Ruské tanky T-14 Armata pro Indii?
- 5. 10. 2018
- 78 komentářů
- Jan Grohmann
Indická armáda v rámci programu FRCV (Future Ready Combat Vehicles) plánuje obří nákup 1770 hlavních bojových tanků (MBT), ale i dalších bojových vozidel na jednotné platformě. Hlavními uchazeči je ukrajinský typ T-84 Oplot-M, jihokorejský K2 Black Panther a nejnovější ruský tank T-14 Armata.
Páteř indické armády tvoří 1000 moderních ruských tanků T-90S a licenčně vyráběných tanků T-90 Bhishma, které kombinují ruské, indické a francouzské technologie. Papírově moderní je také 248 domácích tanků Arjun Mk1 a především 118 novějších Arjun Mk2. Program tanku Arjun však provázejí katastrofální technické problémy a zdržení, není tedy jasné, jaká je skutečná bojeschopnost tanků Arjun.
S počtem 2140 kusů je v indické armádě nejhojněji zastoupen sovětský tank T-72, resp. indická verze T-72M1 Ajeya Mk1 / Mk2 a neurčitý počet tanků Combat Improved Ajeya, což je verze Ajeya Mk2 využívající komponenty z polského tanku PT-91 Twardy.
Nové tanky FRCV nahradí právě T-72 všech verzí. Jak je však u všech velkých indických vojenských tendrů nechvalně známo, dají se očekávat mnohaleté odklady a „politické kotrmelce“. Ostatně indické ministerstvo obrany před několika dny objednalo 1000 nových motorů (nebyl ale uveden typ) pro své tanky T-72, které bude vyrábět domácí továrna Engine Factory Avadi (EFA).
Pro program FRCV Rusové nabízejí svůj tank T-14 Armata, resp. pásovou platformu Armata. Právě možnost nákupu tanků Armata (podle neoficiálních zpráv) má být předmětem diskuze probíhající šestidenní návštěvy náčelníka štábu indické armády generála Bipina Rawata v Rusku. Rawata se setká s nejvyššími představiteli ruské vlády, armády i průmyslu a bude jednat zejména o technické podpoře a servisu ruských zbraní v Rusku, především stíhacích letadel MiG-29K a Su-30MKI.
„Návštěva je dalším milníkem a impulsem k posilování strategického partnerství mezi Indií a Ruskem, a umožní pokročit ve vojenské spolupráci na další úroveň,“ uvedlo indické ministerstvo obrany v tiskovém prohlášení. Podle indických médií se diskuze povedou o možných dodávkách Armat do indické armády, ale je třeba dodat, že indická armáda ani indické ministerstvo obrany oficiálně zájem o tank Armata neprojevilo.
Jak si všímá deník The Diplomat, návštěva Rawata se shoduje s dnešní vrcholnou schůzkou indického premiéra Naréndra Módího a ruského prezidenta Vladimira Putina v indickém Dillí, při které byla podepsána dohoda o dodávkách pěti pluků ruských systémů protivzdušné obrany (PVO) S-400 Triumf pro indickou armádu. Obří obchod má hodnotu 5,5 miliardy dolarů.
Putin a Módí navíc podepsali dokument o rozsáhlém a dlouhodobém plánu rusko-indické spolupráce v řadě dalších oborů. Ruská jaderná agentura Rosatom například získala zakázku na výstavbu šesti jaderných reaktorů v Indii.
Indická armáda již v listopadu 2017 vydala žádost o informace (RFI) k programu FRCV. Nicméně zatím není známo, kdy indická armáda vydá směrodatnou žádost o nabídku (RFP) a oficiálně odstartuje program FRCV. K nákupu tanků FRCV a odvozených vozidel (především bojových vozidel pěchoty) dojde někdy v příštím desetiletí. Podle dřívejších informací to má být v letech 2025 až 2027.
Prozatím se díky RFI ví, že hmotnost nového indického tanku musí být 50 tun (±15%) a základní pásová platforma poslouží k vývoji nové generace bojových vozidel. Kanón musí být ráže 120 mm nebo 125 mm (životnost 600 výstřelů), rychlost palby šest až osm ran za minutu. Posádka je tříčlenná nebo čtyřčlenná. Požaduje se identifikace cíle velikosti tanku ve dne na 5000 m a v noci na 3500 m. Čelní pancíř (v rozsahu 60°) musí poskytovat ochranu minimálně 800 mm RHAe a podvozek odolnost proti výbuchu 15 kg TNT.
