Indonésie má zájem o americké stíhačky F-16
- 24. 1. 2018
- 63 komentářů
- Jan Grohmann
Americký ministr obrany Jim Mattis byl v těchto dnech na oficiální návštěvě Indonésie. Mattis se snaží s Indonésií obnovit vojenskou spolupráci, mimo jiné i pomocí dodávek amerických zbraňových systémů. Indonésie projevuje zájem například o další stíhačky F-16 Fighting Falcon.
Spojené státy se snaží navázat vojenskou spolupráci s Indonésií poté, co Washington na Jakartu uvalil vojenské embargo po indonéských nepokojích v roce 1998. Spojené státy například přerušily spolupráci s indonéskou speciální jednotkou Kopassus, která se měla ve zmíněném roce 1998 podílet na násilných činech vůči Indonésanům čínského původu.
Mattis poznamenal, že mnoho obvinění proti jednotce Kopassus jsou stará dvě desetiletí a dodal, že bude pracovat v rámci stávajících amerických zákonů, aby prozkoumal způsoby, jak opět s jednotkou navázat spolupráci.
Zájem Spojených států je pochopitelný – na více než 17 000 indonéských ostrovech žije 261 milionů lidí. Indonésie je třetí největší demokracie světa (po Indii a USA) a také země s největším počtem muslimských obyvatel. Indonésie má navíc s Čínou v jihočínském moři územní spory. Spojené státy proto plánují s Indonésií postupovat společně proti rostoucím mocenským zájmům Číny v Jihočínském moři, kde každý rok propluje zboží v hodnotě 3 biliony dolarů.
Jednou ze zásadních oblastí, které posilují strategické partnerství mezi zeměmi, je prodej zbraní. Spojené státy již indonéské armádě předaly první tři bitevní vrtulníky AH-64 Apache (objednáno osm kusů) a indonéskému letectvu (TNI–AU) 23 víceúčelových amerických stíhaček F-16C/D Block 52ID.
Stíhačky F-16C/D Block 52ID byly dodány do Indonésie v rámci programu Peace Bima Sema II v hodnotě 750 milionů dolarů. První F-16C/D Block 52ID TNI–AU obdrželo v roce 2014 a poslední dvě před několika dny. Verze "Block 52ID" jsou původně stíhačky F-16C/D Block 25 (výroba 1985-1986) americké národní gardy vylepšené podle indonéských potřeb.
Američtí představitelé navíc uvedli, že Indonésie projevila zájem o dalších 48 stíhaček F-16 v hodnotě 4,5 miliardy dolarů. Oficiálně ale Indonésie uvedla, že ještě zvažuje všechny možnosti a také počet letadel, které skutečně potřebuje. Půjde ale nepochybně o násobky čísla 16, protože právě tolik letadel slouží v jedne letce indonéského letectva.
Letecký web Aviation Week například uvedl, že Indonésie sice plánuje nakoupit západní letadla, ale zvažuje i další varianty, například Eurofighter Typhoon, Saab Gripen nebo Dassault Rafale. Podle informací Aviation Week letectvo dává přednost F-16, ale vážné rozhovory jsou vedeny i o dodávkách Eurofighterů.
TNI–AU kromě zmíněných 23 moderních F-16 má ve výzbroji devět starších F-16A/B Block 15 (tři další byly ztraceny při nehodách) – starší F-16 Indonésie plánuje vylepšit na standard F-16V Viper.
Předání prvních F-16C/D Block52ID indonéskému letectvu.
Kromě toho letectvo provozuje 16 ruských víceúčelových stíhaček Su-27SK/SKM (5 ks) a Su-30MKK/MK2 (11 ks). Pro vedení boje vzduch-vzduch má letectvo k dispozici také lehké stíhačky F-5E. Kromě toho pro bitevní účely TNI-AU využívá lehké turbovrtulové letouny Embraer EMB 314 a lehké proudové Hawk 200.
