Nizozemsko dokončilo dodávky bojových vozidel CV90 do Estonska
- 2. 4. 2019
- 80 komentářů
- Jan Grohmann
Estonsko již převzalo všech 44 objednaných ex-nizozemských bojových vozidel pěchoty (BVP) CV9035NL a šest doprovodných pásových vozidel na podvozcích tanků Leopard 1. Společně se samohybnými houfnicemi K9 Thunder budou CV9035NL tvořit hlavní bojovou sílu estonské armády.
Estonsko objednalo použitá nizozemská BVP a doprovodná vozidla na konci roku 2014 za částku 113 milionů euro. Veškerá vozidla před dodáním prošla kompletní údržbou a výměnou dílů (pokud to bylo třeba). Prvních 12 CV9035 a jedno odtahové vozidlo převzala estonská armáda v říjnu 2016.
Všechna dodaná CV9035 patří estonskému průzkumnému praporu (Scoutspataljon) 1. pěší brigády. Kromě toho je prapor (resp. celá brigáda) vybaven kolovými transportéry Sisu XA-180EST, protitankovými komplety Javelin, minomety ráže 120 mm a kulomety ráže 12,7 mm.
V roce 2016 Estonsko z Norska objednalo rovněž 37 podvozků CV90 (bez bojového modulu) za cenu 635 000 euro/ks. Estonsko plánovalo 31 norských CV90 přestavět na velitelská, protivzdušná, protitanková, inženýrská, průzkumná, evakuační a muniční vozidla. Zbývajících šest podvozků bylo vyhrazeno pro lafetaci modulů s minomety ráže 120 mm.
Všechna podpůrná CV90 společně s CV9035 měla sloužit u uvedeného průzkumného praporu. Na přestavbu norských CV90 Estonsko vyčlenilo 30 milionů euro, ale na začátku roku estonské ministerstvo obrany uvedlo, že muselo kvůli „neúplné dokumentaci“ výrobců (zejména ve smyslu nejasných provozních nákladů a provozní podpory) tendr zrušit. V současné době estonské ministerstvo zvažuje další postup s podvozky CV90.
Estonské armádě se bohužel zatím nepodařilo přestavět nakoupené podvozky CV90; větší foto / Ardi Hallismaa, kaitsevägi
CV90 je švédské bojové vozidlo pěchoty vyvinuté v polovině 80. let. Verze CV9035 je druhým exportním modelem společnosti BAE Systems Hägglunds. Prvním uživatelem CV9035 se v roce 2004 stalo právě Nizozemsko. CV9035 je vyzbrojen kanónem ráže 35 mm a jako vůbec první model CV90 také nezávislým panoramatickým pozorovacím senzorem velitele.
V roce 2020 estonskou armádu dále posílí 12 moderních jihokorejských samohybných houfnic K9 Thunder ráže 155 mm za 48 milionů euro. Jedná se o mírně používané houfnice ‒ první dorazí do Estonska na konci roku 2020. Houfnice zamíří k estonskému dělostřeleckému praporu (Suurtükiväepataljon) 1. pěší brigády.
V současnosti je prapor vybaven taženými houfnicemi H63 (sovětské D30; 122 mm) z Finska a především FH-70 (155 mm) z Německa. Do budoucna se plánuje pořízení dalších 12 samohybných houfnic K9 pro druhý dělostřelecký prapor z 2. pěší brigády.
Připomeňme, že hlavní sílu estonských ozbrojených sil tvoří právě 1. a 2. pěší brigáda. Hlavním bojovým dopravním prostředkem těchto brigád jsou kolové obrněnce XA-180EST (estonská modernizace) a XA-188. Estonská armáda nemá tanky (i když se s nákupem v budoucnu počítá) ‒ pro boj s mechanizovanými jednotkami (kromě CV9035) je určená pěchota s protitankovými komplety Milan-2 a zejména s 80 ks odpalovacích kompletů Javelin.
Pro letošní rok rozpočet estonského ministerstva obrany dosáhl 585 milionů euro (15,1 miliardy Kč), což představuje 2,16 % estonského HDP. Na personální výdaje šlo 34 % z rozpočtu, na investice 24 % a na ostatní výdaje 42 % z rozpočtu. Nesmíme také zapomenout na dalších 29 milionů dolarů ze zahraniční vojenské pomoci.
Sousední Litva letos na obranu vydá 948 milionů euro (2,01 % HDP), oproti 873 milionům euro v roce 2018 a 724 milionům v roce 2017. Lotyšsko v letošním roce utratí za obranu 636 milionů euro (2 % HDP), v roce 2018 to bylo 576 milionů euro a v roce 2017 449 milionů euro.
Všechny Baltské státy tak vydávají na obranu minimálně 2 % HDP a navíc v příštích letech počítají s dalším růstem vojenských rozpočtů.
Zdroj: Defence-Blog
Související články
Estonsko nakoupí obrněnou techniku z Nizozemska
Estonské obranné sily (Maavägi) projevily zájem o použitá bojová vozidla pěchoty CV90 z přebytků ...
- 09.04.2014
- 31 komentářů
- Jan Grohmann
Estonská bojová vozidla pěchoty CV9035NL
Nizozemská armáda prodala ze svých přebytků Estonsku 44 bojových vozidel pěchoty IFV (Infantry ...
- 06.10.2014
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
THeMIS: Evropský bojový robot z Estonska?
V rámci stálé spolupráce v obranné oblasti PESCO (Permanent Structured Cooperation) evropské státy ...
- 22.08.2018
- 19 komentářů
- Jan Grohmann
MLCPS: 16 000 útočných pušek pro estonskou armádu
Americká firma Lewis Machine & Tool Company (LMT) dodá estonské armádě 16 000 nových útočných ...
- 06.12.2018
- 54 komentářů
- Jan Grohmann
Z čistě technického pohledu, je CV90 pro mě jasnou volbou i pro AČR - je to fakt krásná mašina. Osobně si myslím, že je spíš problém v tom, že BAE má omezené možnosti, jaké nám ...Zobrazit celý příspěvek
Z čistě technického pohledu, je CV90 pro mě jasnou volbou i pro AČR - je to fakt krásná mašina. Osobně si myslím, že je spíš problém v tom, že BAE má omezené možnosti, jaké nám nabídnout technologie. Korba se tak jako tak musí přivést ze Švédska. Postupem času by možná mělo smysl odkupovat použité podvozky od jiných států a kuchtit z nich specializované verze - jak měli v plánu Estonci.Skrýt celý příspěvek
Rase Jsem rád, že změnil názor na CV90. Ohledně technologií s BAE myslím není vůbec špatné. Elektronika je kapitola sama o sobě a přímo na CV90 je zajímavý onen aktivní podvozek. ...Zobrazit celý příspěvek
Rase
Jsem rád, že změnil názor na CV90. Ohledně technologií s BAE myslím není vůbec špatné. Elektronika je kapitola sama o sobě a přímo na CV90 je zajímavý onen aktivní podvozek.
Zaregistroval jsem, že někteří si myslí, že CV90 oproti Lynxu je neperspektivní BVP s omezeným vývojem a upgradem v budoucnu.
Lynx nikdo doposud nezavedl a země původu ho ani nezavede (protože Puma), tak nějaký rozvoj Lynxe se nemusí ani konat či bude osekán na jednoho či dva uživatele. Zde záleží, jak významní uživatelé to budou či nikoliv. Dále Lynx nejspíš nebude plně dokončen a vlastně se jedná stále o prototyp. Samotná Puma i přes deklaraci ukončení všeho možného má i přes to mnoho problémů.
