Ruský protiletadlový systém S-300 v Sýrii

Odpalovací vozidlo kompletu S-300 v Moskvě (2009); větší foto / Vitalij Kuzmin; CC BY-SA 4.0

Ruská federace začala s dodávkou systémů protivzdušné obrany (PVO) S-300 syrskému režimu, prozradil v pátek 28. září na tiskové konferenci OSN ruský ministr zahraničí Sergej Lavrov. S odkazem na slova ruského prezidenta Vladimira Putina dodal, že se jedná o nezbytné kroky k „zajištění stoprocentní bezpečnosti“ pro ruské jednotky operující v Sýrii.

Sergej Šojgu, ruský ministr obrany, se nechal slyšet, že Syrská arabská armáda (SAA) prezidenta Bašára Asada obdrží systémy S-300 do dvou týdnů, a to i přes hlasitý nesouhlas Spojených států a Izraele.

Posílení syrské PVO, jak poukázal ve svém projevu i Lavrov, je reakcí na incident minulého týdne, kdy došlo k sestřelení ruského průzkumného letounu Il-20 syrskou PVO, konkrétně střelami staršího kompletu S-200, který byl syrskému režimu v minulosti dodán Moskvou. Damašek a Kreml nadále viní z tohoto incidentu, při kterém zemřela patnáctičlenná posádka letadla, Izrael.

Ruské ministerstvo obrany mimo jiné oznámilo, že začne rušit radary a komunikaci vojenských letadel útočících na cíle v Sýrii. Dle ruského deníku Izvestia bylo již doručeno na leteckou základnu Hmímín potřebné vojenské vybavení pro vedení radioelektronického boje. Dle zdrojů se jedná o techniku zaměřující se na rušení palubních radarů, řízení leteckého provozu a komunikace, satelitních navigačních systémů, dronů a naváděné munice.

Konkrétní typ není znám, ale Rusko má ve své výzbroji nepřeberné množství pokročilých systémů radioelektronického boje. Zmínit můžeme nejznámější systémy Krasucha-2 a Krasucha-4 pro rušení radarů protivníka. K rušení rádiových signálů (HF / UHF) a satelitní navigace v prostorách Sýrie se zase nejlépe hodí systém Borisoglebsk-2, k rušení mobilní a satelitní komunikace zase prostředek R-330Ž Žitel.

Právě zmíněný sestřel ruského špionážního letounu Il-20 spolu s turecko-ruskou dohodou ohledně pozdržení ofenzívy v syrské provincii Idlíb považují někteří za příležitost pro implementaci rezoluce 2254 Rady bezpečnosti OSN z roku 2015. Rezoluce vyzývá k ukončení bojů,nalezení politického řešení syrského konfliktu a dále řeší správu veřejných věcí, ústavu, volby a boj proti terorismu.

Ve svém projevu Lavrov mimo jiné varoval západní mocnosti před podrýváním snah OSN a Ruské federace ukončit tento více jak sedm let trvající konflikt. Ruský ministr zahraničí referoval k setkání jeho protějšků ze Spojených států, Egypta, Francie, Německa, Jordánska, Británie a Saudské Arábie v New Yorku ve čtvrtek 27. září, kdy společně vyzvaly zvláštního zmocněnce OSN pro Sýrii Staffana de Misturu, aby svolal ústavní výbor a podal zprávu o pokroku v hledání politického řešení konfliktu do konce října.

Jednou z úloh De Mistury je totiž přesvědčit zástupce syrského režimu a opoziční představitelé, aby se shodli na vytvoření nové ústavy, nových volbách a reformě tamní vlády. V kontextu těchto cílů je pověřen vytvořením ústavního výboru, který se dle jeho slov bude skládat z přibližně 50 jedinců zastupující jak vládu, tak opozici a nezávislé. To však vláda Bašára Asada odmítá.

Upozorněme však, že například podle českého velvyslance v USA Hynka Kmoníčka, opozici často zastupují lidé spojení se zahraničím, zejména se sunnitskými zeměmi pod vedením Saúdské Arábie. Dá se proto předpokládat, že i ve výše uvedeném výboru budou lidé napojení na zahraničí a bojující za „nesyrské zájmy, což samozřejmě Assad odmítá.


