IDET 2017: Zetor Engineering představí BVP Wolfdog

Vize českého bojového vozidla pěchoty Wolfdog; větší foto / Zetor Engineering 

Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji platforem vysoce mobilních pásových a kolových vozidel chce firma zúročit dlouholeté zkušenosti v oblasti těžkých strojů. Svůj aktuální vývoj představí Zetor Engineering na veletrhu IDET ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017.

Společnost Zetor Engineering vznikla v roce 2014 jako dceřiná firma brněnského výrobce těžké zemědělské techniky Zetor Tractors. Designérská společnost se věnuje výhradně vývoji speciálních bojových vozidel – mobilních základen a nosičů speciálních nadstaveb dle konkrétního vojenského nasazení. „Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky,“ uvedla jednatelka společnosti Zetor Engineering Isabela Vršková.

Společnost se v oblasti vojenského průmyslu aktuálně soustředí na vývoj platforem vysoce mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících současné i budoucí požadavky armád. Zetor Engineering přitom vychází jak ze zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, tak i prognóz budoucích konfliktů.

„Období současných konfliktů ukazuje významné zvýšení ohrožení vozidel, ať už se jedná o ohrožení symetrická či asymetrická. Bezpečnost dnes používaných vozidel, jejichž životnost se navíc blíží ke svému konci, je v těchto konfliktech nedostačující a ani jejich výrazná modernizace není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky,“ dodala jednatelka společnosti.

Zetor Engineering ve svých konceptech počítá vedle bezpečnosti a vybavení vozidel i s dalšími faktory. Do vývoje se tak promítají například i zvyšující se průměrná výška mužské populace a mohutnější tělesná konstrukce nebo celkově větší objem výstroje a výzbroje vojáka.

Ukázky aktuálního vývoje a směřování společnosti představí Zetor Engineering na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, který se na brněnském výstavišti koná ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017. V rámci stánku společnosti bude k vidění i model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla – platformy pro různé druhy nadstaveb – s názvem Wolfdog.

Spolu s modelem bude na veletrhu možno shlédnout i další ukázky. Návštěvníci se tak budou moci rovněž seznámit s konceptem druhého vozidla, na kterém společnost aktuálně pracuje. Konkrétně jde o vysoce mobilní kolové vozidlo 8×8 určené rovněž jako platforma pro různé druhy speciálních nadstaveb.

Poslední ukázkou z rodiny vojenských vozidel pak bude prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX navrhnutého pro potřeby speciálních jednotek a určeného pro čtyřčlennou posádku včetně potřebné výzbroje a výstroje dle nasazení. Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje.

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • lemkin
    08:21 27.03.2020

    Tak si pojdme řícz, že Wolfdog z pohledu Corona krize mi přijde nejlepší variantou. V rámci stimulu pro průmysl a zaměstnanost. Současná BVP může zatím Strnad repasovat.........., ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak si pojdme řícz, že Wolfdog z pohledu Corona krize mi přijde nejlepší variantou. V rámci stimulu pro průmysl a zaměstnanost. Současná BVP může zatím Strnad repasovat.........., jak je bude nahrazovat Wolfdog, tak můžou jít do skladů pro potřeby mobilizační, částečně odprodat.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      09:16 27.03.2020

      Takže vyhodíme peníze za repas BVP a navrch koupíme podprůměrné Wolfdogy? Spíš by v současném tendru měli dát větší důzaz na zapojení našeho průmyslu. Navíc Zetor už dávno není ...Zobrazit celý příspěvek

      Takže vyhodíme peníze za repas BVP a navrch koupíme podprůměrné Wolfdogy? Spíš by v současném tendru měli dát větší důzaz na zapojení našeho průmyslu. Navíc Zetor už dávno není česká firma a stejný podíl domácí výroby jako oni může nabídnout v podstatě každý výrobce.Skrýt celý příspěvek

    • PavolR
      13:14 27.03.2020

      Nie, nie je, lebo väčšina by sa podľa mňa pravdepodobne vyrábala niekde v Turecku. ;-p Ale nad tým je aj zbytočné špekulovať, lebo to celé zrejme osteni pri repase BVP 1/2 ...

