Část jednotek 71. mechanizovaného praporu absolvovala první letošní polní výcvik

Foto: Příslušníci 71. mechanizovaného praporu na prvním letošním polním výcviku. / kpt. Radek HAMPL
Příslušníci 71. mechanizovaného praporu na prvním letošním polním výcviku. / kpt. Radek HAMPL

Druhá polovina ledna se pro příslušníky hranického praporu stala první zatěžkávací zkouškou.

Po vánočním a novoročním odpočinku, ovšem zpestřeném nepřetržitým týdenním střežením vybuchlých muničních skladů ve Vrběticích, nejprve všichni vojáci absolvovali v teple učeben povinná mandatorní zaměstnání.

Všichni byli proškoleni z oblasti bezpečnosti práce, předpisů z oblasti požární ochrany, ekologie i ochrany před úrazem elektrickým proudem, zásad ochrany utajovaných skutečností i práce s prostředky komunikačních a informačních systémů, připomenuty byly povinnosti řidičů i velitelů vozů. Hned poté příslušníci 2. mechanizované roty, minometné baterie vyrazili do Vojenského výcvikového prostoru Libavá, aby zde zdokonalili své profesní schopnosti.

Foto: StÅ™elba z RPG-7. / kpt. Radek HAMPLStřelba z RPG-7 / kpt. Radek HAMPL

„Pro naše vojáky jsme připravili intenzívní výcvik ve střelecké přípravě, zaměřený na základní drily při manipulací se zbraní, na správné spouštění a míření. Střelbu z vložné hlavně PRG-7

absolvovali i pancéřovníci," přibližuje první letošní pobyt v terénu nadrotmistr Martin Hula, vedoucí praporčík 2. mechanizované roty.

Opomenuta nebyla ani taktická příprava, vojáci si procvičili činnost pátracího družstva za přesunu a čety při zajištění přesunu v noci. Nejnáročnější zkouškou byl tentokrát noční pěší, téměř třicetikilometrový přesun zpět do kasáren. „Přesvědčil jsem se, že sváteční dny na našich vojácích žádné stopy nezanechaly, všichni přesun zvládli v časovém limitu," hodnotí splnění úkolu zástupce velitele roty nadporučík Michal Bělaška.

BVP-2 při nočních střelbách. / kpt. Radek HAMPL

„Hlavním cílem komplexního polního výcviku velitelské roty bylo udržet a zvýšit schopnosti organických družstev a týmů roty a stmelit je pod vedením nových velitelů," říká zástupce velitele roty nadporučík Luděk Rak. Také velitelská rota plnila nácviky střeleb z ručních a lafetovaných zbraní ve dne i v noci. Vojáky čekal výcvik bojových drilů i odborná taktická příprava, která vyvrcholila nočním cvičení.

„Jednotlivá družstva a čety přitom musely řešit napadení silným nepřítelem při rozmístění mimo boj a v téměř nulové viditelnosti, zapříčiněné mlhou a velmi tmavou nocí, vojáci museli sbalit veškerý materiál, provést přesun do záložního místa rozmístění a zde znovu vybudovat např. spojovací uzel, či pozorovací stanoviště," objasňuje úkoly podřízených vrchní praporčík roty nadrotmistr Aleš Machálka.

Vojáci 71. mpr při přesunu. / kpt. Radek HAMPL

Příslušníci velitelské roty také absolvovali noční zaměstnání z topografické přípravy, které navíc prověřilo jejich schopnosti v oblastech zdravotní, lezecké a střelecké odbornosti, znalosti tematicky přežití a schopnosti týmové práce. Ženijní četa ještě „návdavkem" provedla ostré trhání.

Velitel minometné baterie pobyt ve VVP využil jako přípravu na blížící se nasazení v zahraniční operaci. „Vojáci si prozkoušeli taktickou činnost malých jednotek i celé čety a součástí cvičení byly i ostré střelby z ručních zbraní a bojové střelby družstva. Zároveň se seznamovali i s problematikou C-IED," popisuje činnost podřízených velitel baterie kapitán Lukáš Chalupa.

