NÁZOR: Obranu země berou Piráti útokem
- 9. 10. 2017
- 87 komentářů
- Hana Zelená
V moři debat spojené s blížícími se volbami do Poslanecké sněmovny ČR se vyvalila i vlna nesoucí otázku, jak se s obranou země popasují “černí koni” voleb Piráti: Politická strana se sice honosí údajnou transparentností. Od počátku je ale zahalená mlhou, zda chce vůbec zůstat ve vodách NATO. Současně s tím má navíc ambice zasahovat do kontroly vojenského zpravodajství neobvyklými způsoby, o nichž se předseda Pirátů Bartoš radí s Andrejem Babišem.
Angažmá v NATO Pirátům nevoní
Zveřejněný program strany od počátku drhne s reálnými postoji a výroky lídrů strany, kteří – pokud nejsou přímo v rozporu s tím, co Piráti na svých stránkách tvrdí – pojímají odpovědi na téma obrany tak, aby si vytvořili široký prostor pro manévrování.
O setrvání v NATO se předseda Pirátů Ivan Bartoš v březnu tohoto roku vyjádřil slovy: "Právě tato otázka by měla být věcí celostátního referenda" a současně přiznal, že má jako pacifista problémy s intervencemi NATO .
Přesto, že nyní Ivan Bartoš hlásá, že "o vystoupení z NATO nikdy nebyla řeč", v březnu v rozhovoru pro Seznam odpověděl, že neví, jak by o setrvání v Alianci hlasoval , protože prý "o tom nepřemýšlel" . Skutečně máme věřit, že si předseda Pirátů kandidujících do sněmovny neláme setrváním v NATO hlavu?!
Na rozdíl od svého stranického šéfa má ohledně členství v NATO jasno zastupitel a člen republikového předsednictva Pirátské strany Ivo Vašíček, který veřejně prohlásil, že by měla Česká republika z Aliance odejít měla .
Vašíček byl sice za svoje vyjádření do médií stranou kárán a odvolán z postu místopředsedy, nicméně do sněmovny kandiduje coby čtvrtý v pořadí v Jihomoravském kraji.
Dalším lídrem s vazbami na protialianční aktivity je jednička na zlínské kandidátce Giuseppe Maiello, kterého Piráti do poloviny minulého týdne prezentovali jako "garanta pro obranu": Do zákoutí kultury byl na pirátských stránkách přesunut poté, kdy vyšlo najevo, že se už v květnu 2015 aktivně účastnil prokremelské akce na Hradčanském náměstí v Praze.
Garant pro obranu Pirátů vystupoval s paramilitantními skupinami
Piráti se zpočátku pokoušeli účast Maiella vysvětlit údajnou snahou o pozorování z opozice "oponentů", poté tvrdili, že na akci vůbec nemluvil a po vyjevení faktu, že si předal předal mikrofon s dalšími řečníky, jako byl “domobranec” Obrtel, poslanec Okamura a Ondráček (bývalý příslušníkem pohotovostního pluku SNB, nyní aktivní podporovatel povstalců na Donbase), Rusko opěvující spisovatelkou Procházkovou. Piráti tvrdili, že Maiello na akci jen předčítal a překládal z italštiny dopis, jehož významu patrně nerozuměl.
Obsah toho, co Pirát Maiello říkal, stihl ale zaznamenat komunistický novinář Cvalín. A protože i další dva roky, až do dnešních dnů, pirátský garant pro obranu Maiello bloudil na dalších podobných akcích, seznal reklamní manager Jakub Horák (nedávno nabízející své služby ANO), že Maielllovy veřejné aktivity už nejdou zaretušovat a jeho jméno je "jen" na kandidátce Zlína.
V pirátském programu je coby od čtvrtka minulého týdne uveden předseda Pirátů Ivan Bartoš: Angažmá v NATO si sice před půl rokem hlavu nelámal, preferoval by, "kdyby se obrana řešila na úrovni EU" . Podobný postoj razil i v rámci předvolební debaty o obraně země, kde byl s dalšími lídry politických stran, kde ho ale poslankyně Jana Černochová upozornila, že už dnes v Evropské unie existují tzv. battle group, které ovšem nikdy nikam nevyjely.