      Nie, nie je, lebo väčšina by sa podľa mňa pravdepodobne vyrábala niekde v Turecku. ;-p Ale nad tým je aj zbytočné špekulovať, lebo to celé zrejme osteni pri repase BVP 1/2 ...

      • Scotty
        15:55 27.03.2020

        To ještě zdaleka není tak jisté, ale věřím že další cca. půlrok rozhodne.

        To ještě zdaleka není tak jisté, ale věřím že další cca. půlrok rozhodne.

        • Rase
          01:02 28.03.2020

          mno do půl roku by měla být podepsaná smlouva, jinak zase až koncem 2021, což je fakt dost mimo termín, Mno reálně je ale možné i zrušení tendru, což by byl průšvih :-(

          mno do půl roku by měla být podepsaná smlouva, jinak zase až koncem 2021, což je fakt dost mimo termín, Mno reálně je ale možné i zrušení tendru, což by byl průšvih :-(

    • Rase
      00:41 28.03.2020

      Při domácí konstrukci (jedno čeho) můžeme zapomenout na offsety, získané technologie získané jako revanš atd. cca 80 procent klíčových komponetů by se stejně muselo dovést (navíc ...Zobrazit celý příspěvek

      Při domácí konstrukci (jedno čeho) můžeme zapomenout na offsety, získané technologie získané jako revanš atd. cca 80 procent klíčových komponetů by se stejně muselo dovést (navíc za tržní cenu), tak je dost jedno, že sváry akrabice bude "made in ČR", zbytek se stejně doveze a osadí. Oni i u Zetoru tvrdili že integraci zařídí dodavatel...

      Jako v reálu byli ti lidi z marketingu bezva a držím jim palce, ale reálně se garážová firma nemůže rovnat molochům jako Rheinmetall, BAE nebo GDLS. Prostě ne i kdyby sebe víc chtěli. U nových BVP jde až o moc peněz, než aby se dalo riskovat. S prvními Breny to byl taky průser, přitom druhá generace je skvělá. Ona miliarda nebo kolik za první nákup byla v podstatě vyhozená. Oproti BVP jde ale o zanedbatelnou částku. Tedy budu radši, když se koupí nějaké pořádné vozidlo a tuzemský průmysl bude finančně nakopnutý k další práci. Z toho co máme se toho moc nepostaví - reálně nic :-(Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      01:03 28.03.2020

      Wolfdog za cenu Pumy nebo Ajaxe je fakt bezva nápad - hlavně že bude mít nálepku "made in CZ" :-DD

      Wolfdog za cenu Pumy nebo Ajaxe je fakt bezva nápad - hlavně že bude mít nálepku "made in CZ" :-DD

  • Bernis
    14:16 01.06.2017

    Zetor odhaluje detaily o připravovaných armádních speciálech. Co nabídne Wolfdog, 8x8 a ...Zobrazit celý příspěvek

    Zetor odhaluje detaily o připravovaných armádních speciálech. Co nabídne Wolfdog, 8x8 a Fox?
    http://www.auto.cz/zetor-detai... Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    13:48 01.06.2017

    A to najhlavnejšie - kto za nimi stojí - stále nevieme ... :-( Mne na Samson II vadí aj to, že nech ho dajú na akékoľvek vozidlo, vyzerá, ako keby naň nepatril, prípadne bol naň ...Zobrazit celý příspěvek

    A to najhlavnejšie - kto za nimi stojí - stále nevieme ... :-(

    Mne na Samson II vadí aj to, že nech ho dajú na akékoľvek vozidlo, vyzerá, ako keby naň nepatril, prípadne bol naň zle namontovaný. :-D A fotografie cv90 z IDET 2017 ma v tom len utvrdzujú. Strašne mi týmto pripomína Grom z BTR-4.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    13:25 01.06.2017