Druhá část jednotky, která se nechystá do zahraniční mise, se mezitím cvičila ve všech taktických činnostech minometčíků, a to jak ve dne, tak i v noci, s cílem efektivně plnit požadavky kladené na minometnou baterii i v době působení části jednotky v Afghánistánu.

Zdroj: 7. mpr
Redakčně upraveno

Nahlásit chybu v článku


Související články

7. mechanizované brigádě přibyl nový úkol

Za ochranu vnějšího perimetru muničního areálu ve Vrběticích je od pondělí 15. prosince plně ...

M-134D-H Minigun pro české vrtulníky Mi-171š

Modernizované české vrtulníky dostaly nové zuby v podobě rotačních kulometů M-134D-H Minigun od ...

Armáda ČR uvažuje o nákupu bitevních vrtulníků

Během včerejší tiskové konference ministr obrany ČR Martin Stropnický shrnul významné milníky ...

NÁZOR: Má voják vypadat jako komiksový hrdina?

Mnoho z nezasvěcených, ale i zasvěcených, má určité představy o tom, jak by měl vypadat, a co by měl ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • GAVL
    08:53 06.02.2015

    Jak má vypadat fotka ze cvičení a album jako takové pro veřejnost dle GAVL 1. úvodní či poslední foto má být hromadné všech zúčastněných ...Zobrazit celý příspěvek

    Jak má vypadat fotka ze cvičení a album jako takové pro veřejnost dle GAVL

    1. úvodní či poslední foto má být hromadné všech zúčastněných
    http://www.fronta.cz/odznak-pr...

    2. má jít o skutečné cvičení větších měřítek, když už o tom píšu a má tam být vidět nějaká pořádná akce, neboť se zároveň jedná o propagaci armády, či přímo propagandu

    http://armada.vojenstvi.cz/pov...
    http://www.svornost.com/kalend...
    http://www.kvh-lbc.wz.cz/Pictu...

    3. bylo by dobré, pokud dám hromadnou fotku jako rozlučkovou, jako první dát příjezd do místa nasazení

    http://www.kvh-lbc.wz.cz/Pictu...

    4. propagační ráz je vhodné doplnit provázaností armády a její činnosti s našimi vůdci, to se týká větších akcí tedy menévrů, v tomto případě to tam samozřejmě není možné mít
    http://www.kvh-lbc.wz.cz/Pictu...

    fotky by měli především vyprávět příběh událostí
    fotit pro zveřejnění rutinní střelby něco málo vojáků nedává smysl, to by nemělo být u profi armády nic neobvyklého, pokud je to neobvyklé tak je něco špatně

    co se týče první fotky , tak osobně jsem si všímal především nesmyslnosti užité formace uprostřed ničeho, po pročtení všech reakci jsem se zaměřil na to kam míří druhý voják a skutečně to vypadá, že míří prvnímu na hlavu

    takové to foto jasně vypovídá o neschopnosti minimálně toho člověka , který je takto aranžoval a fotil a částečně i těch focených, neboť mu měli jasně vysvětlit, že ze sebe nenechají dělat blbce a měli zaujmout raději obranné postavení kolem vozu Tatra v pozadí, když už tomu chtěli dát nějaký aranžmá

    vůz Tatra a vojáci seskakující z korby by bylo mnohem lepší úvodní šuplíkové foto, než to zde uveřejněné

    Zde uveřejněné fotky měli sloužit pouze armádnímu šuplíku jako dokumentace toho, že se někde něco dělalo a nikdy neměli vidět světlo světa, první fotka nemá co dělat ani v tom šuplíku, protože to je úplný balast, který neměl nikdy vzniknoutSkrýt celý příspěvek

  • StanZ
    17:50 05.02.2015

    No nevím, taky se mi zdají fotky docela nepovedené. Myslím že i Fran má docela pravdu, ikdyž nesouhlasím se vším. Já si zase myslím, že na třetí fotce, která teda vypadá super, ...Zobrazit celý příspěvek

