Indonésie má zájem o americké stíhačky F-16
- 24. 1. 2018
- 63 komentářů
- Jan Grohmann
Americký ministr obrany Jim Mattis byl v těchto dnech na oficiální návštěvě Indonésie. Mattis se snaží s Indonésií obnovit vojenskou spolupráci, mimo jiné i pomocí dodávek amerických zbraňových systémů. Indonésie projevuje zájem například o další stíhačky F-16 Fighting Falcon.
Spojené státy se snaží navázat vojenskou spolupráci s Indonésií poté, co Washington na Jakartu uvalil vojenské embargo po indonéských nepokojích v roce 1998. Spojené státy například přerušily spolupráci s indonéskou speciální jednotkou Kopassus, která se měla ve zmíněném roce 1998 podílet na násilných činech vůči Indonésanům čínského původu.
Mattis poznamenal, že mnoho obvinění proti jednotce Kopassus jsou stará dvě desetiletí a dodal, že bude pracovat v rámci stávajících amerických zákonů, aby prozkoumal způsoby, jak opět s jednotkou navázat spolupráci.
Zájem Spojených států je pochopitelný – na více než 17 000 indonéských ostrovech žije 261 milionů lidí. Indonésie je třetí největší demokracie světa (po Indii a USA) a také země s největším počtem muslimských obyvatel. Indonésie má navíc s Čínou v jihočínském moři územní spory. Spojené státy proto plánují s Indonésií postupovat společně proti rostoucím mocenským zájmům Číny v Jihočínském moři, kde každý rok propluje zboží v hodnotě 3 biliony dolarů.
Jednou ze zásadních oblastí, které posilují strategické partnerství mezi zeměmi, je prodej zbraní. Spojené státy již indonéské armádě předaly první tři bitevní vrtulníky AH-64 Apache (objednáno osm kusů) a indonéskému letectvu (TNI–AU) 23 víceúčelových amerických stíhaček F-16C/D Block 52ID.
Stíhačky F-16C/D Block 52ID byly dodány do Indonésie v rámci programu Peace Bima Sema II v hodnotě 750 milionů dolarů. První F-16C/D Block 52ID TNI–AU obdrželo v roce 2014 a poslední dvě před několika dny. Verze "Block 52ID" jsou původně stíhačky F-16C/D Block 25 (výroba 1985-1986) americké národní gardy vylepšené podle indonéských potřeb.
Američtí představitelé navíc uvedli, že Indonésie projevila zájem o dalších 48 stíhaček F-16 v hodnotě 4,5 miliardy dolarů. Oficiálně ale Indonésie uvedla, že ještě zvažuje všechny možnosti a také počet letadel, které skutečně potřebuje. Půjde ale nepochybně o násobky čísla 16, protože právě tolik letadel slouží v jedne letce indonéského letectva.
Letecký web Aviation Week například uvedl, že Indonésie sice plánuje nakoupit západní letadla, ale zvažuje i další varianty, například Eurofighter Typhoon, Saab Gripen nebo Dassault Rafale. Podle informací Aviation Week letectvo dává přednost F-16, ale vážné rozhovory jsou vedeny i o dodávkách Eurofighterů.
TNI–AU kromě zmíněných 23 moderních F-16 má ve výzbroji devět starších F-16A/B Block 15 (tři další byly ztraceny při nehodách) – starší F-16 Indonésie plánuje vylepšit na standard F-16V Viper.
Předání prvních F-16C/D Block52ID indonéskému letectvu.
Kromě toho letectvo provozuje 16 ruských víceúčelových stíhaček Su-27SK/SKM (5 ks) a Su-30MKK/MK2 (11 ks). Pro vedení boje vzduch-vzduch má letectvo k dispozici také lehké stíhačky F-5E. Kromě toho pro bitevní účely TNI-AU využívá lehké turbovrtulové letouny Embraer EMB 314 a lehké proudové Hawk 200.
Plán nakoupit západní stíhačky pravděpodobně neovlivní chystanou akvizici 11 ruských stíhaček Su-35, které mají nahradit lehké stíhačy F-5E. Podle Yuyu Sustina, maršála indonéského letectva, finální smlouva o nákupu Su-35 bude uzavřena tento měsíc. V červenci 2017 Indonésie uvedla, že za Su-35 zaplatí 1,14 miliardy dolarů. Z této částky 570 milionů dolarů Jakarta zaplatí vývozem různých výrobků do Ruska.