Na obrázku postavení ex-běloruských S-300PS v americkém výcvikovém prostoru v Nevadě. Zde se připravují izraelští piloti na boj proti S-300; větší foto / Google Maps

Co se posílení syrské PVO dodávkami S-300 týče, to tamní vláda vřele přivítala. Syrský ministr zahraničí Walid Muallem označil dodávku systému za „včasný krok defenzivního charakteru, kdy zdůraznil schopnost S-300 efektivně kontrovat hrozby ze strany Izraele.

„Pokud analyzujeme význam ochrany syrského vzdušného prostoru, pak zjistíme, že je to známkou bezpečnosti a stability, nikoliv války. Chtěl bych říct, že se jedná o včasný krok a my jsme v této souvislosti Rusku velmi vděční za jeho úsilí,uvedl ministr Muallem.

Na toto konto však izraelský ministr obrany Avigdor Liberman připoměl výcvik izraelských bojových pilotů, kteří dle jeho slov „roky trénují, jak se vyhnout střelám S-300 PVO a zdůraznil, že „pokud někdo vystřelí na naše letadla [izraelská – pozn. red.], zničíme je.

Tento postoj potvrdil také izraelský premiér Benjamin Netanjahu, který dodávky S-300 označil za „nezodpovědné a potvrdil, že Izrael hodlá nadále pokračovat v operacích na území Sýrie, jejichž deklarovaným cílem je především zastavit vliv Íránu a přítomnost jeho jednotek v zemi, stejně jako rozsáhlé dodávky zbraní ze strany Teheránu libanonskému Hizballáhu.

Izrael mohl skutečně roky cvičit proti ex-běloruským systémům S-300PS, které jsou umístěny na americké střelnici Nellis Range v Nevadě, kde se také nachází části ruských kompletů S-300V dodaných přímo z Ruska. Ostatně piloti izraelského letectva mohli cvičit také proti novějším řeckým systémům S-300 PMU1 (např. cvičení INIOXOS-2015).

Přestože některé střídmější názory považují dodávku S-300 za značnou překážku pro izraelské aktivity v oblasti, kdy posílení syrské PVO zvýší obranyschopnost nejen syrské armády, ale také jednotek přidružených k Teheránu, nelze předpokládat, že by Tel Aviv se svými operacemi v Sýrii nepokračoval. Ostatně Írán a Hizballáh deklarují úplné vojenské zničení Izraele a rozmístění ruských systémů S-300 jistě využijí k posilování přítomnosti v Sýrii a k transportu zbraní, zejména balistických raket, do Libanonu.

Zdroj: Reuters, Times Of Israel

Nahlásit chybu v článku


Související články

Syrská protivzdušná obrana sestřelila ruský průzkumný letoun Il-20M

Podle ruského ministerstva obrany komplet S-200 syrské protivzdušné obrany (PVO) omylem sestřelil ...

Sestřel letadla Il-20 na pozadí rusko-turecké „zrady“ o Idlíbu

Izraelskému deníku Ynet se dostala do rukou čtyřiceti stránková zpráva izraelské armády, napsána v ...

Ruský S-400 jako symbol odklonu Saúdské Arábie od Spojených států?

Raed Ben Khalid Qarmali, saúdský velvyslanec v Ruské federaci, v pátek 21. září vyjádřil obavy nad ...

Ruská střela země-vzduch 40N6E. Postrach amerických bombardérů?

Na výstavě Armija-2018 na stánku koncernu Almaz-Antej byla poprvé veřejně prezentována nová ruská ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Kelvin
    12:21 03.10.2018

    K ničení Tomahawků se hodí spíš BUK,TOR,Pantsir.

    K ničení Tomahawků se hodí spíš BUK,TOR,Pantsir.