Piráti si představují válku pouze na počítači
Reálné vojenské hrozby si předseda Pirátů nepřipouští, protože podle něj dnes války "vedou drony": Jejich význam je ale v možnostech naší armády zejména průzkumný a Bartošovo představa o jejich akceschopnosti je stejná, jako by chirurg řekl, že operace řeší především laparoskopicky: Potřeba armády nespočívá na rozdíl od Bartošovy iluze ve specializaci, ale naopak ve vševojskové připravenosti (potom může být nápomocna i v rámci civilní obrany, kterou mají nakonec i Piráti v programu).
Hned v úvodu zmíněné televizní debaty Bartoš zdůrazňoval, že Piráti rozumí kybernetické hrozbě, upozornil, že teroristé si neplánují útoky prostřednictvím sociálních sítí: Demagogicky tak řešil téma, které nikdo soudný nepředpokládá. Současně ale úplně pominul faktor hybridní války a propagandy, která ovlivňuje veřejné mínění a i psychickou motivaci případných rekrutů: Především veřejné mínění populace, která je manipulována záplavou nedoložených hoaxů.
"Piráti přehlížejí, že na rozklad společnosti lživých informací poukazuje kromě NATO i Evropská unie," říká Andor Šandor, brigádní generál v záloze a bývalý velitel vojenské rozvědky a dodává: "Piráti ve svém programu lžou, že má někdo v plánu plošné odposlouchávání internetu. Nejsou schopni pochopit, nebo prostě popírají, že je třeba sledovat obsah meta dat, nikoli obsah debat".
S pirátským programem "hlídáním hlídačů", tedy podrobení zpravodajství skutečné nezávislé civilní kontrole nemá bývalý velitel vojenské rozvědky Šandor problém pouze v případě, že by se jednalo o zcela politicky nezávislé lidi s nejvyšším stupněm bezpečnostní prověrky. Nikoli jakéhokoli poslance, kteří ani dnes nemohou mít vstup do živých případů sledovaných zpravodajci, protože by hrozilo vynesení informací a jejich zneužití v politickém boji: To by platilo i pro Piráty s poslaneckými mandáty.
Otázku rozvědky a internetu řeší Pirát Bartoš s Babišem
Předseda Pirátů Ivan Bartoš ale odposlechy zpochybňuje už nyní: V souvislosti s Andrejem Babišem, jenž byl – současnými poslanci – tedy zatím – vydán ke stíhání (tudíž nelze hodnotit, jak byly důkazy proti němu získávány) si Bartoš předvolební debatě: Obrana a bezpečnost na ČT24 dne 15. 9. 2017 v čase 1:32 udělal prostor, aby zřetelně zpochybnil postup policie, která podle něj právě před volbami "účelově tlačí na pilu".
Byl to právě předseda hnutí ANO, se kterým se Pirát Bartoš o internetu, cenzuře a zpravodajství radil: "Měl jsem možnost s Andrejem Babišem jednat už na samém počátku vzniku hnutí ANO," řekl Bartoš v rozhovoru pro Parlamentní listy už v dubnu tohoto roku a pokračuje: "Stejně tak všechny další osobní schůzky a konfrontace ve věcech EET, Vojenské rozvědky, cenzury internetu a dalších témat." V uvedeném rozhovoru Bartoš uvedl, že jeho kritika Babiše "vychází z empirických zkušeností."
Zkušenosti s tím, že vojensky slabá země potřebuje silnou rozvědku má naše země nejen empirické, ale i historické: Tuto filozofii totiž po celou dobu své vojenské kariéry razil "Špion, kterému nevěřili", legendární generál František Moravec, který se snažil ještě z emigrace pomáhat vlasti i poté, co komunistický režim ve spojení se sovětskou mocností jako první zavraždil jeho oponenty: Jana Masaryka a generála Heliodora Píku.
(pozn. po letech šetření včetně forenzních důkazů policie stále pracuje v případě smrti syna TGM s verzí "vražda, pachatel neznámý, přičemž důkazy o vrahovi leží v archívech KGB. Generál Píka byl popraven jako první důstojník 21.6.1949).
Obrana Pirátů útokem na vlastní voliče
Pirátům nelze upřít bohaté zkušenosti i úspěchy a znalosti kybernetické hrozby: V rámci kampaně rozjeli podobný s takřka husitským heslem Pusťte nás na ně! (tedy na politiky, které si v nadcházejících sněmovních volbách dovolí zvolit marginální část společnosti). Pokud si je kdokoli dovolí zkritizovat, tak své aktivity nejprve popřou a v případě důkazu v podobě virtuální stopy jasných výroků "vysvětlí" jako přednost údajné široké demokratické platformy:
Za majstrštyk v tomto směru lze prozatím považovat výskyt lídrů na předních místech svých kandidátek, kteří opěvování Stalinovy genocidy vykládají jako "důkaz demokratických názorů": V Jihomoravském kraji kandidující Pirát Kotas se už před rokem vysmíval svému voliči, že "mele jako Kádévák, jehož fotr byl v uranových dolech" a odmítal jakoukoli kritiku člověka, jehož zájmy by měl coby zastupitel hájit.