V současné době se o program FRCV kromě Ruska zajímá Ukrajina s tankem T-84 Oplot-M a jihokorejský K2 Black Panther. Výhodou tanku Oplat-M je nízká cena a nepochybně také ochota Ukrajiny podělit se o své technologie. Výhodou K2 Black Panther je prostý fakt, že jde v současnosti o nejmodernější a aktivní službou ověřený MBT. Výhodou ruského T-14 Armata je zejména, pokud se podaří dotáhnout vývoj do konce, perspektivnost celé konstrukce a fakt, že na základě platformy Armata lze vyvinout různá bojová vozidla, jak požaduje indická armáda.
Pro Indii je však problém administrativa Donalda Trumpa, která pohrozila Indii sankcemi, pokud nakoupí ruské systémy S-400 Triumf nebo jiné ruské „velké“ zbraně (jednotková cena 15 milionů dolarů a výše). Ostatně na konci záři již Spojené státy uvalily sankce na čínskou armádu, protože nakoupila ruské stíhačky Su-35S a právě systémy S-400.
Americký Kongres totiž loni schválil zákon CAATSA (Countering America's Adversaries Through Sanctions Act), který má Rusko „potrestat“ za jeho vojenské angažmá na Ukrajině a za údajné vměšování do amerických prezidentských voleb. Zákon hrozí zavedením ekonomických sankcí proti každému, včetně států, kdo uzavře zbrojní kontrakt s ruskými firmami.
Ať Indie koupí jakýkoliv tank, je naprosto jisté, že bude požadovat kompletní přesun výroby do Indie, včetně transferu know-how. Jisté je také použití indických technologií a součástek, protože Indie nemá zájem jen nakupovat cizí vojenskou techniku, ale především vybudovat vlastní nezávislý vojenský průmysl.
Zdroj: The Diplomat
Související články
Bitevní Apache a dopravní Chinooky pro indické letectvo
Premiérový let indického bitevního vrtulníku AH-64E Apache proběhl ve výrobních závodech firmy ...
- 31.07.2018
- 3 komentářů
- Jan Grohmann
Armija 2018: Dodávky ruských tanků Armata a stíhaček Su-57
Nedaleko Moskvy v těchto dnech probíhá tradiční mezinárodní vojensko-technické fórum Armija 2018. Na ...
- 23.08.2018
- 75 komentářů
- Jan Grohmann
Ruská armáda tanky Armata nechce. Zde jsou důvody:
Na ruských serverech stále rezonuje silné rozčarování nad rozhodnutím vicepremiéra pro ...
- 17.09.2018
- 84 komentářů
- Karel Címala
Tank Challenger 2 Black Knight pro britskou armádu?
Britský koncern BAE Systems na výstavě vojenských pozemních vozidel DVD 2018 (Defence Vehicle ...
- 24.09.2018
- 9 komentářů
- Jan Grohmann
Marw: co se té ceny týče, Rogozin vynesl zajímavou mylšenku, která bude nejspíše pravdivá. Ceny spacex pro soukromý trh je dumpingová cena dumpovaná USA jako další forma ...Zobrazit celý příspěvek
Marw:
co se té ceny týče, Rogozin vynesl zajímavou mylšenku, která bude nejspíše pravdivá.
Ceny spacex pro soukromý trh je dumpingová cena dumpovaná USA jako další forma sankcí vůči Rusku. Náramně se totiž prolíná se sankční válkou od roku 2014. Při prezentované ceně by totiž nic nevynesla ani Arianne a zároveň NASA a DOD platí za starty Falconů troj až čtyřnásobek ceny "tržní" a dvojnásobek ceny Ruské (nejlépe to jde vidět na materiálu na ISS, kde NASA platí za kilo na Falconu trojnásobek toho, co platí za kilo na Progressu a progress je navíc palivonosič a impulsonosič bez znovupoužitelnosti).
Také proto je jen jediná raketa a to Falcon, která do toho programu zapadá. Bezose si vláda USA nevybrala (je to nadutý samorost, takže by nebyl diskrétní), takže má smolíka a jen si tak toho svého glena jen kreslí.
Funguje to tedy tak, že SPX je dumpovaná cenami z DOD, NASA a komerčními zakázkami, kde zadavatel nemůže zvolit Rusko (tedy firmy ze západu) a dotace se použijí na dumping cen pro komerční zákazníky, kteří mají sankce americké vlády u řitě.
