Embraer v roce 2019 zrychluje dodávky taktických transportních letadel KC-390
- 14. 5. 2019
- 67 komentářů
- Komerční sdělení
Embraer KC-390 je taktické transportní letadlo navržené k ustavení nových standardů ve své kategorii, přičemž na trhu nabízí nejmenší provozní náklady za celý životní cyklus. Zvládne řadu misí, jako je doprava vojáků a nákladu, vzdušné výsadky vojáků a nákladu, vzdušné tankování, vyhledávání a záchranu nebo boj proti lesním požárům.
Brazilské letectvo v roce 2009 zaúkolovalo firmu Embraer, aby zajistila vývoj tohoto letounu. V rámci programu bylo ustaveno průmyslové partnerství s Argentinou, Portugalskem a Českou republikou.
První prototyp KC-390 provedl svůj první let v únoru 2015 a letoun nyní dokončuje letové testy. Letová kampaň pokračuje velmi dobře a Embraer si potvrzuje, že letadlo poskytuje schopnosti a splňuje výkonnostní cíle, s kterými se při konstrukci letadla počítalo.
2019: klíčový rok pro KC-390
V roce 2019 KC-390 společnosti Embraer dosáhne FOC (plných operačních schopností) a bude oficiálně předán brazilskému letectvu, jakožto prvnímu zákazníkovi. Jde o pokračování série klíčových milníků z roku 2018, jako je získání civilní certifikace ANAC, dodávka prvního sériově vyrobeného letadla a postup k plným operačním schopnostem. Letová testovací kampaň má navíc za sebou již 2000 letových hodin.
Připomenutí klíčových milníků Embraer KC-390 v roce 2018
Na začátku října první sériové letadlo KC-390 provedlo první let a následně se připojilo k probíhající letové testovací kampani.
Jak bylo očekáváno, na konci října KC-390 obdržel svůj typový certifikát od agentury Brazilian Civil Aviation Agency (ANAC). Certifikát ANAC je nutným krokem směrem k získání vojenské certifikace, která se očekává do konce roku 2019, kdy letadlo dosáhne plných operačních schopností (FOC), „KC-390 prokazuje shodu s nejpřísnějšími provozními a bezpečnostními normami tohoto odvětví,“ uvedl Walter Pinto Junior, viceprezident programu KC-390.
„Certifikace KC-390, největšího a nejsložitějšího letadla vyvinutého v celé historii společnosti Embraer, potvrzuje vysokou technologickou úroveň společnosti,“ řekl Paulo Cesar de Souza e Silva, prezident a generální ředitel společnosti Embraer. „Chtěl bych poblahopřát týmům, které se ve spolupráci s brazilským letectvem podílely na vývoji tohoto programu.“
„Jsme poctěni a hrdí na vývoj KC-390, který se v nadcházejících desetiletích stane páteří dopravního letectví brazilského letectva,“ řekl Jackson Schneider, prezident a generální ředitel společnosti Embraer Defence & Security. „Extrémně efektivní a schopné plnit širokou škálu misí; KC-390 bude jistě znamenat skok v operačních schopnostech brazilského letectva.“
A-29 Super Tucano / Embraer
Koncem listopadu 2018 společnost Embraer úspěšně dokončila testování vykládky vojáků, evakuaci přes střešní poklopy, a také přes přední a zadní dveře letadla. Tyto testy, které zahrnovaly 370 vojáků z brazilského letectva a pozemního vojska, byly důležitou součástí vojenských certifikačních požadavků.
Embraer Defence & Security je zřejmě nejvíce známá pro své lehké útočné a pokročilé výcvikové letadlo A-29 Super Tucano. Jde o světově proslulé letadlo, vybrané leteckými silami 15 zemí, včetně amerického letectva, a bojově ověřené v Afghánistánu, Kolumbii a řadou leteckých sil na africkém kontinentě v boji proti povstalcům.
