Vývoj brazilského letounu KC-390 úspěšně pokračuje
- 10. 9. 2012
- 17 komentářů
- Jan Grohmann
Vývoj brazilského dopravního letounu KC-390 vstupuje do další fáze. Brazilské armádní letectvo společně s firmou Embraer představili předběžný designový posudek (preliminary design review, PDR) letounu a pilotní kabiny. Zbystřit bychom měli i tady v České republice, neboť na vývoji KC-390 se aktivně podílí Aero Vodochody. Navíc Armáda České republiky projevila zájem zařadit dva stroje KC-390 do své výzbroje.
Předběžný návrh PDR ukazuje podobu stroje, již s ohledem na požadované parametry stroje a s ohledem na požadavky budoucích zákazníků. Závěrečné podoby KC-390, tzv. rozhodujícího designového posudku (Critical Design review, CDR) se dočkáme příští rok v březnu. Poté bude následovat stavba funkčního prototypu.
Embraer v rámci představení předběžného designu informoval velení brazilského letectva o výkonových charakteristikách stroje i chystaných palubních systémech. Byl představen i seznam hlavních komponentů letounů, včetně jejich významu pro samotné letadlo.
Foto: Předběžný návrh PDR pilotní kabiny KC-390 / Embraer
Na vývoji letounu, jak bylo řečeno v úvodu, se podílí i česká firma Aero Vodochody. V minulem roce zástupci firmy podepsali na zbrojařském veletrhu v Rio de Janieru dohodu, podle které se budou Češi podílet na vývoji a výrobě náběžných hran křídel, všech sedmi nákladových a nástupních dveří a také na zadní části trupu.
KC-390 je největším letounem vyvíjený v Brazílii. Podle představ svých tvůrců, má představovat nový standard v kategorii středních dopravních letounů. Pokud vše půjde dobře, první let KC-390 se uskuteční v roce 2014, první dodávky do brazilského letectva jsou pak plánovaný na rok 2016.
KC-390 je od začátku navrhován jako náhrada za legendární americké dopravní letouny C-130 Hercules, kterých v současné době léta po celém světě více než 700. Brazilci se svým KC-390 budou konkurovat nejnovějším středním dopravním strojům C-130J Hercules, většímu evropskému Airbusu A-400 Atlas nebo ruskému AN-12.
Související články
České "bojové" letadlo - Evektor EV-55M Outback
Český letecký průmysl zažil v roce 2010 významnou událost. Kunovická firma Evektor představila ...
- 12.06.2012
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Kauza letadel CASA C-295 a role Vlasty Parkanové
Policie v minulých dnech požádala parlament České republiky, aby vydal k trestnímu stíhání ...
- 17.06.2012
- 11 komentářů
- Ctirad Sviták
První let C-295 s protilodní střelou Marte MK2/S
Společnost MBDA oznámila úspěšné absolvování prvního letu hlídkovacího letounu CASA C-295MPA s ...
- 22.08.2012
- 3 komentářů
- Michal Polák
V-22 Osprey v izraelské armádě
Izraelské obranné síly IDF uvažují o pronájmu 6-8 konvertoplánu V-22 Osprey. Stroje mají být ...
