Další víceúčelové stíhačky Su-35S pro ruské letectvo
- 15. 1. 2016
- 120 komentářů
- Jan Grohmann
Ruské ministerstvo obrany od firmy Suchoj objednalo v prosinci minulého roku 50 stíhaček Su-35S. Objednávka je reakcí na vývojové a rozpočtové problémy programu stíhačky nové generace Suchoj T-50 a na potřebu udržet výrobní linky v provozu.
Ruské letectvo v roce 2009 objednalo 48 víceúčelových stíhaček Su-35S . Do konce roku 2015 ruské letectvo získalo již 40 strojů. Su-35S se označují (neoficiálně) jako 4++ generace a patří mezi nejvýkonnější a nejmodernější stíhací letadla vůbec.
V prosinci minulého roku ruské ministerstvo obrany objednalo dalších 50 letadel Su-35S za 60 miliard rublů (788 milionů dolarů) - podle zdrojů IHS Janes. Zajímavý je přepočet na americké dolary, kdy cena jednoho letounu vychází na pouhých 15 milionů dolarů. Důvodem bude padající hodnota rublů (proti dolaru za 3 roky spadl rublu cca 2,5x) a také již vybudované zázemí pro provoz letounu. Přesto cena je na první pohled neobvyklé nízká.
Výrobu letadel zajistí Komsomolskoamurské letecké výrobní sdružení J. A. Gagarina (KnAAPO). Díky nové objednávce tak výrobní linka KnAAPO může běžet až do konce roku 2020. Mimo to v listopadu minulého roku se Rusko dohodlo na prodeji 24 stíhaček Su-35S do Číny. Nadějně vypadají i jednání s Indonésii, která požaduje 12 letadel.
Původně měla KnAAPO již od příštího roku začít se seriovou výrobou letadel 5. generace PAK FA. První plány mluvily o 52 vyrobených T-50 do roku 2020 a o 250 letadlech do roku 2030. Kvůli špatné ekonomické situaci však Rusko v příštích pěti letech nakoupí pouze 12 letadel T-50.
Na začátku roku navštívil Jurij Borisov, náměstek ministra obrany pro vyzbrojováni, výrobní závod KnAAPO, kde vznikají letadla T-50. Borisov vzhledem k rozpočtovým potížím země mluvil o posunutí zavedení stíhaček T-50 do výzbroje. "Je lepší mít PAK FA jako rezervu a později se posunout kupředu, zatímco nyní zužitkujeme maximum ze 4+ generace stíhaček, jako jsou Su-30 a Su-35," uvedl Borisov pro deník Kommersant.
Su-35S v akci
"Pro období 2016 až 2017 ruské letectvo původně plánovalo získat osm letadel ročně a v letech 2019 až 2020 čtrnáct ročně. Nyní jsme pochopili, že bude podepsán kontrakt na dodávku pouze jedné letky T-50(dvanáct letadel - pozn. red.). Následně se rozhodne, kolik letadel letectvo potřebuje a kolik si tato země může letadel dovolit," uvedl pro deník Kommersant Jurij Sljusar, nový prezident UAC a bývalý náměstek ministra průmyslu a obchodu.
Su-35S je nadzvukový víceúčelový stíhací letoun vyvinutý konstrukční kanceláří Suchoj na základě předchozích typů Su-27/30. V současné době se jedná o vůbec nejmodernější stíhací letoun zařazený do výzbroje ruského letectva. Předností letadla je moderní avionika a zbraňové systémy, skvělá manevrovatelnost a využití prvků stealth.
Pro výzbroj je určeno, vedle zabudovaného 30mm kanónu se 150 náboji, 14 pylonů pod křídly a trupem (dva v prostoru mezi motory, čtyři pod motory). Systémy letounu přitom podporují celou řadu starších i těch nejmodernějších ruských zbraní určených ke vzdušnému boji (vzduch-vzduch), útokům na dobře chráněné pozemní (vzduch-země) i hladinové cíle.
