Zetor Engineering představil svůj vývoj v oblasti military a prototyp bojového vozidla

Vizualizace BVP Wolfdog a obrněných vozidel na kolovém podvozku 8×8; větší fotoZetor Engineering 

Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering představila na veletrhu IDET svůj koncept platforem vysoce mobilních pásových a kolových vozidel. Pásové vozidlo s označení Wolfdog a kolové vozidlo 8×8 mají sloužit jako mobilní základny pro různé druhy vojenských nadstaveb. Návštěvníkům firma rovněž ukázala prototyp speciálního čtyřkolového vozidla s označením FOX.

Společnost se v oblasti vojenského průmyslu soustředí na vývoj platforem vysoce mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících současné i budoucí požadavky armád. „Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky," uvedla jednatelka společnosti Zetor Engineering Isabela Vršková.

Ukázky aktuálního vývoje a směřování společnosti představil Zetor Engineering na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, který se na brněnském výstavišti koná ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017. V rámci stánku společnosti byl k vidění model vnitřního uspořádání aktuálně vyvíjeného pásového vojenského vozidla – platformy pro různé druhy nadstaveb – s pracovním názvem Wolfdog.

Jeho koncept v současné době počítá hned s několika modifikacemi: od stroje určeného pro přepravu až osmi vojáků na bojiště přes velitelské, ženijní a zdravotnické vozidlo až po variantu vybavenou bojovou věží. Výsledná podoba vozidla se samozřejmě bude odvíjet od konkrétních požadavků případného zákazníka. Demonstrátor vozidla firma plánuje postavit v druhé polovině roku 2018.

„Projekt cílí na trhy, kde probíhá či bude probíhat výměna BVP za vozidla, jež odpovídají moderním armádním požadavkům. V silně konkurenčním prostředí armádních zakázek nabídneme řešení určené nejen pro přezbrojení armád zemí, které stále disponují vozidly vyvinutými před 20 až 25 lety. Náš koncept má potenciál dalšího rozvoje v následujících minimálně třiceti letech," přiblížila Isabela Vršková.

Průřez prostoru výsadku vozidla Wolfdog v plné velikosti; větší foto / Zetor Engineering

Koncept vozidla 8×8 a prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX

Spolu s modelem společnost na veletrhu představila koncept druhého vozidla, na němž aktuálně pracuje. Konkrétně jde o vysoce mobilní kolové vozidlo 8×8 s velkým vnitřním prostorem pro posádku čítající 3+8 osob a s volitelnou úrovní výzbroje. Ta zahrnuje zbraňové systémy od robotických věží (RCWS) s těžkými kulomety ráže 12,7 mm, až po bezosádkové věže s automatickými kanóny ráže 30 až 40 mm.

Návštěvníci veletrhu mohli rovněž spatřit prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX. Lehké taktické vozidlo vyniká vysokou terénní průchodností a je určené pro potřeby speciálních sil, respektive sil rychlého nasazení. „Vozidlo přepravuje čtyřčlennou posádku a vybavení včetně výzbroje. Je projektované s důrazem na vysokou míru modularity konstrukce a dovoluje kombinovat výzbroj a výstroj podle konkrétních podmínek nasazení," sdělila jednatelka Zetor Engineering Isabela Vršková.

Základem vozidla FOX je podvozek z továren Mercedes s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Vozidlo je vybavené držáky osobních zbraní posádky, mechanickou střeleckou věží na střeše nadstavby a kloubovými rameny s lafetami pro čtyři kulomety. Konstrukce střelecké věže umožňuje montáž těžkého kulometu ráže 12,7 mm a odpalovacího zařízení PTŘS (protitanková řízená střela). Vozidlo je aktuálně ve fázi prototypu, jeho uvedení na trh závisí na vypsání případných tendrů.

Fotogalerie IDET 2017

Nahlásit chybu v článku


Související články

IDET 2017: Zetor Engineering představí BVP Wolfdog

Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji ...

Brněnské výstaviště přivítá trojlístek Bezpečnostních veletrhů IDET, PYROS, ISET

Ve středu 31. května se v Brně otevírají brány Bezpečnostních veletrhů, tedy 14. mezinárodního ...

IDET 2017: Bojová vozidla pěchoty pro Armádu ČR

Po dvou letech se v Brně opět otevřely brány mezinárodního vojenského veletrhu IDET 2017 ...

IDET 2017: Taktická vozidla pro Armádu ČR

Armáda České republiky plánuje vyměnit flotilu terénních automobilů UAZ a Land Rover. Na výstavě ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • mikojan29
    23:34 05.06.2017

    Polemic, Flader V najbližšom čase asi nie, sú iné horiace fakle, aj keď aj IFV horia...vlastne všetko horí. A bol by som nerád, keby sa sem cpal ten paskvil "Šakal"!!! V OSSR je ...Zobrazit celý příspěvek

