Proč ukrajinský Neptun a Vilcha uvedly Krym do pohotovosti
- 8. 4. 2019
- 168 komentářů
- Karel Cimala
V minulém týdnu byly ve čtvrtek a v pátek provedeny ostré střelby s novými raketami Vilcha-M a řízenou střelou R-360 komplexu Neptun. Podívejme se tedy, co Ukrajina pod Oděsou představila a čím vyvolala rozruch na ruské straně.
Neptun
Komplex řízených střel Neptun s novou střelou R-360 je předurčen proti námořním i pozemním cílům. Komplex bude zařazen do sestavy Vojensko-námořních sil v rámci pobřežní ochrany a do sestavy Pozemních sil Ukrajiny.
Průběh zkoušek sledovala i ruská strana a prezident Porošenko (přítomný na zkouškách) k tomu uvedl: „Dnes se nepřítel snažil zabránit testování ukrajinských střel, snažil se uzavřít nebe. Použil prostředky elektronického boje, snažil se zmařit naše testy. Ale to vytváří skutečné podmínky pro bojové použití těchto střel.“
Je pravdou, že z ruské strany byly testy očekávány, v médiích proběhly spekulace o termínu testů a pravděpodobně byly odzkoušeny prostředky elektronického boje (EB).
A nyní k samotnému komplexu Neptun:
Součástí komplexu je univerzální odpalovací zařízení, přepravník pro přepravu střel, nabíjecí přepravník a velitelsko-štábní modul. Použitá střela R-360 ničí cíle na vzdálenost více jak 300 km.
Ukrajinský Censor.net uvedl, že „nové mobilní komplexy [Neptun] řízených střel mohou rychle dosáhnout zadaných bojových pozic a být připraveny zahájit raketový úder během několika minut.“
Komplex Neptun byl poprvé prezentován na novém pancéřovaném odpalovacím zařízení, montovaném na novém kolovém podvozku KrAZ-7634NE 8×8.
Sergej Zgurec, ředitel informačně poradenské společnosti Defence Express, poskytl několik informací o novém komplexu Neptun pro ukrajinský server Inforesist:
Složení palebného raketového oddílu mobilního protilodního komplexu Naptun má pravděpodobně zahrnovat dvě baterie. Každá baterie obsahuje velitelské stanoviště, tři samohybné odpalovací zařízení, dopravní a nabíjecí vozidla a prostředky boje a technické podpory.
Dále Zgurec uvádí: „Je příliš brzy na to, abychom mohli plně hovořit o podrobných taktických a technických charakteristikách střely i raketového komplexu Neptun, který je vyvíjen pro ukrajinskou armádu. Podle výsledků testu bylo opakovaně konstatováno, že střela byla navržena tak, aby zasáhla cíle na vzdálenost až 290 km.“
Sestava raketového komplexu Neptun; větší foto / archív autora
Jak bylo deklarováno již dříve, raketa Neptun je také předurčena pro námořní síly a letectvo – podle generálního ředitele KK Luč Olega Korostělova již letos odstartují přípravné práce na letecké verzi Neptunu a příští rok začnou letové zkoušky. Jako nosič poslouží Su-24M.
Námořní verzi Neptunu získají nově stavěné katěry Laň-LK. První loď bude dokončena příští rok a zařazení do služby je plánováno na rok 2021. Počítá se stavbou tří až čtyř katěrů.
Sergej Zgurec dále uvádí, že střela R-360 je schopna letu ve dne i v noci, za jakýchkoli povětrnostních podmínek, za intenzivního rušení EB nepřítele. Hmotnost střely R-360 je asi 700 kg a rychlost letu 0,9 M. Nízká nadmořská výška letu nad hřebeny vln poskytuje skrytý přístup k cíli. Střela má možnost naprogramování trajektorie letu a může být použita jak jednotlivě, tak skupinově.
Zgurec rovněž vysvětlil podobnost R-360 se střelou Ch-35. „Ano, v budoucnu přejdeme na kompozitní materiály, vyvineme novou konstrukci, která splní požadavky nízké viditelnosti mnohem lépe. Ale teď nás tlačí čas. Jsou potřeba výsledky. A ty jsou. Co je uvnitř řízené střely nemá nic společného s Ch-35. Jedná se o vlastní vývoj ukrajinských konstruktérů.“
Video z testování raketového komplexu Neptun u Oděsy
Střela R-360 je vybavená vysoce výbušnou penetrační / fragmentační 160kg hlavicí s kontaktním nebo přibližovacím zapalovačem. Cílem jsou lodě s výtlakem až 5000 tun. Vývoj Neptunu trval čtyři roky.
Podívejme se nyní na to, co vyvolalo na ruských serverech největší rozruch.
V oficiálním vyjádření tiskové služby ukrajinského Sekretáře národní bezpečnosti k testu bylo uvedeno: „Řízená střela splnila složité unikátní letové zadání: po letu více jak 100 km ve směru na moře, provedla obrat o 180° a cestou zpět přesně zasáhla cíl“.
A zde si dáme do souvislosti provedený test s komentářem Sergeje Zgurce v Inforesistu o systému navádění střely.
Na střele R-360 komplexu Neptun byla instalována nová kombinovaná aktivní radarová dvoupásmová naváděcí hlavice od firmy Radioniks. Maximální úhly vyhledávací zóny v azimutu a úhlu elevace jsou ± 60°. Rozsah vyhledávání je na vzdálenost od 100 m do 50 km. Ve srovnání s ruskými samonaváděcími hlavicemi ARGS-35, instalovanými na Ch-35, má inteligentní hlavice Radioniks výrazně menší rozměry. Je i o 10 kg lehčí, má větší rozsah úhlů sledování detekce cíle jak na horizontu, tak azimutu a řadu provozních režimů, které nejsou v ruském systému k dispozici.
Základní letová trajektorie střely je dána dle inerciálního navigačního systému (INS) s korekcí letu pomocí GPS. Po vypuštění střely se let koná v určitých výškách pod kontrolou INS. Když střela vstoupí do předem určené oblasti, několik desítek kilometrů od cíle, provede manévr se stoupáním až o několik set metrů výše a aktivuje detekční část radaru.
Radar provede vyhledání, určení cíle a předání dat do palubního naváděcího systému. Palubní počítač pak vypočítá optimální trajektorii letu do prostoru střetu s cílem. Střela sama rozpoznává cíle, jejichž elektronické portréty jsou vloženy do palubního počítače. Po počáteční detekci cíle střela vypne detekční radarovou část, provede sestup k hladině moře a zahájí let v nízké letové hladině směrem k cíli. Jakmile vystoupí z rádiového horizontu, je cíl zachycen a trvale sledován aktivní naváděcí částí hlavice. Výška trajektorie letu je minimální, což komplikuje zachycení střely nepřátelskými systémy protivzdušné obrany (PVO).
Možnosti komplexu Neptun:
Je-li rychlost letu střely řádově 250 m/sec, pak při radiovém horizontu zhruba 40 km, doba letu k cíli, v případné rádiové viditelnosti prostředků nepřítele, je maximálně do 2,5 minuty.
Je-li možné skupinové odpálení dvou či čtyř střel na jeden cíl a naprogramovat dobu letu na skupinové napadení cíle z několika směrů v souběžném okamžiku, je vysoký předpoklad úspěchu komplexu Neptun.
Další výhodou pak je také algoritmus autonomního příletu do zájmové oblasti, kdy po detekci cíle je propočtena jeho předpokládaná trasa pohybu do místa očekávaného střetu, kam je také navedena střela Neptun. To umožňuje použití Neptunu i v podmínkách rušení GPS.
Zgurec dále uvádí: „Mimochodem, řada zahraničních vývojářů raketových zbraní již apelovala na Ukrajinu se žádostí, aby zvážila možnost využití ukrajinské ‚hlavice‘ v jejich projektech.“
Jako startovací motor střely R-360 využívá upravený akcelerátor z protiletadlové rakety S-125 Pečora (Ukrajina má značné zásoby těchto motorů). Letovým motorem je pak spolehlivý proudový motor MS-400 od společnosti Záporoží Motor Sič. Originální design přívodu vzduchu spolu s dalšími řešeními zajišťuje účinnost motoru až 96 %. R-360 má vhodně umístěné těžiště, což umožňuje do budoucna zvýšit objem palivové nádrže a tím i dolet střely.
V prosinci 2018 server Cenzor.net informoval, že Ukroboronprom již zahájil výrobu řízených střel Neptun.
V závěru ještě zmíníme, že Ukrajina také buduje systém monitorování a kontroly situace ve vodách Černého a Azovského moře pomocí radarových stanic nové generace. Významnou měrou je schopna i využívat dostupné informace průzkumných a satelitních systémů NATO a USA.
Vilcha-M; větší foto / archiv autora
Vilcha-M
Ve čtvrtek byl proveden úspěšný test modernizované rakety komplexu Vilcha-M. Hlavním cílem bylo ověřit její dostřel až 130 km. Test proběhl na Oděském polygonu.
Podle Olexandra Turčinova, tajemníka Rady národní bezpečnosti a obrany Ukrajiny, testování ověřilo ničení cílů v maximálním dosahu, při požadované přesnosti a účinnosti. „Došlo také ke kontrole nového řídícího systému, účinnosti nových navigačních zařízení a kvality nového systému řízení letu,“ potvrdil Turčinov a dodal: „V blízké budoucnosti se očekává vývoj nové generace raket této třídy, schopných zasáhnout cíle ve vzdálenosti 200 km a více.“
Generální ředitel KK Luč, Oleg Korostelev v průběhu testu zdůraznil, že kancelář (hlavní dodavatel komplexu Vilcha-M) nekopírovala ruský raketomet Smerč, ale provedla rozsáhlé práce na vytvoření skutečně nové rakety a celého raketového systému. Z tohoto důvodu je jedno odpalovací zařízení schopno provést přesný úder na 12 různých nepřátelských cílů při přesnosti dopadu pět až sedm metrů v cíli.
Test raketometu Vilcha-M
Podle ukrajinských médií již probíhá sériová výroba raket a průběžně dochází k modernizací raketometů 9K58 Smerč ráže 300 mm na ukrajinský komplex Vilcha.
Ukrajina k roku 2016 disponovala 75 odpalovacími zařízeními Smerč. Na přestavbu Kyjev letos vyčlenil jednu miliardu hřiven, z toho okolo 800 milionů hřiven jde na výrobu raketových tuhých pohonných hmot. Výrobní linka pro komplex Vilcha je již vybudována.
Vývoj raketometu Vilcha během posledních dvou a půl let přišel na deset milionů dolarů. Letos Ukrajina vyrobí „stovky raket“ Vilcha a v současnosti ukrajinská armáda přebírá „určitý počet“ odpalovacích zařízení.
Raketomet Vilcha využije podvozkovou platformu KrAZ-7634NE 8×8.
Oblast testu střely Neptun
Trajektorie letu střely Neptun
Dovětek
V neděli, po napsání tohoto článku, se na ukrajinském serveru Ukrmilitary a ruském BMPD Livejournal dodatečně, v článcích o pátečním testu střely R-360, objevila výše uvedená mapa.
Představuje trajektorii řízené střely R-360 komplexu Neptun v průběhu pátečního testu a potvrzuje otočku o 180°, let ve výšce 300 metrů nad mořem a na zpáteční trase pozvolný sestup až na letovou výšku pět metrů před zásahem cíle.
Dráhu 225 km střela urazila za 13 minut a 55 sekund, to je v průměru 269 m/sec a nebo 968 km/hod.
Podle zobrazené trajektorie R-360 neprovedl manévr „výstupu o několik set metrů výše“ k provedení detekce cíle. Smyslem testu tak mohlo být pouze prověření funkčnosti odpalovacího zařízení a velitelsko-štábního modulu s letovým testem střely, a nebo naváděcí hlavice není doposud pro tento manévr doladěná.
Dalším důvodem může být ukrytí schopností střely R-360 před Ruskem. Právě „výstup vzhůru“ a doba letu R-360 nutná k detekci cíle zároveň udává reakční dobu poskytnutou prostředkům PVO nepřítele.
A i umístění cvičného cíle ve vzdušném prostoru Ukrajiny je možnou odpovědí na důvod otočky Neptunu o 180°.
Zdroje: Censor, Sproty, Milnavigator, Ukrmilitary, Defence-ua, TopWar, BMPD, Inforesist, 24tvua
Související články
Ukrajina otestovala rakety Vilha s doletem 300 km
Před několika dny ukrajinská armáda otestovala novou taktickou raketu země-země Vilha s doletem 300 ...
- 31.08.2016
- 203 komentářů
- Jan Grohmann
Vzestup ukrajinských raketových technologií
Na konci ledna letošního roku Ukrajina provedla první úspěšný odpal nové řízené střely Neptun. ...
- 01.03.2018
- 41 komentářů
- Jan Buchar
Vilha: Ukrajinský raketomet zastaví postup mechanizované brigády
Páteří raketového vojska Ukrajiny se stává hluboce modernizovaný raketový komplex 9K58 Smerč ráže ...
- 17.05.2018
- 24 komentářů
- Karel Cimala
Ukrajinská vojenská přehlídka: Vzestup ukrajinské armády
Ukrajina si minulý týden v pátek připoměla 27 let nezávislosti. Součástí oslav byla i historicky ...
- 28.08.2018
- 103 komentářů
- Jan Grohmann
to givicz Kubiš co říkáš na násilné obsazení Golanských výšin vojenskou silou, kdy Trump dekretem toto okupované území předal okupantovi a to i přesto, že je platná rezoluce RB ...Zobrazit celý příspěvek
to givicz
Kubiš co říkáš na násilné obsazení Golanských výšin vojenskou silou, kdy Trump dekretem toto okupované území předal okupantovi a to i přesto, že je platná rezoluce RB OSN 497, která byla jednohlasně schválena v roce 1981 i USA...
,,,,,
Myslím že je velký rozdíl v obsazení Golan a Krymu. Izrael obsadil Golany v reakci na útok Arabské koalice na svoji zem a já si vážně nevšiml že by Ukrajina napadla Rusko a tudíž by obsazení Krymu bylo nějakým obranným krokem. Navíc chápu že vlastní bezpečnost zajímá Izraelce víc než nějaká rezoluce RB OSN. Mimochodem kde ta OSN byla když Izrael čelil opakovaným útokům Arabů?Skrýt celý příspěvekfotr
Opravdu,opakuji opravdu válku v r.1967 začali Izraelci.Stejně jako konflikt v r.1956.Ti navíc porušují háágské a ženevské konvence.Nejen rezoluce OSN.fotr
Opravdu,opakuji opravdu válku v r.1967 začali Izraelci.Stejně jako konflikt v r.1956.Ti navíc porušují háágské a ženevské konvence.Nejen rezoluce OSN.tesil: - Konflikt v 56 začal Egypt - znemožnil průplav Suezem (což by ještě okecatelné bylo) a Tiranský průliv (což už ne) Izraelským lodím, což je jednoznačně použití síly a akt ...Zobrazit celý příspěvek
tesil:
- Konflikt v 56 začal Egypt - znemožnil průplav Suezem (což by ještě okecatelné bylo) a Tiranský průliv (což už ne) Izraelským lodím, což je jednoznačně použití síly a akt agrese vůči izraeli a porušení mezinárodního práva.
