V-22 Osprey a F-15SE Silent Eagle: Izrael kupuje špičkové zbraně
- 6. 11. 2015
- 52 komentářů
- Jan Grohmann
Izrael se Spojenými státy jedná o nákupu konvertoplánů V-22 Osprey a stíhaček F-15 Eagle. Podle magazínu Flightglobal.com Izrael dokonce usiluje o nejpokročilejší verzi F-15SE Silent Eagle. V-22 Osprey a F-15SE Silent Eagle pomůže Izraeli udržet vojenskou nadřazenost na Středním východě i v dalším desetiletí.
Íránská dohoda a izraelské zbraně
V současné době Izrael dostává ze Spojených států ročně 3 miliardy dolarů na obranu. Peníze jsou určeny na nákup vojenské techniky a vybavení. Izrael však musí za americké peníze nakupovat pouze zbraně amerických výrobců, případně součástky amerických firem.
Na konci října odcestoval izraelský ministr obrany Moše Ya'alon do Washingtonu, aby jednal o budoucí vojenské spolupráci mezi Spojenými státy a Izraelem. Jednání silně ovlivňuje “jaderná dohoda”, kterou uzavřely Spojené státy s Íránem.
Izrael vidí Írán jako svou hlavní existenční hrozbu a nepřestává Írán obviňovat ze snah vyrobit jadernou bombu. Očekává se, že na oplátku Spojené státy zvýší svou vojenskou pomoc a zároveň Izraeli poskytnou zbraňové systémy, které umožní Izraeli v případě potřeby provést letecký nebo aeromobilní úder proti íránským cílům - především střediskům jaderného výzkumu.
Současná dohoda o americké vojenské pomoci trvá deset let a vyprší v roce 2018. Od roku 2018 dojde k zahájení nové desetileté americko-izraelské vojenské spolupráce. Izrael již předal Spojeným státům seznam poptávaných zbraní.
Klíčovým zbrojním programem je nákup stíhaček F-35A Lightning II. Izrael podepsal smlouvu na 33 letadel, ale mluví se až o 75 strojích. Kromě F-35 Izrael poptává také konvertoplány V-22 Osprey a stíhačky F-15 Eagle, resp. nejnovější F-15SE Silent Eagle. Mluví se také o nákupu tankerů KC-46A Pegasus.
Konvertoplány V-22 Osprey již Izrael poptával v minulosti, ale nakonec z obchodu sešlo. V-22 je schopen přepravit izraelské jednotky na velké vzdálenosti a vysadit je prakticky kdekoliv. Izrael v V -22 získá schopnost provádět aeromobilní operace na velmi dlouhé vzdálenosti.
V-22 přepraví 24 vojáků nebo 9000 kg nákladu cestovní rychlostí 460 km/h. Při doplnění paliva za letu je bojový dolet prakticky neomezen. V-22 Osprey je však drahým strojem - cena je srovnatelná s moderní stíhačkou.
F-15SE Silent Eagle
Zajímavou zprávou je zájem Izraele o letouny F-15SE Silent Eagle. Hlavními rysy F-15SE, oproti klasické F-15, jsou nižší čelní radarový průřez RCS (Radar Cross Section), nátěr pohlcující radarové signály, konformní přídavné nádrže, vnitřní zbraňové šachy umožňující přepravovat část zbraní uvnitř trupu a “rozevřené” svislé ocasní plochy.
F-15SE je vybaven nejmodernějším radarem ( APG-82 nebo APG-63 ) kategorie AESA, přepracovaným kokpitem s jednou velkou informační obrazovkou a nejmodernějším elektronickým a aviotickým vybavením. Do zbraňových šachet F-15SE se vyjde až čtveřice střel vzduch-vzduch AIM-120 AMRAAM.
V případě F-15SE se Izrael může stát prvním uživatelem. Boeing se snažil F-15SE prodat Japonsku a Jižní Koreji, ale obě země nakonec daly přednost F-35 Lightning II.
F-15SE Silent Eagle
V současné době izraelské letectvo provozuje 58 letadel F-15 “Baz” určených pro vybojování vzdušné nadvlády a 25 útočných letadel F-15I "Ra'am" pro ničení cílů na zemi. Páteř izraelského letectva tvoří 343 letadel F-16 “Netz”, “Barak” a “Sufa”.
