EXCALIBUR ARMY vyveze do Iráku bojová vozidla pěchoty
- 9. 4. 2015
- 28 komentářů
- Tisková zpráva
Spolková republika Německo udělila společnosti REAL TRADE PRAHA a.s. povolení k reexportu 280 bojových vozidel do Iráku.
Společnost REAL TRADE PRAHA a.s. chce v reakci na informace uveřejněné v některých médiích potvrdit, že obdržela souhlasné stanovisko Ministerstva obrany Spolkové republiky Německo ohledně vývozu 280 kusů vozidel pěchoty typu BVP-1 pro Ministerstvo obrany Irácké republiky a může tak učinit další krok spojený s obdržením příslušné vývozní licence od českých orgánů. Úspěšné zvládnutí tohoto procesu a následné plnění dodávek zde zmiňovaných vozidel by mělo vládě Irácké republiky výrazně pomoci v boji proti radikálům z Islámského státu.
Zakázka mimo jiné znamená práci pro 350 zaměstnanců zbrojovky EXCALIBUR ARMY ve Šternberku na několikaleté období a postupné navyšování zaměstnanců o desítky specialistů - mechaniků těžkých motorových vozidel i inženýrů. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších exportních zakázek v historii českého obranného průmyslu.
Na tento kontrakt jsou navázány další zakázky v oblasti náhradních dílu i dalších průmyslových výrobků, které jsou ve stádiu kontraktačních jednání. Zakázka na vývoz bojových vozidel tak má multiplikační efekt pro další české průmyslové podniky.
„Tento kontrakt svým významem přesahuje hranice ČR a byl řešen i na politické úrovni mezi státy, kterých se bezpečnostní situace na Blízkém východě týká. Proces licenčního řízení trval více než rok a německým orgánům jsme dokládali detaily projektu. Že jsme se žádostí o licenci uspěli u německých orgánů, které postupují velmi přísně i vůči domácím německým výrobcům, svědčí o dobré pověsti firem REAL TRADE PRAHA a.s. i EXCALIBUR ARMY a také o tom, že kontrakt je v souladu s bezpečnostní politikou mezinárodního společenství," uvádí ředitel holdingu EXCALIBUR GROUP Petr Němec.
O EXCALIBUR GROUP
Holdingová společnost EXCALIBUR GROUP a.s. zastřešuje aktivity průmyslových a obchodních společností z odvětví obranného i civilního průmyslu sídlících v České a Slovenské republice. Klíčovou výrobní kapacitou je bývalý vojenský opravárenský závod ve Šternberku provozovaný společností EXCALIBUR ARMY, který zajišťuje servis, přestavby i komplexní modernizace různých typů speciální pozemní techniky. Kromě EXCALIBUR ARMY jsou součástí holdingu i světoznámý výrobce brzdových systémů pro kolejová vozidla DAKO-CZ či producent speciálních nástaveb a kontejnerů KARBOX.
K holdingu náleží i silná slovenská větev pod vedením společnosti MSM MARTIN, která má v dlouhodobém pronájmu od Ministerstva obrany Slovenské republiky vojenské podniky v Banské Bystrici, Novákách a Trenčíně. O silném postavení na Slovensku svědčí i to, že MSM MARTIN se stala partnerem České zbrojovky Uherský Brod v projektu nového slovenského podniku na výrobu ručních zbraní, který byl slavnostně otevřen v Novákách 15. července 2014 za účasti ministrů obrany ČR a SR. Skupina klade silný důraz na exportní aktivity.
Související články
ČZUB a EXCALIBUR otevírá na Slovensku nový závod
V úterý 15. července 2014 byl v prostorách areálu VOP Nováky, za přítomnosti premiérů České ...
- 15.07.2014
- 0 komentářů
- Tisková zpráva
Stanovisko TATRA TRUCKS a.s. k vývozu vojenského materiálu z ČR do Iráku
V souvislosti s děním v Iráku se objevují úvahy na téma vývozu vojenského materiálu z ČR do Iráku. ...
- 12.08.2014
- 2 komentářů
- Tisková zpráva
NÁZOR: Novinky z Kobani, Iráku a Turecka
V tomto sdělení čerpám hlavně z rozhovoru mezi Amy Goodmanovou a Richardem Falkem, který je ...