Plán nakoupit západní stíhačky pravděpodobně neovlivní chystanou akvizici 11 ruských stíhaček Su-35, které mají nahradit lehké stíhačy F-5E. Podle Yuyu Sustina, maršála indonéského letectva, finální smlouva o nákupu Su-35 bude uzavřena tento měsíc. V červenci 2017 Indonésie uvedla, že za Su-35 zaplatí 1,14 miliardy dolarů. Z této částky 570 milionů dolarů Jakarta zaplatí vývozem různých výrobků do Ruska.
Podle Aviation Week nemusí mít ruské zbrojní firmy strach, že je Spojené státy vytlačí z indonéského trhu. Po zkušenostech s americkým zbrojním embargem Jakarta plánuje trvale nakupovat výzbroj, především bojové letouny, i od nezápadních dodavatelů.
Na závěr dodejme, že TNI-AU plánuje od roku 2024 provozovat minimálně 180 stíhacích letounů. Nyní má však TNI-AU pouze 48 stíhaček.
Zdroj: Reuters, IndoMiliter
Související články
Češi dodají do Indonésie Pandury a Tatry
Významným úspěchem skončila účast holdingu CZECHOSLOVAK GROUP (CSG) na sedmém ročníku mezinárodního ...
- 24.11.2016
- 15 komentářů
- Tisková zpráva
Indonésie kupuje ruské víceúčelové stíhačky Su-35
Po dvou letech vyjednávaní se Moskva s Jakartou dohodli na prodeji špičkových víceúčelových ...
- 09.08.2017
- 36 komentářů
- Jan Grohmann
Životní příběh ruské stíhačky Su-35
Francouzský časopis Air & Cosmos zveřejnil článek Tout sur le Su-35 popisující “životní příběh” ...
- 03.01.2018
- 119 komentářů
- Jan Grohmann
Bahrajn kupuje stíhačky F-16 a zachraňuje americká pracovní místa
V listopadu minulého roku malý ropný stát Perského zálivu Bahrajn podepsal smlouvu na nákup 16 ...
- 21.01.2018
- 103 komentářů
- Jan Grohmann
Luky: lepší IR seeker se vztahuje na IRST KOLS v Mig-29, ne o IRST obecně. The IRST is a backup system heavily dependent of ranging via radar (you can't obtain range ...Zobrazit celý příspěvek
Luky: lepší IR seeker se vztahuje na IRST KOLS v Mig-29, ne o IRST obecně.
The IRST is a backup system heavily dependent of ranging via radar (you can't obtain range information via IRST KOLS) or GCI operator (he tell you where the bandit is _heading_ you place the IR strobe in such a heading and uncage the IR seeker and launch. You can also use it to support radar azimuth-tracking, and into Laser-range-finder range, also rangefinding. Is not a SA agumentation system, because it can not measure range along, as per example AAN/AS-42 in the F-14D.
---
Picarda radši nelinkuj, ten je schopný vymyslet si téměř cokoliv co se mu hodí.
Tady je když tak podstatně lepší článek:
https://basicsaboutaerodynamic...
---
Marthy: tady máš seznam sestřelů koalice a F1 tam máš hned několik
http://www.rjlee.org/air/ds-aa... Skrýt celý příspěvekMarthy
Nárokovať si piloti MiG-ov 29 nárokovali, ale v irácko-iránskej vojne z tých dvoch iránskych F-14 ostal jeden ... a i ten zostrelila Mirage F-1.Marthy
Nárokovať si piloti MiG-ov 29 nárokovali, ale v irácko-iránskej vojne z tých dvoch iránskych F-14 ostal jeden ... a i ten zostrelila Mirage F-1.já měl za to, že se Irán Pouštní bouře neúčastnil... http://www.acig.info/artman/pu... Shania - tak on IRST může být "jan zvětšený IR seeker", ale má dosah ...Zobrazit celý příspěvek
já měl za to, že se Irán Pouštní bouře neúčastnil...
http://www.acig.info/artman/pu...
