Rusko obnoví na Krymu výrobu obřích vznášedel Zubr

Vznášedlo třídy Zubr / Mil.ru

Podle ruského deníku Izvestija ruské námořnictvo v roce 2018 obnoví výrobu obřích vznášedel Zubr (Projekt 1232.2). Vznášedla nahradí relativně nové, ale problémy stíhané výsadkové lodě třídy Djugoň.

Ruské námořnictvo a námořní pěchota pro obojživelné operace využívá několik typů výsadkových lodí a člunů. Dlužno dodat, že následující výčet nezohledňuje technicky stav (operační nasaditelnost, bojeschopnost) jednotlivých plavidel. 

Ruské námořnictvo provozuje čtyři 50 let staré tankové výsadkové lodě třídy Aligator (Projekt 1171; prázdný výtlak 3400 t) a 15 tankových výsadkových lodí třídy Ropucha (Projekt 775; 2200 t) - plavidla třídy Ropucha jsou stará 30 až 40 let.

Dále se ruské námořnictvo opírá o řadu menších výsadkových člunů - 12 člunů třídy Serna (Projekt 11770; 61 t), 13 člunů třídy Ondatra (Projekt 1176; 90 t) a pět nových výsadkových člunů třídy Djugoň (Projekt 21820; 280 t). Kromě toho ruské námořnictvo provozuje i dvě zmiňovaná vznášedla třídy Zubr (Projekt 1232.2; 340 t).

Původně Rusko plánovalo vyrobit 11 lodí třídy Djugoň jako náhradu za lodě třídy Serna a Ondatra. Djugoň konstrukčně vychází z třídy Serna, ale je větší a uveze mnohem více nákladu.

V roce 2013 ale velení ruského námořnictva doporučilo výrobu lodí třídy Djugoň zastavit kvůli “vážným konstrukčním chybám.” Lodě byly projektovány na rychlost až 40 uzlů, ale při takto velkých rychlostech docházelo k poškozování trupu vlivem “hydrodynamického šoku”. Rusku se také nedostává velkých dieselových motorů vhodných pro pohon lodí třídy Djugoň.

Kreml se proto rozhodl pro obnovení výroby obřích vznášedel třídy Zubr - největších vznášedel na světě. Vznášedlo dokáže unést náklad až 150 t, tj. tři tanky nebo deset kolových obrněných vozidel (BTR-82) nebo až 500 členů námořní pěchoty.

Obnovení výroby vznášedel Zubr je součástí ruského státního programu zbrojení na období 2018 – 2025. „Během Vojensko-námořního salonu (skončil 2. července - pozn. red.) bude představena řada nových projektů, včetně projektu lodí na vzduchovém polštáři, které budeme znovu vyrábět v rámci nového státního zbrojního programu,” uvedl Alexej Rachmanov, prezident Sjednocené loďařské korporace.

Stavba vznášedel Zubr je možná díky ruské anexi Krymu, kdy se Rusko zmocnilo také ukrajinských (tedy dnes již ruských) loděnic More. Závod More byl Ruskem znárodněn v květnu 2015. More je výrobcem lodí pro vojenské i nevojenské účely: lodí na ponorných křídlech, na vzdušné podušce, na vzdušné kaverně, kluzáků a také jachet a člunů s trupy ze slitin hliníku a hořčíku.

Pohon vznášedla Zubr zajišťuje pět turbovrtulových motorů Kuzněcov NK-12MV (5×8,7 MW) - dva slouží pro vytváření vzduchového polštáře, tři pro pohon lodě. Stejné motory pohání i bombardéry Tu-95.

Pohyb vpřed zajišťují tři čtyřlisté stavitelné vrtule o průměru 5,5 m, v trupu jsou dále čtyři ventilátory o průměru 2,5 m, které vytváří vzduchový polštář pod vznášedlem. Díky své konstrukci a výkonným motorům se dokáže Zubr pohybovat rychlostí až 130 km/h.

K palebné podpoře výsadku námořní pěchoty slouží dva raketové komplety, každý pro vypouštění dvaadvaceti 122mm neřízených střel. Protivzdušnou obranu zajišťují čtyři čtyřnásobné protiletadlové raketové komplety krátkého dosahu Igla-1M a dvě věže AK-630M, každá se šestihlavňovým 30mm rotačním kanónem.