CV90 má základ již sice někde pomalu v osmdesátých letech, ale je neustále zdokonalován, vylepšován a také ho užívá 7 evropských armád.Skrýt celý příspěvekTak vady CV90 patrne pretrvavaji, ale z toho co zbylo je nejmensi a tak nejak ma nejvic kladu. Nebo z druhe strany, zbyli uchazeci maji vic problemu nebo otazniku. Docela bych rad ...Zobrazit celý příspěvek
Tak vady CV90 patrne pretrvavaji, ale z toho co zbylo je nejmensi a tak nejak ma nejvic kladu. Nebo z druhe strany, zbyli uchazeci maji vic problemu nebo otazniku. Docela bych rad videl CV90 s vezi Lance, to by mohlo byt dost zajimave.Skrýt celý příspěvek
Pořád mi přijde, že brát jako přednost že je něco staré a vyzkoušené oproti novým konceptum, jako nelogická věc..kde jinde nez v armade to takhle funguje? koupi si někdo 2 roky ...Zobrazit celý příspěvek
Pořád mi přijde, že brát jako přednost že je něco staré a vyzkoušené oproti novým konceptum, jako nelogická věc..kde jinde nez v armade to takhle funguje? koupi si někdo 2 roky stary provereny telefon nebo výběhový model při koupi nového auta? stejne jako v dnešních mírových dobách davat jako podminku bojem proverený stroj..to by v Přáslavicích mohli očekávat znovuotevření vyrobní linky na Tigry. tyhle podmínky jsou umele dodávane s slouzi jen k tomu aby se "zařídilo" aby vyhral ten kterej je jiz předem vybrany a cela soutěž je jen na oko..CV90 proste starý koncept je. Pokud nám jde o převod technologii a vyroby..tak stejne u Lynxe ten vývoj a modernizaci budem delat mi a ne Nemci. Proste to jen vidim jinak tak to berte jako oponetní názor na věc :)
Já třeba výhodu u nemeckych vozů vidím v provázanosti průmyslu a blízkosti servisních center a podpory..treba v autolandu je ta přeshraniční vymena dílů a součástek astronomická..stejne by mohli nekteré firmy dodávat díly do nemecka i pro bvp. Vetšinu ND si troufam ríci zvladnou vyrobit i v ČR kvalitní obráběcí a vyrobní stroje ma plno firem i v čr..staci zadat zakázky a výkresy.Skrýt celý příspěvekSouhlasím, každá mince má rub i líc. Pokud koupíme CV90, tak budeme jen dalším provozovatelem známého vozidla. Pokud jde o Lynx, tak bude hodně záležet na smlouvě, ale nedivil bych ...Zobrazit celý příspěvek
Souhlasím, každá mince má rub i líc. Pokud koupíme CV90, tak budeme jen dalším provozovatelem známého vozidla. Pokud jde o Lynx, tak bude hodně záležet na smlouvě, ale nedivil bych se, kdyby nám Rheinmetall prodal výrobní práva, ať již pro Evropu, nebo globálně pokud nevyjde tendr v austrálii. Pak si ale poneseme riziko za dovývoj atd.
Možnosti jsou různé, osobně si umím představit u AČR každé z nabízených vozidel a v různých konfiguracích. Spíš jde o to, jak budou vozidla vybavená (jak moc se bude škudlit), kdy bude zahájena výroba a jaké budou výhody pro tuzemský průmysl.Skrýt celý příspěvekCo jsem se zatím dočetl Tak údajně v požadavcích má být 11 členů posadky a osadková věž. Čili Puma mimo hru. A když vezmu dřívější armádní požadavek na zavedeny stroj, jsou dva ...Zobrazit celý příspěvek
Co jsem se zatím dočetl Tak údajně v požadavcích má být 11 členů posadky a osadková věž. Čili Puma mimo hru. A když vezmu dřívější armádní požadavek na zavedeny stroj, jsou dva finalisti jasní... Já bych se nezlobil a třeba Ajax (Ascod42a) s ct40 a osadkovou věžíby mohl byt slušný stroj..Mimochodem do vývoje šla 42 ve stejný čas jako Puma...Skrýt celý příspěvek
Aj Bushmaster je draha sranda. Na palbe.cz je zavesena info, kolko by stalo OSSR nakup dostatocnej zasoby municie na 30 dni intenzivnych bojov, keby vsetky 2A42 mali byt nahradene ...Zobrazit celý příspěvek
Aj Bushmaster je draha sranda.
Na palbe.cz je zavesena info, kolko by stalo OSSR nakup dostatocnej zasoby municie na 30 dni intenzivnych bojov, keby vsetky 2A42 mali byt nahradene Mk44. Data boli vytiahnute zo zverejnenych zmluv AČR a OSSR.
Pri BOV8x8 bola cena 400mil.€ a pri buducich modernych BVP to bolo 600mil€.
Cize 1mld€ len za municiu.Skrýt celý příspěvekRacionální je nato 30, ale člověk se může zasnít. A vzhledem k tomu jak probíhají výběrovky nemusí být o překvapení nouze :-) Vždyť kdo by to nedávno řekl, že se Zeman za neco ...Zobrazit celý příspěvek
Racionální je nato 30, ale člověk se může zasnít. A vzhledem k tomu jak probíhají výběrovky nemusí být o překvapení nouze :-) Vždyť kdo by to nedávno řekl, že se Zeman za neco omluví, Klause vyhodí z ODS , nebo že Fico skončí ;-)Skrýt celý příspěvek
"kde jinde nez v armade to takhle funguje?" Všude... akorát po vás bězně nikdo nechce abyste si ´koupil třeba auto které existuje pouze v jednom prototypu. Stejně tak běžně v ...Zobrazit celý příspěvek
"kde jinde nez v armade to takhle funguje?" Všude... akorát po vás bězně nikdo nechce abyste si ´koupil třeba auto které existuje pouze v jednom prototypu. Stejně tak běžně v životě uznáváme že Superb 3. generace není staré, překonané auto, ač se Superb vyrábí 18 let. A samozdřejmě kdyby dnes někdo přišel a řekl můžete si vybrat - příštích 30 let budete mít Superb 4. generace nebo XYZ 1. generace tak si každý normální člověk řekne že Superb je sázka na jistotu a XYZ může být sice lepší, ale pokud neni závratně lepší tak nemá smysl riskovat.
Mimochodem "starý koncept" a "nový koncept" - CV90 rozhoně není nějakým představitelem "starého konceptu". Žádný "nový koncept" neexistuje, vozidla prošla určitou evolucí, ale k žádnému skoku, který by CV90 nemohlo zvládnout, nedošlo.Skrýt celý příspěvekjuhelak Ehm, myslím, že vám nějak uniklo, že CV90 neustále prochází evolucí (modernizací) a pokud ho opravdu koupíme, tak se bude jednat o modernější BVP, než pořizovali ostatní ...Zobrazit celý příspěvek
juhelak
Ehm, myslím, že vám nějak uniklo, že CV90 neustále prochází evolucí (modernizací) a pokud ho opravdu koupíme, tak se bude jednat o modernější BVP, než pořizovali ostatní země. ¨
Jen pro zajímavost, docela by mě zajímalo jaký je hlavní rozdíl mezi CV90 a Lynxem. Myslím v konceptu jak píšete.
Ptám se proto, protože mám jisté pochyby jestli víte o čem píšete.Skrýt celý příspěvekJa nepsal ze Lynx je novy nebo jiny koncept. Jen ze CV90 je desítky let stary a jiz prosel několika evolucemi. Další modernizacni potencial osobne nevidim tak velky jako u Lynxe. ...Zobrazit celý příspěvek
Ja nepsal ze Lynx je novy nebo jiny koncept. Jen ze CV90 je desítky let stary a jiz prosel několika evolucemi. Další modernizacni potencial osobne nevidim tak velky jako u Lynxe. Jak sem psal tak jako plus oproti CV90 vidim i provázanost a blizkost ČR a Nemecka a potencial a prostředky na vývoj oproti Švedsku.
