MSM Group z holdingu CZECHOSLOVAK GROUP zachraňuje srbskou firmu IMK 14. Oktobar
- 4. 8. 2017
- 52 komentářů
- Tisková zpráva
Holding CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) plánuje rozšíření svých aktivit mimo území bývalého Československa. MSM GROUP (MSMG), slovenská větev skupiny CSG, uhradila na konci června aktiva srbské společnosti IMK 14. Oktobar sídlící ve městě Kruševac.
Firma je v současnosti v konkurzu. K datu 1. 10. 2017 plánuje MSM GROUP převzít společnost do svého vlastnictví a obnovit v současné době do značné míry utlumený výrobní program. Podmínkou pro převzetí IMK 14. Oktobar a její následnou záchranu je rozhodnutí výboru věřitelů firmy.
IMK 14. Oktobar je státní společnost, která se soustředila hlavně na civilní program výroby stavebních a zemědělských strojů a také na klasické třískové obrábění. Součástí portfolia je též obranný segment zaměřený na výrobu velkokalibrové munice.
Někdejší významná srbská společnost, která ještě v roce 2013 zaměstnávala 1500 pracovníků, se dostala do konkurzu přede dvěma lety. V současnosti má jen zhruba 150 zaměstnanců a 75 % jejího obratu tvoří výroba pro obranný průmysl.
„Naše vize je vrátit do dnes téměř opuštěných prostor původní výrobu, podpořit tvorbu nových pracovních míst a vytvořit synergii se současnými firmami jak skupiny MSM, tak holdingu CSG. Jsme odhodlaní co nejdříve ukončit živoření společnosti IMK 14. Oktobar a nastartovat její rozvoj. Už nyní pracujeme na posílení obchodního úseku firmy a hledání nových obchodních příležitostí, které do Kruševace přinesou práci,“ uvedl Marián Goga, prezident skupiny MSM GROUP.
Poté, co výbor věřitelů na svém zasedání odsouhlasí převzetí společnosti, nebude nic bránit zahájení záchranné mise. Prostředky, které za aktiva společnosti skupina MSM GROUP zaplatila, budou do té doby uloženy na účtu srbského ministerstva financí. Po převzetí firmy bude pokračovat současná výroba a zároveň dojde k opětovnému spuštění civilního výrobního programu, jehož kapacity se nyní téměř nevyužívají.
Holding CZECHOSLOVAK GROUP se zaměřuje na tradiční průmyslovou výrobu a v České republice i na Slovensku se podílí na oživování tradičních firem a jejich dalším rozvoji. Klasickým příkladem je úspěšné nastartování automobilky TATRA TRUCKS, ve stejném duchu bude letos na podzim obnovena výroba ve společnosti AVIA.
Na Slovensku zase CZECHOSLOVAK GROUP oživuje například tradiční podnik ZTS Metalurg v Dubnici nad Váhom. Záchrana srbské firmy IMK 14. Oktobar do této strategie holdingu CSG zapadá.
IMK 14. Oktobar mimo jiné vyrábí raketomety LRSVM Morava ráže 122mm/128mm, raketomety M-63 Plamen (128 mm) a především nejsilnější raketomet M-87 Orkan (262 mm) s dosahem 50 km až 120 km. Srbska firma vyrábí pro své raketomety i příslušnou munici - probíhal také vývoj raketové munice s doletem až 150 km.
Redakčně upraveno
Související články
160 raketometů Homar pro polskou armádu
Polské ministerstvo obrany plánuje nakoupit 160 raketometů Homar - třikrát více, než byl původní ...
- 12.07.2017
- 49 komentářů
- Jan Grohmann
Chorvatsko hledá nástupce stíhaček MiG-21
Chorvatské ministerstvo obrany zaslalo vládám pěti zemí žádost o nabídku RfP (Request for Proposal) ...
- 19.07.2017
- 73 komentářů
- Dragan Segedin, Jan Grohmann
Armáda ČR pořídí šest desítek obrněných vozidel TITUS na podvozku TATRA
Vláda České republiky v pondělí 24. 7. 2017 schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel TITUS ...
- 24.07.2017
- 70 komentářů
- Tisková zpráva
STV GROUP představila svého kandidáta na náhradu 600 osobních terénních automobilů Armády ČR
STV GROUP a.s., jedna z významných společností v oblasti oprav vojenské techniky a dodávek ...
- 27.07.2017
- 4 komentářů
- Tisková zpráva
Zaujímavá akvizícia CSG. Asi si zrátali, koľko by stál vývoj nových raketometov a toto sa im veľmi dobre hodilo a doplnilo portfólio celej spoločnosti.
Zaujímavá akvizícia CSG. Asi si zrátali, koľko by stál vývoj nových raketometov a toto sa im veľmi dobre hodilo a doplnilo portfólio celej spoločnosti.
