Renault Trucks Defense předvedl svá lehká taktická vozidla
- 23. 2. 2018
- 50 komentářů
- Tisková zpráva
Zastoupení RENAULT Trucks Defense pro Českou republiku připravilo v polovině února ukázky lehkých taktických vozidle ALTV, které nabízí pod značkou ACMAT.
Vozidla ALTV v provedení Kombi a Pickup byla předvedena zástupcům ministerstva obrany a české armády na zkušebním okruhu VTÚPV ve Vyškově a v Hummer centru v Praze. Návštěvníci akce si po zkušebním okruhu s profesionálními řidiči výrobce mohli sami vyzkoušet jízdní vlastnosti obou vozidel.
„Měl jsem možnost vozidla vyzkoušet a obě překonala má očekávání, například úžasnou stabilitou a co dokáží v náročném terénu při překonávání ostrých nájezdových úhlů, prudkých stoupání či jízdě na zasněžené cestě“, řekl Petr Oršulík, jeden z účastníků akce ve Vyškově.
Vozidla ALTV jsou v současnosti ve variantě Pickup nabízená s jednoduchou kabinou, kde osádka členů je maximálně 2+8 lidí a s dvojitou kabinou s kapacitou 4+6 lidí. Vozidla typu Pickup jsou vhodná především pro přepravu nákladu nebo pro průzkumné či pozorovací účely.
Další variantou je verze Kombi (station wagon), určena pro přepravu osob, hlídkování a průzkum nebo jako např. policejní vozidlo. Přepravní kapacita je celkem pět členů osádky.
Prezentace se účastnil také státní podnik VOP CZ, který je průmyslovým partnerem RENAULT Trucks Defense.
Firma RENAULT Trucks Defense nabízí širokou škálu obrněných vozidel, která jsou určena pro armádu a bezpečnostní složky. Používá je francouzská armáda a také několik dalších armád NATO.
Jednotlivé řady vozidel RENAULT Trucks Defense mají vysoký podíl vzájemného využívání stejných komponent, což představuje velký benefit z pohledu následného zajištění náhradních dílů, logistiky a managementu životního cyklu techniky. Vozidla ALTV by mohla být vhodnou náhradou již zastaralých vozidel UAZ, která jsou dnes používaná v české armádě.
ALTV Pickup; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ
ALTV Kombi; větší foto / Adam-Costey Studio / "Pro" VOP CZ
Související články
Armáda ČR hledá nová vozidla: Šance pro VOP CZ a Ajban?
Armádu České republiky čeká v příštích letech výrazná obměna terénních a lehkých obrněných vozidel. ...
- 08.03.2017
- 96 komentářů
- Pavel Vinkler
Zaměřeno na Armádu ČR: Vozidla Ajban 440A a NIMR RIV
Novojičínský podnik VOP CZ na začátku letošního roku podepsal smlouvu o spolupráci s firmou NIMR ze ...
- 05.09.2017
- 46 komentářů
- Jan Grohmann
Česko-německá spolupráce v oblasti obranného průmyslu přinese českým firmám zakázky za 35 mld. Kč.
Praha, 14. listopadu 2017: Největší německé zbrojovky uspořádaly v Praze setkání s cílem ...
- 14.11.2017
- 346 komentářů
- Tisková zpráva
Podnik VOP CZ podepsal novou servisní smlouvu na opravy tanků
V závěru loňského roku podepsali zástupci státního podniku VOP CZ a Ministerstva obrany České ...
- 03.01.2018
- 311 komentářů
- Tisková zpráva
Na ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké ...Zobrazit celý příspěvek
Na ježdění mezi posádkami a do výstrojáků ať si pořídí nějaké Fábie nebo klidně Yetti, ale náhrada za UAZ/Defender má být auto určené k plnění úkolů v boji. Ať už pro přesuny lehké pěchoty, štábní účely nebo třeba zásobování. A k tomu potřebujete zcela nutně klasický off-road.Skrýt celý příspěvek
Já bych to tak nepodceňoval, určitě se také budou využívat jako vojenská auta a ne jenom když si banda blatošlapů bude potřebovat dojet do krámu pro sváču.... Určitě i nová auta ...Zobrazit celý příspěvek
Já bych to tak nepodceňoval, určitě se také budou využívat jako vojenská auta a ne jenom když si banda blatošlapů bude potřebovat dojet do krámu pro sváču....