  • Martin23
    12:05 03.10.2018

    1. Kromě 6 praporů moderních a neořezaných S-300PMU-2 obdrží SAA od Ruska 20 Buk-M2 36 Pantsir-S1/S2 25 Tor M2-U 15 S-125-2M 2. S 300 nejsou určeny k ničení ...Zobrazit celý příspěvek

    1. Kromě 6 praporů moderních a neořezaných S-300PMU-2 obdrží SAA od Ruska
    20 Buk-M2
    36 Pantsir-S1/S2
    25 Tor M2-U
    15 S-125-2M

    2. S 300 nejsou určeny k ničení Tomahawků.

    3. Izraelská letadla většinu útoků prováděla mimo dosah syrské PVO. S 300 výrazně zvyšují vzdálenost, kterou budou muset izraelská letadla držet.
    Pakliže vletí na území kontrolované moderní PVO budou muset počítat se ztrátami.

    Pokud by se potvrdilo, že syrská PVO je schopna ničit moderní západní letouny, mělo by to vojensko-politicko-ekonomické následky nedozírného charakteru. Zejména pokud by byla sejmuta "neviditelná" F 35.Skrýt celý příspěvek

  • logik
    10:20 03.10.2018

    "K omezení izraelských operací zcela jistě dojde. Už došlo. " On tam zas izrael nelítal každej den.... Navíc dopravit a zprovoznit S-300 něco trvá. Takže jestli Izrael zatím ...Zobrazit celý příspěvek

    "K omezení izraelských operací zcela jistě dojde. Už došlo. "
    On tam zas izrael nelítal každej den.... Navíc dopravit a zprovoznit S-300 něco trvá. Takže jestli Izrael zatím nepodnikl další útok, tak to není kvůli S-300, ale politika, anebo absence potřebného cíle.

    standa:
    "jestli by ta S-300 střílela v případě útoku Tomahawků na syrské cíle,"
    No, narozdíl os S-200 tuším S-300 nemá rakety s "omezenou trvanlivostí" a navíc budou podstatně dražší. Takže plejtvat je "do vzduchu", jako to dělali s S-200....Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:49 03.10.2018

    fenri, "...Myslím si, že IAF teď bude výhradně napadat iránské cíle..." Ale to dělal i do teď. Napadal jen Íránce a Hizballáh. A pokud při tom po nich střílela syrská PVO, tak ...Zobrazit celý příspěvek

    fenri,

    "...Myslím si, že IAF teď bude výhradně napadat iránské cíle..." Ale to dělal i do teď. Napadal jen Íránce a Hizballáh. A pokud při tom po nich střílela syrská PVO, tak útočil na ni.

    Proti Izraeli jej nepoužijí, rychle by o něj přišli. Spíš by bylo zajímavé vidět, jestli by ta S-300 střílela v případě útoku Tomahawků na syrské cíle, nebo jestli se bude chovat jako S-400 a zůstane stranou.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    07:58 03.10.2018

    Clanek: o tom, že si Rusové poněkud zestátní syrskou PVO asi nebude sporu. Ostatně divit se tomu nedá. Syřané to mydlí hlava nehlava, pak nechají stát vystřílený Pantsir bez munice ...Zobrazit celý příspěvek

    Clanek: o tom, že si Rusové poněkud zestátní syrskou PVO asi nebude sporu. Ostatně divit se tomu nedá. Syřané to mydlí hlava nehlava, pak nechají stát vystřílený Pantsir bez munice na pláni a v klidu si vedle pokuřují a jako vrchol sundají sice staré, ale moderní elektronikou našlapané letadlo s 15ti drahými specialisty na palubě...to prostě nelze nechat takto být.
    K omezení izraelských operací zcela jistě dojde. Už došlo. Navíc teď má Asad zrovna trenky dole. Nevěřím, že ten průser s Il-20 se neprojeví nějakými čistkami v syrské PVO a novou techniku dodanou a integrovanou nemají (i když S-300 je na místě a asi už i rozvinutý). Myslím si, že IAF teď bude výhradně napadat iránské cíle (a tipl bych si, že s menší frekvencí, než dosud). SAA objekty budou podle mě teď ve větším klidu a úder IAF proti nim lze očekávat jen extrémně zřídka, omylem, nebo pokud vůbec.
    Rasto: zatím jsou tam Murmanské rezervní S-300PMU2 a píše se o 36 Pantsirech.
    Asad svojí PVO moc nevylepší, protože jeho PVO minimálně na nemalý čas, přejde pod podstatně větší kontrolu Rusů. O tom snad nikdo nepochybuje. Čistě vojensky to zvýší její účinnost (přecijenom větší integrace do centrálního systému řízení PVO plus kvalita rutinně vycvičeného Rusa vs. narychlo proškoleného Araba bude taky jiná), ale ta PVO bude sloužit primárně ruským zájmům a to finální tlačítko Asad mačkat jentak nebude. Nicméně myslím si, že dlouhodobě na tom vydělá (nemyslím teď IAF, s tou se v podstatě míjí, ale Ifrin a východní Eufrat). Pokud se to nezvrtne kombinací pár horkých hlav na obou stranách.Skrýt celý příspěvek