- Konflikt v 67 v také, protože Egypy porušil mírové uspořádání z roku 56 a vyhnal jednotky OSN z oblasti a zabral demilitarizované území a opět uzavřel Tiranský průliv.
Bezdůvodné porušení práva na volnou plavbu bylo odjakživa naprosto legitimním důvodem pro spravedlivou válku.
A co se týče konvencí atd..., tak s těma si nedělají problém žádné strany - ovšem v rozdílné míře. Předvádíš ovšem typickou ruskou argumentaci, kdy řešíš daleko menší porušení na straně Izraele, a to, že protivníci Izraele, především Palestinci a Hizballáh, se chovají jako nefalšovaní teroristé, "cudně zamlčuješ".Skrýt celý příspěveklogik Jednotky UNEF byly staženy nikoli vyhnány.Násir válku nechtěl jeho hrozby mířily na arabské státy,kdy se chtěl prezentovat jako hlavní bojovník panarabismu,Izrael celou ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Jednotky UNEF byly staženy nikoli vyhnány.Násir válku nechtěl jeho hrozby mířily na arabské státy,kdy se chtěl prezentovat jako hlavní bojovník panarabismu,Izrael celou situaci špatně vyhodnotil.Spojenec Egypta SSSR nechtěl aby se Egypt stal agresorem.
Hizballáh vytvořil Izrael svou další agresí v Libanonu, no a s Palestinci by to bylo na dlouhou debatu,ale i tam jde o agresi ze strany Izraele.
A nevím kde se uchyluji k ruské argumentaci.Skrýt celý příspěvek".Násir válku nechtěl ...." Násir válku nechtěl, jen zpáchal vůči Izraeli válečný akt. Aha.... "Jednotky UNEF byly staženy nikoli vyhnány." Holt nemůžeš počítat s tím, že na ...Zobrazit celý příspěvek
".Násir válku nechtěl ...."
Násir válku nechtěl, jen zpáchal vůči Izraeli válečný akt. Aha....
"Jednotky UNEF byly staženy nikoli vyhnány."
Holt nemůžeš počítat s tím, že na Sputniku se pravdu nedočteš. Egypt. Jednotky UNEF ze Sinaje vyhnal Egypt:
"On 15 May 1967, the Egyptian government ordered all United Nations forces out of Sinai effective immediately. "
https://en.wikipedia.org/wiki/...
"Hizballáh vytvořil Izrael svou další agresí v Libanon"
I kdyby (jako že tebou zamlčované skoro nepřetržité teroristické útoky zpoza libanonských hranic staví věc do poněkud jiného světla, že....), mění to něco na tom, že zločiny Hizballáhu jako Ruského spojence Tě evidentně netrápí a nemáš potřebu o nich jakkoli mluvit, i když ten dělá řádově větší zvěrstva, než jaká dělá Izrael?Skrýt celý příspěveklogik To,že Izrael něco prohlásí za válečný akt je subjektivní názor. Na Násirovo požadavek týkající se částečného stažení UNEF gen.taj.OSN reagoval-žádné nebo celkové.Tedy žádné ...Zobrazit celý příspěvek
logik
To,že Izrael něco prohlásí za válečný akt je subjektivní názor.
Na Násirovo požadavek týkající se částečného stažení UNEF gen.taj.OSN reagoval-žádné nebo celkové.Tedy žádné vyhnání.
Sputnik to je ta družice?
I v samotném Izraeli vyvolaly masakry civilního obyvatelstva zděšení.Za události v táborech Sabra a Šatíla padly tresty i když víceméně symbolické.
Takže všichni ubližují Izraelcům.Klasika bez znalosti reálného stavu.Skrýt celý příspěvek"To,že Izrael něco prohlásí za válečný akt je subjektivní názor." To, že když někomu silou bráníš v přístupu někam, kam má dle mezinárodního práva přístup, je aktem agrese, to je ...Zobrazit celý příspěvek
"To,že Izrael něco prohlásí za válečný akt je subjektivní názor."
To, že když někomu silou bráníš v přístupu někam, kam má dle mezinárodního práva přístup, je aktem agrese, to je prostě fakt.
Na tom není nic subjektivního ani náhodou. Násilné odstřihnutí nějakého státu od surovin je akceptováno jako důvod k válce co svět světem stojí.
"Na Násirovo požadavek týkající se částečného stažení UNEF gen.taj.OSN reagoval-žádné nebo celkové"
16.5. rozkázal velitel Egyptské armády UNEFu stáhnout, cituji "all UN troops which installed OP's [observation posts] along our borders": tedy všechny vojáky z pozorovacích postů.
Vyslancům zemí tvořících UNEF bylo sděleno, cituji: "UNEF had terminated its tasks in Egypt and the Gaza Strip and must depart forthwith" (UNEF v Egyptě a pásmě Gaza končí). Tak nevím, o jakém částečném stažení mluvíš.
viz: https://peacekeeping.un.org/en...
Nicméně i kdyby mělo jít o částečné stažení, pořád to je ze strany Egypta krok proti rozhodnutí OSN garantujících mír v oblasti.
" padly tresty i když víceméně symbolické."
Až bude Palestinská samospráva a Sýrie stíhat teroristy, co páchají v Izraeli útoky DODNES, NIKOLI PŘED ČTYŘICETI LETY, stíhat a dávat jim alespoň symbolické tresty, a ne je podporovat a platit, pak kritizuj Izrael. Takto děláš klasickou demagogii - kdy vytrhneš jeden incident z kontextu a tím se snažíš dokázat, že druhá strana byla v právu, aniž bys řešil, jak se chovala ta druhá strana.
Takto bys mohl dokazovat, jak byl ten Hitler chudáček, protože se koukněte, jaká zvěrstva dělali ruští vojáci při dobíjení Německa. A že to byly věci, s tím masakrem přinejmenším srovnatelné, akorát za ně nikdo nebyl souzen.Skrýt celý příspěvek
I kdybych přijal myšlenku, že válku v roce 1967 začal Izrael útokem na egyptské letectvo, nezačal tím válku se Sýrií. Tu zahájila Sýrie, protože Egypt se ke zničení letectva ...Zobrazit celý příspěvek
I kdybych přijal myšlenku, že válku v roce 1967 začal Izrael útokem na egyptské letectvo, nezačal tím válku se Sýrií. Tu zahájila Sýrie, protože Egypt se ke zničení letectva nepřiznal a tedy další arabské státy pokračovaly podle původního plánu a útočily na Izrael.
Obsazení Golan bylo pak reakcí na postup syrských jednotek.Skrýt celý příspěvek
fotr je pravdivé toto tvrzení :
Izrael obsadil Golanské výšiny (Syrské území) vojenskou silou ... ANO nebo NE ????fotr je pravdivé toto tvrzení :
Izrael obsadil Golanské výšiny (Syrské území) vojenskou silou ... ANO nebo NE ????givicz
je pravdivé toto tvrzení:
SSSR obsadil v roce 1945 Berlín (Německé území) vojenskou silou... ANO nebo NE ????
Chápete jak absurdní otázku jste položil?givicz
je pravdivé toto tvrzení:
SSSR obsadil v roce 1945 Berlín (Německé území) vojenskou silou... ANO nebo NE ????
Chápete jak absurdní otázku jste položil?ANO. Komu to území dnes patří? Němcům a Německu. To je odpověď na Vaši otázku. Osobně souhlasím, aby Golany zůstaly Izraeli, lidé kteří tam žijí, se budou mít pod jejich správou ...Zobrazit celý příspěvek
ANO. Komu to území dnes patří? Němcům a Německu. To je odpověď na Vaši otázku.
Osobně souhlasím, aby Golany zůstaly Izraeli, lidé kteří tam žijí, se budou mít pod jejich správou lépe.
Podobně to vidím v případě Krymu.Skrýt celý příspěvekhttps://cs.wikipedia.org/wiki/... Mohli si ho třeba zabrat jako reparaci za válečné útrapy.. Já bych výsledky II.WW nerevidoval...Mí prarodiče i rodiče (sudetští ...Zobrazit celý příspěvek
https://cs.wikipedia.org/wiki/...
Mohli si ho třeba zabrat jako reparaci za válečné útrapy.. Já bych výsledky II.WW nerevidoval...Mí prarodiče i rodiče (sudetští Němci) vždy říkali, že se Rus ještě zachoval velkoryse...Skrýt celý příspěvek"Mohli si ho třeba zabrat jako reparaci za válečné útrapy." A jsme doma :-) "že se Rus ještě zachoval velkoryse..." Jasně, vždyť sebral jen kus jím obsazeného území, zbytek jen ...Zobrazit celý příspěvek
"Mohli si ho třeba zabrat jako reparaci za válečné útrapy."
A jsme doma :-)
"že se Rus ještě zachoval velkoryse..."
Jasně, vždyť sebral jen kus jím obsazeného území, zbytek jen přes asi čtyřicet let okupoval (a ne že by se mu nechtělo okupovat dál, jen se mu to nějak rozpadlo pod rukama)Skrýt celý příspěveklogik, všiml jsem si, že dle "moderní novinařiny" rád vytrháváte věty z kontextu, aby Vám vyšlo "to" Vaše. Moje věta v příspěvku byla rozvitá a měla zcela jinou myšlenku, než jste ...Zobrazit celý příspěvek
logik, všiml jsem si, že dle "moderní novinařiny" rád vytrháváte věty z kontextu, aby Vám vyšlo "to" Vaše. Moje věta v příspěvku byla rozvitá a měla zcela jinou myšlenku, než jste jí dal Vy :). Možná kvůli svým německým genům (když už se tu zmiňoval ten genofond :) )mám jiný "systém" vyjádření myšlenky, ale domnívám se, že můj předchozí příspěvek byl napsán pochopitelně.Skrýt celý příspěvek
"Moje věta v příspěvku byla rozvitá a měla zcela jinou myšlenku" Obávám se, že do hlavy Ti nevidím, tak holt vycházím z toco, co jsi napsal. A z toho, co jsi napsal, jednoznačně ...Zobrazit celý příspěvek
"Moje věta v příspěvku byla rozvitá a měla zcela jinou myšlenku"
Obávám se, že do hlavy Ti nevidím, tak holt vycházím z toco, co jsi napsal. A z toho, co jsi napsal, jednoznačně plyne, že na jedné straně schvaluješ, že když někdo na někoho zaútočí, tak se oběť útoku na něm zahojí (ač to zahojení nemělo pro Rusko žádné bezpečnostní důvody, jen čistě mocenské) - a na druhé straně považuješ za zločin, když někdo po stejném útoku zabere jen nejnutnější území, aby nebyl příště tak zranitelný.Skrýt celý příspěvek
Při rozpadu SSSR měla Ukrajina třetinu ruské populace (52 mil. obyvatel vůči 150 mil.) a měla vyšší HDP na obyvatele než Rusko. Dneska se neví, kolik Ukrajinců ještě zůstává na ...Zobrazit celý příspěvek
Při rozpadu SSSR měla Ukrajina třetinu ruské populace (52 mil. obyvatel vůči 150 mil.) a měla vyšší HDP na obyvatele než Rusko. Dneska se neví, kolik Ukrajinců ještě zůstává na Ukraině, někdo hovoří o 45 mil., někdo jen o 35, Ukraina každopádně silně "populačně dotuje" okolní státy. Její ekonomika (HDP podle parity kupní síly - údaje Světové banky a Mezinárodního měnového fondu https://en.wikipedia.org/wiki/... ) je nižší, než HDP ČR a netvoří ani 10% HDP Ruska. V jejich situaci je zavedení nových zbraní obdivuhodné.Skrýt celý příspěvek
Mimo téma ale zaujímavá správa
http://m.militarybox.cz/news/i...Mimo téma ale zaujímavá správa
http://m.militarybox.cz/news/i...perunBB pěkná aktualitka ... jako skoro 500 ks hlavního bojového tanku za skoro 2 mld. USD ... tak to klobouk dolů ...ještě bych počkal jak to dopadne protože Indové jsou prostě ...Zobrazit celý příspěvek
perunBB pěkná aktualitka ... jako skoro 500 ks hlavního bojového tanku za skoro 2 mld. USD ... tak to klobouk dolů ...ještě bych počkal jak to dopadne protože Indové jsou prostě Indové.. jinak je to super tank...Skrýt celý příspěvek
Já se na to dívám z trochu jiné perspektivy. Z ČR se na Ukrajinu díváme s despektem, ale tohle se u nás nevyrábí. Jasně, u nás se nevyrábí ani to, co v Rusku, ale Rusko je přece ...Zobrazit celý příspěvek
Já se na to dívám z trochu jiné perspektivy. Z ČR se na Ukrajinu díváme s despektem, ale tohle se u nás nevyrábí. Jasně, u nás se nevyrábí ani to, co v Rusku, ale Rusko je přece jen vojenská velmoc, sice kulhavá, ale velmoc. Ukrajina ne a přitom evidentně její technické kapacity ty české alespoň v některých směrech převyšují.
Američani si to samozřejmě nekoupí, ale takové Estonsko by mohlo, podobně Gruzie, Bulharsko, Polsko a další.Skrýt celý příspěvekUkrajina a Rusko mají obrovské problémy s výrobní logistikou. Co se týká přímo UKrajiny, tak tam výrobní logistika prakticky neexistuje. Ukrajina se navíc potýká s tím,že fabriky ...Zobrazit celý příspěvek
Ukrajina a Rusko mají obrovské problémy s výrobní logistikou. Co se týká přímo UKrajiny, tak tam výrobní logistika prakticky neexistuje. Ukrajina se navíc potýká s tím,že fabriky spolu "mluví" podle toho který oligarcha je ovládá. Katastrofa je odliv specialistů do zahraničí, nejvíc jich odešlo do Ruska , hodně do Německa , pak jsou Čechy. I já jsem jednoho dovezl (i s rodinou) a mám ho dokonce za souseda - koupili si tu domek.
