NÁZOR: Naše bezpečnost není samozřejmost ve dvou různých výstupech

Steadfast Jazz 2013
Cvičení Steadfast Jazz 2013 / NATO

Před dvěma dny proběhla 2. národní konference organizovaná Jagellem 2000 s názvem Naše bezpečnost není samozřejmost. Celý den diskusí o bezpečnosti, odpoledne i za účasti vrcholných politiků, má zajisté v dnešní době smysl. Článek původně vyšel na blogu On War | On Peace.

Připomínat, že bezpečnost je cosi, co vyžaduje určitou pozornost a investici je záslužné. Stejně jako slyšet názory reprezentantů významných politických stran na to, jak vidí bezpečnost naší země a širšího okolí, kde spatřují hlavní ohrožení a jak na ně chtějí reagovat je osvěžující, zvláště s vědomím toho, že s obranými tématy se volby nevyhrávají.

Zaujalo mě, že se v médiích objevily v zásadě dva výstupy. První mě potěšil, byť jeho dopad je minimální. Bývalý polský prezident Aleksander Kwaśniewski ve svém vystoupení vyslovil podobný názor, který jste již mnohokrát mohli číst například na těchto stránkách, že současná zemětřesení jsou součástí přerodu světového řádu, přesunu mocenských centrem a rozdělení moci.

Od Ruska očekává Kwaśniewski, že se stane jedním z nových mocenských center formujícího se multilaterálního světa. Nepůjde však o překotnou revoluci v rozdělení světové moci. Významnou roli budou podle něj nadále hrát Spojené státy, jejichž role však „už nikdy nebude tak silná jako v průběhu posledních dvaceti, třiceti let".

Dalšími budoucími supervelmocemi se stanou Indie a především Čína. „Ta se již připravuje na převzetí role supervelmoci číslo jedna. Demografie je hybnou silou," konstatoval Kwaśniewski.

Mezi supervelmoci zařadil Evropskou unii, která má sice podle něj zůstat důležitým hráčem, musí však udržet svou jednotu a reformovat se.

Pokud by se měla použít historická paralela spíše než Studená válka, kterou si ještě pamatujeme a proto ji tak rádi používáme za příklad, se bude svět podobat Evropě 19. století, v posledních 25 letech odmítaná geopolitika bude opět hrát významnější roli, což mimo jiné Kwaśniewski také zmiňoval ve vystoupení. Obnova koncertu velmocí je také jediným způsobem, jak řešit některé dlouhodobé problémy, například v Severní Africe a na Středním východě.

Každopádně lze očekávat, že v oblastech střetu zájmů bude nadále převládat nestabilita a zmrazené konflikty. Bude potvrzena anarchičnost mezinárodního prostředí. Zkrátka, realismus po liberálním doufání opět přebírá nadvládu.

Druhý výstup zarezonoval mnohem více a nějak ani nemohu říct, že mě potěšil. Ale nevím, i proto se zdržím obsáhlejších komentářů. Jeho autorem je generál Petr Pavel, který od 1. června letošního roku nastupuje v NATO a vyvolal titulky typu:
 + NATO není v tuto chvíli příliš připraveno na válku, varuje generál Petr Pavel (Právo)
 + Špatná zpráva! NATO prý nemá na to ochránit Pobaltí před Rusem (instory.cz)
 + Rusku by k obsazení Pobaltí stačily dva dny, NATO by nestihlo reagovat, řekl Pavel (Český rozhlas)
 + NATO Believes Russia Can Take Over Kiev, Baltic Countries Within Two Days (sputnik News)

To, že generál parafrázoval Putinovu větu o tom, že Rusko obsadí Ukrajinu za pár dnů, neobstojí. Toto je citace z článku v Právu:

„Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď, tak jsem toho názoru, že naše sebevražedné tendence v Evropě se začínají projevovat měrou, která by nás měla varovat," řekl Pavel.

Podle něj Aliance není připravena, aby rychle rozhodla o nasazení svých vojáků. „Dnešní NATO není příliš připraveno na válku," uvedl generál.

Podle něj by Rusko dokázalo obsadit pobaltské státy za dva dny a Aliance by neměla šanci útok odvrátit...