- 23.10.2014
- 10 komentářů
- RNDr. Václav Cílek, CSc.
EXCALIBUR ARMY uzavřela strategické partnerství s General Dynamics
V lednu 2015 uzavřela společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. dohodu o spolupráci s nadnárodním ...
- 03.02.2015
- 63 komentářů
- Tisková zpráva
Jura99, nikto si nenecha dobrovolne useknut prst, aby to bolo vidiet v statistike, dufajuc, ze s tym potom niekto nieco spravi. To ale este neznamena, ze je ta pevna packa zrovna ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99, nikto si nenecha dobrovolne useknut prst, aby to bolo vidiet v statistike, dufajuc, ze s tym potom niekto nieco spravi. To ale este neznamena, ze je ta pevna packa zrovna najstastnejsie riesenie.Skrýt celý příspěvek
KOLT: "originálních" zpráv o problémech s G36 je na německém webu mnoho. Nejméně tolik, kolik je "originálních" zpráv o problémech s CZ805 u nás. BTW je nějaká dostupná statistika, ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT: "originálních" zpráv o problémech s G36 je na německém webu mnoho. Nejméně tolik, kolik je "originálních" zpráv o problémech s CZ805 u nás. BTW je nějaká dostupná statistika, kolik uražených prstů a přestřižených nosných popruhů musí AČR měsíčně platit, když je to tak zlé ? ;-)Skrýt celý příspěvek
Bublina IFV ŠAKAL splasla...EXCALIBUR sa zbavuje BVP-1, ktore boli povodne urcene pre tento projekt, ponukany Slovensku a CR.... Neperspektivna modernizacia zastaralej platformy, ...Zobrazit celý příspěvek
Bublina IFV ŠAKAL splasla...EXCALIBUR sa zbavuje BVP-1, ktore boli povodne urcene pre tento projekt, ponukany Slovensku a CR....
Neperspektivna modernizacia zastaralej platformy, vojensky prekonanej. Jedine vyuzitie, umiestnit ju na trh tretich krajin, kde nieje potreba modernej techniky, ale skor lacna masovka....Skrýt celý příspěvekJura99: Tohle už se tu několikrát řešilo, přičemž originální zdroj této zprávy nikdo nedohledal. Každopádně G36 slouží v několika armádách a nejsou na ni zásadnější výtky (pokud ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99: Tohle už se tu několikrát řešilo, přičemž originální zdroj této zprávy nikdo nedohledal. Každopádně G36 slouží v několika armádách a nejsou na ni zásadnější výtky (pokud nepočítám tuto, která je tak "trochu" jpp, kupříkladu to zastavení odebírání zbraní mělo být dané nikoliv kvůli kvalitě ale prostě proto, že Bundeswehr je dozásoben, takže není důvod dál odebírat). Též zásahovky a URNA ji ke své spokojenosti používají (ale beru, že to je jiný způsob než armádní používání).
Každopádně testy spolehlivosti G36 jsou zcela jinde než u CZ805, která prošla vojskovými zkouškami způsobem, který by jakoukoliv zbraň nevyrobenou v Brodě spolehlivě diskvalifikoval. A to už vůbec nemluvím o tom, že G36 nemá takové skvělé konstrukční prvky jako uživatelsky nerozebiratelný systém závěru a nosiče, napínací páku, která vám urazí prst a rozřeže nosný popruh, atd. atp.