Podle Andreje Frolova, šéfredaktora magazínu Vývoz zbraní, ruské námořnictvo plánuje vznášedla nasadit v oblastech Černého, ​​Baltského a Kaspického moře. Zubr je podle deníku Izvestija schopen přistát na 78 % světového pobřeží, klasické výsadkové lodě pouze na 14 % světového pobřeží.

Podle deníku Izvestija jde vznášedlo Zubr jen obtížně zaměřit radarem, neboť při plavbě Zubr vytváří mohutnou clonu z vodní tříště, která rozbíjí radarový odraz plavidla.

Zdroj: Izvestija

Nahlásit chybu v článku


Související články

Ruská stíhačka T-50: Další prototypy a start sériové výroby

V příštím roce začnou letecké testy desátého a jedenáctého prototypu stíhaček T-50 s novými motory ...

Ruská armáda koupí bojová vozidla BMPT Terminátor

Ruská firma UralVagonZavod (UVZ) se připravuje na zahájení sériové výroby bojového vozidla podpory ...

Britská letadlová loď HMS Queen Elizabeth poprvé na moři

V úterý nová letadlová loď Královského námořnictva HMS Queen Elizabeth (R08) poprvé opustila skotské ...

Fregaty Type 26: Ochránci letadlových lodí britského námořnictva

Ministerstvo obrany Velké Británie objednalo u BAE Systems stavbu prvních tří fregat Type 26. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • PavolR
    19:11 09.07.2017

    givicz: No tak práve Čečencov nikto pod krkom nedrží. Keď si zmyslia niekoho z takého alebo onakého dôvodu zabiť, tak ho aj zabijú. Keď si chcú podľa šarije zobrať druhú manželku, ...Zobrazit celý příspěvek

    givicz:
    No tak práve Čečencov nikto pod krkom nedrží. Keď si zmyslia niekoho z takého alebo onakého dôvodu zabiť, tak ho aj zabijú. Keď si chcú podľa šarije zobrať druhú manželku, tak si ju proste vezmú a ani sa tým netaja.
    Taktiež nemožno od Ruska očakávať, že bude nejako zvlášť "držať pod krkom" svojich moslimov ako takých, pretože najväčšiu hrozbu preň predstavujú etnickí Rusi. tak to aj vyzerá - sú vystavení teroristickým útokom úplne rovnakým spôsobom ako my, čo nám naše hodnoty nedovoľujú držať kohokoľvek pod krkom (aký by inak malo zmysel zvíťaziť na nacizmom?).Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    19:10 09.07.2017

    Správně Givicz, ale nesmíš to omezit na mohamedány. Taky je třeba držet pod krkem Tibeťany a ostatní menšiny, Fa-lun-kung, různou rádoby demokratickou verbež, tisk, opozici, ...Zobrazit celý příspěvek

    Správně Givicz, ale nesmíš to omezit na mohamedány. Taky je třeba držet pod krkem Tibeťany a ostatní menšiny, Fa-lun-kung, různou rádoby demokratickou verbež, tisk, opozici, neziskovky, atd., atd. Sem tam přejet nějaké studenty na náměstí nebo odstřelit zlobivého novináře či politika. To je pak ve státě pořádek a krásně se žije.

    A víš, kdo v tom byl vážně dobrý? Hitler. Ten udělal pořádek se všema. Komunisti, demokrati, Židi, Cikáni, Poláci, Rusáci nebo Češi. Všichni museli poslouchat a většině to stejně nepomohlo.

    Bože, jak mají lidi krátkou paměť. Jednoduchá řešení vedou do pekel.

    P.S. Omlouvám se adminovi za off topic, ale tenhle příspěvek si o to prostě říkal. Chápu, že to smažete, nejlíp poslední 2 stránky.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    17:37 09.07.2017

    tak je nutné v prvé řadě si uvědomit, že pokud má někdo ve státě mohamedány tak je třeba je držet pořádně pod krkem jinak se začnou roztahovat (utlačovat menšiny atp.) a dělat ...Zobrazit celý příspěvek

    tak je nutné v prvé řadě si uvědomit, že pokud má někdo ve státě mohamedány tak je třeba je držet pořádně pod krkem jinak se začnou roztahovat (utlačovat menšiny atp.) a dělat bordel (teroristické útoky)... to je případ Ruské federace (Čečenci), Číny (ujgurové) ale je to i případ blízkého východu Egypt, Sýriie, Irák, Libye atp... jakmile ukážeš slabost, povolíš máš problém.. jsem přesvědčen, že silné Rusko silná Čína si s nimi poradí a klidně využije v ozbrojených složkách viz současné Čečensko.

