Rusko si oficiálně nárokuje Arktidu a Severní pól
- 7. 8. 2015
- 41 komentářů
- Jan Grohmann
Moskva 3. srpna předložila OSN oficiální požadavek na přičlenění Arktidy včetně Severního pólu k území Ruské federace. Celkově jde o 1,2 milionu kilometrů čtverečních, kde se podle odhadů nachází až čtvrtina světových zásob ropy.
Poprvé Moskva předložila OSN požadavek na přičlenění Arktidy ke svému území v roce 2002. Tehdy byl požadavek zamítnut. Nyní Moskva tvrdí, že má dostatek vědeckých důkazů dokazující nároky Moskvy na Arktidu a Severní pól.
"Abychom ospravedlnili ruská práva na tuto oblast, předložili jsme dostatek vědeckých údajů shromážděných během mnoha let výzkumů Arktidy," stojí v tiskovém prohlášení ruského ministerstva zahraničí.
V roce 1982 byla přijata Úmluva Organizace spojených národů o mořském právu. Podle úmluvy si mohou státy nárokovat "výlučnou ekonomickou zónu" až do vzdálenosti 200 námořních mil od svého pobřeží. V případě, že kontinentální šelf přesahuje za tuto hranici, tak si země může nárokovat výlučnou zónu sahající až 350 námořních mil od svého pobřeží.
Podle Ruska se však hranice 350 mil nevztahuje na případ Arktidy, protože mořské dno a nerostné suroviny jsou "přirozenou součástí ruského území", bez ohledu na to, jak daleko jsou od pobřeží. Podle Moskvy by se OSN ruským návrhem mohla zabývat již letos. Komise OSN o hranicích kontinentálního šelfu se však podle mluvčího OSN Farhqan Haqa nesejde dříve než v roce 2016.
Ruské nároky nejsou žádnou novinkou. Již Josef Stalin si nárokoval pro Sovětský svaz obrovská území Severního ledového oceánu. Vzhledem k drsnému klimatu však takové nároky nikdo nebral vážně. Až s tajícím ledem se začaly severské země zajímat o arktickou oblast bohatou na nerostné zdroje.
Kromě Ruska si různě velké oblasti Arktidy nárokují Kanada, Dánsko, Norsko a Spojené státy. Minulý rok Dánsko například vzneslo u OSN nárok na 895 000 kilometrů čtverečních Arktidy, dvacetkrát většího území, než je území Dánska.
Ruské snahy o získání nerostných surovin v Arktidě jsou vysoce logické. Rusko má osmé největší zásoby ropy, ale patří mezi největší producenty ropy. Podle zprávy OPEC z roku 2011 (OPEC Share of World Oil Reserves 2010) může Rusko vyčerpat zásoby, resp. výrazně omezit těžbu, ropy již za 22 let.
Například Saudská Arábie při stávající rychlosti těžby dokáže dodávat ropu na trh přes 80 let. Současné sankce navíc nutí Rusko rychleji těžit ropu a tak snižovat své zásoby.
Ruská ekonomika, a tedy i politická a vojenská moc, je přitom silně závislá na vývozu ropy. Prodej ropy a zemního plynu tvoří zhruba dvě třetiny ruského vývozu. Vývoz palivově-energetických surovin (ropa, plyn, nerosty) dosahuje dokonce 75 % veškerého vývozu.
Polovina příjmů do ruského federálního rozpočtu je závislá z vývozu ropy. Každé snížení ceny ropy o jeden dolar znamená roční ztrátu zhruba 1,4 miliard dolarů na straně daňových příjmů.
Pokud Rusko nechce ztratit svou politickou a vojenskou moc, nezbývá nic jiného, než o Arktidu bojovat.
Zdroj: Business Insider
Související články
Polar Growl: Americké bombardéry nad Arktidou
Před několika dny vyslalo americké letectvo na arktické cvičení Polar Growl dva páry strategických ...
- 08.04.2015
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Ruský tank T-14 Armata: Drahá budoucnost ruské armády
Ruská armáda se připravuje na zavedení nového hlavního bojového tanku T-14 Armata. Tank svými výkony ...
- 20.07.2015
- 45 komentářů
- Jan Grohmann
Ruský bombardér Tu-160 dostal přednost před PAK DA
Rusové se připravují na obnovení výroby nadzvukového bombardéru Tu-160, resp. jeho nejnovější verze ...