Shania - tak on IRST může být "jan zvětšený IR seeker", ale má dosah třeba několik desítek kilometrů, narozdíl od hlavice rakety, která má dosah pár kilometrů....
tady třeba populární článek
https://defenseissues.net/2015... Skrýt celý příspěvekIrácké Mig-29 si nárokují (mimo jiné) 2 sestřelené Íránské F-14 a několik spojeneckých letounů při operaci pouštní bouře.Nebylo to potvrzeno druhou stranou.Stejně tak si nárokují ...Zobrazit celý příspěvek
Irácké Mig-29 si nárokují (mimo jiné) 2 sestřelené Íránské F-14 a několik spojeneckých letounů při operaci pouštní bouře.Nebylo to potvrzeno druhou stranou.Stejně tak si nárokují F-15 USF 5 sestřelů Migů29,taktéž bez potvrzení.
Ale zaráží mě že jsem nikde neslyšel že by si při operaci pouštní bouře nárokovali nějaký sestřel Irácké Mirage F1,přitom těch letounů měl Irák asi 110 a údajně jimi byly vyzbrojeny elitní jednotky,byla to páteř Iráckého stíhacího letectva.Jen vím že část s nich (asi 25) dezertovalo do Íránu,a v současnosti Irák těmito letouny vůbec nedisponuje.Skrýt celý příspěvek...otázka co je pod tím krytem...může tam být i něco jiného, případně prázdno :) Každopádně jsem někde dříve četl, že zrovna IRST je u MiG-29 jedna z věcí nejhořších na údržbu. ...Zobrazit celý příspěvek
...otázka co je pod tím krytem...může tam být i něco jiného, případně prázdno :)
Každopádně jsem někde dříve četl, že zrovna IRST je u MiG-29 jedna z věcí nejhořších na údržbu. Takže krom toho, že nevěřím, že by Sověti dodali koncem 80tých let do Iráku jejich nová IRST, taky nevěřím, že by je v tom bordelu dokázali udržet v provozu.Skrýt celý příspěvekCo jsem se díval, tak očesaná verze 9.12B se lišila prý jen absenci/jiným systémem IFF a neschopností nest atomovky. Stejné stroje dostali i srbové a ty byli prakticky z prvních ...Zobrazit celý příspěvek
Co jsem se díval, tak očesaná verze 9.12B se lišila prý jen absenci/jiným systémem IFF a neschopností nest atomovky. Stejné stroje dostali i srbové a ty byli prakticky z prvních serii pro sovětské letectvo. A pak celá řada uživatelu sama snižovala výkony motoru kvuli lepší vydrži.
"Nižší výkon radaru" je z důvodu, že pozdější modely měli upravu.
O absenci IRST jsem nic nenašel. Nicméně jinde jsem čet, že IRST migu 29 byl stejně jen záložní systém (podstatně to byl jen zvětšený IR seeker) schopný udavat pouze směr (a ne vzdálenost) na rozdíl od toho co měli v Su-27.
---
Irak objednal 137 Mig-29, po odebrání okolo 40 objednávku zrušili a chtěli koupit Flankery a pak přišla DS.
24 stojů dodany v roce 1987-88
6. letka byla operační na začátku 1988, 39. letka na konci 1990 (jiný zdroj zase uvadí data u letek opačně, takže jako vše to chce ověřit).
Hlavní základna byla Tammuz AB západně u Bagdadu, ale měli nasazení i al-Kut ke konci války.
-----
U mig-29 se podle me neda nic svadet na exportni verze, v podstatě všechny verze byli špatné než se začali dělat modernizace a i tam to byl velký problém vzhledem ke stavu ruska. Mig-29 byl hnan do vyzbroje rychle a odnesla to pravě avionika, Su-27 kde byli počatky mnohem těžší vstupoval do služby později na tom byl mnohem líp.