„Když byl prezident Putin tázán, za jakou dobu by byl schopen obsadit Ukrajinu, tak řekl, že by byl v Kyjevě za dva dny. Podle mého to není nadsazené a stejná doba by mu stačila na obsazení pobaltských republik. A my bychom nebyli za takovou dobu reagovat," dodal Pavel.

Pokud by k takovému scénáři došlo, byla by Aliance podle něj před dilematem, zda jít do střetu s Ruskem, který by se mohl vyvinout v jadernou válku, nebo spojencům pomoci.

NATO se loni na summitu ve Walesu domluvilo na vzniku jednotek velmi rychlé reakce, které jsou schopné vyrazit do akce během dvou dnů. Podle Pavla je ale nereálné, aby se do dvou dnů rozhodly parlamenty všech 28 aliančních států."

Asi budou rozdílné názory na to, jestli je to v současné situaci nejšťastnější signál vysílaný jedním z vrcholných představitelů aliance. Být však občan Pobaltí, znejistím, začnu se ptát, jestli mi tak náhodou celou dobu o alianci a jejích schopnostech nelžou a budu přemýšlet, jak se postarat sám o sebe.

Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

Angažmá Petra Pavla v NATO

Armádní generál a náčelník Generálního štábu Armády ČR Petr Pavel nastoupí 26. června 2015 na post ...

Občané České republiky vítají vojáky NATO a hlásí se k demokracii

Vyškov na Moravě byl jedním ze tří míst, kam včera dorazila kolona amerických vojáků vracejících ...

EXCALIBUR ARMY vyveze do Iráku bojová vozidla pěchoty

Spolková republika Německo udělila společnosti REAL TRADE PRAHA a.s. povolení k reexportu 280 ...

Budoucnost manévrového boje izraelské armády

Minulý týden proběhla v Izraeli mezinárodní konference Ground Forces Israel Defense. Na konferenci ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • pet.rok
    16:58 30.05.2015

    je az s podivom kam sa dostala diskusia na temu "Nase bezpecnost nie je samozrejmost ...". asi sa to tu mnohym nebude pacit ale bohuzial ako to uz v zivote byva, najhlasnejsie a ...Zobrazit celý příspěvek

    je az s podivom kam sa dostala diskusia na temu "Nase bezpecnost nie je samozrejmost ...".
    asi sa to tu mnohym nebude pacit ale bohuzial ako to uz v zivote byva, najhlasnejsie a na prvy pohlad "najkrajsie" riesenia,
    vsetky tie nackovske recepty ako sa uz mnohokrat v historii ukazalo su naprosto nefunkcne a ich spolocnym znakom je ignorovanie reality kde kazdy "zisk" je zaplateny nejakou "stratou".
    jednoducho nie mozne byt centrom kultury a ekonomiky a zaroven nebyt cielom imigracneho tlaku.
    existuje niekolko sposobov ako sa s nim vyrovnat:
    1. klesnut na uroven statov z ktorych imigracia prichadza
    2. izolovat sa
    3. absorbovat imigraciu so vsetkymi pozitivnymi aj negativnymi dosledkami pricom vysledok je zavisly od toho ci bude viac pozitiv ako negativ.

    pricom spomenute teorie predpokladaju ze bod 2. je mozny a trvalo udrzatelny, kym v skutocnosti je to len iny sposob ako sa dostat do bodu 1.

    je to tu plne vzdychov na nepriaznivy demograficky vyvoj ale riesenie je jednoduche, staci sa namiesto pisania na fore viac venovat vecer svojej polovicke alebo priatelke :)

    a v prirode plati ze ked zivocisny (alebo akykolvek iny) druh nezvlada svoju reprodukciu nema narok na prezitie co plati rovnako na velkych kontinentoch ako aj na izolovanych ekosystemoch ako Madagaskar, Australia alebo Novy Zeland.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    16:22 30.05.2015

    Muhaha - http://pravyprostor.cz/pohled-... Zde to nejzajímavější začíná ...Zobrazit celý příspěvek

    Muhaha - http://pravyprostor.cz/pohled-...

    Zde to nejzajímavější začíná níže.

    http://darussophile.com/2013/0...