Letoun lze vyzbrojit zbraněmi nejen k vlastní obraně a obraně vzdušného prostoru, ale zároveň k útokům na další cíle. To z něj, v kombinaci s jeho výkonem a použitými technologiemi, dělá smrtelného protivníka.
Zdroj: IHS Janes
Související články
Ruský tank T-14 Armata zahraničním zájemcům v roce 2020
Nový ruský tank T-14 Armata mohou zahraniční zájemci získat již v roce 2020. Pro ruskou tiskovou ...
- 15.12.2015
- 61 komentářů
- Jan Grohmann
Rusko využívá Sýrii k testování nových zbraňových systémů
Rusko od svého přímého zapojení do syrského konfliktu využívá tamní bojiště jako testovací polygon ...
- 14.12.2015
- 61 komentářů
- Václav Kopecký
Ruské letectvo získalo stíhačky MiG-29SMT a čeká na MiG-35
Ruské letectvo v roce 2014 objednalo druhou várku víceúčelových frontových stíhacích letadel ...
- 06.01.2016
- 20 komentářů
- Jan Grohmann
Testy ruských jaderných balistických raket v roce 2016
Ruská raketová vojska strategického určení letos připravují 16 ostrých testů mezikontinentálních ...
- 12.01.2016
- 88 komentářů
- Jan Grohmann
to pet.rok: čekám, že nějaké hodnoty zařízení nadhodíte, berte v úvahu, že nepůjde jen o zaměření azimutu, ale i nutnost mít dobrou informaci o elevačním úhlu, jen pro příklad, ...Zobrazit celý příspěvek
to pet.rok: čekám, že nějaké hodnoty zařízení nadhodíte, berte v úvahu, že nepůjde jen o zaměření azimutu, ale i nutnost mít dobrou informaci o elevačním úhlu, jen pro příklad, pokud mně ozáří pozemní radar z dálky 100 km a budu mít systém, který bude přesnost 1° jak v azimutu, tak elevaci, tak při ozáření pod úhlem 30° dostanu při průmětu na zemskou plochu informaci, že mně ozářilo něco z prostoru 2x4 km. ...vzhledem k počtu antén a jejich rozmístnění jsem hodně skeptický, hlavně v určení elevačního úhlu, výrobcům jde hlavně o azimut případného ohrožení.Skrýt celý příspěvek
flanker.jirka: "v jakých jednotkách se bude pohybovat přesnost na určení takovéto zdroje?" zalezi hlavne na tom aka je presnost (uhlova) zamerania vektora. vlastna poloha moze ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: "v jakých jednotkách se bude pohybovat přesnost na určení takovéto zdroje?"
zalezi hlavne na tom aka je presnost (uhlova) zamerania vektora. vlastna poloha moze mat odchylku v metroch a digitalna mapa v spodnych desiatkach co neprinesie nejaku zasadnu chybu do vypoctu.Skrýt celý příspěvekraziel 87: "Co se týče Ruska a jejich T-50. Pane, zagooglete :) co 80. a 90. léta? ano, nedošlo k vojenským zkouškám, ale je velmi nerozumné tvrdit, že Rusko do roku 2005 spalo ...Zobrazit celý příspěvek
raziel 87: "Co se týče Ruska a jejich T-50. Pane, zagooglete :) co 80. a 90. léta? ano, nedošlo k vojenským zkouškám, ale je velmi nerozumné tvrdit, že Rusko do roku 2005 spalo :)"
Ale ono spalo vždy... Vždy jsou minimálně o krok pozadu. V době, kdy byl vyhlášen program ze kterého vyšly SU 27 a Mig 29 byla F 15 v operační službě (1975) a F 16 byla kompletní, jen ještě neobjednaná letectvem. Operační v roce 1978. Mig 29 začal operačně létat v roce 1983 a SU 27 až kolem roku 1987... V té době už byl v plném běhu program, ze kterého vyšel nakonec F 22. Ten je operační od roku 2005. V jakém stavu byl tehdy T 50? Tuším, že tehdy jeho vývoj začínal. Práce na nástupci SU 27 začaly někdy na konci 80-tých let.