Hlavní problémy:
According to Lt. Col. Johann Köeck who was the commander of the German MiG-29 squadron from September 1995 to September 1997:
1.) “It (MIG-29) has no range, its navigation system is unreliable and the radar breaks often and does not lend it self to autonomous operations”.
2.) "If a mission started with 4400 kg of fuel, start-up, taxy and take off took 400 kg, 1,000 kg were required for diversion to an alternate airfield 50 nm away, and 500 kg for the engagement, including one minute in afterburner, leaving only 2,500 kg of fuel. This limited station time and lack of air-to-air refueling capability ruled the MiG-29s out of meaningful air defense missions."
3.) "Another limitation of the aircraft was its radar that, as Koeck explained, was at least a generation behind the AN/APG-65, and was not line-repairable: if a MiG-29 experienced a radar problem, the aircraft went back into the hangar. The radar had a poor display, giving poor situational awareness, and this was compounded by the cockpit ergonomics. The radar had reliability and lookdown/shootdown problems, hence its poor discrimination between targets flying in formation, and moreover it couldn’t lock onto the target in trail, only onto the lead."
4.) "Nevertheless the onboard systems were still too limited, especially the radar, the radar warning receiver, and the navigation system. These restrictions brought to several problems that the Fulcrum pilots faced in tactical scenarios, such as a poor presentation of the radar information (which led to poor situational awareness and identification problems), a short BVR weapons range and a bad navigation system."
So there we have it. The plane had no range, was limited to 4g's with fuel tanks and according to its own pilots was at least a generation behind (bear in mind pilots usually praise their craft, so it maybe more than two behind).
https://www.amazon.co.uk/How-f... Skrýt celý příspěvektady to vypadá, že IRST ...Zobrazit celý příspěvek
tady to vypadá, že IRST měli:
https://defence.pk/pdf/proxy.p... Skrýt celý příspěvekŽe Iránci nesundali žádnou devětadvacítku, to už se zde řešilo pár let dozadu... Opravdu Irák dostal IČ verze R-27? Já to psal z hlavy, ale fakt mě to zajímá. Dostal k nim i ...Zobrazit celý příspěvek
Že Iránci nesundali žádnou devětadvacítku, to už se zde řešilo pár let dozadu...
Opravdu Irák dostal IČ verze R-27?
Já to psal z hlavy, ale fakt mě to zajímá. Dostal k nim i IRST nebo mohli využít jen hlavici raket, příp. spřažení s radarem?Skrýt celý příspěvekShania Tak som po rokoch vytiahol knihu z poličky a začal študovať. Zistil som, že som sa niekde „kopol“ a iránske stroje nezostrelili ani jediný Mig-29 ..... čím sa ...Zobrazit celý příspěvek
Shania
Tak som po rokoch vytiahol knihu z poličky a začal študovať. Zistil som, že som sa niekde „kopol“ a iránske stroje nezostrelili ani jediný Mig-29 ..... čím sa ospravedlňujem priaznivcom tohto ruského stroja ....
Ale to je asi tak jediné pozitívum jeho nasadenia. V rokoch 1987 a 1988 dostali Iráčania 42 kusov MiG-ov 29 a to 36 ks MiG-ov 29 (9.12B) v exportnej „osekanej“ verzii so zníženým výkonom radaru a 6 dvojmiestnych strojov MiG-ov 29UB (9.51). Ruský autor Jefim Gordon so svojej „biblii“ o strojoch MiG-29 len udáva, že boli použitá v rámci protivzdušnej obrany ... ale „reálne prvé skutočné nasadenie“ irackých strojov bolo až vo vojne v Zálive v roku 1991.