  • rasto123
    00:29 03.10.2018

    Rusko tam už reálne doviezlo nejaký domáci derivát S-300 PVO. Určite k nim presunú časť Pancírov a čo je isté, tak tam presúvajú z Ruska nové systémy REB. "Aby bol účinnou ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusko tam už reálne doviezlo nejaký domáci derivát S-300 PVO. Určite k nim presunú časť Pancírov a čo je isté, tak tam presúvajú z Ruska nové systémy REB.

    "Aby bol účinnou ochranou proti vyspelému útočníkovi musí mať Sýria vybudovaný moderný integrovaný systém vybavený sieťou radarov i proti nízkolietajúcim cieľom, najlepšie vybavený i vzdušnými radarmi. Reálne to nie je .... to by sa do toho museli zapojiť i Rusi a i tak by ostali veľké "mŕtve plochy" Sýrie čo nekontroluje Asad, ktoré by sa dali spoľahlivo pokryť len takým A-50...

    Skrátka snívajte s nami .... Asad síce podstatne vylepší svoju PVO ... ale proti modernému letectvu je bez šance tak ako doteraz ...."

    Dušan, moderné letectvo tam zase až tak nemôže letieť. Vieš čo je bod zlomu ? Rusko tam teraz nasadí S-300, Pancír, A-50, Su-35, REB, . Ak Izrael "preští" Rusko tak Izraelu hrozí záhuba.Skrýt celý příspěvek

  • Marthy
    23:59 02.10.2018

    Zatím od doby kdy došlo k sestřelu Ruského IL-20 nedošlo k žádnému útoku Izraele na Sýrii,uvidíme časem.Možná opravdu uzavřeli vzdušný prostor Sýrie pro IAF...

    Zatím od doby kdy došlo k sestřelu Ruského IL-20 nedošlo k žádnému útoku Izraele na Sýrii,uvidíme časem.Možná opravdu uzavřeli vzdušný prostor Sýrie pro IAF...

  • flanker.jirka
    23:33 02.10.2018

    Clanek: součástí všech zákulisních jednání bude nejspíše i izraelský apel na to, aby rusové vyvinuli snahu na Írán, aby se držel na uzdě. Na druhé straně, Sýrie je stále ...Zobrazit celý příspěvek

    Clanek: součástí všech zákulisních jednání bude nejspíše i izraelský apel na to, aby rusové vyvinuli snahu na Írán, aby se držel na uzdě.
    Na druhé straně, Sýrie je stále suverenní stát, který by měl vyvíjet úsilí na svou vlastní obranyschopnost a snažit se bránit, obvzláště od státu, který mu stále okupuje část území. A je to Izrael, který tu brečí, že mohou vzniknout problémy při jeho agresi, doposud jsem nezaznamenal nějaký brekot ze strany Sýrie na to, že má Izrael Iron Dome nebo David Sling nebo Patriot.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    23:18 02.10.2018

    Jinak nehlede na silu ted do Syrie mirici, furt si myslim, ze Rusove timto sleduji neco uplne jineho (resp. jejich ciny nasledne ukazi, ze sleduji neco jineho) nez se ted ...Zobrazit celý příspěvek

