JASSM-ER: Střely s doletem 900 km pro polské letectvo
- 27. 10. 2016
- 132 komentářů
- Jan Grohmann
Podle vojenského portálu Defence24 polské ministerstvo obrany podepíše do konce letošního roku s firmou Lockheed Martin smlouvu na dodávku střel s plochou dráhou letu JASSM-ER (Joint Air-to-Surface Standoff Missile-Extended Range). Střely s doletem více než 900 km výrazně zvýší schopnosti polského letectva útočit na vysoce důležité pozemní cíle.
JASSM-ER pro Polsko
V roce 2014 polské ministerstvo obrany podepsalo kontrakt na dodávku 40 střel s plochou dráhou letu JASSM. Starší střely JASSM mají dolet více než 370 km - podle rychlosti a výšky nosného letounu v čase vypuštění.
Polsko za 40 střel JASSM, několik cvičných/školních střel, obslužnou techniku, vybudování potřebného školícího/logistického/servisního zázemí pro střely JASSM a za příslušnou modernizaci svých stíhaček F-16C/D Block 52+ zaplatilo 250 milionů dolarů.
Počáteční operační schopnosti IOC ( Initial Operational Capability ) dosáhnou polské JASSM v příštím roce. Modernizace všech polských F-16 tak, aby mohly používat střely JASSM, skončí v roce 2019.
Již v roce 2014 Polsko začalo vést rozhovory s Washingtonem o možnosti nákupu mnohem výkonnějších střel JASSM-ER s doletem více než 900 km - některé zdroje mluví dokonce o doletu 1000 km a více. S prodejem střel již podle deníku Defence24 Washington souhlasil a pokud se rychle vyřídí všechny formality, k podpisu dohody dojde do konce letošního roku.
V optimistické variantě polské letectvo získá JASSM-ER již v roce 2020 - Polsko se tak stane prvním zahraničním uživatelem těchto střel. Výroba polských JASSM-ER proběhne v rámci připravované výrobní šarže č. 16 určené i pro americké letectvo.
Polské F-16 nedostanou kvůli JASSM-ER jen nový software, ale vzhledem k vyšší hmotnosti JASSM-ER musí být upraveno vyvážení letadla a zkontrolována pevnost konstrukce.
Americké letectvo prozatím střely JASSM-ER integrovalo do nadzvukových bombardérů B-1B Lancer. Od roku 2018 pak schopnosti nést tyto střely získají bombardéry B-52H a stíhačky F-16, později pak stíhací bombardéry F-15E Strike Eagle.
Podle plánů z roku 2005 americké letectvo počítá s postupným nákupem více než 4900 střel JASSM/JASSM-ER. Na začátku záři Lockheed dodal americkému letectvu již 2000 střel JASSM.
Nakládka střel JASSM do B-1B Lancer
JASSM-ER
AGM-158A JASSM/JASSM-ER je určená k ničení klíčových bodových i plošných cílů. Jde například o stanoviště protivzdušné obrany, jako jsou ruské komplety S-300 nebo S-400, mobilní balistické rakety (Iskander), velitelská a komunikační centra, důležité mosty a komunikace, základny letecké a pozemní techniky nepřítele, atd.
JASSM/JASSM-ER je podzvuková stealth střela – díky malým rozměrům a speciálnímu tvarování je obtížně odhalitelná radiolokátory protivníka. Zaměření střely nepřítelem je rovněž obtížné kvůli nízké letové hladině. Po opuštění navíc střela neletí k cíli přímo, ale po složité nepřímé dráze.
Střela ničí cíl bojovou hlavicí WDU-42/B (450 kg), která obsahuje 109 kg vysoce explozivní výbušniny AFX-757. Výbušnina je uložená v odolném kovovém pouzdře pro maximální penetraci v cíli. Pojistka hlavice přitom rozlišuje náraz do zeminy, skály, betonu nebo oceli.
Během letu se střela navádí pomocí údajů z GPS a inerciálního navigačního systému. Konečné navedení zajišťuje infračervená naváděcí soustava s automatickým rozpoznáváním cílů. Kruhová odchylka v cíli je pouze 3 m.