    Video mezinárodní učební centr sil speciálního určení v Čečensku:
    https://www.youtube.com/watch?...

    s čím jsi už tak jistý nejsem zda si s tím poradí v západní Evropě (nejedná se o původní obyvatelstvo jako v případě Ruska a Číny ale v drtivé většině o migranty nebo jejich potomky) Zde se muslimská populace rychle zvyšuje, vyrůstá rychle počet mešit a muslimská komunita s přibývajícím počtem radikalizuje... Nevěřím, že současné demokratické zákony v Západní Evropě dlouhodobém horizontu dokáží tuto situaci řešit.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    11:59 09.07.2017

    Luky, kdyby jsi tu diskuzi četl, tak bys viděl, že nemám potřebu ukazovat pořád na Putina. Sice diktátor, ale lepší než někteří jiní. To co mi na něm vadí, jiní vidí jako ...Zobrazit celý příspěvek

    Luky,

    kdyby jsi tu diskuzi četl, tak bys viděl, že nemám potřebu ukazovat pořád na Putina. Sice diktátor, ale lepší než někteří jiní. To co mi na něm vadí, jiní vidí jako pozitivum.

    Represe a potlačování opozice vs. pořádek v zemi a klid na práci.
    Agresivita vůči okolním zemím vs. důkaz síly a prosazování vlastních zájmů.
    Vypjatý nacionalismum vs. výchova k vlastenectví
    Neúspěch ekonomické politiky vs. pořád lepší než v 90tých letech.

    Jen reaguji na vyložené lži, jako když tu Cernakus vykřikuje o tom, že Pobaltské státečky (žádný z nich nemá ani tank, ani nadzvukovou stíhačku, ani víc než 3 mil. lidí) volají po válce s Ruskem nebo že Ukrajina zakázala Stranu regionů.

    Klidně si hajte Putina a jeho režim, ale proč na to potřebujete lži? Pravda se nedá použít?Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    11:06 09.07.2017

    2 PavoIR v podstatě souhlas - pár věcí vidím jinak, valnou většinu stejně. 2 Standa a Jirosi nepleťte si s kým debatujete. Dobře si uvědomuji svinstva, které SSSR, potažmo ...Zobrazit celý příspěvek

    2 PavoIR

    v podstatě souhlas - pár věcí vidím jinak, valnou většinu stejně.

    2 Standa a Jirosi

    nepleťte si s kým debatujete. Dobře si uvědomuji svinstva, které SSSR, potažmo celá Slovanská kultura v historii napáchala, ale neodvracím oči ani od svinstev, které pácháme my západní kultura. Někdy zbytečně vystupujete jako hrozně ostřílení hillyboy kaubojové.Skrýt celý příspěvek

  • Luky
    10:47 09.07.2017

    Jenže vieš Pavol, to Blábolovi nestačí, Blábol potřebuje fšem připomínat, že je Putin Élký EE. Putin nyný a my činaný.

    Jenže vieš Pavol, to Blábolovi nestačí, Blábol potřebuje fšem připomínat, že je Putin Élký EE. Putin nyný a my činaný.

  • StandaBlabol
    10:42 09.07.2017

    Razieli, co je pokryteckého na tom, že odmítám omlouvat chování Rusů v Čečensku tím, co dělají Američani na Blízkém Východě. Je zajímavé, že opačně se tahle argumentace ...Zobrazit celý příspěvek

    Razieli,

    co je pokryteckého na tom, že odmítám omlouvat chování Rusů v Čečensku tím, co dělají Američani na Blízkém Východě. Je zajímavé, že opačně se tahle argumentace nepoužívá. Nikdo neříká "Invaze do Íráku, no a co, podívejte se, co dělal Putin v Čečně." Svinstvo zůstává svinstvem bez ohledu na to, co dělají jinde ve světě jiní.

    Většina mrtvých na Blízkém Východě je výsledkem sektářského násilí mezi sunnity a šíity. Nezabili je Američani, ti Arabi se vraždí navzájem. Ano, Američani to umožnili tím, že rozbili dosavadní zřízení a nic stabilního a životaschopného tam nezavedli. Oproti tomu naprostou většinu Čečenců zabili Rusové.