    Jinak nehlede na silu ted do Syrie mirici, furt si myslim, ze Rusove timto sleduji neco uplne jineho (resp. jejich ciny nasledne ukazi, ze sleduji neco jineho) nez se ted prezentuje do medii. K zadnemu omezeni izraelskych operaci nedojde. Ze by sla Ruskem rizena PVO po IAF jak slepice po flusu, o to zde myslim vubec nejde. I kdyz se to tak muze zdat, tak mi fakticke prevzeti komplet PVO Syrie Rusama prijde jako krok proti Asadovi. Timhle krokem si jen Rusove pohlidaj, ze uz k podobnemu sestrelu vlastniho letadla proste nedojde, a nedojde k tomu proto, ze po izraelu ani nevypali. V tomhle byli Syrani dost divoci, poslat do vzduchu cokoliv mam, palit na vse co se v oblasti hne i prostredky na to maximalne nevhodnymi, az se divim ze zatim sundali jen jedno vlastni ero. Rus tipuju bude postrelovat jen munici a IAF stroje necha byt.

    Co me zajima je co se stane s aktualnimi Asadovskymi S-200. Pokud by k S-300 posadili syrske posadky, dalo by se uvazovat o vymene baterie S-200 za S-300. Pokud tam ale budou sedet Rusove, tak Asad s S-200 udela co, jen tak je odstavi a bude doufat ze Putin proti Izraelu skutecne zakroci? Nebo S-200 nechaji modernizovat (to ale nebude hned)? Nebo je ponecha v oblasti aby mel kontrolu alespon nad necim, a tim padem problem, pri kterem si poslali k zemi vlastni letadlo vlastne ani nebude odstranen?Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    22:50 02.10.2018

    Důležitější než počet a verze systému bude dobré znát úroveň integrace s ostatními systémy. Klidně může být na každém kompletu syrská obsluha, ale bude se jen koukat, jak to rus ...Zobrazit celý příspěvek

    Důležitější než počet a verze systému bude dobré znát úroveň integrace s ostatními systémy. Klidně může být na každém kompletu syrská obsluha, ale bude se jen koukat, jak to rus ovládá v dálkovém ovládání odjinud.
    A pokud si vytvoří integrovaný systém s přenosem průzkumné informace do všech uzlů a systémů v to, tak mohou dobře kousat.
    Každopádně, žádný systém PVO se neobejde i bez stíhačů, tak se asi necháme překvapit s čím tam budou držet hotovost.Skrýt celý příspěvek

  • sanityangel1
    22:47 02.10.2018

    Kozlus, mate nejaky zdroj, ze Rusove tam lifruji tolik Buku, Pantsiru a Toru? Sila tech systemu je v jejich vzajemne integraci. Mam takovy pocit, ze se to muze lehce zvrtnout. ...Zobrazit celý příspěvek

    Kozlus, mate nejaky zdroj, ze Rusove tam lifruji tolik Buku, Pantsiru a Toru? Sila tech systemu je v jejich vzajemne integraci.

    Mam takovy pocit, ze se to muze lehce zvrtnout. Nejsem si jisty na kolik to ma Putin pevne v rukou, kdyz po jeho prohlaseni vystoupila armada s protichudnym tvrzenim. No a v izraelske armade je taky dost jestrabu. Rusy by po pripadnem zniceni S-300 mohlo napadnou, ze preci ty Iskandery nepovezou domu, ze.Skrýt celý příspěvek

  • fenri
    22:04 02.10.2018

    Clanek: máte pravdu, že do Syrie jde PMU2 (konkrétně z rezerv Murmanské brigády). A že Sufa je ze stejného roku, jako tato verze. Ale: 1.) Sufa za těch 20 let dostaa dost ...Zobrazit celý příspěvek

    Clanek: máte pravdu, že do Syrie jde PMU2 (konkrétně z rezerv Murmanské brigády).
    A že Sufa je ze stejného roku, jako tato verze. Ale:
    1.) Sufa za těch 20 let dostaa dost vylepšení, modernizací, kontejnerů apod. PMU2 ze skladu je prostě pořád 20 let starý systém naví modernizovaný v období největšího ruského srabu.
    2.) Nepsal jsem, že je to starý šrot. Psal jsem, že jde pořád o výkonný (dobře, velmi výkonný) systém, který na drtivou většinu vzdušných sil stačí. Kromě té naprosté světové špičky, kam lze IAF jistě a bez diskuze počítat.