BTW: pokud si ještě pamatuju ... ty původní technologie na výrobu hlavní se ze slovenska rozprodávali a mimo jiné si něco koupil Bonatrans na výrobu dílů pro železniční podvozky. ...Zobrazit celý příspěvek
BTW: pokud si ještě pamatuju ... ty původní technologie na výrobu hlavní se ze slovenska rozprodávali a mimo jiné si něco koupil Bonatrans na výrobu dílů pro železniční podvozky. Strašně se jim hodilo naučit se vyvrtal dlouhou přesnou díru. Vyšlo je to na pakatel oproti origo stroji určenému na nápravy.Skrýt celý příspěvek
To Jura99: Já jsem "kdysi před léty" v ZŤS Dubnica byl (sice služebně, ale ne jako zaměstnanec), ten proces jsem viděl a podle mého: ze ZŤS Metalurg může vyjít polotovar hlavně ...Zobrazit celý příspěvek
To Jura99:
Já jsem "kdysi před léty" v ZŤS Dubnica byl (sice služebně, ale ne jako zaměstnanec), ten proces jsem viděl a podle mého: ze ZŤS Metalurg může vyjít polotovar hlavně pro dělo ráže 155 mm (zjednodušeně dlouhá trubka), výsledné opracování se však dělalo jinde (teď je to asi právě ZŤS Speciál), jedná se o vysoce náročný technologický proces na specializovaných, jednoúčelových obráběcích strojích, které není jednoduché (a v žádném případě levné) jen tak někde vyrobit, díval jsem se v rychlosti na výrobní možnosti Kovosvitu MAS, nechci je v žádném případě podceňovat, ale podle mého názoru je to nad jejich možnosti.Skrýt celý příspěvekMALI: Strnadova firma vloni koupila podnik Dubnický metalurgický kombinát, s.r.o. v konkurzu a následně došlo k přejmenování na ZTS Metalurg, a.s. Podnik je přímým nástupcem ...Zobrazit celý příspěvek
MALI: Strnadova firma vloni koupila podnik Dubnický metalurgický kombinát, s.r.o. v konkurzu a následně došlo k přejmenování na ZTS Metalurg, a.s. Podnik je přímým nástupcem Škodových závodů Plzeň, závod Dubnica, založeným v roce 1928. V tisku byl DMK prezentován mj. jako výrobce hlavní či alespoň polotovarů hlavní velkých kalibrů a mluvčí CSG řekl, že jde o vzácnou schopnost, využitelnou pro modernizaci dělostřelectva AČR. Strojní výrobu tam mají také, netuším jestli vybavenou na opracování polotovaru hlavně. Pokud by chyběly jen stroje, pak má CSG ve skupině výrobce obráběcích strojů Kovosvit MAS. Pokud by chyběli lidi, asi je dokážou přeplatit od sousedů ze ZŤS Špeciál. ZŤS Špeciál (nepatřící Strnadovi) má v nabídce dělové hlavně, jestli je vyrábí už od polotovaru nebo brala polotovar právě z DMK, těžko říct.Skrýt celý příspěvek
Ibertax, teraz tak trocha hádaš. Môže to byť aj Zuzana 2, obe varianty by stále mali zmysel. zatiaľ je ale všetko len v rovine úvah pokiaľ nebudú nejaké nové info. Zatiaľ je ...Zobrazit celý příspěvek
Ibertax,
teraz tak trocha hádaš. Môže to byť aj Zuzana 2, obe varianty by stále mali zmysel. zatiaľ je ale všetko len v rovine úvah pokiaľ nebudú nejaké nové info. Zatiaľ je iba isté, že MO chce počet navýšiť. Isté zatiaľ nieje nič. Môže sa kľudne po dnešku stať aj to, že nastanú vo vla´de veľké zmeny a a z plánovaných projektov nebude zase nič.Skrýt celý příspěvekTo Jura99: V Tatře (hlavně v TATRA Defence) by asi zvládli konečnou montáž (děla na podvozek + příslušenství), ale podle mých informací tam na výrobu dělových hlavní a vlastně ani ...Zobrazit celý příspěvek
To Jura99:
V Tatře (hlavně v TATRA Defence) by asi zvládli konečnou montáž (děla na podvozek + příslušenství), ale podle mých informací tam na výrobu dělových hlavní a vlastně ani závěrů a brzdovratného zařízení nemají strojní vybavení (a hlavně nemají odborníky!). Jistě vše se dá koupit, odborníci se dají vychovat (vše ale stojí peníze a výchova těch odborníků chce čas). Pokud si někdo koupí fabriku kde to všechno je a která má navíc i reálný odbyt svých výrobků, má to hned.Skrýt celý příspěvekMALI: těžko říct, finální obrobení asi fakt neumí, zde píšou, že by to pak dělali přímo v Tatře ?? ...Zobrazit celý příspěvek
MALI: těžko říct, finální obrobení asi fakt neumí, zde píšou, že by to pak dělali přímo v Tatře ?? https://www.startitup.sk/ikoni... Skrýt celý příspěvek
To Jura: měl jsem za to, že ty hlavně stále dělá (v minulosti je totiž dělala) společnost ZŤS (teď jsem si to ještě rychle ověřil na webových stránkách obou společností.... ZŤS ...Zobrazit celý příspěvek
To Jura:
měl jsem za to, že ty hlavně stále dělá (v minulosti je totiž dělala) společnost ZŤS (teď jsem si to ještě rychle ověřil na webových stránkách obou společností.... ZŤS Metalurg dělá pouze hrubování - finální hlaveň podle mého názoru udělat neumí.Skrýt celý příspěvekTo Jura 99: mám takový dojem, že ZŤS Dubnica je členem DMD Group a ne CSG Group. U DMD Group jsem nenašel žádnou viditelnou vlastnickou vazbu na CSG. Takže pokud mi něco ...Zobrazit celý příspěvek
To Jura 99:
mám takový dojem, že ZŤS Dubnica je členem DMD Group a ne CSG Group.