Společnost Embraer Defence & Security také nabízí kompletní řadu integrovaných řešení, jako jsou aplikace C4I (Command, Control, Communication, Computers and Intelligence), špičkové radiolokační technologie, systémy řízení letového provozu a komunikační prostředky, integrované systémy pro monitorování a hlídání hranic, stejně jako vojenská a vládní dopravní letadla.
Související články
Vývoj brazilského letounu KC-390 úspěšně pokračuje
Vývoj brazilského dopravního letounu KC-390 vstupuje do další fáze. Brazilské armádní ...
- 10.09.2012
- 17 komentářů
- Jan Grohmann
Dopravní KC-390 vzlétne na konci letošního roku
První let brazilského dopravního letounu Embraer KC-390 se uskuteční na konci letošního roku. ...
- 27.03.2014
- 26 komentářů
- Jan Grohmann
Rozbíhá se výroba dopravního letadla KC-390. Dočká se české letectvo?
Brazilská firma Embraer připravuje zahájení sériové výroby dopravních a tankovacích letounů KC-390. ...
- 15.10.2014
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Dopravní letadlo Embraer KC-390 poprvé ve vzduchu
V úterý, 3. února 2015, se uskutečnil prémiérový let prototypu brazilského dopravního letadla ...
- 04.02.2015
- 36 komentářů
- Jan Grohmann
Brazílčana chcú zosekať objednávku KC-390 a miesto nich radšej urýchliť zavádzanie nových Gripenov: https://www.airway1.com/brazil...
Brazílčana chcú zosekať objednávku KC-390 a miesto nich radšej urýchliť zavádzanie nových Gripenov: https://www.airway1.com/brazil...
Nezdá se mi to jako šťastné rozhodnutí. KC je velice kvalitní, ale tímhle gestem prodejní potenciál rozhodně nezvýší. Zajímalo by mě, jestli ho někdy AČR pořídí.
Nezdá se mi to jako šťastné rozhodnutí. KC je velice kvalitní, ale tímhle gestem prodejní potenciál rozhodně nezvýší. Zajímalo by mě, jestli ho někdy AČR pořídí.
Někdo tady řešil Jaky 40, tak na září Ministerstvo obrany plánuje vypsat akvizici malého dopravního letadla ve VIP konfiguraci pro přepravu ústavních a vládních činitelů. Zakázku ...Zobrazit celý příspěvek
Někdo tady řešil Jaky 40, tak na září Ministerstvo obrany plánuje vypsat akvizici malého dopravního letadla ve VIP konfiguraci pro přepravu ústavních a vládních činitelů. Zakázku za zhruba 578 milionů korun. Tento dopravní stroj by měl u kbelské 241. dopravní letky primárně nahradit dvojici letounů Jak-40. No a k tomu příprava akvizice na dva letouny CASA C-295W. Stroje budou dodány i se systémem pasivní ochrany DAS. Smlouvu chce Ministerstvo obrany uzavřít do konce roku. Tak naše dopravka posílí a za pár let KC-390. :-)Skrýt celý příspěvek
Údajne sú v pokročilej fáze rokovania s Maďarskom: https://jogalappal.hu/jair-bol...
Údajne sú v pokročilej fáze rokovania s Maďarskom: https://jogalappal.hu/jair-bol...
Rokovania už aj oficiálne potvrdené a včera o tom začali písať brazílske periodiká: ...Zobrazit celý příspěvek
Rokovania už aj oficiálne potvrdené a včera o tom začali písať brazílske periodiká: https://jogalappal.hu/hivatalo... Skrýt celý příspěvek
Dodatok k predošlému článku, ktorého najzaujímavejšou časťou je záver s informáciou o inštalácii izraelského sebeobranného systému (pod videom): ...Zobrazit celý příspěvek
Dodatok k predošlému článku, ktorého najzaujímavejšou časťou je záver s informáciou o inštalácii izraelského sebeobranného systému (pod videom): https://jogalappal.hu/a-kc-390... Skrýt celý příspěvek
Ria Ria Hungaria
https://www.youtube.com/watch?...Ria Ria Hungaria
https://www.youtube.com/watch?...
