Úspěchy vozů TATRA v Brazílii
- 9. 1. 2014
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
Automobilka TATRA TRUCKS úspěšně pokračuje ve spolupráci s brazilským výrobcem raketové techniky a obrněných vozidel Avibras. Brazilský výrobce využívá podvozky TATRA pro širokou rodinu obrněných a užitkových vozidel – od obrněných transportérů až po raketomety.
Spolupráce mezi Tatrou a brazilským Avibrasem sahají až do roku 2008. V roce 2009 automobilka dodala do Brazílie prototyp podvozku 6×6 a následně druhý prototyp 4×4. Oba podvozky byly vybaveny tatrováckým vzduchem chlazeným motorem a převodovkou.
Na podzim minulého roku se TATRA s Avibrasem dohodla na dodávce stovky podvozků 4×4 a 6×6. Jedná se již o třetí dodávku, navazující na podobný kontrakt z minulého a předminulého roku. Konečným uživatelem je armáda v jihovýchodní Asii. Dodávky podvozků proběhnou v letošním roce.
Foto: Raketomet Astros II na podvozku Tatry. / Avibras
Za zmínku jistě stojí, že tatrovacké podvozky nahrazují u výrobce Avibras konkurenční podvozky MAN. „Projekt potvrzuje univerzální kvality tatrováckého podvozku pro různé vojenské aplikace včetně kolových obrněných vozidel nebo nosičů nástaveb zbraňových systémů. V průjezdnosti terénem je TATRA koncept prostě bezkonkurenční„ napsal Armádním novinám Andrej Čírtek, tiskový mluvčí TATRA TRUCKS.
Podle informací dostupných na internetu se jedná s největší pravděpodobností o indonéskou armádu. Tato země jihovýchodní Asie si objednala v roce 2012 u Avibrasu 36 raketových systémů Astros II. Avibras na základě podvozků Tatry dodá Indonésií celou řadu vozidel – od raketometů, přes zásobovací až po velitelská nebo servisní vozidla.
Foto: Raketový systém Astros II vyžaduje řadu vozidel. / Avibras
Dalším potenciálním zákazníkem pro Avibras, a tedy i pro Tatru, je Malajsie. V současné době Malajsie provozuje 36 systémů Astros II. V plánu je však pořízení dalších 18 baterií.
Stejně tak je na dobré cestě dodávka tatrovických podvozků pro brazilskou armádou. V rámci projektu ASTRSOS 2020 si plánuje brazilská armáda pořídit 30 baterií raketových systémů ASTROS Mk6, čemuž odpovídá více než 300 vozidel 6×6 a 4×4.
TATRA nabízí podvozky 4×4, 6×6 a 8×8 jako univerzální platformy, na které je možné umístit libovolnou nástavbu. Podvozek 4×4 využívá například český obrněný transportér VEGA, izraelský Wildcat, 6×6 francouzský TITUS a 8×8 například mobilní laserové dělo od firmy Drehtainer.
Zdroj: TATRA, Avibras
Takticko-technická data
Podvozek 4×4 |
Podvozek 6×6 |
Podvozek 8×8 |
|
Označení |
T 815-7APR59 19 240 4x4.1R |
T 815-79PR39 29 300 6x6.1R |
T 815-790R99 38 300 8x8.1R |
Motor |
TATRA T3C-928-A0, 240 kW |
TATRA T3C-928-90, 300 kW |
TATRA T3C-928-90, 300 kW |
Převodovka |
TATRA 14 TS 210L, poloautomatická, 14ti rychlostní |
TATRA 14 TS 210L, poloautomatická, 14ti rychlostní |
TATRA 14 TS 210L, poloautomatická, 14 rychlostní |
Kabina |
Bez kabiny TATRA |
Bez kabiny TATRA |
Bez kabiny TATRA |
Rozvor |
3 710 mm |
4 090 + 1 450 mm |
2 150 + 2 860 + 1 450 mm |
Max hmotnost vozidla |
19 000 kg |
29 000 kg |
38 000 kg |
Max užitečné zatížení |
11 060 kg |
18 760 kg |
25 000 kg |
Max rychlost |
110 km/h |
110 km/h |
115 km/h |
Fotogalerie
Související články
V maskáčích a na korbě tatry je svět jinačí
Doupovské hory - „Stačí ti teplej spacák a lžíce," radil mi kamarád od výsadkářů před mým výjezdem ...
- 05.06.2013
- 5 komentářů
- Petr Toman
Titus: Francouzský MRAP s podvozkem české TATRY
Francouzský výrobce Nexter představil na londýnské vojenské výstavě DSEI 2013 nové obrněné vozidlo ...
- 15.09.2013
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
ASTROS 2020: Brazilský raketomet na podvozku české TATRY
Brazilská armáda začala zavádět do výzbroje raketový systém země-země ASTROS Mk6, ...
- 02.12.2013
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Slovenský nosič kontejnerů TATRAPAN 8x8 Container Carrier
Slovenská armáda dokončila počáteční testy nového obrněného nosiče kontejnerů TATRAPAN 8×8 Container ...
- 03.12.2013
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
Avibras by se mi líbil jako velitelské vozidlo v AČR :) myslim že by šla dohodnout i licenční výroba v ČR :)
Avibras by se mi líbil jako velitelské vozidlo v AČR :) myslim že by šla dohodnout i licenční výroba v ČR :)
Načítám diskuzi...