U DMD Group jsem nenašel žádnou viditelnou vlastnickou vazbu na CSG.
Takže pokud mi něco neuniklo, tak CSG zatím technologie na 155 mm hlavně chyběla.Skrýt celý příspěveksemtam No čakal som niečo konkrétnejšie .... lebo taký odkaz nedokazuje vôbec nič z toho, čo tvrdí militarybox .... Skrátka je o ničom ... "najaké" problémy sú vždy .... ja ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
No čakal som niečo konkrétnejšie .... lebo taký odkaz nedokazuje vôbec nič z toho, čo tvrdí militarybox ....
Skrátka je o ničom ... "najaké" problémy sú vždy .... ja som našiel aspoň konkrétnejšie s batériami ...
Ja sa viem pozrieť "pravde do očí " ... ale akosi nie je na čo sa pozerať ..... bez relevantného zdroja sú pre mňa všetky "objavy" a je jedno na akú tému ... len táraniny ....
Rád sa niečo dozviem ak majú tanky T-84 nejaké problémy ... nie je to "agitka" ... ale potrebuje fakty .. nie dojmy ....
Srbsko sa z Izraelom nedá porovnávať ... politicky tam sotva hrozí príklon k Rusku i keď tam žije veľa Rusov.Skrýt celý příspěvekTak CSG má k vlastní houfnici už dost podskupin z vlastní produkce - podvozek Tatra, řízení palby by zvládla Retia, kanon ze ZTS. Vlastně mu chybí jen nabíjecí mechanismus. Docela ...Zobrazit celý příspěvek
Tak CSG má k vlastní houfnici už dost podskupin z vlastní produkce - podvozek Tatra, řízení palby by zvládla Retia, kanon ze ZTS. Vlastně mu chybí jen nabíjecí mechanismus. Docela bych si tipnul, že modernizace DANA bylo pro CSG úmyslné poskytnutí času a zkušeností na vývoj vlastní houfnice, která bude následovat minimálně v těch oznámených 17ks. Nákup Zuzany nebo Evy bych netipoval, jsou to zastaralé stroje, inspiraci pro novou houfnici asi bude CSG hledat zrovna v tom Srbsku. Vstup do té srbské zbrojovky bych chápal i jako snahu o přístup na srbský trh pro vlastní výrobky, může deklarovat montáž v Srbsku a dodávat výrobky své dosavadní produkce, obdobně MSM bude montovat Corsac pro případnou slovenskou zakázku.Skrýt celý příspěvek
MALI: zdravím, zajímavá myšlenka. Opravdu si ale myslíte, že součástí nákupu bude i houfnicová část ? Pokud ano, byl by to nářez. Osobně jsem hledal, kde se vyrábí Aleksandar nebo ...Zobrazit celý příspěvek
MALI:
zdravím, zajímavá myšlenka. Opravdu si ale myslíte, že součástí nákupu bude i houfnicová část ? Pokud ano, byl by to nářez. Osobně jsem hledal, kde se vyrábí Aleksandar nebo NORA a je to dost problém. Všechno to jsou státní podniky nabízející produkty pod hlavičkou Yugoimportu. Dodám ještě, že Aleksandar už je na Tatrováckém podvozku :D
i pokud ne, tak vstup CSG do Srbska je velice zajímavý a dřív nebo později by CSG získala do svého portfólia i Alexandar a potřebné výrobky. Za mě je to velice dobrý nápad a jak píšete, vyjde to mnohem levněji než vývoj vlastní houfnice z prakticky ničeho.Skrýt celý příspěvekdusan A ještě jedna věc, která tu nezazněla a myslím, že je docela důležitá. T-84 i BTR-4 nemají z technického hlediska něco ryze vadného. Problém je kvalita výroby a ...Zobrazit celý příspěvek
dusan
A ještě jedna věc, která tu nezazněla a myslím, že je docela důležitá. T-84 i BTR-4 nemají z technického hlediska něco ryze vadného. Problém je kvalita výroby a subdodavatelé.
