IDET 2017: Zetor Engineering představí BVP Wolfdog
- 28. 5. 2017
- 66 komentářů
- Tisková zpráva
Brněnská designérská a vývojová společnost Zetor Engineering cílí na vojenský průmysl. Při vývoji platforem vysoce mobilních pásových a kolových vozidel chce firma zúročit dlouholeté zkušenosti v oblasti těžkých strojů. Svůj aktuální vývoj představí Zetor Engineering na veletrhu IDET ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017.
Společnost Zetor Engineering vznikla v roce 2014 jako dceřiná firma brněnského výrobce těžké zemědělské techniky Zetor Tractors. Designérská společnost se věnuje výhradně vývoji speciálních bojových vozidel – mobilních základen a nosičů speciálních nadstaveb dle konkrétního vojenského nasazení. „Předpokladem pro dosažení úspěchu v této oblasti jsou dlouholeté zkušenosti v segmentu těžké off-road techniky,“ uvedla jednatelka společnosti Zetor Engineering Isabela Vršková.
Společnost se v oblasti vojenského průmyslu aktuálně soustředí na vývoj platforem vysoce mobilních pásových a kolových terénních vozidel splňujících současné i budoucí požadavky armád. Zetor Engineering přitom vychází jak ze zkušeností a analýz z nasazení současných bojových vozidel tohoto typu v bojových operacích, tak i prognóz budoucích konfliktů.
„Období současných konfliktů ukazuje významné zvýšení ohrožení vozidel, ať už se jedná o ohrožení symetrická či asymetrická. Bezpečnost dnes používaných vozidel, jejichž životnost se navíc blíží ke svému konci, je v těchto konfliktech nedostačující a ani jejich výrazná modernizace není schopna splnit vysoké požadavky na ochranu posádky,“ dodala jednatelka společnosti.
Zetor Engineering ve svých konceptech počítá vedle bezpečnosti a vybavení vozidel i s dalšími faktory. Do vývoje se tak promítají například i zvyšující se průměrná výška mužské populace a mohutnější tělesná konstrukce nebo celkově větší objem výstroje a výzbroje vojáka.
Ukázky aktuálního vývoje a směřování společnosti představí Zetor Engineering na Mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET, který se na brněnském výstavišti koná ve dnech 31. 5. až 2. 6. 2017. V rámci stánku společnosti bude k vidění i model vnitřního uspořádání vyvíjeného pásového vojenského vozidla – platformy pro různé druhy nadstaveb – s názvem Wolfdog.
Spolu s modelem bude na veletrhu možno shlédnout i další ukázky. Návštěvníci se tak budou moci rovněž seznámit s konceptem druhého vozidla, na kterém společnost aktuálně pracuje. Konkrétně jde o vysoce mobilní kolové vozidlo 8×8 určené rovněž jako platforma pro různé druhy speciálních nadstaveb.
Poslední ukázkou z rodiny vojenských vozidel pak bude prototyp čtyřkolového bojového vozidla FOX navrhnutého pro potřeby speciálních jednotek a určeného pro čtyřčlennou posádku včetně potřebné výzbroje a výstroje dle nasazení. Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje.
Singapursky next generation AFV vyzera dost podobne a na prototype maju takmer rovnaku vezu, ale ma iba 6 kolies. 8x8 by v tom pripade mohol byt Terrex a 4x4 Belrex (co je iba ...Zobrazit celý příspěvek
Singapursky next generation AFV vyzera dost podobne a na prototype maju takmer rovnaku vezu, ale ma iba 6 kolies. 8x8 by v tom pripade mohol byt Terrex a 4x4 Belrex (co je iba prerobeny Marauder).Skrýt celý příspěvek
no byl bych radsi pro převlečenou čínu nebo japonsko..Třeba v číně mají hodne zajímavých nových strojů nebo i dronů, který by byli protlačitelný přes ceskou firmu a krasnou ...Zobrazit celý příspěvek
no byl bych radsi pro převlečenou čínu nebo japonsko..Třeba v číně mají hodne zajímavých nových strojů nebo i dronů, který by byli protlačitelný přes ceskou firmu a krasnou cenu.