Střelu pohání malý proudový motor Teledyne CAE J402-CA-100 o tahu 3 kN. Hmotnost střely je 1023 kg (verze JASSM), délka 4,26 m, průměr těla 0,45 - 0,55 m a rozpětí vyklopených křídel 2,7 m. JASSM-ER má podobné rozměry, ale vyšší hmotnost - nese větší množství paliva.
Na závěsníku letadla má střela křídla sklopená. Po opuštění nosiče se křídla rozvírají pomocí pyropatrony.
Životnost střely JASSM/JASSM-ER je 15 let. Jednotková cena JASSM-ER dosahuje 1,4 miliony dolarů (výrobní šarže č. 12 v roce 2016).
Zdroj: Defence24
Související články
PT-16: Polská modernizace tanků T-72
Polská zbrojní skupina PGZ na výstavě MSPO 2016 představila hloubkově modernizovaný tank T-72. PGZ ...
- 15.09.2016
- 54 komentářů
- Jan Grohmann
Vrtulníky H225M Caracal polská armáda nedostane
Před několika dny polská média informovala o ukončení jednání o nákupu 50 vrtulníků Airbus H225M ...
- 06.10.2016
- 104 komentářů
- Jan Grohmann
Polsko nakoupí vrtulníky S-70i Black Hawk
Polský ministr obrany Antoni Macierewicz informoval o zájmu nakoupit 21 vrtulníků S-70i Black Hawk ...
- 12.10.2016
- 38 komentářů
- Jan Grohmann
Polsko-ukrajinský bojový vrtulník pro střední Evropu
Podle polského ministra obrany Antoni Macierewice Polsko a Ukrajina diskutují o společném vývoji ...
- 18.10.2016
- 32 komentářů
- Jan Grohmann
Jinak tu byl na toto téma už i článek http://www.armadninoviny.cz/ob... Pokud nebudeme barbary tak právo bude platit ne? Proč ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak tu byl na toto téma už i článek http://www.armadninoviny.cz/ob...
Pokud nebudeme barbary tak právo bude platit ne?
Proč nejdeme cestou Švýcarska? Někdo se bojí ozbrojené veřejnosti? Jak jsem slyšel, tak pokud bude naše odvedenecká armáda bojovat jako aktivní zálohy, tak se musíme začít modlit, aby se nic nestalo. To co jsem slyšel v poslední době bylo moc smutné. Mládež je fyzicky v bídně a mentálně na tom ještě hůř. Kdo by nás bránil? Kdo? To bych rád věděl. Od své ženy jsem slyšel, že bych byl jeden z mála co by asi šel a zbytek by jen chtěl pohodlně čekat. To jsem si vyslechl, když jsem řekl, že bych šel vybojovat ji a svým dětem bezpečí. Protože by mohla nakonec dopadnout jako v Habermanově mlýně.
Pro RiMr71:
cituji z toho článku v odkazu - to jen k "odbornosti" někoho kdo mě nezná a už soudí za vlastizradu, ale já opravdu prezident tohoto státu nejsem
Podstata trestných činů dle tohoto zákona je specifikována v § 309 - § 315 zahrnuje trestné činy vlastizrady (často zaměňované v velezradou, které se může dopustit jen prezident). Vlastizradu dle § 309 by spáchal občan, který by se trestných činů uvedených v § 310 - § 314 dopustil ve spojení s cizí mocí nebo s cizím činitelem.Skrýt celý příspěvekUkecaných a rádoby frajerů jsem v životě potkal hodně. Množí "experti" tady mi připadají podobně. Huba plná keců a skutek utek a když se zavře market tak jsou v řiti a bez ...Zobrazit celý příspěvek
Ukecaných a rádoby frajerů jsem v životě potkal hodně. Množí "experti" tady mi připadají podobně. Huba plná keců a skutek utek a když se zavře market tak jsou v řiti a bez internetu hned na druhou.
Klidně mě tu můžete cupovat a pindat nesmysly když vás to baví. Existuje mnoho jiných kvalitnějších webů a já jen pochopil, co za borci tu jsou. I ban by byl OK. Už jsem měl jednou čest za to, když jsem bránil legionáře proti tzv vlastencům. Abyste tu nebyli spíše banda budoucích kolaborantů. Takových jsem potkal taky dost.
Zakončím to rčením: Opttimista se učí anglicky, pesimista Rusky a realista se učí střílet.