    S-300 se IMHO může jakž-takž postavit vážně míněným (sic) úderům IAF výhradně za předpokladu kvalitního a masivního supportu všech složek PVO, REB a letectva a za použití špičkového personálu. A jakkoliv tam MALOU část těchto podmínek .plní Rusové, nelze pominout fakt, že ve srovnání se silou IAF jde o velmi malé a nepočetné prostředky (žánrový příměr Davida s Goliášem) a že dříve či později bude podstatnou část obsluhy tvořit arabský personál, což jaksi... nechám bez komentáře.
    Prostě stejně jako Logik si myslím, že tam na pozadí nějaká dohoda Rusko-Izrael je a že ta dodávka není o tom "tak, a teď má IAF po ftákách". To by byly dodány jiné (a další) systémy a v jiných počtech.
    Podle mě (pokud se to nezvrtne) tohle bude klasické win-win. IAF si bude dál spokojeně oklovávat Iránce (a Rusové a SAA se nepřethnout s jejich krytím ani pro ně plakat nebudou) o které jim jde. Své až tak sporadické údery na SAA zredukuje někam k nule (SAA jim nevadí a je jim celkem ukradená, s mladým Assadem celkem vycházeli), což jednak SAA mírně uleví a Rusové se budou moc bušit v hruď, že chrání svého arabského chráněnce před (možná) nejlepší vzdušnou silou světa. A konečně syrská PVO se dostane pod větší kontrolu Rusů, což je po Il-20 ztrátě zjevně záhodno. Jediný, kdo nezíská, ani neztratí je Irán. Pro to ale nikdo brečet nebude. Samozřejmě z hlediska PR Almazu by to chtělo nějaký spektakulární sestřel letadla IAF, ale tady asi všichni zůčastnění chápou, že kromě sales managerů Almazu to není v ničím zájmu.
    Mimochodem pokud se to opravdu neplánovaně nezvrhne v nějakou přestřelku S-300 IAF (po kterého toho z těch pár kousků mnoho nezůstane), tak je perspektivně S-300 spíš trochu problém pro Turky...Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    22:00 02.10.2018

    Kozlus, to bez debaty (pokud skutečně všechno tohle Rusko do Sýrie dovalí, což asi ano). Otázkou spíš je, jestli se skutečně hodlají s Izraelem poprat. Osobně doufám, že je to jen ...Zobrazit celý příspěvek

    Kozlus, to bez debaty (pokud skutečně všechno tohle Rusko do Sýrie dovalí, což asi ano). Otázkou spíš je, jestli se skutečně hodlají s Izraelem poprat. Osobně doufám, že je to jen politické gesto + si chtějí pojistit, že jim už Syřané další éro nesestřelí. Protože kdyby po Izraelcích začali aktivně střílet, tak moc nevěřím tomu, že ti by si to nechali líbit. A pak by tam mohlo být i na poměry Blízkého východu pěkně horko...Skrýt celý příspěvek

  • Kozlus
    21:43 02.10.2018

    Nezapomente, ze tam zaroven melo cestovat i 20 Buk-M2 + 36 Pantsir-S1/S2 + +25 Tor M2-U + 15 S-125-2M + posilneni RF letectva na 4 letky. Plus REB a velici stanoviste. Plus se da ...Zobrazit celý příspěvek

    Nezapomente, ze tam zaroven melo cestovat i 20 Buk-M2 + 36 Pantsir-S1/S2 + +25 Tor M2-U + 15 S-125-2M + posilneni RF letectva na 4 letky. Plus REB a velici stanoviste. Plus se da pocitat i s pechotou na zabezpeceni oblasti okolo. To uz je poradna odstrasujici sila. K tomu ma Syrie i par desitek vlastnich Buku a Panciru. Nikdo netvrdi, ze to bude neproniknutelnej system, ale kousat to uz zvladne poradne. Minimalne to nasobne zvedne nutne prostredky na prunik i riziko ztrat.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    21:28 02.10.2018

    lemkin Fyzika nepustí .... S-300 samotný "uvidí" približne toľko čo jeho predchodcovia, maximále vo vyššej kvalite. Za najbližším kopčekom môžu lietať Izraelčania úplne bezpečne ...Zobrazit celý příspěvek

    lemkin

    Fyzika nepustí .... S-300 samotný "uvidí" približne toľko čo jeho predchodcovia, maximále vo vyššej kvalite. Za najbližším kopčekom môžu lietať Izraelčania úplne bezpečne ....