Občané, kteří budou svůj volební hlas posuzovat z hlediska obrany země a uvažovat o Pirátech, coby garantech její bezpečnosti, by měli vzít v úvahu to, co jejich lídři dlouhodobě skutečně říkají a kam směřují: Zatím to vypadá, že chtějí v rozporu se zákonodárnou pravomocí soudit a zatýkat zástupce druhých a sami jedou do sněmovny po širokorozchodné ruské železnici, na kterou se veze vagon s prapodivnými živly. V případě zvolení dávají už dnes svým voličům najevo, že nehodlají být kontrolováni voliči: Zjevně se chtějí veškeré kontroly uchopit sami.
Související články
BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost
Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...
- 13.09.2017
- 157 komentářů
- Jan Grohmann
Houfnice Dana a raketomety Vampir v Ázerbájdžánu
Ázerbájdžánská armáda před několika dny ukázala svou nejnovější pozemní techniku. Na zveřejněném ...
- 22.09.2017
- 42 komentářů
- Jan Grohmann
Jak přesně bombardují české lehké bojové letouny L-159 ALCA v Iráku?
České lehké bojové letouny L-159 ALCA již více než rok používá irácké letectvo k úderům na pozice ...
- 27.09.2017
- 158 komentářů
- Jan Grohmann
General John Hyten: Zaostáváme ve vývoji zbraní za protivníky
Podle generála Johna Hytena, velitele Strategického velitelství (STRATCOM), pro Spojené státy ...
- 26.09.2017
- 26 komentářů
- Jan Grohmann
Piráti jsou hlavně nečitelní, přijde mi že odpověď na otázku o svém programu formulují teprve během odpovědi, že nemají konkrétní a aspoň relativně neměnný cíl. Připadají mi trochu ...Zobrazit celý příspěvek
Piráti jsou hlavně nečitelní, přijde mi že odpověď na otázku o svém programu formulují teprve během odpovědi, že nemají konkrétní a aspoň relativně neměnný cíl. Připadají mi trochu jako anarchisti. Pro mě nevolitelní, spolu s ODS, TOP09, KSČM, SPD, SPO aj. Pokud jde o ODS a souvislost s obranou a armádou, kromě řady jiného stojí za pozornost, že svého času vypověděli smlouvu na 199ks Pandurů za cenu 100mil./ks, aby ji po Dalíkových tanečcích znovu podepsali jen na 107ks za cenu 180mil./ks. Tehdejší vláda byla zatím nejspodnější dno, kdy se fakt rozjely rozkrádačky ve velkém a ODS s TOP09 by měly jen mlčet a šoupat nohama.Skrýt celý příspěvek
Bez ohledu o jaké politické straně píšete, je agitka za jednu stranu, nebo proti ni bez rozboru celé situace ubohost a zoufalost. U mě jste klesli na úplné dno. Věnujte se raději ...Zobrazit celý příspěvek
Bez ohledu o jaké politické straně píšete, je agitka za jednu stranu, nebo proti ni bez rozboru celé situace ubohost a zoufalost. U mě jste klesli na úplné dno. Věnujte se raději překladáním copy/paste zahraničním článkům, pak si přívlastek "odborné" médium u některých možná zachováte.Skrýt celý příspěvek
Tak zaujala mne ta prokremelská akce na Hradčanském náměstí. Za touto akcí, jak autorka píše se skrývá pietní akt. Byla to pieta za masakr v Oděse, kde zemřelo 48 lidí. Autorka ...Zobrazit celý příspěvek
Tak zaujala mne ta prokremelská akce na Hradčanském náměstí.
Za touto akcí, jak autorka píše se skrývá pietní akt. Byla to pieta za masakr v Oděse, kde zemřelo 48 lidí. Autorka očividně neuznává úctu zavražděným civilním obětem politického násilí. To možná i vysvětluje, proč v minulosti na těchto stránkách nelogicky jančila, že nechce být spojována s jménem Breivik.