F-15SE je víceúčelový letoun určen ke vzdušným soubojům a útokům na pozemní cíle. F-15SE má větší dolet, nosnost a lepší letové výkony než F-35 a umožní tak Izraeli provádět dalekonosné údery, například proti íránským cílům.
V případě potřeby může Izrael F-35 a F-15SE i původní F-15 vhodně kombinovat. Při bojové akci F-35 poslouží jako předsunuté senzory, které předají informace v odstupu se pohybujícím F-15SE (s interními zbraněmi), které zase předají informace útočným F-15 “Ra´am” s podvěšenou výzbroji.
Pro další dny války, kdy se očekává zničení vzdušných sil protivníka, lze F-15SE velmi snadno upravit k útokům na pozemní cíle.
Případný prodej dalších F-15 do Izraele je skvělou zprávou pro firmou Boeing. Zakázka z Izraele pomůže zachovat výrobní linku a pracovní místa i po roce 2019, kdy skončí výroba poslední nasmlouváné stíhačky F-15SA Strike Eagle pro Saudskou Arábii.
Zdroj: Foxtroth Alpha
Související články
Izraelský raketový tank Pereh
Izrael po více než 30 letech utajování představil veřejnosti „raketový tank“ Pereh (Divoch). Pásovou ...
- 21.07.2015
- 24 komentářů
- Jan Grohmann
Útok před obranou: Izrael zveřejnil novou vojenskou strategii
Izraelské obrané síly IDF (Israel Defense Forces) po více než 60 letech představily veřejnosti ...
- 26.08.2015
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
Masivní protiletecká výzbroj stíhačky F-15 Eagle
Firma Boeing představí na konferenci Air Force Association koncept stíhačky F-15 Eagle schopné nést ...
- 14.09.2015
- 32 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelský radar ze systému IRON DOME pro Armádu ČR
Izraelský státní podnik vyrábějící radary ELTA Systems, který je členem skupiny Israel Aerospace ...
- 21.10.2015
- 32 komentářů
- Redakce AN
Děkuji, lépe bych to nenapsal :) Navíc, Cejkis, tys psal, že "v Evropě není éro pro vybojování vzdušné nadvlády vyjma F-22", ne že "V Evropě není éro 5. generace pro vybojování ...Zobrazit celý příspěvek
Děkuji, lépe bych to nenapsal :)
Navíc, Cejkis, tys psal, že "v Evropě není éro pro vybojování vzdušné nadvlády vyjma F-22", ne že "V Evropě není éro 5. generace pro vybojování atd atd".
A mimochodem, UK už nějaké F-35 má, Nizozemci taky (jestli se nemýlím?), Italové... (ti mimochodem plánují zařadit takový počet těchto "superdrahých" ér, až mi zaskočilo při snídani)
Takže, i kdybychom brali F-35 jako letoun 5. generace (a ne jako letoun k vybojování vzdušné nadvlády 5. generace), kdo dokáže této palivem nadité kachně na odstřel (jak tu obrazně řečeno F-35 mnozí prezentují) na úrovni vzdorovat v leteckém boji podle reálných pravidel? T-50? Gripen?Skrýt celý příspěvekpro cejkis: Napsal jste "...zatímco v Číně a Rusku běží vývoj 5.generace, tak v západním společenství pro vybojování vzdušné nadvlády není nic kromě F22...". Máte pravdu v tom, že ...Zobrazit celý příspěvek
pro cejkis: Napsal jste "...zatímco v Číně a Rusku běží vývoj 5.generace, tak v západním společenství pro vybojování vzdušné nadvlády není nic kromě F22...". Máte pravdu v tom, že vývoj 5. generace běží. A v tom je taky ten průšvih – žádné letadlo 5. generace krom F-22 ještě není operačně nasaditelné, výjimkou je F-35, které je ve fázi IOC. Ostatní letadla 5. generace jsou pouze prototypy, nebo teprve na papíře. Z čehož vyplývá, že k vybojování vzdušné nadvlády v tuto chvíli stačí letouny 4. generace (s nějakými těmi plusky za čtyřkou). A těch má Evropa poměrně dost. Nehledě na to, že většina jich už byla konstruována s nízkým RCS (oproti Su-27 a jeho derivátům), jsou průběžně modernizovány včetně AESA radarů atd. Takže jediný, kdo by skutečně byl schopen Evropu nad jejím územím ve vzduchu porazit, jsou USA. Čína a Rusko na to téměř jistě kapacity nemají. Čína pravděpodobně ani nad vlastním územím, Rusko díky možná nejlepší PVO na světě téměř jistě ano.Skrýt celý příspěvek
pro Charlie: Já si také nemyslím, že k němu má blízko. Ale objektivně k němu má blíž než USA. Mmchd, výše dluhu nemá na pravděpodobnost krachu zdaleka takový vliv, jak si většina ...Zobrazit celý příspěvek
pro Charlie: Já si také nemyslím, že k němu má blízko. Ale objektivně k němu má blíž než USA. Mmchd, výše dluhu nemá na pravděpodobnost krachu zdaleka takový vliv, jak si většina lidí myslí.
