GF7 – Hybrid elektromobilu a tryskového letadla
- 13. 6. 2014
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
Slovní spojení elektromobil a tryskové letadlo zní přinejmenším zvláštně. Nikoliv však pro Grega Browna a Dave Fawcetta. Oba pánové pracují na konceptu létajícího auta (resp. jezdícího letadla) GF7. Pohon na zemi GF7 zajišťuje elektromotor, ve vzduchu pak malý proudový motor.
Designer Brown a konstruktér Fawcetta nejsou ve svých oborech žádnými nováčky. Oba pánové pracovali například na projektech lehkých tryskových letadel Murphy Maverick nebo Viper Jet.
Ostatně jejich nejnovější projekt létajícího elektromobilu GF7 má být především tryskové letadlo. Je zde však rozdíl, s GF7 není problém opustit přistávací dráhu letiště a vydat se po zemi do běžného silničního provozu.
GF7 je automobil/letadlo pro čtyři pasažéry. Stroj se nejlépe cítí ve vzduchu, kde ho pohání malý proudový motor. Počítačové simulace ukázaly maximální rychlost GF7 na 885 km/h a dolet až 1600 km. Dostup je omezen výškou 12 000 metrů, letová hladina však bude na úrovni 8500 metrů.
Celý článek si můžete přečíst na HYBRID.CZ
Související články
Vznášedlo Aero-X: už za pár let v prodeji
Firma Aerofex před několika lety představila koncept osobního vznášedla Aero-X. Stroj už tehdy ...
- 21.05.2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Kosmická loď SpaceShipTwo poletí na plast
První komerční let vesmírné lodě SpaceShipTwo společnosti Virgin Galactic se nezadržitelně blíží. ...
- 30.05.2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Elektrická dopravní letadla? Zatím ještě ne
Elektrický pohon se dere do všech dopravních prostředků, od motorek, až po letadla. Lze však již se ...
- 05.06.2014
- 4 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelské drony Hermes 900 pro švýcarské letectvo
Švýcarské ministerstvo obrany pro své letectvo nakoupí izraelská bezpilotní letadla Hermes 900 MALE ...
- 08.06.2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
Načítám diskuzi...