Tak a teď hurá do kavárny pohonit ego.Skrýt celý příspěvekRiMr71 Ty jsi asi nějaké hovado ne? Abys nebyl podělaný doma pod stolem a já nebyl s tou zbraní někde v okopu a nebránil i tvou řiť. Kidy o mé sympatii s Putinem jsi vyčetl, ...Zobrazit celý příspěvek
RiMr71
Ty jsi asi nějaké hovado ne?
Abys nebyl podělaný doma pod stolem a já nebyl s tou zbraní někde v okopu a nebránil i tvou řiť. Kidy o mé sympatii s Putinem jsi vyčetl, kde a vlastizrada. Magore koukni se na to o co se NATO počínaje Jugoslávii zasloužilo. I toho Miloševiče nakonec de facto osvobodili, protože nebyly ty nezvratné důkazy o jeho krvavých rukou. Lybie je kde? Jak se nejdříve bratříčkovali dokud kopal jak se očekávalo. UCK a jejich obchod s drogami a zprávy komisařky OSN (jméno se mi nechce hledat), že hodní Kosovci obchodují s orgány a beztrestně vraždili i těhotné ženy. To mi má jako radosti spadnou zadek z takové organizace? To jsi pěkný pazgřivec pokud tomu tleskáš. V Mali taky asi milují vojáky co znásilňují. Koukni se na film nebo přečti si knihu dle zážitků generála Romea Dallaira z Rwandy. Nic tam nebylo tak se jim nehodilo se tam cpát. Kdyby tam byla ropa nebo něco zajímavého, tak to by byl jiný kolotoč a o tom to vše je. Z jedné i druhé strany. Jsi Ovčan lituji tě. Pokud tuhle zemi napadne skutečný nepřítel, tak půjdu to jsem napsal opakovaně, abys tam byl i ty frajere. A sorry osvobozovací vojska Ruska pro mě je taky nepřítel, pokud nás nebudou zachraňovat před elitou z arabských zemí. Pochopil malý možeček ve vaši hlavičce.
Skelet nemá cenu se o tom bavit. Evropa je v rozkladu. A co by se dělo neví nikdo. V obecné rovině máš pravdu, ale vždy nastane konkrétní situace.Skrýt celý příspěvekOlivav: jistěže záleží na tom s kým se jde do války. Kdyby na tom nezáleželo, tak se nedělají všelijaké podfuky (napadená radiostanice, napadení lodí v zálivu, osvobození státu od ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: jistěže záleží na tom s kým se jde do války. Kdyby na tom nezáleželo, tak se nedělají všelijaké podfuky (napadená radiostanice, napadení lodí v zálivu, osvobození státu od reakcionářů apod.) nebo propaganda zaměřená na domácí populaci. To co jsem se ti snažil nastínit bylo fungování státu vůči odmítačům nástupu na vojnu během válečného konfliktu.
A můžu ti ubezpečit, že v případě války jsi jen kus masa a číslo ve statistice. Buď budeš mít mundur, nebo budeš makat pro stát v zázemí (ať už jako svobodný občan nebo vězeň) nebo půjdeš ke zdi. Nic více, nic méně.Skrýt celý příspěvekOlivo "pražská kavárna" "vrchnost" "NATO kterého jsme součástí si dělá ve světě co chce" "zlý Putin musí být nenáviděný všemi" tak tady tady je zřejmé, že by musel zavelet ...Zobrazit celý příspěvek
Olivo "pražská kavárna"
"vrchnost"
"NATO kterého jsme součástí si dělá ve světě co chce"
"zlý Putin musí být nenáviděný všemi"
tak tady tady je zřejmé, že by musel zavelet úplně někdo jiný, abys šel ochotně do boje, někdo kdo sídlí v tom velkém domě na krasnoj plošťadi...