Ohledně T-50 se také nebojím, že ho nedotáhnou. Spíš mám podezření, že po technologické stránce nebude až tak pokrokové, jak si mnozí přejí. Ale třeba se úplně mýlím. A abych nebyl vnímán jako nějaký rusofob – Su-27 a jeho deriváty jsou podle mě nejhezčí éra 4. generace :-)Skrýt celý příspěvekKolt: já bych neřekl, že má Rusko blízko ke krachu. Jeho zadlužení je v porovnání s Evropou minimální a pořád ještě mají co a kam vyvážet. Ani vojenský rozpočet už není co býval, ...Zobrazit celý příspěvek
Kolt: já bych neřekl, že má Rusko blízko ke krachu. Jeho zadlužení je v porovnání s Evropou minimální a pořád ještě mají co a kam vyvážet. Ani vojenský rozpočet už není co býval, aby se stalo to co se přihodilo SSSR, a že by T-50 nedotáhli? Třeba to jen nebude tak ryychle, ale když už nic jiného, tak stavět letadla Rusové uměj. Sice je stavěj trochu jinak než Amíci a Evropani, ale aerodynamiku to mělo vždycky výbornou.Skrýt celý příspěvek
Jj, fakt dobrej vtip :-) Abychom nakonec nezjistili, že než se T-50 dostane v rozumné míře do služby, budeme mít v Evropě novou "generaci" modernizovaných Typhoonů a Rafale, se ...Zobrazit celý příspěvek
Jj, fakt dobrej vtip :-) Abychom nakonec nezjistili, že než se T-50 dostane v rozumné míře do služby, budeme mít v Evropě novou "generaci" modernizovaných Typhoonů a Rafale, se sníženým RCS (které nakonec nemusí být od T-50 až tak daleko), s moderními radary atd. Čímž nechci tvrdit, že to budou lepší letadla než T-50. Jen mám prostě podezření, že T-50 nakonec může mít blíže k letounům generace 4++ než 5... A teď od zastánců ruského leteckého průmyslu dostanu kapky :-)
Té tikající bombě předvídají výbuch už hodně dlouho, zatím ovšem má ke krachu blíže jiná nejmenovaná měna, zásadně závislá na ceně ropy a plynu....Skrýt celý příspěvekVe svých úvahách o exportu F22 často opomíjíte fakt, že zatímco v Číně a Rusku běží vývoj 5.generace, tak v západním společenství pro vybojování vzdušné nadvlády není nic kromě ...Zobrazit celý příspěvek
Ve svých úvahách o exportu F22 často opomíjíte fakt, že zatímco v Číně a Rusku běží vývoj 5.generace, tak v západním společenství pro vybojování vzdušné nadvlády není nic kromě F22. Vzhledem k tikající bombě v podobě US dolaru, bude export F22 nutností a ve Washingtonu budou jednou rádi za export plnohodnotné verze.Skrýt celý příspěvek
"V-22 přepraví 24 vojáků nebo 9000 kg nákladu cestovní rychlostí 460 km/h. Při doplnění paliva za letu je bojový dolet prakticky neomezen." Chybí mi tam informace o tom, jaký je ...Zobrazit celý příspěvek
"V-22 přepraví 24 vojáků nebo 9000 kg nákladu cestovní rychlostí 460 km/h. Při doplnění paliva za letu je bojový dolet prakticky neomezen."
Chybí mi tam informace o tom, jaký je tedy ten dolet bez tankování za letu při výše uvedených parametrech.
