Ruský protiletadlový systém S-300 v Sýrii

Odpalovací vozidlo kompletu S-300 v Moskvě (2009); větší foto / Vitalij Kuzmin; CC BY-SA 4.0

Ruská federace začala s dodávkou systémů protivzdušné obrany (PVO) S-300 syrskému režimu, prozradil v pátek 28. září na tiskové konferenci OSN ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov. S odkazem na slova ruského prezidenta Vladimira Putina dodal, že se jedná o nezbytné kroky k „zajištění stoprocentní bezpečnosti“ pro ruské jednotky operující v Sýrii.

Sergej Šojgu, ruský ministr obrany, se nechal slyšet, že Syrská arabská armáda (SAA) prezidenta Bašára Asada obdrží systémy S-300 do dvou týdnů, a to i přes hlasitý nesouhlas Spojených států a Izraele.

Posílení syrské PVO, jak poukázal ve svém projevu i Lavrov, je reakcí na incident minulého týdne, kdy došlo k sestřelení ruského průzkumného letounu Il-20 syrskou PVO, konkrétně střelami staršího kompletu S-200, který byl syrskému režimu v minulosti dodán Moskvou. Damašek a Kreml nadále viní z tohoto incidentu, při kterém zemřela patnáctičlenná posádka letadla, Izrael.

Ruské ministerstvo obrany mimo jiné oznámilo, že začne rušit radary a komunikaci vojenských letadel útočících na cíle v Sýrii. Dle ruského deníku Izvestia bylo již doručeno na leteckou základnu Hmímín potřebné vojenské vybavení pro vedení radioelektronického boje. Dle zdrojů se jedná o techniku zaměřující se na rušení palubních radarů, řízení leteckého provozu a komunikace, satelitních navigačních systémů, dronů a naváděné munice.

Konkrétní typ není znám, ale Rusko má ve své výzbroji nepřeberné množství pokročilých systémů radioelektronického boje. Zmínit můžeme nejznámější systémy Krasucha-2 a Krasucha-4 pro rušení radarů protivníka. K rušení rádiových signálů (HF / UHF) a satelitní navigace v prostorách Sýrie se zase nejlépe hodí systém Borisoglebsk-2, k rušení mobilní a satelitní komunikace zase prostředek R-330Ž Žitel.

Právě zmíněný sestřel ruského špionážního letounu Il-20 spolu s turecko-ruskou dohodou ohledně pozdržení ofenzívy v syrské provincii Idlíb považují někteří za příležitost pro implementaci rezoluce 2254 Rady bezpečnosti OSN z roku 2015. Rezoluce vyzývá k ukončení bojů,nalezení politického řešení syrského konfliktu a dále řeší správu veřejných věcí, ústavu, volby a boj proti terorismu.

Ve svém projevu Lavrov mimo jiné varoval západní mocnosti před podrýváním snah OSN a Ruské federace ukončit tento více jak sedm let trvající konflikt. Ruský ministr zahraničí referoval k setkání jeho protějšků ze Spojených států, Egypta, Francie, Německa, Jordánska, Británie a Saudské Arábie v New Yorku ve čtvrtek 27. září, kdy společně vyzvaly zvláštního zmocněnce OSN pro Sýrii Staffana de Misturu, aby svolal ústavní výbor a podal zprávu o pokroku v hledání politického řešení konfliktu do konce října.

Jednou z úloh De Mistury je totiž přesvědčit zástupce syrského režimu a opoziční představitelé, aby se shodli na vytvoření nové ústavy, nových volbách a reformě tamní vlády. V kontextu těchto cílů je pověřen vytvořením ústavního výboru, který se dle jeho slov bude skládat z přibližně 50 jedinců zastupující jak vládu, tak opozici a nezávislé. To však vláda Bašára Asada odmítá.

Upozorněme však, že například podle českého velvyslance v USA Hynka Kmoníčka, opozici často zastupují lidé spojení se zahraničím, zejména se sunnitskými zeměmi pod vedením Saúdské Arábie. Dá se proto předpokládat, že i ve výše uvedeném výboru budou lidé napojení na zahraničí a bojující za „nesyrské zájmy, což samozřejmě Assad odmítá.


Na obrázku postavení ex-běloruských S-300PS v americkém výcvikovém prostoru v Nevadě. Zde se připravují izraelští piloti na boj proti S-300; větší foto / Google Maps

Co se posílení syrské PVO dodávkami S-300 týče, to tamní vláda vřele přivítala. Syrský ministr zahraničí Walid Muallem označil dodávku systému za „včasný krok defenzivního charakteru, kdy zdůraznil schopnost S-300 efektivně kontrovat hrozby ze strany Izraele.