Portugalci už podpísali:
https://www.janes.com/article/...
Podpíše aj ČR niekedy?Portugalci už podpísali:
https://www.janes.com/article/...
Podpíše aj ČR niekedy?Ano. KC 390 je opravdu vydařený stroj! A protože Boeing takový ve svém portfoliu nemá, tak si koupil celý Embraer. Už chápete, v čem spočívá síla USA?
Ano. KC 390 je opravdu vydařený stroj! A protože Boeing takový ve svém portfoliu nemá, tak si koupil celý Embraer. Už chápete, v čem spočívá síla USA?
Vojenskou divizi Embraer ještě nekoupil, ale má dojednánu podporu prodeje KC 390, takže profit z toho bude mít.
Vojenskou divizi Embraer ještě nekoupil, ale má dojednánu podporu prodeje KC 390, takže profit z toho bude mít.
Jen takový lehce laický dotaz: Nikde jsem nenašel velikosti vnitřku, existuje byť jen teoretická naděje, že by se tam vlezl Perun (a tím pádem by byla "páka" na koupení téhle ...Zobrazit celý příspěvek
Jen takový lehce laický dotaz: Nikde jsem nenašel velikosti vnitřku, existuje byť jen teoretická naděje, že by se tam vlezl Perun (a tím pádem by byla "páka" na koupení téhle mašinky)?Skrýt celý příspěvek
https://www.youtube.com/watch?... i vnitřní rozměry
https://www.youtube.com/watch?... i vnitřní rozměry
Další dvě CASY pouze udrží provoz současných na vysoké úrovni využití. Pokud jsou totiž dvě vyblokované sinají, tak na těch zbylých není žádná "vata" na poruchu, vyjetí z dráhy, ...Zobrazit celý příspěvek
Další dvě CASY pouze udrží provoz současných na vysoké úrovni využití. Pokud jsou totiž dvě vyblokované sinají, tak na těch zbylých není žádná "vata" na poruchu, vyjetí z dráhy, upgrade atd.
Rozšíření schopností by přinesla až KC 390. Zejména schopnost působit jako tanker by nás u gripenů (jejich nástupců) i vrtulníků (nástupců) posunula na jiný level.
Podílet se na provozu C17 nebo A400 M nám z tohoto pohledu pouze umožní někam poslat techniku nebo lidi - to samé nám můžou dělat ukrajinci..
Že Casy nahradí Jak je marketingové info asi na úrovni, že zvýšení daní u tabáku a alkoholu je kvůli zdraví a ne díře v rozpočtu. Nákup biz jetu příjde, až se slavně ukáže nějaká porucha C601 resp. neefektivita na to používat A319. Představa, že budou 3x týdně přestavovat interiér je naprosto mimo.Skrýt celý příspěvekNevím čeho soudíte že je nákup dalších C295W po Jak-40 marketingové info. Vždyť už dnes občas létají jako náhrada A319. Navíc přidání sedaček do interiéru není jistě nic náročného. ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím čeho soudíte že je nákup dalších C295W po Jak-40 marketingové info. Vždyť už dnes občas létají jako náhrada A319. Navíc přidání sedaček do interiéru není jistě nic náročného.
https://twitter.com/TPetricek/...
Běžně se přestavuje se i interiér A319 podle toho s kým a kam letí.Skrýt celý příspěvekOmg, chudak. To dostal za trest, letiet 2,5hodiny z Prahy do Kyjeva turbovrtulakom?
Omg, chudak. To dostal za trest, letiet 2,5hodiny z Prahy do Kyjeva turbovrtulakom?