    Kromě toho v Íráku žilo před válkou přes 30 mil. lidí, v Čečně něco přes milión. Takže stejné ztráty na životech v absolutních číslech naznačují něco o intenzitě toho, co se tam dělo...Skrýt celý příspěvek

  • PavolR
    10:36 09.07.2017

    K téme Čečenska tak všeobecne: V prvom rade by som odporúčal najprv si ujasniť, že čo sú Čecenci zač, aké sú ich dejiny a aká je ich mentalita. Ich historický vzťah s Rusmi nie je ...Zobrazit celý příspěvek

    K téme Čečenska tak všeobecne:
    V prvom rade by som odporúčal najprv si ujasniť, že čo sú Čecenci zač, aké sú ich dejiny a aká je ich mentalita. Ich historický vzťah s Rusmi nie je iba o čečenských vojnách, ale aj o tom, ako bolo ich územie dobité a pričlenené k Ruskému impériu, o tom ako boli deportovaní do Strednej Ázie s tým, že kto sa nezbalil dosť rýchlo, bol na mieste zastrelený a ako nachádzali vo svojich domovoch Rusov, keď im nakoniec bolo umožnené vrátiť sa do vlasti. Čiže ak niekoho na svete nenávidia, sú to Rusi.
    Čo sa ich mentality týka, tak ide o rodovú spoločnosť, pre ktorú je charakteristická neuveriteľná súdržnosť a absolútna bezohľadnosť voči ostatným. Toto im umožňovalo prosperovať i v čase vyhnanstva, keď si vo svojich sídlach udržovali prakticky nulovú kriminalitu, no na druhej strane všetkých ostatných vyhnancov terorizovali. A táto ich cieľavedomosť a súdržnosť je aj dôvodom dokážu takmer ako jeden muž obrátiť a pod Kadirovovým vedením (ktorý aj sám bojoval proti Rusom v prvej čečenskej vojne), naoko podporovať Putina a ruskú politiku.
    Mier nie je to dôsledkom Putinových politických schopnosti, ale veľkosťou "výpalného", ktoré Rusko Čečencom platí v podobe obrovských investícií. A potrvá iba dovtedy, kým Rusko bude schopné tento "tributum pacis" platiť.Skrýt celý příspěvek

  • Jirosi
    10:26 09.07.2017

    raziel87:"Souvislosti vidím i v počtu usmrcených civilních osob, které tažení USA+NATO od roku 1991 na Blízkém východě zapříčinila" Ale netřeba zmiňovat že ta Čečna má jen 27x ...Zobrazit celý příspěvek

    raziel87:"Souvislosti vidím i v počtu usmrcených civilních osob, které tažení USA+NATO od roku 1991 na Blízkém východě zapříčinila"

    Ale netřeba zmiňovat že ta Čečna má jen 27x meně obyvatel. Ono by to pak nevypadalo tak strašně. Přesto skoro srovnatelné počty obětí.

    Kdyby USA+NATO podobně postupovalo v Iráku počítaly by se mrtvý na miliony.Skrýt celý příspěvek

  • raziel87
    10:08 09.07.2017

    2 Standa Blabol někdy neuškodí si osvěžit paměť a připomenout si, jaká byla situace před I. čečenskou válkou (1994-1996) a jaká po II. čečenské válce 2001+. Informací máte dost ...Zobrazit celý příspěvek

    2 Standa Blabol

    někdy neuškodí si osvěžit paměť a připomenout si, jaká byla situace před I. čečenskou válkou (1994-1996) a jaká po II. čečenské válce 2001+. Informací máte dost i v našich, západních médiích. Rusové se v I. konfliktu chovali jako neorganizovaná čuňata, stříleli BM-21 a jinejma drobečkama do panelákových čtvrtí, několik tisíc mrtvých civilů.......

    ale na to vaše "Klasické odvádění diskuze od tématu. Jak souvisí válka v Íráku s Čečenskem?" nešlo nezareagovat, protože souvisí dost. Ať už Geografickou polohou, tak náboženskou většinou, která v obou zemích žije. Souvislosti vidím i v počtu usmrcených civilních osob, které tažení USA+NATO od roku 1991 na Blízkém východě zapříčinila........Stando pokrytectví nechme ženámSkrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    09:41 09.07.2017

    Aha, takže protože to bylo 20 zpět, tak se to nepočítá? Co kdybychom odpustili Hitlerovi, to už je přes 70 let... Když jsem chtěl po Cernakusovi nějaké odkazy nebo jména k těm ...Zobrazit celý příspěvek

    Aha, takže protože to bylo 20 zpět, tak se to nepočítá? Co kdybychom odpustili Hitlerovi, to už je přes 70 let...

