Americká společnost General Dynamics hlásí silný vstup do roku 2018, uchází se i o armádní zakázky v Česku
- 9. 5. 2018
- 24 komentářů
- Tisková zpráva
Americká společnost General Dynamics oznámila na konci dubna hospodářské výsledky za první čtvrtletí roku 2018. Zbrojařská firma globálního významu zaznamenala čistý zisk 799 milionů dolarů. General Dynamics rostl podíl zakázek v obranném průmyslu, o jeden významný tendr se uchází prostřednictvím dceřiné společnosti také v České republice.
Čistý zisk General Dynamics se oproti prvnímu kvartálu loňského roku zvýšil o 4,7 %, redukovaný zisk za akcii z předcházejícího čtvrtletí stoupl dokonce o 6,9 % na 2,65 amerického dolaru (USD) za akcii.
Provozní marže společnosti za první čtvrtletí roku 2018 činila 13,4 % oproti 14,1 % v prvním čtvrtletí roku 2017. Konsolidovaná provozní marže se zvýšila o 60 bazických bodů oproti 12,8 procenta v posledním kvartále loňského roku.
„Společnost General Dynamics zaznamenala solidní výsledky za první čtvrtletí s růstem příjmů, čistých zisků i redukovaných zisků za akcii, “ řekla Phebe Novakovicová, předsedkyně představenstva a generální ředitelka společnosti. „To je silný vstup do roku 2018 a my nadále důvěřujeme našemu dlouhodobému výhledu,“ dodala Novakovicová.
General Dynamics hlásí signifikantní nárůst zakázek především armádního charakteru. Prostřednictvím dceřiných společností se podílela na miliardovém obchodu s rumunskými ozbrojenými silami – dodání obrněných vozidel Piranha 5. Pokračovaly důležité transakce s americkou armádou a pro NASA vytvořila General Dynamics za 215 milionů dolarů projekt pozemní sítě pro udržitelný rozvoj, který modernizuje pozemní infrastrukturní systémy NASA pro svou satelitní síť.
Dceřiná společnost GDELS spolupracuje s českými firmami
Evropská dceřiná společnost General Dynamics European Land Systems (GDELS) už v minulosti dodala materiál rovněž české armádě. Prostřednictvím rakouské pobočky GDELS dodala Česku víceúčelová kolová obrněná vozidla Pandur II. Menší část vozidel byla vyrobena v Rakousku, ostatní se vyráběla v Česku, přičemž GDELS zajišťoval rovněž servisní služby.
Už v roce 2015 uzavřela GDELS strategické partnerství s holdingem Czechoslovak Group (CSG) a právě díky tomu firmy tohoto českého holdingu získaly práva na výrobu vozidel Pandur II a také na jejich technologický rozvoj, modernizaci i servisní služby. Právě proto může společnost Tatra Defence Vehicle (TDV) patřící do holdingu CSG zajišťovat soběstačnost Česka ve výrobě i opravách kolových obrněných vozidel armády. V listopadu 2016 se navíc podařilo uzavřít obchod s indonéskou vládou a pandury tak získaly vůbec prvního zahraničního vlastníka.
Zapojení českého průmyslu je klíčové také pro chystanou obří zakázku, kterou vypíše letos Ministerstvo obrany ČR. Jedná se o nákup pásových obrněných vozidel, ministerstvo plánuje zakoupit minimálně 210 kusů a celkový objem zakázky by měl dosahovat 53 miliard korun.
Jedním ze čtyř uchazečů je právě GDELS s vozidlem ASCOD 2. V červnu loňského roku na mezinárodním veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET 2017 v Brně společnost GDELS podepsala dohody s pěti českými společnostmi o možné budoucí spolupráci právě na programu nového pásového obrněného vozidla pro českou armádu.
GDELS je tedy připraven splnit požadavky ministerstva, aby nákup nových vozidel byl spojen s přenesením potřebných technologií a know-how do Česka a zapojením českých podniků do jejich výroby. Vítěz tendru by měl být znám nejpozději v příštím roce. Česko by mělo bojová vozidla dostat v letech 2020 až 2024.
O společnosti General Dynamics
Společnost General Dynamics se sídlem v Falls Church ve Virginii je globální výrobce letecké i pozemní vojenské techniky, který nabízí široké portfolio produktů a služeb v oblasti letectví, bojových vozidel, zbrojních systémů a střeliva; C4ISR a IT řešení; a také stavby a opravy lodí. Příjmy společnosti za rok 2017 činily 31 miliard dolarů. Více informací naleznete webových stránkách General Dynamics.
Související články
Bojová vozidla pro Armádu ČR: ASCOD vs. CV90
Armáda České republiky projevuje zájem o nákup nových pásových bojových vozidel pěchoty. V současné ...
- 08.06.2015
- 108 komentářů
- Jan Grohmann
Izraelské houfnice ATMOS na tatrováckém podvozku pro Thajsko
Thajská námořní pěchota (Royal Thai Marine Corps) podepsala s izraelskou firmou Elbit Systems ...