A319 byla zrovna na servisu a zřejmě nic lepšího nebylo. Když kůň Převalského vydrží v C295 osmnáct hodin, tak politik musí 2.5 hodiny taky bez problému zvládnout:)
A319 byla zrovna na servisu a zřejmě nic lepšího nebylo. Když kůň Převalského vydrží v C295 osmnáct hodin, tak politik musí 2.5 hodiny taky bez problému zvládnout:)
K nákupu dvou biz jetů dojde zcela jistě,ona ochota našich politiků cestovat CASOU nebude moc velká,ostatně ani Jak není příliš oblíbený. Ty přestavby interieru A-319 nejsou žádná ...Zobrazit celý příspěvek
K nákupu dvou biz jetů dojde zcela jistě,ona ochota našich politiků cestovat CASOU nebude moc velká,ostatně ani Jak není příliš oblíbený.
Ty přestavby interieru A-319 nejsou žádná sláva,hodně se tím ten interier opotřebovává,takže to tak často už nedělají.Skrýt celý příspěvek
Osobně si myslím, že zatímco nákup dalších dvou C-295 přinese jen nárůst přepravních kapacit při ušetření nákladů (jde o již zavedenou platformu), ve světle nedostatečných kapacit ...Zobrazit celý příspěvek
Osobně si myslím, že zatímco nákup dalších dvou C-295 přinese jen nárůst přepravních kapacit při ušetření nákladů (jde o již zavedenou platformu), ve světle nedostatečných kapacit transportních i tankovacích letounů by nákup dvou (spíše tří) KC-390 dával větší smysl.
1) Jde o vyšší třídu letadel, umožňující převoz většího nákladu nebo přeletu delších vzdáleností.
2) Éro krom přepravních kapacit má (resp má mít) i schopnost tankování za letu (a pokud mě paměť neklame, tak i vrtulníkům, což taky neumí kdekdo). Tím by se nám výrazně zjednodušil výcvik (teď si musíme letové hodiny tankerů pronajímat/vybírat z konta hodin) a hlavně - mohli bychom tuto kapacitu dále přeprodávat (třeba výměnou za letové hodiny větších ér jako je AWACS nebo jiné specializované služby).
Takže sice dražší, ale zase MNOHEM víc muziky... a nelze zapomínat, že Aero do toho éra produkuje některý docela klíčový komponenty, nákup pár kusů by mohl být hezkej háček pro udržení spolupráce. Furt se brečí, že sme montovna pro německý automobilky, tak je potřeba držet si průmysl s vysokou přidanou hodnotou.Skrýt celý příspěvekOK. Pekný PR článok od Embraer.:) KC-390 vyzerá byť veľmi vydarený a pekný stroj, pravdepodobne to bude aj komerčne úspešný projekt. Mám však obavu, že v rámci EU a budovania ...Zobrazit celý příspěvek
OK. Pekný PR článok od Embraer.:) KC-390 vyzerá byť veľmi vydarený a pekný stroj, pravdepodobne to bude aj komerčne úspešný projekt. Mám však obavu, že v rámci EU a budovania spoločných, zdieľaných kapacit, cez Európsku obrannú agentúru (EDA), Európsky obranný fond (EDF), s využitím čo najviac európskeho vojenského priemyslu, budú uprednostňované európske zbrane... prednosť dostanú Airbus, CASA, Alenia... Je to závislé od geopolitiky EU. Skôr to vidím tak, že EU štáty pôjdu do Airbus A400M Atlas. Inak aj ČR prejavila ešte v roku 2017 o toto lietadlo záujem , prenajať si ho od Nemcov... https://www.defensenews.com/ai... Skrýt celý příspěvek
KC-390 také rád uvidím v AČR, ale myslím, že je dobré počkat až na odladěnou výrobu a případně pár update, které se ukáží až z provozem. Takže tak za 3 roky nejdříve bych byl ...Zobrazit celý příspěvek
KC-390 také rád uvidím v AČR, ale myslím, že je dobré počkat až na odladěnou výrobu a případně pár update, které se ukáží až z provozem. Takže tak za 3 roky nejdříve bych byl určitě pro.Skrýt celý příspěvek
Komerční sdělení v době přípravy akvizice AČR na pořízení dalších dvou hávaletadel. AČR tvrdí, že chce 2ks C295W. Zaklínadlem je operační potřeba. Co tvoří operační potřebu se ...Zobrazit celý příspěvek
Komerční sdělení v době přípravy akvizice AČR na pořízení dalších dvou hávaletadel.