    Tak funkcni prototyp Wolfdoga bude uz pristi rok. Bylo mi receno, ze primarne cili na byvalou varsavskou smlouvu, a pokud se tendr v CR zdrzi, zapoji se i do nej. Vez konstruovat ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak funkcni prototyp Wolfdoga bude uz pristi rok. Bylo mi receno, ze primarne cili na byvalou varsavskou smlouvu, a pokud se tendr v CR zdrzi, zapoji se i do nej. Vez konstruovat nebudou, ta na modelu je jen pro predstavu. Ptal sem se totiz, zda to neni taky Kronsberg nebo Samson II. Samson vypada v realu dobre, ale totalne ho srazi uchyceni ptrs, ktere vypada jako otevrena CD mechanika. Ascod ma cool vzhled, BAE ma skvelou prezentaci, lynx je pekny, ale puma je top. Pro ACR, tak by se jednalo o vylepsenou verzi, trench 2, kterou bude BW objednavat po dokonceni soucasne varky. Vyroba by byla v CR soubezne s tou v nemeckuSkrýt celý příspěvek

  • mikojan29
    10:23 01.06.2017

    Stirling

    Tak ja len dúfam, aj keď tu je možné všetko ("skutok sa nestal"), že toto imaginárne IVF od Zetoru ostane len pri modeloch. Osobne sa mi veľmi páči CV90.

    Stirling

    Tak ja len dúfam, aj keď tu je možné všetko ("skutok sa nestal"), že toto imaginárne IVF od Zetoru ostane len pri modeloch. Osobne sa mi veľmi páči CV90.

  • mikojan29
    10:16 01.06.2017

    Projekt Zetoru mi príde ako "Colombova žena", vieme že nejaký existuje, ale reálne nikto nič nevidel len spomínané modely, ktoré sa neskôr môžu uložiť na policu ako suvenír. Ak ...Zobrazit celý příspěvek

    Projekt Zetoru mi príde ako "Colombova žena", vieme že nejaký existuje, ale reálne nikto nič nevidel len spomínané modely, ktoré sa neskôr môžu uložiť na policu ako suvenír.
    Ak chceli ísť do tohto tendra, mali prísť s niečim hmatateľnejším ako len s modelmi. Myslím, že je to nad ich možnosti, celkovo je vývoj a výroba vojenskej techniky veľmi sofistikovaná a extrémne finančne náročná vec.Skrýt celý příspěvek

  • stirling
    10:12 01.06.2017

    Jo a co houfnice byl tam nějaký zajímavý kousek, co eva byla a byl vidět nějaký posun od minulé premiéry?

    Jo a co houfnice byl tam nějaký zajímavý kousek, co eva byla a byl vidět nějaký posun od minulé premiéry?

  • stirling
    10:09 01.06.2017

    Nevíte o nějaké pěkné galerii z idetu? Souhlas,že zetor je mimo hru o české bvp v době kdy je chceme vidět v akci (tuším, že po idetu je nějaká předváděčka) tak oni nemají ani ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevíte o nějaké pěkné galerii z idetu?
    Souhlas,že zetor je mimo hru o české bvp v době kdy je chceme vidět v akci (tuším, že po idetu je nějaká předváděčka) tak oni nemají ani prototyp. Takže jediné pokud to myslí važně jim zbývá ho protlačit na slovensko a pak ven.
    Na cv90 je vidět, že mají asi nejlepší přípravu už jen v té prezentaci a hned připravili dvoje řešení. Na ascod co jsem zahlédl hodili samson mk IISkrýt celý příspěvek

  • juhelak
    08:05 01.06.2017

    CV90 tou prezentací nakročilo hodně dopředu. Puma je prostě kráska. Skoda ze nemá nejakou vetší kompatibilitu s Lynxem..mohlo se to nakombinovat. Ani nevím jestli je v tom ...Zobrazit celý příspěvek

