NÁZOR: Zvítězí falešná víra v niterný pocit bezpečí?

Foto: Shromáždění na podporu Francie v Londýně; ilustrační foto / Christiaan Triebert, CC BY 2.0
Shromáždění na podporu Francie v Londýně; ilustrační foto / Christiaan Triebert, CC BY 2.0

Každý se s masakrem v Paříží vyrovnává po svém. U části společnosti převládá sebelítost a utvrzování niterného pocitu, že nám se nemůže nic stát. Média a politici se strachují, zda v Evropě nedojde k nárůstu protiislámských nálad a extrémismu. Avšak jsou za nárůstem protiislámských nálad pouze teroristické útoky islámských teroristů nebo tvrdošíjná politická korektnost, kterou si řada lidí vykládá jako zlehčování a zakrývání problémů?

Tento text je nutno chápat jen jako jeden z úhlů pohledů, nikoliv jako komplexní popis reality. V článku jsme načrtl některé myšlenky, ale není zde prostor každou myšlenku rozepsat detailně.

Předmluva

Hned na začátku zopakuji to, o čem jsme bytostně přesvědčen - největší bezpečnostní hrozba pro Evropu představuje neřízená migrace lidí vyznávající jiné kulturní hodnoty než euroatlantická civilizace a nárůst moci islámu všech forem v Evropě.

Politici, elity a média nesmí v žádném případě odpor lidi k migraci a islámu podceňovat. Naopak, politici, elity a média musí odpor moderovat a směrovat konstruktivním směrem. V opačném případě to za ně udělají nejrůznější fanatické a extrémistické organizace, které strach lidí využijí k nárůstu své politické moci.

Přesto vše, nebo právě proto, politici, elity a politici nesmí názor veřejnosti urážet lacinou politickou korektností, kdy jsou problémy překrývány nic neříkajícími frázemi. Zářným příkladem je tvrdošíjné přesvědčování, že útočníci neměli s islámem nic společného.

Naopak, měli. Útočníci byli Muslimové a měli s islámem něco společného.

Islám v Evropě a sucho na Středním Východě

Média a politici se předhánějí ve zdůrazňováni, že útočníci nebyli migranti a Muslimové. Ti, kteří spojují útoky islámských teroristů s islámem, nebo útočníky označují za Muslimy, jsou označování za jednoduché xenofóby, tmáře a pravicové radikály.

Problém však je v tom, že kritici nerozlišují osobní lidský přístup k jednotlivým osudům uprchlíků a strategický dlouhodobý pohled na problém. Je to problém emočně citlivých lidí, jejichž úsudek dokáží ovládnout lítostivé fotky zubožených uprchlíků nebo manipulativní fotky mrtvých dětí.

Při posuzování takto globálních problémů však je třeba emoce mít pod kontrolou a kontrolovat se při prohlížení drastických fotek, které mají médiím přinést jediné - větší čtenost a příjem z reklamy.

Celá diskuze kolem migrace a islámského radikalismu není o lidském přístupu a o osobních vztazích s Muslimy. Pokud uvidím osobně Muslima v problémech, pomohu mu. Pokud uvidím osobně uprchlíka v problémech, pomohu mu. Avšak i přesto, že jim pomohu, nepřestanu tvrdit, že tady velkou komunitu Mulismů nechci a že velkorysé přijímaní uprchlíků je problém.

Jsem schopen zachovat si lidský přístup, empatii a altruismus, aniž bych nezapomněl na strategický rozměr celého problému. Bohužel se zdá, že řada lidí řídí své jednání k Muslimům a uprchlíkům pouze skrze emoce a osobní lidské vztahy a není schopna posuzovat celý problém ze strategického hlediska ve škále několik let či jednotek desetiletí.

Řekněme si tedy základní fakta - celý Střední východ, kde žije 1 000 000 000 lidí (slovy “miliarda”), kolabuje.

Není to kvůli válkám, ty jsou jen následek. Problém je především nekontrolovatelný růst populace a nedostatek vody, jídla a pracovnách příležitostí na Středním východě a v Severní Africe. Od Pákistánu až po Libyi žije miliarda lidí, kteří v následujících letech budou mít problém s vodou a jídlem.