AČR tvrdí, že chce 2ks C295W. Zaklínadlem je operační potřeba. Co tvoří operační potřebu se nedozvíme. Třeba uvolnění kapacity A319 pro potřeby výletů poslanců.
Akvizice dalších dvou levných autobusů C295W nikam AČR neposouvá. Pořízení KC-390 ovšem ano.
A tak toto komerční sdělení Embraeru ve stylu “nevzdaváme to” velmi vítám.Skrýt celý příspěvekNakup C295 je znam dost dopredu. Nastoupi na misto Jak-40, tedy moznosti ACR rozsiri. Dostane dva dopravni letouny, ktere nebudou urceny k prevozu jen VIP, ale budou moct byt ...Zobrazit celý příspěvek
Nakup C295 je znam dost dopredu. Nastoupi na misto Jak-40, tedy moznosti ACR rozsiri. Dostane dva dopravni letouny, ktere nebudou urceny k prevozu jen VIP, ale budou moct byt upravovany dle potreby.
Btw. Staci se podivat na TTD Casa a Jak-40.Skrýt celý příspěvekNahradit Jak40 Casou to už opravdu začnou pouštět tiskové konference na Déčku. 1) Jak40 už nepoužívá tato země mnoho let. 2) Až nahradí malý dopravní letoun pro přepravu diplomatů ...Zobrazit celý příspěvek
Nahradit Jak40 Casou to už opravdu začnou pouštět tiskové konference na Déčku.
1) Jak40 už nepoužívá tato země mnoho let.
2) Až nahradí malý dopravní letoun pro přepravu diplomatů a ústavních činitelů nějakým Global8000 nebo Gulfstreamem, tak to bude mít hlavu a patu.
Jinak je to další hávablábol, kde se autor pokouší vyrobit operační potřebu, aby mohl prodat další stroje, které lišácky zavedl do výzbroje směnou nepotřebných strojů, které vzápětí začaly chybět.Skrýt celý příspěvekJak-40 pouziva ACR do ted v poctu dvou kusu. Ale klidne me oprav a napis, kdy se vyradily Pro C295 vyrabi Airbus VIP moduly, prave kvuli tomu, aby v nich mohly cestovat i VIP. Sest ...Zobrazit celý příspěvek
Jak-40 pouziva ACR do ted v poctu dvou kusu. Ale klidne me oprav a napis, kdy se vyradily
Pro C295 vyrabi Airbus VIP moduly, prave kvuli tomu, aby v nich mohly cestovat i VIP.
Sest malych dopravnich letounu chce ACR uz od roku 1993.Skrýt celý příspěvekV roce 2017 uzavřeli s Bělorusy smlouvu na servis a generálku motorů. Ukažte mi diplomata nebo ústavního činitele, který za posledních 5let letěl JAKem.
V roce 2017 uzavřeli s Bělorusy smlouvu na servis a generálku motorů. Ukažte mi diplomata nebo ústavního činitele, který za posledních 5let letěl JAKem.
Jestli to chápu správně, tak při tomto nákupu má jít poptávka od naší vlády přímo výrobci, to znamená, že Háva tentokrát utře hubu.
Jestli to chápu správně, tak při tomto nákupu má jít poptávka od naší vlády přímo výrobci, to znamená, že Háva tentokrát utře hubu.