    Navíc se s nimi obyčejní rusové vůbec, ale vůbec nemazlí:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Jura99 - Rusko na tom s úmrtností bylo špatně hlavně po rozpadu SSSR. Za Putina se však udělala reforma zdravotnictví a každým rokem se průměrný věk Rusů zvyšuje. Stejně jako platy, důchody a celkově životní úroveň.Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    16:17 30.05.2015

    Supreme, zde je odkaz http://www.liveleak.com/view?i... http://islam.ru/en/content/sto... http://www.mercatornet.com/dem... Jinak, ...Zobrazit celý příspěvek

    Supreme, zde je odkaz http://www.liveleak.com/view?i...
    http://islam.ru/en/content/sto...
    http://www.mercatornet.com/dem...

    Jinak, víte, že Le Penová otočila a při setkání s rektorem univerzity Al Azhar řekla, že nelze zaměňovat Islám a terorismus páchaný v jeho jménu. To jen potvrdilo to, že LePenová je jen další politická lhářka a krysa. A co se týče Ruska, můžete mne neávidět, ale já prostě Rusům nedůvěřuji a čím dál tím víc se i analytici přiklánějí k názoru, že Rusko je nevyzpytatelné. Co říkáte na to prohlášení V. Putina, že chtějí postavit 50 letounů TU 160 M, když nem,ají ani linku a ani vyškolené techniky ? Není to už trapné ? Berte to, jako podnět k diskuzi, ne jako prvoplánovou dehonestavi Vašich názorů.Skrýt celý příspěvek

  • Muhaha
    14:56 30.05.2015

    Namátkou několik linků to Superme na téma "Prosím důkaz! Je to ...Zobrazit celý příspěvek

    Namátkou několik linků to Superme na téma "Prosím důkaz! Je to blbost!":

    http://www.worldsecuritynetwor...

    http://www.rozhlas.cz/nabozens...

    http://konzervativnilisty.cz/i... Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    14:49 30.05.2015

    Superme: Ono Rusku asi nic moc jiného než průměrně vyšší porodnost nezbývá, když mají katastrofální délku dožití. Vyspělý stát se nepozná podle velkého množství narozených dětí ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme: Ono Rusku asi nic moc jiného než průměrně vyšší porodnost nezbývá, když mají katastrofální délku dožití. Vyspělý stát se nepozná podle velkého množství narozených dětí (spíš naopak), ale právě podle délky dožití. Ta vyznačuje nejen jakou úroveň má zdravotní péče, ale též velmi ukazuje, jak kvalitní je celkový systém života v daném státě. Rusko je dost tragicky vzadu, na 130. místě, kam patří státy s prakticky neexistujícím zdravotnictvím a sociálním systémem (např. Papua-N.Guinea 134.místo). Pro zajímavost ČR je 45.místo, USA 33. místo.
    Jinak v Evropě žili muslimové od pradávna, vždyť Osmanská říše byla z Balkánu vytlačena až začátkem 20.století (nikoliv však už balkánští muslimští obyvatelé), přičemž právě státy jako je dnešní Sýrie, Irák, Libye, kde je aktuální problém, se nacházela pod Osmanskou říší až do konce první světové války. Tím ovšem nechci říct, že bychom měli vytvořit nějakou muslimskou menšinu v ČR. To vůbec ne. Neškodilo by, kdyby se kvóty pro utečence rozdělily tak, že slovanské a katolické státy jako ČR, SR, Polsko budou brát především Ukrajince popř. jiné křesťany a muslimy ať berou státy, které už s nimi zkušenost mají.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    14:18 30.05.2015

    Jura99 - Na Západě je zcela běžné (a nejvíce právě u muslimů), že mají dvojité občanství, např. francouzské a alžírské. Pokud tedy bude páchat kriminalitu a nebude respektovat ...Zobrazit celý příspěvek

    Jura99 - Na Západě je zcela běžné (a nejvíce právě u muslimů), že mají dvojité občanství, např. francouzské a alžírské. Pokud tedy bude páchat kriminalitu a nebude respektovat zákony dané země, zcela jistě mu bude lépe v tom Alžírsku. Musíme přeci koukat na to, aby se mu žilo dobře :) Pokud by např. Francie dala Alžírsku za každého takovéhoto člověka 6,000 Euro, jako to chce dělat EU při těch kvotách, tak si myslím, že nebude problém se s jejich vládou domluvit. Pak je to jednoduché. Poslat na loď a sbohem.

