predpokladám, že pre jednoduchú príčínu - cenu. Nová plne vybavená veža je totiž poriadnou položkou modernizácie a i podvozok by bolo nutné upraviť a minimálne posilniť ...a stále by sa to nevyrovnalo originálu kvalitou ... ale len pomaly cenou. Takže zrejme to celé stratilo zmysel.Skrýt celý příspěvekPodle mého názoru neni na trhu tank vhodný pro ČR. Tank Merkava4 potřebuje 4-členou osádku a umožnuje vést výsadek což neni zrovna dobré pro ČR ,co by tam vozila když žádnou ...Zobrazit celý příspěvek
Podle mého názoru neni na trhu tank vhodný pro ČR. Tank Merkava4 potřebuje 4-členou osádku a umožnuje vést výsadek což neni zrovna dobré pro ČR ,co by tam vozila když žádnou pěchotu ani nemáme.
Na leopard 3 si můžeme rovnou nechat zajít chut,protože když nemáme ani na leopard2 tak těžko koupíme leo 3 jenž bude zcela určitě dražší.
O tanku m60 se pěkně psalo v ATM8/2016.Skrýt celý příspěvekLogik: "novější TOW už infra signál kódují a tak nejdou takto primitivně zarušit." ..... ak sa nemylim tak TOW funguje na principe, ze operator koriguje let strely vdaka infra ...Zobrazit celý příspěvek
Logik: "novější TOW už infra signál kódují a tak nejdou takto primitivně zarušit." ..... ak sa nemylim tak TOW funguje na principe, ze operator koriguje let strely vdaka infra signalu zo stopovky na rakete ..... cize ak prerazis infra ziarenie stopovky tak navadzacie zaradenie moze mylne vyhodnotit poziciu vlastnej rakety a tym ju nasmeruje mimo ciela ... neviem aky vykon maju tie infra reflektory Story, ale ak vyrazne prevysuju ziarenie stopovky tak je nejake kodovanie k nicomu ..... predstav si, ze v noci nieco signalizujes baterkou a za tebou sa rozsvieti 500W reflektor
co sa tyka Leo2, nestratili Turci v Syrii uz cca 10 kusov?Skrýt celý příspěvekMarthy: Ještě doplnění k tomu co jsem napsal níže. Ono hlavně krom logistiky, tak v konfliktech nízké intenzity nedokážete plně využít potenciálu který tan má. Nevyužijete jeho ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy:
Ještě doplnění k tomu co jsem napsal níže.
Ono hlavně krom logistiky, tak v konfliktech nízké intenzity nedokážete plně využít potenciálu který tan má. Nevyužijete jeho rychlost, manévrovatelnost, palebnou sílu (tím mám na mysli podkaliberní střely) atd.
Ovšem musím uznat, že s probíhajícími modernizacemi se vhodnost tanků pro konflikty nízké intenzity stále zvětšuje. Aktivní obrané systémy, nová citlivější elektronika, nové typy munice atd.
Původně jsem neměl na mysli, že tank je něco co by na dnešním bojišti neměl co dělat.Skrýt celý příspěvekMarthy. Odkaz jsem právě četl dřív než jsem vám odepsal. A je tam popsané, že systém reaguje na laserový paprsek, kdy otočí věž směrem k ohrožení a odpálí zadýmovací granáty. To ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy.
Odkaz jsem právě četl dřív než jsem vám odepsal. A je tam popsané, že systém reaguje na laserový paprsek, kdy otočí věž směrem k ohrožení a odpálí zadýmovací granáty. To znamená, že celo kruhově dokáže Štoa fungovat proti laserovým naváděným PTŘS, kdežto proti střelám TOW jen z přední části.
Co se týče zbytku špatně jste mně pochopil. Tanky se používají hlavně jako podpora a souhlasím s vámi je lepší tank mít než ne. Ovšem to že nejsou vhodné je dáno tím, že nasazení tanku je poměrně finančně a logisticky náročné. V klasickém konfliktu by nepřítel musel vynaložit stejné nebo větší úsilí aby nepřátelský tank zničil, ovšem v těchto konfliktech nízké intenzity protivník vynakládá minimum ceny oproti armádě, která nasazuje tank. V tom je ta jeho nevýhoda. Ovšem opět a znova se budu opakovat. Vše závisí na tom jak ten tank v boji nasadíte.Skrýt celý příspěvekIzrael má špefifický volebný systém, ktorý neobmedzuje percentá vstupu strán do parlamentu a tak sa tam naozaj dostane "kadečo" a potom to "kadečo" zostavuje vládu ...lebo často ...Zobrazit celý příspěvek
Izrael má špefifický volebný systém, ktorý neobmedzuje percentá vstupu strán do parlamentu a tak sa tam naozaj dostane "kadečo" a potom to "kadečo" zostavuje vládu ...lebo často "normálnym" stranám chýbajú hlasy a tak musí hlavne pravica spoliehať i na podporu povedzme si to rovno - nábožeským polobláznom, ktorých názory sú kontroverzné i pre Židov, nehovoriac o zvyšku sveta.