- 16.04.2018
- 162 komentářů
- Jan Grohmann
Český bitevník L-159 ALCA pro americký program OA-X
Generální ředitel Aero Vodochody Giuseppe Giordo nedávno v rozhovoru pro iDnes potvrdil zájem české ...
- 24.04.2018
- 64 komentářů
- Jan Grohmann
ASCOD 2 – budoucnost českých motostřelců?
Česká armáda hledá nástupce letitého BVP-2 a jeho derivátů, které budou na příští desítky let tvořit ...
- 27.04.2018
- 184 komentářů
- Redakce AN
To britské PMRS na úvodní fotce vypadá opravdu skvěle, je tedy škoda, že něco podobného nám u GDELS nenabídli. Zkrátka přefaceliftované vozítko nabídnuté už Dánům, je tak nějak ...Zobrazit celý příspěvek
To britské PMRS na úvodní fotce vypadá opravdu skvěle, je tedy škoda, že něco podobného nám u GDELS nenabídli. Zkrátka přefaceliftované vozítko nabídnuté už Dánům, je tak nějak jinde. Na závěr fotka 62 španělských Pizzarů, pěkně bok na bok:
https://pbs.twimg.com/media/C6... Skrýt celý příspěvekjuhelak: on má i podvozek řešený jako Puma (jo, přesně ta věc která má být hrozně drahá). Podle papírů ten stroj vypadá opravdu moc dobře, ale než uvidíme pojízdný demonstrátor, ...Zobrazit celý příspěvek
juhelak:
on má i podvozek řešený jako Puma (jo, přesně ta věc která má být hrozně drahá). Podle papírů ten stroj vypadá opravdu moc dobře, ale než uvidíme pojízdný demonstrátor, tak to bude asi ještě dlouho trvat. V polovině roku 2016 se zmiňovalo, že demonstrátor bude představený v roce 2018. Jeho stavbu ale nechtěli platit ze svého, tak je otázkou, zda vůbec najdou / našli někoho, kdo jim zacvaká alespoň výrobu pojízdné makety.Skrýt celý příspěvekjedine co me na vlčakovy zaujalo je deklarovana odolnost predni částí proti 40 mm kanonům. To většina ostatních nemá....ale kdo vi papír snese všechno..ve finále i kdyby měli ...Zobrazit celý příspěvek
jedine co me na vlčakovy zaujalo je deklarovana odolnost predni částí proti 40 mm kanonům. To většina ostatních nemá....ale kdo vi papír snese všechno..ve finále i kdyby měli demonstrator..tak nejake testy stanag by uz asi stejne nestihli i kdyby to bylo zpozdene o rok.Skrýt celý příspěvek
Rase Ohledně toho obrázku, já si myslím, že to žádná konkrétní věž není, podle mě je to stejný typ obrázku jako vše ostatní kolem Wolfdogu, tj. takhle nějak by to mohlo vypadat ...Zobrazit celý příspěvek
Rase
Ohledně toho obrázku, já si myslím, že to žádná konkrétní věž není, podle mě je to stejný typ obrázku jako vše ostatní kolem Wolfdogu, tj. takhle nějak by to mohlo vypadat pokud nám dáte pár miliard na vývoj.
Ohledně toho partnera, jak píšu, možná to je Iveco, ale ty Turky bych nevylučoval, když srovnáte Tulpar s Vlčákem, těch podobností tam najdete dost. Turkům musí být jasné, že v Evropě nemají sami šanci a tohle by mohla být cesta.
http://www.military-today.com/... Skrýt celý příspěvekPavolR: :-D přesně tak. Z obchodního pohledu by to bylo určitě super, ale AČR by zase ostrouhala. Nesher: Turky jsem původně taky myslel, ale ti nabízejí už nepřebernou řádku ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR:
:-D přesně tak. Z obchodního pohledu by to bylo určitě super, ale AČR by zase ostrouhala.
Nesher:
Turky jsem původně taky myslel, ale ti nabízejí už nepřebernou řádku vlastních strojů od různých firem. Oproti tomu Italové předvedli jen Dardo, pak jeho modernizaci a od té doby se slehla zem (exportní úspěch nulový). Tedy i jim by se hodilo nějaké modernější vozidlo - přeci jen Dardo nebyla žádný hitparáda a spousta menších evropských států bude mít v blízké době zájem o náhradu za zastaralé mašiny. Potenciál je i u exportu. Akorát je otázka, zda Iveco bude partner, nebo jen pomáhá s vývojem, a dodá nějaké zajímavé komponenty. Věž samozřejmě dle zákazníka, jako vždycky.