Rusko je na to o trochu líp,ale potýká se opět s obdobnými problémy. Chaotická výrobní logistika a technologická nekázeň. Proto se jim nedaří dotáhnout projekty jako Armata, SU-57, dopravní letadla. Tohle u nich funguje asi jen za války, kdy je za nekázeň kulka do hlavy. Jinak Rusové doslova giganticky investují do strojírenských technologii. Firmy z Německa,Rakouska,Itálie, tam prodávají špičkové technologické celky (sankce nesankce). Rusové by rádi i elektroniku,ale tu mají pod palcem USA. Čína a Japonsko jim toho moc z pochopitelných důvodů neprodají.
Putinovi se podařilo hodně nalomit páteř námořní části vojensko-průmyslového komplexu, který vysával obrovské finanční prostředky , díky své nekoncepčnosti a zastaralosti. Někdy si říkám, jestli tu maškarádu s Kuzněcovem a utopení plovoucího doku , nespáchali lidi od Putina jako po´touchlost, že námořníky nechali konat. :-)Skrýt celý příspěvekGlobeElement Ukrajinci pláčou, že jim západ bere pracovní sílu .... Vysáváte naši pracovní sílu, zlobí se Kyjev. V zahraničí je zaměstnaná polovina produktivní populace Zdroj: ...Zobrazit celý příspěvek
GlobeElement Ukrajinci pláčou, že jim západ bere pracovní sílu ....
Vysáváte naši pracovní sílu, zlobí se Kyjev. V zahraničí je zaměstnaná polovina produktivní populace
Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/vy...
Na druhé straně miliony Ukrajiců dělají v Rusku... může mi někdo vysvětlit jak tato vysátá ekonomika co ztratila Ruský zbrojí trh může expandovat se zbrojí výrobou, kdy do států NATO nedodají prakticky nic a na jiných trzích jim bude konkurovat Rusko a Čína ????Skrýt celý příspěvekMálokterý Ukrajinec dělá na západě kvalifikovanou práci.
Takže pro kvalifikovanou práci - která bude patřičně zaplacena, nebude takový problém pracovníky najít.Málokterý Ukrajinec dělá na západě kvalifikovanou práci.
Takže pro kvalifikovanou práci - která bude patřičně zaplacena, nebude takový problém pracovníky najít.je hodně případů, že vysokoškolsky vzdělaný Ukrajince na západě dělá manuální práci.... a proč by také nedělal, když oproti Ukrajině dostane X krát více zaplaceno... takže nějaká ...Zobrazit celý příspěvek
je hodně případů, že vysokoškolsky vzdělaný Ukrajince na západě dělá manuální práci.... a proč by také nedělal, když oproti Ukrajině dostane X krát více zaplaceno...
takže nějaká data od Ukrajinské novinářky ze strana.ua
střední výplata na Ukrajině je 9000 hřiven
výplata učitele na Ukrajině je 6000-7500 hřivenSkrýt celý příspěvekNo a právě proto na Ukrajině nehrozí, že by firma, co vyrábí kvalitní zboží a tedy může rozumně zaplatit své pracovníky, nesehnala zaměstnance.
No a právě proto na Ukrajině nehrozí, že by firma, co vyrábí kvalitní zboží a tedy může rozumně zaplatit své pracovníky, nesehnala zaměstnance.
Keby Rusi vyvynuli takuto protilodnu strelu, bolo tu na Armadnych novinach v diskusii jasne zdôvodnene, že nema najmenšiu šancu prekonat obranu akejkolvek modernej vojnovej lodi. ...Zobrazit celý příspěvek
Keby Rusi vyvynuli takuto protilodnu strelu, bolo tu na Armadnych novinach v diskusii jasne zdôvodnene, že nema najmenšiu šancu prekonat obranu akejkolvek modernej vojnovej lodi. Kedže je to zazračna strela ukrajinska, tak nema problem potopit čokolvek a Rusi su z nej zufali. :)
Povedzme si to tak ako to je.
Neptun može nejakou zhodou štastnych okolnosti potopit rusky remorker a Rusi recipročme zničia raketami Iskander - M komplet celu ukrajinsku admiralitu v Odesse.Skrýt celý příspěvekNo částečně máte pravdu, ale tady se nejedná o střelu, která má za úkol ničit lodě, či námořní svazy, na otevřeném oceánu z poza horizontu. Tohle je střela, která nejspíš bude mít ...Zobrazit celý příspěvek
No částečně máte pravdu, ale tady se nejedná o střelu, která má za úkol ničit lodě, či námořní svazy, na otevřeném oceánu z poza horizontu.
Tohle je střela, která nejspíš bude mít za úkol nic menšího než ztěžovat Ruským lodím pohyb v Černém popřípadě Azovském moři. V tomhle prostoru budou mít Ukrajinci jednodušší možnost detekci a identifikaci cíle, protože budou moci využít výhodu blízkosti vlastního pobřeží. Přece jen ten dostřel cca 300 km je zhruba vzdálenost s Oděsy do Sevastopolu.
Každopádně žádnou ultimativní zbraň bych v ní nehledal. Jednak je otázka do jaké míry a v jak velkém počtu budou schopni Ukrajinci tyto střely vyrábět, a v jaké kvalitě :-)
Je to spíše zbraň, která by měla aspoň trochu vyvážit situaci v Černém a Azovském moři, kde zatím Ukrajinské námořnictvo tahá za ten kratší konec.Skrýt celý příspěvekDokáži si představit ruskou reakci na útok na jeho lodě.
Dokáži si představit ruskou reakci na útok na jeho lodě.
palo satko ... jenom město hrdina Oděsa nééééé navíc teď po první kole voleb odmítl na nátlak Porošenka odstoupit gubernátor Oděské oblasti, který ho odvolal ... navíc když vidíš ...Zobrazit celý příspěvek
palo satko ... jenom město hrdina Oděsa nééééé navíc teď po první kole voleb odmítl na nátlak Porošenka odstoupit gubernátor Oděské oblasti, který ho odvolal ... navíc když vidíš jak Oděsa volila .. je to silně proruský region... úlpně stejně jako na Donbasu tam zabodoval proruský kandidát Bojko ...Skrýt celý příspěvek
Putinovi nerobí žiadny problém de facto zlikvidovať proruské regióny za hranicami Ruskej federácie. Mafiánske pseudoštáty na Donbase, ktoré oficiálne neuznalo ani Rusko, sú toho ...Zobrazit celý příspěvek
Putinovi nerobí žiadny problém de facto zlikvidovať proruské regióny za hranicami Ruskej federácie. Mafiánske pseudoštáty na Donbase, ktoré oficiálne neuznalo ani Rusko, sú toho posledným dôkazom.
Mimochodom - v meste Odesa drtivo vyhral Zelenskyj (cez 40 % hlasov).Skrýt celý příspěvekmajor možná jsi nezaregistroval nebo nečetl celou diskuzi tak sem hodím ještě jednou jak se volilo na Ukrajině v prvním kole ... jinak oprava myslel jsem Oděskou oblast - modře ...Zobrazit celý příspěvek
major možná jsi nezaregistroval nebo nečetl celou diskuzi tak sem hodím ještě jednou jak se volilo na Ukrajině v prvním kole ... jinak oprava myslel jsem Oděskou oblast - modře Bojko podívej se na Donbas a Oděskou oblast..
https://pbs.twimg.com/media/D3... Skrýt celý příspěvekV regióne/oblasti Odesa Zelenskij dokonca cez 41%: https://www.cvk.gov.ua/pls/vp2... V dvoch volebných okruhoch/okresoch tesne vyhral ...Zobrazit celý příspěvek
V regióne/oblasti Odesa Zelenskij dokonca cez 41%:
https://www.cvk.gov.ua/pls/vp2...
V dvoch volebných okruhoch/okresoch tesne vyhral Bojko:
https://www.cvk.gov.ua/pls/vp2... Skrýt celý příspěvek
Ono je otázka, na jaké úrovni je vlastně PRO ruských válečných lodí.
A další otázka je, jestli si Putin vůbec může dovolit eskalovat konflikt s Ukrajinou.Ono je otázka, na jaké úrovni je vlastně PRO ruských válečných lodí.
A další otázka je, jestli si Putin vůbec může dovolit eskalovat konflikt s Ukrajinou.Kto realne zabrani Rusom v učinnej odvete pri kucapace v Čiernom mori? Pôjde NATO do vojny pre hlupost nejakeho Turčinova? Išlo do vojny pre Saakashviliho?
Kto realne zabrani Rusom v učinnej odvete pri kucapace v Čiernom mori? Pôjde NATO do vojny pre hlupost nejakeho Turčinova? Išlo do vojny pre Saakashviliho?
palko keby si poriadne cital a chapal tak tu na AN sa ani tak nerozoberali schopnosti Ruskych striel preniknut PVO. Tou by pri masivnom nasadeni pravdepodobne prenikli, ale skor o ...Zobrazit celý příspěvek
palko keby si poriadne cital a chapal tak tu na AN sa ani tak nerozoberali schopnosti Ruskych striel preniknut PVO. Tou by pri masivnom nasadeni pravdepodobne prenikli, ale skor o schopnosti najst a zamerat tie lode na otvorenom mori na stovky km pri aktívnej obrannej cinosti zvazu okolo LL kde je prvy perimeter obrany za hranicou doletu tych striel co ako je ten impozantnySkrýt celý příspěvek
Nestratil si sa? Ja som doslova napisal, že keby najnovšia ruska namorna strela mala kvality Neptuna, tak ..... Inač nebol si to ty, čo Ukrajincom skonštruoval INS pre Neptun. ...Zobrazit celý příspěvek
Nestratil si sa? Ja som doslova napisal, že keby najnovšia ruska namorna strela mala kvality Neptuna, tak ..... Inač nebol si to ty, čo Ukrajincom skonštruoval INS pre Neptun. Pochvala velika. Raketa sa vratila. Slava Ukrajine! Sice utočit na lode sa s nou neda, ale funguje perfektne ako holub. :)Skrýt celý příspěvek
ale kdeze, nestratil. To ty si sa stratil hned na zaciatku ked ani nevies co tu byva spochybnovane pri Ruskych protilodnych strelach a tahas sem svoje mindraky. btw, ze ty si este ...Zobrazit celý příspěvek
ale kdeze, nestratil. To ty si sa stratil hned na zaciatku ked ani nevies co tu byva spochybnovane pri Ruskych protilodnych strelach a tahas sem svoje mindraky.
btw, ze ty si este stale nepochopil, ze INS nie je autopilot a naco sluzi? na technicky vzdelaného metrologa a odbornika na klasifikaciu turbin dost smutneSkrýt celý příspěvek
To proto, že protiraketová (CIWS) obrana ruských lodí (až na Gorškovy) je dosti mizerná (zastaralá). Kaštan (Kortik) se vyvíjel snad 15 let a ruské námořnictvo ho nechtělo (ani ...Zobrazit celý příspěvek
To proto, že protiraketová (CIWS) obrana ruských lodí (až na Gorškovy) je dosti mizerná (zastaralá). Kaštan (Kortik) se vyvíjel snad 15 let a ruské námořnictvo ho nechtělo (ani modernizovaný Kaštan nesplňuje tak úplně všechno, co vojáci chtějí). Ani se nedivím, že ruské námořnictvo sleduje Neptuny dost nervózně, nemá totiž AEGIS.
Naproti tomu je AEGIS v novějších verzích schopen působit univerzálně proti celému spektru cílů (lodní, vzdušné, SPDL, balistické) s rozsáhlou mírou autonomie (mód Auto-Special z něj de facto dělá první kompletně autonomní zbraňový systém schopný sám vyhledávat, zaměřovat, střílet a reagovat na situaci rychleji, než to dokáží lidé).
Jsem si jist, že ty zkoušky pozorně sledovali i Američané a další státy v regionu. Ty ale nejsou s Ukrajinou v poloválečném stavu.Skrýt celý příspěvekAEGIS je schopen ....... Realne zatial AEGIS zostrelil iranske dopravne lietadlo a možna, snad ak vôbec jednu z niekolkych rakiet vystrelenych jemenskymi povstalcami. Vieš aj o ...Zobrazit celý příspěvek
AEGIS je schopen ....... Realne zatial AEGIS zostrelil iranske dopravne lietadlo a možna, snad ak vôbec jednu z niekolkych rakiet vystrelenych jemenskymi povstalcami. Vieš aj o niečom inom?Skrýt celý příspěvek
Neptun je vzkaz pro Putina, že Černé moře nikdy nebude rusko-turecký rybník. Ty uloupené základny na Krymu a válečné lodě mu nakonec nebudou moc platné. Na místě Ukrajinců bych se ...Zobrazit celý příspěvek
Neptun je vzkaz pro Putina, že Černé moře nikdy nebude rusko-turecký rybník. Ty uloupené základny na Krymu a válečné lodě mu nakonec nebudou moc platné. Na místě Ukrajinců bych se věnoval i podmořským stealth dronům a intelignentním námořním minám.
Jak by asi vypadala Vilcha na pětinápravové T815-7 ? :-)Skrýt celý příspěvekČerné moře je americký rybník? A ta Vilcha na Tatře je pravděpodobná asi jako Zemanova abdikace dneska ve dvě odpoledne. :-)))
Černé moře je americký rybník? A ta Vilcha na Tatře je pravděpodobná asi jako Zemanova abdikace dneska ve dvě odpoledne. :-)))
NATO má delší pobřeží u Černého moře než Rusko. A to i když započítate ukradený Krym. Takže je to minimálně stejně "NATO rybník" jako "ruský rybník".
NATO má delší pobřeží u Černého moře než Rusko. A to i když započítate ukradený Krym. Takže je to minimálně stejně "NATO rybník" jako "ruský rybník".
StandaBlabol, když pominu, že do Azovského moře se bez Ruského povolení nedostane ani myš a ani jedna vojenská loď jiného státu než je Rusko a Ukrajina.. tak bych ještě upozornil, ...Zobrazit celý příspěvek
StandaBlabol, když pominu, že do Azovského moře se bez Ruského povolení nedostane ani myš a ani jedna vojenská loď jiného státu než je Rusko a Ukrajina.. tak bych ještě upozornil, že existuje Montreuxská úmluva, která jasně upravuje nejen délku pobytu lodí TŘETÍCH zemí, ale i POČET jejich současné přítomnosti v Černém moři...
Jediná možnost by byla pokud by rapidně zvýšilo svoje loďstvo např. Rumunsko, Bulharsko a ty na to nemají...Skrýt celý příspěvekliberal shark je to jednoduché protože nad její dodržování dohlíží nejsilnější loďstva Ruska a Turecka v oblasti a zatím nikdo se neopovážil je porušit... Jinak ty zde operuješ s ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark je to jednoduché protože nad její dodržování dohlíží nejsilnější loďstva Ruska a Turecka v oblasti a zatím nikdo se neopovážil je porušit...