    No nevím, taky se mi zdají fotky docela nepovedené. Myslím že i Fran má docela pravdu, ikdyž nesouhlasím se vším.
    Já si zase myslím, že na třetí fotce, která teda vypadá super, ale proč je tam ten kontrolní orgán ve vestě, nejen že fotku kazí, ale navíc to působí dojmem začátečníka v právě probíhajícím kurzu střelce a ne je jako střelby profesionálů.
    Ze své působnosti u armády, můžu říc jen to, že náš velitel čety nás při střelbách kopal do nohou když někdo držel samopal za zásobník a k fotce můžu i já podoknout, že se zde chystají střelby z RPG a tudíž je asi blbost, že by ten druhý jen vyměňoval zásobník. Jak známo armáda má střelnici na každou zbraň což je jednoduše řečeno kde se střílí ze samopalu nestřílí se z tanku nebo RPG, kde se hážou granáty nestřílí se z pistole atd. Takže pokud je to příprava ke sřelbě RPG tak ten se samopalem má funkci pomocníka a "ochranku" takže asi těžko bude střílet a už vůbec ne přebíjet.
    A jako tečku bych řekl jen, je-li tu čtenář z dotčené 2. mechanizované roty, proč se nepřidá do diskuze a neřekne pravdu a nic než pravdu.Skrýt celý příspěvek

  • Jecchus
    17:25 05.02.2015

    Deadog:

    S ohledem na obsah mých komentářů si dovolím se mezi "všechny" nepočítat... :D

    Deadog:

    S ohledem na obsah mých komentářů si dovolím se mezi "všechny" nepočítat... :D

  • Deadog
    16:54 05.02.2015

    to vsichni :
    Meli byste se lecit. Je neskutecne co dokazete vykonstruovat s par fotek, silene, fakt ze jo. :)

    to vsichni :
    Meli byste se lecit. Je neskutecne co dokazete vykonstruovat s par fotek, silene, fakt ze jo. :)

  • Jecchus
    15:17 05.02.2015

    jancz: S tím zásobníkem může být. Je jen otázkou jestli zrovna vyndavá starý, nebo vkládá nový. Možné jsou obě varianty: - z hlediska rychlosti přebití by při vyndavání ...Zobrazit celý příspěvek

    jancz:

    S tím zásobníkem může být. Je jen otázkou jestli zrovna vyndavá starý, nebo vkládá nový.
    Možné jsou obě varianty:
    - z hlediska rychlosti přebití by při vyndavání starého mohl jen zmáčknout záchyt zásobníku a nechal ho vypadnout, či mu pomohl svižným pootočením zbraně
    - na druhou stranu je ale na první fotce vidět, že ten první v řadě má odhazovák, takže by mohl i vytahovat zásobník a poté ho odhodit do odhazováku...

    Samozřejmě možné je to, že je vůl a drží to za zásobník, ale to prostě nelze z fotek poznat. Proti tomu hovoří to, že ostatní střelci za zásobník nedrží, takže by si to instruktor nejspíš pohlídal.

    Zkrátka a dobře dělat z někoho jednoznačného blbce na základě těch fotek spíše svědčí o nedostatku uvažování a představivosti o možných variantách toho co vlastně fotka zobrazuje na straně některých diskutujících... :DSkrýt celý příspěvek

  • jancz
    13:35 05.02.2015

    podle mě je první fotka focena ze špatného úhlu a proto to vypadá, že ten druhý chce tomu prvnímu vyčistit uši Puškou (hnusí se mi říkat tomu Bren... Bren je legenda, ale tenhle ...Zobrazit celý příspěvek

    podle mě je první fotka focena ze špatného úhlu a proto to vypadá, že ten druhý chce tomu prvnímu vyčistit uši Puškou (hnusí se mi říkat tomu Bren... Bren je legenda, ale tenhle kvér se legendou nikdy nestane)

    na druhé fotce, ten co drží zbraň za zásobník, no podle mě se chystá vyměnit zásobník, vzhledem k tomu jak má natočenou hlavu a kouká na zbraň (jak už bylo zmíněno) z vrchu

    ale to je můj skromný názor :)Skrýt celý příspěvek

  • Jecchus
    12:24 05.02.2015

    Fran, GAVL: Chce to trochu klidu a uvědomit si, že fotka je momentka, vytrhává situaci z kontextu. Když vyfotím někoho se zavřenýma očima, znamená to, že spí, anebo zrovna ...Zobrazit celý příspěvek

    Fran, GAVL:

    Chce to trochu klidu a uvědomit si, že fotka je momentka, vytrhává situaci z kontextu. Když vyfotím někoho se zavřenýma očima, znamená to, že spí, anebo zrovna mrkl...? No nevím, protože to z fotky prostě poznat nelze. Vaše dalekosáhlé závěry na základě nedostatečných vstupních údajů (pouhé 2 - 3 fotky, tu s BVP nepočítám a tu patrolu tak na půl) a jejich silné prezentování jako hotové věci je fakt úsměvné.