VIP interiér zas tak špatně nevpadá. Samozřejmě je to pořád primárně vojenské letadlo, ale takové cestování není myslím nic co by politici ...Zobrazit celý příspěvek
VIP interiér zas tak špatně nevpadá. Samozřejmě je to pořád primárně vojenské letadlo, ale takové cestování není myslím nic co by politici nepřežili.
https://airbus-h.assetsadobe2....
https://www.airplane-pictures.... Skrýt celý příspěvekCejkis-Stačí se trochu poohlédnout a informace jsou na světě:
http://czechairforce.com/news/...Cejkis-Stačí se trochu poohlédnout a informace jsou na světě:
http://czechairforce.com/news/...Není ta cena nějak přestřelená, vždyť ty letadla už máme zavedené a když to srovnám se slovákama, který zaváděli sparťany úplně nově... Chápu, že v tom bude asi i servis což ...Zobrazit celý příspěvek
Není ta cena nějak přestřelená, vždyť ty letadla už máme zavedené a když to srovnám se slovákama, který zaváděli sparťany úplně nově...
Chápu, že v tom bude asi i servis což nejspíš na slovensku nebyl, ale i tak by bylo fajn znát kolik co stojí, protože takhle to vypadá až hrůzostrašně ten rozdíl a k tomu prej ještě 0,5 mld sleva...:)Skrýt celý příspěvek
Nákup dalších dvou C295W se zdá být na spadnutí a jak psal skelet jde primárně o náhradu za dosluhující Jak-40. Také je to vítané rozšíření přepravní kapacity pro výsadkový ...Zobrazit celý příspěvek
Nákup dalších dvou C295W se zdá být na spadnutí a jak psal skelet jde primárně o náhradu za dosluhující Jak-40. Také je to vítané rozšíření přepravní kapacity pro výsadkový pluk.
https://ct24.ceskatelevize.cz/... Skrýt celý příspěvekA nebude více transparentní přiznat, že chtějí dva dopravní stroje pro výsadkáře s za pár let nový bizjet?
A nebude více transparentní přiznat, že chtějí dva dopravní stroje pro výsadkáře s za pár let nový bizjet?
je třeba si uvědomit, že 24.zDL není "vládní letkou" tak jak se to dost podává v médiích. Nastává doba a trend, že se místo "lakovek" budou pořizovat opravdu "přepravní" stroje. ...Zobrazit celý příspěvek
je třeba si uvědomit, že 24.zDL není "vládní letkou" tak jak se to dost podává v médiích. Nastává doba a trend, že se místo "lakovek" budou pořizovat opravdu "přepravní" stroje. Operační potřebou může být cokoli, ale vsadím se, že současný NGŠ hledá přepravní kapacitu pro budovaný výsadkový pluk. Operační potřebou také může být vyšší počet letounů připravených na "k letové směně" atd.
Co se týče KC390 ještě nedávno jsem někde četl, že ČR měla zamluveny, předjednány dva ks letounu. Jak je to dnes nevím...Skrýt celý příspěvek
Ad male staty: Svedi nemaju vela obyvatelov a dokazu vyvijat a produkovat od lietadiel, cez radary az po ponorky. Izrael jak bys smet. Netreba zabudat ani na Srbov a v minulosti ...Zobrazit celý příspěvek
Ad male staty: Svedi nemaju vela obyvatelov a dokazu vyvijat a produkovat od lietadiel, cez radary az po ponorky. Izrael jak bys smet. Netreba zabudat ani na Srbov a v minulosti bola na urovni aj JAR. Prikladov by bolo vela.
Prave KC390 by bol vynikajuci napad na zdielanu dopravnu letku v ramci CR/SR, napriklad v pomere 2:1. Potom by planovaci pri krizovych situaciach mali na vyber zo sirokych moznosti, uvazme L410, c295, c27j, kc390,na rozne ucely by boli k dispozicii efektivne prostriedky. Kc390 je podareny stroj o com svedci jeden "nepodareny" testovaci let, kedy bola letova obalka vinou nehody (posun nakladu) extremne prekrocena a lietadlo to v pohode ustalo, farbu osadky si ale radsej ani nechcem predstavit.
https://www.airliners.net/foru...
Co sa efektivnosti tyka, plusom moze byt pouzitie motorov z airbusu a320.