Tak na jednu stranu se tu píše ze je to neozkousený prototyp, na druhou stranu zas že koncepce je stejná a vlastně je to jen evoluce marderu. Spis se zacinam ztrácet v tech argumentech proti nemu. A ano máte pravdu zadne BVP sem nevyráběl a ani nevyvíjel.Skrýt celý příspěvekJeště muzu poukázat ze ten váš první odstavec by se dal srovnat i s nákupem Panduru pro ACR. lehka paralela by tam byla a kde je nás pandur ve srovnani ted. Btw neberte to tak ...Zobrazit celý příspěvek
Ještě muzu poukázat ze ten váš první odstavec by se dal srovnat i s nákupem Panduru pro ACR. lehka paralela by tam byla a kde je nás pandur ve srovnani ted.
Btw neberte to tak konfrontačně. Já se tu stejne nebudu s nekyam hadat a prit se o tom kdo je chytrejsi a ma vetsi pravdu. o tom ta diskuze není.Skrýt celý příspěvek
A myslis ze to danovy poplatnik ČR rozdycha, ze Estonsko kupilo 44ks CV90 za 113mil€ a vy 210 za 2 milardy €?
Pre nich bude CV90 ako CV90.A myslis ze to danovy poplatnik ČR rozdycha, ze Estonsko kupilo 44ks CV90 za 113mil€ a vy 210 za 2 milardy €?
Pre nich bude CV90 ako CV90.O tom ani v nejmenším nepochybuju .)) 2,5 mil za kus je cena opravdu skvělá, všechna vozidla prošla "repasí", a byť životnost nikdy nebude jako u nových, mělo pořízení smysl. ...Zobrazit celý příspěvek
O tom ani v nejmenším nepochybuju .))
2,5 mil za kus je cena opravdu skvělá, všechna vozidla prošla "repasí", a byť životnost nikdy nebude jako u nových, mělo pořízení smysl. Přeci jen je čtvrtinová než co zaplatíme my :-D
Problém je v tom, že 210 ojetých CV90 se sehnat nedá, tak musíme pořídit nová. Takové Slovensko by se ale mohlo v pohodě inspirovat u Baltských zemí. Když si vezmeme kolik poptávají kolových transportérů, tak pásáků budou chtít nejspíš stejný počet.Skrýt celý příspěvekSlovensko chce klasicku tazku brigadu 3+1 mechanizovane prapory + tankovy. K tomu zdravotnicku odsunovu techniku, vyprostovaciu a zenijnu techniku. Cize asi 100-110 podvozkov. V ...Zobrazit celý příspěvek
Slovensko chce klasicku tazku brigadu 3+1 mechanizovane prapory + tankovy.
K tomu zdravotnicku odsunovu techniku, vyprostovaciu a zenijnu techniku. Cize asi 100-110 podvozkov. V programe je na to vyclenenych asi 950mil €, pricom u nas je to cena cisto za nakup, bez zivotneho cyklu. Aspon zatial sa tak nakupovalo, servis sa obstarava zvlast z penazi urcenych na prevadzku, nie modernizaciu.
Stredna bude zrejme 2+1 mechanizovane 8x8 + motorizovana 4x4.
Vzhladom na to, ze si na akykolvek podvozok budeme osadzat Turru (cast je uz aj nakupena) tak by nakup podvozkov bez vezi mal zmysel. Otazna je len odolnost starsich ppdvozkov, ci dosahuje pozadovany stanag L5, aby sa mohla tazka brigada certifikovat pre NATO.Skrýt celý příspěvekSemtam: " V rámci konzultácií s hodnotiacim tímom NATO bola vysvetlená postupnosť dosiahnutia cieľovej podoby bojového segmentu pozemných síl a súčasne ťažkej mechanizovanej ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam:
"
V rámci konzultácií s hodnotiacim tímom NATO bola vysvetlená postupnosť dosiahnutia cieľovej podoby bojového segmentu pozemných síl a súčasne ťažkej mechanizovanej brigády podľa požiadaviek Aliancie. V prvej fáze bude postupne doplnený a následne prezbrojený jeden delostrelecký oddiel ZUZANAmi 2. Zastarané BVP 1 budú nahradené bojovými obrnenými vozidlami 8x8. Do roku 2024 bude postavený tankový prápor na báze T-72 po čiastočnej modernizácii a predĺžením technického života. Následne po roku 2025 je plánovaná akvizícia tankov štvrtej generácie. Po roku 2024 sa BVP 2 obmenia v súlade s Dlhodobým plánom rozvoja modernými bojovými pásovými vozidlami. Štruktúra ťažkej mechanizovanej brigády v zmysle požiadaviek NATO a ďalších úloh vyplývajúcich zo záväzkov NATO"
Info web MOSRSkrýt celý příspěvekTo Flader, 04.04.2019, 17.11 Mne sa osobne najviac páči CV90, slále má čo ponúknuť, modernizačný potenciál tu stále je. Neviem, či by bolo dobré naň dávať Turru 30, mne sa páči s ...Zobrazit celý příspěvek
To Flader, 04.04.2019, 17.11
Mne sa osobne najviac páči CV90, slále má čo ponúknuť, modernizačný potenciál tu stále je. Neviem, či by bolo dobré naň dávať Turru 30, mne sa páči s tou vežou, čo má aktuálne. Osvedčený, odladený stroj slúžiaci vo viacerých armádach v Európe. Verzia Mk4 má najnovšie vybavenie, pojme dostatočný počet ľudí, myslím, že by to bol dobrý "kauf". Ale je tu to "ale", možno bude v roku 2024 už niečo novšie a možno iná politická situácia a priority sa zmenia.Skrýt celý příspěvek
Zdaravím Rasy, nevím zaslechl jsem že AČR trvá na “větším” BVP a osádkové věži, no co dodat... nevěřím že někdo zodpovědný za specifikace zakázek na MO je opravdu kompetentní ...Zobrazit celý příspěvek
Zdaravím Rasy, nevím zaslechl jsem že AČR trvá na “větším” BVP a osádkové věži, no co dodat... nevěřím že někdo zodpovědný za specifikace zakázek na MO je opravdu kompetentní profesně i vzděláním .....
Stále však zůstává Lynx mne by opravdu zajímala jak by dopadla spolupráce zbrojních průmyslů ČR a DE, plus Lynx je opravdu nová mašina s klady i zápory , nic proti CV 90 ale zajímalo by mne proč jste změnil názor?
Semtam ano nový stroj má i nevýhody naopak má spoustu výhod...
Jinak jen poznámka, na aktivních tlumičích CV 90 není nic zajímavého, zajímavé jsou vyměnitelné pojezdové moduly s hydropneumatickým podvozkem a integrovanými nádržemi všech hořlavých kapalin vně pancéřovanou schránku pro posádku a výsadek;)Skrýt celý příspěvek
Nedá mi nereagovať na množiace sa príspevky v ktorých jedna či druhá strana obviňuje oponentov z trollingu. Každý z nás má nejaký svetonázor, svoje ideály či predstavy ale to ...Zobrazit celý příspěvek
Nedá mi nereagovať na množiace sa príspevky v ktorých jedna či druhá strana obviňuje oponentov z trollingu. Každý z nás má nejaký svetonázor, svoje ideály či predstavy ale to nedáva nikomu právo aby písal vyslovené bludy. Za posledných pár dní som sa na rôznych diskusiách "dozvedel", že Ukrajinu okupujú USA lebo tam našli obrovské nálezisko plutónia (plutonium je umelo pripravený prvok a v prírode sa nevyskytuje). Tiež som sa dozvedel, že skutočným dôvodom návštevy TU-160 vo Venezuele je, že tam doviezlo systém PVO S-300 (škoda vysvetľovať). Každý môže mať teda nejaký názor ale nepíšte tu bludy ktoré sú v rovine sci-fi len preto, že sa vám taká predstava páči lebo tieto bludy potom preberú ďalší hlupáci ktorí to potom širia ďalej. A potom prečo táto civilizácie hlúpne...Skrýt celý příspěvek
Miroslav Problém je ten, že diskuze ovládli primitivové. Podívej se několik let zpátky na diskuze AN a uvidíš, že úroveň diskuzí je úplně někde jinde. Kvalitní diskutující byli ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
Problém je ten, že diskuze ovládli primitivové. Podívej se několik let zpátky na diskuze AN a uvidíš, že úroveň diskuzí je úplně někde jinde. Kvalitní diskutující byli vytlačeni a prostor zabrali primitivové a různí lháři, atd.