Určitě i nová auta uvidime při misích jako tažné koně podobně jako jsou videť dnešní Landy....Skrýt celý příspěvekTa poznamka byla o tom ze renault jako takovy rozhodne nekonci motoricky na 170k, zvlast ne u sve trucks divize. Do takoveho auta se takovy motor treba nehodi (hodne bych se divil ...Zobrazit celý příspěvek
Ta poznamka byla o tom ze renault jako takovy rozhodne nekonci motoricky na 170k, zvlast ne u sve trucks divize. Do takoveho auta se takovy motor treba nehodi (hodne bych se divil kdyby tam fyzicky nevlezl), ano, ale ono ho tam ani moc zakazniku, myslim jeho vykony, nechce. Do podobnych "civilu" na popojizdky v klidu staci cokoli s 150-200k a renault tak nabizi prave to po cem je poptavka. MD5 zase jinde, MD7 zase jinde atd.
Kdyz se podivam s cim spokojene slouzi Gecko u Bundeswehru tak nemam strach ze by renault byl nejak podmotorovany.Skrýt celý příspěveku tech polocivilnich aut která jsou jen pro přepravu mezi posádkami a max dojezdu k cvičišti je celkem jedno co vyberou..nic nebude vylozene spatne..tam by měli zohledňovat ...Zobrazit celý příspěvek
u tech polocivilnich aut která jsou jen pro přepravu mezi posádkami a max dojezdu k cvičišti je celkem jedno co vyberou..nic nebude vylozene spatne..tam by měli zohledňovat spotřebu a cenu nd. výkon atd je docela nepodstatný. Místo UAZ mi to ale porřád příjde všechno moc velké. stačil by i jeden menší typ který nebude žrát 15l/100km.Skrýt celý příspěvek
Pokud vím tak Kanada má v G-wagenu turbodiesel OM 615 což je komurková klasika s řadovým čerpadlem .... ten elektroniku opravdu nepotřebuje vlastně poběží i bez baterky:))
Pokud vím tak Kanada má v G-wagenu turbodiesel OM 615 což je komurková klasika s řadovým čerpadlem .... ten elektroniku opravdu nepotřebuje vlastně poběží i bez baterky:))
tomas.kotnour: A preco by mala riesit armada nejake euro1, 2, 3 kazdy jeden posun v euro norme je spojeny len s jednou vecou a to je vacsie mnozstvo poruch, ked si vezmeme tak ...Zobrazit celý příspěvek
tomas.kotnour: A preco by mala riesit armada nejake euro1, 2, 3 kazdy jeden posun v euro norme je spojeny len s jednou vecou a to je vacsie mnozstvo poruch, ked si vezmeme tak motory z polovice 90 rokovSkrýt celý příspěvek
KOLT: Nie tie ktore mame v praci su asi tak 5-6rokov stare a uz tie maju klasicky 3l v6 diesel napchaty vsetkymi modernymi kurvitkami ako comonrail, dpf, dokonca to ma aj 24v ...Zobrazit celý příspěvek
KOLT: Nie tie ktore mame v praci su asi tak 5-6rokov stare a uz tie maju klasicky 3l v6 diesel napchaty vsetkymi modernymi kurvitkami ako comonrail, dpf, dokonca to ma aj 24v sustavu pre motor a interier bezi na 12v cize su tam 3 baterie, hoc ktora umre auto nejde. Aby si niekto nemyslel ze comonrail nemam rad ale v armadnom aute nema co hladat pri moznosti tankovania kade jakej nafty to umre do par stovak km. Inak G je urcite mensie z vnutra ako defender 110 station wagon.Skrýt celý příspěvek