To však je zbytočná „skromnosť“, lebo je samozrejmé, že Iračania chceli využiť svoje moderné stroje čo najskôr a PVO mala dosť práce, lebo Iránci neustále podnikali dlhé prieniky do ich vzdušného priestoru – zväčša išlo o stroje F-4D/E kryté strojmi F-14A.
Teoreticky samozrejme nemal F-4 proti výkonnému a obratnému stroju MiG-29 vybavenému radarom schopným zachytiť i nízkolietajúci objekt žiadnu šancu. Iracké stroje boli vybavené raketami R-27R, R-27T, R-60M a R-60MK. „Osekaný“ radar N019 dokázal navádzať radarovú strelu R-27R na maximálnu vzdialenosť asi 25 km.
Iránci však používali moderný podves pre REB – konkrétne AN/ALQ-119(V)-17 amerického pôvodu vylepšeného v Izraeli. Ten spoľahlivo „vybielil“ radary iráckych MiG-ov 29, a zaručil iránskym strojom beztrestnosť. Bolo niekoľko nárokov zostrelov zo strany MiG-ov 29 ... ale jediným potvrdeným zostrelom sa stal iný Mig-29 raketou R-60, lebo si ho pilot pomýlil so strojom F-14 ... čo je samozrejme skôr o (ne)kvalite irackých pilotov než o ruskom stroji.
Treba zároveň dodať, že napr. jeden ruský pilot bol zhrozený ako vyzerajú zanedbane priestory, kde Iráčania skladujú novodododané stroje ich výzbroj a vybavenie. Špina a bordel sotva pomohli pri udržiavaní spoľahlivej prevádzke ruských strojov
Ak to zhrniem k stroju MiG-29. Jeho toľko cenená obratnosť a veľký výkon boli deklasované hlavne prostriedkami REB.Skrýt celý příspěvekLorgalius
https://www.amazon.com/Iran-Ir...Lorgalius
https://www.amazon.com/Iran-Ir...Marthy: hlavní problém byl v tom, že v podstatě všichni odběratelé sovětské techniky v oblasti roky vyžadovali stroje srovnatelné s těmi západními, tedy hlavně s tím co měl Izrael. ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: hlavní problém byl v tom, že v podstatě všichni odběratelé sovětské techniky v oblasti roky vyžadovali stroje srovnatelné s těmi západními, tedy hlavně s tím co měl Izrael. Začalo to s požadavky na modernější verze Mig-21, nedostatky Mig-23 a Mig-29, který jim prezentovali jako něco co se může měřit s F-14 byl už uplně mimo to co mohli použít jako efektivní zbraňový systém.Skrýt celý příspěvek
Jinak k těm arabským 23 - ano jistě, očesaný byly taky. Ale třeba Syřani už dostávali upravenou MLD... Hlavně je ale dobře znali, věděli v čem převyšují F5, F4 atd. SARH Apex je ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak k těm arabským 23 - ano jistě, očesaný byly taky. Ale třeba Syřani už dostávali upravenou MLD...
Hlavně je ale dobře znali, věděli v čem převyšují F5, F4 atd. SARH Apex je slušná střela, R-60 nesly také.
MiG-29 je pilotážně úplně jiný a pro ně měl jen R-60 a krátký Alamo. To je celkem bídná střela, dle mého názoru projektovaná na dlouhou verzi pro SU-27. Zkrácený vajgl na 29 má krátký nohy.Skrýt celý příspěvekShania neumí skloňovat Irák - vždy má 1. pád Irák a ostatní pády Irán... ---------- K tomu doletu - Jednomotorový MiG-23 má interně cca 4600 kg paliva s tím, že se s vývojem ...Zobrazit celý příspěvek
Shania neumí skloňovat Irák - vždy má 1. pád Irák a ostatní pády Irán...
----------
K tomu doletu - Jednomotorový MiG-23 má interně cca 4600 kg paliva s tím, že se s vývojem nových verzí dost optimalizoval motor. Běžně nese 1 bag, ale pro přelety může i tři (pak ale nemůže měnit geometrii, pokud dva vnější neodstřelí).