Vím, že teď naseru hodně lidí, ale logik, givicz, GlobeElement, astor, Jakub2 a jim podobní vytvářejí debilní hádky v diskuzích, často nesouvisející s tématem, vytvářejí flame a většinou se nějakým podvodným způsobem snaží propagovat svůj světonázor. Podívej se na tuhle diskuzi a je hned jasné, kdo tu trolí a ničí diskuzi a kdo píšu k tématu. A nemusíš psát, že si se dozvěděl o nějakém plutoniu na Ukrajině. Tady magorů máme víc než dost.Skrýt celý příspěvekAk mám pravdu povedať tak už som z toho psychicky unavený. Internet mám doma 17 rokov. Vždy sa objavovali evergreeny ako Elvis žije, američania neboli na Mesiaci či Hitler žije v ...Zobrazit celý příspěvek
Ak mám pravdu povedať tak už som z toho psychicky unavený. Internet mám doma 17 rokov. Vždy sa objavovali evergreeny ako Elvis žije, američania neboli na Mesiaci či Hitler žije v Argentíne. Ale v posledných dvoch rokoch sa internetom začali šíriť úplne nezmysly ktoré sú ľahko overiteľné a logicky nemožné. Ja neviem či táto civilizácia začala naozaj rapídne hlúpuť alebo ide o nejaký organizovaný systém dezinformácie. Mimochodom, ten príspevok o tom nálezisku plutónia mal 54 plusiek a len 3 mínusky. Čo si má normálny človek o tom myslieť?Skrýt celý příspěvek
Poslední 2 roky? To si pamatujete dost málo, já tyhle legrácky na mainstreamových portálech v diskusích vídám často nejméně 10 let. Už dávno nejde o zprávy a infromace, ale o ...Zobrazit celý příspěvek
Poslední 2 roky? To si pamatujete dost málo, já tyhle legrácky na mainstreamových portálech v diskusích vídám často nejméně 10 let.
Už dávno nejde o zprávy a infromace, ale o zábavu. Taky proto se tomu říká infotainment. Co na tom, že to je lež/nesmysl/krawina, hlavně že je to "zábava"!Skrýt celý příspěvekPosledných pár rokov sa to zintenzívnílo. Možno je to aj viac rokov ale čas nie je mojím pánom. Ja už som zabudol aj na Vianoce či vlastné narodeniny. Ako srandičky si robí a robil ...Zobrazit celý příspěvek
Posledných pár rokov sa to zintenzívnílo. Možno je to aj viac rokov ale čas nie je mojím pánom. Ja už som zabudol aj na Vianoce či vlastné narodeniny. Ako srandičky si robí a robil na internete kadekto ale toto čo sa deje v poslednom čase už prekročilo všetky medze. Zem je plochá, pyramídy v Egypte postavili Slováci (taký článok naozaj existuje), ruská princezná má 800 miliónov rokov, chemtrails a jeho potláčanie pomocou vareného octu a podobné sprostosti. Začínam mať pocit, že som sa ocitol v nejakej šialenej dobeSkrýt celý příspěvek
Miroslav: Americký prezident John Quincy Adams organizoval výpravu do stredu Zeme aby nadviazal obchodné styky s tamojšími obyvateľmi, no jeho nástupca Andrew Jackson projekt ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: Americký prezident John Quincy Adams organizoval výpravu do stredu Zeme aby nadviazal obchodné styky s tamojšími obyvateľmi, no jeho nástupca Andrew Jackson projekt zrušil so zdôvodnením, že každý predsa vie, že Zem nie je dutá, ale plochá. :-D To sú proste evergreeny, ktoré boli a budú, lebo to ľudia majú radi.
Skutočne desivý je trend vykrádania téz Himmlerovho Ahnenerbe, kde je akurát "nordická rasa" nahradená Slovanmi, pričom dnešný výklad dejín je židovské sprisahanie. Takmer som padol na zadok, keď jedna moja ruská známa propagovala na FB rehabilitáciu symbolu SS, lebo je to vraj "praslovanský znak" pre jednotku akejsi nadsvetelnej rýchlosti.Skrýt celý příspěvek
Miroslav Tak to prosím řeš na té stránce a ne tady. Nedávno, tu někdo psal, že Rusko v rámci NATO hází všechny do jednoho pytle počet laiků a dislaiků byl obdobný. Přitom to je ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
Tak to prosím řeš na té stránce a ne tady. Nedávno, tu někdo psal, že Rusko v rámci NATO hází všechny do jednoho pytle počet laiků a dislaiků byl obdobný. Přitom to je tak lehce vyvratitelná lež, mnohem snáze, než Hitler v Argentině...
Jednou, je to už dávno, mě hodně zamrzelo, to, když někdo napsal, že L-410NG má horší provozní parametry (dolet, hmotnost nákladu) než původní L-410 a že je to další sračka a také získal mrtě laiků.
Podle mě ten, kdo kope za zájmy cizí země na úkor své vlastní je obyčejnej zmrd. Nedávno jsou koukal na diskuze na jednom finském webu a bylo zajímavé vidět, když diskutovali o náhradě F-18, že jim tam chyběli zmrdečci, co by propagovali éro dle země původu. Naopak docela obstojně to tam rozebírali. To u nás by se nestalo, hned se to tu vyrojí politruky a troly, kteří hájí techniku dle země původu a jaká země ho má většího.Skrýt celý příspěveksemtam Už v minulé diskuzi jsem vám psal ať si nehrajete na posledního spravedlivého. Vy máte nějaký pohled na svět, já ho nám zase naprosto jiný. Ovšem vy máte neodbytnou touhu ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
Už v minulé diskuzi jsem vám psal ať si nehrajete na posledního spravedlivého. Vy máte nějaký pohled na svět, já ho nám zase naprosto jiný. Ovšem vy máte neodbytnou touhu ostatní poučovat že pouze ten váš pohled je ten nejsprávnější a nejobjektivnější.
Souhlasím s tím že kdo nekope za zájmy své země je zmrd, ale na konkrétních jménech by jsme se asi těžko shodli.Skrýt celý příspěvekScotty Nevím proč si myslíte, že se považuji za posledního spravedlivého. Asi vám trošku unikla pointa, nebavili jsme se o světonázoru, ale o tom, jak někteří jedinci se neštítí ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Nevím proč si myslíte, že se považuji za posledního spravedlivého. Asi vám trošku unikla pointa, nebavili jsme se o světonázoru, ale o tom, jak někteří jedinci se neštítí použít k prosazení svých názorů hoaxy i poměrně jednoduše vyvratitelné.Skrýt celý příspěvek
Tak działają "rosyjskie trolle" - w praktyce. Czy "modernizacja armii" w państwach bałtyckich jest taka racjonalna? Cóż Z jednej strony tak. Szczególnie zakupy Łotyszy używane (i ...Zobrazit celý příspěvek
Tak działają "rosyjskie trolle" - w praktyce.