V podstatě, kdyby se skutečně něco semlelo, tak bys s těmi svými proruskými názory byl za velezrádce a taky by tě ty "neschopné státní složky" mohly nakrásně postavit ke zdi. TO jen v době míru (a v demokratické zemi) máš možnost takto veřejně kopat za stát který má vůči tomu našemu nepřátelské nejen výroky. V případné válce (kterou samozřejmě nikdo nechce) se ani v té demokratické zemi s takovým kolaborantským póvlem nikdo mazat nebude...Skrýt celý příspěvekJo a pro ty méně chápavé: Netvrdím, že bych nešel bojovat. Byly by situaci, kdy bych se hrnul za tuto zemi umřít (ideálně vyhrát válku a přežít). Bohužel si dokážu představit ...Zobrazit celý příspěvek
Jo a pro ty méně chápavé:
Netvrdím, že bych nešel bojovat. Byly by situaci, kdy bych se hrnul za tuto zemi umřít (ideálně vyhrát válku a přežít). Bohužel si dokážu představit momenty, kdy by se mi do toho ani zbla nechtělo. Pro mě není mobilizace jako mobilizace lidi budou koukat i po důvodu a poučky ze společenských věd jim budou u zadku o to jde.Skrýt celý příspěvekJo a pro ty bojechtivé naivky. Představte si, že jste někde ve škarpě s kulkou v břichu a pomalu umíráte. Něž naposledy vydechnete tak si představte, že ten z politiků, kterého ...Zobrazit celý příspěvek
Jo a pro ty bojechtivé naivky. Představte si, že jste někde ve škarpě s kulkou v břichu a pomalu umíráte. Něž naposledy vydechnete tak si představte, že ten z politiků, kterého nejvíce nesnášíte se vám směje, protože to je bohužel ta realita. On bud v pohodě a s celou rodinkou v bezpečí a vaše rodina, děti atd... mu budou úplně u zadku. To je ta realita to je ten důvod, proč by člověk měl uvažovat než půjde položit život. Protože pokud ten důvod nebude opravdu větší a nebude to opravdu o tom, že vaše rodina by byla v pytli, pokud byste spolu s kamarády nešli umřít, tak tohle by byl ten důvod proč umíráte.Skrýt celý příspěvek
Rase tak zaprvé nejsem Olivanov nauč se číst. Za rodinu ano, ale proč? Protože se hovado v bruse rozhodlo, že se mu hodí se cpát tam kam ho nikdo nezval? Ona obecně společnost ...Zobrazit celý příspěvek
Rase tak zaprvé nejsem Olivanov nauč se číst. Za rodinu ano, ale proč? Protože se hovado v bruse rozhodlo, že se mu hodí se cpát tam kam ho nikdo nezval? Ona obecně společnost nahlíží na své "vládce" jinak. K muslimům bych se nedal to je asi zatím jediný důvod proč bych šel dobrovolně a rád. Je to o tom i s kým a proč. A bohužel NATO kterého jsme součástí si dělá ve světě co chce a plky typu, že k tomu má morální právo a lidská práva a diktátoři si s odpusťte rovnou. Kam šlápli tam to dopadlo docela bídně.
Skelet je to o tom s kým a proti komu. Nejsem ovce a maso pro Brusel to mi může ... Ti budou sedět v bezpečí to si buď jistý a jejich hodnota pros polečnost je ne nulová, ale mínusová podle toho co a jak dělají.
Marthy máš pravdu
Mattauch a co mi ten stát kromě klacků pod nohy dává? Zdravotnictví pro VIP? Školství, které jde do kopru (asi potřebujeme více debilů než inteligence). Co mi dává? Když se lidi ozvou, že se jim nelíbí migrace tak mají držet hubu protože nejsou multikulti. Historie a vše se bude učit dvakrát jako za totality. Banány ne to je ten boom, ale když na ně lidi nemají tak k čemu ten výdobytek je. Sociální a mezilidské vztahy v troskách. Urvat konzumovat atd... pak má taková masa chtít něco bránit a nebo jít za takovou bandu umřít. Navíc jak sám píšeš tak je to o vztahu lidí i k těm co je reprezentují o vzájemném a ten je v troskách. My jsme jen póvl který je dobrý k tomu aby je jednou za 4roky posvětil a toť vše, Pro lidi ty tzv. obyčejné se tu moc nedělá a ani práva se nedovoláš, protože jediná soudní moc co funguje asi jen nejvyšší správní soud. Je toho hodně co by se muselo změnit, aby lidi měli chuť takové společenství bránit. Pokud se cítí jako otroci, tak se na vybodnou a tak se dnes milý zlatý většina cítí. Tam je ten zakopaný pes a o morálních povinostech zační až se většina bude cítit, že tu je doma a ne v Bruselské SSSR nebo něčem podobné. Většina to je totiž ten demokratický princip vládnout v zastoupení většiny občanů nebo v souladu či souhlasu většiny. Pokud tohle nechápeš, tak se vrať do školních lavic nebo si to dostuduj. Stát není dobrý k obětování se za něj pokud v něm žiju. To není dostačující podmínka. Mnozí to tu vidí asi jako nejmenší zlo. Viz migrace a západ tam na nás nikdo nečeká to jsou kecy. Na východ jít taky není výhra ano tu jsem doma, ale nejsem kanonenfutr pro EU či NATO tak to vidí mnozí. Není to tak snadné. Morálka to byl asi vtip. Ta je dána společenskou konvencí a opět nějakým vnitřním souhlasem. Ten tu bude opět chybět. Když stát neocení vzdělání a vzdělané lidi a místo toho přidává represivním složkám, tak je to stát ve vnitřním úpadku.