A co se týká Red Flag - F 22 nikdy nelétaly s využitím všech možností, protože výsledkem byl masakr letadel 4 - generace. A to včetně posledních variant F 15 s AESA radary.Skrýt celý příspěvekto pet.rok: v jakých jednotkách se bude pohybovat přesnost na určení takovéto zdroje? to Shania: citlivost není problém, problém je v tom nepřeberném množství signálů vybrat to ...Zobrazit celý příspěvek
to pet.rok: v jakých jednotkách se bude pohybovat přesnost na určení takovéto zdroje?
to Shania: citlivost není problém, problém je v tom nepřeberném množství signálů vybrat to pravé, to je o databázích zdrojů, které si všechny státy pečlivě hlídají. Co se týče rušení, rušit se dá úplně vše, jen je otázkou jak, kdy čím.
S upřesněním polohy pomocí pasivních přijímačů to vidím tak, že nejpřesnější informace dostanete z přední polosfery, kde se dá využít přijímacích charakteristik hlavní antény radaru, tím se dosáhne vysoká přesnost, při triangulaci i poloha zdroje, podmínkou bude to, aby zdroj pracoval ve frekvenčním pásmu, které používá radar.Skrýt celý příspěvekco sa tyka ziskania informacie o vzdialenosti pozemneho vysielaca zo vzduchu je dnes mozne spocitat vzdialenost aj zo ziskaneho vektora, znamej vlastnej polohy a digitalnej mapy.
co sa tyka ziskania informacie o vzdialenosti pozemneho vysielaca zo vzduchu je dnes mozne spocitat vzdialenost aj zo ziskaneho vektora, znamej vlastnej polohy a digitalnej mapy.
raziel87: spíš napiš jaká ta tvoje představa o red flag ...Zobrazit celý příspěvek
raziel87: spíš napiš jaká ta tvoje představa o red flag je.
https://www.youtube.com/watch?...
http://theaviationist.com/2015...
http://www.dreamlandresort.com...
http://www.nellis.af.mil/libra... Skrýt celý příspěvekraziel87: Red Flag je hlavne bojove cvicenie pre pilotov, kde lietaju proti letke agressorov simulujucej moznych protivnikov... nejde ani tak o vycvik agressorov ako o vycvik ...Zobrazit celý příspěvek
raziel87: Red Flag je hlavne bojove cvicenie pre pilotov, kde lietaju proti letke agressorov simulujucej moznych protivnikov... nejde ani tak o vycvik agressorov ako o vycvik pilotov ktory na to cvicenie prisli => piloti F22
Aky by malo vyznam aby F22 na Red Flag lietali proti agressorom bez plneho zabezpecenia? slo o nacvik prenikanim pokrocilej protivzdusnej obrany, a nie o nacvik letky agressorov ako bojovat s F22... takze, skore ktore F22 dosiahli voci agressorom lietajucim na F16 a F15 o comsi hovori...Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: každé RWR má více antén, ale podstatně rozdílnou citlivost a hlavně schopnost rozpoznat zdroj. Např. Baracuda dokaže zachytit a rušit LPI AESA radar raptoru, ze ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: každé RWR má více antén, ale podstatně rozdílnou citlivost a hlavně schopnost rozpoznat zdroj.
Např. Baracuda dokaže zachytit a rušit LPI AESA radar raptoru, ze západních letadel to pak snad dokáže jen Growler.
To navádění co popisuješ je home on jam a je to proti zdrojům rušení, což umí AIM-120C7 a dál. Ale o tom nemluvím.
Raketě v podstatě stačí říct kde cíl je to stačí, takže když ALR-94 dokáže určit přesnou polohu zdroje, tak to stačí.
Nejspíš dochází k tomu, že ty informace nejdou jen z jednoho raptoru, ale triangulují to v reálném čase z více. Ale to jsou jen spekulace.