V podstatě obdoba toho, co nám popisuje tento článek. USA totiž hrozbou sankcí Indii sledovali dva cíle, prvně odrbat Rusko a za druhé uvolnit tržní prostor pro svůj výrazně horší a výrazně dražší Patriot. Jiná volba by Indii po vyškrtnutí Ruska nezůstala.
Nedávno něco podobného udělali čínskému ZTE. To bylo na americkém trhu velmi silné, tož pic pac a firma málem lehla. Takhle si totiž USA představují volný obchod, který násilím prosazují. Ten musí být totiž jednostranně výhodný, samozřejmě jen pro ně ;-)Skrýt celý příspěvekMarw: takže porovnáváme 40 let fungující motory s papírovými (powerpointovými) tygry? Ok. PAK-DA je o mnoho úžasnější letadlo, než B-21. Rychlejší, větší nosnost, lepší ...Zobrazit celý příspěvek
Marw:
takže porovnáváme 40 let fungující motory s papírovými (powerpointovými) tygry? Ok. PAK-DA je o mnoho úžasnější letadlo, než B-21. Rychlejší, větší nosnost, lepší steath...
Co říkáš? že jsem blbec? Možná, ale ty jsi s tím začal. ;-)Skrýt celý příspěvekTak znovu a naposled. Raketová technika je poněkud širší pojem. Např. rakety ruské PVO, Iskadery atd... jsou top. Dál tě už nehodlám řešit. Zdar
Tak znovu a naposled. Raketová technika je poněkud širší pojem. Např. rakety ruské PVO, Iskadery atd... jsou top. Dál tě už nehodlám řešit. Zdar
Este raz - vykonmi, soolahlivostou a pomaly uz aj cenou ich prekonavaju ako USA, tak Arianespace aj Jaxa a dotahuje sa na nich cina. Tak čím sa prejavuje ten "top"?
Este raz - vykonmi, soolahlivostou a pomaly uz aj cenou ich prekonavaju ako USA, tak Arianespace aj Jaxa a dotahuje sa na nich cina. Tak čím sa prejavuje ten "top"?
@Marw. Asi jsi nepochopil podstatu komrntáře. Neříkám že neexistují i lepší technologie. V oblasti pokroku se vše neustále střídá. Jednoduše v raketové a vojenské technice jsou ...Zobrazit celý příspěvek
@Marw. Asi jsi nepochopil podstatu komrntáře. Neříkám že neexistují i lepší technologie. V oblasti pokroku se vše neustále střídá.
Jednoduše v raketové a vojenské technice jsou top. A jestli je chvíli v něčem první jeden a pak zase druhý je nepodstatné.
Češi a Slováci už jen čumí v cizích montovnách u dálnic. A o nějakém vývoji darmo mluvit...Skrýt celý příspěvekKocur: zrovna raketami by som sa neohanal. Ruske rakety nie su ani najvykonnejsie, ani najspolahlivejsie, donedavna mali aspon rozumny pomer cena/vykon, ale ani cenou uz nevedia ...Zobrazit celý příspěvek
Kocur: zrovna raketami by som sa neohanal. Ruske rakety nie su ani najvykonnejsie, ani najspolahlivejsie, donedavna mali aspon rozumny pomer cena/vykon, ale ani cenou uz nevedia konkurovat. Co sa tyka motorov, derivaty RD-170 boli sice v dobe kedy vznikli uzasbe stroje ale dnes to uz tiez nie je zrovna terno. BE-4 stoji tolko čo RD-190 ale ma vyssie isp a o tretinu vyssi tah. A ktory motor to ako PW Rocketdyn siel okopirovat do Ruska? Ci si myslis ze ak je nejaky motor ORSC Kerolox tak je to automaticky kopia RD-170? Inak prave motory RD-170/180/190 svedcia ze ta metalurgia nie je az taka uzasna, preto ze armatury medzi preburnerom a spalovacou komorou musia mat este ochranne keramické pokrytie, co zvysuje pracnost vyroby a dviha cenu. AR-1, BE-4 aj raptor to naopak zvladli prave metalurgiou bez nutnosti dalsej ochrannej vrstvy...Skrýt celý příspěvek
viděl bych to podobně jako flanker.jirka, pokud není nic podepsáno natvrdo a zvlášť u Indů.. nicméně podepsaná dohoda o dodávce pěti pluků S400 v hodnotě 5,5 mld. USD je sukces ...Zobrazit celý příspěvek
viděl bych to podobně jako flanker.jirka, pokud není nic podepsáno natvrdo a zvlášť u Indů.. nicméně podepsaná dohoda o dodávce pěti pluků S400 v hodnotě 5,5 mld. USD je sukces jak prase ve světle sankcí USA na jakoukoliv " velkou " vojenskou techniku dodanou Ruskem... navíc tam podepsali Rusové dohody i na stavbu několika bloků jaderných elektráren...