Dvoumotorový MiG-29 nesl 3,500 kg. Na forsáži si může užít svých pár minut slávy, kdy na něj nemají.... (proto poznámka o Kometě)
MiG29 může nést přídavnou nádrž, ale má to ve srovnání s např. F-16 spoustu omezení.
Já to letadlo mám rád, jen jsem ti chtěl přiblížit, co jim nesedělo. Dnes už zkušenosti s typem mít budou...ale bohužel taky s jeho údržbou...Skrýt celý příspěvekLuky Kontroloval jsem dolet letounů Mig23/29,u 23 jsem našel 1200-2800 Km (myšleno dle verze,nebo s/bez př.pal.nádrží?)u základní 29 2200 Km..takže zhruba stejný-tolik k ...Zobrazit celý příspěvek
Luky
Kontroloval jsem dolet letounů Mig23/29,u 23 jsem našel 1200-2800 Km (myšleno dle verze,nebo s/bez př.pal.nádrží?)u základní 29 2200 Km..takže zhruba stejný-tolik k "pididoletu" Migu-29 proti dvacet trojce.Výkonově jsou na tom takhle-rychlost +- stejná,stoupavost mnohem lepší u 29,manévrovatelnost taky-nevidím nic v čem by byla 23 lepší.Radar,elektronika?Ta byla proti verzi pro Ruskou armádu ořezaná u obou strojů.
Nicméně o tom že by považovali 23 za lepší než 29 jsem slyšel poprvé tady na fóru od jednoho diskutujícího,takže tak....
No a jako zlatý hřeb musím napsat že letectvo Iránu žádné Mig-23 nemá...:)Skrýt celý příspěvekjsem dneska nějak moc "brutální", bych si to mohl po sobě příště přečíst :D --------- Tak alespoň ještě poznámku - osobně považuji Flogger za rychlejší letadlo, než ...Zobrazit celý příspěvek
jsem dneska nějak moc "brutální", bych si to mohl po sobě příště přečíst :D
---------
Tak alespoň ještě poznámku - osobně považuji Flogger za rychlejší letadlo, než Fulcrum.
MiG-29 má sice silnější motory i vyšší papírovou maximálku, ale jak pilot vypne forsáž, tak jde rychlost dolů svižněji než u 23. Ve spojitosti s nízkou zásobou paliva je to "point defence fighter". Když to přeženu tak skoro takový Me-163 :DSkrýt celý příspěvekMiG-29 je totiž něco zcela jiného, než jeho předchůdci. Dva kýly, velká vztlaková plocha, k tomu brutální uchlastané motory, které dají až nebezpečný výkon za cenu kratičkého ...Zobrazit celý příspěvek
MiG-29 je totiž něco zcela jiného, než jeho předchůdci.
Dva kýly, velká vztlaková plocha, k tomu brutální uchlastané motory, které dají až nebezpečný výkon za cenu kratičkého doletu. Důsledkem je konstantní pilotova zátěž, obtížná trimáž, celková dřina a rozličné vlastnosti letadla během různých režimů letu - a k tomu ještě pididolet. Arabové se prý zezačátku báli zapnout forsáž...
Flogger měl taky svá rizika (dal se myslím nekontrolovatelně roztočit v podélné ose), ale za ta léta se s ním Arabové naučili. Dal jim za to brutální výkon, rychlost, konečně BVR použitelný zbraňový systém s relativně rozumným radarem.
Fishbedy byly ještě osahanější, technicky jednodušší a se západní výzbrojí nebezpečné. Měly také své zákeřnosti, ale s tím už se počítalo.