V Egyptě každý rok přibývá milion obyvatel a asi 30 % lidí dává na jídlo kolem 60 - 80 % svých příjmů. Pokud nastane neúroda díky suchu kdekoliv na světě, např. v Číně a Indii, dojde k skoupení obilí bohatšími státy a k nárůstu cen potravin. Na pochod se tak na Středním východě mohou dát desítky nebo dokonce stovky milionů lidí.

Kde půjdou? Za lepším a tam, kde jejich soukmenovci již vytvořili zázemí. Postará se Evropa o 100 milionů lidí ze Středního východu a Severní Afriky, kteří vyznávají naprosto jiné životní hodnoty, náboženství, přístup k životu? Vždyť se Evropa za několik desítek let nedokázala postarat o několik stovek tisíc nebo milionů lidí ze Středního východu a Severní Afriky! Důkazem nechť jsou gheta nezaměstnaných a vyděděných lidí ze Středního východu a Severní Afriky rozesetých po celé Evropě.

Z výše uvedeného mi vyplývá, že absolutně nemá smysl přijímat ve velkém uprchlíky v Evropě, ale pouze investovat do zkvalitnění životních podmínek na Středním východě.

Při volání Sluničkářů “Vítejte uprchlíci” si pak člověk pokládá otázku, zda ti lidé už neztratili úplně soudnost a zda mají základní přehled o tom, co se ve světě děje. Připadá mi spíše, že Sluničkáři podobná hesla používají jen k útokům a provokacím vůči druhému táboru, tedy těm, kteří uprchlíky odmítají.

Není to poprvé, kdy nejde o vyřešení problému, ale o likvidaci názorového oponenta všemi prostředky. Ne pro řešení problému, ale pro čistou zlomyslnost.

Tady jsme doma

Uprchlíci a islám v Evropě tvoří, ať už vědomě/nevědomě, dobrovolně/nedobrovolně, podhoubí pro teroristické akce, islamizaci Evropy a kulturní, ekonomický a společenský rozklad Evropy. Pokud budu znít cynicky, nejde jen o ty mrtvé v Paříží, ale o podobu civilizace, ekonomiky, společnosti a bezpečnosti Evropy v následujících letech.


 

Jsem bytostně přesvědčen, že sžití naprosto odlišných kultur a národů na jednom místě není možné. Jak se sžívají po staletí Skotové a Britové, Valóni a Vlámové, Maďaři a Slováci, Romové a Češi? Historie nám znovu a znovu dokazovala a dokazuje, jak podobné sžívání dopadá. Kde se v nás bere ta arogance, že nyní jsme lepší, chytřejší, jiní?


 

Jak se budou asimilovat v Evropě Pákistánci, Afghánci, Iráčané, Syřané, Palestinci, Egypťané, Libyjci. Napadlo také někoho, jak tyto etnika budou žít vedle sebe? Například Kurdové a Turci v Německu?


 

Jsem si jistý, že i za stovky let najdeme v Německu, Francii i Velké Británii syrské, libyjské, pákistánské a afghánské komunitní ostrovy (ostatně jak tomu je nyní v Evropě a kdekoliv na světě), nikoliv libyjsko-syrské, pákistansko-egyptské, kurdsko-turecké nebo islámsko-jezuidské ostrovy. Lidi trápí, jak začlenit uprchlíky do společnosti, ale jak uprchlíky naučíme žít vedle sebe?


 

Stačí se podívat na Francii nebo Belgii, jak asimilovali Muslimy za 50 let. Myslíte, že tomu bude za 50 let jinak?


 

Tyto ostrovy se velmi lehce mohou stát, ať už dobrovolně nebo nedobrovolně, pátou kolonou. A v tomto případě nejde o osobní a lidské kvality každého jednotlivého člena ostrova, ale o jedinečnou sociálně-kulturní společenskou strukturu, která poskytuje zázemí a krytí pro případné teroristy.