Jura99 počet muslimů v Rusku je kolem 10% - 12 % a jsou to muslimové co tam žijí takříkajíc odjakživa... naproti tomu v západní Evropě, kde byla prakticky ještě několik desítek let nulová muslimská populace je několik zemí kde se to těm 10% již dnes blíží .. a bude hůř na rozdíl od Ruska, které navíc když bude potřeba je srovná .. :)
Hrubá čísla jsou stejně ohromující:
http://neviditelnypes.lidovky....
- V Německu by se muslimská populace ve vysokém scénáři v roce 2050 zvýšila ze 4 950 000 (6 %) na 17 490 000 (přibližně 20 %), ve srovnání s 11 % ve středním scénáři a 9 % ve scénáři bez další muslimské migrace.
- Ve Francii by se muslimská populace zvýšila z 5 720 000 (8,8%) dnes na 13 210 000 (18 %) do roku 2050 ve vysokém scénáři, ve srovnání s 17,4 % ve středním scénáři a 12,7 % ve scénáři bez další muslimské migrace.
- V Británii by se muslimská populace zvýšila ze 4 130 000 (6,3%) dnes na 13 480 000 (17,2 %) ve vysokém scénáři, ve srovnání s 16,7 % ve středním scénáři a 9,7 % ve scénáři bez další muslimské migrace.
- V Belgii by se muslimská populace zvýšila z 870 000 (7,6 %) dnes na 2 580 000 (18,2 %) ve vysokém scénáři, oproti 15,1 % ve středním scénáři a 11,1 % ve scénáři bez další muslimské migrace.Skrýt celý příspěvekPokud se chce někdo bavit o délce vývoje a zavádění zbraňových systémů, tak se zkuste podívat všude okolo nás. Prakticky vše má skluz a problémy, ať už z východu nebo západu a není ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud se chce někdo bavit o délce vývoje a zavádění zbraňových systémů, tak se zkuste podívat všude okolo nás. Prakticky vše má skluz a problémy, ať už z východu nebo západu a není snad jediný projekt, který by se nemusel dodatečně finančně navyšovat.
V tom dotáhnout takové věci do konce je pak už jen otázkou ekonomickou chtít do toho zainvestovat v porovnání s tím co má nový systém nahradit.
Řekl bych, že se na hodnocení časové osy projektů do značné míry promítá uspěchanost dnešní doby.
Pár příkladů z letectké techniky:
úvodní let/zařazení do služby/roky
YF 22, F 22 1990/2005/15
X 35, F35 2000/2015/15
Typhoon 1994/2003/ 9 - s poznámkou, že vývoj započal v roce 1983!
Rafale 1986/2001/ 15
Gripen 1988/1996/ 8 let mezi vzletem prototypu a dáním do služby (koncept z 1981)
T 50, SU 57 2010/?/? - při ekonomické "síle" a vůli to dají s bídou za 15 let jako amíci, tak že pokud to éro vstoupí do služby, tak možná 2025
J 20A 2011/2017/? otazník ponechávám, protože moc nevěřím wiki, když napíše první vzlet 2011 a výrobu letadlo do 2009, tak je to podzřelé :-)Skrýt celý příspěvekVšak to indiáni ješt třikrát překonfigurují,než vůbec reálně něco nakoupí. Aby z toho nakonec nebyl pouze další nákup T 90, tentokráte možná ve verzi T 90 MS.
Však to indiáni ješt třikrát překonfigurují,než vůbec reálně něco nakoupí. Aby z toho nakonec nebyl pouze další nákup T 90, tentokráte možná ve verzi T 90 MS.
Nevím jestli si vůbec uvědomujete, že za plánované peníze za program FRCV, pořídí akorát tak velké kulové. Vývojové náklady mají být něco nad 1 mld a kusová cena kolem 5,5 mil ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím jestli si vůbec uvědomujete, že za plánované peníze za program FRCV, pořídí akorát tak velké kulové. Vývojové náklady mají být něco nad 1 mld a kusová cena kolem 5,5 mil dolarů, při počtu 2 000 vozidel tedy 11 mld dolarů. I tak bych řekl, že by měli spíš počítat s minimálně s dvojnásobnou cenou. Rovnou si tedy můžeme odškrtnout Korejce a i u Rusů a Ukrajinců bych nečekal nic revolučního.