    Evropan prostě nikdy nebude muslim! Naši předci chránily naši zem - a koneckonců celou Evropskou budoucnost - před tímto! A my si je sem dobrovolně dovezeme... je to urážka těch, kteří za naši budoucnost umírali!

    Se syrskými křesťany nebo Ukrajinci nemám a nikdy nebudu mít problém! Takové přijměme, takovým pomozme!

    Muhaha - Prosím důkaz! Je to blbost! V ruské armádě zcela jednoznačně je minimum muslimů. Někteří tam jsou, ale měl by jste si uvědomit,v že např. Čečna má pokud se nepletu vlastní armádu! Co se týče porodnosti, tak je to ještě větší blbost. Bohužel nemohu najít ten článek, ještě se ho pokusím tedy dohledat, kde byli statistiky porodnosti v Rusku za rok 2014. Jasně se tam psalo, že z 10 oblastí, kde se nejvíce rodí děti jich je 6. kde žijí křesťanští Slované. Je to takový mýtus. Díky politice Putina, který právě mnohodětné rodiny podporuje jak jen to jde. A ono ejhle. Funguje to. To jen naši politici mají plnou hubu keců a u těch to také vždy zůstane.

    Krom toho. Tam jak muslimové nedodržují RUSKÉ zákony, tak se s nimi nikdo nemazlí jako v z.Evropě!

    Adanedhel - "prý", "údajně". Nebuďte jak naše média. Nějaký zdroj by nebyl?
    Každopádně se zbytkem s Vámi naprosto souhlasím !Skrýt celý příspěvek

  • Muhaha
    11:21 30.05.2015

    to Adanedhel: V ruské armádě je prý už dnes téměř polovina branců složena z muslimů; příslušníci Volžsko-uralského okruhu jsou z většiny muslimové. Vzhledem k nízké ...Zobrazit celý příspěvek

    to Adanedhel:

    V ruské armádě je prý už dnes téměř polovina branců složena z muslimů; příslušníci Volžsko-uralského okruhu jsou z většiny muslimové.

    Vzhledem k nízké porodnosti slovanských Rusů, a rozšířenosti alkoholismu a narkomanie (a s tím spojených zdravotních problémů), někteří analytici očekávají, že Rusko se stane islámskou zemí ještě dříve než Francie. Slovanů v Rusku stále značně ubývá (snad až 500.000 lidí ročně), celkový přírůstek obyvatelstva státu (cca 80.000 tis.) vytvářejí muslimové.

    Není tedy zřejmě vůbec od věci dlouhodobá snaha pana presidenta Putina, aby se Rusko stalo plnoprávným členem Organizace islámské konference.

    V případě Ruska možná občanská válka až tak nereálná není.Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    10:57 30.05.2015

    Supreme, ty se pleteš v tom, že nás rusové budou zachraňovat. Jak uvedl Muhaha, tak muslimové rostou skoro exponenciálně, jen v armádě RF je jich prý a 20% a mezi důstojníky snad ...Zobrazit celý příspěvek

    Supreme, ty se pleteš v tom, že nás rusové budou zachraňovat. Jak uvedl Muhaha, tak muslimové rostou skoro exponenciálně, jen v armádě RF je jich prý a 20% a mezi důstojníky snad až 40 %. Já sep řiznám k jedné věci, že mně by nějaké plošné a generalizující a hlavně trvalé řešení muslimského problému vůbec nevadilo. Můžete si o mně myslet že jsem zločinec a že podporuji to nejhorší co lidstvo zná, ale v tomto případě už není jiná cesta. Asi mně zdejší "cenzor" smaže, ale ono se to stane. Ať z naší strany, anebo potom ze strany muslimů a jejich přisluhovačů. Stane se to, a je to velmi smutné. Obávám se, že tu příležitost, kdy do konce této dekády se tento problém dal vyřešit pouze legislativně, už naše civilizace propásla.Skrýt celý příspěvek