    A k tomu "držení zbraně za zásobník" - Jak už tu psal Deadog, vy 100% poznáte, jestli ten chlap střílí, anebo mění zásobík? Já tedy ne a domnívám se, že to z fotky ani na jisto poznat nelze (viz. shora - spí / mrká). Osobně se domnívám, že bude spíš měnit zásobník, vysvětlovalo by to totiž i to vytýkané "koukání do BRENu shora", ale je tam blbě vidět přes tu žlutou nádheru... Fran tu psal něco o tom jaký je to frajer-instruktor, tak by mne zajímalo, jestli při výměně zásobníku učí své svěřence, že se při tom rozhodně nesmí toho zásobníku dotknout... :D Hádám, že asi těžko, protože plný zásobník bez toho aniž by ho střelec držel do zbraně nikdo nedá... Ale třeba jsem jenom blbec-neinstruktor a normálně se to dělá bez držení, třeba zubama nebo telekinezí, co já vím... :)Skrýt celý příspěvek

  • KOLT
    10:55 05.02.2015

    GAVL: Vážně mě fascinuje, jaké závěry lze dělat z pár fotek. Nejen kolik lidí tam bylo, ale i jak dlouho :-O A kopání zákopů v zamrzlé půdě je určitě ta nejdůležitější činnost, ...Zobrazit celý příspěvek

    GAVL: Vážně mě fascinuje, jaké závěry lze dělat z pár fotek. Nejen kolik lidí tam bylo, ale i jak dlouho :-O A kopání zákopů v zamrzlé půdě je určitě ta nejdůležitější činnost, kterou je třeba trénovat. Zvlášť, když se část jednotky chystá do Astánu....

    Fran: Držet zbraň za zásobník, zvlášť moderní ÚP, je skutečně faux pas, souhlasím. I ten "vláček" na první fotce je v otevřené krajině formace vhodná tak na zlikvidování jedním granátem. Ale druhý voják v něm nemíří na hlavu prvního, míří mu nad levé rameno (ano, měl by mířit na pravou stranu, ale třeba to v tu chvíli mělo svůj důvod, to z fotky prostě nepoznáme).Skrýt celý příspěvek

  • CerVus
    10:27 05.02.2015

    Všichni byli proškoleni z oblasti bezpečnosti práce, předpisů z oblasti požární ochrany, ekologie i ochrany před úrazem elektrickým proudem, zásad ochrany utajovaných skutečností i ...Zobrazit celý příspěvek

    Všichni byli proškoleni z oblasti bezpečnosti práce, předpisů z oblasti požární ochrany, ekologie i ochrany před úrazem elektrickým proudem, zásad ochrany utajovaných skutečností i práce s prostředky komunikačních a informačních systémů, připomenuty byly povinnosti řidičů i velitelů vozů.

    Tak jako tohle každý rok v lednu absolvují všichni vojáci, takže nechápu proč to tu je vůbec psané.Skrýt celý příspěvek

  • GAVL
    07:26 05.02.2015

    Možná je to celý blamáž a jen tam pár modelek zapozovalo a zas se jelo do teplíčka. Žádná fotka s kopáním zákopu? Přece každý voják má být schopen si vykopat vlastní hrob v ...Zobrazit celý příspěvek

    Možná je to celý blamáž a jen tam pár modelek zapozovalo a zas se jelo do teplíčka. Žádná fotka s kopáním zákopu? Přece každý voják má být schopen si vykopat vlastní hrob v jakýchkoli klimatických podmínkách. Co třeba nácvik vytváření zátarasů a vůbec záseků pro přepad. Chtělo by to i nácvik střelby z RPG v trochu lesnatějším prostředí. Očekával bych od profesionální armády trošku jiný výcvik, ve všech ohledech , než to co je vidět na fotkách. O počtu vojáků ani nemluvě.Skrýt celý příspěvek

  • flanker.jirka
    22:18 04.02.2015

    informační hodnotu článku lze přirovnat k obecně známým hláškám: "stěrače stírají, klaxon troubí" :-D
    Někdo si hold udělal čárku u kolonky splněno, ...

    informační hodnotu článku lze přirovnat k obecně známým hláškám: "stěrače stírají, klaxon troubí" :-D
    Někdo si hold udělal čárku u kolonky splněno, ...