 

Dejme si sami otázku, jak úspěšní by byly islámští teroristé, pokud by ve Francii neměli zázemí tvořené islámskými imigranty? Dle mého velmi nízkou. Věřím, že v České republice, kde je velmi malá muslimská komunita - a opět je zcela irelevantní, jaké osobní kvality mají jednotliví čeští Muslimové - podobný útok má mnohem menší šanci na úspěch.


 

Byli to Muslimové, nebyli to Muslimové

Největší obavou současných médií nejsou povraždění neviní lidé, ale zdůrazňováni, že útočníci nebyli Muslimové. Přesně tahle arogantní a lehkovážná politická korektnost v lidech probouzí agresivitu. Proč? Protože to byli Muslimové!


 

Jak nelze spojovat útočníky s Islámem, když při vraždění nevinných civilistů provolávají “Alláh Akbar” a neužívají zvyky, fráze, postoje a ideje spojené s islámem. Jenom proto, že další muslimové říkají, že nemají nic společného s islámem? Tohle opravdu lidi neuklidní, ale naopak rozčílí.


 

Islám má problém a Muslimská obec, místo nic neříkající fráze, že tihle lidé nemají nic společného, se musí postavit čelem a říct: ”Islám má problém a musíme ho řešit!”


 

Avšak, kde vidíme demonstrovat arabské přistěhovalce proti terorismu, proti radikálnímu islámu nebo proti Islámskému státu? Chápou Muslimové a přistěhovalci, že se bojuje o jejich osud v Evropě? Pokud chtějí ukázat, že si jako hosté cení a váží našeho domova, měli by začít aktivně bojovat proti všem radikálním formám islámu.



Zatím ale nic takového nevidíme.

Nahlásit chybu v článku


Související články

NÁZOR: Islámský terorismus kryjeme politickou korektností

Evropa zažila v sobotu ráno krvavé probuzení. Islámští teroristé zavraždili v Paříži více než 120 ...

Francie jde do boje s Islámským státem. Jaké má zbraně?

Francie začíná po vražedném běsnění islámských teroristů v Paříží více investovat do boje s ...

Americký plán pozemní operace proti Islámskému státu

Bývalý zástupce náčelníka generálního štábu americké armády Jack Keane nabídl americkému Kongresu ...

NÁZOR: Silnější proti slabšímu: Rizika asymetrie

Asymetrický konflikt znamená střet, kdy na jedné straně stojí výrazně silnější aktér než na straně ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Muhaha
    14:13 20.11.2015

    Co cítím jako ten problém s velkým "P", o kterém jsem psal níže: Je jím postupná dezintegrace evropských států. Státy čím dál tím víc selhávají ve svém základním poslání. Co ...Zobrazit celý příspěvek