Pokud se cíl odmlčí a nebude přesně tam kde ho raketa čeká (tzv změní kurz,rychlost nebo výšku) tak nejspíš nic netrefí.Skrýt celý příspěvekto Shania: všechny RWR systémy používají více antén rozmístněných po celém letounu, oproti anténě radaru jsou jejich anténní charakteristiky mnohem širší, to je dáno jejich malým ...Zobrazit celý příspěvek
to Shania: všechny RWR systémy používají více antén rozmístněných po celém letounu, oproti anténě radaru jsou jejich anténní charakteristiky mnohem širší, to je dáno jejich malým rozměrem, porovnáním "síly" signálu (spíše rozdílem úrovní) zjistíte díky jejich rozdílnému natočení směr ze kterého je letoun ozářen, ne vzdálenost. Musíte si uvědomit, že ten letoun impuls radaru ozáří jako celek, nejen kupříkladu dvě antény. Při detekci pevných pozemních zdrojů pak přibližně zjistíte triangulací jejich pozici, přibližně protože, nikdy nevíte zda se i na Zemi daný cíl nepohybuje.
Z síly přijatého signálu se dá určit přibližná dálka snad jen díky tomu, že by jste znal vysílací výkon zdroje a pomocí radiové rovnice tak dopočítal úrovně pro danou vzdálenost, díky tomu, že princip šíření vln je pořád stejný. Problém je v tom, že nikdy nebudete znát přesný vysílací výkon zdroje, radary používají power management, tak že bych tomu přisuzoval jen orientační informaci. Jiné by to bylo, pokud by AIM 120 pracoval ve frekvenčním pásmu jako zdroj a fungoval jako protiradiolokační střela, co by se pak dělo, když by se zdroj odmlčel?Skrýt celý příspěvek2 jj284b. děkuji za napsání tisíckrát napsaného - snad i tady na armadninoviny.cz se to diskutovalo mnohokrát, o jiných webech ani nemluvě (to o ranných fázích programu ATF a ...Zobrazit celý příspěvek
2 jj284b.
děkuji za napsání tisíckrát napsaného - snad i tady na armadninoviny.cz se to diskutovalo mnohokrát, o jiných webech ani nemluvě (to o ranných fázích programu ATF a konkurentovi Northop/McDonell Douglas (YF-23) a Lockheed/Boeingu/General Dynamics (YF-22A).
cituji: "Red Flag su bojove cvicenia kde sa simuluje komplexne bojisko.. co znamena ze oba strany tam lietali s plnym zabezpecenim".....pane, končim, už nemám sílu. Buď mi unikla hodně podstatná informace, nebo opět děláte ze své subjketivní domněnky fakt. Takže na Red Flag se odjakživa cvičí se stejnými podmínkami pro oba....asi čerpám z jiných zdrojů.
Ještě jednou pardon, pokud vás moje výroky (ňouma, polomaďar) urazily. Zase budu x měsíců mlčet, než vypěnimSkrýt celý příspěvekRed Flag su bojove cvicenia kde sa simuluje komplexne bojisko.. co znamena ze oba strany tam lietali s plnym zabezpecenim.. a co sa tyka 80tych a 90tych rokov, tak ano... Rusko ...Zobrazit celý příspěvek
Red Flag su bojove cvicenia kde sa simuluje komplexne bojisko.. co znamena ze oba strany tam lietali s plnym zabezpecenim..
a co sa tyka 80tych a 90tych rokov, tak ano... Rusko spalo. projekty ktore mali sa v podstate nedostali poriadne ani do vzduchu, ani jeden projekt nebol v pokrocilej faze aby bol dostatocne funkcny na to aby sa dalo vyhodnocovat... pozrite si video co nalinkoval Shania... YF-22 a YF-23 nikdy nelietali s plnou elektronikou, prototypy boli postavene na suciastkach z rozlicnych lietadiel a ani jeden prototyp nemal funkcny STEALTH... elektronika sa len vyvijala, pouzivali na to lietajuce pracovisko 757 plne pocitacov ktore mali simulovat vypoctovy vykon ktory bude dostupny o 10 rokov....