„Pokud analyzujeme význam ochrany syrského vzdušného prostoru, pak zjistíme, že je to známkou bezpečnosti a stability, nikoliv války. Chtěl bych říct, že se jedná o včasný krok a my jsme v této souvislosti Rusku velmi vděční za jeho úsilí,uvedl ministr Muallem.

Na toto konto však izraelský ministr obrany Avigdor Liberman připoměl výcvik izraelských bojových pilotů, kteří dle jeho slov „roky trénují, jak se vyhnout střelám S-300 PVO a zdůraznil, že „pokud někdo vystřelí na naše letadla [izraelská – pozn. red.], zničíme je.

Tento postoj potvrdil také izraelský premiér Benjamin Netanjahu, který dodávky S-300 označil za „nezodpovědné a potvrdil, že Izrael hodlá nadále pokračovat v operacích na území Sýrie, jejichž deklarovaným cílem je především zastavit vliv Íránu a přítomnost jeho jednotek v zemi, stejně jako rozsáhlé dodávky zbraní ze strany Teheránu libanonskému Hizballáhu.

Izrael mohl skutečně roky cvičit proti ex-běloruským systémům S-300PS, které jsou umístěny na americké střelnici Nellis Range v Nevadě, kde se také nachází části ruských kompletů S-300V dodaných přímo z Ruska. Ostatně piloti izraelského letectva mohli cvičit také proti novějším řeckým systémům S-300 PMU1 (např. cvičení INIOXOS-2015).

Přestože některé střídmější názory považují dodávku S-300 za značnou překážku pro izraelské aktivity v oblasti, kdy posílení syrské PVO zvýší obranyschopnost nejen syrské armády, ale také jednotek přidružených k Teheránu, nelze předpokládat, že by Tel Aviv se svými operacemi v Sýrii nepokračoval. Ostatně Írán a Hizballáh deklarují úplné vojenské zničení Izraele a rozmístění ruských systémů S-300 jistě využijí k posilování přítomnosti v Sýrii a k transportu zbraní, zejména balistických raket, do Libanonu.

Zdroj: Reuters, Times Of Israel

Nahlásit chybu v článku


Související články

Syrská protivzdušná obrana sestřelila ruský průzkumný letoun Il-20M

Podle ruského ministerstva obrany komplet S-200 syrské protivzdušné obrany (PVO) omylem sestřelil ...

Sestřel letadla Il-20 na pozadí rusko-turecké „zrady“ o Idlíbu

Izraelskému deníku Ynet se dostala do rukou čtyřiceti stránková zpráva izraelské armády, napsána v ...

Ruský S-400 jako symbol odklonu Saúdské Arábie od Spojených států?

Raed Ben Khalid Qarmali, saúdský velvyslanec v Ruské federaci, v pátek 21. září vyjádřil obavy nad ...

Ruská střela země-vzduch 40N6E. Postrach amerických bombardérů?

Na výstavě Armija-2018 na stánku koncernu Almaz-Antej byla poprvé veřejně prezentována nová ruská ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • danny
    14:02 02.10.2018

    Ráno jsem četl seznam techniky, kterou údajně Rusko aktuálně stěhuje do Sýrie. Byly tam Krasuchy, Buky, Thory, Pantsire a hromada REB drobotiny. Taky se jim velmi výrazně rozrůstá ...Zobrazit celý příspěvek

    Ráno jsem četl seznam techniky, kterou údajně Rusko aktuálně stěhuje do Sýrie. Byly tam Krasuchy, Buky, Thory, Pantsire a hromada REB drobotiny. Taky se jim velmi výrazně rozrůstá počet sucek v Hmejmimu. Něco mi říká, že to není jen reakce na sestrel.

    Raziel87: neblbni, do této debaty se nepouštěj. Snadno se dostaneš do situace, kdy začneš hájit neco, co ani hájit nechceš. I když můžeš mít v některých dílčích detailech pravdu, není možné v rámci internetové diskuze nesklouznout do sraček.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    13:51 02.10.2018

    to Raziel: "Ty kluku poblázněnej, "židofilní" :-D (jak by řekl Černakus). To si opravdu myslíš, že by Izrael zaútočil otevřeně na OSRF a VKS?...." Nemyslím, že by bez ...Zobrazit celý příspěvek

    to Raziel:

    "Ty kluku poblázněnej, "židofilní" :-D (jak by řekl Černakus). To si opravdu myslíš,
    že by Izrael zaútočil otevřeně na OSRF a VKS?...."