    Co cítím jako ten problém s velkým "P", o kterém jsem psal níže:
    Je jím postupná dezintegrace evropských států.
    Státy čím dál tím víc selhávají ve svém základním poslání.
    Co tím posláním je? Ochrana osob a majetku jeho občanů.
    Proč se tomu tak děje? Je to důsledkem vlny muslimských migrantů, nebo snad prostřednictvím dlouhodobých snah struktur EU co nejvíce národní státy oslabit?
    Co je příčina a co důsledek?
    Já považuji za základní příčinu uvedeného stavu letargii, pohodlnost a snadnou manipulovatelnost evropských občanů.
    To ve spojení se všeobecným rovným volebním právem vystavuje elitám (navzájem provázaným ekonomicko-mediálně-politickým) de facto bianco šeky ke spokojenému vládnutí prostřednictvím rozsáhlého "nárokového" přerozdělování, jehož součástí je sice zvyšování dluhů a daňové zátěže pro čím dál menší skupinu "tahounů" společnosti, ovšem značná část občanstva (té stále bobtnající neproduktivní části ) - ta je vcelku uspokojena ( také si ráda, ukousne z cizího, má na to přece nárok zavedený na 4 roky zvoleným podržtaškou).
    Vláda lidu a pro lid. Občanstvo chce chléb a hry, ne kontrolovat olympské elity při jejich piklích a nepříjemně si uvědomovat svá opakovaná selhání při využití aktivního volebního práva. Občanstvo se dívá na kabát, nový slušivý kostým, ne na to, že je v něm neznámá nicka nebo starý známý protřelý darebák, který jen vyměnil cylindr za montérky.
    Lidé chtějí vlastní dům, na který nemají a proto hypotéku, levné peníze atp. a tak jim nevadí, co dělá nikým nevolená Evropská komise, ani balíky ničím nekrytých papírků z ECB.
    A mezi tím jen stále roste počet úřadů a úředníků, policejních služeben a policistů, soudů a soudců, nařízení a norem, ale systémy jsou stále více nefunkční a jen polykají stále větší množství daní (proč bychom se namáhali, když nám mzdu dají stejně).
    A do toho se elity snaží ještě na poslední chvíli urvat další kusy žvance a přepnout letecké motory na forsáž. Zvyšme spotřebu, přivítejme migranty!
    A vojensky obsaďme Daeš, tak jako jsme obsadili Afganistán a Irák, protože potom .... co, potom? Konečně zvítězíme? Protože budeme udržovat 10, 20 50 let naše vojáky, každou chvíli odstřelované ze zálohy jak holuby na střelnici, za obrovských nákladů v Sýrii? Copak "likvidace" Daeše neposílí Írán, na což Saúdové a Turci nebudou reagovat ještě větší podporou sunitských islamistů? Zaútočíme i na Rijád a Ankaru? Kdo? NATO?
    Sterilizujeme všechny muslimské ženy po třetím dítěti a poručíme větru/dešti nad Sahelem?

    Čím víc se budeme snažit "vyhrát", tím spíš to s námi dopadne zle.
    Měli bychom se snažit přežít, ne "vyhrát". Myslím si ale, že to nedokážeme.
    Dojde k zásadní transformaci (jak kolapsy civilizací kulantně opisují kulturní antropologové).Skrýt celý příspěvek

  • premyslcz
    14:12 20.11.2015

    Já bych jenom upřesnil že radikální výklad islamu neni. Je pouze jediny spravny vyklad a to je wahabismus, neni rozdil mezi islamem v Islamskem statu a v Saudske arabii. Jako neni ...Zobrazit celý příspěvek

    Já bych jenom upřesnil že radikální výklad islamu neni. Je pouze jediny spravny vyklad a to je wahabismus, neni rozdil mezi islamem v Islamskem statu a v Saudske arabii. Jako neni rozdil mezi radikalnim a umirnenim islamistou.Skrýt celý příspěvek

  • RiMr71
    14:05 20.11.2015

    Islámský stát a podobné obskurní organizace staví svou vymývací ideologii na radikálním výkladu Islámu. Jaká je radikální forma například křesťanství? Kdy jste viděl naposled ...Zobrazit celý příspěvek

    Islámský stát a podobné obskurní organizace staví svou vymývací ideologii na radikálním výkladu Islámu.

    Jaká je radikální forma například křesťanství?

    Kdy jste viděl naposled někoho zabíjet děti a ženy a vykřikovat u toho "Ježíšek je veliký!"?

    Každé náboženství má temnou minulost. Islám má temnou minulost i současnost.Skrýt celý příspěvek

  • honzasenkyr
    13:56 20.11.2015

    Můžu se zeptat, co má podle vás společného Islám s islámským státem?

    Můžu se zeptat, co má podle vás společného Islám s islámským státem?

  • KOLT
    13:54 20.11.2015

    Díky :-)

    Díky :-)

  • RiMr71
    13:51 20.11.2015

    ...dávám tomu volnou licenci! :D

    ...dávám tomu volnou licenci! :D

  • KOLT
    13:48 20.11.2015

    pro RiMr71: Přidávám se, mám úplně stejné pocity, jaké jste popsal v prvních dvou odstavcích :-(

    Ovšem s těmi Křesťanisty je to naprosto dokonalé :-) Mohu si vypůjčit?

    pro RiMr71: Přidávám se, mám úplně stejné pocity, jaké jste popsal v prvních dvou odstavcích :-(

    Ovšem s těmi Křesťanisty je to naprosto dokonalé :-) Mohu si vypůjčit?