komin, měl jsem dojem, že Géčko se dá stále ještě koupit jak ve versi s hromadou elektroniky, ta v "holé" versi. Pokud už to nejde, tak je to blbé :-/ Každopádně jsem na něj slyšel ...Zobrazit celý příspěvek
komin, měl jsem dojem, že Géčko se dá stále ještě koupit jak ve versi s hromadou elektroniky, ta v "holé" versi. Pokud už to nejde, tak je to blbé :-/ Každopádně jsem na něj slyšel kritiku z vojenského hlediska – podobně jako Defender je pro dnešní vojáky s hromadou výstroje malý. Ale to posoudit nedokážu.Skrýt celý příspěvek
Mercedes G je uz aj v profesional verzii tak napchany elektrinou ze je to uplne nevhodne auto pre armadu, to nieje dojem ale skusenost mame ich v praci asi 50ks. Teraz sa nakupili ...Zobrazit celý příspěvek
Mercedes G je uz aj v profesional verzii tak napchany elektrinou ze je to uplne nevhodne auto pre armadu, to nieje dojem ale skusenost mame ich v praci asi 50ks. Teraz sa nakupili Toyoty landcruiser Hzj 76 priblizne 30ks ma to 4,2l radovy 6valec s rotacnym cerpadlom a ma to garantovanych 1mil. km ma to minimum elektroniky. To ze sa to tu ofiko nedovaza moze byt armade uplne fuk.Skrýt celý příspěvek
Především v Česku (a asi i na Sovensku) si pod pojmem SUV představíme Škodu Yetti, BMW X5 nebo třeba Porsche Cayenne. Jenže anglická terminologie je v tomhle mnohem volnější, čili ...Zobrazit celý příspěvek
Především v Česku (a asi i na Sovensku) si pod pojmem SUV představíme Škodu Yetti, BMW X5 nebo třeba Porsche Cayenne. Jenže anglická terminologie je v tomhle mnohem volnější, čili i Toyota Hilux, Ford Explorer nebo Land Rover Defender jsou často označovány jako SUV...Skrýt celý příspěvek
Avocat: jj jeto endevour, tiež som sa k tomu dopátral. Ale ono to nieje tradičné SUV, na európske pomery je to plnohodnotný offroad s podvozkom na ráme a tuhými nápravami a ...Zobrazit celý příspěvek
Avocat: jj jeto endevour, tiež som sa k tomu dopátral. Ale ono to nieje tradičné SUV, na európske pomery je to plnohodnotný offroad s podvozkom na ráme a tuhými nápravami a možnosťou mecanickej uzávierky diferenciálu.Skrýt celý příspěvek
Podle mě to SUV vychází z Fordu Endeavour, který je nabízen v Asii. Link na Indický Ford: https://www.india.ford.com/suv... Podle mě je pro potřeby armády vhodné, z toho ...Zobrazit celý příspěvek
Podle mě to SUV vychází z Fordu Endeavour, který je nabízen v Asii. Link na Indický Ford: https://www.india.ford.com/suv...
Podle mě je pro potřeby armády vhodné, z toho co požadovali, což byly přesuny z bodu A do bodu B a převážení materiálu, s tím, že se občas kouknou do terénu.Skrýt celý příspěvekRase: pre zaujímavosť Poliaci vybrali práve obdobné vozidlo: Militarizovaný Ford Ranger. Aj ked z čoho vychádza to kombi je pre mňa záhadou. Alea206: motory sú 2.2 I4 a 3.2 I5 ...Zobrazit celý příspěvek
Rase: pre zaujímavosť Poliaci vybrali práve obdobné vozidlo: Militarizovaný Ford Ranger. Aj ked z čoho vychádza to kombi je pre mňa záhadou.
Alea206: motory sú 2.2 I4 a 3.2 I5 od Fordu (tiež som najprv čakal techniku Nissanu Navara ako pri minulej generácii)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...