    CV90 tou prezentací nakročilo hodně dopředu. Puma je prostě kráska. Skoda ze nemá nejakou vetší kompatibilitu s Lynxem..mohlo se to nakombinovat. Ani nevím jestli je v tom požadovaném počtu taky nejaky počet jako zaloha nebo na sklad..asi ne...Skrýt celý příspěvek

  • Hyena
    22:38 31.05.2017

    Novinky z IDETu. Vystavene boli: Lynx, Puma, Ascod a 2x CV90 - CV90 CZr s bezposadkovou vezou a CV90CZ s klasickou svedskou vezou. Zetor doniesol len 3 modely. Myslim, ze tym sa ...Zobrazit celý příspěvek

    Novinky z IDETu. Vystavene boli: Lynx, Puma, Ascod a 2x CV90 - CV90 CZr s bezposadkovou vezou a CV90CZ s klasickou svedskou vezou. Zetor doniesol len 3 modely. Myslim, ze tym sa Zetor sam vyradil.
    http://defence-blog.com/army/b... Skrýt celý příspěvek

  • puuupava
    21:44 31.05.2017

    PavolIR No neviem ako v Česku ale unás nie je napadnutelné nič. Dám príklad mimo armádu ale ten hovorí za všetko. Pri tendri na elektrické vlaky sa dalo kritérium maximálna dĺžka ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolIR No neviem ako v Česku ale unás nie je napadnutelné nič. Dám príklad mimo armádu ale ten hovorí za všetko. Pri tendri na elektrické vlaky sa dalo kritérium maximálna dĺžka vlaku 115 metrov, kedže nakväčší a jediný konkurent českej škody mal 115,5 metra! To je úplne na smiech, pol metra pri nejakom vlaku.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    19:37 31.05.2017

    strikehawk: To už je ale právne napadnuteľné, ako podmienka zámerne vyraďujúca konkrétneho účastníka tendra. To si sotva niekto zoberie na triko. Ja by som potom už radšej išiel ...Zobrazit celý příspěvek

    strikehawk:
    To už je ale právne napadnuteľné, ako podmienka zámerne vyraďujúca konkrétneho účastníka tendra. To si sotva niekto zoberie na triko.
    Ja by som potom už radšej išiel cestou takých šibeničných termínov prvej dodávky, že by to stíhala iba fungujúca výrobná linka.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    17:13 31.05.2017

    strikehawk: Sdílím názor že raděj levnější výrobu v zahraničí než těch pár zbytečných licencí pro náš průmysl.

    strikehawk: Sdílím názor že raděj levnější výrobu v zahraničí než těch pár zbytečných licencí pro náš průmysl.

  • strikehawk
    17:08 31.05.2017

    Jirosi Co vlastně chceš vyrábět a kde? Motor , kanon, věž, korbu, PTŘS, optiku, senzory....... Svařit si korbu nepovažuji za žádný přínos....ani finanční a technologický už ...Zobrazit celý příspěvek

    Jirosi

    Co vlastně chceš vyrábět a kde? Motor , kanon, věž, korbu, PTŘS, optiku, senzory.......
    Svařit si korbu nepovažuji za žádný přínos....ani finanční a technologický už vůbec ne....Skrýt celý příspěvek

  • strikehawk
    17:06 31.05.2017

    PavolR No dobře, tohle jsou ale na první pohled lehce odhalitelné fintičky jak obejít ne příliš dobře definované zadání..... je přece lehce možné provést selekci s definicí že ...Zobrazit celý příspěvek

    PavolR

    No dobře, tohle jsou ale na první pohled lehce odhalitelné fintičky jak obejít ne příliš dobře definované zadání..... je přece lehce možné provést selekci s definicí že do dalšího kola postoupí jen nabídky s vyrobenými 100+kusy apod....
    Možná je ale lepší takticky nechat postoupitt i tyto konstruktérské pokusy do dalších kol s cílem mít manévrovací prostor. Každopádně chce to silný a zkušený ( a neúplatný ) vyjednávací tým nespojený přímo s politickou sférou...... zde je velký kamen úrazuSkrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    16:55 31.05.2017