  • RiMr71
    13:18 20.11.2015

    Osobně mě na celé věci STRAŠNĚ SE*E mimo jiné to, že politici jimiž hluboce pohrdám, se k dané věci vyjadřují (podle mého názoru) více či méně rozumným způsobem a politici jichž si ...Zobrazit celý příspěvek

    Osobně mě na celé věci STRAŠNĚ SE*E mimo jiné to, že politici jimiž hluboce pohrdám, se k dané věci vyjadřují (podle mého názoru) více či méně rozumným způsobem a politici jichž si docela vážím, blábolí takové nesmysly, až si říkám, jestli jsou při smyslech.
    Hledám politického představitele, který ve mě nevyvolává zvracení a přitom má kompatibilní pohled na věc jako já, bych ho podpořil. Reálný pohled na věc je základním předpokladem nějakého řešení.
    Takového politika nevidím. Předpokládám, že takových "voličů bez volitelného" je spousta a nepochybuju o tom, že mnoho jich při volbách dá svůj hlas někomu ke zvracení, protože v této důležité věc nabízí aspoň ten stejný pohled, co bude dál se uvidí.
    A ano, je to špatně.

    Ještě k tomu islámu a islamismu - když mi některý dobro*er občas říká, že přece křesťané v minulosti taky páchali strašná zvěrstva, křížové výpravy, inkvizice, upalování atd atd, tak mu říkám, že to ale nebyli křesťané, ale KŘESŤANISTI!Skrýt celý příspěvek

  • BrothersAndSisters
    13:10 20.11.2015

    Muhaha. Ten cítát že „Vlastenectví je posledním útočištěm darebáků.“je od esejisty Samuela Johnsona a je brilantní. Hurávlastenci se za takové vznosné pojmy rádi skrávají i se ...Zobrazit celý příspěvek

    Muhaha. Ten cítát že „Vlastenectví je posledním útočištěm darebáků.“je od esejisty Samuela Johnsona a je brilantní. Hurávlastenci se za takové vznosné pojmy rádi skrávají i se svými podlými plány. A Filipa Topla je hrozná škoda.Skrýt celý příspěvek

  • Muhaha
    12:55 20.11.2015

    Prvním krokem a tedy i nezbytnou podmínkou k možné záchraně je, uvědomit si rozsah a hloubku problému. To se dosud nestalo. Jedno křídlo elit vidí řešení v ještě větší integraci ...Zobrazit celý příspěvek

    Prvním krokem a tedy i nezbytnou podmínkou k možné záchraně je, uvědomit si rozsah a hloubku problému.
    To se dosud nestalo.
    Jedno křídlo elit vidí řešení v ještě větší integraci "Evropy", posílení solidarity, soudržnosti a kvótách.
    Druhé ve zpřísnění podmínek azylu, důslednějších kontrolách na hranicích, snížení dávek, úplatcích Turecku apod.
    Po útocích ve Francii se objevili dokonce i tací odvážní politici (volby již zřejmě ťukají na dveře), kteří se odvažují volat nejen po rozbombardování Daeš, ale i obsazení jím kontrolovaného území.
    Do toho se radikální rétorikou snaží profilovat obskurní individua, na která se hodí citát: "vlastenectví je posledním útočištěm darebáků" (pozn.: v Chládkovi cítím většího potenciálního gaunera, než v Okamurovi a Konvičkovi dohromady).
    Analytici to všechno semelou dohromady a prostřednictvím infotainmentu předhodí vděčnému čtenářstvu.
    Slovy nedávno zesnulého umělce bychom se tedy měli správně už jen loučit: Sbohem a řetěz, Evropo.Skrýt celý příspěvek

  • crusader
    12:53 20.11.2015

    Dzin_CZ:
    Tady máš názory "umírněných" muslimů, dokonce se je nebojí prezentovat i v televizi
    https://www.youtube.com/watch?...