    Nemyslím, že by bez důvodu útočili na Rusy. Ale pokud by po nich S-300 střílel, tak jej v odvetě zlikvidují. Bez ohledu na to, jestli je obsluha syrská nebo ruská. Aspoň takhle to udělali v roce 1970 a sestřelili 5 ruských Migů.Skrýt celý příspěvek

  • Inflex
    13:37 02.10.2018

    @fenri: "Osobně nechápu bugr kolem S-300. Přestože je to docela výkonný systém, je zřejmé, že jde o zastaralou zbraň, která dávno není ve výrobě a kterou má NATO i Izrael ...Zobrazit celý příspěvek

    @fenri:
    "Osobně nechápu bugr kolem S-300. Přestože je to docela výkonný systém, je zřejmé, že jde o zastaralou zbraň, která dávno není ve výrobě a kterou má NATO i Izrael zmáknutou."

    Problém s S-300/400 není v jeho schopnostech, ale v tom že je ruský.Skrýt celý příspěvek

  • Olivav
    13:29 02.10.2018

    Pomineme-li šílený OT co se tu rýsuje, tak zpět k S-300 1. Komplety mají být dva asi PMU2 verze z rezerv - tedy nebude reznout v RF ale chvíli něco dělat v Sýrii 2. Šojgu ...Zobrazit celý příspěvek

    Pomineme-li šílený OT co se tu rýsuje, tak zpět k S-300

    1. Komplety mají být dva asi PMU2 verze z rezerv - tedy nebude reznout v RF ale chvíli něco dělat v Sýrii

    2. Šojgu prohlásil, že i přes proškolení Syřanů v obsluze S-300 budu komplety v Sýrii napojeny do sítě PVO a vybaveny sytémy řízení Almaz-Antej, které používá jen RF.

    - nepřímo naznačil nedůvěru v Syrskou obsluhu a naznačil, že poslední slovo při střelbě budou mít zástupci RF

    Je to už v jednom staším článku a v diskusi o sestřelu Il-20

    Naznačili tím, že se asi mezi RF a Izraelem nic nemění, ale zkusí zabránit sestřelu letadla VKS RF.

    Jinak softwarem a propojením fy Almaz-Antej vybaví i ostatní Syrské posty PVO. TO znamená, že Syrsko PVO budou mít plně pod kontrolou operátoři z RF.

    To kolem v médiích je divadlo pro plebs.Skrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    13:16 02.10.2018

    Raziel87: Miliony jich fakt neodjely, ani do USA, ani do Austrálie. Kdybyste si nastudoval historické prameny, tak bystě věděl, že obě země měly před WW II hodně tvrdou imigrační ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87: Miliony jich fakt neodjely, ani do USA, ani do Austrálie. Kdybyste si nastudoval historické prameny, tak bystě věděl, že obě země měly před WW II hodně tvrdou imigrační politiku a těch Židů bylo minimálně o 2 - 3 řády méně (tisíce a desetitisíce).

    Stejně tak nepřijímala Židy ve velkém ani Velká Británie nebo mandátní území Palestina. Jediná oblast, kam bylo možné (pro Židy) se relativně jednoduše vystěhovat, byla jižní Amerika. Tam ale nejsou ani USA, ani Austrálie.


    A k tomu zájmu PČR - monitorují vícero webů, zejména takových, kde se debatuje o historii a politice. Tady je to navíc doplněno vojenskou tematikou.Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    13:08 02.10.2018

    fenri o legalnosti ci nelegalnosti Izraelskeho konania si pokecaj s niekym inym. Iste tu najdes vhodneho sparing partnera :) Ja som to pisal z pohladu Izraela ktory je ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri

    o legalnosti ci nelegalnosti Izraelskeho konania si pokecaj s niekym inym. Iste tu najdes vhodneho sparing partnera :)

    Ja som to pisal z pohladu Izraela ktory je spomenuty aj tu v clanku samotnom (Liberman) a ano uznavam, ze slovo "legitimny" nebolo najvhodnejsie a moze viest k tomu, ze si to niekto vylozi ako legitimny z pravneho hladiska a nie vojenskeho.