Skoda že přes idet sem v práci. Krom bvp sem zvedav co sem tam objeví za maskovaci vzory...jestli teda vůbec.Skrýt celý příspěvekVšechny co jdou do tendru, podepsaly předběžné dohody s VOP CZ, kvůli výrobě přímo ve státním podniku. Dokonce i GDELS (v podstatě se tak vyhli CSG). U Otokaru nebo FNSS jsem nic ...Zobrazit celý příspěvek
Všechny co jdou do tendru, podepsaly předběžné dohody s VOP CZ, kvůli výrobě přímo ve státním podniku. Dokonce i GDELS (v podstatě se tak vyhli CSG). U Otokaru nebo FNSS jsem nic takového nezaznamenal, tak čekám, že Zetor bude tlačit na výrobu právě ve své továrně a vyhnout se VOP CZ. Tedy doufám, že je MO vypoklonkuje, přeci jen jde o tolik peněz, že by tuhle zakázku měl realizovat státní podnik a né soukromník. Díky Zetoru by se ale Turkům podařilo chytře obejít onu "tuzemskou hysterii z Turecka" a převrátit ji do "koukněte, krásné tuzemské BVP od Zetoru"... a jak psal PavolR, v roce 2020-25 by pak Zetor nabídl i zakamuflovaný Altay, jako "nový český MBT" :D :D :D
Iris-T:
Singapur by byl v pohodě, ale na rozdíl od Turků, se o nich nikdy nikdo nezmínil. Navíc Turci jsou hodně aktivní, co se týče udat vlastní zbraně na různých trzích, což se jim i dost daří. Navíc oproti Singapurcům a další exotice, jsou v NATO (ať se nám to líbí nebo ne) což taky hodně věcí usnadňuje.Skrýt celý příspěvekPavolR To máš pravdu, z Otokaru by Zetor měl co dotáhnout. Ale přiznám se že se mi vázat na Turky vubec nechce :P Ta spolupráce Zetor-Otokar by seděla. Neslyšel jsem dodnes nic ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR
To máš pravdu, z Otokaru by Zetor měl co dotáhnout. Ale přiznám se že se mi vázat na Turky vubec nechce :P
Ta spolupráce Zetor-Otokar by seděla. Neslyšel jsem dodnes nic o tom jak by si turci přestavovali výrobu/montáž v ČR, kterou ministerstvo požaduje.Skrýt celý příspěvekTady jsem našel Tulpar z velmi podobného úhlu, jako ten 3D obrázek: https://i.ytimg.com/vi/1Qt7_vQ... Mno nějaké rozdíly tam jsou, ale nevidím zásadní ...Zobrazit celý příspěvek
Tady jsem našel Tulpar z velmi podobného úhlu, jako ten 3D obrázek:
https://i.ytimg.com/vi/1Qt7_vQ...
Mno nějaké rozdíly tam jsou, ale nevidím zásadní konstrukční rozdíly, přeci jen poklopy, čelo masky atd., není zrovna problém faceliftovat. To se dá zvládnout dost rychle (do roka), tedy je možné, že Zetor Engineering představí funkční "Wolfdog" (!)
Jsem zvědavý, zda se to vozidlo 8x8 bude podobat Pars 8x8 a ona čtyřkolka třeba Pars 4x4 nebo Ural 4x4.Skrýt celý příspěvekMarcus:
A iba doplním, že firma Otokar má v portfóliu všetky typy vozidiel, ktoré hodlá Zetor ponúkať. Že by sme sa časom dočkali aj "zetoráckeho" MBT? ;-)Marcus:
A iba doplním, že firma Otokar má v portfóliu všetky typy vozidiel, ktoré hodlá Zetor ponúkať. Že by sme sa časom dočkali aj "zetoráckeho" MBT? ;-)Rase, Lukas: Tak pokud je to singapur, asi je to v pořádku, ne? Nějaké zkušenosti mají, když od nich kopírují číňani. U Zetoru jsem se bál toho, jak bude vypadat ochrana, na ...Zobrazit celý příspěvek
Rase, Lukas: Tak pokud je to singapur, asi je to v pořádku, ne? Nějaké zkušenosti mají, když od nich kopírují číňani. U Zetoru jsem se bál toho, jak bude vypadat ochrana, na traktorech moc kompozitního pancéřování není. Pokud to tahají ze singapuru, je to lepší než to vymýšlet.Skrýt celý příspěvek
Jinak pokud budeme chtít spekulovat co to je, tak jak píše Rase, věž bych neřešil, tam může být cokoliv. Zajímavější je spíš ten podvozek, ten mě zaujal, I když z něj moc vodět ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak pokud budeme chtít spekulovat co to je, tak jak píše Rase, věž bych neřešil, tam může být cokoliv.