    Když jsem chtěl po Cernakusovi nějaké odkazy nebo jména k těm "ortodoxním a militantním kruhům" v Japonsku a Pobaltí, které volají po válce s Ruskem, tak utekl a místo něj se tu vyrojilo plno Putinových fanoušků.

    Teď když givicz přiznal, že v Putinově Čečensku jsou na tom s dodržováním práv menšin asi tak, jako v Saudské Arábii, tak předpokládám, že honem vyměníme trolla a nadhodíme nové téma. Mlácení černochů se vždycky hodí?Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    09:29 09.07.2017

    Givicz Že si ty nečítal čo som napísal? Tu si hovoril čo by tam vzniklo keby sa osamostatnili a pointa je, že pravdepodobne nič diametrálne odlišné od súčasného stavu. Nehrajme ...Zobrazit celý příspěvek

    Givicz

    Že si ty nečítal čo som napísal? Tu si hovoril čo by tam vzniklo keby sa osamostatnili a pointa je, že pravdepodobne nič diametrálne odlišné od súčasného stavu. Nehrajme sa tu na to že čečensko spĺňa nejaké atribúty právneho štátu. Nespĺňa dokonca ani podľa ruského štandardu a Kadyrov ho dostal výmenou za to že zostane časťou RF keďže inak by to bol pre Rusov druhý Afganistan.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    09:22 09.07.2017

    blabol co to pořád meleš o statisících mrtvých možná tak v Čečenských válkách pomalu dvacet let nazpět... v současné je tam v rámci možností relativní klid, kdy Groznyj byl ...Zobrazit celý příspěvek

    blabol co to pořád meleš o statisících mrtvých možná tak v Čečenských válkách pomalu dvacet let nazpět... v současné je tam v rámci možností relativní klid, kdy Groznyj byl vyhlášen jako nejbezpečnější město Ruské federace dokonce kdyby to tak nebylo daleko klidně bych tam jel na dovolenou (což se nedá říci o Iráku nebo Libyii nebo v Afganistanu, kde západní koalice prosazuje demokracii již 16 let s nulovým výsledkem)

    Slavoslav jasně homosexuálové v takové Saudské Arábii se mají krásně jako v podstatě v každé lepší muslimské zemi :)Skrýt celý příspěvek

  • Slavoslav
    09:06 09.07.2017

    Givicz Nemyslím, že by tam vzniklo niečo diametrálne odlišné od súčasného stavu. Nájdi si čo Kadyrov nedávno povedal na obvinenie z prenasledovania homosexuálov. On predsa ...Zobrazit celý příspěvek

    Givicz

    Nemyslím, že by tam vzniklo niečo diametrálne odlišné od súčasného stavu. Nájdi si čo Kadyrov nedávno povedal na obvinenie z prenasledovania homosexuálov. On predsa ziadnych prenasledovať nemôže, lebo si ich rodiny zabijú sami.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:58 09.07.2017

    Klasické odvádění diskuze od tématu. Jak souvisí válka v Íráku s Čečenskem? Sektářské násilí v Íráku omlouvá to, co dělá Putin v Čečensku? Co třeba jak Římani srovnali Kartágo se ...Zobrazit celý příspěvek

    Klasické odvádění diskuze od tématu. Jak souvisí válka v Íráku s Čečenskem? Sektářské násilí v Íráku omlouvá to, co dělá Putin v Čečensku? Co třeba jak Římani srovnali Kartágo se zemí, to by nešlo použít?

    Někdo tu mluvil o krásné mírumilovné demokracii, která tam vznikala? Proč paroduješ alternativy? Nejspíš by tam vznikla autokracie, možná s důrazem na islám. Podobně jako v dalších post-sovětských asijských republikách. Nic moc, ale vybrali by si to sami. Pořád mnohem lepší než statisíce mrtvých a Kadyrov podporovaný Putinem.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    08:43 09.07.2017

    Standa blabol a kolik lidí zahynulo na základě vylhaných argumentů při protiprávní invazi do Iráku ??? a to je tam bordel a sektářské násilí do dnešních dnů ... Libye škoda ...Zobrazit celý příspěvek

    Standa blabol a kolik lidí zahynulo na základě vylhaných argumentů při protiprávní invazi do Iráku ??? a to je tam bordel a sektářské násilí do dnešních dnů ... Libye škoda mluvit..
    " Britské nevládní organizace uvádějí, že od počátku invaze (2003) bylo v Iráku zabito 162 000 lidí. Smutnou realitou je, že téměř 130 000 obětí bylo mezi civilisty."
    http://www.armadninoviny.cz/kr...
    Britové odsoudili invazi do Iráku. Chyběly důkazy o Husajnových zbraních
    http://zpravy.idnes.cz/britska...