  • hurvo
    22:17 04.02.2015

    ti chlapci za to nemozu ze tam stoja v tom nemoznom vlaciku. Proste dostali povel na fotecku pouhou tak sa tak postavili. Ten druhy chlapec vo vlaciku, no ci uz mu mieri na hlavu ...Zobrazit celý příspěvek

    ti chlapci za to nemozu ze tam stoja v tom nemoznom vlaciku. Proste dostali povel na fotecku pouhou tak sa tak postavili.
    Ten druhy chlapec vo vlaciku, no ci uz mu mieri na hlavu alebo vedla ucha je jedno ten prvy by mu nepodakoval v ziadnom pripade. Cely blby dojem zachranuju aspon ti chlapci z prieskumnej caty na tretej fotke, aj ked su moc blizko seba tak ta fotka nejak aspon vyzera.Skrýt celý příspěvek

  • Kusa
    21:47 04.02.2015

    No vzhledem k tomu že si většina vojáků musí maskáče kupovat za své v armyshopech, protože vedení je banda vhodná pouze jako terč pro popravčí četu, chtělo by to změnit armyschop. ...Zobrazit celý příspěvek

    No vzhledem k tomu že si většina vojáků musí maskáče kupovat za své v armyshopech, protože vedení je banda vhodná pouze jako terč pro popravčí četu, chtělo by to změnit armyschop. :-)Skrýt celý příspěvek

  • Mrblauman
    21:37 04.02.2015

    Měli by dostat nové uniformy, ty různé odstíny maskáčů působí dost divně.

    Měli by dostat nové uniformy, ty různé odstíny maskáčů působí dost divně.

  • liberal shark
    21:23 04.02.2015

    to Fran : No vidíte, já bych zase nechal některé pisatele tak dlouho opravovat příspěvky, dokud si nepřestanou plést tvrdé a měkké i. Nebo snad máte v týmu samé ženy ? Byl jsem ...Zobrazit celý příspěvek

    to Fran :
    No vidíte, já bych zase nechal některé pisatele tak dlouho opravovat příspěvky, dokud si nepřestanou plést tvrdé a měkké i. Nebo snad máte v týmu samé ženy ?
    Byl jsem na vojně i za socialismu, ale nikdy jsem neviděl nikoho držet Sa.vz.58 za zásobník.Skrýt celý příspěvek

  • Fran
    21:04 04.02.2015

    Kraviny na fotkách jsou běžné, ale ten voják co je fotil si je měl zkontrolovat než je odešle, zbytečně tím upozorňuje na chyby. Socialistickým úderníkem jsem ho přirovnal neb za ...Zobrazit celý příspěvek

    Kraviny na fotkách jsou běžné, ale ten voják co je fotil si je měl zkontrolovat než je odešle, zbytečně tím upozorňuje na chyby. Socialistickým úderníkem jsem ho přirovnal neb za socializmu si jště mohli dovolit držet 58mu za zásobník, protože kdo neuměl střílet tak trefil ho.... tak jak tak. V dnešní profesionální armádě je tohle chybou a basta. Na fotce je jich 5, ok, vezmu-li to od konce, pátý míří doleva, čtvrtý doprava, třetí doleva, druhý na hlavu (měl být doprava) a první může koukat libovolně, ale jeho prostor je od mírně doprava až po levou stranu. Celkově přesto netuším k čemu je tato formace vhodná, rozhodně, ale ne v takto otevřeném terénu. U 2.mechanizované roty je jistě dost kluků co byly na misích tak netuším proč tohle nacvičovaly. Tahle formace je spíše do zástavby domů a ulic, ale v tom případě druhý opět míří blbě neb měl tedy mířit nahoru aby pokryl případné střelce v patrech domů. Na druhé fotce ten první nalevo se Brenem, nejen, že do toho čumí jak vůl, ale navíc má špatně natočenou pravou pokrčenou nohu, pří střelbě dávkou by se jistě rychle svalil na záda.
    Jo a správně, je právě to cvičení a drilování na to aby byly schopni ve stresové situaci se zachovat a udělat všechno správně a to i za pochodu bez přípravy i na cvičení. Takže jasně čtu, že Vy jako civilista a student o tom nemůžete vědět tolik, tak proč to kometujete. Já jsem ještě pořád profesionální voják s dlouholetou praxí včetně misí a jako instruktor bych vojáky na fotkách nechal cvičit tak dlouho aby takovou chybu neopakovaly.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    20:52 04.02.2015