Zajímavější je spíš ten podvozek, ten mě zaujal, I když z něj moc vodět není. Zajimavý je počet kol. Sice se dá počet kol kdykoliv zvýšit a natáhnout tak vozidlo, ale to už je dot velký zásah.
V současnosti není moc IFV co by měly 7 pojezdových kol.
Ruské BVP, Dardo, Bradley, Lynx, Marder, K21, Andres, singapůrský Bionix mají 6 kol.
Puma, AMX10 jmají dokonce jen 5 kol!
7 kol má ASCOD a CV90, ale ty už zastoupení mají. Ruské BVB na ARMATě má 7 ko l:D , ale to vypadá jinak, to můžeme vyloučit, ne? :D
Co je však VELICE ZAJÍMAVÉ, je turecké Tulpar, jeho podvozek má 7 pojezdových kol a jejich tvar a rozmístění je podobný. I ta korba není moc mimo.
Posuďte sami :D
Jiná vozidla už mě opravdu nenapadají....Skrýt celý příspěvekMi ten "Wilczak" przypomina singapurskiego IFV Bionix-25
Tylko wydłużony - bo Bionix ma 6 par kół... (Więcej miejsca? Większa masa max?)Mi ten "Wilczak" przypomina singapurskiego IFV Bionix-25
Tylko wydłużony - bo Bionix ma 6 par kół... (Więcej miejsca? Większa masa max?)To málo z podvozku, co je vidět, rozhodně není Šakal nebo z rodiny BVP. Rase, Kozlus Souhlas s vámi, pokud to Zetor myslí vážně bude za ním někdo stat a ten "Vlčák" bude jen ...Zobrazit celý příspěvek
To málo z podvozku, co je vidět, rozhodně není Šakal nebo z rodiny BVP.
Rase, Kozlus
Souhlas s vámi, pokud to Zetor myslí vážně bude za ním někdo stat a ten "Vlčák" bude jen úprava nějakého zahraničního stroje. Nezbývá nám než si tři dny počkat a na IDETu si to pořádně prolézt! :DSkrýt celý příspěvekNedá mi to, a udělám malý rozbor. Nyní se ukázalo, že Zetor Engineering očividně našli silného partnera, který jim zacvaká vývoj projektu. Pohybuju se ve světě BVP už hodně dlouho ...Zobrazit celý příspěvek
Nedá mi to, a udělám malý rozbor. Nyní se ukázalo, že Zetor Engineering očividně našli silného partnera, který jim zacvaká vývoj projektu. Pohybuju se ve světě BVP už hodně dlouho a vidím, že tohle bude všechno možné, jen ne "český výrobek". Tím že chtějí představit pásák, 8x8 a 4x4, svědčí o tom, že mají silného partnera, který chce proniknout do Evropy. Normálně bych řekl, že to budou Arabové, ale ti prorazili / prorazí, díky VOP CZ. Navíc VOP CZ je už dostatečně silný partner, aby dostávali drobky od BAE (což je v pohodě) a další firmy je braly jako partnery. Oproti tomu Zetor je nic, nemá žádné jméno, žádné renomé. Navíc se jedná, kolegové prominou, ale o slovenskou firmu. Reálně tak můžeme hledat zdroj na Východě. Pokud budeme stát nohama na zemi, tak mimo Evropu je reálný jen Singapur, Korea, Japonsko, Turecko, Rusko, Čína. Z nich jen Čína, Japonsko, Turecko, Rusko mají všechna vozidla co chce nabídnout Zetor. Dal bych i Itálii, ale ti se mohli zapojit přímo (tak jako Turci), nebo Brazilci, ale u nich víme moc málo. Korea, tady nevím, prim má K-21, ale Korea to nejspíš nebude. Japonsko nevím, tady nemáme žádné náznaky o pokus exportovat cokoliv. Čína je pozoruhodná, občas investují do malých podniků, co fungují a mají v tuzemsku jméno, ale nic co by je stálo extra investici, tedy sem spadá i Zetor. Rusko nevím, mají plány, projekty, ale ne finance, aby dotovali rizikový projekt. Singapur může velice překvapit, mají prakticky všechno a exportní úspěch by se jim hodil. Za mě osobně, vsázím si, že Zetor Engineering, navázal spolupráci se Singapurci, Rusy, nebo Čínou. Dost možná i Turky, zkrátka jakýkoliv základ, který oplácali přídavným pancířem od Němců a osadili ho libovolnou věží. Dříve jsme mysleli že pracují s Itálii, ale dnes už tomu moc nevěřím. Za sebe typuji něco mnohem víc exotického.