Podle Aviation Week nemusí mít ruské zbrojní firmy strach, že je Spojené státy vytlačí z indonéského trhu. Po zkušenostech s americkým zbrojním embargem Jakarta plánuje trvale nakupovat výzbroj, především bojové letouny, i od nezápadních dodavatelů.
Na závěr dodejme, že TNI-AU plánuje od roku 2024 provozovat minimálně 180 stíhacích letounů. Nyní má však TNI-AU pouze 48 stíhaček.
Zdroj: Reuters, IndoMiliter
Související články
Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry
Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...
- 24.11.2016
- 15 komentářů
- Tisková zpráva
Indonésie kupuje ruské víceúčelové stíhačky Su-35
Po dvou letech vyjednávaní se Moskva s Jakartou dohodli na prodeji špičkových víceúčelových ...
- 09.08.2017
- 36 komentářů
- Jan Grohmann
Životní příběh ruské stíhačky Su-35
Francouzský časopis Air & Cosmos zveřejnil článek Tout sur le Su-35 popisující “životní příběh” ...
- 03.01.2018
- 119 komentářů
- Jan Grohmann
Bahrajn kupuje stíhačky F-16 a zachraňuje americká pracovní místa
V listopadu minulého roku malý ropný stát Perského zálivu Bahrajn podepsal smlouvu na nákup 16 ...
- 21.01.2018
- 103 komentářů
- Jan Grohmann
Dívám se na seznam sestřelu iránských F-14 do 1988. Je tam 159 potvrzených a 34 nepotvrzených sestřelů a Mig-29 tam není. Iránci ale taky neměli rádi jejich Mig-29 a pro ně ...Zobrazit celý příspěvek
Dívám se na seznam sestřelu iránských F-14 do 1988.
Je tam 159 potvrzených a 34 nepotvrzených sestřelů a Mig-29 tam není.
Iránci ale taky neměli rádi jejich Mig-29 a pro ně Mig-23 a hlavně Mig-25 měli podstatně větší cenu.
V jednom z jejich mála pokusů o utok na letadla koalice Mig-29 sloužili jako návnada pro F-15, zatímco Mig-25 prováděli přepad z boku. GCI ale špatně odhadlo vzdálenosti kvůli rušení a Mig-25 se dostali před F-15.Skrýt celý příspěvekMarthy No zrovna stroj Tu-95 veľmi životnosťou nevyniká .... dnešné stroje boli vyrobené na konci socialistickej éry, resp. krátko po vzniku Ruska, pôvodné Tu-95 boli pri tej ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy
No zrovna stroj Tu-95 veľmi životnosťou nevyniká .... dnešné stroje boli vyrobené na konci socialistickej éry, resp. krátko po vzniku Ruska, pôvodné Tu-95 boli pri tej príležitosti vyradené, takže sú to stroje staré cca len 30 rokov ...
Ak si niekto zaslúži vyznamenanie za udržiavanie strojov bez podpory domovskej krajiny tak je to Irán. Samozrejme je to dané i klímou, ale iránci si dnes už "prastaré" stroje F-14A cenia viac ako novšie MiG-y 29. A tie toho nalietali dosť a majú na konte desiatky zostrelov - mimochodom i strojov MiG-29.
Ono udržiavanie strojov MiG-29 a Su-22 u Poliakov má zmysel. So zmenšujúcim sa počtom kusov nie je problém "kanibalizovať", na rozdiel od strojov F-16, kde musia všetko platiť .... nehovoriac o nejakej havárii .... pri ruských strojov ich to mimo života a zdravia pilota nemusí veľmi trápiť.
Tak či tak sa pripravuje ich náhrada a bude naozaj zaujímavé ktorým smerom sa vyberie ultrakatolícka vláda, ktorá sa neznesie skoro s nikým ....
Vzhľadom na to, že sľubovala rozdávať, tak čakám, že prednosť dostane lacnejšie riešenie - t.j. nákup strojov F-16 a linka na tieto stroje bude mať pár rokov čo robiť.Skrýt celý příspěvekPro Marthy - po wyczerpaniu godzinowego resursu można jeszcze (gdy ma się zaplecze remontowe - jak PL) eksploatować "według stanu technicznego" Tak się dzieje z Su22 które już ...Zobrazit celý příspěvek
Pro Marthy - po wyczerpaniu godzinowego resursu można jeszcze (gdy ma się zaplecze remontowe - jak PL) eksploatować "według stanu technicznego"
Tak się dzieje z Su22 które już dawno wyczerpały resurs godzinowy...