    Ohladom Syrskej PVO. Pokial viem, Izrael po nej priamo nikdy nesiel ak neratam odvetu za zostrel F16 a tam tie ciele snad boli znicene?Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    13:08 02.10.2018

    Líbí se mi tvůj primitivní styl vyvozování důsledků. Přestaň mě laskavě spojovat s pošahanym Zündelem. Píšu o něčem, co nelze zpochybnit a znovu opakuji o Holocaustu jsem nenapsal ...Zobrazit celý příspěvek

    Líbí se mi tvůj primitivní styl vyvozování důsledků. Přestaň mě laskavě spojovat s pošahanym Zündelem. Píšu o něčem, co nelze zpochybnit a znovu opakuji o Holocaustu jsem nenapsal ani slovo - mnou zmíněná migrace židů přece nevylučuje Holocaust, který je pochopitelně neospraveditlený.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    13:08 02.10.2018

    Líbí se mi tvůj primitivní styl vyvozování důsledků. Přestaň mě laskavě spojovat s pošahanym Zündelem. Píšu o něčem, co nelze zpochybnit a znovu opakuji o Holocaustu jsem nenapsal ...Zobrazit celý příspěvek

    Líbí se mi tvůj primitivní styl vyvozování důsledků. Přestaň mě laskavě spojovat s pošahanym Zündelem. Píšu o něčem, co nelze zpochybnit a znovu opakuji o Holocaustu jsem nenapsal ani slovo - mnou zmíněná migrace židů přece nevylučuje Holocaust, který je pochopitelně neospraveditlený.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    13:02 02.10.2018

    2 Kubík Ty seš nějakej vadnej ne? :-D jak souvisí konstatování faktu - miliony židů, kteří stihli před válkou zmizet z Evropy s proběhlým Holocaustem, o kterém jsem nenapsal ani ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Kubík

    Ty seš nějakej vadnej ne? :-D jak souvisí konstatování faktu - miliony židů, kteří stihli před válkou zmizet z Evropy s proběhlým Holocaustem, o kterém jsem nenapsal ani slovo?Skrýt celý příspěvek

  • Jakub2
    13:00 02.10.2018

    Raziel87: "Přitom miliony židů prchlo do USA a Austrálie." Vítám mezi diskutéry prvního otevřeného popírače holocaustu. Doufám, že Vám pozornost Policie ČR nevadí, protože si ji ...Zobrazit celý příspěvek

    Raziel87: "Přitom miliony židů prchlo do USA a Austrálie."

    Vítám mezi diskutéry prvního otevřeného popírače holocaustu. Doufám, že Vám pozornost Policie ČR nevadí, protože si ji brzy užijete dost a dost.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    12:51 02.10.2018

    2 Clanek jo a vlastně veskrze souhlas s tvým příspěvkem 2 PavoiR "Izraelu úplne stačí podpora USA a tá nemá s holokaustom nič spoločné. Vplyvné protestantské náboženské ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Clanek

    jo a vlastně veskrze souhlas s tvým příspěvkem

    2 PavoiR

    "Izraelu úplne stačí podpora USA a tá nemá s holokaustom nič spoločné.
    Vplyvné protestantské náboženské skupiny v USA sú toho názoru, že tá zem bola Bohom zasľúbená spolu s Jeruzalemom Izraelcom a teda bude Izraelcom patriť. Bodka. Sú doslova a do písmena fanatici, čo iný pohľad na vec, než izraelský, neuznávajú a čkokoľvek prebijú nejakou citáciou z Biblie"

    No a tenhle ortodoxní fanatismus je u nich právě prokletí, protože dle Bible jako národ vyvolený ukřižovali svého židovského krále a tím svůj národ uvedli "nemilost".
    Taková klukovina řekl by si dnešní moderní člověk, ale ortodoxního žida tyhle historické momenty a rozpory dodnes pálíSkrýt celý příspěvek

  • fenri
    12:40 02.10.2018

    mudry.udrzbar: Rusové proklamují, že S-300 je tam na ochranu SAA a Rusů. Ne na uzavření prostoru. Takže můj odhad je, že dojde k gentlemanské dohodě mezi Ruskem a Izraelem, že ...Zobrazit celý příspěvek

    mudry.udrzbar: Rusové proklamují, že S-300 je tam na ochranu SAA a Rusů. Ne na uzavření prostoru. Takže můj odhad je, že dojde k gentlemanské dohodě mezi Ruskem a Izraelem, že Izrael si občas bouchne do Iránců a SAA nechá na pokoji. Všichni budou spokojeni. Izrael neztratí tvář a bude si bombardovat svůj oblíbený cíl a Syřané a Rusové budou spokojení, že mají klid a že si také uchovali tvář. Ododání relativně zastaralého systému PVO evidentně není vojensko-technickým opatřením, ale mediálně-politickým.