- 22.07.2015
- 117 komentářů
- Jan Grohmann
Nová obrněná technika ruských výsadkových vojsk
Vzdušné výsadkové vojsko Ruské federace je na počátku široké modernizace své obrněné techniky. V ...
- 04.08.2015
- 16 komentářů
- Jan Grohmann
KOLT, historky o viacerych profiloch, oznacovanie diskuterov vsetkymi moznymi menami od suchych po stavnate, "odhalenia" platenych diskuterov (aj ked teda sam som presvedceni, ze ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT, historky o viacerych profiloch, oznacovanie diskuterov vsetkymi moznymi menami od suchych po stavnate, "odhalenia" platenych diskuterov (aj ked teda sam som presvedceni, ze minimalne traja sa tu objavili, len to oznacenie sa pouziva omnoho viac a na ludi, ktori by pri obsahu a dlzke svojich prispevkov len tazko stihali pracu plateneho diskutera). Vrcholom je potom akakolvek reakcia na hodnotiaci system (palce hore a dole), ktory by podla mojho skromneho nazoru nemal byt implementovany na akomkolvek diskusnom fore, kde je ziadana diskusia a nie flame (chapem, ze je na to, aby nemusel kazdy, kto chce vyjadrit suhlas napisat "suhlas", ale to samo o sebe ma nulovu diskusnu hodnotu a akurat to podnecuje emocne reakcie)
Su to vsetko dosledky toho blbeho pocitu nutnosti dodat svojmu prispevku nejaku emocnu hodnotu, povedal by som, ze obvykle preto, lebo maju pocit, ze cisto argumentacne toho druheho "chudaka blbecka" nepresvedcia - typicky prejav citlivosti na socialny status kvoli neregulovanemu testosteronu (nachadza sa vo vsetkych primatoch, ked niekedy pojdete do zoo a uvidite, ako na seba simpanzy kricia a robia skarede ksichty, spomente si na internetove diskusie).
A je to naozaj skoda, lebo keby sa prispevky niektorych pravidelne diskutujucich vycistili od takychto neziaducich doplnkov, ta diskusia by bola prehladnejsia a neodradzala by od diskusie tych, ktori nemaju zaujem na emocne ladenej diskusii.Skrýt celý příspěvekNedá se: na logikovo puber'tácké blábolení (hm, prázdniny na wifině, to by se mělo dětem zakázat a nahnat je do lesa, do přírody) jsem už přestal reagovat. Nicméně jeho samochvála ...Zobrazit celý příspěvek
Nedá se: na logikovo puber'tácké blábolení (hm, prázdniny na wifině, to by se mělo dětem zakázat a nahnat je do lesa, do přírody) jsem už přestal reagovat. Nicméně jeho samochvála nad vysokou technickou úrovní jeho příspěvků mi připomněla jeho perlení u diskuzi o balistice. "Průmět projektilu", "zákluz = úsťová energie", ignorace dějů vnitřní balistiky....Chlapče, co kdybys využil prázdnin k tomu, aby sis místo tapetování fór něco přečetl. Pak třeba bude brát tvé texty někdo i jinak, než jako roztomilou zábavu.Skrýt celý příspěvek
Je to mimo téma, ale fakt by mě zajímalo, co že jsou zač ty podvodné profily, kterými se tady někteří ohání kolem logica (a ne poprvé). Já s ním sice ne ve všem souhlasím, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Je to mimo téma, ale fakt by mě zajímalo, co že jsou zač ty podvodné profily, kterými se tady někteří ohání kolem logica (a ne poprvé). Já s ním sice ne ve všem souhlasím, ale nezaznamenal jsem jediného dalšího přispěvatele, který by měl podobný psaný projev, takže si o tom myslí svoje. O spoustě proruských uživatelů, kteří se tu mihnou, zanechají nějaký canc, zpravidla opakující stokrát vyvrácenou lež, o tom nikdo z vás nanapíše. Njn., ti se vám hodí do krámu.