Tyle że wówczas koszty 1 h lotu są wyższe (częste i bardzo dokładne przeglądy maszyn)
Z MiG jest tak że jak nie wstawisz nowego radaru to nowe pocisku nie mają sensu...
A instalacja radaru to nie taka prosta sprawa - o czym przekonali się Rumuni modernizując MiG21 do Lancer
Naprawdę ciężko porównywać maszyny rosyjskie i amerykańskie - to inne wymagania inna wizja
Zobacz - Rosjanie maja 3 typy maszyn
myśliwsko-bombowy - Su 34
dwumiejscowy "szkolno-bojowy" - Su-30
i jednomiejscowy myśliwiec - Su 35
Każdy z nich jest tańszy od np. F-16
Ale żaden nie robi tego wszystkiego co można zrobić F-16
Dla Rosji - kraju lądowego, z licznym lotnictwem to ma sens...
Tak samo miał sens mniejszy resurs - w sytuacji gdy maszyny operują np. w Azji, na Syberii w trudnym klimacie (przy braku infrastruktury) lepiej wymieniać je co 25 lat niż prowadzić dokładne analizy struktury każdego płatowca celem przedłużenia resursu...Skrýt celý příspěvekDusan Nevím v jakém stavu jsou Polské Mig-29,ale na mnoha příkladech jde vidět že u vojenských letounů se dá životnost dost protáhnout,viz Tu-95,B-59,Mig-21,F-4 ap...pokud se to ...Zobrazit celý příspěvek
Dusan
Nevím v jakém stavu jsou Polské Mig-29,ale na mnoha příkladech jde vidět že u vojenských letounů se dá životnost dost protáhnout,viz Tu-95,B-59,Mig-21,F-4 ap...pokud se to té či oné armádě vyplatí.
U Poláků je největší problém politický,snaží se vybudovat co nejsilnější armádu zcela jednostranně pro případnou válku proti Rusku-a je dost úsměvné že stále používají Ruskou techniku,třeba ty Migy-i kdyby v nich nebyl žádný softwarový chyták tak by byly brzo nepoužitelné,bez náhradních dílů,kromě toho Rusko by si s těmi Migy snadno poradili,nikdo je nezná lépe než oni.
S toho soudím že buď:Poláci mají velké oči,ale nikoli finance,nebo že strašení Ruskem je tam (nejen tam) móda,třeba kvůli hlasům ve volbách,a vojenské velení Polska chápe že vojenský útok Ruska na Polsko/Evropu je nesmysl.Podobně jako u nás někteří politici "chytají"hlasy na obavy obyvatel s imigrantů.Skrýt celý příspěvekMarthy Poľské MiG-y 29 majú už len malú životnosť. I srbské MiG-y vyradené z ruského letectva sa majú generálkovať a vraj i modernizovať. O tej modernizácii pochybujem, lebo ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy
Poľské MiG-y 29 majú už len malú životnosť. I srbské MiG-y vyradené z ruského letectva sa majú generálkovať a vraj i modernizovať. O tej modernizácii pochybujem, lebo životnosť po GO má byť cca 10 rokov čo z toho robí nerentabilný podnik.
Vzhľadom na to, že Poliaci nedostanú nové stroje skôr ako za nejakých 5 - 7 rokov ... tak je to akurát v čase "dožitia" ruských strojov Su-22 a MiG-29.
Stroje F-16 sa stále "recyklujú" - prípad rumunských už dva krát vyradených strojov je dosť typický ... dokonca Izrael ponúka svoje staré F-16A/B na predaj a to nikto nepochybuje o tom, že toho majú nalietané dosť.Skrýt celý příspěvekLukas-co je to přesně ten resurs,životnost letadla nebo doba do generální opravy? Jinak,určitě by MIG dokázal starší letadla modernizovat i podstatně,podle přání zákazníka-pokud ...Zobrazit celý příspěvek
Lukas-co je to přesně ten resurs,životnost letadla nebo doba do generální opravy?
Jinak,určitě by MIG dokázal starší letadla modernizovat i podstatně,podle přání zákazníka-pokud by měl zájem a peníze.