    Iris_T / Rase: Jen a by to pak nevycházelo zase násobně dráž než ta výroba v zahraničí a nakonec jsi to pořídíme jen mi. A vrcholem bude to že to ty naše podniky přestanou vyrábět ...Zobrazit celý příspěvek

    Iris_T / Rase: Jen a by to pak nevycházelo zase násobně dráž než ta výroba v zahraničí a nakonec jsi to pořídíme jen mi. A vrcholem bude to že to ty naše podniky přestanou vyrábět a naše velké investice skončí tím že abychom ty vozidla udržely v provozu musíme koupit náhradní vybavení v zahraničí.Skrýt celý příspěvek

  • Rase
    14:41 31.05.2017

    strikehawk: Souhlasím, jen podotknu, že osbně by mi stačilo, pokud by v ČR, byla krom plného servisu a zázemí, i možnost vozidla upravovat dle specializovaných verzí. Pěkně to je ...Zobrazit celý příspěvek

    strikehawk:
    Souhlasím, jen podotknu, že osbně by mi stačilo, pokud by v ČR, byla krom plného servisu a zázemí, i možnost vozidla upravovat dle specializovaných verzí. Pěkně to je vidět třeba u nových Pandurů, kdy základ je taky dovezen ze zahraničí, ale spousta práce se udělá v tuzemsku. Hodně důležité bude i to, pokusit se o převod některých technologí do místních podniků (optiku atd. třeba do Meopty), tedy pokud se něco použitelného může vyrábět v ČR a jsou zde na to kapacity, tak proč se nepokusit o přesun technologií a navázání spolupráce mezi firmami. Tohle má rozhodně víc smysl, než nějaké ofsety. Nemálo komponentů, od elektroniky a třeba i některých strojírenských dílů, pro nová BVP se v pohodě dá vyrábět v ČR, tak proč toho nevyužít. Snažit se v našich podmínkách vyrábět kompletní korbu, motor a výzbroj je opravdu zbytečné. Na druhou stranu by mě hodně zajímalo, co všechno zvládali vyrábět řekové na svých Leopardech 2HEL, nebo Britové na Ajaxech - tam to byla většina součástek pro počet vozidel ne nepodobný tomu našemu (poměrově cena za kus)Skrýt celý příspěvek

  • Iris-T
    14:14 31.05.2017

    Hlavně, šance experimentům znamená šance začít konečně něco vyrábět. Když nevyrobíme nikdy nic, všechno koupíme hotové i se servisem, tak se ten průmysl prostě neobnoví. BVP se ...Zobrazit celý příspěvek

    Hlavně, šance experimentům znamená šance začít konečně něco vyrábět. Když nevyrobíme nikdy nic, všechno koupíme hotové i se servisem, tak se ten průmysl prostě neobnoví. BVP se možná zdá jako velké sousto pro začátek, ale když se to rozebere do detailu, jsou tu firmy schopné dodat podvozek, motor, převodovku. Vyvíjet novou věž je stejně nesmysl, na trhu je spousta dobrých řešení - stačí zajistit kompatibilitu např s CV90 a máme BVP, SPAAG, minomet, 105/120mm lehký tank... Problém je asi v pancéřování, nevím o tom, že bychom ho uměli. Spolupráce s Izraelem?