K tomu tvrdit, že logic nemá co říci k technice, to není chucpe, to je buď drzost nebo blbost (nebo, nejpravděpodobněji, obojí). Zkuste si přečíst jeho příspěvky v oblasti kupříkladu radarů. Typické příspěvky technického neználka.... ;-)Skrýt celý příspěvekRusové nejsou jediní kdo je na Ukrajině a vojska jsou trochu silné slovo, protože kdyby tam byla vojska už by byli ne v Kyjevě, ale v Užhorodu...Co s UA udělala prozápadní vláda ...Zobrazit celý příspěvek
Rusové nejsou jediní kdo je na Ukrajině a vojska jsou trochu silné slovo, protože kdyby tam byla vojska už by byli ne v Kyjevě, ale v Užhorodu...Co s UA udělala prozápadní vláda bych Všem majdanovským nadšencům přál vidět na vlastní oči včetně možnosti porovnat ukrajinské reálie třeba i s těmi ruskými. Rusko je velmoc a pokud hrozí ,že se mu nepřátelská aliance usadí na hranicích, dělá vše proto, aby tomu zabránilo. Abych předešel povyku, že NATO není nepřátelské vůči RF, tak upozorňuji, že nepřátelská je každá vojenská aliance, která se k Vám blíží a jíž nejste členem - Geopolitika se narozdíl od propagandy totiž nemění. Že je angažmá v cizím státě nemorální - jistěže ano, ale válka je nemorální už samou podstatou a když jí dělají druzí musí pak všichni. Co se týká příkladů, tak člen NATO Turecko již léta vojensky okupuje člena EU Kypr, krom toho podporuje Islámský stát, USA bez povolení rady bezpečnosti napadly Irák například, stříleli zcela nedávno na Jemen a mimochodem v čem se lišila podpora Syrských muslimských fanatiků a jiných rebelů zbraněmi a výcvikem od toho co provádí Rusko. Morálku do geopolitiky tahá jen blázen - tohle je vojenský server a ne sluníčkový a podstatnější by měla být fakta a ne předsudky, doměnky a hledání satana největšího. Všem je jistě známo, že Kuba několikrát vypověděla USA Guantanámo a jaksi nic - je to něco jiného než okupace části Kuby?? Níže ke svému překvapení zjišťuji, že si TODOMACH plete Antarktidu s Arktidou, neb na severu jaksi žádná úmluva o vědecké činnosti neexistuje, že RF okupuje severní pól, přičemž jenž vznáší nárok v OSN a totéž za chvíli učiní i další státy - jeden se nestíhá divit. Taky mne překvapuje ta invaze do Gruzie, člověk nemusí být zrovna historik, aby věděl, že se Sakašvili jen pokusil obnovit územní integritu dle Stalinovi tužky, protože Osetie a Abcházie patří Gruzii jen díky komunistům a jejich neskonalé moudrosti. Osetinci se pokoušili o vlastní republiku celá léta, pak si jí vystříleli za války a status quo řešily ruské jednotky v souladu s OSN - palbu zahájila Gruzie a to i podle vyšetřovací komise OSN, takže plácání o útoka Ruska na Gruzii v době olymipády chce hodně silnou neznalost nebo silný žaludek. Rusové mohli mimochodem celou Gruzii (s odvoláním na napadení vlastních jednotek) poslat za mlčení celého světa zpět do doby kamenné, ale neučinili tak - satanáši jedni..Skrýt celý příspěvek
že ti to není trapný se tu vytahovat s pojmem "lofted", který si vytáhl vzápětí poté, co jsem ho už potřetí použil...a ty nejen, že sis to ani nepřečetl, ale ještě jsi mi to ...Zobrazit celý příspěvek
že ti to není trapný se tu vytahovat s pojmem "lofted", který si vytáhl vzápětí poté, co jsem ho už potřetí použil...a ty nejen, že sis to ani nepřečetl, ale ještě jsi mi to "vysvětlil"...a pak to ještě zmíníš, jako svůj technický vrchol...
Jediný co umíš je průměrně s googlem....ale nahodile hledat informace nestačí, chce to i zpracovávat (ale to přijde až na druhým stupni ZŠ)Skrýt celý příspěvekLopoz fakt, že jsou Ruská vojska na Ukrajině tady bylo doložen v samostatném článku. Jestli to chcete zas vyvracet, tak tady nechte noticku a pojďte debatovat pod ten článek, ať ...Zobrazit celý příspěvek
Lopoz fakt, že jsou Ruská vojska na Ukrajině tady bylo doložen v samostatném článku. Jestli to chcete zas vyvracet, tak tady nechte noticku a pojďte debatovat pod ten článek, ať nejsme OT.