Je jasné že Polské Mig-29 výrobce nebude modernizovat,a pokud ano (kdyby o to byl v Polsku zájem)tak by šlo spíš o GO,prodloužení životnosti letadel-ne proto že by MIG nedokázal modernizovat své starší letouny,ale s politických důvodů-Rusko a Polsko nejsou zrovna přátelé :)
Jinak F-16 (a MIG-35) budou stále vhodné pro krajiny co si nebudou moci dovolit letouny stealth-jako třeba tahle Indonésie.Skrýt celý příspěvek12 F-16D i 36 F-16C Każda eskadra to 12 F-16C + 4 F-16D F-16D w przeciwieńswie do Miga-29UB jest w pełni bojową maszyną Nie ma co porównywać maszyn rosyjskich i ...Zobrazit celý příspěvek
12 F-16D i 36 F-16C
Każda eskadra to 12 F-16C + 4 F-16D
F-16D w przeciwieńswie do Miga-29UB jest w pełni bojową maszyną
Nie ma co porównywać maszyn rosyjskich i amerykańsikch - to inna filozofia
Amerykańska maszyna ma 4500 h resursu (F-16), który można zwiększyć do 8000 h
(A Amerykanie już certyfikują na 12000!)
W Rosji MiG ma 2500 h ma też mniejszy potencjał modernizacyjny
Możesz kupić droższa amerykańską maszynę za 15 lat ja zmodernizować (za 30% kosztów nowej) i bezpiecznie latać przez 35 lat
Albo tańszą - rosyjską i po 25 latach kupić nową... (Podobną ale "nowocześniejszą")
To jest diametralna różnica filozofii projektowania i eksploatacjiSkrýt celý příspěvekW I Z E Poliaci pokiaľ viem nelietajú iba na dvojmiestnych F-16D ale väčšinu majú jednomiestnych F-16C. Ale možno sa mýlim, evidentne máte k dispozícii exkluzívne informácie ... Zobrazit celý příspěvek
W I Z E
Poliaci pokiaľ viem nelietajú iba na dvojmiestnych F-16D ale väčšinu majú jednomiestnych F-16C. Ale možno sa mýlim, evidentne máte k dispozícii exkluzívne informácie ...Skrýt celý příspěvekF-35 kritizuje každý? Jedině ve fantazii ruských trollů. Nadšené zkušenosti izraelských a dalších pilotů jsou americká propaganda... Ach jo.
F-35 kritizuje každý? Jedině ve fantazii ruských trollů. Nadšené zkušenosti izraelských a dalších pilotů jsou americká propaganda... Ach jo.
Poliaci si svoje stroje MiG-29 "šanujú" čo je vidieť z toho, že na rozdiel od ruska slúžia u bojových útvarov. Pôvodné stroje (9.12, 9.13) už sú z bojových letiek ruského letectva ...Zobrazit celý příspěvek
Poliaci si svoje stroje MiG-29 "šanujú" čo je vidieť z toho, že na rozdiel od ruska slúžia u bojových útvarov. Pôvodné stroje (9.12, 9.13) už sú z bojových letiek ruského letectva vyradené a už slúžia bojovo len v Arménsku de facto ako arménska PVO. Ostatné dosluhujú pri výcviku. To je dôvod prečo napr. Srbi dostali 6 ks z týchto strojov a Rusi ich ponúkali i napr. Argentíne.
Stroje F-16 sú len o pár rokov staršie, ale ich životnosť je neporovnateľne vyššia. Po skúškach výrobca vyhlásil, že okolo 80 rokov !!! čo znamená, že i staré stroje môžu lietať ešte veľmi dlho a má perspektívu nakúpiť i staršia stroje a modernizovať ich.
Moderné MiGy 29K/M/35 nie sú veľmi v kurze. Používa stroje MiG-29K len ruské a indické letectvo, pričom Indovi sa netaja nespokojnosťou s nimi ....
O zaradení strojov MiG-35 do výzbroje ruského letectva stále nebolo rozhudnuté a dodávka MiG-ov 35 (resp. skôr MiG-ov 29M) Egyptu bola o politických dohodách medzi Ruskom a sponzormi Egypta (SAE, SA).
Ruské stroje sú bezpochyby lacnejšie pri nákupe ... pri celkových nákladoch by som o tom však pochyboval. Už len spotreba je evidentné u ruských strojov násobná oproti F-16 ....a o peniaze ide v prvom rade ...