    Polemic, Flader

    V najbližšom čase asi nie, sú iné horiace fakle, aj keď aj IFV horia...vlastne všetko horí. A bol by som nerád, keby sa sem cpal ten paskvil "Šakal"!!! V OSSR je vlastne všetko po dobe spotreby, roky sa nič neriešilo, len sa písali Biele knihy, ktoré sa vždy po voľbách prepisovali. Teraz to vyústilo do toho, že nemáme nič poriadne vo výzbroji a myslíme si, že doženieme utekajúci vlak s pár OT8x8 a kopou BOV4x4 . Na druhej strane ma teší, že sa to trochu pohlo a dúfam, že výber bude v patričnej kvalite, ale zase sa trochu obávam o výzbroj, aby tam nenacpali 2A42 a Konkursy, ktoré sa u nás vyrábajú v licencii. Letectvo sa pomaly posúva, aj keď stíhačky ešte nie sú vybrané. Pozemáci sa po kúsku začínajú riešiť. Ešte je treba začať PVO - RL a vlastne všetko postupne. Finančne to bolí, ale raz to prísť muselo.
    IFV - nevidel som síce naživo ponúkané stroje pre AČR, ale myslím, že je ponúkaná kvalita všetkými výrobcami. Osobne sa mi páči CV90 CZ - je to osvedčený stroj, ktorý by som rád videl v OSSR. Puma je zase nová platforma a asi najprepracovanejšia zo všetkých, zároveň aj najdrahšia. Lynx je o kroky vzad za týmito dvomi, vyzerá dosť mohutne a je aj vyšší ako ostatné stroje. Na poslednom mieste vidím Ascod s tou príšernou škatuľou na korbe, neviem, či majú nejakého dizajnéra, ale do tohto sa nebude ťažké trafiť aj s delom z čias Napoleóna. A "Vlčák" je samostatná kapitola, až to bude vyrobené a v patričnej kvalite, potom sa o tom môže začať hovoriť. Nakresliť obrázky v PC a urobiť nejaké promo dokáže každý zdatný absolvent masmediálnej komunikácie. Realita je ale niekde inde. Uvidí sa, či je to postavené na pevných základoch a ktorá fy sa za tým skrýva. Možno sa to bude vyrábať na SK (keďže majitelia Zetora sú SK firmy), uvidíme s čím na budúci rok prídu, ak teda prídu.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    21:10 05.06.2017

    Polemik, v tomto prípade by som si úprimne prial aby som sa mýlil a naozaj sa začala riešiť výmena všetkých BVP už v najbližšom čase, ale pochybujem že by na to mal niekto ...Zobrazit celý příspěvek

    Polemik, v tomto prípade by som si úprimne prial aby som sa mýlil a naozaj sa začala riešiť výmena všetkých BVP už v najbližšom čase, ale pochybujem že by na to mal niekto politickú odahu :/Skrýt celý příspěvek

  • Polemik
    17:37 05.06.2017

    to Flander: "a u nás sa nákup pásových BVP asi v najbližšom desaťročí neplánuje." = hmm, dosť odvážne tvrdenie, myslieť si že ASR ďalších 10 rokov potiahne s už tak ...Zobrazit celý příspěvek

    to Flander:
    "a u nás sa nákup pásových BVP asi v najbližšom desaťročí neplánuje."

    = hmm, dosť odvážne tvrdenie, myslieť si že ASR ďalších 10 rokov potiahne s už tak obstarožnými BVP-2 v zákl.prevedení :-) Netvrdím že sa nestane, osobne by som si to však nedovolil tvrdiť.

    to ruleta:
    "neverim na jejich vyzkum, maji hotove cizi reseni."

    = a čo na tom ak to aj nie je ich vlastné riešenie a výskum ale cudzie ?? Kľudne môže byť aj cudzie - ak pôjde o renomovanú firmu v obore z politicky stabilnej krajiny ! Nevidím v tomto problém. Detto ak by išlo o novú a do budúcna perspektívnu boj.techniku. Okrem predraženej PUMY všetky ponúkané BVP a OT sú niekoľko rokov staré a iba upgradnuté konštrukcie.Skrýt celý příspěvek

  • ruleta
    15:08 04.06.2017

    Jejich PR ofenziva snad nemohla minout nikoho, dokonce jsem zaregistroval clanek na auto.cz. Je to smerovane na ACR a doufam, ze pomoci zakulisnich tahu se toto reseni nezvoli - ...Zobrazit celý příspěvek

    Jejich PR ofenziva snad nemohla minout nikoho, dokonce jsem zaregistroval clanek na auto.cz. Je to smerovane na ACR a doufam, ze pomoci zakulisnich tahu se toto reseni nezvoli - neverim na jejich vyzkum, maji hotove cizi reseni.Skrýt celý příspěvek

  • Flader
    12:04 04.06.2017

    Len by ma zaujímalo "pre koho" ten vývoj plánujú. Český tender na výmenu BVP podľa všetkého stihnúť nezvládajú a u nás sa nákup pásových BVP asi v najbližšom desaťročí neplánuje. ...Zobrazit celý příspěvek

    Len by ma zaujímalo "pre koho" ten vývoj plánujú. Český tender na výmenu BVP podľa všetkého stihnúť nezvládajú a u nás sa nákup pásových BVP asi v najbližšom desaťročí neplánuje. Bez toho aby sa presadili v AČR alebo OSSR asi nemajú šancu uspieť "vonku".Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 2 z 2