Jinak ty zde operuješ s Budapešťským memorandem tak jenom v kostce z paměti aniž bych musel něco hledat vypíši co se stalo předtím:
- agrese proti Srbsku bez mandátu OSN
- invaze do Iráku bez mandátu OSN na základě lživých informací
- ukradení Kosova ikdyž rezoluce OSN říká něco jiného
- překročení mandátu OSN v Libyii
- převrat na Ukrajině a svržení řádně zvoleného prezidenta
z poslední doby bych jmenoval uznání anexe Golan dekretem Trumpa, ikdyž rezoluce OSN říká něco jiného, uznání samozvance ve Venezuele..Skrýt celý příspěvekgivicz - OK, takže ani Montreauxská úmluva se tedy nemusí dodržovat? Taks to myslel? Mimochodem, anexí Krymu Rusko nejen že porušilo vlastnoručně podepsané Budapešťské memorandum, ...Zobrazit celý příspěvek
givicz - OK, takže ani Montreauxská úmluva se tedy nemusí dodržovat? Taks to myslel?
Mimochodem, anexí Krymu Rusko nejen že porušilo vlastnoručně podepsané Budapešťské memorandum, ale i smlouvu o uznání hranic mezi Ukrajinou a Ruskem, kterou podepsal sám veliký Putin, slunéčko jasné.
Smlouva podepsaná Ruskem nemá hodnotu ani toaletního papíru. Ani toho použitého.Skrýt celý příspěvekgivitz: " je to jednoduché protože nad její dodržování dohlíží nejsilnější loďstva Ruska a Turecka v oblasti a zatím nikdo se neopovážil je porušit..." Jsem rád, že konečně ...Zobrazit celý příspěvek
givitz:
" je to jednoduché protože nad její dodržování dohlíží nejsilnější loďstva Ruska a Turecka v oblasti a zatím nikdo se neopovážil je porušit..."
Jsem rád, že konečně přiznáváš, že pro Rusko nemají smysl smlouvy nebo snaha se dohodnout po dobrém, že jediné, čemu rozumí, je síla.Skrýt celý příspěvek
StandaBlabol pokud počítáš i Turecko ale na druhou stranu je i garantem Montreuxské úmluvy... a přes jeho Bospor tam musí lodě vplout... :) potom tam zbývá už jenom Rumunsko a ...Zobrazit celý příspěvek
StandaBlabol pokud počítáš i Turecko ale na druhou stranu je i garantem Montreuxské úmluvy... a přes jeho Bospor tam musí lodě vplout... :) potom tam zbývá už jenom Rumunsko a Bulharsko...Skrýt celý příspěvek
Astor, "Protože délku pobřeží mají Rusové menší, je Černé moře americký rybník. Vyhrál jste." Já vím, je to těžké, ale zkus reagovat na to, co píšu. Nic o americkém rybníku ...Zobrazit celý příspěvek
Astor,
"Protože délku pobřeží mají Rusové menší, je Černé moře americký rybník. Vyhrál jste."
Já vím, je to těžké, ale zkus reagovat na to, co píšu. Nic o americkém rybníku netvrdím. Napsal jsem: "je to minimálně stejně "NATO rybník" jako "ruský rybník".Skrýt celý příspěvekStandaBlábol
Na začátku všeho byla moje otázka, zda je Černé moře americký rybník. To ostatní nebylo součástí mého dotazu. tak co, je ČM americký rybník?StandaBlábol
Na začátku všeho byla moje otázka, zda je Černé moře americký rybník. To ostatní nebylo součástí mého dotazu. tak co, je ČM americký rybník?astor
ale kdeze. Na zaciatku bola tvoja reakcia na sharka kde si dokazal nejakym spôsobom zamontovat americanov. Taky tvoj splech do vetraastor
ale kdeze. Na zaciatku bola tvoja reakcia na sharka kde si dokazal nejakym spôsobom zamontovat americanov. Taky tvoj splech do vetra
liberal shark .. dle článku Ukrajici dělali testy minulý týden ve čtvrtek .. no a minulý týden v pátek probíhaly raketové střelby Ruských lodí v Černém moři.... náhoda ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark .. dle článku Ukrajici dělali testy minulý týden ve čtvrtek .. no a minulý týden v pátek probíhaly raketové střelby Ruských lodí v Černém moři.... náhoda ????
Минобороны России Publikováno 5. 4. 2019 (ministerstvo obrany Ruska)
https://www.youtube.com/watch?...
Raketové lodě "Ivanovec" a "R-60" prováděly odpal raket "Mosquito" po povrchových cílech v Černém mořiSkrýt celý příspěvek
Pokud mohu přidat svůj názor,tak mi celá ta předváděcí akce přijde jako součást volební kampaně , nejspíše Porošenka. Na UK jsem byl před rokem, coby součást týmu od mého ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud mohu přidat svůj názor,tak mi celá ta předváděcí akce přijde jako součást volební kampaně , nejspíše Porošenka. Na UK jsem byl před rokem, coby součást týmu od mého zaměstnavatele. Zájem byl vyrábět komponenty pro obráběcí CNC centra. To co jsem viděl bylo umyté zoufalství. Jinak 15let mám na starosti Rusko a Pobaltí , což je dnes, v mnoha směrech, již zcelaji jiný svět, zejména to putinovské Rusko. To jen tak na okraj a omlouvám se za odbočku od tématu.Skrýt celý příspěvek
PetrTechnik: vidím to podobně. Věřím, že tam pár špičkových podniků je, takové ostrůvky pozitivní deviace. Předpokládám, že něco v Charkově, něco v Zápořoží. Ale ten zbytek mě až ...Zobrazit celý příspěvek
PetrTechnik: vidím to podobně. Věřím, že tam pár špičkových podniků je, takové ostrůvky pozitivní deviace. Předpokládám, že něco v Charkově, něco v Zápořoží. Ale ten zbytek mě až šokoval. Ale je to ve všem, infrastruktura, služby, všechno. Co je báječné, tak trhy s produkcí malopěstitelů, to jsou fakt orgie. Nádhera, skvělá kvalita a výborné ceny. Ale zbytek? Prostě ten přejezd do Pobaltí nebo do Ruska na mě působil jako první návštěva Západního Německa po plyšáku.
Bohužel, stejně, jako stav země, na mě trošku působil i stav populace a společnosti. Prostě hrozně těžko se mi věří, že se najednou v něčem takhle technologicky utrhnou a udělají ultimativní naváděcí hlavici a geniální navigační sestavu pro protilodní střely. Všechno je možné, ale začnu věřit, až uvidím sériový produkt.Skrýt celý příspěvek
Rád by som sa vyjadril mimo tohoto veľmi zaujímavého článku k sekcii s komentármi , Admin navhrujem aby si banoval prípadne odstranoval komentáre alebo profily , užívateľov ktorý ...Zobrazit celý příspěvek
Rád by som sa vyjadril mimo tohoto veľmi zaujímavého článku k sekcii s komentármi , Admin navhrujem aby si banoval prípadne odstranoval komentáre alebo profily , užívateľov ktorý napríklad prekonajú za týžden pomer 20-30 palcov nadol aby sme pretriedili trollov ako napríklad “astor” a podobne .Skrýt celý příspěvek
Další svazák. To, že nějaké komentáře nezapadají do Vašeho vidění světa neznamená, že je potřeba jejich nositele banovat. Totální blbost chytrý člověk přejde a ani jí nečte. Mnoho ...Zobrazit celý příspěvek
Další svazák. To, že nějaké komentáře nezapadají do Vašeho vidění světa neznamená, že je potřeba jejich nositele banovat. Totální blbost chytrý člověk přejde a ani jí nečte. Mnoho mínusů taktéž schytávají Vám nepohodlní z několikanásobných profilů těch správných modrých svazáků (já si myslím že jsou ale rudí). Zrovna nedávno se již velmi dlouho neschopná pravicová strana zbavila podobným způsobem, který navrhujete, schopného politika.
Nechte každému, i hloupému názoru, prostor, rozumní uživatelé si je přeberou. Nebo chcete jen souhlasně hýkat se stádem? To už tady bylo a koukám, že některým se velmi po tom stýská.Skrýt celý příspěvekLži a nadávky nejsou "jiný názor".
Lži a nadávky nejsou "jiný názor".
Definujte slovo "lež" v dnešní postmoderní době, kdy si můžete pohodlně vybrat z bohaté mnohovrstevné pravdy.
Definujte slovo "lež" v dnešní postmoderní době, kdy si můžete pohodlně vybrat z bohaté mnohovrstevné pravdy.
Schopnost používat informace z netu a rozpoznat lež/dezinformaci od jiného názoru je v dnešní době součást základní gramotnosti. Třeba tvůj výkřik, že "Krym byl vždycky ruský" je ...Zobrazit celý příspěvek
Schopnost používat informace z netu a rozpoznat lež/dezinformaci od jiného názoru je v dnešní době součást základní gramotnosti. Třeba tvůj výkřik, že "Krym byl vždycky ruský" je prokazatelná lež. Naopak jeho část "a vždycky bude" je tvůj legitimní názor.Skrýt celý příspěvek
Stando Blábole Z tohoto pohledu tady tedy nemají Češi co dělat, Slováci by se měli vrátit do Uher..? Proč nevzít na vědomí, že státotvorné procesy ještě ani zdaleka - přes ...Zobrazit celý příspěvek
Stando Blábole
Z tohoto pohledu tady tedy nemají Češi co dělat, Slováci by se měli vrátit do Uher..? Proč nevzít na vědomí, že státotvorné procesy ještě ani zdaleka - přes velkohubé proklamace - neskončily? Já uspořádání světa nepokládám za konečné, říše povstávají z prachu a v prachu se hroutí. A tak to má být. Říká se tomu evoluce.Skrýt celý příspěvekZ jakého pohledu??? Já jen říkám, že prokazatelně lžeš ("Krym byl vždycky ruský"). Zbytek jsou tvoje názory, s kterými nesouhlasím. Ale protože se nenamáháš podpořit je fakty a ...Zobrazit celý příspěvek
Z jakého pohledu??? Já jen říkám, že prokazatelně lžeš ("Krym byl vždycky ruský"). Zbytek jsou tvoje názory, s kterými nesouhlasím. Ale protože se nenamáháš podpořit je fakty a argumenty, nedá se s nimi ani polemizovat.Skrýt celý příspěvek
Dobrá. V tu dobu, co Rusové dobyli Krymský chanát, tak Krym ruský nebyl. Spokojen? A potom ruský byl, protože Ukrajina jako součást Ruského samoděržaví jako stát neexistovala.
Dobrá. V tu dobu, co Rusové dobyli Krymský chanát, tak Krym ruský nebyl. Spokojen? A potom ruský byl, protože Ukrajina jako součást Ruského samoděržaví jako stát neexistovala.
Je mi jasné, že ve vašem ruském pravoslavném (rádoby)civilizačním okruhu pojem pravda neexistuje. Proto nehodlám plýtvat časem nějakým vysvětlováním. Zkuste si nastudovat nějakou ...Zobrazit celý příspěvek
Je mi jasné, že ve vašem ruském pravoslavném (rádoby)civilizačním okruhu pojem pravda neexistuje. Proto nehodlám plýtvat časem nějakým vysvětlováním. Zkuste si nastudovat nějakou tu filosofii, třeba Kanta, po kterém jste tak kulturně odmítli pojmenovat letiště v Královci :-).Skrýt celý příspěvek
liberal shark, dám Vám velmi jednoduchou otázku a odpovězte na ni pravdivě, jen ano nebo ne, existuje bůh? Zde není jen jedna jediná a absolutní pravda. S nadávkami v komentech ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark, dám Vám velmi jednoduchou otázku a odpovězte na ni pravdivě, jen ano nebo ne, existuje bůh? Zde není jen jedna jediná a absolutní pravda.
S nadávkami v komentech nesouhlasím.Skrýt celý příspěvekStejně, jako se to před lety dalo definovat slovy "to, co píší v Rudém právu", dnes to lze definovat jako "to, co tvrdí Moskva a její klaka".
Stejně, jako se to před lety dalo definovat slovy "to, co píší v Rudém právu", dnes to lze definovat jako "to, co tvrdí Moskva a její klaka".
Alexe Krymu Kateřinou Velikou proběhla v době, kdy byly české země již 150 let (nebo 250, pokud započteme Ferdinanda I.) součástí Rakouska.
Co z toho plyne?Alexe Krymu Kateřinou Velikou proběhla v době, kdy byly české země již 150 let (nebo 250, pokud započteme Ferdinanda I.) součástí Rakouska.
Co z toho plyne?
VK ml. a schopný politik? Co to tady vykládáte za nesmysly??? Je to řadový poslanec, který je ve Sněmovně necelé 2 roky, předtím v komunále ani Ň. Klasická rychlokvaška a převlékač ...Zobrazit celý příspěvek
VK ml. a schopný politik? Co to tady vykládáte za nesmysly??? Je to řadový poslanec, který je ve Sněmovně necelé 2 roky, předtím v komunále ani Ň. Klasická rychlokvaška a převlékač kabátů - NENÍ ZA NÍM PRÁCE - za rok a půl v PS má za sebou 11 pozměňovacích návrhů, z toho je 8 je k zákonu o provozu na pozemních komunikacích ve stylu "rychlost 100 km/hm mimo obec a 160 km/h na dálnicích". K novele školského zákona má 2 poz. návrhy a 1 vlastní novelu k zákonu o přístupnosti internetových stránek (podstatou je zrušení 2 odstavců v zákoně).
http://www.psp.cz/sqw/ppn.sqw?... Skrýt celý příspěvekPoslanec = politik, schopný politik = potencionální leader strany. Srovnám-li VK ml. např s Miroslavou Němcovou, já za ní taky práci nevidím a ještě se dojímá sama sebou. To byl ...Zobrazit celý příspěvek
Poslanec = politik, schopný politik = potencionální leader strany. Srovnám-li VK ml. např s Miroslavou Němcovou, já za ní taky práci nevidím a ještě se dojímá sama sebou. To byl příklad. Byl jsem voličem ODS v dobách VK st., v současnosti je mi ta strana tak cizí, že ji mám sloučenou se STAN a TOP 09. Od VK ml. jsem očekával časem posun této strany směrem, kde byla dřív. Jestli si p.Fiala myslí, že mne nebo jiného pravicového voliče snad osloví nabídkou 0,5 promile za volantem, tak se plete (taky je za ním vidět práce a je to rozený leader :D....) ....Skrýt celý příspěvek
Pardon, ale nesouhlasím s vaším přáním, byť mu rozumím. Nechtějte po adminovi, aby v diskusích řešil úplně všechno. Nesouhlasíte-li s názorem, napište proč. Trollovi dejte mínus a ...Zobrazit celý příspěvek
Pardon, ale nesouhlasím s vaším přáním, byť mu rozumím. Nechtějte po adminovi, aby v diskusích řešil úplně všechno. Nesouhlasíte-li s názorem, napište proč. Trollovi dejte mínus a nereagujte na něj. Nedělejte sám nic, co vyčítáte jiným.