Na to, že sú F-35 "prúserové" tak idú dosť dobre na odbyt .... napriek značnej cene.Skrýt celý příspěvekPavolR: F 16 V s dosahom radaru 300 km a moznosou strielat AMRAAM na 170 km v kombinacii s AWACS budu nad Juhocinskym morom pre cinske Su 27, ale tiez Su 35 velmi neprijemnym ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR: F 16 V s dosahom radaru 300 km a moznosou strielat AMRAAM na 170 km v kombinacii s AWACS budu nad Juhocinskym morom pre cinske Su 27, ale tiez Su 35 velmi neprijemnym superom.Skrýt celý příspěvek
W I Z E: Treba si uvedomiť, že Indonézia zbrojí hlavne kvôli Číne. Potrebujú na to stroje s čo najlepším pomerom výkon/udržiavanie od krajiny, ktorá im ich v prípade potreby bude ...Zobrazit celý příspěvek
W I Z E:
Treba si uvedomiť, že Indonézia zbrojí hlavne kvôli Číne. Potrebujú na to stroje s čo najlepším pomerom výkon/udržiavanie od krajiny, ktorá im ich v prípade potreby bude ochotná nahradiť a to veľmi rýchlo. Nikdy totiž nebudú mať ani zďaleka také silné letectvo ako Čína. Sotvaktoré lietadlo je možné nahrádzať takým tempom ako F-16, vzhľadom na ohromné množstvo uskladnených kusov, do ktorých stačí iba vmontovať novú elektroniku, ktorej výrobu majú Američania rozbehnutú na plné obrátky.
Nad Juhočínskym morom bude ich najvážnejším súperom Su-35 (popri Su-30 a čínskych mutáciách Su-27), čiže je logické, že popri F-16 nakúpia aj nejaké Su-35, nielen kvôli diverzifikácii, ale aj oboznámeniu sa, čo proti nim Číňania môžu nasadiť a výcviku boja proti týmto lietadlám.Skrýt celý příspěvekNo, trochu nechápu logiku Indonésie. Za 1. F-16 není to nejlepší co může ze západu koupit a cenově je to i vůči tomu, že jde v podstatě furt o stíhač dokonce starší než je ...Zobrazit celý příspěvek
No, trochu nechápu logiku Indonésie.
Za 1. F-16 není to nejlepší co může ze západu koupit a cenově je to i vůči tomu, že jde v podstatě furt o stíhač dokonce starší než je MiG-29 o stíhač masivně dražší než dle testů snad ještě starší F-15 kterou by z vyřazování modernizovaných kusů od USA mohli koupit 2x více než F-16 za stejnou cenu za kterou chtějí koupit tento malý počet kusů F-16 a nyní se dostáváme právě k tomu, že na tak velkou zemi i pro letecký boj spíše než pozemní o dost malý počet letadel. Indonésie by jich potřebovala minimálně 300 stíhačů, nikoliv 180 což je počet stíhačů kterým disponuje masivně menší Polsko a věřte, že by na více Indonésie prachy měla. Tak chudá není.
Pak tu máme druhý aspekt, když mají většinu letectva tvořenou modernizacema a nebo dokonce novejma Ruskejma stíhačema 4++ generace jako je Su-30 a Su-35 či MiG-29K, což jsou ruku na srdce stíhače už o generaci v podstatě dále než F-16 a reálně stojí méně než F-16 a jsou celkově univerzálnější. Nemluvě o masivně nižší ceně náhradních dílů.
Ano, dá se argumentovat, že podobně staví letectvo Polsko, alá MiG-29 + F-16D, ale zase i Poláci mají problém mít oba ekvivalenty stíhačů a např. u nich hraje roli to, že Migů mají méně a díky nepřátelskému postoji k Rusku odmítají odebírat díly, takže jim Migy i rychleji chátrají.
Takže myslím, že by měla Indonésie stavět na Ruských letadlech, protože to vyjde nejen levněji a to i kdyby koupili větší počet kusů než západních, ale také jim Rusko nabízí za nižší ceny v podstatě o generaci lepší stíhače než nabízí USA. Či minimálně stejně kvalitní co by nabídlo USA, protože USA v podstatě nic jiného krom F-16, F-15 a F-18 a u F-18 si dává pozor kam to exportuje a docela průserové F-35 neexportuje a na F-35 by už Indonésie fakt neměla, jako na 12 letadel by možná měla, ale to je tak malý počet kusů, až je zbytečný.