    Jestliže si nějaký pomatenec myslí, že v případě vítězství islamistů v Čečensku by vznikla krásná mírumilovná muslimská demokracie tak to nemá v hlavě v pořádku :)Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:25 09.07.2017

    Těžko hledat na světě absurdnější režim a horší diktaturu než to, co Putin a Kadyrov předvádějí v Čečensku. "Udělal pořádek" znamená smrt statisíců lidí (odhady jsou 150.000 - ...Zobrazit celý příspěvek

    Těžko hledat na světě absurdnější režim a horší diktaturu než to, co Putin a Kadyrov předvádějí v Čečensku. "Udělal pořádek" znamená smrt statisíců lidí (odhady jsou 150.000 - 300.000 lidí vs. 5.000 - 12.000 ruských vojáků) a pokles obyvatelstva na polovinu. Totální ekonomický kolaps a Rusko jen sype peníze do represivních složek. A taky se staví, aby to vypadalo, že je všechno v pořádku. A toho člověka teď "dobrovolně" volí pře 99% Čečenců...

    Fakt nevím, co musejí mít lidi v hlavě, aby brali ruský režim jako lepší alternativu v tomu, co je dnes tady. Nesvoboda, obrovská nerovnost bohatství a chudoby, útěk vzdělaných a mladých lidí ze země, ekonomický neúspěch, mizerný věk dožití.Skrýt celý příspěvek

  • givicz
    07:58 09.07.2017

    stejně jako v Sýrii tak v Čečensku bojovalo x tisíc islamistů ze zahraničí, kteří byli financováni hlavně ze zemí blízkého východu, takže reálně hrozilo, že na kavkaze vznikne ...Zobrazit celý příspěvek

    stejně jako v Sýrii tak v Čečensku bojovalo x tisíc islamistů ze zahraničí, kteří byli financováni hlavně ze zemí blízkého východu, takže reálně hrozilo, že na kavkaze vznikne chalífát, který se odtrhne od Ruské federace... přiznám se, že když Vladimir Putin nastoupil k moci moc jsem nevěřil (zvláště po zkušenosti z první Čečenské války), že tam udělá pořádek a udrží celistvost Ruské federace... nicméně podařilo se .. Groznyj je v současné době nádherné opravené město a vojáci Ruské federace z Čečenska v rámci vojenské policie dohlíží na pořádek v Sýrii přičemž jako vojáci muslimského vyznání místním velice dobře rozumí..

    Video z letošní přehlídky v Grozném k 72 výročí velké vlastenecké války:
    https://www.youtube.com/watch?...

    Čečenská vojenská policie v Aleppu:
    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • damik
    20:55 08.07.2017

    Slavoslav: Putin až takú podporu nemá. Volebná účasť v Rusku býva nízka a väčšina ľudí čo nesúhlasí s Putinom voliť nejde lebo nemá koho. Putin je tak "oblibeny" ze vyhral ...Zobrazit celý příspěvek

    Slavoslav: Putin až takú podporu nemá. Volebná účasť v Rusku býva nízka a väčšina ľudí čo nesúhlasí s Putinom voliť nejde lebo nemá koho.

    Putin je tak "oblibeny" ze vyhral posledni volby v Cecne s pouhymi 99.5%. A to tam Rusove vystrileli 150k Cecencu. Vypada to ze Putin vyresil Islamskou otazku v Ruske Federaci velmi efektivne. Bud zvolis Putina nebo se nedozijes pristich voleb ...

    http://www.reuters.com/article...

    Analysis: Chechnya: How did Putin's party win 99 percent?

    Kdo si mysli za Zapad je podobny Rusku tak by se mnel jit urychlene vysetrit. To i Cesky komunismus vypada jako demokraticky raj oproti Putinistanu ...Skrýt celý příspěvek

  • Tesil
    19:18 08.07.2017

    Kozlus
    V tom případě 100% souhlas.

    Kozlus
    V tom případě 100% souhlas.

Načítám diskuzi...

Stránka 5 z 7