- 27.08.2012
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
to asdf: To jistě, Spartany by byly bývaly lepší, ale KC-390 je přeci jen jiná třída. Na druhé straně C-295M jsou přiměřená letadla pro "každodenní" provoz, zatímco velká letadla ...Zobrazit celý příspěvek
to asdf: To jistě, Spartany by byly bývaly lepší, ale KC-390 je přeci jen jiná třída. Na druhé straně C-295M jsou přiměřená letadla pro "každodenní" provoz, zatímco velká letadla létají jen občas. Ještě by zbývalo nahradit staré L-410 novými Evektory, a máme dopravní letectvo v cajku :-).Skrýt celý příspěvek
To letadlo se mi velice zamlouvá a koupě dvou kusů pro AČR by byla vhodným doplněním našich 4 taktických C-295M a 2 dopravních A-319. Nejlepší by byla kombinovaná ...Zobrazit celý příspěvek
To letadlo se mi velice zamlouvá a koupě dvou kusů pro AČR by byla vhodným doplněním našich 4 taktických C-295M a 2 dopravních A-319. Nejlepší by byla kombinovaná transportní/tankovací varianta. Konečně bychom mohli převážet kontejnery a vozidla. Tankovacích kapacit se NATO zoufale nedostává a radikálně bychom zvýšili vytrvalost našich Gripenů. Na prospěch pro Aero Vodochody bych se zvysoka vykašlal. Už jsme jim do chřtánu narvali dost !Skrýt celý příspěvek
A-400 se nejmenuje Grizzly, byl to neoficiální název který používali zkušební piloti. Nedávno mu konsorcium přidalo oficiální název - Atlas..
A-400 se nejmenuje Grizzly, byl to neoficiální název který používali zkušební piloti. Nedávno mu konsorcium přidalo oficiální název - Atlas..
Proste nechapu ty tendry kdo to dela... dokad se za to nebude verejne veset na namestich tak se to bude dit porad... PS: skoro kazdej kdo se o to aspon zajma by to delal lip nez ...Zobrazit celý příspěvek
Proste nechapu ty tendry kdo to dela... dokad se za to nebude verejne veset na namestich tak se to bude dit porad...
PS: skoro kazdej kdo se o to aspon zajma by to delal lip nez tuty zlodeji a vlastizradci. Nabizim se za polovinu penez. :DSkrýt celý příspěvekZase má republika dojet na to, že Aero je české? ...díky lobbování za Alcy, jejich pochybnou výměnu za jeden letoun CASA C 295M, se nakonec kdosi z pochybných důvodů rozhodl pro ...Zobrazit celý příspěvek
Zase má republika dojet na to, že Aero je české? ...díky lobbování za Alcy, jejich pochybnou výměnu za jeden letoun CASA C 295M, se nakonec kdosi z pochybných důvodů rozhodl pro tento španělský letoun. Mohli jsme mít Spartana do kterého se už Land rover, Iveco nebo Dingo vejde (Iveco dokonce i s nalafetovanou zbraní na věži). Jestli pořídíme něco takového co tu vidím nahoře tak to bude veselé, zlatej Hercules, je sice starší, ale vyrábí se dodnes protože je dobrej.
V závěru článku vydím porovnání i s A 400 Grizzly, srovnávat něco co unese 23 tun a 37 tun asi bude už o kategorii výše, to už by se hodilo to srovnávat s Antonovem 70, který unese 47 tun.
Určitě bude lepší chtít Hercules, osvědčený a opravdu taktický letoun, provozovat proudové letouny z nezpevněných ploch by se nemuselo vyplatit, nasát to může cokoliv a má to jen dva motory, i když je pravda, že u nás to bude vozit jen koně nebo možná přejdem i na Slony.
Trochu mně překvapila taktická data, na wikipedii jsem našel dolet s maximálním nákladem 23 tun 2600 km a u Antonovu 12 ten samý parametr 20 tun a 3600 km.
Každopádně přeji všem s touto "bombou" hodně štěstí v užívání.Skrýt celý příspěvekHmm... Do KC-390 by se měl bez problémů nacpat třeba i jeden Pandur II nebo 2-3 Iveca LMV. Tohle mi přijde jako lepší řešení než C-295, kam se Pandur nevejde. Jedinou nevýhodou by ...Zobrazit celý příspěvek
Hmm... Do KC-390 by se měl bez problémů nacpat třeba i jeden Pandur II nebo 2-3 Iveca LMV. Tohle mi přijde jako lepší řešení než C-295, kam se Pandur nevejde. Jedinou nevýhodou by byla asi cena provozu vzhledem k proudovým motorům.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...