Hrobař: Expanduje a zaměstnává, hezké, a co z toho? Trocha pracovních míst, beru, ale to jsme mohli mít i kdybychom podpořili jinou českou firmu. Proč není stejným nestandardním způsobem podporována S&B? Navíc pokud člověk tuší, jakým způsobem CZUB tlačí svoje produkty, tak to je skutečně k zblití... ale jsme mimo téma, tak se mi to nechce dál moc řešit. Koneckonců Zbrojíř to tu několikrát popisoval poměrně důkladně.Skrýt celý příspěvekKOLT: tak raději "druhořadé" ruční zbraně domácí provenience, než např. rovněž druhořadé HK G36 z dovozu. Však Němci si stěžují, že G36 při zahřátí mj. ztrácí přesnost a nákup ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT: tak raději "druhořadé" ruční zbraně domácí provenience, než např. rovněž druhořadé HK G36 z dovozu. Však Němci si stěžují, že G36 při zahřátí mj. ztrácí přesnost a nákup těchto zbraní byl zastaven. Takže i mistr tesař se čas od času utne.Skrýt celý příspěvek
Když se vrátíte zpět do roku 2013, ohledně koupě automobilky Tatra Kopřivnice a následně co psal časopis Týden v r. 2014 o majiteli Josefu Strnadovi, který je i spoluvlastníkem ...Zobrazit celý příspěvek
Když se vrátíte zpět do roku 2013, ohledně koupě automobilky Tatra Kopřivnice a následně co psal časopis Týden v r. 2014 o majiteli Josefu Strnadovi, který je i spoluvlastníkem Excalibur Army, tak tam se uvádí, že právě ve skladech f. EA je uskladněno přes 300 ks vozidel BMP, které nakoupili složitou cestou přes Švédsko z Německa. Dá se to dohledat. Takže oprášení, kontrola, náká ta renovace a zbavení se ležáků. Dokonce jsou i fota, kde v halách jsou vyrovnané a uskladněné BMP. Jinak Prima ZOOM Vojenská výzbroj 12, kde je hodnocena bojová úroveň tohoto vozidla.Skrýt celý příspěvek
Kolt: Jde hlavně o zisky. A Brod má zakázky na dlouho dopředu + expanduje. Kolik firem u nás nejenom že nabírá tolik odborníků ale ještě jim může zaručit práci a dobrou mzdu na ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt: Jde hlavně o zisky. A Brod má zakázky na dlouho dopředu + expanduje. Kolik firem u nás nejenom že nabírá tolik odborníků ale ještě jim může zaručit práci a dobrou mzdu na roky dopředu? A když už jsme u těch iluzí, raděj předražené zbraně než žádné. A raděj naše předražené zbraně než cizí předražené zbraně.
Přesně tak. BMP jsou jen rakve a navíc s nimi mají zkušenost. Vezmeme li v úvahu že beztak velká část Iráckých "vojáků" z boje při první příležitosti uteče a zbraně neporušené předá ISIL tak posílat tam nějaké hi-tech není žádoucí. Koneckonců přesně takhle se ISIL dostal k Abramsům. Teroristi v moderním tanku, to svět vážně potřebuje.Skrýt celý příspěvekHrobař: Máte pravdu. Navíc s BMP 1 i 2 už mají zkušenosti. K čemu by jim byly moderní BVP, když by na ně museli školit techniky i bojovníky? Na to prostě nemají čas. Maximálně na ...Zobrazit celý příspěvek
Hrobař: Máte pravdu. Navíc s BMP 1 i 2 už mají zkušenosti. K čemu by jim byly moderní BVP, když by na ně museli školit techniky i bojovníky? Na to prostě nemají čas. Maximálně na ty rakve stihnou namontovat nějaké mříže, co slušnou část RPG zlikvidují.
Ale ohledně té zbrojovky z Brodu, máte na mysli tu, co bez výběrového řízení nebo v parodii na něj zaplavila naše ozbrojené složky předraženými druhořadými ručními zbraněmi? Tak tu bych příklad dobrého podniku nedával ;-) Ona i Excalibur není čistá jak lilie, ale to v tomto byznysu není nikdo, to si nedělám iluze.Skrýt celý příspěvekJde hlavně o tu rychlost. Oni ty zbraně potřebovali už včera a ne za x let až se vyřeší papírování. Taky nemá moc smysl kupovat kvalitní stoje když nemáte kvalitní vojáky. BMP ...Zobrazit celý příspěvek
Jde hlavně o tu rychlost. Oni ty zbraně potřebovali už včera a ne za x let až se vyřeší papírování. Taky nemá moc smysl kupovat kvalitní stoje když nemáte kvalitní vojáky. BMP poskytují přesně tolik ochrany kolik má smysl do řadového iráckého vojáka investovat.Skrýt celý příspěvek
2 Kozlus: No právě. Na nějaké věšení obávám se nemají čas ani fufníky. Myslím, že zbytky živé síly mají pro ně daleko větší hodnotu než technika, tak jestli by nebylo lepší koupit ...Zobrazit celý příspěvek
2 Kozlus: No právě. Na nějaké věšení obávám se nemají čas ani fufníky. Myslím, že zbytky živé síly mají pro ně daleko větší hodnotu než technika, tak jestli by nebylo lepší koupit míň kusů modernějšího vybavení?Skrýt celý příspěvek
Šikovnosti firmy tleskám.