    Aby bol účinnou ochranou proti vyspelému útočníkovi musí mať Sýria vybudovaný moderný integrovaný systém vybavený sieťou radarov i proti nízkolietajúcim cieľom, najlepšie vybavený i vzdušnými radarmi. Reálne to nie je .... to by sa do toho museli zapojiť i Rusi a i tak by ostali veľké "mŕtve plochy" Sýrie čo nekontroluje Asad, ktoré by sa dali spoľahlivo pokryť len takým A-50...

    Skrátka snívajte s nami .... Asad síce podstatne vylepší svoju PVO ... ale proti modernému letectvu je bez šance tak ako doteraz ....Skrýt celý příspěvek

  • balm
    21:03 02.10.2018

    Navzdory geografickým podmínkám? Opravdu veříte, že dálkový dosah pro detekci a střelbu se prodlouží v okamžiku aktivace instalovaného systému S-300? Ani S-300 se neobejde (jde-li ...Zobrazit celý příspěvek

    Navzdory geografickým podmínkám? Opravdu veříte, že dálkový dosah pro detekci a střelbu se prodlouží v okamžiku aktivace instalovaného systému S-300? Ani S-300 se neobejde (jde-li o dálkový dosah) bez předsunutých statických a mobilních systému, které tvoří součást komplexu S-300.

    Systémů Patriot existuje více verzí, kterou verzi přesně kritizujte?Skrýt celý příspěvek

  • lemkin
    20:58 02.10.2018

    S-300 udělá přesně to co se po něm chce. Zchladí horké hlavy! Bude pod Ruskou kontrolou, čili ručníkáři už nebudou pálit desítky raket někam naslepo s tím, že se něco trefí jako ...Zobrazit celý příspěvek

    S-300 udělá přesně to co se po něm chce. Zchladí horké hlavy!

    Bude pod Ruskou kontrolou, čili ručníkáři už nebudou pálit desítky raket někam naslepo s tím, že se něco trefí jako u S-200.

    Budou vidět tam, kam se nyní nevidělo. Píšete, že jde o starý systém, který má západ v malíčku......, no pořád je výkonnější jak Patriot :-) Systém nezastaví IDF ale útok na něj zabolí - Izrael a USA prostě budou muset dát předem vědět, že v dané oblasti působí, jinak bude problém (S-300 stejně dostane Pantsir jako sparring partnera).

    Je otázka, kolik po těch letech od zamýšlené dodávky, zůstalo Syřanům vycvičených osádek - odhaduji tak pro jednu baterii.Skrýt celý příspěvek

  • Clanek
    20:14 02.10.2018

    Fenri: Troufnu si říct, že Sufa je trošku více modernizovaný a moderní kousek, než z rezervních skladů vytažené S-300 A ja si zase troufnu tvrdit opak. 1) Rusko dodava Syrii ...Zobrazit celý příspěvek

    Fenri:
    Troufnu si říct, že Sufa je trošku více modernizovaný a moderní kousek, než z rezervních skladů vytažené S-300

    A ja si zase troufnu tvrdit opak.
    1) Rusko dodava Syrii S-300 proto, aby se neopakoval sestrel Il-20. K tomu chce propojit Syrskou PVO se svou, tezko to bude delat na bazi 40 lete technologie.
    2) Sojgu zminul ze dosah Syrii dodanych S-300 ma byt az 250km, to nezvladne zadna nizsi/starsi verze nez PMU2
    3) Pokud se mi to dari spravne dohledat pak Syrie i puvodne objednala 6 baterii S-300PMU2, na ty se skolila obsluha, pak je jen logicke ze ty ted budou do Syrie dodany (a casem predany do plne kontroly Syranum)

    Myslim ze to spis nahrava tomu, ze do Syrie miri rel. nejmodernejsi exportni verze S-300, vyvojove max 20 let stara (a jiste dale upravovana). Shodou okolnosti je Sufa ze stejneho roku, 1997. Tedy aspon takhle na papire rovnoceni souperi.