Czy "modernizacja armii" w państwach bałtyckich jest taka racjonalna? Cóż
Z jednej strony tak.
Szczególnie zakupy Łotyszy używane (i modernizowane przy zakupie) pojazdy CVR(t) i haubic M109A5O
I Estończyków - CV90 oraz używane K9
Tak te zakupy realnie wzmacniają sile ognia - przy niewielkich kosztach.
Co innego Litwa - zakup Boxera miał charakter polityczny.
Tyle że wszystkie te zakupy mają na celu stworzenie sił "interoperacyjnych" z wojskami NATO.
Czy budowa wojsk zmechanizowanych powinna być priorytetem dla państw które dotąd w zasadnie takich sil nie miały?
Czy może jednak zakup np. systemów SHORAD, nowoczesnych systemów przeciwpancernych?
To nie jest takie "proste" pytanieSkrýt celý příspěvek
Estonsko v rámci své armády ve mě budí údiv hlavně při srovnání s námi. Líbí se mi, že nikdy nepodlehli módním trendům ve smyslu expedičních sil na kolech, apod. Tanky, BVP, ...Zobrazit celý příspěvek
Estonsko v rámci své armády ve mě budí údiv hlavně při srovnání s námi. Líbí se mi, že nikdy nepodlehli módním trendům ve smyslu expedičních sil na kolech, apod.
Tanky, BVP, děla, PVO a letectvo mají ve svých plánech či minimálně ambicích snad od začítku fungování jejich sil v 90. letech. Lotyšsko a Litva byli/jsou oproti Estonsku mnohem zdrženlivější
Dále se musí také připomenout jejich flexibilita a tah na bránu ohledně pořizování techniky. Drtivá většina jejich výzbroje jsou zbraně z druhé ruky a také se nebojí spolupráce ohledně pořizování "nové" techniky s dalšími zeměmi (Finsko).
S naprosto minimálním celkovým rozpočtem na armádu, dokázal tento miliónový národ vytvořit sílu, kterou snad nikdo od něj neočekával.
Dalším plusem je třeba zmínit pragmatismus a to v případě nákupu D-30 z Finska. Tato 122mm houfnice svoji ráží nezapadá do standardů NATO, ale cena a efektivita převážila tento standard.
Kdyby jsme mi měli lidi na MO lidi jako mají ve Finsku na MO, tak naše armáda vypadá diametrálně odlišně.Skrýt celý příspěvekJedná se o další důkaz agresivní politiky amerických jestřábů, kteří vyzbrojováním islamistů a separatistů v odštěpeneckých ruských državách touží připravit Rusko o historická ...Zobrazit celý příspěvek
Jedná se o další důkaz agresivní politiky amerických jestřábů, kteří vyzbrojováním islamistů a separatistů v odštěpeneckých ruských državách touží připravit Rusko o historická území a zvyšují napětí a tím i riziko zničující atomové války.
Přestože všichni američtí prezidenti místopřísežně prohlásili, že NATO se nebude rozšiřovat do zemí Varšavské smlouvy a na území Ruska, dočasně považovaném za nezávislé státy, nebudou žádní vojáci NATO, v Estonské, Litevské i Lotyšské sovětské socialistické republice se prokazatelně vojáci NATO vyskytují a někteří jsou i ozbrojení, zejména ti estonské, litevské a lotyšské národnosti. Nehledě na fakt, že ve všech těchto zemích jsou vojenské základny, ubytovny, hotely a restaurace, které by mohly sloužit vojskům NATO.
Je to v ostrém protikladu k mírové politice Ruska, které na území těchto svých gubernií žádné oficiální vojenské základny nemá a pokud imperialistické špionážní satelity USSA nezačnou toto území snímkovat, ani mít nebude. Přestože na to má nezpochybnitelné právo, protože, jak správně řekl Ivan Hrozný, je nespravedlivé, aby v ústí ruských řek ovládaly nějaké samozvané cizí státy.Skrýt celý příspěvekJo srandičky. Ale za chvíli se tu vyrojí semtam, givicz a další a ti nám to vysvětlí politicky! :-)
Jo srandičky. Ale za chvíli se tu vyrojí semtam, givicz a další a ti nám to vysvětlí politicky! :-)
Nesher Chováš se jak zhrzená milenka, to, že jsi psal blbosti ohledně kontraktu na nové vrtulníky a načapal jsem tě na švestkách není má chyba, ale tvoje. Dále mi laskavě ukaž, ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher
Chováš se jak zhrzená milenka, to, že jsi psal blbosti ohledně kontraktu na nové vrtulníky a načapal jsem tě na švestkách není má chyba, ale tvoje. Dále mi laskavě ukaž, kde a co vysvětluji politicky. To je práce GlobeElemeta, astora a jim podobných trolů.
Když poukáže na jasnou nepřesnost či dokonce lživé vyjádření, tak je to špatně? Chceš po mě abych souhlasil s vyloženou kravinou, jen proto, že zapadá do tvého vidění světa. Co k tomu dodat, rudá výchova...Skrýt celý příspěvekA v čem si mě nachytal na švestkách? Pitomosti ohledně H 145 tu naopak šíříš ty.
Jinak problém je, že ty nepoukazuješ na nepřesnosti, ty prostě jen šíříš ruské bludy.A v čem si mě nachytal na švestkách? Pitomosti ohledně H 145 tu naopak šíříš ty.
Jinak problém je, že ty nepoukazuješ na nepřesnosti, ty prostě jen šíříš ruské bludy.
1/ Pobaltie nikdy nebolo historické územie Ruska. V Pobaltí mali svoje záujmy Poľsko, Švédsko či Nemecko. Čo tieto národy spája s Ruskom okrem obdobia keď boli súčasťou ZSSR? ...Zobrazit celý příspěvek
1/ Pobaltie nikdy nebolo historické územie Ruska. V Pobaltí mali svoje záujmy Poľsko, Švédsko či Nemecko. Čo tieto národy spája s Ruskom okrem obdobia keď boli súčasťou ZSSR? Kultúrne, jazykovo sú niekde úplne inde.
2/ To o tom nerozšírovaní NATO na východ je hlúposť s ktorou prišiel Putin v roku 2007 . Nikdy taká zmluva neexistovala. Sám Gorbačov povedal, že sa o tom rozprával s Bushom st. medzi štyrmi očami ale tam to aj skončilo. Gorbačov sa vyjadril, že ZSSR dá týmto krajinám slobodu výberu čo sa aj stalo. Gorbačov zrejme nerátal, že to takto skončí ale to už je iný príbeh.Skrýt celý příspěvekGorbi o tom s Bushem st. mezi 4 očima nejednal. Gorbič jednal s Genscherem a Kohlem.
Gorbi o tom s Bushem st. mezi 4 očima nejednal. Gorbič jednal s Genscherem a Kohlem.
Ja to poznám takto. Počul som v nejakom dokumente rozprávať samotného Gorbačova takže či to bolo tak alebo onak, je to Hoax ktorý sa nejaký ten rok šíri internetom. Keby ZSSR malo ...Zobrazit celý příspěvek
Ja to poznám takto. Počul som v nejakom dokumente rozprávať samotného Gorbačova takže či to bolo tak alebo onak, je to Hoax ktorý sa nejaký ten rok šíri internetom. Keby ZSSR malo na to, aby udržalo NATO ďaleko od svojích hraníc tak by malo na to, aby sa systém udržal. Neviem si predstaviť prečo by američania také niečo sľubovalo sovietom.Skrýt celý příspěvek
Máte talent, je to vtipné. Jen dodám link na článek Jana Wirnitzera k problematice "nerozšiřování NATO", abyste nemuseli hledat argumenty na bláboly od givicz, semtam a ...Zobrazit celý příspěvek
Máte talent, je to vtipné.