    Slavoslav: sestřelení cizího vojenského letadla na nepřátelské misi nad mým územím ze mně dělá legitimní cíl? Něco jako Čapkovo "nepřítel zákeřně napadl náš letoun, který pokojně bombardoval jeho město"? Oficiálně jsou ve válce a nějaký sestřel na legitimnosti ani legálnosti útoků nic nemění. Izrael si útočí jak uzná za vhodné (a zpravidla ví co dělá) a SAA legálně a legitimně brází svůj vzdušný prostor. To, že malá chudá armáda po letech krvavé války a poté, co se málem zhroutila nemůže efektivně čelit Izraeli, který je v této oblasti velmi pravděpodobně absolutní světovou špičkou je snad logické. A celkem musím souhlasit, že na to, že mediálně byla syrská PVO zničena už mnohokrát do mrtě, tak prská pořád ještě celkem spektakulárně.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    12:38 02.10.2018

    major: Číňania a spol., lebo aj Japonci sa činili (a tiež sami umierali pri bombardovaniach) . Ale ťahať sem obete druhej svetovej a holokaustu je apriori nezmysel, tak túto ...Zobrazit celý příspěvek

    major:
    Číňania a spol., lebo aj Japonci sa činili (a tiež sami umierali pri bombardovaniach) .

    Ale ťahať sem obete druhej svetovej a holokaustu je apriori nezmysel, tak túto tému, vhodnú maximálne tak na flamewar, nechajte!Skrýt celý příspěvek

  • major
    12:28 02.10.2018

    raziel87: Koho počítaš do tých 40 miliónov? Podľa najširších odhadov nacisti okrem 6 miliónov Židov systematicky vyvraždili ďalších 17, skôr sa uvádza 11 miliónov ľudí.

    raziel87: Koho počítaš do tých 40 miliónov? Podľa najširších odhadov nacisti okrem 6 miliónov Židov systematicky vyvraždili ďalších 17, skôr sa uvádza 11 miliónov ľudí.

  • Slavoslav
    12:25 02.10.2018

    raziel tak to uplne meni situaciu a tato tvoja analyza geopolitickych suvislosti mi otvorila oci :) tak smelo molodci zostrelovat izraelske lietadla nikto za tym izraelom ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel

    tak to uplne meni situaciu a tato tvoja analyza geopolitickych suvislosti mi otvorila oci :)

    tak smelo molodci zostrelovat izraelske lietadla nikto za tym izraelom stat nebude avas vsetci podporia

    PS: ked uz trepes aspon trochu sudnosti zachovaj.Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    12:22 02.10.2018

    raziel87: Izraelu úplne stačí podpora USA a tá nemá s holokaustom nič spoločné. Vplyvné protestantské náboženské skupiny v USA sú toho názoru, že tá zem bola Bohom zasľúbená ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87:
    Izraelu úplne stačí podpora USA a tá nemá s holokaustom nič spoločné.
    Vplyvné protestantské náboženské skupiny v USA sú toho názoru, že tá zem bola Bohom zasľúbená spolu s Jeruzalemom Izraelcom a teda bude Izraelcom patriť. Bodka. Sú doslova a do písmena fanatici, čo iný pohľad na vec, než izraelský, neuznávajú a čkokoľvek prebijú nejakou citáciou z Biblie.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    12:16 02.10.2018

    @raziel Tech 6mil zidu se zminuje protoze slo o bezprecedentni prumyslove vyvrazovani. Lidsky zivot je lidsky zivot a ma stejnou vahu jestli je ztracen pri autonehode nebo jinak, ...Zobrazit celý příspěvek

    @raziel
    Tech 6mil zidu se zminuje protoze slo o bezprecedentni prumyslove vyvrazovani. Lidsky zivot je lidsky zivot a ma stejnou vahu jestli je ztracen pri autonehode nebo jinak, ale krom valky, ktera je sama o sobe dost zla jeste prijit s podobnou genocidou a posunout tu latku co vsechno clovek svede zase trochu niz... na to je dobre nezapominat. A za sebe jen dodam, ze je skoda ze se stejne casto neluvi i o dalsich genocidach, Rwanda atd., ale holt nam evropanum jsou blizsi "nase zverstva", tak si je pripominame casteji. V Africe se, predpokladam, budou vice ucit o jejich pogromech.