A inak cesky (a trochu aj slovensky) podiel na kc390 je vacsi ako by ste si mozno vedeli predstavit.Skrýt celý příspěvekJenomže to jsou všechno neutrální státy, nezapojené do žádné aliance, které upřednostňují větší nezávislost nad ekonomikou. Výhodnější je použít techniku, kterou používá více ...Zobrazit celý příspěvek
Jenomže to jsou všechno neutrální státy, nezapojené do žádné aliance, které upřednostňují větší nezávislost nad ekonomikou. Výhodnější je použít techniku, kterou používá více zákazníků.
Ale ani u těchto států není ta nezávislost 100%, používají komponenty zahraničních dodavatelů, nebo domácí výrobci mají zahraniční spolumajitele, dneska to asi jinak nejde.Skrýt celý příspěvek
Vo všeobecnosti fandím "malým chudobným" štátom, ktorí prídu so zaujímavými výrobkami a "zdvihnú tlak" bohatým štátom typu USA. Takže za mňa - palec hore. A v ČR by sa dva určite ...Zobrazit celý příspěvek
Vo všeobecnosti fandím "malým chudobným" štátom, ktorí prídu so zaujímavými výrobkami a "zdvihnú tlak" bohatým štátom typu USA. Takže za mňa - palec hore. A v ČR by sa dva určite uživili, CASY sú predsa len druha liga.Skrýt celý příspěvek
...když SLovák píše o státu s 200 miliony obyvatel jako o "malém a chudém" tak je to komické :) A s tím zdviháním tlaku USA to myslíš jak? USA je pro Brazílii 2. nejdůležitějším ...Zobrazit celý příspěvek
...když SLovák píše o státu s 200 miliony obyvatel jako o "malém a chudém" tak je to komické :) A s tím zdviháním tlaku USA to myslíš jak? USA je pro Brazílii 2. nejdůležitějším obchodním partnerem (po Číně) a docela si rozumí, dokonce se šušká o tom, že případná intervence do Venezuely by byla provedená společně...
...máš to popletené, ale nic hrozného, takový ten prokremelský průměr, bereme to s úsměvem :)Skrýt celý příspěvekNic proruského v tom prispevku nevidím, stačí nebýt paranoidní ;)
Nic proruského v tom prispevku nevidím, stačí nebýt paranoidní ;)
...nejde o paranoii, jen o znalost diskutujícího... :)
...nejde o paranoii, jen o znalost diskutujícího... :)
OK, takže: 1/ Keď som písal o "malých a chudobných" štátoch, tak som mal vo všeobecnosti na mysli X štátov BRICS, ktoré sú teraz schopné skonštruovať a ponúknuť X rôznych ...Zobrazit celý příspěvek
OK, takže:
1/ Keď som písal o "malých a chudobných" štátoch, tak som mal vo všeobecnosti na mysli X štátov BRICS, ktoré sú teraz schopné skonštruovať a ponúknuť X rôznych relatívne moderných zbraní, na ktoré ešte nedávno v podstate mali monopol iba Amíci prípadne iné štáty t.j. hlavne Európske štáty.
2/ A čo sa týka tebou spomínaného 200 miliónového národa - akú úspešnú komerčnú zbraň na svetovom trhu tento štát doteraz vyvinul? Lebo ja viem iba o maximálne o A-29 Super Tucano - o žiadnej inej komerčne úspešnej zbrani 200 milionového štátu neviem .
3/ Takže čakám, akú inú komerčne skutočne úspešnú zbraň vyvinul 200 miliónový štát.Skrýt celý příspěvekněkolik generací raketometů Astros, PLŘS MAA-1A/B, protiradarová letecká řízená střela MAR-1, spolu s JAR pak ještě PLŘS A-Darter. Se všemi těmito systémy již uspěli na ...Zobrazit celý příspěvek
několik generací raketometů Astros, PLŘS MAA-1A/B, protiradarová letecká řízená střela MAR-1, spolu s JAR pak ještě PLŘS A-Darter. Se všemi těmito systémy již uspěli na mezinárodním trhu. A to je jen to co mě napadá z hlavy.Skrýt celý příspěvek
Malé chudobné štaty alias BRICS:
Takže Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižni Afrika.