kdezto Ruske projekty boli zvacsa na papieri, ci maximalne doslo k stavbe prveho demonstratoru... ani jeden stroj nebol ani na hony vzdialeny seriovej vyrobe.. a prave o to ide - YF-22 tak ako ho testovali ani zdaleka nedosahoval vykonov finalnej F-22A ktora sla do vyzbroje v 2005... Americania nemali uplnu predstavu co to lietadlo prinesie a pocas nasledujucich rokov pracovali na koncepcii nasadenia STEALTH stihaciek... takze ano, Rusi a Cinania zaspali, no pomaly sa to snazia dohnat...Skrýt celý příspěvekjj 284b ani jeden Red Flag neprobíhal v podmínkách F-22 bez podpory versus stroje 4. generace s plnou podporou od pozemních radarů. Tolik k tvému vysvětlení. Nerozpojuji fakt 1 ...Zobrazit celý příspěvek
jj 284b
ani jeden Red Flag neprobíhal v podmínkách F-22 bez podpory versus stroje 4. generace s plnou podporou od pozemních radarů.
Tolik k tvému vysvětlení. Nerozpojuji fakt 1 vs 1. Rozpojuji vaše teze, v případě, že by došlo na nejhorší, což nikdo nechce.
Co se týče Ruska a jejich T-50. Pane, zagooglete :) co 80. a 90. léta? ano, nedošlo k vojenským zkouškám, ale je velmi nerozumné tvrdit, že Rusko do roku 2005 spalo :)Skrýt celý příspěvekzaujimalo by ma kde presne som tvrdil ze Americania mozu lietat nad Ruskom bez problemov a podobne hluposti... Rusi svoj STEALTH stihac vyvijaju, takze maju predstavu o tom co ...Zobrazit celý příspěvek
zaujimalo by ma kde presne som tvrdil ze Americania mozu lietat nad Ruskom bez problemov a podobne hluposti...
Rusi svoj STEALTH stihac vyvijaju, takze maju predstavu o tom co to obnasa, a rovnako maju predstavu o tom aku vyhodu Americania vdaka tym strojom maju.. ak by to tak nebolo, neplytvali by prostriedkami na vyvoj T-50.. a rovnako su na tom Cinania s J-20 a J-31.. ak by nejaka modernizovana verzia Su-27 bola schopna postavit sa lietadlam 5tej generacie, tak by investovali prave do nej, a neplytvali by prostriedkami na super drahy STEALTH stihac.
Americke Red Flag Cvicenia hovoria jasnou recou. lietadla 4.generacie nemaju absolutne ziadnu sancu a ich jedinou nadejou proti F22 je ked pilot F22 spravi nejaku chybu... zvacsa koncia zosteleny hned po vstupe do zony cvicenia, co slusny pocet pilotov uz aj spomenulo mediam.. v BVR skratka 4gen nema sance, a ked Rusi konecne zavedu T50 do vyzbroje, tak podobne nebudu mat nan narok ziadne zapadne 4.gen lietadla..Skrýt celý příspěvek2 KOLT. Tak předně - napsal jsem Moskvu účelně (JÁ)- zároveň napsal PROČ píšu Moskva(JÁ). I když tu větu čtu potřetí, nemůže z ní vyznít, že to jsou slova jj284b. A znova, proč ...Zobrazit celý příspěvek
2 KOLT.
Tak předně - napsal jsem Moskvu účelně (JÁ)- zároveň napsal PROČ píšu Moskva(JÁ). I když tu větu čtu potřetí, nemůže z ní vyznít, že to jsou slova jj284b.