Jinak super zajímavý článek!Skrýt celý příspěvekjj284b: ver mi ze ak budu robit to na co su urcene tak to staci. nemyslim ze operacie proti ISIL je tento pripad. tam operuju len z dovodu testovania v realnom konflikte. to ze ...Zobrazit celý příspěvek
jj284b: ver mi ze ak budu robit to na co su urcene tak to staci. nemyslim ze operacie proti ISIL je tento pripad. tam operuju len z dovodu testovania v realnom konflikte.
to ze prechadzaju hromadne modernizaciou je vec ina ale planovaci asi vedeli co si mozu dovolit.Skrýt celý příspěvekpet.rok: Pri F22 je problem hlavne v tom, ze ich pocet je nedostatocny na zabezpecenie ochrany uzemia USA, a zaroven efektivneho nasadenia po svete.. USAF skratka musi vediet ...Zobrazit celý příspěvek
pet.rok: Pri F22 je problem hlavne v tom, ze ich pocet je nedostatocny na zabezpecenie ochrany uzemia USA, a zaroven efektivneho nasadenia po svete.. USAF skratka musi vediet operovat v Europe a Azii zaroven, co vyzaduje dislokaciu strojov po celom svete. prave preto 186 strojov nema sancu plnit vsetky roly ktore sa od nich vyzaduju.. hlavne ak stale prebieha modernizacia, co znamena ze cast strojov je mimo prevadzky, cast sa pouziva na vycvik, takze realne ostava cca 100kusov na operacne nasadenie.. co znamena ze realne v pripade potreby budu F22 nasadene v dost malom mnozstve - napr pre operacie nad Syriou bolo vyclenenych 6 kusov F22 ktore boli len nedavno vymenene dalsou letkou s 6 F22 ktora priletela z Hawajskych ostrovov..Skrýt celý příspěvek
este k nosnosti F22: predstava ze 6 x AIM120 a 2 AIM9 v konfiguracii air superiority je nedostatocny pocet vyplyva asi prilisneho hrania na simulatoroch. v realite by dvojica ...Zobrazit celý příspěvek
este k nosnosti F22: predstava ze 6 x AIM120 a 2 AIM9 v konfiguracii air superiority je nedostatocny pocet vyplyva asi prilisneho hrania na simulatoroch. v realite by dvojica strojov vymazala celu letku a dve letky by zmietli (s mienym nadsadenim) prakticky cele letectvo ktorejkolvek inej krajiny.
ak si pozrieme posledny vacsi konflikt letectva ktory sa odohral (desert storm) tak letecke boje sa odohravali po jednotkach kusov.
hromadne nasadenie lietadiel dnes je prakticky nerealne.Skrýt celý příspěvekcelu dobu sa tu operuje s poctam kusov u F22, ktory je povazovany za nedostacujuci. dovolim si oponovat tomuto nazoru: ak sa vezme do uvahy kvalitativna prevaha F22 oproti F15 ...Zobrazit celý příspěvek
celu dobu sa tu operuje s poctam kusov u F22, ktory je povazovany za nedostacujuci.
dovolim si oponovat tomuto nazoru: ak sa vezme do uvahy kvalitativna prevaha F22 oproti F15 ktoru nahradzuje a celkovym trendom v letectvach po celom svete kde rastie doraz na kvalitu pri klesajucich poctoch tak "vcera" sa mozno zdalo cislo 189 aktivnych strojov ako male ale "dnes a zajtra" to nie je zadaleka take zle.
presne to iste plati o pozadovanom pocte F-35, ked si uvedomime ze sa pozaduje vymena prakticky 1 ku 1 u vsetkych troch zloziek napriek medializovanej nadradenosti F35 voci starsim suputnikom je jasne ze pozadovane pocty vysoko prevysuju realnu potrebu.
potencionalni protivnici ako Rusko a Cina sice ugraduju svoje letectvo ale tempo je daleko pomalsie ako zavadzanie novych F-35.
preto si myslim ze ak nedojde k vyznamnemu zostreniu situacie nedojde ani k naplneniu pozadovanych objemov nakupu F-35.Skrýt celý příspěvekCerVus: reálně počet letadel které zvládnou obě letadla sestřelit bude dost stejný, kvůli stejné kapacitě AAM. To že mužeš dvě F22 poslat na ukol kde mají zlikvidovat AWAC ...Zobrazit celý příspěvek
CerVus: reálně počet letadel které zvládnou obě letadla sestřelit bude dost stejný, kvůli stejné kapacitě AAM. To že mužeš dvě F22 poslat na ukol kde mají zlikvidovat AWAC neznamená, že dvě F22 ubrání letiště. Ty dvě F-22 taky musí určitou (mnohem delší dobu než F35) strávit v údržbě.