Trochu nechápem to nadšenie pre Merkavu už len z tohto dôvodu. Prezident Obama bol dlho terčom kritiky radikálnych židovských politikov. To, že USA neustále podporuje Izrael a to i masívnou vojenskou pomocou ho nezachránilo od tvrdej kritiky od izraelského premiéra, že si "dovoľuje" nepodporovať bezvýhradne politiku Izraela. V prípade závislosti od dodávok by to znamenalo značnú neistotu, ako sa vyspí nejaký radikálny člen izraelskej vlády.
Toto jednoducho u Nemecka či Francúzka nehrozí. A Nemecko i Francúzko sú stále x-násobne väčší obchodní partneri, ktorý by vedeli dodávky techniky garantovať bez nejakých "svätých" podmienok a ako protihodnotu by určite vedeli ponúknuť zaujímavú investíciu ....
Iné je to v prípade dronov a podobne ... ale zložitú špecifickú pozemnú tecniku, ktorú nemá nik v NATO by som od Izraela nepreferoval ... napriek jej nespochybniteľnej kvalite. Treba si tiež uvedomiť, že tým, že si Izrael navrhuje techniku pre seba - t.j. pre horúci tvrdý kamenistný povrch, tak môže byť problém i u užívateľa s inými podmienkami, čo je úplne jasne i stredná Európa.Skrýt celý příspěvekRiMr71 Jo to máte pravdu ze SSSR jsme dováželi ledacos, ovšem tehdy ssr tvořilo jednu desetinu světa :D Ne samozřejmě, že dovoz náhradních dílů není zas až tak velký problém. Jen ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71
Jo to máte pravdu ze SSSR jsme dováželi ledacos, ovšem tehdy ssr tvořilo jednu desetinu světa :D
Ne samozřejmě, že dovoz náhradních dílů není zas až tak velký problém. Jen jsem chtěl upozornit, že výběr techniky není jen o tom kolik to stojí ve finální fázi a co za ty peníze armáda dostane, ale je tam i ta logistická část, která převáží nejvíce. Přece jen i já sám kdybych si měl vybírat tak spíš u souseda než u někoho za kopečkami.
Ovšem taky si myslím, že by byla Merkava asi nejrozumější řešení, takže souhlasím s vámi. Nikdy jí mít nebudeme :-DSkrýt celý příspěvekFunkce štory je zhruba popsána třeba tady- http://www.military.cz/russia/... Nikdy jsem netvrdil že je tento systém 100%,to není žádný,nicméně přináší ...Zobrazit celý příspěvek
Funkce štory je zhruba popsána třeba tady-
http://www.military.cz/russia/...
Nikdy jsem netvrdil že je tento systém 100%,to není žádný,nicméně přináší T-90 nespornou výhodu oproti tankům kteří podobné zařízení nemají.Kromě toho,jde o první část ochrany tanku,druhá je aktivní pancéř,třetí vlastní pancéř tanku.
Jinak je velmi zvláštní že přesto že se tanky nehodí k vedení války proti teroristům dispunujícím rpg,ptřs atd,se proti nim neustále a ve velkém používají,a to každou armádou která tanky disponuje.Jak v Iráku,tak v Sýrii,Jemenu...a to znamená zcela jednoznačně jen jedno,že se tanky na tenhle druh boje vyplatí a hodí.Logicky-jinak by se přece nepoužívaly.
Je spousta videí kde je zasažen /poškozen,možná zničen/tank,ale uvědomte si že to se povede sem tam,mnohokrát to určitě dopadlo obráceně,pokud si posádka tanku všimne pozice ptřs (nebo dostane echo) je výsledek jasný.Mít na své straně tanky je veliká výhoda,vždyť ukořistěné tanky používají i teroristé.Pokud by se do boje nehodily,proč by to dělali?Skrýt celý příspěvekJednak si myslím, že ten konflikt není asi metrický, ale rozhodně metrický! (sorry, nedalo mi to :)) Druhak - pokud jsme dokázali dovážet náhradní díly pro stovky kusů techniky ...Zobrazit celý příspěvek
Jednak si myslím, že ten konflikt není asi metrický, ale rozhodně metrický! (sorry, nedalo mi to :))
Druhak - pokud jsme dokázali dovážet náhradní díly pro stovky kusů techniky z CCCP tak myslím, že těch pár motorů pro KDYBY 50 Merkav bychom dotáhnout zvládli taky :)
Jenže Merkavy v naší Armádě jsou tak koncepční a rozumné, že tomu nevěřím. I když, to jsem nevěřil ani v izraelské radary...Skrýt celý příspěvekMarthy. Funkci Štory si trochu pletete. Ano dokáže přerušit starší typy střel typu TOW, do jaké míry se zde řešilo už mnohokráte a ano dokáže i automaticky natočit věž směrem k ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy. Funkci Štory si trochu pletete. Ano dokáže přerušit starší typy střel typu TOW, do jaké míry se zde řešilo už mnohokráte a ano dokáže i automaticky natočit věž směrem k ohrožení, ovšem pouze v tom případě, pokud se jedná o střelu naváděnou po laserovém paprsku, což mám pocit že staré verze TOW zrovna nemají. To znamená že paradoxně pokud by byl veden útok z boku, tak by systém nedokázal plně reagovat, protože by neměl na co.