Skelet
Vůle bojovat se pozná až nastane mobilizace a tam se projeví všechny problémy, které jsem zmínil. Lidi se podívají proti komu a proč jít umírat. A vůle bojovat bude případ od případu různá.
KOLT
vy jste asi z Pražské kavárny ne? Morálku na to lidi neslyší. Dokud nemají zajištěny základní podmínky k slušnému životu, tak se kecy o vlastenectví a morálce vybodnou. Rozklad je proces a přispívají k němu obě strany. Jen někomu kdo je na druhé straně barikády se může zdát, že je ta druhá strana špatná a může za vše. Chce to kouknout se do vlastních řad. A jsme občané a ne Ovčané. Pokud jste Ovčan tak vás lituji.Skrýt celý příspěvekMattauch, škoda, že vám můžu dát jen jeden palec! Je zajímavé, jak ti, co nejvíce křičí, že společnost je v rozkladu, zároveň zpravidla nejvíce přispívají k jejímu rozkladu...
Mattauch, škoda, že vám můžu dát jen jeden palec! Je zajímavé, jak ti, co nejvíce křičí, že společnost je v rozkladu, zároveň zpravidla nejvíce přispívají k jejímu rozkladu...
obecně mě fakt dost fascinuje přístup "Já tady v tom státě žiju, a využívám vše co mi poskytuje, ale bojovat bych za ten bordel teda jako fakt nešel..." Za mě je to morální ...Zobrazit celý příspěvek
obecně mě fakt dost fascinuje přístup
"Já tady v tom státě žiju, a využívám vše co mi poskytuje, ale bojovat bych za ten bordel teda jako fakt nešel..."
Za mě je to morální prasárna. Pokud jsem součástí nějakého společenství, je to dnes jen o mé osobní volbě. Pokud se mi nelíbí jak stát funguje, mám zákonné možnosti pokusit se to změnit, pokud se mi to změnit nepovede a další směřování státu (společenství) je pro mě nepřijatelné, tak mám možnost toto společenství (stát) legálně opustit.
Nicméně stejně jako má stát (společenství) povinnosti vůči občanům (zajištění bezpečnosti, dodržování práva, atd...), tak mají i občané povinnosti vůči státu (společenství) (přispívat k fungování společenství a bránit ho). Vyžadovat to aby stát plnil veškeré své závazky ke MĚ, ale zároveň nebýt ochoten plnit svou část dohody a bránit stát, to je za mě prostě prasárna hodná opovržení, odsouzení a v případě války následné popravy.
Mě se taky naše současná politická reprezentace zcela nezamlouvá, netleskám všem krokům bruselu, v poslední době spíš naopak... ale až to přesáhne míru kterou jsem schopen akceptovat, tak prostě začnu hledat stát se kterým budu schopen se ztotožnit a začnu zjišťovat jak by bylo možné stát se jeho občanem.