    Byl by to běh na dlouhou trať a těžko bychom mohli očekávat úspěch hned napoprvé, vzpomeňme na BRENy. Ale nakonec bychom začali něco vyrábět.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    14:00 31.05.2017

    strikehawk & Rase: Ak si myslíte, že samotným zadaním podmienky zavedených strojov je možné vylúčiť "konštruktérske cvičenia", tak sa podľa mňa tak trocha mýlite. :-) U nás, na ...Zobrazit celý příspěvek

    strikehawk & Rase:
    Ak si myslíte, že samotným zadaním podmienky zavedených strojov je možné vylúčiť "konštruktérske cvičenia", tak sa podľa mňa tak trocha mýlite. :-) U nás, na Slovensku sa už stalo, že sa do výzbroje oficiálne zaviedol jeden kus vozidla, aby to malo väčšie šance v zahraničí (T-72M2 alebo Šakal). Tulparu kúpili Turci 2 ks už v roku 2013. ;-)Skrýt celý příspěvek

  • strikehawk
    12:40 31.05.2017

    KOLT souhlas, mezi BVP a MBT je skutečně generační a koncepční propast. Armata uvedla do reality řadu původních západních studií a stanovila nový etalon. Situace s Leo2 je ...Zobrazit celý příspěvek

    KOLT

    souhlas, mezi BVP a MBT je skutečně generační a koncepční propast. Armata uvedla do reality řadu původních západních studií a stanovila nový etalon. Situace s Leo2 je přesně taková jak píšeš.

    V oblasti BVP skutečně nikdo nepřišel s ničím podobně inovativním .... stále se jedná o koncepci BVP ustanovenou prvním sovětským BMP-1.

    Můj názor na akvizici nových BVP je následující :

    1 ) naprosto zavrhnout tzv "českou" cestu ve formě experimentů typu Zetor, Excalibur atd mávajících českou vlaječkou jako marketingovým bičem a zdůrazňující výrobu v česku potažmo licenci ( záměrně bez uvedení rozsahu, práv apod ).

    Program jako takový není pojat strategicky v celonárodním smyslu jako prostředek ke zvýšení technické a technologické úrovně zbrojního průmyslu. Ani jeden z klíčových komponentů - motor, automatická převodovka, transmise, pásy, věž, kanon, SŘP, komunikační a senzorické vybavení, aktivní a pasivní ochrana, panceřování, PTŘS není vyráběn v ČR. Firmy, které to uměly za socialismu (stejně ale pouze ve formě SSSR licenci ) dnes vyrábí civilní program, zkrachovaly nebo přešly do vlastnictví zahraničních subjektů s jiným zaměřením. Nejsou vývojové kapacity, zkušenosti nic..... začínalo by se o nuly. Jde to ale je to na generaci nebo alespoň na půl generace a musí být politická shoda že se ČR chce stát autarkickým výrobcem obrněných vozidel. Finanční náklady jsou obrovské, návratnost s otazníkem v případě alespoň zapojení více východoevropských zemí.

    2 ) Licence - stejné fabulování jako v předchozím případě. Iluzi o 100% licenci včetně všech komponentů a senzorů, zbraní atd.... snad nikdo nemůže myslet vážně už z toho důvodu, že pro plánovaný nákup cca 200 ks se prostě nemůže vyplatit. Nevychází to ekonomicky. Jakmile rezignujete alespoň na 80% licenci pak je z hlediska obranyschopnosti úplně jedno jestli BVP vyrábíte nebo nakupujete v zahraničí. Nejste autonomní tak jako tak a závisíte na schválení vývozu. Všechny klíčové komponenty podléhají vývoznímu povolení.

    3 ) Přímý nákup - vzhledem k počtu vozidel jediná smysluplná cesta. Navrhoval bych rezignovat i na výrobu svařenců a pod což je klasické oblbování o transferu technologií apod.
    Naopak požadavek na vybudování plného servisního a školícího zázemí považuji za vysokou prioritu. Rovněž tak práva k případným modifikacím a úpravám.
    Z logiky věci je jasné že prioritu musí mít zavedená a odzkoušená BVP. Designová a konstruktérská cvičení turecké a polské a další provenience ponechat v soutěži jen jako nátlakový prostředek na preferované výrobce.
    Přímý nákup bez i jen částečné domácí výroby ponechává i nejlepší vyjednávací pozici pro tzv offsety, které musí být pojaty inteligentne ne jak u PandurůSkrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 3