A znova, proč píšu Moskva? protože to je opravdu teoreticky jediné místo, kde si ty stroje v případě globálního průšvihu potkají v masovém měřítku. Proto se znova směju příměrám, že stařičká Iráncká F-4 nevěděla o F-22 - a jak by asi mohla vědět? to chcete srovnávat Iránckou PVO s tou Ruskou a srovnávat letadlo koncepčně ze sklonku 50. let 20. stol s vývojovým derivátem Su-27 ze 70., 80., 90. roku?
Kolte, chápu, zastáváš se fórum kolegy. Je to od tebe gentlemanské gesto. Ale těžko zvrátíš fakt, že na jiných webech (odborných) si tady z několika konkrétních nicknamů dělají dlouhodbě příšernou bžundu. Já odborník nejsem, nikdy nebudu. I když se o vojenskou techniku zajímám dobrých 20 let. Ale většinou držím hubu a čtu. Ale prostě tyhle výkřiky do tmy některých přispěvovatelů-odborníků...radši mlčim.
Ještě pro KOLTA - pane nevím, myslím, že ještě nemám Alzeimera a pořád si zhruba pamatuji, co jsem včera po cestě z práce na těch 8 diskuzních stránkách k článku o Su-35 četl a pardon.....prostě mi z toho včera vylezlo "F-22 je STEALTH letoun vy ňoumové, víte co to znamená? že včas nezareaguje nikdo a nic. Rusové spí a o STEALTH nic nevědí.....stačí aby se američtí generálové nakrkli a vlítli kam budou chtít, nehrozí jim nebezpečí". Pokud to tak pan jj284b nemyslel, tak se omlouvám, asi čtu mezi řádky něco, co by ho v životě nenapadlo :) V čem jsem ho pane KOLTE proklatě nízko nošeným urazil? snad jen ten polomaďar - vím, že slovo Maďar naši východní sousedé slyší velmi, velmi neradi....asi nějaká pifka nebo co :-D přesto to není vulgarismusSkrýt celý příspěvekpro raziel87: Něco tak hloupého a demagogického jsem už vážně dlouho nečetl... Vkládáte jj284b do klávesnice něco, co vůbec nenapsal, vyvozujete z toho nesmysly a ještě ho zcela ...Zobrazit celý příspěvek
pro raziel87: Něco tak hloupého a demagogického jsem už vážně dlouho nečetl... Vkládáte jj284b do klávesnice něco, co vůbec nenapsal, vyvozujete z toho nesmysly a ještě ho zcela zbytečně urážíte.Skrýt celý příspěvek
alen tak pre zaujimavost, jedna epizodka z 2013: http://theaviationist.com/2013... “He [the Raptor pilot] flew under their aircraft [the F-4s] to check ...Zobrazit celý příspěvek
alen tak pre zaujimavost, jedna epizodka z 2013:
http://theaviationist.com/2013...
“He [the Raptor pilot] flew under their aircraft [the F-4s] to check out their weapons load without them knowing that he was there, and then pulled up on their left wing and then called them and said ‘you really ought to go home'”
Aj ked F-4ky su zastarale stroje a nemaju radarovy vykon zachytit F22, pilot F22 sa k nim prilizil zo zadu takze Iranci absolutne netusili ze je v oblasti...Skrýt celý příspěvekflanker.jirka: ono není rwr jako rwr. AN ALR 94 má být údajně dost citlivé na pasivní navedení AIM-120. Z toho co vím, že přesná geolokace pozemního zdroje záření není moc ...Zobrazit celý příspěvek
flanker.jirka: ono není rwr jako rwr. AN ALR 94 má být údajně dost citlivé na pasivní navedení AIM-120.
Z toho co vím, že přesná geolokace pozemního zdroje záření není moc složitá, ale u letadel je to podstatně větší problém.
A ten problém je určení vzdálenosti, AN ALR 94 má být schopné vzdálenost poměrně přesně určit měřením malých rozdílu v síle signálu mezi anténami.