Jednoduše, jeli stát dost dobrý na to abych v něm žil, je dost dobrý i na to abych za něj zemřel...Skrýt celý příspěvekDobrá,dejme tomu že by úřady donutily jít mobilizanty bojovat.Ale to nic nemění na tom že pokud není vůle bránit svou vlast jsme předem ztraceni.K čemu je armáda vojáků kteří ...Zobrazit celý příspěvek
Dobrá,dejme tomu že by úřady donutily jít mobilizanty bojovat.Ale to nic nemění na tom že pokud není vůle bránit svou vlast jsme předem ztraceni.K čemu je armáda vojáků kteří bojují z donucení,k ničemu.Jak tvrdě budou bojovat vojáci kteří byly k boji přinuceni vlastní vládou?Moc teda ne,spíš se budou hromadně vzdávat,dezertovat,simulovat...jen ne bojovat.Když taková armáda narazí na odhodlaného protivníka dopadne to katastrofou,i kdyby jsme měli špičkové zbraně.Skrýt celý příspěvek
Olivav: o represivní složky se bát nemusíš, ty by si tě našly velmi rychle. Jediné co jim brání teď je přílišná byrokracie a pak omezení vyplývající z tvých občanských a lidských ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: o represivní složky se bát nemusíš, ty by si tě našly velmi rychle. Jediné co jim brání teď je přílišná byrokracie a pak omezení vyplývající z tvých občanských a lidských práv. Hádej, co by se s nimi stalo během válečného konfliktu?
A hromadné dezerce? hm, abys měl ke komu dezertovat. A když už budeš dezertovat, tak abys nenásledoval příkladu konce Vlasovců a místo Čs legií :)Skrýt celý příspěvekOlivanov: spíš se podívej jak to bylo za protektorátu s Generálem Lužou nebo výsadkáři. Oni ti naši četníci byli velice efektivní a snaživí. Ani bych to nebral jako kolaboraci, ...Zobrazit celý příspěvek
Olivanov:
spíš se podívej jak to bylo za protektorátu s Generálem Lužou nebo výsadkáři. Oni ti naši četníci byli velice efektivní a snaživí. Ani bych to nebral jako kolaboraci, prostě to byli ouřadové v zázemí a poslouchali rozkazy. Vždycky se v mase národa, najdou hrdinové a pak ti na druhé straně (byrokrati co jedou dál - ne přímo kolaboranti). Schválně jsem se vyhýbal označení, že by nepřítelem měli být Rusové, může jím být kdokoliv (třeba i občanská válka) ale chtěl jsem poukázat na to, jak stát funguje a fungovaly, v době války.
Je potřeba si i říct, kam v případě války bys chtěl utéct, s kým (s rodinou nebo sám), zda máš dost peněz na úplatky, někoho kdo ti na druhé straně pomůže (jinak skončíš v nějakém uprchlickém táboře). Za EU by nikdo asi nešel bojovat, ale to i češi v roce 1914 nešli bojovat za R-U, císaře, prezidenty atd. - to jsou jen kecy. Ve válce se bojuje za kamarády vedle tebe nebo rodinu doma. V legiích (i za WW2 v Rusku) bojovali hlavně Volynští češi, nebo krajani, potom zajatci z táborů. Vojáků co přímo zběhlo dobrovolně, moc nebylo. Je to pěkně vidět na tom, jaké potíže měly italské legie se sháněním lidí. I ve Francii bojovali hlavně krajani z USA a Francie. Jen tak se sebrat, zastřelit důstojníka, stráž a jen tak odejít k nepříteli není tak snadné jak se může zdát - chce to koule. Můžou tě při útěku zastřelit obě strany a v případě zajetí okamžitě kulka od ex-spolubojovníků.
ps. osobní: a pokud by se nebojovalo proti Rusku, ale třeba "neo-Osmanské říši" někde na balkánské frontě, to bys taky zastřelil velitele a šel se dát k nepříteli, abys nemusel bojovat za EU a "bruselské pašíky" ?Skrýt celý příspěvekDíky Marthy. O nic jiného než jsi napsal mi nešlo. Arassuil jistě se najdou vyčůránci hledající vlastní prospěch. Pěkně to zfilmovali v Habermanově mlýně nebo taky zajímavé ...Zobrazit celý příspěvek
Díky Marthy. O nic jiného než jsi napsal mi nešlo.