  • TECHNIC
    10:53 30.05.2015

    Deportace těch co tu dávno žijí je samozřejmě nesmysl ale, je potřeba okamžitě zastavit další co sem připlouvají. Do hlavy těm lidem nevidíte a až se tu rozkoukají tak už můžou v ...Zobrazit celý příspěvek

    Deportace těch co tu dávno žijí je samozřejmě nesmysl ale, je potřeba okamžitě zastavit další co sem připlouvají. Do hlavy těm lidem nevidíte a až se tu rozkoukají tak už můžou v takovém počtu představovat skutečný problém. Pro islamisty nemá lidský život žádnou cenu, ani vlastní. Je skutečně lepší válčit za mořem než u nás. Co se týká Ruska tak v takovým státě bych opravdu žít nechtěl, zlatá ČR.Skrýt celý příspěvek

  • Muhaha
    10:30 30.05.2015

    K vaší diskusi ohledně narušení bezpečnosti v důsledku přílivu imigrantů: 1. Ve většině států "Západu" dochází k rychlým demografickým změnám, které způsobují, že "bílá" většina ...Zobrazit celý příspěvek

    K vaší diskusi ohledně narušení bezpečnosti v důsledku přílivu imigrantů:

    1. Ve většině států "Západu" dochází k rychlým demografickým změnám, které způsobují, že "bílá" většina se nakonec v několika následujících desetiletích stane menšinou (středovýchodní Evropa je prozatím výjimkou). I kdyby EU nakrásně přílivu imigrantů bránila, tento trend se nezmění. Čísla o porodnosti menšin hovoří jasnou řečí.

    2. Každý dobrý muslim je současně islamista. Není-li islamistou, není dobrým muslimem. Šíření víry a její upevňování je základní povinností každého muslima. O "radikálních islámistech" a "umírněných muslimech" hovoří EU politici a po nich to papouškují média, je to ale jen povrchní dělení. Jde o aktuální volbu prostředků, přizpůsobenou islamisty danému místu a času, a samozřejmě také náboženské škole (cíl je ovšem stejný - 100% vítězství jejich misie).

    3. Současný příliv imigrantů z Afriky do EU má několik základních důvodů:
    - zvýšení blahobytu většiny Afričanů (mohou si dovolit TV - ve kterém vidí ten báječný luxusní život Evropanů, desítky tisíc dolarů převaděčům atp.);
    - dlouhodobě nefungující institucionální prostředí v jejich vlastních státech;
    - rozsáhlá zdravotnická pomoc "Západu", která není následována změnou v sociálních zvyklostech obyvatel, což způsobuje neuvěřitelně rychlý nárůst populace;
    - benevolentní imigrační a sociální politika států EU (levicoví politici vidí v imigrantech své budoucí voliče, kteří budou mít zájem na silném sociálním státu a vysokých daních pro pracující starousedlíky)
    - rozkotání Kaddáfího Libye, se kterou mělo EU ve věci "navracení" imigrantů funkční neformální dohody;
    - změny klimatu atd.

    4. Podle mě ve značné části západních států EU žádná krvavá občanská válka nebude. Změna proběhne pozvolně. Na cyklicky se opakující výbuchy násilí "mladíků" bude reagováno smírně a s porozuměním - i legislativa se přizpůsobí zvykům a požadavkům islamistů. Nejprve stále ještě skrze sluníčkáře, následně již prostřednictvím většiny v zákonodárném sboru. A budoucí osud starousedlíků? Mohou ho sledovat v přímém přenosu z dnešní J.A.R.