Jinak je celkem pošetilé myslet si, že nějaký tank na světě je vhodný pro vedení asimetrické (partizánské války). K tomu se z technického hlediska nehodí žádný tank na světě. Ano blízko k tomu má Merkava, ale ani ta není ultimátní a pokud jí špatně nasadíte tak shoří jako papír. To stejné Leopard 1, Leopard 2, T-90, M1A2 a další. Tanky nikdy nebyli konstruovány na tento způsob boje.
V asimetrickém konfliktu záleží na tom co psal třeba Rase, tudíž na tom jak tank nasadíte do boje, a jak se na to připravíte. Viz porovnání s Kanadskými Leopardy 2 nasazenými v Afgánistánu.
Jinak pánové co se týče nákupu Merkavy nebo jiné Izraelské vojenské techniky tak ano bylo by to paráda, ovšem z logistického hlediska by to byl docela velký problém. Ono nechávat si dodávat velkou řadu náhradních dílů přes půl světa (nadsázka) není zrovna výhodné. Ano dalo by se to vyřešit třeba licenční výrobou, ale tu si jednoduše musíte zaplatit. Z mého pohledu je daleko logičtější pořídit si buď Francouzské Leclerky a nebo nakoupit zcela nové Leopardy 2. A nebo počkat, popřípadě se zapojit, do vývoje Leoparda 3Skrýt celý příspěvekRiMr71: Za tuhle kombinaci jsem za, atˇ to panu S. noční můry přinese :) Myslím že ostatní věci mu to nahradí (tatry / Servisy/ Titusy / Pandury / Dany a etc) Rase (doufám že ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71: Za tuhle kombinaci jsem za, atˇ to panu S. noční můry přinese :) Myslím že ostatní věci mu to nahradí (tatry / Servisy/ Titusy / Pandury / Dany a etc)
Rase (doufám že nebude vadit tykání ) Nemáš zdroj k tomu jednání o Sabrech? Jinak si myslím, že kdyby byl zájem z naší strany o Merkavy / Namery, tak by Izraelci byli ochotní jednat ....Skrýt celý příspěvekMerkava a Namer, by byly rozhodne zajimave a cool. Myslim ze kompatibilni s NATO jsou, pripadne se da spousta veci koupit u Nemcu, pripadne vymenit za tuzemske veci. Akorat je ...Zobrazit celý příspěvek
Merkava a Namer, by byly rozhodne zajimave a cool. Myslim ze kompatibilni s NATO jsou, pripadne se da spousta veci koupit u Nemcu, pripadne vymenit za tuzemske veci. Akorat je otazka, co na to Izraelci ? Pokud by misto Merkav vnucovali Sabru III, tak radsi nic.Skrýt celý příspěvek
"tenhle vlhký sen by byl pro strnada možná noční můrou" ...a vovovo tom to je... :) A nejen pro Strnada (nic proti němu, jen ať se daří, prostě menší zlo) ale i pro ty přisáté ...Zobrazit celý příspěvek
"tenhle vlhký sen by byl pro strnada možná noční můrou"
...a vovovo tom to je... :)
A nejen pro Strnada (nic proti němu, jen ať se daří, prostě menší zlo) ale i pro ty přisáté chlapce ve špičatých botách..
Leda že by Strnad přesvědčil TelAviv že je tady bude bude licenčně servisovat nebo upgradovat, zkrátka, pokud by na tom měl nějaký vejvar, tak by to chlapcům na MF a MO snad i schválil...Skrýt celý příspěvekMarthy - pominu-li to, že vzadu nejsou co vím ty senzory (ale to se možná pletu), tak rychlost rotace věže je 40°/s. Tedy otočit věž dozadu trvá 3s. Tedy při útoku z méně než ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy - pominu-li to, že vzadu nejsou co vím ty senzory (ale to se možná pletu), tak rychlost rotace věže je 40°/s. Tedy otočit věž dozadu trvá 3s. Tedy při útoku z méně než kilometru to nemusí stihnout (detekce rakety + otočení věže).
Navíc co vím story, co maj T90 v Sýrii, nefungují na nové rakety, co komunikují kódovaně...Skrýt celý příspěvekKóďa-ukázalo se že šlo o chybu posádky,měli v boji pootevřený poklop,v tom případě je štora blokovaný. jj284b-jak jsem psal,když senzory T-90 odhalí přilétající pt raketu ...Zobrazit celý příspěvek
Kóďa-ukázalo se že šlo o chybu posádky,měli v boji pootevřený poklop,v tom případě je štora blokovaný.
jj284b-jak jsem psal,když senzory T-90 odhalí přilétající pt raketu automaticky otočí věž čelem k raketě....Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...