P.S. Dávat ban za "palce dolů" je vyložená hovězina. Vytočený troll si založí 10 účtů a ze všech vám dá mínus ke každému vašemu příspěvku. Podle "vašeho pravidla" dostanete ban do hodiny. Jak se vám taková představa líbí?Skrýt celý příspěvekNéééé! Tyhle dva exoty tu potřebujeme. Je to "lakmusový papírek" míry prookupantského kolaborantství a toho nejhoršího propagandistického rudého hnisu kolujícího v žilách int. ...Zobrazit celý příspěvek
Néééé! Tyhle dva exoty tu potřebujeme. Je to "lakmusový papírek" míry prookupantského kolaborantství a toho nejhoršího propagandistického rudého hnisu kolujícího v žilách int. diskuzí na odborných webech jako je (víceméně) i tento.
Navíc, podobná individua aktivují i jinak nečinné jedince, ve stylu "tak tohle už je moc". Dělají tedy moc záslužnou práci.
Nebanovat, hejčkat!!!Skrýt celý příspěvek
Myslím, že ruská agrese ukrajinskému zbrojnímu průmyslu paradoxně prospívá. Uplynulých 20 let ukrajinská armáda prakticky nekupovala novou techniku a zbrojovky byly závislé na ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím, že ruská agrese ukrajinskému zbrojnímu průmyslu paradoxně prospívá. Uplynulých 20 let ukrajinská armáda prakticky nekupovala novou techniku a zbrojovky byly závislé na exportu. A stěží přežívaly. Rusko donutilo Ukrajinu posilovat a modernizovat armádu. Nedostatek peněz a tradice ve zbrojním průmyslu pak dávají prostor hlavně místním výrobcům. Ti už navíc z minula mají rozjeté zajímavé projekty v cizině, třeba licenční výroba Antonovů v Íránu nebo střely středního dosahu pro Saudskou Arábii. Takže ukrajinský zbrojní průmysl je na vzestupu. Na západní zbraně kvalitou ještě nemá, ale bude konkurovat hlavně levnějším Rusům a Číňanům.Skrýt celý příspěvek
Bohužel, špatná pověst v důsledku nízké kvality sériové výroby nebo přímo podvody při plnění zakázek ten slibně rozjetý proces trochu narušily. Zakázky pro domácí ozbrojené síly ...Zobrazit celý příspěvek
Bohužel, špatná pověst v důsledku nízké kvality sériové výroby nebo přímo podvody při plnění zakázek ten slibně rozjetý proces trochu narušily.
Zakázky pro domácí ozbrojené síly obvykle smrdí malou domů pro lidi z party kolem Porosenka a není týden, kdy by neprrasknul nějaký skandál.
Spíš doufám, že se chytne něco ze zakázek pro Saúdy, Antonova nebo Motor Sic by byla fakt škoda.
Nevěřím ale v úspěšné dotažení jakéhokoli projektu bez silného zahraničního partnera (jak finančně, tak technologicky a hlavně v project management a řízení kvality).Skrýt celý příspěvekNemyslím si.
https://tradingeconomics.com/u...Nemyslím si.
https://tradingeconomics.com/u...
Technika je jedna vec, ale nedavno tu bol clanok, ktory poukazoval na zasadne problemy v organizacii ukrajinskych ozbrojenych sil ...Zobrazit celý příspěvek
Technika je jedna vec, ale nedavno tu bol clanok, ktory poukazoval na zasadne problemy v organizacii ukrajinskych ozbrojenych sil (https://www.armadninoviny.cz/g... A dovolim si tvrdit, ze dosiahnut tieto "makke" zmeny moze vyzadovat daleko viac uprimneho nasadenia mozgov, zdrojov a ludskeho kapitalu ako pokroky v oblasti "hardweru". Pekne to vidiet aj na priklade OS SR Skrýt celý příspěvek
Je naivné si myslieť že Západ z dôvodu akéhosi súcitu s Ukrajinou jej uvoľní miesto v zbrojných zakázkach u seba doma. Tak sa táto hra nehrá.
Je naivné si myslieť že Západ z dôvodu akéhosi súcitu s Ukrajinou jej uvoľní miesto v zbrojných zakázkach u seba doma. Tak sa táto hra nehrá.
UP: ale byly by zakázky. Pentagon by třeba mohl přitlačit a nakoupit pár vrtulníkových motorů pro afghance a Irák. Na něco by se mohlo přispět takové Kolumbii a pod... Kraz taky ...Zobrazit celý příspěvek
UP: ale byly by zakázky. Pentagon by třeba mohl přitlačit a nakoupit pár vrtulníkových motorů pro afghance a Irák. Na něco by se mohlo přispět takové Kolumbii a pod... Kraz taky pro část spojenců z chudších poměrů nemusí být špatně. Chtělo by to jen chtít a používat zdravý rozum. Ale mám čím dál silnější pocit, že povidani o podpoře Ukrajině jsem jen prázdné kecy. Jde se jen do věci které naštvou Rusko, ale reálná pomoc téhle zemi nikoho nezajímá. A obávám se, že se to vymstíSkrýt celý příspěvek
NORD STREAM 2 MÁ ZELENOU. RUSKÝ PLYN POTEČE DO EVROPY Z NĚMECKA https://finmag.penize.cz/ekono... Přes ...Zobrazit celý příspěvek
NORD STREAM 2 MÁ ZELENOU. RUSKÝ PLYN POTEČE DO EVROPY Z NĚMECKA
https://finmag.penize.cz/ekono...
Přes všechna ujištění, která slyšíme v posledních letech od spolkové vlády, je zcela jasná jedna věc. Většina zisků z tranzitu a předprodeje ruského plynu přejde od východoevropských zemí, jako je Polsko, Slovensko, Rumunsko, Bělorusko a Ukrajina, právě Německu. A na jihu Evropy, kde si Rusko po zrušení plynovodu do Bulharska dohodlo „obchvat“ přes Turecko, se hlavním distributorem a příjemcem peněz z tranzitu stane Ankara.
Plynovody Nord Stream představují pro Německo i západoevropské koncerny cestu, jak si zajistit stabilní a konfliktem na Ukrajině nenarušené dodávky zemního plynu. Nejen plynu ruského, ale i plynu, který Gazprom nakoupí ve střední Asii a do Nord Streamu ho dopraví sítí vnitroruských plynovodů.
Zatím to ovšem byli středoevropané, kdo vydělával na dodávkách ruského plynu, který sítí plynovodů, postavených za komunismu, proudil dál přes nás. Dědictví Rady vzájemné hospodářské pomoci nás tedy po desítkách let opouští, teď budou vydělávat druzí – stavitelé a investoři Nord Streamu.
Zatímco pro země jako Česko nebo Slovensko není výpadek příjmů z tranzitu ruského plynu fatální zpráva (byť zvlášť Slováci to opravdu pocítí), tvrdý zásah je to pro Ukrajinu.
Ale přijde o miliardy za tranzit. To může ekonomiku země, která se sotva vrátila do předkrizového stavu před pěti lety a roste jen o několik procent ročně, vrátit do vážných finančních problémů.
Paradoxní je, že pokud bude chtít Evropská unie udržet Ukrajinu v chodu, bude muset Kyjevu výpadky příjmů z tranzitu vykrýt nějakou finanční pomocí. Dá se počítat s tím, že z valné části ji zaplatí Německo. V Berlíně mají ale zřejmě velmi dobře spočítáno, že se jim to celé stejně vyplatí. V tom, že se ze Spolkové republiky stane hlavní evropský přeprodejce ruského plynu.Skrýt celý příspěvekNedá mi nedopsat poznámku... když si představím, že místo Turkishstream mohl být South Stream s vyústěním do Bulharska a dál se distribuovat do celé západní evropy... fakt ty ...Zobrazit celý příspěvek
Nedá mi nedopsat poznámku... když si představím, že místo Turkishstream mohl být South Stream s vyústěním do Bulharska a dál se distribuovat do celé západní evropy... fakt ty Bulhary nechápu... příšli o slušný zdroj financí... může mi někdo vysvětlit jak může být nějaká země tak blbá ????????????? Při znalosti jaké mají vztahy Bulharsko a Turecko a teď budou Bulhaři odebírat plyn od Turků s rizikem, že jim mohou zavřít kohoutek... to fakt nevymyslíš ...
Napravený hříšník přijel do Moskvy kvůli plynovodu
https://archiv.ihned.cz/c1-661...
Vladimir Putin prominul bulharskému premiérovi Bojku Borisovovi jeho zradu. Tak komentovala ruská média návštěvu Borisova v Kremlu a jednání o výstavbě plynovodu z Turecka přes Bulharsko a dále do Maďarska a na západní Balkán. Narážela tím na to, že vláda Borisova po nátlaku ze strany Evropské unie a Spojených států zastavila v prosinci 2014 projekt plynovodu South Stream.Skrýt celý příspěvekGivicz: Bulhaři dostali nůž na krk od Evropské komise. To nebylo jejich rozhodnutí. Bylo to v době rusko-tureckých sporů a nikdo si nedovedl představit, že se situace uklidní a obě ...Zobrazit celý příspěvek
Givicz: Bulhaři dostali nůž na krk od Evropské komise. To nebylo jejich rozhodnutí. Bylo to v době rusko-tureckých sporů a nikdo si nedovedl představit, že se situace uklidní a obě strany najdou pragmatické řešení. Ze kterého, bohužel, bude mít Bulharsko pouze stabilní dodávky plynu.
Že nikomu nedošlo, že by takováto finanční injekce mohla v rámci černomořského regionu významnému partnerovi NATO dost vytrhnout trn z paty, to už je takový folklór...Skrýt celý příspěvekdanny tu historii celkem znám (dokonce si myslím, že ten sestřel ruského bombardéru a převrat v Turecku s tím souvisel) ... nicméně někde jsem četl, že Ukrajina měla/má z tranzitu ...Zobrazit celý příspěvek
danny tu historii celkem znám (dokonce si myslím, že ten sestřel ruského bombardéru a převrat v Turecku s tím souvisel) ... nicméně někde jsem četl, že Ukrajina měla/má z tranzitu Ruského plynu 3 mld. USD ročně... takže čistě teoreticky každých 10 let přišli o 30 mld. USD ... to dost naštve, když víš, že nemusíš nic dělat a trubka co vede přes tvoje území ti nese takový balík (teď budou nejvíce inkasovat Němci a Turci) ... navíc při vědomosti, že umělec Černý vyobrazil v Bruselu Bulharsko na Entropě jako Turecký záchod.. :) :)Skrýt celý příspěvek
givicz: Díky Bohu... zatím je položeno cca 40% trasy a to ještě přes ty náročnější úseky. Pro Němce se jedná o životní nutnost. Když se sečtou maximální kapacity NSII, TS a větve, ...Zobrazit celý příspěvek
givicz: Díky Bohu... zatím je položeno cca 40% trasy a to ještě přes ty náročnější úseky. Pro Němce se jedná o životní nutnost. Když se sečtou maximální kapacity NSII, TS a větve, co nakonec půjde nějak přes Balkán, dává to dohromady překvapivě přesně kapacitu trubek přes Ukrajinu.
Vzhledem k tomu, že Ukrajina v posledních pěti letech znárodňovala majetek Gazpromu, dá se předpokládat, že do infrastruktury nikdo nedal ani hřivnu a je otázka času, kdy to vyletí do luftu. Pro Němce je doplnění spolehlivého zdroje plynu ve stavu, kdy zavírají uhelky, zastavují jaderky a podíl OZE překročil 35%, životní nutnost. Nemít plyn, tak se do tří - čtyř let německá ekonomika zhroutí.Skrýt celý příspěvekdanny jo ...Němci jak zavírají uhelné elektrárny, jaderné elektrárny a zároveň nastupuje elektromobilita jsou nuceni stavět hodně paroplynových elektráren... to se Gazprom napakuje ...Zobrazit celý příspěvek
danny jo ...Němci jak zavírají uhelné elektrárny, jaderné elektrárny a zároveň nastupuje elektromobilita jsou nuceni stavět hodně paroplynových elektráren... to se Gazprom napakuje již teď trhá v exportu plynu do Evropy rekordy...
Na druhou stranu existuje i možnost, že to nějak Ukrajina s Ruskem urovná a bude dále pokračovat export Ruského plynu přes Ukrajinu (samozřejmě po investicích to chátrající plynové infrastruktury za peníze EU :) )Skrýt celý příspěvekgivicz: zatím se nenapakuje, ta nově budovaná kapacita fakt pokrývá akorát kapacitu přes Ukrajinu. Teoreticky se tak otevírá okénko pro kohokoli, kdo je schopen nabídnout slušnou ...Zobrazit celý příspěvek
givicz: zatím se nenapakuje, ta nově budovaná kapacita fakt pokrývá akorát kapacitu přes Ukrajinu. Teoreticky se tak otevírá okénko pro kohokoli, kdo je schopen nabídnout slušnou cenu a má exportní potenciál. Rusko se určitě bude snažit nabídnout svůj LNG z Jamalu nebo ze Sachalinu, svůj kousek se bude snažit urvat Katar. V USA sice roste těžba, ale zároveň s tím také stoupá domácí poptávka. A poroste ještě intenzivněji, až se začnou vyřazovat nejstarší bloky JE...
Ukrajina by měla slušnou šanci, ale chce to zdravý rozum, který tam poslední dobou dost chyběl.Skrýt celý příspěvekdanny nevím jestli to sleduješ ale dodávky Gazpromu do Evropy trhají rekordy... dále upozorňuji, že Rusko diverzifikuje a staví Sílu sibiře do Číny, dále správně jsi upozornil ...Zobrazit celý příspěvek
danny nevím jestli to sleduješ ale dodávky Gazpromu do Evropy trhají rekordy... dále upozorňuji, že Rusko diverzifikuje a staví Sílu sibiře do Číny, dále správně jsi upozornil mohutně buduje kapacity LNG a dále nevíme co bude po volbách na Ukrajině ... úplně bych nezavrhoval (ikdyž to teď fakt nevypadá), že se Rusko/Ukrajinské vztahy normalizují a bude proudit plyn ještě přes Ukrajinu... samozřejmě obnovu tamní infrastruktury bude muset zafinancovat EU... přecejenom je to v zájmu Ukrajiny za tranzit mají 3 mld. USD ročně...Skrýt celý příspěvek
Západní Evropa ve skutečnosti na nějakou Ukrajinu kašle. Jediní koho to opravdu zajímá jsou bezprostřední sousedé - Polsko, Bělorusko a Rumunsko.