Nic se samozřejmě nestane vždycky stejně - nicméně historie učí, že na státy chovající se agresivně je třeba dávat pozor. A u Ruska nejde jen o Ukrajinu: stejný problém s Ruskem má i Gruzie a Moldávie, místopředseda ruského parlamentu vyhrožoval zničením Pobaltí a Polsku, velikost každoročních vojenských cvičení v Rusku se také naprsoto vymyká standardům civilizovaných zemí atd...Skrýt celý příspěvekLogik: Nic na světě se nestane dvakrát úplně stejně. Ano je vidět že jste po sto padesáté zkopíroval příměr který se oběvuje ve všech diskuzích hitler to hitler ono. Vite už je to ...Zobrazit celý příspěvek
Logik: Nic na světě se nestane dvakrát úplně stejně.
Ano je vidět že jste po sto padesáté zkopíroval příměr který se oběvuje ve všech diskuzích hitler to hitler ono. Vite už je to celkem ohrané. konflikt na ukrajině si způsobili ukrajinci sami (chci tomu věřit) tím že rozjeli ten svůj mejdan. Navíc sem si nevšiml že by ruská vojska byla v Kyjevě. Takže asi jediný kdo tady straší nějakou válkou budete vy. Ten kdo umí do pěti napočítat ví , že rusko evropu klasickou vojenskou cestou ohrozit nemůže. Přeji vám pěkný den , končím s příspěvky v tomto vlákně a přeji antarktiě co nejčistší budouctnost.Skrýt celý příspěvekLopoz: Přirovnával jste anexi Izraele k Palestýně - jak je vidět, je to příměr naprosto mylný. Ohledně připojení Krymu pak přesně stejně argumentoval Hitler ohledně Rakouska a ...Zobrazit celý příspěvek
Lopoz: Přirovnával jste anexi Izraele k Palestýně - jak je vidět, je to příměr naprosto mylný.
Ohledně připojení Krymu pak přesně stejně argumentoval Hitler ohledně Rakouska a Sudet (všichni chtěj ke mě, v Rakousku bylo i ex post referendum) a následně Chamberlain, když jel z Mnichova (vlastně se nic tak hrozného nestalo a zachránil jsem mír). A za cvhíli byla válka. Na Krymu to také nezůstalo jen u Krymu, naštěstí je ten konflikt zatím jen lokální.
Kolos: Jsou prázdniny, bavím se :-) A jestli jsi si nevšiml, tak často mluvím k technice, např. o pojmu lofted trajectory jsem začal ve vedlejší diskusi já. Zároveň mě sejřej lži, který tu někdo posílá, tak je vyvracím. Relaxuju tak během práce.Skrýt celý příspěveklogiku, co ty chlape vůbec děláš??? Krom toho, nonstop šíříš propagandu a polopravdy na AN? spamuješ tu ráno odpoledne, večer, ve 4 ráno, normální pracující človek na to opravdu ...Zobrazit celý příspěvek
logiku, co ty chlape vůbec děláš???
Krom toho, nonstop šíříš propagandu a polopravdy na AN? spamuješ tu ráno odpoledne, večer, ve 4 ráno, normální pracující človek na to opravdu nemá čas. Sice ty profily občas střídáš, hazíš palce nahoru, dolu, ale i tak je to dost nápadné.
Úroveň diskuzí zde opravdu poklesla, lidi, kteří mají, co říci k problematice, technice, co tu psali, už zde ani nepíší, ani se jim nedivím, rozumní lidi nemají za potřebí se zde dohadovat s trolama.Skrýt celý příspěvekLogik: No pokud jste si nevšiml tak přes 90 procent ukrajinců na Krymu (jestli se jim spíš neříká ukrajinští rusové) chtělo být připojeno k Rusku. Určitě by jste mi v další reakci ...Zobrazit celý příspěvek
Logik: No pokud jste si nevšiml tak přes 90 procent ukrajinců na Krymu (jestli se jim spíš neříká ukrajinští rusové) chtělo být připojeno k Rusku. Určitě by jste mi v další reakci oponoval příběhy o útisku krymských tatarů, ale ty zprávy byly vesměs jen srdceryvnými příběhy jedinců kterými media krmila evropské diváky. Ohledně anexe jako takové netvrdím že byla správná, ale vzhledem k situaci musím říct že na světě se dějí daleko horší věci nad kterými se zavírají oči.
