Zetor Gerlach: Nabídka (nejen) pro slovenskou armádu
- 25. 6. 2018
- 96 komentářů
- Redakce AN
Na bratislavské výstavě IDEB 2018 se objevilo hned několik čtyřkolových obrněných vozidel pro výběrové řízení slovenské armády. Zřejmě největší zájem přitáhl typ Gerlach, za nímž ale nestojí žádný tradiční výrobce vojenských obrněnců, nýbrž výrobce traktorů Zetor. Ten ale na své straně má hned několik velmi silných argumentů.
Slavná firma Zetor dnes představuje součást skupiny HTC Investments. Na projektu obrněnce Gerlach, který byl zahájen v roce 2016, se podílejí nejenom firmy Zetor Engineering Slovakia a Zetor Engineering Brno, ale též firma IPM Engineering, která má rozsáhlé zkušenosti z řady vojenských programů.
Již roku 2016 získala značka Zetor pozornost, když představila koncept pásového bojového vozidla pěchoty Wolfdog pro Armádu ČR, pracuje však i na osmikolovém transportéru a na veletrhu IDET 2017 ukázala prototyp lehkého útočného vozu Fox. Jako další položka v jejím portfoliu tedy přichází typ Gerlach.
U obrněného taktického vozidla Gerlach se nejvíc zdůrazňuje jeho vysoká odolnost, jelikož se v jeho konstrukci objevuje kabina vyřešená jako bezpečnostní „kapsle“, vybavená ocelovým a aramidovým pancéřováním. Balistická odolnost splňuje normu STANAG 4569 Level 3, takže vůz odolává průbojné munici ráže 7,62×54 mm na dálku 30 m nebo střepinám dělostřeleckých granátů ráže 155 mm ze vzdálenosti až 60 m.
Podvozek ve tvaru V má zajistit ochranu osádky před účinky exploze protitankové miny se 6 kg TNT pod kterýmkoli kolem i pod středem šasi (úroveň STANAG 4569 Level 2a/2b), ale odolnost je možno zvýšit i tak, aby Gerlach odolal i minám s náloží až 8 kg TNT (úroveň STANAG 4569 Level 3a/3b). Samozřejmost představuje odolnost proti improvizovaným výbušným zařízením (IED).
Vozidlo má modulární konstrukci, čemuž odpovídá i existence tří základních variant s různým počtem sedaček. Prototyp představuje nepochybně nejzajímavější provedení Gerlach A, jež se vyznačuje dvěma sedačkami vpředu a čtyřmi vzadu, avšak s tím, že zadní čtveřice je umístěna v jedné řadě. V zádi vozu se tak nalézá i prostor pro náklad o objemu 2,3 m 3 a max. hmotnosti 1,5 tuny.
Verze Gerlach B má vepředu opět dvě sedačky a vzadu tři, zatímco Gerlach C nabízí dvě a dvě místa. V obrněné „kapsli“ je místo také pro stojícího střelce, který může obsluhovat zbraň u stropního průlezu, avšak podle přání zákazníka lze Gerlach vybavit širokým spektrem zbraňových, komunikačních a dalších účelových systémů. Obrněnec má i filtrační a ventilační soustavu pro případ činnosti v zamořeném prostředí.
Vozidlo Gerlach A má provozní hmotnost 12,5 tuny, na délku měří 5,65 m, zatímco na šířku a na výšku má 2,5 m. Světlá výška činí pozoruhodných 46 cm, což propůjčuje obrněnci skvělou pohyblivost v terénu. K té přispívá též motor MTU o výkonu 240 kW, spojený s automatickou šestistupňovou převodovkou ZF. Max. rychlost na silnici činí 110 km/h a s palivovou nádrží o objemu 220 l může Gerlach urazit až 800 km.
Posádka může vozidlo opustit velmi rychle jen jednou stranou; větší foto / Zetor Engineering
Překoná kolmou překážku vysokou 50 cm nebo příkop široký 90 cm a bez přípravy se může brodit ve vodě hluboké 1,2 m. Může tudíž zvládat působení i v náročných podmínkách a v téměř všech druzích konfliktů. Objevily se i koncepty několika speciálních verzí, např. průzkumné či ambulanční.
Do výbavy patří též pneumatiky 14 R20 se soustavou centrálního huštění pro případ průstřelu. Kromě vysoké taktické pohyblivosti nabízí Gerlach i vysokou strategickou mobilitu, jelikož je přizpůsoben normám Aliance pro transport techniky po silnicích, železnicích, vnitrozemských vodních cestách a vzduchem (včetně dopravního letadla Airbus A400M).
Výrobce zdůrazňuje též vysoký komfort pro osádku, zaručený protihlukovými a antivibračními materiály v kabině. Firma Zetor ale hned od počátku získala pozornost i tím, že otevřeně deklaruje cenu obrněnce, jež začíná na nezvykle nízké sumě 398 000 euro. Kombinace vysoké odolnosti a pohyblivosti, modulární konstrukce a příznivé ceny tedy dělá z vozidla Gerlach velmi zajímavé řešení nejen pro slovenskou armádu, ale také pro další zákazníky.
Základní takticko-technické údaje vozidla Gerlach; větší foto / Zetor Engineering
Související články
Taktické vozidlo Gerlach 4×4 od Zetor Engineering
Na bratislavské výstavě IDEB 2018 slovenská společnost Zetor Engineering Slovakia představila nové ...
- 16.05.2018
- 63 komentářů
- Jan Grohmann
Vojenská výstava IDEB 2018 v Bratislavě
V očakávaní rozhodnutia o obstaraní nových nadzvukových lietadiel pre OS SR sa na IDEBe prezentovali ...