    Dzin_CZ:
    Tady máš názory "umírněných" muslimů, dokonce se je nebojí prezentovat i v televizi
    https://www.youtube.com/watch?...

  • Shania
    12:37 20.11.2015

    BrothersAndSisters: máš pravdu, podle mě vláda dělá co může a to zatím stačí. Naivně si myslet, že když si zvolíme miniAdolfa, tak se situace změní k lepšímu je uplne mimo. Lidé by ...Zobrazit celý příspěvek

    BrothersAndSisters: máš pravdu, podle mě vláda dělá co může a to zatím stačí. Naivně si myslet, že když si zvolíme miniAdolfa, tak se situace změní k lepšímu je uplne mimo. Lidé by měli mít realistická očekávání a stejně tak je mají strany, nikdo nepůjde do příštích voleb aniž by měl otázku imigrace v programu.

    Serou mě lidi co záměrně pro svůj prospěch straší lidi a vyvolávají paniku, ale to neznamená, že se veci nemají pojmenovávat pravými jmény, na problémy ukázat a řešit je.
    Což se doteď moc nedělo.Skrýt celý příspěvek

  • jsk1
    12:23 20.11.2015

    Možná by bylo dobré připomenout, že většina zemí kde bují násilí a ohrožují svět terorismem, jsou země s nesmírným nerostným bohatstvím, velkými zásobami ropy a plynu. Jak je ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná by bylo dobré připomenout, že většina zemí kde bují násilí a ohrožují svět terorismem, jsou země s nesmírným nerostným bohatstvím, velkými zásobami ropy a plynu. Jak je využívají? Místo budování moderní společnosti a investic do vzdělání mohutně zbrojí a loajalitu obyvatel si kupují sociálním dávkami. Arabové jsou obchodníci nebo bojovníci, prací pohrdají. Ale chtějí vládnout a šíčit islám, dokonce i ti umírnění, kteří odsuzují teror v soukromí projevují radost!
    Každý, kdo v arabském sěte řekne, že islám má problém se vystavuje velkému osobnímu riziku, je to kruh, který trvá už velmi dlouho a který není možno nijak smyslupně rozetnout.
    Obávám se, že není možné se s nimi dohodnout: my vás necháme se vraždit a vy přestanete s terorem u nás.Z jejjich hlediska je to známka slabosti. Chba se stala už v roce 1973, kdy jim bylo umožněno vydírat svět ropnou krizí. Od té doby jim značně narostlo sebevědomí...
    Rakovinu islámského teroru se zdá není možné vyléčit "konzervativní" léčbou, ta nepomáhá. Nakonec zbyde jen ozařování .proudem neutronů,,,Skrýt celý příspěvek

  • BrothersAndSisters
    12:21 20.11.2015

    Frustrující je, že smysluplné řešení situace s uprchlíky na národní úrovni v podstatě blokují sami islamofobové. Tím, že Konvička a spol. toleruje, že na jeho akcích parazitují a ...Zobrazit celý příspěvek

