Elektrická dopravní letadla? Zatím ještě ne
- 5. 6. 2014
- 4 komentářů
- Jan Grohmann
Elektrický pohon se dere do všech dopravních prostředků, od motorek, až po letadla. Lze však již se současnou úrovní technologií postavit velké dopravní elektrické letadlo? Podle firmy Pratt & Whitney nikoliv.
Pratt & Whitney (P&W) je známý výrobce motorů pro civilní i vojenská letadla. Čtvrtinu velkých dopravních letadel pohání motory této firmy. Motory P&W najdeme také v supermoderních stíhačkách F-22 Raptor a F-35 Lightning II.
Žádný klíčový výrobce leteckých motorů si samozřejmě nesmí nechat propást nástup nové technologie. P&W proto společně s odborníky z univerzity MIT (Massachusetts Institute of Technology) zjišťovali, zda je se současnou úrovní techniky možné postavit velké elektrické dopravní letadlo.
Výsledek? Studie dokázala, že k postavení podobného stroje jsou nutné tři „technologické zázraky“. Největším problémem je samozřejmě baterie.
Čelý článek si můžete přečíst na HYBRID.CZ
Související články
První let elektrického letadla E-Fan
Francouzská skupina EADS uskutečnila na letišti Bordeaux-Merignac první zkušební let elektrického ...
- 22.04.2014
- 0 komentářů
- Jan Hořčík - Hybrid.cz
Osobní elektrické letadlo S2
Zvykejme si, že čím dál častěji budeme slýchat o osobních létajících dopravních prostředcích. Dnes ...
- 07.05.2014
- 1 komentářů
- Jan Grohmann
EMALS: Elektromagnetický katapult pro letadlové lodě
Americké námořnictvo US Navy připravuje první test elektromagnetického katapultu EMALS ...
- 15.05.2014
- 8 komentářů
- Jan Grohmann
Vznášedlo Aero-X: už za pár let v prodeji
Firma Aerofex před několika lety představila koncept osobního vznášedla Aero-X. Stroj už tehdy ...
- 21.05.2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
koukněte tady: http://en.wikipedia.org/wiki/N...
koukněte tady: http://en.wikipedia.org/wiki/N...
davno v TV som pozeral dokument ako americania(?) testovali lietadlo na jadrovy pohon (ak je to vobec pravda) a ak si dobre pamätam tak to aj fungovalo. lenze bolo niekolko ...Zobrazit celý příspěvek
davno v TV som pozeral dokument ako americania(?) testovali lietadlo na jadrovy pohon (ak je to vobec pravda) a ak si dobre pamätam tak to aj fungovalo. lenze bolo niekolko problemov a to:
- lietadlo bolo velmi tazke kvoli ochrane posadky pred ziarenim
- taktiez nemohlo pristat na hoci akom letisku kvoli hmotnosti
- a taktiez kvoli bezpecnosti. ak by nahodou lietadlo padloSkrýt celý příspěvekPro mu7705: Tohle se ještě nikdy nikde nezkoušelo. U zmíněné šílenosti mělo teplo z reaktoru přímo pohánět motor. (v podstatě klasický motor, kde místo chemicky generovaného tepla ...Zobrazit celý příspěvek
Pro mu7705: Tohle se ještě nikdy nikde nezkoušelo. U zmíněné šílenosti mělo teplo z reaktoru přímo pohánět motor. (v podstatě klasický motor, kde místo chemicky generovaného tepla se přivádělo to z reaktoru)
Ono i to přemýšlení o něčem takovém je hodně předčasné.Skrýt celý příspěvekMyšlenka je to pěkná. Samozřejmě, že už se to řešilo v minulost a to jak Amíci, tak Rusové. Myšlenkou bylo použít atomový reaktor pro výrobu elektrické energie. V obou případech se ...Zobrazit celý příspěvek
Myšlenka je to pěkná. Samozřejmě, že už se to řešilo v minulost a to jak Amíci, tak Rusové. Myšlenkou bylo použít atomový reaktor pro výrobu elektrické energie. V obou případech se realizovaly především lety na zjištění chování a bezpečnosti reaktoru na palubě letadla. K rozvoji této technologie nedošlo. Jedním z hlavních taháků byla očekávaná dlouhodobá výdrž ve vzduchu, kdy by letouny mohly být okamžitě k dispozici a nebyly by ohroženy bombardováním letiště.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...