Jen dodám link na článek Jana Wirnitzera k problematice "nerozšiřování NATO", abyste nemuseli hledat argumenty na bláboly od givicz, semtam a dalších...
https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvekAsi je to věrohodnější, než jsem čekal.
Asi je to věrohodnější, než jsem čekal.
Terminologii jste zvládl bravurně. "Imperialistické špionážní satelity USSA"...☺☺☺
Terminologii jste zvládl bravurně. "Imperialistické špionážní satelity USSA"...☺☺☺
Jakou souvislost mají použité CV90 z Holandistánu a korejské K9 s americkými jestřáby? Aby to bylo vtipné, chtělo by to aspoň trochu promyslet. Tak snad příště... Jinak, kdyby ...Zobrazit celý příspěvek
Jakou souvislost mají použité CV90 z Holandistánu a korejské K9 s americkými jestřáby?
Aby to bylo vtipné, chtělo by to aspoň trochu promyslet.
Tak snad příště...
Jinak, kdyby rusáci chtěli na Estonsko zaútočit, tak si s těmito počty techniky ani nevšimnou, že Estonsko někdy mělo nějakou armádu.
Dále by mě zajímala jedna věc. To jste vážně tak hloupí, že si myslíte, že Putin je tak hloupý aby zaútočil na členský stát NATO?Skrýt celý příspěvekmomentalne by sa neodvazil ale dovol odpovedt protiotázkou. Keby ti niekto v 2012 tom hovoril, ze Rusko zautoci na Ukrajinu ako by si reagoval? bral by si ho vazne ci oznacoval za ...Zobrazit celý příspěvek
momentalne by sa neodvazil
ale dovol odpovedt protiotázkou. Keby ti niekto v 2012 tom hovoril, ze Rusko zautoci na Ukrajinu ako by si reagoval? bral by si ho vazne ci oznacoval za hlupaka?Skrýt celý příspěvekTakže takto je to !!! A ja od trollov stále čítam na diskusiách, že na Ukrajinu zaútočili USA a Rusko prišlo na pomoc lebo američania okupujú Ukrajinu. Poznáš tie zoznamy ...Zobrazit celý příspěvek
Takže takto je to !!! A ja od trollov stále čítam na diskusiách, že na Ukrajinu zaútočili USA a Rusko prišlo na pomoc lebo američania okupujú Ukrajinu.
Poznáš tie zoznamy okupovaných krajín a kde všade útočili spojené štáty ktoré dookola kopírujú trollovia na diskusiách... Tak medzi okupovanými krajinami USA už je zaradená aj UkrajinaSkrýt celý příspěveksrovnáváš nesrovnatelné, ukrajina nebyla a není členem NATO a podle mě rusové na ukrajinu nezaútočili, rusové převzali ruskojazyčný krym (který stejně měl podle ukrajinské ústavy ...Zobrazit celý příspěvek
srovnáváš nesrovnatelné, ukrajina nebyla a není členem NATO
a podle mě rusové na ukrajinu nezaútočili,
rusové převzali ruskojazyčný krym (který stejně měl podle ukrajinské ústavy právo na osamostatnění, měli ústavní právo na referendum, ale ukrajina jim to 3x nedovolila),
separatisti povstali, protože nechtěli mít nic společného s ukrajinou, která po krymu chtěla zakázat ruštinu a vše ruské, rusáci prostě jen podporují rusáky
furt mi to přijde pochopitelnější než když socanští eurohujeři odmítali dávat povolení k pobytu volyňským čechům, bez Zemana by je tehdejší vláda nechala napospas ukronáckůmSkrýt celý příspěvekKeby si každý mohol len tak vyhlásiť samostatný štát alebo utrhnúť kus cudzej krajiny kde žije iná národnosť, tak za pár rokov tu máme systém mestských štátov kde vedie vojnu každý ...Zobrazit celý příspěvek
Keby si každý mohol len tak vyhlásiť samostatný štát alebo utrhnúť kus cudzej krajiny kde žije iná národnosť, tak za pár rokov tu máme systém mestských štátov kde vedie vojnu každý s každýmSkrýt celý příspěvek
Miro: co do taháš Kosovo, to je úplně jiný případ, navíc Kosovo bylo vytvořeno za asistence NATO, aby ses do toho moc nezapletl jinak nevidím důvod proč by si národy nemohly ...Zobrazit celý příspěvek
Miro: co do taháš Kosovo, to je úplně jiný případ, navíc Kosovo bylo vytvořeno za asistence NATO, aby ses do toho moc nezapletl
jinak nevidím důvod proč by si národy nemohly vyhlásit samostatné státy, jako třeba Slováci, Slovensko uznáváš? jakým právem jste požadovali samostatný stát?Skrýt celý příspěvekSnownomad vyhol si sa odpovedi, takze znovu. Ako by si oznacil niekoho kto by ti tvrdil, ze Rusko napadne Ukrajinu v roku 2012? A nehovorime len o Kryme. Hovoríme aj o zvysku kde ...Zobrazit celý příspěvek
Snownomad
vyhol si sa odpovedi, takze znovu. Ako by si oznacil niekoho kto by ti tvrdil, ze Rusko napadne Ukrajinu v roku 2012?
A nehovorime len o Kryme. Hovoríme aj o zvysku kde sa prehanala najmodernejsia Ruska technika. Ak veris, ze ju obsluhovali banicia traktoristi tak nad tym mozes meditovat pris ledovani najnovsieho kinematografického pocinu z Luhanska "Dievca z domobrany"
I ked, nie som si isty. Pred premiérou im prebehla hlavna hviezda na Ukrajinu a svedci o pritomnosti Ruskej armady takze premiera je ohrozena. A nikto tam ziadne pogromy na Rusov nerobil. Zakaz Rustiny ktory bol mimoriadne hlupy nepresiel (a spomen si ake kraviny kedy navrhli aj vasi poslanci odtrhnute od reality).
Mimochodom. Ako vies ako bude o par rokov vypadat NATO? Co ak sa USA stiahne a sustredi na Aziu? Co ak v Nemecku vyhraju obdivovatelia Adolfa ktory si s Putinovskym Ruskom mimoriadne rozumeju?Skrýt celý příspěvekSlavoslav: Nevím, proč se snažíte vylámat ze Snownomada nějakou odpověď na svoji otázku. On neodpoví, maximálně vyhodí další lež vyfabrikovanou na nějakém konspiračním blogu.
Slavoslav: Nevím, proč se snažíte vylámat ze Snownomada nějakou odpověď na svoji otázku. On neodpoví, maximálně vyhodí další lež vyfabrikovanou na nějakém konspiračním blogu.
Snownomad Putin či Rusko jen tak na někoho nezaútočí, trochu mě mrzí, že propaganda takto rozleptává zdravý úsudek. Pokud Rusko na někoho zaútočí, tak jako kdokoliv jiný musí mít ...Zobrazit celý příspěvek
Snownomad
Putin či Rusko jen tak na někoho nezaútočí, trochu mě mrzí, že propaganda takto rozleptává zdravý úsudek.
Pokud Rusko na někoho zaútočí, tak jako kdokoliv jiný musí mít proto svůj důvod a hlavně smysl v nějakém profitu. Myslet si, že Rusko útočí jen tak na někoho jako nějaká počítačová entita v nějaké gamesce je mimo realitu.