ps. myslím že italská je i věž s tankovým kanónem u vozidla palebné podpory na podvozku Vlčáka
https://static.wixstatic.com/m... Skrýt celý příspěvekNesher Nějak se mi tomu nechce věřit, ale každopádně to vypadá na zajímavý výběr třeba i GDELS nakonec opravdu ponukne AJAX ikdyž netuším jak by to vyřešily s vládou UK no začínám ...Zobrazit celý příspěvek
Nesher
Nějak se mi tomu nechce věřit, ale každopádně to vypadá na zajímavý výběr třeba i GDELS nakonec opravdu ponukne AJAX ikdyž netuším jak by to vyřešily s vládou UK no začínám být hodně zvědavý, nejlepší ovšem je že se to hýbeSkrýt celý příspěvekPavolR Já pořád doufám, že je zatím zpožděním jen neschopnost úředníků MO připravit zadávací dokumentaci a ne snaha dostat do hry Zetor. Jara Zetor nějakého partnera mít musí ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR
Já pořád doufám, že je zatím zpožděním jen neschopnost úředníků MO připravit zadávací dokumentaci a ne snaha dostat do hry Zetor.
Jara
Zetor nějakého partnera mít musí a Iveco se přímo nabízí, případně by to mohli být ještě Turci. A vlčák se trochu Dardu podobá, ale všechno je jen konspirační teorie jak už jsem níže zmiňoval.Skrýt celý příspěvekMimochodom, práve som pozeral stránku Zetor Engineering a už neponúkajú projekt 8x8 - namiesto neho ponúkajú Gerlach 4x4, ktorý bol doteraz iba v ponuke dcérskej Zetor Engineering ...Zobrazit celý příspěvek
Mimochodom, práve som pozeral stránku Zetor Engineering a už neponúkajú projekt 8x8 - namiesto neho ponúkajú Gerlach 4x4, ktorý bol doteraz iba v ponuke dcérskej Zetor Engineering Slovakia.Skrýt celý příspěvek
Rase: Takže vy teraz zafinancujete Wolfdoga, vychytajú sa na ňom muchy, a následný Wolfdog II bude už euroBVP pre nás, Talianov a Grékov? ;-p A znova upozorňujem, že v tom ...Zobrazit celý příspěvek
Rase:
Takže vy teraz zafinancujete Wolfdoga, vychytajú sa na ňom muchy, a následný Wolfdog II bude už euroBVP pre nás, Talianov a Grékov? ;-p
A znova upozorňujem, že v tom istom PESCO programe ako euroBVP, je napr. aj taktické 4x4 a Zetor mieri akurát na Slovenský tender so 4x4 Gerlach. Pokiaľ je za ním Iveco, tak má dobrú šancu všetkých konkurentov deklasovať, bez ohľadu na to, čo ponúknu. Tak ostáva len dúfať, že to bude aspoň ako tak dobré vozidlo.Skrýt celý příspěvekZačínám být hodně zvědavý co se nakonec ze Zetoru vyvine.... teď má mít premiéru obrněný 4x4 Gerlach tak uvidime jestli to bude hotovy obrněnce nebo jen maketa
Začínám být hodně zvědavý co se nakonec ze Zetoru vyvine.... teď má mít premiéru obrněný 4x4 Gerlach tak uvidime jestli to bude hotovy obrněnce nebo jen maketa
tady je kdyžtak odkaz: http://palba.cz/viewtopic.php?... Pokud by tam byly jisté vazby na italské Iveco, bylo by to ...Zobrazit celý příspěvek
tady je kdyžtak odkaz:
http://palba.cz/viewtopic.php?...
Pokud by tam byly jisté vazby na italské Iveco, bylo by to ještě hodně zajímavé. Zetor má kamarády na nejvyšších místech tuzemské politiky, tak pokud bude vítěz znám až příští rok, tak ten Wolfdog do tendru nejspíš protlačí.
ps. to neříkám, že bych tomu vozidlu fandil, jen si myslím, že se něco peče. Očekávám, že koncem roku, nebo začátkem příštího, vytáhnout s velkou slávou demonstrátor VlčákaSkrýt celý příspěvekOproti předchozímu pr članku se mzenil obrazek..skoda ze tomu nebude odpovídat i nabídka...pak by sanci mel. s tím co bylo na zkouškách sance 5% (5% za moznost zmanipulovani ...Zobrazit celý příspěvek
Oproti předchozímu pr članku se mzenil obrazek..skoda ze tomu nebude odpovídat i nabídka...pak by sanci mel. s tím co bylo na zkouškách sance 5% (5% za moznost zmanipulovani tendru)Skrýt celý příspěvek
Nesher, KOLT: Že by ďalšie dejstvo drámy "Čekání na Vlčáka"? ;-p
Alebo nejakej inej, veď názov hry sa diváci dozvedia aj tak až na konci.Nesher, KOLT: Že by ďalšie dejstvo drámy "Čekání na Vlčáka"? ;-p
Alebo nejakej inej, veď názov hry sa diváci dozvedia aj tak až na konci.
Načítám diskuzi...