Jako sprosťárnu lze vnímat označení Lenky Procházkové jako spisovatelky opěvující Rusko.
paní Zelená, Lenka Procházková pokud vám není známo, je signatářka Charty77 a zasloužila se o možnost kroužkování jmen při volbách. Na rozdíl od vás se alespoň nějakým způsobem podílela na tvorbě demokracie v ČR a na rozdíl od vás ji očividně záleží na lidských právech.Skrýt celý příspěvekNikdo by neměl nikomu říkat, kam smí psát: Tento web je soukromé médium. A anonymové by se měli nejdřív informovat:Nejsem zaměstnána ani panem Šafrem, ani panem Grohmanem: Je ...Zobrazit celý příspěvek
Nikdo by neměl nikomu říkat, kam smí psát: Tento web je soukromé médium.
A anonymové by se měli nejdřív informovat:Nejsem zaměstnána ani panem Šafrem, ani panem Grohmanem: Je svobodná volba obou šéfredaktorů a současně vydavatelů, co si od koho objednají a uveřejní.
Vaše ctěné právo je nečíst ty autory, které nechcete:Národní knihovna je plná vzácných svazků :)Skrýt celý příspěvekSíce nie som občanom ČR ale nedá mi sa nepoložiť takú filozofickú otázku, či má zmysel sa na tomto webe zaoberať sa politickou stranou, hlavne ak uvážime, že reálne nemá šancu ...Zobrazit celý příspěvek
Síce nie som občanom ČR ale nedá mi sa nepoložiť takú filozofickú otázku, či má zmysel sa na tomto webe zaoberať sa politickou stranou, hlavne ak uvážime, že reálne nemá šancu ovplyvniť členstvo v NATO či iné smerovanie ozbrojených síl v ČRSkrýt celý příspěvek
Jsem značně znechucen tímto článkem. Cílená politická masírka na webu o armádě? ... Paní Zelená nezklamala, od ní už vyvážený článek bez tendenčního směrování skutečně nečekám. ...Zobrazit celý příspěvek
Jsem značně znechucen tímto článkem. Cílená politická masírka na webu o armádě? ...
Paní Zelená nezklamala, od ní už vyvážený článek bez tendenčního směrování skutečně nečekám. Příští řádky z jejího pera už číst nebudu.Skrýt celý příspěvekTak trochu spoza hranice : ) Piráti sú síce takí "exoti" ... ale v pár diskusiách čo som ich sledoval (o IT a pod.) odborne schovali do vrecka ostatných. Samozrejme takto ...Zobrazit celý příspěvek
Tak trochu spoza hranice : )
Piráti sú síce takí "exoti" ... ale v pár diskusiách čo som ich sledoval (o IT a pod.) odborne schovali do vrecka ostatných.
Samozrejme takto "špecializovaná" strana má problémy v ostatných témach - čo je i príklad obrany, ale ak sa do parlamentu dostanú, tak možno očakávať ich "okresanie" a už len ich % ukazujú, že nič dobré/zlé sa nedá od nich čakať. Bubnovanie na poplach od autorky mi pripadá dosť od veci ..... priam komicky.Skrýt celý příspěvekPro mě osobně nevolitelná strana. Ne, že by ve svém programu neměla nic s čím bych souhlasil, ale zároveň je tam spousta věcí se kterými nesouhlasím. Vím, že spousta mladých pro ně ...Zobrazit celý příspěvek
Pro mě osobně nevolitelná strana. Ne, že by ve svém programu neměla nic s čím bych souhlasil, ale zároveň je tam spousta věcí se kterými nesouhlasím. Vím, že spousta mladých pro ně chce hlasovat - jenže to jsou studenti, kteří se o politiku zajímají jen okrajově a volí je jen proto, že je to strana, která je často označována jako "strana mladých lidí" a chtějí být tedy IN. Jednu dobu byla takto označována TOPka, předtím to byli Zelení. Piráti dlouhodobě nemají moc co nabídnout a jsou dost nevyzpytatelní.
Já budu jednoznačně volit Svobodné: pro-západně (NATO) orientovaná strana, která je ale zároveň euroskeptická a pravicově liberální. Dlouhodobě mají konstantní názory a program. Člověk prostě ví co od nich očekávat a ačkoliv to není strana dokonalá a jsou tam i věci se kterými já osobně nesouhlasím (např. nepodpora zákazu kožešinových farem), tak je to strana na naší politické scéně nejlepší.