    5. Pro šťouraly s binárním myšlením - v Rusku vykazují nejvyšší porodnost muslimové z Kavkazu, následováni muslimy od Volhy. V Moskvě jsou celé muslimské čtvrti, cca milion jich tam žije trvale a 2 miliony "přechodně".Skrýt celý příspěvek

  • Jura99
    05:44 30.05.2015

    Superme: To by mě docela zajímalo, které že ty věci v Rusku "fungují". Též nemáte pravdu ve vašem jednoduchém řešení, posílat ty .. tam odkud přišli. V západní Evropě se útoků ...Zobrazit celý příspěvek

    Superme: To by mě docela zajímalo, které že ty věci v Rusku "fungují". Též nemáte pravdu ve vašem jednoduchém řešení, posílat ty .. tam odkud přišli. V západní Evropě se útoků obvykle dopouštějí až další generace imigrantů, narozená už v Evropě, často studovaní, kteří dosud ničím nenaznačili, že patří mezi extrémisty. Pak byste to musel "řešit" po vzoru Hitlera, tedy rasově - seš ten a ten, tak šup deportace (ale kam?). Tím otevřete Pandořinu skříňku a příště se budou takoví lidé rovnou vraždit a ještě příště se takto jednoduše budou třeba řešit postižení nebo s odlišnou sexuální orientací atd...V Evropě už extrémisté prostě žijí a jsou to rodilí Evropané s občanstvím EU. Samozřejmě není žádoucí další importovat, aby vyrostly další a další generace, ale pokud jde o mě, neměl bych nic proti přijetí např. křesťanských Syřanů, kteří nakonec v ČR už desítky let v určitém počtu jsou, ještě z dob internacionální pomoci. Též bych neměl nic proti přijetí Ukrajinců, kteří se dobře zapojují a též zde již desítky let jsou, údajně jich je u nás víc než Slováků.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    23:51 29.05.2015

    Nesher - Já řeším 2. rozdílné věci. 1) IS v Sýrii a Iráku. Tam jsou ty desetitisíce bojovníků a každý den jich desítky překročí hranici mezi Tureckem a Sýrií (a znovu opakuji - ...Zobrazit celý příspěvek

    Nesher - Já řeším 2. rozdílné věci.

    1) IS v Sýrii a Iráku. Tam jsou ty desetitisíce bojovníků a každý den jich desítky překročí hranici mezi Tureckem a Sýrií (a znovu opakuji - Turecko je členem NATO!). Pokud se to nezastaví, nejsem si jistý, zda to jak Sýrie, tak Irák ustojí. Je to v našem zájmu? Nemyslím si! A ty nálety, jak je vidět, jsou neúčinné!

    2) Islamisté a Islám jako celek v EU. A zde teprve nastává obrovský problém. Pokud to bude tímto tempem pokračovat, budoucnost Evropy - minimálně té západní části - se rozhodne v rozmezí příštích 10. let. Buď bude západ Evropy muslimský, nebo tam bude "občanská válka" a nebo - při obrovském kusu štěstí - tam do té doby vyhrají volby strany a lidé, kteří ty hajz*y začnou deportovat odkud přišli a lodě na moři budou okamžitě posílat zpět. Pokud dám příklad, tak ve Švédsku v poslední době opravdu sílí Švédští demokraté... proč asi?

    http://denkorteavis.dk/wp-cont...

    Já neobdivuji systém v Rusku, ale můj osobní názor je - a za ním si prostě stát budu - že tam mnoho věcí funguje lépe než v EU, ale to ostatně i v USA nebo Číně.

    On totiž za vše může Putin... ;)

    "Svobodný je ten národ, který není podřízený moci žádného jiného národa. - Montanist Proculus" :)Skrýt celý příspěvek

  • Fighter45
    23:45 29.05.2015

    Muslimové jsu tolerantní jen pokud jsou ve výrazné menšině, jak mají ve společností větší procento jejich tolerance, např. vůči křesťanům se mění v agresivitu a nepřátelství. Stačí ...Zobrazit celý příspěvek

    Muslimové jsu tolerantní jen pokud jsou ve výrazné menšině, jak mají ve společností větší procento jejich tolerance, např. vůči křesťanům se mění v agresivitu a nepřátelství. Stačí se podívat, jak dopadlo soužití muslimů a nemuslimů v bývalé Jugoslávii, civilizovaní Evropští muslimové se změnili v běsnící zvířata, vypalovali domy, kostely, lynčovali odpůrce islámu, ještě nyní, roky po válce, si lidi bez doprovodu jednotek KFOR nemohou jít ani sami nakoupit, jinak by se možná nevrátili živí.
    To, co se pluje z Afriky nejsou žádné rodiny s dětmi , ale z 90% mladí bojeschopní chlapi ve věku 20-30 let, neznají jazyk, nemají vzdělání, kvalifikaci, jen budou vysávat stát a páchat zde trestné činy, o tom, co dělali v Africe nikdo neví, jestli bojovali, kolik lidí tam zabili, jaká zvěrstva páchali, zda nemají v úmyslu páchat v EU teroristické činy?

    http://zpravy.idnes.cz/stoupen...

    http://zpravy.idnes.cz/muslimo...