Západní Evropa ve skutečnosti na nějakou Ukrajinu kašle. Jediní koho to opravdu zajímá jsou bezprostřední sousedé - Polsko, Bělorusko a Rumunsko.
Ukrajina má historickú šancu byť jedným z európskych lídrov vývoja a výroby zbraní. Majú na to všetky predpoklady. Stále sa môžu opierať o kapacity a potenciál ktoré ostali po ZSSR ...Zobrazit celý příspěvek
Ukrajina má historickú šancu byť jedným z európskych lídrov vývoja a výroby zbraní. Majú na to všetky predpoklady. Stále sa môžu opierať o kapacity a potenciál ktoré ostali po ZSSR a plné sklady rôznych zbraní z ktorých môžu čerpať. Ale hlavne z politických dôvodov môžu preraziť na európskych trhoch. Hlavne vo východnej resp strednej Európe kde je stále veľký podiel zbraní sovietskej proveniencie a zároveň tieto krajiny z ekonomických dôvodov nechcú/ nemôžu kupovať drahé západné zbrane a z Ruska nič nové kupovať nebudú. Uvidíme ako Ukrajina túto šancu využijeSkrýt celý příspěvek
Miroslav moje dlouhodobé zkušenosti z obranného průmyslu ČR/SR mi říkají, že Ukrajinci do států NATO prodají tak velké kulové, kdy naopak se dlouhodobém horizontu stanou zákazníky ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav moje dlouhodobé zkušenosti z obranného průmyslu ČR/SR mi říkají, že Ukrajinci do států NATO prodají tak velké kulové, kdy naopak se dlouhodobém horizontu stanou zákazníky západních zbrojovek..
Jinak dovoluji si upozornit, že Porošenko v prvním kole dostal dost na prdel od kandidáta jehož rodný jazyk je ruština... jinak bylo zajímavé, že pro Zelenského hlasoval celý východ Ukrajiny s jihem... a další zajímavost Jurij Bojko (opoziční blok) v ruskojazyčných regionech porazil Porošenka i Timošenkovou.. :)
https://pbs.twimg.com/media/D3...
A to ještě upozorňuji, že se nevolilo na Krymu a Donbasu (což bych ještě tak nějak pochopil) ale ono se nemohlo také hlasovat v Rusku kde pracuje až 6 milionů Ukrajinců !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jinak má někdo údaj kolik NOVÝCH letadel v posledních letech vyrobil Antonov ???Skrýt celý příspěvekV slovenskych prezidentskych volbach sa tiez nemoze hlaovat v zahranici.
V slovenskych prezidentskych volbach sa tiez nemoze hlaovat v zahranici.
vlasto já myslím, že ve volbách Ukrajinského prezidenta se volilo v zahraničí až na Rusko kde pracují/žijí miliony Ukrajinců... Volby v ...Zobrazit celý příspěvek
vlasto já myslím, že ve volbách Ukrajinského prezidenta se volilo v zahraničí až na Rusko kde pracují/žijí miliony Ukrajinců...
Volby v zahraničí
https://www.irozhlas.cz/zpravy...
" Ukrajinci žijící v zahraničí mohli v prvním kole volit na zastupitelských úřadech, včetně Prahy a také Brna, kam podle ČTK dorazilo odvolit asi 900 lidí ze 4900 zapsaných. V Praze byl zájem velký a tvořily se fronty.
Výjimkou jsou Ukrajinci žijící v Rusku, kterým ukrajinské ministerstvo zahraničních věcí doporučilo, aby se na volby buď vrátili domů, nebo odvolili v sousední zemi.
Volit mohli i lidé s ukrajinskými pasy, kteří žijí na proruskými separatisty ovládaném území v Donbasu, museli se ale předem registrovat jako vysídlenci a ze samozvané Doněcké lidové republiky a Luhanské lidové republiky na volby vyrazit do Kyjevem kontrolovaných měst. I z důvodů obtížné logistiky se tak u nich vysoká účast neočekává. "
Ukrajinské volby na mapě: Porošenka opustili voliči na západě, v Donbase vyhrál proruský Bojko
https://www.irozhlas.cz/zpravy...
Donbas pro Bojka
Zato region Donbasu, kde probíhá zamrzlý válečný konflikt s proruskými separatisty, volil Jurije Bojka – někdejšího člena Strany regionů spojené se sesazeným prezidentem Viktorem Janukovyčem.
Bojko v minulosti zastával funkce ministra energetiky i vicepremiéra. Po revoluci v roce 2014 byl lídrem koalice Opoziční blok, která odmítala Euromajdan a stal se poslancem.Skrýt celý příspěvekJeště doplním aby zdejší diskutující měli úplné informace, tak vítěz z Ukrajinských voleb na Donbasu proruský kandidát Jurij Bojko tam vyhrál přes nepřízeň médií, kdy ještě těsně ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě doplním aby zdejší diskutující měli úplné informace, tak vítěz z Ukrajinských voleb na Donbasu proruský kandidát Jurij Bojko tam vyhrál přes nepřízeň médií, kdy ještě těsně před konáním voleb navštívil Moskvu, kde se setkal s premiérem Ruska Dmitrij Medveděvem a šéfem Gazpromu Alexejem Millerem...
https://www.youtube.com/watch?...
Фальсификация: заготовленные бюллетени «за Порошенко» подбросили в ящики для голосования (Falšování: připravené bulletiny „pro Poroshenko“ byly uvrženy do volebních uren )
https://www.youtube.com/watch?...
Jedná se o video počítání hlasovacích lístků v jedné ze škol v Doněcké oblasti - škola číslo 1 v Druzhkovka. Takhle „táhli“ do druhého kola PorošenkaSkrýt celý příspěvek
Význam jazyka bych nepřeceňoval. Na Ukrajině je celkem jedno, jestli někdo mluví ukrajinsky nebo rusky.
Význam jazyka bych nepřeceňoval. Na Ukrajině je celkem jedno, jestli někdo mluví ukrajinsky nebo rusky.
liberal shark ... všichni Ukrajinci rozumí rusky a přes 50% rusky běžně hovoří nicméně Zelenskyj pochází z Dněpropetrovsku (tzn. pochází z východu Ukrajiny) on kromě toho, že ...Zobrazit celý příspěvek
liberal shark ... všichni Ukrajinci rozumí rusky a přes 50% rusky běžně hovoří nicméně Zelenskyj pochází z Dněpropetrovsku (tzn. pochází z východu Ukrajiny) on kromě toho, že jeho rodný jazyk ruština on se musel pořádně ukrajinsky hovořit učit .. :)
Chci jednat s Putinem o Donbasu, oznámil kandidát na prezidenta Ukrajiny Zelenskyj
https://zpravy.aktualne.cz/zah...
Vítěz prvního kola ukrajinských prezidentských voleb Volodymyr Zelenskyj v případě svého vítězství ve druhém kole zahájí jednání s šéfem Kremlu Vladimirem Putinem o urovnání krize na Donbasu. Řekl to v neděli večer ve vysílání televizní stanice Ukrajina. Územní ústupky Moskvě ale vyloučil.
Myslím, že by se mohl s Putinem dohodnout..... při pohledu jak hlasuje po 5 leté mediální masáži a válce na Donbasu východ Ukrajiny by bylo velmi dobré pro rusko aby Donbas zůstal v sestavě Ukrajiny s rozsáhlou autonomií a ruštinou jako úředním jazykem ... ještě umožnit milionům Ukrajinců v rusku hlasovat ...
Jinak tohle je zajímavé...:)
Forget 'Creepy' - Biden Has A Major Ukraine Problem
https://www.zerohedge.com/news...
Zdá se, že Joe Biden v loňském roce udělal velkou taktickou chybu, když se chlubil před publikem expertů v oblasti zahraniční politiky, jak hrozil Porošenkovi, že pokud jejich nejvyšší státní zástupce, generál Viktor Shokin, nebude okamžitě vyhozen, tak Ukrajina zkrachuje.
Prokurátor v té době vedl rozsáhlé vyšetřování korupce v plynárenské firmě ve které seděl Bidenův syn Hunter.
Řekl jsem:" Ty miliardy nedostaneš . Odjíždím do šesti hodin. Jestli státní zástupce nebude odvolán, nedostanete peníze,. ‘ "chlubil se Biden, když vzpomínal na rozhovor s Poroshenkem."Skrýt celý příspěvek
Na to, aby Ukrajina se svým zbrojním průmyslem prorazila ve východní, příp. ve střední Evropě, by musela překonat předsudky generality daných zemí, zamilovanost do západní techniky ...Zobrazit celý příspěvek
Na to, aby Ukrajina se svým zbrojním průmyslem prorazila ve východní, příp. ve střední Evropě, by musela překonat předsudky generality daných zemí, zamilovanost do západní techniky a předposranost ve vztahu k spojencům. Musela by odmítnout lobbing západních zbrojařů, překonat nedůvěru ve vojenskou techniku z Východu a taky nejlépe koordinovaně se státy Visegrádu stanovit, co vlastně chceme. Je třeba známo, že banderovci vyvinuli kanon ráže 120mm pro T-72 a my poptáváme tanky kompatibilní s NATO. To všechno je ovšem chiméra, zbrojní průmysl na Ukrajině skončí jako v obou našich státech, maximálně se rozdrobí do firem vyzobávající to lepší. Západní zbrojaři nedopustí konkurenci, ale možná uvolní nějaké licence... Ale na to už na Ukrajině snad ani není kvalifikovaná síla.Skrýt celý příspěvek
Možné to samozřejmě je. Ostatně zájem by i byl, jenže to by musela Ukrajina plnit závazky. Má snad už Thajsko Oploty a nebo už raději začali jednat s Ruskem resp Čínou o ...Zobrazit celý příspěvek
Možné to samozřejmě je. Ostatně zájem by i byl, jenže to by musela Ukrajina plnit závazky. Má snad už Thajsko Oploty a nebo už raději začali jednat s Ruskem resp Čínou o alternativě? Každopádně trh k dispozici má. Státy, které nejsou nikomu zavázány a nebo nejsou zadobře s USA/Čínou/Ruskem, k dispozici jsou. Kecy některých zdejších trolů a zákazech a příkazech jsou mimo. Ostatně Thajsko toho, že prodávat lze, bylo důkazem. Za nedodané tanky opravdu ti zlí zápaďáci, imperialisté a nevím kdo ještě všechno, nemohou.Skrýt celý příspěvek
Miroslav: máš pravdu, je, nebo spíš byla, to historická prilezitost. Taky to byla šance udržet zkušené a přitom kreativní (a překvapivě loajální) kvalifikované pracovníky na místě. ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: máš pravdu, je, nebo spíš byla, to historická prilezitost. Taky to byla šance udržet zkušené a přitom kreativní (a překvapivě loajální) kvalifikované pracovníky na místě.
Bohužel se mi zdá, že ta příležitost byla promrhana. Teď je ještě riziko, že to Porosenko nějak zasudla, aby neproběhlo druhé kolo voleb, a to by bylo nevratné. I když pokud vyhraje Želenský, tak ten zase nebude vědět, která bije a než se zorientuje, uplynou dva roky.Skrýt celý příspěvek
Jo řekl bych, že Ukrajina má velký potenciál páč za sovětské éry od tama pocházelo víc jak půlka vojenských mozků a vývojářů od pozemní techniky, raketového vojska ale třeba i ...Zobrazit celý příspěvek
Jo řekl bych, že Ukrajina má velký potenciál páč za sovětské éry od tama pocházelo víc jak půlka vojenských mozků a vývojářů od pozemní techniky, raketového vojska ale třeba i námořních lidí menší tonáže.
Je pravda, že tam je politický bordel a vůbec chaos,ale... až se trochu vzpamatují budou se rusy ještě divit.Skrýt celý příspěvekTi vývojáři už jsou dávno v Rusku, Číně a Saúdské Arábii, doma zůstaly jen ženy se starci, děti a eurofilní náckové z Azovu.
Ti vývojáři už jsou dávno v Rusku, Číně a Saúdské Arábii, doma zůstaly jen ženy se starci, děti a eurofilní náckové z Azovu.
Nácků je tam jen pár. Většina zdrhla na donbas. Tam to neonáckové (Gubarev, Borodaj) i vedli.
Nácků je tam jen pár. Většina zdrhla na donbas. Tam to neonáckové (Gubarev, Borodaj) i vedli.
No tak to sa potom musia Rusi obavat este viac, ak taketo systemy tam dokazu navrhovat zeny, starci ci deti...
No tak to sa potom musia Rusi obavat este viac, ak taketo systemy tam dokazu navrhovat zeny, starci ci deti...
Zapomněl jsem na šílené vědce placené oligarchy z výnosů prodeje nepříliš kvalitní čokolády.
Zapomněl jsem na šílené vědce placené oligarchy z výnosů prodeje nepříliš kvalitní čokolády.
Zaklad je, ze krome Pobalstskych statu je bordel vsude v postsovetskych republikach, vcetne Ruska. Bordel je etalon. Bordel, korupce, ekonomicka nemohoucnost je standard. ...Zobrazit celý příspěvek
Zaklad je, ze krome Pobalstskych statu je bordel vsude v postsovetskych republikach, vcetne Ruska. Bordel je etalon. Bordel, korupce, ekonomicka nemohoucnost je standard. Kvalitativni rozdil je dan geopolitickym smerovanim - a to jde pekne videt prave na Lotyssku, Litve, Estonsku. Kdyby trajekotrie nebyla smer NATO, EU....tak vypadaji podobne jako Ukrajina. Na Ukrajine je bordel, ale neni o mnoho vetsi nez v Rusku.Skrýt celý příspěvek
Ruleta: furt to opakuju a už jsem s tím otravnej. Cestovat, než se člověk k něčemu vyjadřuje. Pobaltí, Bělorusko, Ukrajina, Rusko, Krym. Dnes, ne vzpomínky na návštěvu n 1986 nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Ruleta: furt to opakuju a už jsem s tím otravnej. Cestovat, než se člověk k něčemu vyjadřuje. Pobaltí, Bělorusko, Ukrajina, Rusko, Krym. Dnes, ne vzpomínky na návštěvu n 1986 nebo 2005. Chce to vidět, koukat, poslouchat. Někdy v roce 2014 mě hrozně překvapili studenti z Kijeva a Lvova, když jsem se jich ptal, jak si představují, že by jejich země mohla po majdanu vypadat. Shodli se na tom, že jejich snem je, aby se Ukrajina přiblížila Bělorusku. Trochu mě to šokovalo, pozdeji jsem pochopil...Skrýt celý příspěvek
Pobaltské státy mají úplně jiný civilizační základ, historii a kulturu než Rusko. Vyvíjely by se jinak i kdyby žádné EU a NATO nebylo. Tedy pokud by je rusáci zase nesežrali :-).