Dokážu si představit situaci, kdy by Rusko mohlo zaútočit na Estonsko a to v tom případě, kdyby ruská menšina v Estonsku byla nějakým způsobem tvrdě potlačovaná.Skrýt celý příspěvekTřeba tak tvrdě potlačovaná jako byla ta na Krymu v roce 2014? Německo si taky zabralo Sudety protože údajně chránilo svojí utlačovanou menšinu.... Rusko útočí tam kde je situace ...Zobrazit celý příspěvek
Třeba tak tvrdě potlačovaná jako byla ta na Krymu v roce 2014? Německo si taky zabralo Sudety protože údajně chránilo svojí utlačovanou menšinu....
Rusko útočí tam kde je situace příznivá a zisk dostatečný. To ostatně naplatí jen pro Rusko, takhle začíná většina válek.Skrýt celý příspěvekNacistické Německo si žádné Sudety nezabralo. Byly mu darovány Mnichovskou dohodou, které se zúčastnili také naši spojenci Francie a Velká Británie. Později si zabralo zbytek naší ...Zobrazit celý příspěvek
Nacistické Německo si žádné Sudety nezabralo. Byly mu darovány Mnichovskou dohodou, které se zúčastnili také naši spojenci Francie a Velká Británie. Později si zabralo zbytek naší země, zopakujte si dějepis na úrovni alespoň vyššího stupně ZŠ.Skrýt celý příspěvek
Na krymu nešlo o utlačovanou menšinu, tam šlo o to, že rusku reálně hrozilo, že přijdou o námořní základnu, jedinou v teplých mořích, proto využili situace a toho, že krym byl ...Zobrazit celý příspěvek
Na krymu nešlo o utlačovanou menšinu, tam šlo o to, že rusku reálně hrozilo, že přijdou o námořní základnu, jedinou v teplých mořích, proto využili situace a toho, že krym byl většinově ruský a autonomní a podle ukrajinské ústavy měl právo na referendum, které jim ukrovláda ale předtím několikrát zatrhla. Ke cti rusákům slouží, že tam kvůli tomu nezemřel jediný civilista.
Trochu provokace: ukažte mi jedinou americkou intervenci bez mrtvých, žádná taková neníSkrýt celý příspěvekstronger.p Samozřejmě že zabralo. To že předtím mocnosti podepsali cár papíru na tom nic nemění. O změně hranic mohl podle ústavy ČSR rozhodnou pouze parlament, ten se ovšem touto ...Zobrazit celý příspěvek
stronger.p
Samozřejmě že zabralo. To že předtím mocnosti podepsali cár papíru na tom nic nemění. O změně hranic mohl podle ústavy ČSR rozhodnou pouze parlament, ten se ovšem touto otázkou nikdy nezabýval. Mimochodem Velká Británie nikdy spojencem ČSR nebyla.
Řekl bych že by jste si měl doplnit mezery spíš vy.Skrýt celý příspěvekScotty Proč pořád ta hloupá propaganda? Proč? Za prvé Rusko nezaútočilo na Ukrajinu či na Krym. Na Ukrajině v té době probíhal ten slavný protiústavní převrat a Krym se od tohoto ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Proč pořád ta hloupá propaganda? Proč? Za prvé Rusko nezaútočilo na Ukrajinu či na Krym. Na Ukrajině v té době probíhal ten slavný protiústavní převrat a Krym se od tohoto molochu chtěl oddělit a požádal RF o vstup vojsk, protože různé ukr. naci bojůvky chtěli sjednávat na Krymu svůj pořádek. Kdyby na Ukrajině nebyl protiústavní převrat, v kterém navíc hráli významnou roli nacionalisté tak RF společně s Krymem se nespojí. Navíc kdyby na Ukrajině nevládli celou dobu i do teď hovada, tak Ukrajina mohla být klidně v EU či NATO dávno, ale to je důležité hlavně pro politické blbečky. Hlavně mohla ekonomicky lépe profitovat. Majdan přinesl jen zkázu, vznikla válka, miliony lidí opustilo Ukrajinu a šlo do EU a Ruska za prací, stát se zadlužil, korupce doznala ještě obludnějších rozměrů. To nikoho z politruků nezajímá, hlavně že mají klacek proti Rusku. Jak hnusné....
Rusko a jeho chování, není nevypočitatelné a spíš bych řekl, že je průhledné jak lahev od vodky a lehce předvídatelné.
Každý stát, který má alespoň elementární pud sebezáchovy by se na místě Ruska zachoval obdobně. Samozřejmě pokud je někomu denně nalejváno do hlavy, že Rusko je zemí plné korupce, oligarchů, ekonomicky zkrachovalá země, nic tam nefunguje, atd. Tak se nedivím že je v šoku, když se setká s realitou, že onen stát má dokonce nějaké základy fungování a dokonce je akceschopný.Skrýt celý příspěvekScotty, cár papíru to byl, jak pro koho... S VB máte pravdu, naši spojenci nebyli , ti nám za to, že darovali naše území Hitlerovi, jako kompenzaci poskytli Mnichovský úvěr... ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty, cár papíru to byl, jak pro koho...
S VB máte pravdu, naši spojenci nebyli , ti nám za to, že darovali naše území Hitlerovi, jako kompenzaci poskytli Mnichovský úvěr... (seberu majetek a ještě si nechám podepsat dlužní úpis...)Skrýt celý příspěvek
já myslím, že by ani tak nezaútočili na členský stát NATO, to by k tomu musela nastat ještě nějaká jiná vyjímečná situace bohužel se podle mě ta jiná vyjímečná situace rychle ...Zobrazit celý příspěvek
já myslím, že by ani tak nezaútočili na členský stát NATO, to by k tomu musela nastat ještě nějaká jiná vyjímečná situace
bohužel se podle mě ta jiná vyjímečná situace rychle blíží se vzrůstajícím počtem muslimů v EUstánuSkrýt celý příspěvekscotty: jak to víš, že mě to neznepokojuje? znepokojuje mě to úplně stejně, ale zase, tam je to jiná situace daná historicky Sovětským svazem, který všechny tyhle muslostány ...Zobrazit celý příspěvek
scotty: jak to víš, že mě to neznepokojuje? znepokojuje mě to úplně stejně, ale zase, tam je to jiná situace daná historicky Sovětským svazem, který všechny tyhle muslostány včlenil do své říše, je to z velké části dědictví po komunistech
nehledě k tomu, že rusko se k teroristům chová jinak, bez milosti je postřílí, klidně srovnají jejich barák se zemí a zaživa je pohřbí, v EUstánu dostanou právníky a pomoc neziskovekSkrýt celý příspěvek
hele nejsi náhodou pan Radosta ten píše naprosto stejným stylem... nedá mi to tvůj komentář porovnat s nedávnou prací P. Raodosty.. čuchám tam stejný rukopis ... :) " USáci ...Zobrazit celý příspěvek
hele nejsi náhodou pan Radosta ten píše naprosto stejným stylem... nedá mi to tvůj komentář porovnat s nedávnou prací P. Raodosty.. čuchám tam stejný rukopis ... :)
" USáci ukradli Ameriku Indiánům a Rusům! A bijí černochy!!
Naši starší ruští bratři mají jako obvykle pravdu: USáci by si měli zamést před vlastním prahem, a teprve potom kritizovat osvobození Krymu!
Vždyť přece dobře víme, my všichni komunisti, putinisti, zemanisti a babišisti, jakým OBROVSKÝM zločinem vznikly USA: Celé území dnešních USA bylo sprostě ukradeno původním obyvatelům, Indiánům a Rusům!!
Srovnejte si tuto SPROSTOU krádež s postupem velikého národa Ruského, jenž při rozšiřování Moskevského knížectví postupně osvobodil NEJVĚTŠÍ ÚZEMÍ na celém světě: Naši starší ruští bratři DOKONALE osvobodili svou dnešní vlast od desítek nejrůznějších národů a nárůdků, z nichž se často nedochovalo ani jméno.