    At jim eventuálně pomohou v jejich zemích, ale v žádném případě je netahat k námSkrýt celý příspěvek

  • TECHNIC
    22:58 29.05.2015

    Obě hrozby jsou reálné. Co se týka uprchlíků jediné efektivní řešení je ty co připlují naložit a odvézt spátky. Loď bez náhrady zabavit a sešrotovat. Během pár měsícu by to už ...Zobrazit celý příspěvek

    Obě hrozby jsou reálné. Co se týka uprchlíků jediné efektivní řešení je ty co připlují
    naložit a odvézt spátky. Loď bez náhrady zabavit a sešrotovat. Během pár měsícu by to už nikdo nezkoušel. Zní to tvdě ale, v podstatě je válka. Pro uprchlíky je pro nás výhodnější zřídit chráněné tábory někde v Africe než u nás.Skrýt celý příspěvek

  • Nesher
    22:17 29.05.2015

    Supreme V Evropě je islamistů jen pár tisíc (nejí každý muslim je islamista), navíc tu, na rozdíl od některých muslimských zemí, je jejich podpora v podstatě minimální. Jak říkám, ...Zobrazit celý příspěvek

    Supreme
    V Evropě je islamistů jen pár tisíc (nejí každý muslim je islamista), navíc tu, na rozdíl od některých muslimských zemí, je jejich podpora v podstatě minimální. Jak říkám, muslimové nemohou režim v ČR ohrozit, ruský imperialismus ano. A opravdu nechápu co Vás na dnešním Rusku tak přitahuje, je to stejně cizí civilizačně-kulturní model jako islám. Například v názoru na svobodu slova by Putin a jeho lidé spíše našli porozumění s vedením IS než s námi. Tedy obavy Baltů z nějakého "povstání" podpořeného ruskými vojáky na dovolené a obavy generála Pavla, že než se NATO dohodne může být po všem chápu. Z ruské propagandy, lhostejno zda určené cizině nebo domácím a revizionistické rétoriky opravdu mrazí.Skrýt celý příspěvek

  • Superme
    21:28 29.05.2015

    Nesher - Pár tisíc? Neblázněte! Těch jsou statisíce! Kdyby jich bylo pár tisíc, dávno by byli poraženi jak syrskou tak iráckou armádou. Bohužel se tak nestalo. Turecko (člen ...Zobrazit celý příspěvek

    Nesher - Pár tisíc? Neblázněte! Těch jsou statisíce! Kdyby jich bylo pár tisíc, dávno by byli poraženi jak syrskou tak iráckou armádou. Bohužel se tak nestalo. Turecko (člen NATO!) pouští jejich bojovníky přes své hranice.

    Ale zeptejte se Švédů nebo Britů v kom vidí větší nebezpečí! Jestli to bude v muslimech, kteří znásilňují už ne ženy, ale i ještě neplnoleté holky (policie samozřejmě nic nedělá, protože by byla označena za rasistickou - tak totiž naše "demokracie" funguje) nebo v Rusku.

    Nechci se dožít doby, kdy se bude má dcera bát jít večer ven, aby jí něko neznásilnil nebo nezabil!