    Ten muze klidne menit zasobnik:) Ale Fran je PAN, ten tam byl a vsechno videl:)

    Ten muze klidne menit zasobnik:) Ale Fran je PAN, ten tam byl a vsechno videl:)

  • KOLT
    20:49 04.02.2015

    Fran: Krom onoho držení za zásobník jsou všechny vaše ostatní poznatky založené na interpretaci prťavých fotografií, na nichž není často možné rozlišit potřebné detaily. Kupříkladu ...Zobrazit celý příspěvek

    Fran: Krom onoho držení za zásobník jsou všechny vaše ostatní poznatky založené na interpretaci prťavých fotografií, na nichž není často možné rozlišit potřebné detaily. Kupříkladu druhý voják na první fotografii – podle mě míří nalevo od kolegy před ním, ale stoprocentně to s ohledem na velikost fotografie ochotný tvrdit nejsem. Stejně tak mi není jasné, jak jste přišel na to, že vojáci na druhé fotografii koukají na Breny shora :-O První z nich má hlavu přitisknutou k pažbě (přijde mi, že v trochu nepřirozeném úhlu, ale zase platí to, co jsem psal výše o velikosti snímků), druhý je příliš zakrytý pancéřovníkem před ním, než abych byl ochoten vůbec o tom spekulovat. Každopádně fotografie je skutečně "momentka", nezachycuje to, že v danou chvíli voják kupříkladu provedl úkrok a teprve srovnává zbraň ap. Nezlobte se, ale vaše vývody jsou... dosti ukvapené (a to je ještě eufemismus).Skrýt celý příspěvek

  • JosefŠ
    20:37 04.02.2015

    Trochu poupravím Váš komentář když neumíte číst "mezi řádky." Prvním vojákem jsem myslel voják na první fotce o kterém píšete ( pro upřesnění - druhý voják v zástupu směrem od nás ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu poupravím Váš komentář když neumíte číst "mezi řádky." Prvním vojákem jsem myslel voják na první fotce o kterém píšete ( pro upřesnění - druhý voják v zástupu směrem od nás který má mířit na pravou stranu). Je evidentní, že z této fotky pořízené z tak adekvátního úhlu je poznat, že mu ten amatér míří na hlavu....

    Přiznám se, jsem civilista, chudý student. O taktice a vojenství vím to co sem viděl, slyšel, vyčetl. Přesto si nemyslím, že držet zbraň za zásobník je tak fatální chyba, aby mohl být dotyčný přirovnán k "socialistickýmu úderníkoj." Ano nedělá se to, vím o tom.

    Chtěl bych se zeptat na Vaše praktické znalosti v oboru taktiky a vedení boje, že šmahem můžete naše vojáky odsoudit pouze na základě fotek udělaných z různých úhlů a bez přípravy někde za pochodu na cvičení?

    DěkujiSkrýt celý příspěvek

  • Fran
    20:21 04.02.2015

    Trochu poopravím Váš komentář když neumíte číst, na PRVNÍ fotce první voják míří doleva a DRUHÝ mu míří na hlavu. A asi zjevně nevíte, že držeti zbraň za zásobník tak toho asi moc ...Zobrazit celý příspěvek

    Trochu poopravím Váš komentář když neumíte číst, na PRVNÍ fotce první voják míří doleva a DRUHÝ mu míří na hlavu. A asi zjevně nevíte, že držeti zbraň za zásobník tak toho asi moc netrefíte, že? pane Š.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2