Pobaltské státy mají úplně jiný civilizační základ, historii a kulturu než Rusko. Vyvíjely by se jinak i kdyby žádné EU a NATO nebylo. Tedy pokud by je rusáci zase nesežrali :-).
Pepin Nešpor: no jo, jenže to je třicet let. A mezi tím moc nefungovalo školství, nebyla koncepce, zadání. Fungovaly nějak podniky, co dodávaly Rusům. Teď se placaji dalších pět ...Zobrazit celý příspěvek
Pepin Nešpor: no jo, jenže to je třicet let. A mezi tím moc nefungovalo školství, nebyla koncepce, zadání. Fungovaly nějak podniky, co dodávaly Rusům. Teď se placaji dalších pět let. Ti šikovnější už utekli, zůstává takový průměr s příliš silnou vazbou k rodné hroudě. Na velký potenciál pro rychlé zmatoreni to nevidim.Skrýt celý příspěvek
Prečo by mal ukrajinský Neptun a Vilcha uviesť ukrajinský Krym do pohotovosti? Nechápem prečo nenapíšete tak ako sa veci majú, že Proč ukrajinský Neptun a Vilcha uvedly ...Zobrazit celý příspěvek
Prečo by mal ukrajinský Neptun a Vilcha uviesť ukrajinský Krym do pohotovosti?
Nechápem prečo nenapíšete tak ako sa veci majú, že Proč ukrajinský Neptun a Vilcha uvedly okupantské Ruské vojská na okupovanom ukrajinskom Kryme do pohotovosti.Skrýt celý příspěvekKrym ale není ukrajinský, je ruský :-)
Krym ale není ukrajinský, je ruský :-)
Keď je to také jednoduché, tak si rýchlo schváľme zákon o anexii Kamčatky. Aj tak sme o ňu pred sto rokmi mali záujem. ;-D
Keď je to také jednoduché, tak si rýchlo schváľme zákon o anexii Kamčatky. Aj tak sme o ňu pred sto rokmi mali záujem. ;-D
vy jste před sto lety neexistovali
vy jste před sto lety neexistovali
Dôležité, nie je kto čo povie, ale ako to uzná svet .... čiže je ukrajinský ... A to nie je len slovíčkarenie .... väčšina západných firiem čo bežne investujú v Rusku sa radšej ...Zobrazit celý příspěvek
Dôležité, nie je kto čo povie, ale ako to uzná svet .... čiže je ukrajinský ...
A to nie je len slovíčkarenie .... väčšina západných firiem čo bežne investujú v Rusku sa radšej oblúkom vyhne Krymu.Skrýt celý příspěveksvět už to dávno uznal, pouze si nechává Krym jako hůl na Rusko, a vzhledem k tomu, že i my jsme se podíleli na ukradení historického srbského území a jeho věnování muslimské ...Zobrazit celý příspěvek
svět už to dávno uznal, pouze si nechává Krym jako hůl na Rusko, a vzhledem k tomu, že i my jsme se podíleli na ukradení historického srbského území a jeho věnování muslimské chátře, můžeme ve věci Krymu akorát tak držet hubuSkrýt celý příspěvek
To je nezmysel. Kosovo nebolo NIKDY srbské územie .... Srbsko obsadilo Kosovo až v rámci balkánskych vojen a domáci to nikdy neakceptovali ... Tak isto nikdy nepatrilo Srbsku ...Zobrazit celý příspěvek
To je nezmysel. Kosovo nebolo NIKDY srbské územie .... Srbsko obsadilo Kosovo až v rámci balkánskych vojen a domáci to nikdy neakceptovali ...
Tak isto nikdy nepatrilo Srbsku Vojvodina ... ale v Paríži si ju Srbi vylobovali ...
Mimochodom naši HajSlováci maľujú Veľkú Moravu s prakticky celým Českom pod kontrolou, čiže podľa našich HajSlovkov patríte nám : )Skrýt celý příspěvekastor: No tak práve Komárno je krásnym príkladom toho, prečo Krym nikdy nebude ruský, bez ohľadu, kto sa preň koľko bude biť do pŕs. :-) Rusi ho môžu pár rokov okupovať, no nikdy ...Zobrazit celý příspěvek
astor:
No tak práve Komárno je krásnym príkladom toho, prečo Krym nikdy nebude ruský, bez ohľadu, kto sa preň koľko bude biť do pŕs. :-) Rusi ho môžu pár rokov okupovať, no nikdy ho nemali reálnu šancu udržať, lebo nie sú dosť silní ani len na to, aby prinútili k súhlasu Ukrajincov, nieto ešte zvyšok sveta. :-)
Kosovo, ktorým sa tak zaklínate, je naproti tomu na najlepšej ceste k tomu, aby bolo uznané Srbskom, lebo Srbom nakoniec iná možnosť neostane. Preto Komárno. ;-)Skrýt celý příspěvekPavolR .. :) Kosovo je díky západu na té nejlepší cestě aby se v dlouhodobém horizontu stalo součástí velké čistě muslimské Albánie.. Sjednocení Albánie a Kosova? Výrok premiéra ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR .. :) Kosovo je díky západu na té nejlepší cestě aby se v dlouhodobém horizontu stalo součástí velké čistě muslimské Albánie..
Sjednocení Albánie a Kosova? Výrok premiéra rozlítil EU i USA
Zdroj: https://eurozpravy.cz/zahranic...
Výrok albánského premiéra o sjednocení Albánie s Kosovem rozzlobil Spojené státy. Velvyslanectví USA v Tiraně na svém twitterovém účtu uvedlo, že podobná prohlášení jsou neopatrná a ničemu neprospívají.
Zdůraznil přitom, že Albánie tento proces již zahájila s Kosovem. Od února funguje společný hraniční přechod a později během roku by měly být kontroly odstraněny úplně. Alánský premiér Edi Rama v neděli v souvislosti s desátým výročím vyhlášení nezávislosti Kosova navštívil Prištinu. Při této příležitosti podle srbských médií mimo jiné prohlásil, že "Albánie a Kosovo budou mít společnou zahraniční politiku, a ne jen společné ambasády a diplomatická zastoupení". Položil si otázku, "proč by neměly mít i společného prezidenta jako symbol národní jednoty a společné národní bezpečnostní politiky".
Albánie chce vytvořit se sousedy balkánskou obdobu Schengenu
https://echo24.cz/a/SuciT/alba...
Albánský premiér Edi Rama se vyslovil pro vytvoření balkánské obdoby schengenského prostoru, který by zahrnoval sousední země Albánie.
Rama uvedl, že "dříve či později budou občané Severní Makedonie a Albánie přecházet hranice bez jakýchkoli překážek". "Schengenský model by se měl rozšířit na celý region - Kosovo, Severní Makedonii a Černou Horu - a já věřím, že se do tohoto procesu všechny státy zapojí. Zdůraznil přitom, že Albánie tento proces již zahájila s Kosovem. Od února funguje společný hraniční přechod a později během roku by měly být kontroly odstraněny úplně.Skrýt celý příspěvekgivicz: Akonáhle získa Kosovo nespochybniteľnú suverenitu, môže si s ňou naložiť, ako uzná za vhodné. Historická zaujímavosť - samotnému Albánsku bola v roku 1913 samostatnosť ...Zobrazit celý příspěvek
givicz:
Akonáhle získa Kosovo nespochybniteľnú suverenitu, môže si s ňou naložiť, ako uzná za vhodné.
Historická zaujímavosť - samotnému Albánsku bola v roku 1913 samostatnosť nanútená, pretože jeho obyvatelia chceli ostať súčasťou Osmanskej ríše avšak Srbi si ho chceli po víťaznej vojne obsadiť, aby získali prístup k moru, čo bolo zasa neprijateľné pre R-U Monarchiu. Srbi pripravení o korisť sa potom obrátili smerom k Macedónsku, ktorého väčšina mala byť priznaná Bulharsku - a vypukla 2. balkánska vojna.Skrýt celý příspěvek
Krym byl, je a bude ruský. Nepřátelé Rusů se mohou vztekat, řvát a pomlouvat z plna hrdla, ale to je tak jediné, co s tím mohou dělat. Při tom svém řvaní si určitě nebudou ...Zobrazit celý příspěvek
Krym byl, je a bude ruský. Nepřátelé Rusů se mohou vztekat, řvát a pomlouvat z plna hrdla, ale to je tak jediné, co s tím mohou dělat. Při tom svém řvaní si určitě nebudou pamatovat na Kosovo, kterým USA a jejich satelity otevřely Pandořinu skříňku. Od násilného oddělení Kosova od Srbska už je možné oddělit si kdekoliv libovolný kousek suverénního státu a dosadit si tam svoji vládu, případně si ten kousek anektovat.Skrýt celý příspěvek
Dne 27. března 2014 Valné shromáždění OSN schválilo nezávaznou rezoluci k potvrzení Ukrajinské územní celistvosti a označující ruskou anexi Krymu za nelegální. Hlasování skončilo s ...Zobrazit celý příspěvek
Dne 27. března 2014 Valné shromáždění OSN schválilo nezávaznou rezoluci k potvrzení Ukrajinské územní celistvosti a označující ruskou anexi Krymu za nelegální. Hlasování skončilo s výsledky 100 hlasů pro, 11 hlasů proti (Arménie, Bělorusko, Bolívie, Kuba, Nikaragua, Severní Korea, Rusko, Súdán, Sýrie, Venezuela a Zimbabwe), 58 členů se zdrželo hlasování a 24 chybělo.
Můžeš se tady vztekat, řvát a pomlouvat z plna hrdla, ale to je tak jediné, co s tím můžeš dělat.Skrýt celý příspěvekCo mi je do OSN? Takový Izrael taky ignoruje rezoluce OSN, i u našich přátel USA by se taky něco našlo... OSN je pro srandu králíkům už dlouho.
Co mi je do OSN? Takový Izrael taky ignoruje rezoluce OSN, i u našich přátel USA by se taky něco našlo... OSN je pro srandu králíkům už dlouho.
11 hlasů proti (Arménie, Bělorusko, Bolívie, Kuba, Nikaragua, Severní Korea, Rusko, Súdán, Sýrie, Venezuela a Zimbabwe).... Skvělá partička :-)
11 hlasů proti (Arménie, Bělorusko, Bolívie, Kuba, Nikaragua, Severní Korea, Rusko, Súdán, Sýrie, Venezuela a Zimbabwe).... Skvělá partička :-)
Kubiš co říkáš na násilné obsazení Golanských výšin vojenskou silou, kdy Trump dekretem toto okupované území předal okupantovi a to i přesto, že je platná rezoluce RB OSN 497, ...Zobrazit celý příspěvek
Kubiš co říkáš na násilné obsazení Golanských výšin vojenskou silou, kdy Trump dekretem toto okupované území předal okupantovi a to i přesto, že je platná rezoluce RB OSN 497, která byla jednohlasně schválena v roce 1981 i USA...
Jinak souhlasím s názorem Snownomad, že jsem Srbské území věnovali muslimské chátře, kdy v douhodobém horizontu se nám to vymstí...Skrýt celý příspěvekPodle vyjádření Rady pro lidská práva při úřadu prezidenta Vladimira Putina však pro připojení Krymu k Ruské federaci hlasovalo jen 50 až 60% voličů za volební účasti 30 až ...Zobrazit celý příspěvek
Podle vyjádření Rady pro lidská práva při úřadu prezidenta Vladimira Putina však pro připojení Krymu k Ruské federaci hlasovalo jen 50 až 60% voličů za volební účasti 30 až 50%.
Bývalý ekonomický poradce ruské vlády Andrej Illarionov, který nyní působí v Catonově institutu (Cato Institute) ve Washingtonu, uvedl svůj odhad, že připojení Krymu k Rusku si přálo jen asi 34% voličů.Skrýt celý příspěvekNejvíc se mi líbí ten Andrej Ilarionov, nezávislý bůhvico, pracující v Washingtonu, D.C. Ten je věrohodný jako generál Semínko svého času. A nebo ten Suvorov, jak odhalil, že ...Zobrazit celý příspěvek
Nejvíc se mi líbí ten Andrej Ilarionov, nezávislý bůhvico, pracující v Washingtonu, D.C. Ten je věrohodný jako generál Semínko svého času. A nebo ten Suvorov, jak odhalil, že Stalin chystal útok na Německo a Hitler ho předešel. Takových jsou mraky. Je to že stejného míšku.Skrýt celý příspěvek
Kubiš ... z lidí co přišli na Krymu v roce 2014 k referendu drtivá většina hlasovala pro připojení k Ruské federaci... při volbách prezidenta Ruské federace v roce 2018 (žádní ...Zobrazit celý příspěvek
Kubiš ... z lidí co přišli na Krymu v roce 2014 k referendu drtivá většina hlasovala pro připojení k Ruské federaci... při volbách prezidenta Ruské federace v roce 2018 (žádní vojáci v ulicích ) hlasovali lidé na Krymu za Putina ..:)
Podle neúplných výsledků v Moskvě Putin dostal 72 procent, v Petrohradě 79 procent a na Krymu dokonce 92 procent hlasů.
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/za...
Putina poprvé volili i lidé na Krymu. Jsou mu vděční za investice do infrastruktury a zvýšení platů i penzí
https://archiv.ihned.cz/c1-660...
Na Krymu ve většině případů ale voliče nikdo nemusel přemlouvat. Putinovi jsou vděční za investice do infrastruktury a vyšší platy a penze.Skrýt celý příspěvekA mě se zase nejvíc líbí představa, kdyby u nás proběhlo "svobodné" referendum, pod kontrolou cizích neoznačených ozbrojených vojenských jednotek. Fakt bezva představa... Díky ...Zobrazit celý příspěvek
A mě se zase nejvíc líbí představa, kdyby u nás proběhlo "svobodné" referendum, pod kontrolou cizích neoznačených ozbrojených vojenských jednotek. Fakt bezva představa... Díky nechci!Skrýt celý příspěvek
Kubiš v prezidentských volbách v roce 2018 byla armáda v ulicích Krymu ??? Putin rekordně vyhrál se ziskem 76 procent voličů. Nejvíce hlasů dostal na ...Zobrazit celý příspěvek
Kubiš v prezidentských volbách v roce 2018 byla armáda v ulicích Krymu ???