Arassuil
jistě se najdou vyčůránci hledající vlastní prospěch. Pěkně to zfilmovali v Habermanově mlýně nebo taky zajímavé bylo Kdo chce zabít Sekala.Skrýt celý příspěvekMarthy: Upřimně, kdyby se někomu poštěstilo sedět na zadku někde v týlu a vydělávat si na chleba tím, že chytá dezertéry, tak bych se sakra divil, kdyby se nesnažil naplnit kvóty a ...Zobrazit celý příspěvek
Marthy: Upřimně, kdyby se někomu poštěstilo sedět na zadku někde v týlu a vydělávat si na chleba tím, že chytá dezertéry, tak bych se sakra divil, kdyby se nesnažil naplnit kvóty a prokázat nějaké výsledky za každou cenu. Taky by na frontu mohli poslat jeho.Skrýt celý příspěvek
Arassuil-myslím že Olivav to myslel tak že i mnoho členů těch státních represivních složek by v případě třeba války s Ruskem nemělo chuť jít položit život za EU nebo vlast,že by ...Zobrazit celý příspěvek
Arassuil-myslím že Olivav to myslel tak že i mnoho členů těch státních represivních složek by v případě třeba války s Ruskem nemělo chuť jít položit život za EU nebo vlast,že by také nerespektovali nařízení a dezertéry by prostě nepronásledovali.Dnes si lidé životů velmi váží,mnohem víc než v minulosti-ale hlavně toho svého.Málokomu se bude chtít do války kvůli několika pohlavárům kteří se nedokáží rozumě domluvit.Skrýt celý příspěvek
Olivav: Fígle, jak vypátrat dezertéry, měla už římská armáda. Za druhé světové války gestapo pochytalo většinu parašutistů - navzdory tomu, že měli znalost prostředí, jazyka, ...Zobrazit celý příspěvek
Olivav: Fígle, jak vypátrat dezertéry, měla už římská armáda. Za druhé světové války gestapo pochytalo většinu parašutistů - navzdory tomu, že měli znalost prostředí, jazyka, padělané doklady a speciální výcvik k tomu. Divil by ses, jak jsou státní represivní složky účinné když dojde na hledání protistátních živlů, rozvracečů a zběhů. Tvoje představa, že by ses tomu vyhnul... Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by k těm odvodům nedorazil nikdy nikdo. Za druhé světové války popravil SSSR 168 000 dezertérů, USA odsoudily (a tudíž nejspíš i chytly) 20 000 lidí, podobné číslo dosáhla Velká Británie. Úřady nejsou blbý - oni si tě najdou, když to bude potřeba. ;-)Skrýt celý příspěvek
Ono totiž nejsmutnější je na tom všem ta skutečnost nechuti jít bránit svoji zem. To má příčinu v tom kdo a jak nám vládne. Koukněte na volební účast. Společnost jde do kytek. To ...Zobrazit celý příspěvek
Ono totiž nejsmutnější je na tom všem ta skutečnost nechuti jít bránit svoji zem. To má příčinu v tom kdo a jak nám vládne. Koukněte na volební účast. Společnost jde do kytek. To je opravdu smutný obrázek. V poslední debatě co jsem na tot téma byl výsledek zajímavý. Do Ruska bych nešel ani za nic, proč když mám vlast zde. Tu pomohl vybojovat i praděda. Ovšem smutné je, že nadšení je to tam když člověk zapne omylem televizi a koukne na zprávy.
Na vojně jsem nebyl (škola a pak profesionalizace) u odvodu jsem se s komisí bavil co mám udělat, abych mohl ke speciálům ať už Chrudim nebo Prostějov. No a teď si člověk připadá jako v pasti. Je to smutné, kde to vše došlo. Mnoho lidí vidí v EU pohou jinou přiblblou verzi RVHP a Brusel je pro mnohé jen Moskva v jiném kabátě. Když k tomu připočtety lži politiků a jen jejich prospěchářství, tak proč by lidé měli chtít jít položit život za takové šašky? Já bych měl pouze jedinou motivaci a to je bezpečí mé rodiny atd. Při ohrožení rodiny a dětí bych neváhal ani minutu a šel i na tu frontu. Možná jako jeden z mála. Teď jen otázka na okraj. Je nebezpečím pro moji rodnu Rusko s Putinem? Já si to zatím nemyslím. Měl bych jiné obavy.
Jak to říkal A. Einstein - nevím čím se bude bojovat ve třetí světové, ale vím čím v té čtvrté.
Tak a teď klidně do mě. Můžete začít tím, že jsem agent Moskvy, Rusofil, Kremrofil, Kremlobot apod... Tohle je přesně způsob vedení diskuze, který lidi odrazuje. Na taková případná označení reagovat nebudu. Navíc jsem se nechal zatáhnout vlastní blbostí do debaty, která se netýká ani tématu článku.
Myslím si, že nikdo nemá ani trichu šajn co by bylo kdyby.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...