    Kazdopadne tam muj dotaz nemiril, spis jsem z vas chtel dostat to, zda neustale modernizovany a upravovany bojovy system muze byt i 40 let po svem puvodnim uvedeni moderni.... ? Podle me muze. Ne nejmodernejsi, kdyz se vratim ke sve analogii s tridou stroju ala F-16, tou je dnes F-35. Ale tezko o takove F-16 Block 70 rict, ze to neni moderni ero. Stejne bych si nedovolil nazvat posledni verze S-300 nejakym starym strepem, tim zcela jiste neni. Oznceni "moderni" (neplest s nejmodernejsim) podle me klidne snese.Skrýt celý příspěvek

  • dusan
    17:52 02.10.2018

    KóĎA Už dnes pri tých množstvách útokoch hrozí reálne nebezpečenstvo... je možné, že už boli nejaké úmrtia ruských vojakov ... ale vzhľadom na to, že boli nechcené, tak to Rusi ...Zobrazit celý příspěvek

    KóĎA

    Už dnes pri tých množstvách útokoch hrozí reálne nebezpečenstvo... je možné, že už boli nejaké úmrtia ruských vojakov ... ale vzhľadom na to, že boli nechcené, tak to Rusi mohli bez problémov pripočítať islamitom ... ruských vojakov tam na to už zomrelo celkom dosť ...

    Okrem toho by na S-300 zaútočilo "neznáme komando" a Izrael by to nekomentoval .... pokým by ho z toho neusvedčili ....Skrýt celý příspěvek

  • logik
    16:36 02.10.2018

    raziel: "Když je to 80 let, tak je to už odpuštěno a když jen 50 tak ještě ne?" Odpuštění má jednu důležitou prerekvizitu: uznání viny. Pokud dodnes v Rusku státní televize pouští ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel: "Když je to 80 let, tak je to už odpuštěno a když jen 50 tak ještě ne?"
    Odpuštění má jednu důležitou prerekvizitu: uznání viny. Pokud dodnes v Rusku státní televize pouští filmy o tom, jak šlo v 68 o "mezinárodní pomoc", tak se evidentně tato prerekvizita nekoná....

    PS: Teda neříkám to dobře. Odpustit by se mělo v každém případě. Ale uznání viny je nutné k tomu, aby bylo rozumné druhému věřit, že to už podruhé neudělá.

    PPS: A co se vrátit od popírání holokaustu zpět k tématu?

    fenri: Také tomu přesně nerozumím. Kdyby šlo o divadlo pro "ruské publikum", tak by nehráli takhle riskantní notu. Skoro se mi zdá, že je to s Izraelem nějak dohodnuté - že Rusko slíbilo Izraeli vykopat Iráčany ze Sýrie (to je koneckonců společný zájem jak Ruska, tak Izraele), a Izrael za to dal to, že jednak nebude nijak prosazovat svoji verzi sestřelu IL-20, a (dokud se tam o Iráčany bude starat Rusko) přestane lítat do Sýrie - čímž pro rusům umožní si udržet pozici "silného hocha, co si to nedal líbit" a S-300 zahnal Izraelce.

    Je to samozřejmě jen na vodě postavená hypotéza, něco mi na ní sedí dobře, jako např. že nejvíce toto odnese Asad, kterému Rusko "zapudí spojence", ale i nesedí: např. že by Rusko mělo k vyhnání Iránců sílu. I když k to, co dělají Izraelci, by Rusko zvládlo také - s tím by korespondovalo i to, že prý posílili letecký kontingent. Ale jak píšu, vařím z vody (do které je ponořená křišťálová koule).Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 4