Putin rekordně vyhrál se ziskem 76 procent voličů. Nejvíce hlasů dostal na Krymu
https://www.byznysnoviny.cz/20...
Jinak nechceš se podívat jak volili nedávno místní obyvatelé okupovaných Golan ...
https://twitter.com/Nour_Samah... Skrýt celý příspěvekgivicz Presne tak ... Domáci na Kryme nehlasovali za žiadne "úžasné Rusko" .. ani "historické územie" ... ale za to aby sa mali lepšie t.j. aby prešli do bohatšieho štátu ...Zobrazit celý příspěvek
givicz
Presne tak ...
Domáci na Kryme nehlasovali za žiadne "úžasné Rusko" .. ani "historické územie" ... ale za to aby sa mali lepšie t.j. aby prešli do bohatšieho štátu ....
Preto je najlepším riešením Ukrajiny zatiaľ nechať Krym tak a jednoducho zbohatnúť....
Už také pobaltie Rusko predbehlo, takže nie je to vec nemožná .... povedal by som, že skôr istá i keď samozrejme to potrvá desiatky rokov ...
Mimochodom zvyšok Ruska nie je z Krymu už dnes až tak nadšený, lebo Krym sa stal "výkladnou skriňou" Putina ...na ale samozrejme na úkor ostatných častí krajiny, kde nie je situácia veľmi ružová ....Skrýt celý příspěvekdusan souhlasím, že na Krym tečou z federálního rozpočtu Ruské federace neskutečné peníze (za Ukrajiny tam skoro nic neteklo 20 let, což připouštějí i Ukrajinští politologové a že ...Zobrazit celý příspěvek
dusan souhlasím, že na Krym tečou z federálního rozpočtu Ruské federace neskutečné peníze (za Ukrajiny tam skoro nic neteklo 20 let, což připouštějí i Ukrajinští politologové a že to byla chyba), že chtějí aby byl Krym výstavní skříň, kterou uvidí lidé z ostatních částí Ukrajiny.... když vidím jakou novou obrovskou mešitu tam pro Krymské tatary staví tak se mi zdá, že to až přehánějí (údajně ji má otevírat Putin s Erdoganem)
Ukrajinská redaktorka ze strana.ua se bila osobně podívat na Krymu jak se tam žije... v projektu 5 let bez Ukrajiny..
- levnější a lepší zdravotnictví
- 2x větší platy a důchody
- investice do infrastruktury, zdravotnictví, školství
- tak 70% obyvatel je pro Rusko, kdy pokud někdo pro Ukrajinu tak ne pro takovou jaká byla v roce 2013
- co se moc nelíbí, že se musí platit daně
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvekoprava byla podívat .. :) a dále oprava tak 70% obyvatel je pro Rusko, kdy pokud někdo pro Ukrajinu tak pro takovou jaká byla v roce 2013.. :)
oprava byla podívat .. :) a dále oprava tak 70% obyvatel je pro Rusko, kdy pokud někdo pro Ukrajinu tak pro takovou jaká byla v roce 2013.. :)
to Kubiš, "11 hlasů proti (Arménie, Bělorusko, Bolívie, Kuba, Nikaragua, Severní Korea, Rusko, Súdán, Sýrie, Venezuela a Zimbabwe).... Skvělá partička :-)" Hezký seznam. ...Zobrazit celý příspěvek
to Kubiš,
"11 hlasů proti (Arménie, Bělorusko, Bolívie, Kuba, Nikaragua, Severní Korea, Rusko, Súdán, Sýrie, Venezuela a Zimbabwe).... Skvělá partička :-)"
Hezký seznam. Skutečnými spojenci Ruska nejsou BRICS, Čína, Turecko, atd. Ale partička pofiderních diktatur, co neuživí vlastní obyvatelstvo.Skrýt celý příspěvek
Víš holoubku, Rusko dříve či později hospodářsky a sociálně zkrachuje a pak se rozpadne. Všechna okupovaná území se vrátí právoplatným majitelům. To platí pro Královec, Podněstří, ...Zobrazit celý příspěvek
Víš holoubku, Rusko dříve či později hospodářsky a sociálně zkrachuje a pak se rozpadne. Všechna okupovaná území se vrátí právoplatným majitelům. To platí pro Královec, Podněstří, Abcházii, Jižní Osetii, Krym i Donbas. Můžeš si řvát jak chceš, nic na tom nezměníš. Rusko má svoji zkázu zakódovanou v genech.Skrýt celý příspěvek
Je příliš brzy cokoliv hodnotit a rozlišit co je PR a co je jedna vlaštovka, která jaro nedělá. Podobných vyhlášení ze strany Ukrajinců jsem již slyšel spousty, špičkové tanky, ...Zobrazit celý příspěvek
Je příliš brzy cokoliv hodnotit a rozlišit co je PR a co je jedna vlaštovka, která jaro nedělá. Podobných vyhlášení ze strany Ukrajinců jsem již slyšel spousty, špičkové tanky, špičkové modernizace letecké techniky, skvělá produkce transportních letadel a... nic. Nemají výrobní kapacity, kvalifikovaný personál ani prašule. Mají jen hadry věnované Kanadou a prastaré kalachy na špagátě, nepříliš motivované brance, kteří se své čestné vlastenecké povinnosti hledí vyhnout. Osobně na nějakou masovou produkci sofistikované výzbroje na Ukrajině nevěřím, nemají nikoho, kdo by financoval a sami jsou s prachama na huntě. Rusové to vědí taky a tak z nich místo hrůzy můžou mít tak jedině srandu.Skrýt celý příspěvek
Mají aspoň plno pracovních utečenců. Třeba u nás v Praze v MHD, nebo v parku je slyšet víc ukrajinština, než čeština
Mají aspoň plno pracovních utečenců. Třeba u nás v Praze v MHD, nebo v parku je slyšet víc ukrajinština, než čeština
Volá sa to ekonomický migrant ....
Žeby niekto zabudol na vlastnú históriu pracovnej migrácie najskôr do Nemecka, Rakúska, neskôr do Anglicka, Írska ? : )Volá sa to ekonomický migrant ....
Žeby niekto zabudol na vlastnú históriu pracovnej migrácie najskôr do Nemecka, Rakúska, neskôr do Anglicka, Írska ? : )nevím o tom, že by odcházely miliony Čechů do zahraničí, spíš to dneska platí na Slováky, tady na východní Moravě je přeslovákováno
nevím o tom, že by odcházely miliony Čechů do zahraničí, spíš to dneska platí na Slováky, tady na východní Moravě je přeslovákováno
V Blave je plno Čechov, u nás vo firme ich tiež dosť robí .... v Londýne či Dubline je určite viac Čechov ako Slovákov ... Ekonomická migrácia Čechov bola v histórii tiež dosť ...Zobrazit celý příspěvek
V Blave je plno Čechov, u nás vo firme ich tiež dosť robí .... v Londýne či Dubline je určite viac Čechov ako Slovákov ...
Ekonomická migrácia Čechov bola v histórii tiež dosť veľká .... rodákov máte všade.... len treba vystrčiť nos z chalúpky ...Skrýt celý příspěvek
Sranda ja akurát takýto komentár ... Čo sa týka financovania ... Ukrajine výrazne zvýšila svoj rozpočet na armádu, spolupracuje i s bohatými štátmi (Čína, Saudská Arábia), mnoho ...Zobrazit celý příspěvek
Sranda ja akurát takýto komentár ...
Čo sa týka financovania ... Ukrajine výrazne zvýšila svoj rozpočet na armádu, spolupracuje i s bohatými štátmi (Čína, Saudská Arábia), mnoho štátov si tam dáva repasovať svoju leteckú techniku ...
Čo sa týka "nepríliš motivovaných brancov" , tak toto čuduj sa svete poznajú i v Rusku .... akurát sa tým samozrejme nechvália. ale mnohí mladí Rusi po "turistike" na Ukrajine dva krát netúžia, lebo dosť ich predchodcov tam utrpelo "úraz" ...
Ukrajina je samozrejme svojou "úrovňou" celkovo pozadu .... ale to je i Rusko .... a na rozdiel od Ruska sa musí Ukrajina snažiť, lebo svoj "bordel" nemôže sanovať z petrodolárov ....
Treba si spomenúť, že i Rusko bolo na tom dosť zúfalo v zbrojnom priemysle ... najskôr ich zachraňoval export, po roku 2005 vysoká cena ropy ...Skrýt celý příspěvekSlužba ruských záklaďáků na vzbouřených územích na východě Ukrajiny je takový tradiční Porošenkův mýtus, donekonečna opakovaný NATIstickou propagandistickou mašinérií. Není ...Zobrazit celý příspěvek
Služba ruských záklaďáků na vzbouřených územích na východě Ukrajiny je takový tradiční Porošenkův mýtus, donekonečna opakovaný NATIstickou propagandistickou mašinérií. Není logické, aby tam Rusové nasazovali pravidelnou armádu, když mají Wágnerovce a nebo podobné soukromé armády. Což je po právní stránce jiná káva. A to ještě možná, nikdo ve skutečnosti nic neví, jen blafe a poukazuje na výstupy, které vyhovují jeho názorové orientaci.Skrýt celý příspěvek
Isto .. ruská armád poslala svoju najmodernejšiu techniku za milióny dolárov (T-72B3, Pancir) najakým "wagnerovcom" .... Netreba veriť žiadnej propagande ... stačí si pozrieť čo ...Zobrazit celý příspěvek
Isto .. ruská armád poslala svoju najmodernejšiu techniku za milióny dolárov (T-72B3, Pancir) najakým "wagnerovcom" ....
Netreba veriť žiadnej propagande ... stačí si pozrieť čo sa x-krát zverejnilo na nete, kto to zverejnil a hlavne si vytiahnuť hlavu z piesku : )Skrýt celý příspěvekFurt o tom tanku píšou Ukropové a jejich fanklub, nikdo jiný. Ani ho fyzicky nemají, je to jeden z mnoha banderovských mýtů, nepříliš kvalitně důkazy podložený. Prý ho ukořistili, ...Zobrazit celý příspěvek
Furt o tom tanku píšou Ukropové a jejich fanklub, nikdo jiný. Ani ho fyzicky nemají, je to jeden z mnoha banderovských mýtů, nepříliš kvalitně důkazy podložený. Prý ho ukořistili, pak nasadili, následně zase ztratili... Čert tomu věř.Skrýt celý příspěvek
Astore ty ses nekde nekolik let zapomel, dyt ten tank nafilmoval Graham Phillips v Debalceve....samozrejme, nafilmoval ho omylem i s Rusakama. :D
Astore ty ses nekde nekolik let zapomel, dyt ten tank nafilmoval Graham Phillips v Debalceve....samozrejme, nafilmoval ho omylem i s Rusakama. :D
Tak veselou zabavu astore :D
https://www.youtube.com/watch?...Tak veselou zabavu astore :D
https://www.youtube.com/watch?...Ruleta No a co? To jako je důkaz nasazení ruských T-72 B3? Ty je rozpoznáš? Většina populace ne, já jsem na tom podobně a tak nám může každý nakukat co chce. Pro mě to není důkaz, ...Zobrazit celý příspěvek
Ruleta
No a co? To jako je důkaz nasazení ruských T-72 B3? Ty je rozpoznáš? Většina populace ne, já jsem na tom podobně a tak nám může každý nakukat co chce. Pro mě to není důkaz, může to být od falza po nějaký mezityp.Skrýt celý příspěvekastor Väčšinu záberov modernej ruskej techniky ruskej armády na Ukrajine zverejnili sami Rusi : ) T-72B3 dokonca i s interiérom, takže tam nie je čo riešiť ...Zobrazit celý příspěvek
astor
Väčšinu záberov modernej ruskej techniky ruskej armády na Ukrajine zverejnili sami Rusi : ) T-72B3 dokonca i s interiérom, takže tam nie je čo riešiť ....
https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek
astor nebud za hlupaka. Ano vacsina ludi T72B3M nerozozna. Ale zaberie ti tak 10 minut prace s Googlom, aby si si zistil ktore detaily su urcujuce. A ako ti bolo povedane, ...Zobrazit celý příspěvek
astor
nebud za hlupaka. Ano vacsina ludi T72B3M nerozozna. Ale zaberie ti tak 10 minut prace s Googlom, aby si si zistil ktore detaily su urcujuce. A ako ti bolo povedane, avcsinu tych zberov natocili a zverejnili samotny separatisti ci priamo ruske televizie.
Apropo, mas pravdu. Rusky vojaci tam nasadeny nie su. Kazdy jeden podpise papier so ziadostou na vystupenie z armady ktory sa v rusku ulozi. Zoberie si z armady techniku na ktorej sluzi (zaujimave vysluhove) a ide na ukrajinu. Ak by ho zajali ci mrtvola padla do Ukrajinských ruk vytiahne sa dokument o vystupeni z armadny "aha, on nie je v armade". Ak sa vrati v poriadku je papier skartovany.Skrýt celý příspěvekJenže Astor si plete AN s Novinkami. Má toho tolik, že už neví kam zrovna píše. Zbraním sice nerozumí, ale v politice má jasno. Když se píše Ukrajina, tak se k ní přidává ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže Astor si plete AN s Novinkami. Má toho tolik, že už neví kam zrovna píše.
Zbraním sice nerozumí, ale v politice má jasno. Když se píše Ukrajina, tak se k ní přidává banderovská :-)Skrýt celý příspěvekZnal jsem jednu věštkyni v Hranicích, jmenovala se Džuňa. Dokázala z kávové sedliny odhadnout spoustu věcí, jesli se okotí kočka, jestli dostanu kopky od své tehdejší přítelkyně... ...Zobrazit celý příspěvek
Znal jsem jednu věštkyni v Hranicích, jmenovala se Džuňa. Dokázala z kávové sedliny odhadnout spoustu věcí, jesli se okotí kočka, jestli dostanu kopky od své tehdejší přítelkyně... Podobně jsou jsou na tom někteří samozvaní odborníci, kteří podle jedné fotografie či minutového videa dokáží odhadnout začátek ruské ofenzívy na východní frontě, proč se Rusákům ucpávají špuntovky a dokonce co někteří z Rusů měli k snídani a proč . Prostě odborníci. To já, skeptik z principu, před takovými smekám...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...