Naši piloti kolikrát říkali, že je 29 příjemná a jednoduchá na pilotáž. Během vzletu a přistání pravděpodobně pociťovali větší jistotu na menších rychlostech, která jim s brutálním přebytkem výkonu dodávala klid (to zejména v 21 chybělo). Jinak se ale schodli na tom, že je to dřina. Kdo měl čas si osahat chování a fígle v mezních situacích, ten si 29 oblíbil a v dogfajtu mohl excelovat. Pididolet, podprůměrná ergonomie a avionika mu ale zůstaly.
-----
29 co šly do zemí zálivu byly relativně očesané. Pokud se pamatuju, měly jen R-60 a krátký Alamo A (SARH). Žádný IRST, bídný RWR, už tak průměrná avionika ještě víc osekaná. Brutální výkon sice nedotčen...k tomu ale prd dolet a ty zbraně - žádný reálný posun.
Bejt Arabáš, budu raději chtít MiG-23 MLD s Archery, k tomu Apex combo v SARH i IČ verzi. Měl bych furt výkonově nadprůměrné letadlo s použitelnou výzbrojí i doletem....Skrýt celý příspěvekMarthy: několik faktických poznámek. Iránci získali Migy 29 od Iráčanů, kteří tam během první války v Zálivu přelétli. Tudíž zkušenosti mají. I sovětští piloti preferovali ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: několik faktických poznámek. Iránci získali Migy 29 od Iráčanů, kteří tam během první války v Zálivu přelétli. Tudíž zkušenosti mají.
I sovětští piloti preferovali Mig-23MLD před prvními verzemi Migu 29.
Mig 23 je typický frontový stihač, mimo verze P.
A s tím uměním/neuměním pilota PVO - no nevím, vzhledem k tomu, že vše probíhá ve velké rychlosti, každá drobnější chyba znamená, že se záchyt nepřítele nepovede.Skrýt celý příspěvekShania-nechce se mi věřit že by Iráčané (Iránce jsi asi nemyslel) měli letouny Mig-23 za lepší než Mig-29.Ta dvacet devítka je prakticky ve všech směrech lepší a modernější ...Zobrazit celý příspěvek
Shania-nechce se mi věřit že by Iráčané (Iránce jsi asi nemyslel) měli letouny Mig-23 za lepší než Mig-29.Ta dvacet devítka je prakticky ve všech směrech lepší a modernější letoun.Jediné co mě napadlo-teoreticky-,že Mig-23 je přepadový stíhač,jeho použití je tudíš jednodušší.Pilota na cíl navádí pozemní návodčí,a to tak že letoun rychle vzlétne,dosáhne cíl,odpálí rakety,otočí se a na plný plyn z5 na letiště.Zcela jednoduchá taktika,vlastně stačí umět letoun jakž takž ovládat.
Oproti tomu je Mig-29 klasický stíhač,na přímé souboje s letadly protivníka spíš na krátké vzdálenosti-manévrový boj.Tam už je to hodně o pilotovi,aby uspěl musí být výborný pilot,mít zvládnutou taktiku boje,prostorové povědomí,a to vše v divokém vzdušném boji (stres,přetížení..).Je možné že prostě Iráčtí piloti nebyly dost dobří,nedokázali využít předností letounu Mig-29.
Jinak co se týká těch sestřelů Iránskými F-14 byl bych opatrný,to že si nárokují tolik sestřelů neznamená že jich tolik opravdu dosáhli,spíš je ten údaj hodně nadnesený.Zjistit reál je pro nás vlastně nemožné....Skrýt celý příspěvekDusan "ultrakatolícka vláda," - dobre... Ale to pozory... - jak praworządność w Rosji Wiesz ze pewien polityk - były lider LPR (najbardziej ultrakatolickiej partii ...Zobrazit celý příspěvek
Dusan "ultrakatolícka vláda," - dobre...
Ale to pozory... - jak praworządność w Rosji
Wiesz ze pewien polityk - były lider LPR (najbardziej ultrakatolickiej partii politycznej) jest teraz znanym działaczem "aktywnej" opozycji i udaje antyklerykalnego liberała?Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...