Za mě celý projekt sráží věž. Každá velká firma, když chce (nebo potřebuje), vezme již existující věž (BAE a věž Krönsberg), ale Zetor, použili nějakou divnou věž. Pokud to není masivně oplácaná věž Samson II, tak je to fejk. Ono právě u věží je krásně poznat, zda je to jen návrh, nebo předsériový návrh (!) Žádná firma co to myslí upřímně, nevyvíjí vlastní věž, ale vezme to co je na trhu (minimálně do fáze předvýrobní prototyp)Skrýt celý příspěvekJuhelak: treba to bude bvp2 jenom rozmery o 25% zvetsi :-D Ale ted vazne, ma tahle firma vubec sanci na nejaky smysluplny fungovani, pokud ji nebude dotovat ceskej stat, treba ...Zobrazit celý příspěvek
Juhelak: treba to bude bvp2 jenom rozmery o 25% zvetsi :-D
Ale ted vazne, ma tahle firma vubec sanci na nejaky smysluplny fungovani, pokud ji nebude dotovat ceskej stat, treba prave nakupem techniky. Protoze to co je na obrazku opravdu spis pripomina hloubkovou modernizaci nez hi-tech ifv pro dalsich 30 let.Skrýt celý příspěvek"Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje." Zapomente na nejakej velkej vyvoj v Zetoru, jde jen o to, kdo jim ...Zobrazit celý příspěvek
"Další exponát na veletrhu představí též zahraniční partner, s nímž Zetor Engineering na vývoji spolupracuje."
Zapomente na nejakej velkej vyvoj v Zetoru, jde jen o to, kdo jim dal nakresy a kterej prevlecenej zahranicni model to bude.Skrýt celý příspěveksice jen obrazek..ale zrovna když pisou jak stávající koncepce prestavaji stacit..ten model vypada jako klasicka stara škola..ala bvp2 atd. Nynejsi vývoj budoucích bvp, který ...Zobrazit celý příspěvek
sice jen obrazek..ale zrovna když pisou jak stávající koncepce prestavaji stacit..ten model vypada jako klasicka stara škola..ala bvp2 atd. Nynejsi vývoj budoucích bvp, který práve vyjmenovane faktory zohlednuje, jde tvarove uplne jinam..hlavne to tvarování přední části..kdyz to srovnám třeba s T15 nebo tim izraelským demonstrátorem.
Aby za pár let nevylezli s necim co bude nekde na úrovní odlehčeného šakala :))Skrýt celý příspěvekSouhlasím s tebou CerVus. Ale nadruhou stranu jsem zvědavý jak Zetor zvládne BVP a na kolik bude srovnatelný s otestovanými a dlouho zavedenými BVP (CV90, ASCOD,..).
Souhlasím s tebou CerVus. Ale nadruhou stranu jsem zvědavý jak Zetor zvládne BVP a na kolik bude srovnatelný s otestovanými a dlouho zavedenými BVP (CV90, ASCOD,..).
Jen ať se do toho nezamiluje nějaký fanda na MO a Generálním štábu. Ať si dál vesele žijí v té své bublině. Netvrdím, že jednou by z toho nemohlo být zajímavé BVP, ale firma co ...Zobrazit celý příspěvek
Jen ať se do toho nezamiluje nějaký fanda na MO a Generálním štábu. Ať si dál vesele žijí v té své bublině.
Netvrdím, že jednou by z toho nemohlo být zajímavé BVP, ale firma co nemá zkušenosti s armádní technikou, s pokročilými materiály a úskalím takové techniky má být brána pouze jako zajímavost. Ať to klidně vyrobí a někomu prodají. Jen ať to proboha není AČR. Stačí že funguje jako bezplatný testovač pro Steyr a CZUB. BVP už je důležitá sranda na které bude závislá obrana téhle země, tak ať to dodá někdo, kdo tomu rozumí a kdo jich už vyrobil několik stovek.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...