    Neprijde mi ale, ze bych byl bombardovan 6mil zidu casteji nez 50mil obeti WW2. A kdyz uz ty desetimiliony zminujete, jste si jist, ze fraska bylo ono scitani jen v pripade Zidu? Ja mam v rodine priklad "obeti", ktera se do dnes dozila 83 let a snad zdravi dovoli jeste dalsi roky pridat. A ne, nejde o Zida (resp. Zidovku). O tom ze valku prezila i jeji v obetech vedena sestra se taky dozvedela az na stara kolena (a az sestra nezila). Holt v tom bordelu co v evrope po konci WW2 panoval se za "statisticke chybi scitani" schovalo kde co, treba i miliony plus minus nehlede na narodnost, statni prislusnost, nebo vyznani. Sam bych za tim nejake protezovani Zidu rozhodne nehledal.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    12:13 02.10.2018

    Osobně nechápu bugr kolem S-300. Přestože je to docela výkonný systém, je zřejmé, že jde o zastaralou zbraň, která dávno není ve výrobě a kterou má NATO i Izrael zmáknutou. ...Zobrazit celý příspěvek

    Osobně nechápu bugr kolem S-300. Přestože je to docela výkonný systém, je zřejmé, že jde o zastaralou zbraň, která dávno není ve výrobě a kterou má NATO i Izrael zmáknutou. Aktuální je S-400 a na cestě je S-500. S-300 je v podstatě dvě generace zpět. Jasně, byl modernizován, S-400 s ním má hodně společného, ale... Proto nechápu ani to, proč ho Rusko Syrii dodá, ani to, proč kolem toho Izrael dělá tolik cavyků. Možná kromě mediální show.
    Ještě aby tak Rusové dodali SAA nějaké Mosiny...

    Navíc nevíme jakou přesně verzi dostanou, jak jsou Syřané vycvičení a jak na tom jsou a budou ostatní systémy syrské PVO. Samotný S-300 je jen jedna kostka lega a mnoho neřeší. Ostatní technika co tam teď Il-76 a An-124 valí je podle všeho určená pro Rusy, ne SAASkrýt celý příspěvek

  • Eiffelos
    11:48 02.10.2018

    Ona hl. S300 není samospasna, musí fungovat v celém systému pvo a nejsem si jist, že to v Sýrii budou mít, útok speciální jednotky na radar systému ho vyřadí stejně jako bomba z ...Zobrazit celý příspěvek

    Ona hl. S300 není samospasna, musí fungovat v celém systému pvo a nejsem si jist, že to v Sýrii budou mít, útok speciální jednotky na radar systému ho vyřadí stejně jako bomba z letadla. Navíc S300 bude výzva pro f35 , konečně pro týhle Ferrari mezi bojovými letadly bude nějaká výzva.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    11:42 02.10.2018

    2 Slavo ono to s tou mezinárodní podporou Izraele není tak žhavé, jak si myslíš. To sypání si popele na hlavu po druhé světové válce už je pěkných pár let ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Slavo

    ono to s tou mezinárodní podporou Izraele není tak žhavé, jak si myslíš.
    To sypání si popele na hlavu po druhé světové válce už je pěkných pár let nemoderní.

    Austrálie sama prohlásila, že sčítání židovských obětí po II. světové válce byl jeden velký, cíleně nafouknutý fail. Použila se primitivní metoda, kde žil Roubíček v roce 1939 a zda na tom místě žil i po roce 1945. Nežil? tak je to jasné umřel s celou rodinou v koncentráku - hotovo tečka. Přitom miliony židů prchlo do USA a Austrálie.

    Z vlastní zkušenosti vím, že mezi obětmi byla (mimo tisíce jiných) i staropražská rodina Krásova, naše rodiny se po pokolení scházeli. Přitom Lili s celou rodinou žila v Sydney - tady v ČR vedená jako oběť z Osvětimi. Dr. Adler se před smrtí spiklenecky pousmál, když mu to tatík u vína předhodil u nás na Dobré Vodě :-)
    ale rozkaz zněl jasně 6 000 000 mrtvých....buzíci, cikáni, slované, ostatní civilní obyvatelstvo nikoho nezajímá - pořád se zmiňují jen ztráty židů, jak kdyby těch dalších 30-40 000 000 mrtvých byly krysy

    Do kdy se jim bude západní civilizace omlouvat za hrůzy 2. světové války?
    do 22. století? a do kdy jim budeme tolerovat ten jejich "boj za svobodu"?Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 3 z 4