To už aby si Indonésie radši počkala na Ruský Su-57 což bude i technicky dle všeho lepší než US F-22 raptor, no skoro jasně lepší i díky tomu že se USA rozhodlo na F-22 vykašlat a odmítá je exportovat a možná půjde údržbově a i technicky o lepší stroj než bude exportní verze F-35 kterou kritizuje skoro každý kdo dostal prvních pár kusů na výcvik...
Popravdě, to i eurofightery, mirage či gripeny dokáčí s Ruskými či bývalými sovětskými ekvivalenty lépe než americké stíhače. :)Skrýt celý příspěvekNa pewno nie kupimy maszyn od Rosji Już teraz jest problem z zakupem silników RD-33 (kupowane są via Białoruś przez pośredników - za wyższą cenę i niekoniecznie w 100% legalnie ...Zobrazit celý příspěvek
Na pewno nie kupimy maszyn od Rosji
Już teraz jest problem z zakupem silników RD-33 (kupowane są via Białoruś przez pośredników - za wyższą cenę i niekoniecznie w 100% legalnie )
Problemem MiG jest przestarzała awionika... Tego nie przeskoczą WZL (które owszem prezentowały ofertę westernizacji MiG 29 i nawet integracji z AIM-120- ale to są fantasmagorie )
Nie mówiąc już o resursach maszyn, to jedyny sens miałby integracja nowego termonamiernika i pocisków na podczerwień
Trochę mało jak na myśliwiecSkrýt celý příspěvekSrovnávat polské MiG-29 a F-16 je trošku složitější. Nutno si uvědomit , že to není stejná váhová kategorie , už samotný fakt dvou motorů u MiG-29 je dost zásadní. Rusko Polské ...Zobrazit celý příspěvek
Srovnávat polské MiG-29 a F-16 je trošku složitější.
Nutno si uvědomit , že to není stejná váhová kategorie , už samotný fakt dvou motorů u MiG-29 je dost zásadní.
Rusko Polské vztahy jsou tradičně velmi napjaté a tam se nedá s nějakou extra výhodnou nabídkou moc počítat. Takže pokud nyní budou Poláci něco nakupovat od Ruska tak jistě zaplatí tu nejvyšší možnou cenu. Naopak od USA dostanou pravděpodobně tu možnou nejnižší.Skrýt celý příspěvekFlader :naprosto souhlasim! Polaci uz se vyjadrili nekolikrat. A jejich vyhodnoceni je jasne mig-29 je snad nejnarocnejsi i nakladnesji co kdy meli. Vice mene i Indove jsou ...Zobrazit celý příspěvek
Flader :naprosto souhlasim! Polaci uz se vyjadrili nekolikrat. A jejich vyhodnoceni je jasne mig-29 je snad nejnarocnejsi i nakladnesji co kdy meli. Vice mene i Indove jsou zklamani z mig-29 kubiku. Proto maji zajem o jine namorni letouny ikdyz to budou mit tezke.Skrýt celý příspěvek
Takže automechanik nevie povedať aký je rozdiel medzi Toyotou a Volkswagenom keď potrebuje rozobrať motor? Mne by celkom stačilo keby taký mechanik povedal... ,, Keď potrebujeme ...Zobrazit celý příspěvek
Takže automechanik nevie povedať aký je rozdiel medzi Toyotou a Volkswagenom keď potrebuje rozobrať motor? Mne by celkom stačilo keby taký mechanik povedal... ,, Keď potrebujeme vymeniť motor tak na tomto lietadle to ide ľahšie ako na tomto druhom lebo je tam viac miesta, lepší prístup, menej káblov...."Skrýt celý příspěvek
Miroslav: Proč by si třeba i skladník ve šroubárně nemohl přečíst Vergilia v originále... No já mám za to, že hodnocení letadla z hlediska jeho vhodnosti pro letectvo dané země ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav:
Proč by si třeba i skladník ve šroubárně nemohl přečíst Vergilia v originále...
No já mám za to, že hodnocení letadla z hlediska jeho vhodnosti pro letectvo dané země je nepoměrně složitější problematika na to, aby ji dokázal rozseknout letecký mechanik, který řeší jen malou výseč tak komplexní věci.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...