To stejné umí Baracuda, a nejspíš i Growler.Skrýt celý příspěvekraziel87: chcel by som vas poziadat a nevkladat do mojich ust nieco co som nikdy nepovedal.. odporucam vam pozriet si historiu tejto diskusie, a povodnu otazku ktoru polozil ...Zobrazit celý příspěvek
raziel87: chcel by som vas poziadat a nevkladat do mojich ust nieco co som nikdy nepovedal.. odporucam vam pozriet si historiu tejto diskusie, a povodnu otazku ktoru polozil alexa123: "... docela by mě zajímalo jakou šanci by mělo tohle Su proti F22. Je mi jasné že Raptor by ho asi viděl daleko dříve, ale to na sestřel nestačí. I když je to velká výhoda... "
moje prispevky boli odpoved na tuto otazku, takze mi laskavo nevkladajte do ust nejake politicke zvasty a fantasmagorie o F22 nad Moskvou a podobne.
a co sa tyka toho vyroku, slo o 90% pilotov nevedeli co ich zostrelilo, a to stale plati v podstate od dob odkedy sa stihacky prvy krat objavili pocas ww1.Skrýt celý příspěvek2 jj284b včera po cestě z práce jsem se zájmem četl vaše příspěvky a žasl jsem nad skutečně perfektně postavené demagogii. Na dálku těžko soudit, zda je to váš cíl, nebo jste s ...Zobrazit celý příspěvek
2 jj284b
včera po cestě z práce jsem se zájmem četl vaše příspěvky a žasl jsem nad skutečně perfektně postavené demagogii. Na dálku těžko soudit, zda je to váš cíl, nebo jste s odpuštěním natvrdlý a spoléháte, že si na internetu vždy přečtete FAKT. Představte si pane, že přístup k internetu máme VŠICHNI, proto vaše citace a odvolávání se na články, které jsou účelně upraveny do podoby, aby na veřejnost vylezly jen ty informace, které nejsou citlivé působí jako snahu školáka ukázat, že už je dospělým. Téměř každému se selským rozumem to dojde, jen vy žijete v iluzi, že jste se dostal k citlivým informacím :-D
Již v předchozích příspěvcích vám ostatní jasně dokázali, že účelově měníte již tak dosti ožehavé a veřejnosti těžko dostupné údaje o radarovém odrazu a co hůř vydáváte to jako neotřesitelný fakt. Dále tu na jednu stranu píšete "objevitelské" teze o tom, že 90% sestřelů proběhlo, aniž by pilot stihl zaregistrovat nebezpečí - skutečně objevitelská teze :) asi jediný fakt, který jste napsal. Škoda, že to je tak otřepaná fráze, že jí má zažité i 12 leté dítě, kterému se líbí éra.
Následně rozjíždíte sci-fi o tom, jak F-22, F-35 beztrestně prolétá okolo Moskvy. Proč píšu Moskvy? Inu proto, že území Ruska je asi jediné místo, kde by se teoreticky mohli stroje 4 generace střetnout se stroji 5. generace v masovém měřítku.
Nicméně nedávná i dávná historie ukázala, že Rusko, ač má mocenské zájmy, nemá v zájmu pochodovat na Paříž, Řím, Berlín a tak je krajně nepravděpodobné, že by taková (v tomto článku diskutovaná Su-35) svítila svým radarem někde nad Holandskem bez podpory vlastních, pasivních radarů a jiných optoelektornických čidel pozemních sil. Toto vám zcela uniká - zásadní myšlenka.