    Rase - Pochybuji, že Rusko vidí nebezpečí v Číně, která má problémy když už, tak na druhé straně, než je Rusko.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    20:37 29.05.2015

    Tak ono i pro Rusy je dlouhodobě větší problém spíš na Východě v podobě Číny (nebo pokud by se zhoršila situace ve "stánech"). Čína je pro ně nyní výhodný spojenec, tak je mnohem ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak ono i pro Rusy je dlouhodobě větší problém spíš na Východě v podobě Číny (nebo pokud by se zhoršila situace ve "stánech"). Čína je pro ně nyní výhodný spojenec, tak je mnohem snažší udělat z úhlavního nepřítele EU, za zády s arciantikristem USA. U hrozeb ze strany NATO už mají rusové vyšlapanou cestičku z dob minulých, tak je zde velice snadné navázat. Metr získané půdy na Západě má pro ruskou duši (a ego) mnohem lepší vliv než kilometr někde na východě.
    Na druhé straně (ať nejsem jednostraný) NATO funguje způsobem že nikdo neví zda ještě funguje. Byrakratické EU jde hlavně o získání nových trhů (kde se dá). Každá strana má něco.
    Jedním slovem, chaos vládneSkrýt celý příspěvek

  • Petr M
    19:43 29.05.2015

    Také si nemyslím, že démonizované Rusko pro nás představuje hrozbu, kdyby si před rokem v Kijevě nevládní organizace podporované EU a USA neudělaly mejdan, tak by žádné problémy s ...Zobrazit celý příspěvek

    Také si nemyslím, že démonizované Rusko pro nás představuje hrozbu, kdyby si před rokem v Kijevě nevládní organizace podporované EU a USA neudělaly mejdan, tak by žádné problémy s Ruskem nebyly.

    Co se týče EU, její imigrační politika je největší hrozba pro budoucnost Evropských států, místo toho, aby byrokrati z Bruselu podpořili porodnost, svoje mladé lidi, aby měli více dětí, EU podporuje financuje invazi islamistů na území členských států.

    Pokud někdo napadne Evropu, tak to budou za několik desetiletí muslimské státy, které přijdou na pomoc řádícím islamistům v probíhající občanské válce mezi islamisty a původními obyvateli Evropy.

    Pokud nebude Islám zakázán, bohužel za cca 100 let pravděpodobně původní bílí obyvatelé států Evropy dopadnou jak američtí indiáni.Skrýt celý příspěvek

  • Takeda
    19:24 29.05.2015

    jobr23: Ono to není jen o technice, ale i o vůli ji použít, o vůli válčit. Přijde mi, že hlavní strašák není ruská technika (jak sám zmiňujete, i když pokud si provedete srovnání ...Zobrazit celý příspěvek

    jobr23: Ono to není jen o technice, ale i o vůli ji použít, o vůli válčit. Přijde mi, že hlavní strašák není ruská technika (jak sám zmiňujete, i když pokud si provedete srovnání se zeměmi střední a východní Evropy, už to tak k smíchu nebude a to se nelze domnívat, že budou všechny tyto země při obraně spolupracovat), ale jejich vůle válčit. Jednak čelních představitelů, ale hlavně propagandou pořádně zpracovaného obyvatelstva. V tomhle směru vidím ale větší nebezpečí u Číňanů než u Rusů.Skrýt celý příspěvek

  • jobr23
    19:11 29.05.2015

    Pro Fous či peterLuk: Já si myslím, že by bylo velkou, ale opravdu velkou chybou, kdyby do enklávy arabských zemí vstoupili armády NATO. Své zkušenosti již z některých zemí jsou. S ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Fous či peterLuk: Já si myslím, že by bylo velkou, ale opravdu velkou chybou, kdyby do enklávy arabských zemí vstoupili armády NATO. Své zkušenosti již z některých zemí jsou. S určitostí by to vyvolalo značnou nevoli v těchto zemích, které by se nakonec mohli semknou a vedlo by to v dlouhodobou válku. Odpovědí je dlouhodobá kolonizace a jejich pohled na další možnou kolonizaci. Nelze pominout, tu dnes už obrovsky silnou muslimskou pátou kolonu. Strašná hrozba. Nejde jenom o samotné lidi, ale jde o začlenění arabských států do Evropské, Americké, teda všeobecně světové ekonomiky. Zejména co se týká finančního světa. Asi by bylo hodně ouzko. Mohla by nastat obnova Křižáckých výprav, ale v nové formě.
    Nelze se spoléhat jenom na to, že mají výzbroj a techniku z našeho světa, Je třeba brát v potaz to, kde je všude rozšířen islám.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4