Moralizujete tady nějakou anexí ale to že denně zabijí drony a letadla na blízkém východě stovky nevinných lidí ale už neřešíte. Ačkoliv jsem ze srdce proti organizacím jako je IS nebo Taliban tak chápu motivaci lidí se k nim přidat. Dalším skvělým příkladem je nedávná šarvátka SA vs Jemen to by jste obhájil jak?
A k druhé části. To mi chcete tvrdit že ostatní státy i velmoci nemají podobné ekologicky postižené oblasti? Vy jste akorát našel jednu co se vám hodí a automaticky ohodnotil daný stát barbarstvím. Velice objektivní.
A už bych na toto téma nerad pokračoval odchyluje se od článkuSkrýt celý příspěvekLopoz - a ukrajinští občané pravidelně stříleli z Krymu na Rusko rakety?
A Rusko je rozvojová země? Já měl za to, že aspiruje na to být velmoc...Lopoz - a ukrajinští občané pravidelně stříleli z Krymu na Rusko rakety?
A Rusko je rozvojová země? Já měl za to, že aspiruje na to být velmoc...Logik: Co třeba Izrael vs Palestina? Jenže to nikomu ne,vadí protože Izrael je spojenec. Proto nemám rád když se někomu měří dvojím metrem. Na světě nejsou Zlé a hodné státy. Jsou ...Zobrazit celý příspěvek
Logik: Co třeba Izrael vs Palestina? Jenže to nikomu ne,vadí protože Izrael je spojenec. Proto nemám rád když se někomu měří dvojím metrem. Na světě nejsou Zlé a hodné státy. Jsou jen ty s nimiž přátelíme a s nimiž ne.
RiMr71: Každá rozvojová země. Copak my jsme taky v minulosti neměly ropné laguny a podobné věci? Například každý kritizuje čínu za ekologii ale v číně přišel rozmah těžkého průmyslu později než u nás tudíš eště nejsou ve stádiu kdy mají vyřešenou ekologgii jako my. Ale časem se tam dostanou tak nemluvte o barbarech. Navíc z podibných ekologických neduhů žijeme i my. Copak nepoužíváte věci s číny a spol?Skrýt celý příspěvek...která jiná země má na svém území něco takovéhoto: http://vtm.e15.cz/karacaj-je-j... ? Nejsem žádný ekologista, ale toto můžou spáchat ...Zobrazit celý příspěvek
...která jiná země má na svém území něco takovéhoto:
http://vtm.e15.cz/karacaj-je-j...
?
Nejsem žádný ekologista, ale toto můžou spáchat jen barbaři...Skrýt celý příspěvekTodomatch: a A už je to tu zase. Další jednostranný pohled. Děláte jako by Rusko dělalo něco jiného než všechny ostatní mocnosti. O co největší kus arktidy se nakonec porvou ...Zobrazit celý příspěvek
Todomatch: a A už je to tu zase. Další jednostranný pohled. Děláte jako by Rusko dělalo něco jiného než všechny ostatní mocnosti. O co největší kus arktidy se nakonec porvou všichni co dotoho mají co mluvit podle pravidla penize jsou vždy až na prvním místě, a nějaká ekologie či neutralita bude každému ukradená. A pokud jde o to uchvácení tak akorát předložily návrh OSN tak nevím co tím myslíte. A co se týče vašeho otravování cizích zemí, tak pokud vím, tak vždy byly jejich letouny ve vlastním nebo mezinárodním letovém prostoru. To akorát dramatizace událostí na portálech jako idnes a spol tomu dává nádech nějakého ohrožení.Skrýt celý příspěvek
proč se tu řeší kolik procent si RF nárokuje a na kolik má a nemá právo, všichni víme proč to chtějí a už kvůlli tomu by jim to nikdo neměl dovolit, za chvíli by si nárokovali ...Zobrazit celý příspěvek
proč se tu řeší kolik procent si RF nárokuje a na kolik má a nemá právo, všichni víme proč to chtějí a už kvůlli tomu by jim to nikdo neměl dovolit, za chvíli by si nárokovali úplně celou Zeměkouli jako nějakej viRus, jakoby nestačilo podívat se co udělali s přírodou na svém vlastním území, Rusové nemají absolutně žádné zásady co se týče vztahu k přírodě, ve vztahu k přírodě představují to nejhorší z lidské povahy, většina moderních států už si dávno uvědomila, že takovým přístupem k přírodě si akorát kopeme vlastní hrob ale Rusové jsou stále o několik generací pozadu, pokud to území dostanou tak za chvíli bude z Arktidy jenom mastná skvrna kde nic nepřežijeSkrýt celý příspěvek