Navíc celá tahle myšlenka je velmi vtipná, protože kritici F35, hlavně u námořnictva nadávají na to, že se koupí F35 příliš málo. To stejné u USAF.
Ale tohle je irelevantní, F35 není v žádném případě náhrada za F22 ani F15, to že nakonec můžou koupit víc strojů, které budou jejich ulohy plnit je uplně jiná věc. To záleží jak dobře půjde vývoj nového letadla.
Ty udávané počty F35 jsou výhradně pro nahrazení F16, Hornetu, A/V-8 a v podstatě i A-10 až ji přestane kongres branit.
USN ušetří na čem? Šance, že se letadlo při poškození jednoho motoru nevezme sebou i ten druhý je velmi mála u letadal jako F/A 18, pak s tím přistaň na letadlové lodi, kdy hrozí že havaruje a zabije lidi a zničí stroje.
Šance že superhornet dostane zásah je mnohonásobně vyšší než u F35, tak fakt nějak nevidím tu úsporu.Skrýt celý příspěvekshania: "ta váha té bomby je hlavně určená tím co závěsník unese, než rozměry šachty." myslim ze rozmery su hlavny konstrukcny limit v tomto pripade ale je mozne ze aj zavesnik je ...Zobrazit celý příspěvek
shania: "ta váha té bomby je hlavně určená tím co závěsník unese, než rozměry šachty."
myslim ze rozmery su hlavny konstrukcny limit v tomto pripade ale je mozne ze aj zavesnik je konstruovany na tuto hmotnost prave kvoli tomu ze od zaciatku vedeli ze tam nic vacsieho nevojde.
"to už ten odhadovaný bilion dolarů za celou životnost programu F35 nevypadá tak špatně co?"
odhad ze cely program bude stat bilion je rovnako presny ako kazde vestenie na 40 rokov dopredu.
Ale inak suhlasim ze obnovovat linku F22 asi nema ekonomicky opodstatnenie az na situaciu kedy by sa vyznamne vyostril konflikt s niektorou z mocnosti.Skrýt celý příspěvekShania: Námořnictvo chce dvoumotorové letadla aby snížili riziko, že při jeho poškození se letoun stále bude moci vrátit na loď. F-35 může mít kdo ví jak kvalitní motor, ale jak ...Zobrazit celý příspěvek
Shania: Námořnictvo chce dvoumotorové letadla aby snížili riziko, že při jeho poškození se letoun stále bude moci vrátit na loď. F-35 může mít kdo ví jak kvalitní motor, ale jak dostane zásah, tak jde stíhačka (velmi drahá stíhačka) k zemi. Takže ačkoli může být 22 dražší, stále se je schopná při ztrátě motoru vrátit domů, letoun se opraví a námořnictvo ušetří.
A s těmi počty. Jasně že potřebují co nejvíce 35 aby zaplnily díry po 22. Co jiného jim zbývá. Vždyť to tvé lpění na 35 finančně nedává smysl. Proč mají nasazovat 16 strojů na něco co zvládnou 4 jejichž pořizovací cena je řekněme 1,5x taková?Skrýt celý příspěvekCerVus: kontext: USAF potřebuje víc F35 než F22 na stejný úkol, protože na rozdíl od raptoru, který dokáže letět velmi rychle a vysoko budou potřebovat vzájemné krytí. Taky to taky ...Zobrazit celý příspěvek
CerVus: kontext: USAF potřebuje víc F35 než F22 na stejný úkol, protože na rozdíl od raptoru, který dokáže letět velmi rychle a vysoko budou potřebovat vzájemné krytí. Taky to taky znamená, že lobují za co nejvíc F35 co můžou dostat. Reálně ale v prostoru bude operovat mnohonásobně víc F35 než F22.
Raptor je pro mě pořád nejlepší stíhač na světě a ještě dlouho bude, jen se vám tu snažím ukázat, že technologie zase značně pokročila a nezdá se mi výhodné obnovovat výrobu nesmírně složitého stroje, což bude stát značné prostředky s původní (modernizovanou avionikou). I stávající flotila má velké problémy s modernizacemi hlavně díky softwaru a jeho architektuře. Jak píše Pajo, 16 miliard jen do roku 2023 za modernizace 186-187 letadel, to už ten odhadovaný bilion dolarů za celou životnost programu F35 nevypadá tak špatně co?