Další věcí je, že se má jednat o podvozkovou platformu, na níž vznikne i IFV. V tomhle mají opět zkušenosti Rusové (BMO-T a BTR-T) a Ukrajinci (BMP-55 a BMP-64). Ještě si říkám, že by mohlo třeba BAE jít opačnou cestou a nabídnout "tank" CV90120. Předpokládám ale že i ten bude za vyšší cenu než plánují Indové...
ps. pokud by se cenou nějak dostal do tendru K2, tak to už rovnou i Francouzi můžou nabídnout Leclerc. Pochybuju ale, že by Indové byli ochotní cenu "zdvojnásobit"Skrýt celý příspěvekvšechny tyhle informace o možných nakupech do indie by se měli radit do sekce Sci-fi. radsi psat něco o AČR nez o tom co Indie zase nenakoupi.
všechny tyhle informace o možných nakupech do indie by se měli radit do sekce Sci-fi. radsi psat něco o AČR nez o tom co Indie zase nenakoupi.
armaty budou osvobozovat záp. evropu od nadvlády muslozmrdů, ale ten čas je ještě docela daleko, jelikož občanům spojených západoevropských chalifátů ještě plně nedošlo co se děje Zobrazit celý příspěvek
armaty budou osvobozovat záp. evropu od nadvlády muslozmrdů,
ale ten čas je ještě docela daleko, jelikož občanům spojených západoevropských chalifátů ještě plně nedošlo co se dějeSkrýt celý příspěvekHmm, pořád se tady od některých dočítám, jak je všechno Ruský špatný, nepovedeným zastaralý, nic nedokážou vyrobit v potřebných počtech atd. No rád bych tomu věřil, ale když se ...Zobrazit celý příspěvek
Hmm, pořád se tady od některých dočítám, jak je všechno Ruský špatný, nepovedeným zastaralý, nic nedokážou vyrobit v potřebných počtech atd.
No rád bych tomu věřil, ale když se podívám na dostupná fakta, tak...
- organizace a mobilita Rusů je na pozoruhodné úrovni, bouchnou do stolu a prakticky druhý den S300 pluje do Sýrie...
- T90.. no v Sýrii se dost osvědčil jak vidno, Irák ho postupně mění za Abramsy, které jim IS poměrně extrémně vybouchal.
-Armatu nikdo nechce, Su57 nikdo nechce...hmm měli byste si uvědomit, že to jsou absolutní novinky a prototypy, které se dále vyvíjí a věřte že jejich čas teprve přijde.
Jestli někdo čekal něco jiného, tak je to dost naivní. Pro zajímavost....prototyp F-35 vzlétl po cca 4 letech vývoje v. roce 2000. V roce 2008 to začali pořádně testovat a až v roce 2015 dosáhl operačních schopností....
- S300, S400 jsou na nic, hmm a proč tedy všichni tak kvičí? To je řevu, vyhrožování a mydlení sankcemi na všechny strany kvůli dodávkám do Sýrie, Íránu, Indie, Turecka, Indonésie atd...
-Izraelci už 3 týdny sedí přilepení na zemi, proč asi? Že by se s Íránem udobřili?
-Technologie zastaralé, metalurgie v hajzlu, Rusko neumí materiály...hmm přitom ty jejich rakety jsou nejvýkonnější na světě, bez RD-180 by do kosmu nelétali ani Amíci. Dokonce se musel slavný Pratt & Whitney při vývoji motorů s Rusy spojit. Nový Atlas 5 má v sobě také RD-180...To k té metalurgii.. SU30,35, Mig29, předvádí ve vzduchu takové akrobatické kousky za maximálního přetížení, že vám nějak nevím. Který západní analog umí něco podobného?
Text výše je pouze realita, ale máte pravdu, Rusko je sto let pozadu :-)Skrýt celý příspěvekPavolR To sa pletieš, s jednou výnimkou (prevodovka) už Kórejci vyrábajú všetko sami. Navyše možnosť nahradiť kórejské subsystémy inými (európskymi, s ktorých vychádzajú) a teda ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR
To sa pletieš, s jednou výnimkou (prevodovka) už Kórejci vyrábajú všetko sami. Navyše možnosť nahradiť kórejské subsystémy inými (európskymi, s ktorých vychádzajú) a teda diverzifikovať zdroje je práveže výhoda.
A Altay nemá s K2 spoločné nič, čo je jasné hneď na prvý pohľad. Kórejci predali turkom niektoré technológie, najmä výrobné.