Taky těm malým a chudým fandím, ale velké a bohaté Slovensko mám stejně radši. Hned po Česku.Malé chudobné štaty alias BRICS:
Takže Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižni Afrika.
Taky těm malým a chudým fandím, ale velké a bohaté Slovensko mám stejně radši. Hned po Česku.Obecně platí, že státy třetího světa (s veškerým respektem k nim) mají moderních vlastních technologií málo a vojenských ještě méně. Ale to neznamená, že nemají nic. Taková Indie ...Zobrazit celý příspěvek
Obecně platí, že státy třetího světa (s veškerým respektem k nim) mají moderních vlastních technologií málo a vojenských ještě méně. Ale to neznamená, že nemají nic.
Taková Indie se taky plácá s letadlem, a přitom má vesmírný program.
Hodně to souvisí s tím, jaké mají potenciální soupeře. Brazílie nemá nepřítele v zemích jako je USA, Rusko, Čína a na ty, se kterými válčila, nepotřebuje top techniku.Skrýt celý příspěvek
alexa123 Tak v programu letadla KC390 má Boeing podlí 49% na na některých trzích ho bude přímo nabízet. Navíc Boeing získá 80% podlí v civilní divizi Embraeru. Takže s tím zvedáním ...Zobrazit celý příspěvek
alexa123
Tak v programu letadla KC390 má Boeing podlí 49% na na některých trzích ho bude přímo nabízet. Navíc Boeing získá 80% podlí v civilní divizi Embraeru. Takže s tím zvedáním tlaku na USA to nebude tak horké.
https://www.e15.cz/byznys/prum... Skrýt celý příspěvekMůžeme jen spekulovat o čem se Babiš bavil v US.
Každopádně Kalouskova Hávu určitě nemusí.Můžeme jen spekulovat o čem se Babiš bavil v US.
Každopádně Kalouskova Hávu určitě nemusí.S nákupem středních dopravních letadel se ve střednědobém plánu nepočítá. Jsem si téměř jist že tu nebudou dřív než AČR vyřeší pokračování stíhacího letectva. Mimochodem Babiš ...Zobrazit celý příspěvek
S nákupem středních dopravních letadel se ve střednědobém plánu nepočítá. Jsem si téměř jist že tu nebudou dřív než AČR vyřeší pokračování stíhacího letectva.
Mimochodem Babiš nákup dalších C295 podporuje.
https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek
Rád uvidím tieto stroje vo farbách AČR. K vašim strojom CASA by to bol výborný doplnok. Výsadkový pluk by ich určite využil naplno.
Rád uvidím tieto stroje vo farbách AČR. K vašim strojom CASA by to bol výborný doplnok. Výsadkový pluk by ich určite využil naplno.
Krásný stroje ať už je v naší armádě!! Mají zájem tuším o dva stroje ale klidně by mohli koupit určitě čtyři. Uplatnily by je byť jen pro nás či lítat pro jiné státy třeba ...Zobrazit celý příspěvek
Krásný stroje ať už je v naší armádě!!
Mají zájem tuším o dva stroje ale klidně by mohli koupit určitě čtyři.
Uplatnily by je byť jen pro nás či lítat pro jiné státy třeba vyšehradské 4.Skrýt celý příspěvekAko myslis pre Polsko, ktore ma svoje C130, alebo Madarsko, ktore hosti C17?
Ako myslis pre Polsko, ktore ma svoje C130, alebo Madarsko, ktore hosti C17?
Proč pořád taháte sice existující, ale totálně nefungující platformu V4.
Vedle toho tu existuje NATO, kde projekty sdílení kapacity normálně fungují.Proč pořád taháte sice existující, ale totálně nefungující platformu V4.
Vedle toho tu existuje NATO, kde projekty sdílení kapacity normálně fungují.
Načítám diskuzi...