Lidem se tu smějete, že jsou hloupí a myslí si, že letadla proti sobě lítají čelně a bla bla bla....pane, tak hloupý tu tuším není nikdo....ale naopak může vyznít hloupě, když tu fantazírujete nad tím jak si F-22 letí volně, nerušeně nepřátelským územím a z boku napadá letky Su-35. Toto by pravděpodobně nastalo, kdyby došlo k lokálnímu konfliktu mezi USA a řekněme Kolumbií. Ale krucipísek pane, snad si nepředstavujete, že ty letky F-22 a F-35 létají někde nad Dněprem :-D
Netvrdím, že je kategorie letounů STEALTH krok vedle - určitě není a jedná se o další inovativní prvek v letectví. Nicméně tuto horší zjistitelnost využijete pouze v případě policejních misí nad středním východem a HLAVNĚ, pouze nad územím bez sofistikovaného radarového zařízení - což Rusko, ať chcete nebo ne je - jejich PVO v celkové struktuře je pro letouny STEALTH ve finále stejně sebevražda a jednosměrná jízdenka....a takové to internetové blábolení, co by kdyby... potkalo 10 strojů F22 letku 40 strojů Su-27/35....inu ty polomaďare - to by byla 3. světová válka a při té by Stealth letadla již nehrály prim :)
To samé ty vaše demagogie o tom, že Rusko nemělo do příchodu T-50 prakticky žádné zkušenosti se STEALTH - na to už ani nemá cenu reagovat. I Němci v 80. letech získali poměrně bohaté informace z projektu LAMPIRYDAE....jen ty Rusové nic, viď Jj284b? ach jo....z tvých rádoby odbororných výroků nečiší informovanost, ale jen další ze 100 000 fandů, co si koupí ATM, pročte pár článků na netu a rázem je z něj odborník...Nepřemýšlel jste pane, že by jste pracoval v leteckém průmyslu pro USA? co ? poradce USAF ;) všichni tu máme 20 let skluz, jsme veřejnost....jen ty si ty ňoumo myslíš, že máš přístup k tajným informacím.Skrýt celý příspěvekto Grohman: to jj284b: Když už zmiňujete "baterky" celá tato věc je trošku složitější. Všechny moderní radary mohou využívat širší frekvenční spektrum (do té míry, aby to ...Zobrazit celý příspěvek
to Grohman:
to jj284b:
Když už zmiňujete "baterky" celá tato věc je trošku složitější. Všechny moderní radary mohou využívat širší frekvenční spektrum (do té míry, aby to nenarušilo parametry anténních svazků - ty jsou závislé vzhledem k rozměrům antény a použitých frekvencí) takovým způsobem, že "skáčou" z jedné frekvence na jinou impuls od impulsu, aby se snížila možnost detekce výstražnými přijímači (RWR například AN ALR 94). Pro bližší představu je to tak, že jste v té vaší tmavé místnosti a máte baterku u které máte barevné filtry a pokud přijímač, který vás může vidět nemá v tu danou dobu přesně nastavené zesílení pro váš filtr, tak je tu vždy pravděpodobnost, že vás neuvidí, je to jedna z technologií tvořících vlastnosti radarů pod zkratkou LPI.
Co se týká vysílaných výkonů, jsou u zmiňovaných radarů obdobné, rusové by se rádi při vývoji Irbisu dostali na impulsní výkon okolo 20 kW, AN APG 77 s 1500 T/R moduly dosahuje obdobných hodnot. Všichni konstruktéři se snaží dostat do antény co největší výkon, proto vyvíjí stálé nové polovodičové prvky, dalším způsobem jak získat energii signálu je, již delší dobu používaná, komprese impulsu.
Výkon do antény se snaží dostat i z důvodů možnosti použití radaru jako generátoru elektromagnetického impulsu pro vyřazení elektorniky v nejbližším okolí.
jj284b tu zmiňuje možnost "zaměření" cíle pomocí AN ALR 94, toto funguje tak, že vám přijímač zjistí s určitou přesností směr na zdroj záření, v tomto případě radar, v tomto směru pak může AN/APG 77 snadno začít skenovat a locknout cíl, bez prohledávání širokého sektoru, některé prameny uvádí velikost tohoto okna 2x2 stupně (azimut x elevace). Pro představu, takové okno má ve vzdálenosti cca 120 km rozměry 4x4 km, pro zaměření se pak musí zjistit dálka zdroje pomocí AN/APG 77.
A jeden vtípek z batekou na závěr:
http://www.moonofalabama.org/i... Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...