Pokud bude ke každému stroji přibalena i vůle bojovat, tak se přednosti BVP-1 při frontálním střetu s Toyotami jistě prokáží.Šikovnosti firmy tleskám.
Pokud bude ke každému stroji přibalena i vůle bojovat, tak se přednosti BVP-1 při frontálním střetu s Toyotami jistě prokáží.To David : V situaci, kdy máte polovinu státu okupovanou bandou šílených vrahů s černou vlajkou, tak berete všechno, hlavně když je to rychle, levně a je toho hodně.
To David : V situaci, kdy máte polovinu státu okupovanou bandou šílených vrahů s černou vlajkou, tak berete všechno, hlavně když je to rychle, levně a je toho hodně.
Trochu mne překvapuje, že Irák kupuje právě BMP-1. Mají sice slušnou průchodnost, ale jejich výzbroj je pro protipovstalecký boj naprosto nevhodná. A jako handicap bych vnímal i ...Zobrazit celý příspěvek
Trochu mne překvapuje, že Irák kupuje právě BMP-1. Mají sice slušnou průchodnost, ale jejich výzbroj je pro protipovstalecký boj naprosto nevhodná. A jako handicap bych vnímal i omezený prostor pro výsadek - na to si stěžovala irácká armáda už za éry Saddáma Husajna ( dodávalo je tehdy i Československo). Přitom k dispozici jsou na dnešním trhu i vhodnější a přitom nijak drahá OT a BVP - nemusí přeci jít o nějakou supermoderní konstrukciSkrýt celý příspěvek
Doplňující dotaz. Bereme ze svého? Sloužili tyto stroje u nás a nebo nebo je to prostě zboží které se přes nás jen přeposílá? Excalibur army je takoví malí zázrak. Společně se ...Zobrazit celý příspěvek
Doplňující dotaz. Bereme ze svého? Sloužili tyto stroje u nás a nebo nebo je to prostě zboží které se přes nás jen přeposílá?
Excalibur army je takoví malí zázrak. Společně se zbrojovkou v Brodě jsou to jediné dvě firmy v našem obraném průmyslu co stojí za řeč.Skrýt celý příspěvekjedna sa o BMP1-PBV501 > viac na http://www.army-guide.com/eng/... nebudu modernizovane, iba renovovane, niektore maju najazdene pod 20km. vzacne su BMP-2 ...Zobrazit celý příspěvek
jedna sa o BMP1-PBV501
> viac na http://www.army-guide.com/eng/...
nebudu modernizovane, iba renovovane, niektore maju najazdene pod 20km.
vzacne su BMP-2 hlavne kvoli stabilizaci, 1-tky su take male tanky, takze maju skor respekt.
dialkovo ovladane veze by v tomto pripade 3-nasobili pozadovanu cenu vozidiel. na BMP sa nehodia, pretoze to je domena 3.generacnych IFV a to BMP vdaka svojej konstrukcii podvozku nikdy nebude, vid. Sakal.Skrýt celý příspěvekhttp://www.excaliburarmy.com/a... V rámci ...Zobrazit celý příspěvek
http://www.excaliburarmy.com/a...
V rámci této spolupráce společnost EXCALIBUR ARMY získala exkluzivní právo na propagaci, prodej a údržbu rodiny obrněných vozidel PANDUR II 8x8 v České republice a dalších vybraných trzích ve východní Evropě a Asii. Vozidla budou licenčně vyráběna v zařízeních EXCALIBUR ARMY v České republice a na Slovensku. GDELS-Steyr bude mít na starosti podporu aktivit EXCALIBUR ARMY v oblasti návrhových služeb a dodávek dílů.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...