Osobne si myslím, že (z mnohých dôvodov) bude pre Indiu ešte min. desaťročie najlepšou cestou pokračovať v línii T-90 a teda vyrábať MS, vylepšené technológiami z AM, resp. ďalšími (APS a pod.).Skrýt celý příspěvekU K-2 vidím dosť zásadnú logistickú nevýhodu v tom, že jeho komponenty nepochádzajú z jednej krajiny. Aktuálne na to dosť škaredo doplácajú Turci, ktorých Altaj je odvodený od K-2. ...Zobrazit celý příspěvek
U K-2 vidím dosť zásadnú logistickú nevýhodu v tom, že jeho komponenty nepochádzajú z jednej krajiny. Aktuálne na to dosť škaredo doplácajú Turci, ktorých Altaj je odvodený od K-2. Taktiež by so svojim aktuálnym 120mm kanónom mohol sťažovať logistiku (hoci pri takých počtoch by sa to možno aj stratilo). Ale čo je asi najdôležitejšie, neviem o žiadnom inom variante na jeho podvozku, než MBT.
Ruskí a ukrajinský konkurenti môžu naproti tomu dodať hlavné komponenty v jednom balíku (elektronika bude zrejme západná) a disponujú praktickými technickými skúsenosťami z tvorby požadovaných variantov.
Každopádne pri Indoch sa nakoniec môže kľudne stať aj to, že si objednajú rôzne tanky zároveň aj s know-how a popri tom budú veselo kuchtiť ten svoj "národný".Skrýt celý příspěvekCo tak nechat Indy ať si nakoupí co se JIM líbí? Kdyby četli AN tak by nakupovali samosebou iba ameriku. Když zjistili, že S400 je nejlepší, tak si pořídí, to dá rozum, ni? Když ...Zobrazit celý příspěvek
Co tak nechat Indy ať si nakoupí co se JIM líbí?
Kdyby četli AN tak by nakupovali samosebou iba ameriku.
Když zjistili, že S400 je nejlepší, tak si pořídí, to dá rozum, ni?
Když ví, že Armata je nejlepší, tak si ji pořídí, ni? To dá rozum.
A když syřané třístovkou sundají F 35, tak si od amerikánů nekoupí nikdo ani tkaničky do bot! To dá rozum, ni?Skrýt celý příspěvekFotr: najděte si o dodávce T-90 nějaké info, než tu začnete šířit nesmysly, jo? 310 první T-90 bylo z Ruska (část přímo z Tagilu, část se sestavila z dílů v Indii. Pak se v Indii ...Zobrazit celý příspěvek
Fotr: najděte si o dodávce T-90 nějaké info, než tu začnete šířit nesmysly, jo?
310 první T-90 bylo z Ruska (část přímo z Tagilu, část se sestavila z dílů v Indii. Pak se v Indii dělaly Bishma. Pak následovala řada dalších akvizic, po (stovkách kusů) kdy část byla Indie, něco z Ruska. V roce 2016 se pak udělal kontrakt na 460 T-90MS.
prostě typický krach, že?
A nenapadá vás, že když byly u 4 slovy čtyř CASA dodaných AČR zatraceně velké problémy, že když se dodvají do Indie stovky či tisíce kusů techniky s daleko více "optionals" že to nebude snadné? Každopádně podle vašich kriterií je CASA krach.
Gibbon: aha, a to, že je Indů jak štěnic snižuje náročnost dodávky pro Indy? Když dodám tisíc tanků Lucemburčanům, je to těžké. Když Číňanům, je to sranda? Dost blbý argument, ne? Počet lidí daného státu přeci nijak nesnižuje náročnost dodávky pro výrobce a naroky na jeho schopnosti.
Dušan: asi vám nedochází, že je ten tank asi dost drahý, že? Když nebudete modernizovat T-72 a T-90, bude jejich bojová hodnota brzy minimální. A zároveň za pár šupů jejich modernizací získáte pěknou sílu. Na Armatě se stále dělá přesto se objednávají slušná čísla.Skrýt celý příspěvek" Tak ak sa bavime o populaciou druhej najvacsej krajine na svete, je takyto argument trochu klamlivy.."
Ale? Vazne? Muzes to jeste trosku rozvest?" Tak ak sa bavime o populaciou druhej najvacsej krajine na svete, je takyto argument trochu klamlivy.."
Ale? Vazne? Muzes to jeste trosku rozvest?
Načítám diskuzi...