A to mluvím o verzi pro USAF, ne pro export, na kterou můžete rovnou zapomenout bez výrazných změn. Kolik pak Japonsko koupí podobných strojů?
Nejlepší řešení by bylo mít zcela novou konstrukci využívající maximum ze zkušeností, materiálů, technologii a avioniky F35, což je ale v podstatě skoro program 6gen a trvalo by to dlouho.
Jinak F22 má dvě hlavní šachty, každá pojme buď tři AAM, nebo 1x 1000lb bombu, ta váha té bomby je hlavně určená tím co závěsník unese, než rozměry šachty. A pak dvě malé šachty po jedné AIM-9X (možná tam časem narvou i dvě)
F35 už teď pojme dvě a v budoucnu tři AAM, pokud dojde k vývoji střely pro stejné závěsníky jako má sbd, tak se počty zdvojnásobí, což platí i pro F22.
USN dlouhé roky operovalo s jednomotorovými stroji, kdy kvalita motoru nebyla na úrovni, jako je dnes. I F14 s prvními motory padali jak hrušky, očividně to není tak kritický požadavek, jinak by se USN k programu nikdy nepřipojilo.
BTW právě se dokončili testy dlouhodobé zátěže motoru
http://www.jsf.mil/news/docs/2...
Dál USN selhalo hned několik programů které měli podobný stíhač dostat do služby.Skrýt celý příspěvekCervus: F-22 sa neustale modernizuje, vid nedavny clanok http://www.armadninoviny.cz/bo... : "V současné době flotila všech 187 letadel (jeden letoun ...Zobrazit celý příspěvek
Cervus: F-22 sa neustale modernizuje, vid nedavny clanok http://www.armadninoviny.cz/bo... : "V současné době flotila všech 187 letadel (jeden letoun ztracen v roce 2010) prochází rozsáhlým modernizačním programem. Několika fázový program si do konce roku 2023 vyžádá 16 miliard dolarů." ... "Modernizace se dotkne především elektronického vybavení a software."Skrýt celý příspěvek
Shania: Jenom bych ještě upřesnil. O těch letadlech jsem si přečetl pár článků. I samotný letectvo přiznává (gen. Mike Hostage), že F-35 nebude nikdy relevantní náhrada F-22 ...Zobrazit celý příspěvek
Shania: Jenom bych ještě upřesnil. O těch letadlech jsem si přečetl pár článků. I samotný letectvo přiznává (gen. Mike Hostage), že F-35 nebude nikdy relevantní náhrada F-22 protože byl od začátku konstruován na jiné úkoly. Ma uzší a hlubší šachty aby pojmul protizemní munici, takže se mu tam nevlezou 4 protiletadlové rakety dlouhého dosahu jako do F-22. té se zase nevleze do šachty stejné množství bomb, protože nemá odpovídající hloubku. Dále tam poukazovali na to, že při získání převahy ve vzduchu je na stejný úkol třeba mnohem více F-35 (tvrdil 2 F-22 vs 8 F-35) protože nemůžou uplatnit hit and run taktiku. Článek se stočil i na námořnictvo, které pro provoz na letadlovkách potřebuje dvoumotorové stroje zatímco námořní pěchota chce nástupce harieru takže jim stačí 35.
F-35 své výhody čerpá z toho že je to novější program, ale pokud by došlo k obnovení výroby (a vývoje) F-22 budou tyto výhody zapracovány i do tohoto stroje a zpětně při modernizacích do stávajících F-22.Skrýt celý příspěvekShania: Protože když se sitace ve světě po***, tak bude mnohem jednodušší udělat softwarový upgrade Raptoru na plnohodnotnou verzi i spojencům než li chtít po jejich F-35 aby ...Zobrazit celý příspěvek
Shania: Protože když se sitace ve světě po***, tak bude mnohem jednodušší udělat softwarový upgrade Raptoru na plnohodnotnou verzi i spojencům než li chtít po jejich F-35 aby zastal úkoly F-22.
Jionak opravdu nechápu jak jsi dokázal postavit tak vysoký piedestal pro F-35. Vždyť musí při rotaci Země vrážet minimálně do Měsíce. Je možné, že Japonské, Ruské nebo třeba Čínské letadlo 5 generace nebude zpočátku tak dobré, ale letadla nejsou spotřební hračky na 5 let a vývoj jde neustále dopředu.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...