A to tvoje ohrnování rypáku nad koupí Octobaru, je tak trochu vedle. Uvědom si, že třeba Izrael má mnohem horší bezpečnostní situaci než Srbsko a nikdo se nebojí od něj kupovat...Skrýt celý příspěvekdusan Problém je ten, že se nechceš podívat pravdě do očí a navíc je vidět, že sem nechodíš kvůli technice, nezlob se na mě ta tvá agitka je tady už trapná. Tvůj jediný argument ...Zobrazit celý příspěvek
dusan
Problém je ten, že se nechceš podívat pravdě do očí a navíc je vidět, že sem nechodíš kvůli technice, nezlob se na mě ta tvá agitka je tady už trapná. Tvůj jediný argument je Sputnik. A úplně zbytečně, vymýšlíš si argumenty co kdo napsal, i když to není pravda a celou diskuzi takto mrvíš. Nedělám nic jiného, než ti vysvětluju souvětí.
Pokud pravidelně nesleduješ dění, nečteš, tak se nediv, že o mnohém nevíš.
O problémy s kvalitou píše i tento zdroj:
http://below-the-turret-ring.b...
Samozřejmě, že oficiální a i hmatatelný důvod je zdržení dodávek, jenže to Thajsko pocítilo i v případě BTR-3 i když ne tak extrémní. T-84 i BTR-4 má stejného výrobce, tak věci i do sebe zapadaj. To, že první várka tanků má technické problémy ti každý nenapíše, protože to není zajímavý. I T-90 měl v Indii zpočátku problémy způsobené špatnou údržbou páč Indie chtěla ušetřit za školení mechaniků. A zkus mi to najít na webu, najdeš minimální zmínky. Thajsku se nediv, první várka má technické potíže a další je problém dodat. Charkov má celkově problémy s kvalitou výroby.Skrýt celý příspěvekMALI Nič nie je "zadarmo" ... nevieme podmienky kontraktu. Firma môže mať veľké záväzky, môže chcieť od nového majiteľa zmluvne udržať zamestnanosť a pod. Samozrejme to môže ...Zobrazit celý příspěvek
MALI
Nič nie je "zadarmo" ... nevieme podmienky kontraktu. Firma môže mať veľké záväzky, môže chcieť od nového majiteľa zmluvne udržať zamestnanosť a pod.
Samozrejme to môže byť i dobrá kúpa, ale v mnohom závisí od politického vývoja v Srbsku, ktorý je veľmi zložitý ....
semtam
Obávam sa, že ide zo strany militarybox-u o blud ....
Nedávajú žiadny odkaz na zdroj a nik iný to netvrdí. Čo by si taký Sputnik určite nenechal ujsť .... a to deň predtým problémy s Oplotmi komentoval ....
A nič som nenašiel na žiadnom anglicky, česky, slovensky ani rusky píšucom webe - ak má niekto nejaký relevantný ... alebo aspoň nejaký zdroj ... nech ho zverejní.Skrýt celý příspěvekTo semtam: ... díky za upřesnění...ten článek je vlastně jen o RM, ale nějak mne směrem k tomu dělu ovlivnila diskuze. S obnovením raketometů v AČR se tuším, výhledově počítá, ...Zobrazit celý příspěvek
To semtam:
... díky za upřesnění...ten článek je vlastně jen o RM, ale nějak mne směrem k tomu dělu ovlivnila diskuze.
S obnovením raketometů v AČR se tuším, výhledově počítá, takže alespoň na ty RM by to bylo k něčemu.Skrýt celý příspěvekMALI Pokud jsem to dobře pochopil, tak 14.octobar nevyrábí NORU, ale soustřeďuje se jen na raketomety. Nechci machrovat, ale kdysi jsem tu psal, že LRSVM Morava a další by mohli ...Zobrazit celý příspěvek
MALI
Pokud jsem to dobře pochopil, tak 14.octobar nevyrábí NORU, ale soustřeďuje se jen na raketomety. Nechci machrovat, ale kdysi jsem tu psal, že LRSVM Morava a další by mohli posloužit k obnovení raketového vojska AČR. A možná se tak stane.
Ohledně NORY B52, zde je tu také šance, že se z ní udělá česko-srbská houfnice. I když nespadá pod Octobar, ale Octobar asi zůstane pod SDPR, tak jistá komunikace tam bude.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...