Arktida? A je to tu zase! Rusko opět zneužívá situace, kdy se svět dívá jinam. Invazi do Gruzie naplánovali na den přesně na termín začátku letní olympiády v Pekingu, vojenskou ...Zobrazit celý příspěvek
Arktida? A je to tu zase! Rusko opět zneužívá situace, kdy se svět dívá jinam. Invazi do Gruzie naplánovali na den přesně na termín začátku letní olympiády v Pekingu, vojenskou operaci k zabrání Krymu zase zahájili v den ukončení zimní olympiády v Soči. Nyní, kdy se celý svět (včetně většiny Arabů) snaží zatočit s Islámským státem a hledá recept na mezinárodní uprchlickou krizi, chce Rusko uchvátit celou Arktidu i se Severním pólem? Militarizují území jež bylo až doposud netknutné a nedotknutelné a sloužilo jen pro badatelské účely. Místo aby pomáhali v boji s terorem, plýtvají Rusové silou na demonstrativní výsadky za polárním kruhem, otravují s ponorkami u Švédska, s letadly u Anglie, Španělska, Finska, Norska, Kanady a USA vyhrožují pobaltským zemím a Polsku. To je tak těší škodit všem okolo? A divím se obyčejným Rusům, že si to po staletí nechávají líbit. Stovky let policejního teroru za sebemenší neposlušnost zjevně udělaly své. Teď vydal prezident Putin dekret na zničení všech západních potravin dovezených do Ruska. Humanitární organizace žádaly, aby byly potraviny rozdány chudým Rusům, ale kdepak - sýry, ovoce a zelenina byly demonstrativně rozjezděny buldozery. No popravdě, všem nám je jasné, jak to teď vypadá doma u příslušných ruských úředníků - ledničky nacpané sýry k prasknutí. Pravou rukou hrdě položenou na srdci, kde se třepotá svatojiřská stužka a levá za zády žmoulá Camembert. Ale čemu se divit - nikdo odvážný už v Rusku nezůstal, jen poslušní kývači hlavou. Tři generace osobností si vyvraždili. Tři generace. Přežili jen shrbení a poslušní. Ani ruská opozice není to, co tím slovem označujeme v Evropě. Putin má podporu obyvatelstva srovnatelnou jen s Kim Čong-unem. Žádný jiný národ není tak servilní ke svým mocným. Přečtěte si Dějiny Ruska 20. století (má dva díly 1894 - 1939 a 1940 - 2007), autor je Andrej Zubov. První díl má přes 900 stran druhý přes 700. Pekelné čtení. Tedy dobré čtení o pekelném Rusku. Nedivím se, že jsou Rusové tak ustrašený národ, vždyť my bychom takovou děsivou sebegenocidu asi ani nepřežili.
Anotace
"Dvousvazková, moderně pojatá a na oficiální prokremelské propagandě nezávislá práce kolektivu ruských autorů, vedená profesorem Andrejem Borisovičem Zubovem, představuje jedinečný pokus o syntetický výklad dějin Ruska 20. století. Autoři se v ní pokoušejí odpovědět na otázku, proč se ruské dějiny po pádu carismu ubíraly cestami vedoucímu k vytvoření totalitního, nelidského, cynického, navenek však modernizačního režimu, jenž ve svém důsledku vedl téměř ke zničení ruské duše a svébytné ruské civilizace."Skrýt celý příspěvekJá čerpal z dokumentární rekonstrukce sportovního výkonu Františka Němce, s podpůrným logistickým pražským týmem (kde i přes komunikační nedorozumnění s členem zásobovacího týmu) ...Zobrazit celý příspěvek
Já čerpal z dokumentární rekonstrukce sportovního výkonu Františka Němce, s podpůrným logistickým pražským týmem (kde i přes komunikační nedorozumnění s členem zásobovacího týmu) zdárně ,,dobily " severní pól.
Zdroj: autentické poznámky pana CimrmanaSkrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...