Přímo z programu: "Posílíme investice do armády, protože primární rolí armády je ochrana obyvatel a území státu před jeho napadením. Nesmíme spoléhat jen na schopnosti a vůli spojenců. Armádu je třeba řádně financovat, a to nejen po technické stránce, ale i po stránce výcviku. Základem naší bezpečnosti je členství v NATO, ale prosazujeme i spolupráci v regionu, zejména v rámci Visegrádské skupiny. Veškerá spojenectví musejí mít přísně obranný účel. Účast v zahraničních misích je možná jen na pozvání nebo podle mandátu OSN. Demokracii lze vyvážet jen vlastním dobrým příkladem."Skrýt celý příspěvekStejně nemá cenu si nad těmito rádoby politickými stranami nějak lámat hlavu. I kdyby se do sněmovny dostaly, tak se k moci nedostanou. Takže jen shrábnou příspěvky a za 4 roky o ...Zobrazit celý příspěvek
Stejně nemá cenu si nad těmito rádoby politickými stranami nějak lámat hlavu. I kdyby se do sněmovny dostaly, tak se k moci nedostanou. Takže jen shrábnou příspěvky a za 4 roky o nich nikdo neuslyší. Jediný kterému to vychází je Okamura, ten bude mít letos ještě větší kapesné než minule. Zase na druhou stranu on je stejně jako Babiš v prvé řadě podnikatel, který bez práce ze státu snadno tahá peníze.Skrýt celý příspěvek
no Piráti a obrana...zasmál sem se hodně nahlas...strana, která podporuje imigraci a k tomu má nějaké myšlenky o obraně země? Mě to nejde dohromady. Opět se jen ukazuje že Bartoš ...Zobrazit celý příspěvek
no Piráti a obrana...zasmál sem se hodně nahlas...strana, která podporuje imigraci a k tomu má nějaké myšlenky o obraně země? Mě to nejde dohromady. Opět se jen ukazuje že Bartoš se v tom plácá. A to není poprvé. Jednou řekne A, pak z toho je za chvíli B a nakonec C. U mě to není strana, které bych věřil.Skrýt celý příspěvek
To máš těžký RiMre - pro dost lidí se volby scvrknou na nějaký nosný slogan/myšlenku, ale nakonec je to hlas jako hlas. Když začnu číst programy, tak mě u každýho něco leze na ...Zobrazit celý příspěvek
To máš těžký RiMre - pro dost lidí se volby scvrknou na nějaký nosný slogan/myšlenku, ale nakonec je to hlas jako hlas. Když začnu číst programy, tak mě u každýho něco leze na nervy (viz Svobodní a jejich zjednodušené stavební řízení na dálnice a podobně.).
Ty nemůžeš ANO, komunisty-okamurovce-SPZ-zelený...huh
ČSSD pro tebe určitě budou socani.
Pak ti zbyde ODS-TOP-lidovci...poslední dva by mohli z kola ven, to by byla sranda.
ODSku bych si přál zachovat, ta už se svým megapropadem celkem očistila a nějaká kavárna je v parlamentu taky potřeba. Po Kalouskově xichtu by se mi ale nakonec asi paradoxně stýskalo, i když toho chlapa nemůžu. Prudit Babiše umí a každej politik potřebuje svýho prudiče. To je krása opravdový demogracijé.
V Athénách se na pahorku prý tak hádali, že ty půtky v parlamentu jsou jak pochlebovací čajíček. A z těch hádek a půtek vyrůstali otužilí, vybroušení řečníci a politici...Skrýt celý příspěvek...ještě jsem zapomněl na ANO (reálná zkušenost z vlastní rodiny - "buď budu volit Babiše protože jde té mafii po krku nebo piráty protože se s tím nebude s*át a udělá tu ...Zobrazit celý příspěvek
...ještě jsem zapomněl na ANO (reálná zkušenost z vlastní rodiny - "buď budu volit Babiše protože jde té mafii po krku nebo piráty protože se s tím nebude s*át a udělá tu pořádek").Skrýt celý příspěvek
Pro mě se ten týpek s dredy naprosto (když už ničím jiným) zdiskreditoval podporou palestinských teroristů. Ale ono je to jedno, jeho voliči jsou z koláče ...Zobrazit celý příspěvek
Pro mě se ten týpek s dredy naprosto (když už ničím jiným) zdiskreditoval podporou palestinských teroristů.
Ale ono je to jedno, jeho voliči jsou z koláče komunisti-okamurovci-SPZ-zelení, ty hlasy co dostanou v tomto koláči zůstanou a jen se přesunují podle toho co zrovna píšou na blicích listech apod. To je prašť jak uhoď..Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...