Díky tomu se dnes nemusejí nikomu omlouvat, na rozdíl od USáků a Kanaďanů, kteří se pokorně omlouvají Indiánům, Eskymákům, negrům, Asiatům atd.
Navíc: Ať USáci Velikému Putinu, BJJP, raději nevyčítají ani občasnou humánní likvidaci sprostých opozičníků, přebytečných novinářů a homosexuálů-úchylů.
Vždyť sami dodnes bijí negry!
A co je ještě horší – občas z těch negrů udělají náčelníky generálního štábu, ministry zahraničí, starosty Chicaga apod.
Zkuste si jen na okamžik představit, že by Veliký Putin, BJJP, udělal náčelníkem genštábu či ministrem nějakého Krymského Tatara či Čukče!!
Směšné, NEPŘEDSTAVITELNÉ, že?
Inu, to je právě ten rozdíl mezi úpadkovými USA a zdravým, pokrokovým Velikým Ruskem.
Proto Veliké Rusko jednou V POHODĚ osvobodí od kapitalismu a demokracie:
• zbytek Maloruska („Ukrajiny“)
• celé Pobaltí
• Polsko
• Maďarsko
• Bulharsko
• Řecko
• celou Jugoslávii
• NDR
• a nakonec i Československo.
Už aby to bylo!
„Z východu světlo, z Východu svoboda!“
P. RadostaSkrýt celý příspěvekNejsem, ale patrně jsme čítávali to samé Rudé právo a poslouchali ty samé projevy představitelů KSČ, takže to máme zažité. Myslím, že bych se mohl stát předsedou Svazu bojovníků ...Zobrazit celý příspěvek
Nejsem, ale patrně jsme čítávali to samé Rudé právo a poslouchali ty samé projevy představitelů KSČ, takže to máme zažité.
Myslím, že bych se mohl stát předsedou Svazu bojovníků za svobodu nebo jiné pokrokové organizace.Skrýt celý příspěvekTak čuchám elfí komentáře na tisíc honů.. :) takže nic originálního ... člověk se tomu poprvé, podruhé zasměje ale jakmile se to opakuje na různých webech stále dokola již je to ...Zobrazit celý příspěvek
Tak čuchám elfí komentáře na tisíc honů.. :) takže nic originálního ... člověk se tomu poprvé, podruhé zasměje ale jakmile se to opakuje na různých webech stále dokola již je to trapné... jinak pokud by byl zájem mohu dodat velký počet prací pana Radosty ... :)Skrýt celý příspěvek
Velmi zaujmave 2.17 mld eur rozpocet pobaltia bez letectva.. Nedivim sa, ze coskoro budu mat pomerne dost dobre zmodernizovamu pozemnu armadu. Vybuduju si zopar brigad, ...Zobrazit celý příspěvek
Velmi zaujmave 2.17 mld eur rozpocet pobaltia bez letectva..
Nedivim sa, ze coskoro budu mat pomerne dost dobre zmodernizovamu pozemnu armadu.
Vybuduju si zopar brigad, ktore budu vediet zastipat pripadnych utocnikov.Skrýt celý příspěvekNa druhou stranu mají všechny baltské státy námořnictvo, sice malé, ale mají. A to také není úplně zadarmo. Jinak samozřejmě máte ohledně modernizace tamních ozbrojených sil ...Zobrazit celý příspěvek
Na druhou stranu mají všechny baltské státy námořnictvo, sice malé, ale mají. A to také není úplně zadarmo.
Jinak samozřejmě máte ohledně modernizace tamních ozbrojených sil pravdu, dělají to celkem racionálně. Ono jim, ale nic jiného nezbývá, máte-li za hranicí nevyzpytatelnou regionální velmoc, která vás již jednou anektovala a které se uspořádání světa po studené válce, kterou prohrála nelíbí a snaží se tento stav když ne zvrátit, tak alespoň částečně změnit. A která vám občas unese důstojníka kontrašpionáže, případně pořádá celkem pravidelně cvičení jejichž námětem je vaše obsazení, tak potom i ty největší "holubice" mezi politiky mají tendenci otevřít kasičku.Skrýt celý příspěvekTa okupace a anexe Pobaltí proběhla dokonce dvakrát - jednou za cara a podruhé za Lenina.
Ta okupace a anexe Pobaltí proběhla dokonce dvakrát - jednou za cara a podruhé za Lenina.
To je pravda, ale tehdy se nejednalo o národní státy Baltů, ale rezidua středověkého uspořádání Evropy, Hansa, Livonsko, Litevsko-Polská unie... Nicméně už tehdy doboví komentátoři ...Zobrazit celý příspěvek
To je pravda, ale tehdy se nejednalo o národní státy Baltů, ale rezidua středověkého uspořádání Evropy, Hansa, Livonsko, Litevsko-Polská unie...
Nicméně už tehdy doboví komentátoři psali, že lid a země jež se dostane do ruského područí, čeká jen bída a nesvoboda.Skrýt celý příspěvek
Nelze nez tleskat. Ano, jsou tu skobrtnuti, tu a tam, ale pri titernych rozpoctech takhle umne budovat silu na modernich zapadnich zbranich, v rel. rozumnych poctech, s jasnou vizi ...Zobrazit celý příspěvek
Nelze nez tleskat. Ano, jsou tu skobrtnuti, tu a tam, ale pri titernych rozpoctech takhle umne budovat silu na modernich zapadnich zbranich, v rel. rozumnych poctech, s jasnou vizi a koncepci, vyjidat tresnicky (K9 za 4mil E kus)... z tohohle, ne z madarskeho netransparentniho prekotneho zblazneni se a utraceni (nebo uplaceni?), je potreba se inspirovat.
Pobalti to zjevne se svou obranou mysli vazne a i my, jako cleni stejne aliance, by jsme cinny meli brat za sve prispet svym dilem aby spojencova snaha nevysla vnivec.Skrýt celý příspěvekOno v tom Pobaltí sú to malé krajiny ktoré si nemôžu dovoliť kupovať vo veľkom čo predražuje prevádzku aj servis. Nejaké to zázemie musíš mať a živiť či máš 500 kusov alebo 10. Ale ...Zobrazit celý příspěvek
Ono v tom Pobaltí sú to malé krajiny ktoré si nemôžu dovoliť kupovať vo veľkom čo predražuje prevádzku aj servis. Nejaké to zázemie musíš mať a živiť či máš 500 kusov alebo 10. Ale zase majú silnú externú podporu z NATO a hlavne v podstate nemajú letectvo ktoré zožerie kopu peňazíSkrýt celý příspěvek
Zajimalo by mne jestli mas nejake dukazy ohledne toho uplaceni a utraceni v Madarsku, nebo se ti jenom nelibi , ze ta zeme nejede cesky modelem nevyzbrojovani.
Zajimalo by mne jestli mas nejake dukazy ohledne toho uplaceni a utraceni v Madarsku, nebo se ti jenom nelibi , ze ta zeme nejede cesky modelem nevyzbrojovani.
O netransparentnosti se nemusime bavit, ta je pri nezverejneni ceny zrejma. O uplaceni pak jde smerem k statum od kterych se nakupuje, jinak receno si Madarsko kupuje odpustky od ...Zobrazit celý příspěvek
O netransparentnosti se nemusime bavit, ta je pri nezverejneni ceny zrejma. O uplaceni pak jde smerem k statum od kterych se nakupuje, jinak receno si Madarsko kupuje odpustky od Nemcu, Americanu, kohokoli kdo by mohl mit zalusk nejak vice poukazovat na protidemokraticke tendence mistniho rezimu. O tom snad taky neni treba polemizovat.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...