    Frustrující je, že smysluplné řešení situace s uprchlíky na národní úrovni v podstatě blokují sami islamofobové. Tím, že Konvička a spol. toleruje, že na jeho akcích parazitují a taky z nich profitují ryzí neonacisté a rasisté je fakt problém. Díky tomu se k takovým akcím nemohou přidat slušní lidé, ale vidíte tam až na výjimky pořád stejný pelmel typů, jež se účastní čehokoliv protievropského, protivládního případně rasistického. Nevím zda bylo hnutí M. Konvičky takové odpočátku, nebo se postupně proměnilo, ale přijde mi, že to co dnes Konvička říká, už je fakt na úrovni fašistických debat v hospodě. Představa že něco jako „mletí muslimů na masokostní moučku“ bude stát tolerovat či akceptovat je fakt naivní. Vykoledující si akorát policejní dohled a to povede k další frustraci. Přijde mi absurdní, že se na akcích IVČRN schází fanoušci Izraele, kteří akutně vnímají hrozbu Islámu a současně i obdivovatelé Adolfa Hitlera. To je pro mnohé nestravitelný mix. Vzdělanější lidé a třeba vysokoškoláci se prostě na akcích s výskytem nácků, co maj holou hlavu zvenčí i zevnitř podílet nechtějí a nebudou. Do značné míry lze říct, že jsou to právě pravicoví extrémisté, kteří brání normálnímu "protiislámskému" řešení. Představa, že budu stát proti islamistům v jedné řadě s debilem, co má vytetovaný dva blesky a volnej čas tráví pitím piva a hajlováním na stadionu se mi ekluje. Hezky to bylo vidět na oslavách 17. listopadu (který mimochodem většina sympatizantů IVČRN proklíná). Nejprve se akci dostane punc oficiálního přijetí a lidé by si mohli říct – fajn když to říká i prezident, něco na tom bude, ale ti debilové samozřejmě až zapadne slunce, rozjedou klasické footbal hooligans demo před budovou vlády, dostanou na budku a pláčou, že jsou bití jako studenti v roce 1989. Ještě si měli vzít ceduli – „Nejsme náckové ale české mámy“. Prakticky je to vždy ultranacionalistická "pravice", která nejvíc škodí národním zájmům. Obyčejnej člověk opravdu nemá ke komu se přidat, na jedné straně protiislamisté, kteří stále více hnědnou a smrdí a na protějším břehu extrémní levice, která zase dělá státu a "systému" problémy ze zásady vždy a všude. Nakonec - hubu mi to trhá - nejnormálnější a smysluplné postoje projevuje Sobotka, Chovanec and his boys.Skrýt celý příspěvek

  • Dzin_CZ
    12:02 20.11.2015

    Dobrý den, nemám bohužel prostor diskutovat nějak více komplexně (ač bych rád), a tak jen krátce k tomu, že Islám má problém. Ano, má. A ačkoli z Vašeho článku, psaného ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den,

    nemám bohužel prostor diskutovat nějak více komplexně (ač bych rád), a tak jen krátce k tomu, že Islám má problém.

    Ano, má. A ačkoli z Vašeho článku, psaného naléhavým slovem, vyznívá, že nikdo odpovědný vzniklou situaci neřeší, musím říct, že to není až tak úplně přesné.

    To co se děje v muslimském světě (zvláště v kombinaci se zmíněným suchem, přelidněním, neřešenou sociální situací, válečnými konflikty, z toho pramenící nárůst extrémismu a vlny uprchlíků) se dá považovat i za boj o novou podobu Islámu.

    Je zřejmé, že v Evropě je pro dobré soužití s muslimy potřeba liberální umírněný islám, respektující nadřazenost světského práva nad právem Šaría, stejně tak jako odmítnutí předsudků vůči jednomu náboženství na základě principu kolektivní viny.

    V tomto směru již Evropští muslimové udělali krok vpřed:

    http://mezinabozensky-dialog.b...

    Pomožme jim, aby se tato podoba Islámu v našem 21. století prosadila. Už to, že Charta Evropských muslimů vznikla, mi dává naději, že je to možné. I když nesnadné.

    A protože správné cesty jsou většinou nejtěžší, můžeme to brát jako výzvu. I pro nás samé. Když člověk vidí Zemana, Konvičku a spol. na Albertově, bez studentů, napadá ho, že tato lekce Evropských hodnot bude užitečná i pro našince.Skrýt celý příspěvek

  • liberal shark
    11:12 20.11.2015

    Hysterické odsuzování "intiislamismu", "rasismu" a "xenofobie" ze strany evropského mainstreamu jsou jen maskovanou obavou z emancipace dosud poslušných evropských občanů, na které ...Zobrazit celý příspěvek

    Hysterické odsuzování "intiislamismu", "rasismu" a "xenofobie" ze strany evropského mainstreamu jsou jen maskovanou obavou z emancipace dosud poslušných evropských občanů, na které už přestává působit bič uměle vyvolaného pocitu viny. A co se uprchlíků týče - komu pomůžeme tím, že se sami zničíme ? Nejprve je třeba zachránit Evropu a pak můžeme pomáhat blízkému Východu a Africe.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 5