- 18.05.2018
- 72 komentářů
- Martin Kugla
Přichází éra bitevních bugin?
V posledních měsících a letech si nešlo nevšimnout nástupu nové generace velmi lehkých taktických ...
- 08.06.2018
- 14 komentářů
- Jan Grohmann
Pár foto z výroby 2. kusu:
http://www.palba.cz/viewtopic....Pár foto z výroby 2. kusu:
http://www.palba.cz/viewtopic....Zase niečo na prečítanie:
https://www.nissan.sk/vozidla/...Zase niečo na prečítanie:
https://www.nissan.sk/vozidla/...Oprava, mal som otvorených viacero linkov:
https://auto.dziennik.pl/aktua...Oprava, mal som otvorených viacero linkov:
https://auto.dziennik.pl/aktua...
Zaujalo ma, že ani Rheinmetall ani Zetor Engineering na svojich oficiálnych weboch ešte nič o spolupráci nezverejnili. Pritom Zetor má na stránke Monitoring médií, kde nahadzujú ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujalo ma, že ani Rheinmetall ani Zetor Engineering na svojich oficiálnych weboch ešte nič o spolupráci nezverejnili. Pritom Zetor má na stránke Monitoring médií, kde nahadzujú všetko, čo sa šustne (posledné správy sú z IDETu): http://www.zetorengineering.sk... Skrýt celý příspěvek
A ešte stále o tom neinformujú na svojich oficiálnych weboch ... https://www.rheinmetall-defenc...
A ešte stále o tom neinformujú na svojich oficiálnych weboch ... https://www.rheinmetall-defenc...
Novinka v projekte Zetor ...Zobrazit celý příspěvek
Novinka v projekte Zetor Gerlach:
https://www.armadnymagazin.sk/... Skrýt celý příspěvekTo je síce super, že k nám podľa proruského dezinformačného webu (!) majú Nemci presunúť výrobu keramického pancierovania, :-) no zároveň sa natíska otázka, čo vlastne Zetor ...Zobrazit celý příspěvek
To je síce super, že k nám podľa proruského dezinformačného webu (!) majú Nemci presunúť výrobu keramického pancierovania, :-) no zároveň sa natíska otázka, čo vlastne Zetor ponúkal doteraz, keď sa ešte len má s Nemcami riešiť bezpečnostná kabína a kadečo možné - pričom už mali byť známe výsledky tendra na 4x4, keby nebol zrušený.Skrýt celý příspěvek
O tom webe som nevedel, ale prečítam si rôzne informácie a čo je pravda alebo nie sa ukáže časom. Ja si skôr myslím, že ak Zetor teraz nadviazal spoluprácu s Rheinmetalom, tak ...Zobrazit celý příspěvek
O tom webe som nevedel, ale prečítam si rôzne informácie a čo je pravda alebo nie sa ukáže časom.
Ja si skôr myslím, že ak Zetor teraz nadviazal spoluprácu s Rheinmetalom, tak začnú riešiť odľahčenie vozidla ako predtým sľubovali. Testovanie s výbušninami predsa robili skôr a kabína prešla, len bola z normálneho kovového panciera.Skrýt celý příspěvekUž sa o spolupráci píše aj na armyrecognition.com : ...Zobrazit celý příspěvek
Už sa o spolupráci píše aj na armyrecognition.com : https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěvek
Informácia bola z FB stránky Zetor Engineering a odkaz bol na armadnymagazin.sk., z ktorého je ten článok. Môže to byť propagandistický web, ale asi by si túto informáciu Zetor ...Zobrazit celý příspěvek
Informácia bola z FB stránky Zetor Engineering a odkaz bol na armadnymagazin.sk., z ktorého je ten článok. Môže to byť propagandistický web, ale asi by si túto informáciu Zetor nedal len tak sám na FB.Skrýt celý příspěvek
Odľahčenie by Gerlachu neuveriteľne prospelo. Na takých desiatich tonách s full balistikou by to bolo celkom šikovné vozidlo. Som zvedavý, ako dlho potrvá, kým ho prefackajú a ...Zobrazit celý příspěvek
Odľahčenie by Gerlachu neuveriteľne prospelo. Na takých desiatich tonách s full balistikou by to bolo celkom šikovné vozidlo. Som zvedavý, ako dlho potrvá, kým ho prefackajú a keby sa následne prepracoval aj do ponuky Rheinmetallu, bola by to bomba.Skrýt celý příspěvek
A ešte som zabudol, tiež z FB stánky Zetoru, majú rozpracované ďalšie 3 vozidlá kde bude facelifovaná predná maska a ďalšie vylepšenia. Z týchto info mi vychádza, že idú tak nejak ...Zobrazit celý příspěvek
A ešte som zabudol, tiež z FB stánky Zetoru, majú rozpracované ďalšie 3 vozidlá kde bude facelifovaná predná maska a ďalšie vylepšenia. Z týchto info mi vychádza, že idú tak nejak podľa plánu a spolupráca s Rheinmetalom bola asi dlhšie zamýšľaná a vyrokovaná. Taktiež boli info, že sériové stroje by mali byť ľahšie, to by zodpovedalo tejto spolupráci.Skrýt celý příspěvek
Asi neviem dobre hľadať, ale mimo toho, že mali v Kielci na kapotu navarené podobné "blbotinky", ako majú novšie F-16, som na fb stránke nič neobjavil ...
Asi neviem dobre hľadať, ale mimo toho, že mali v Kielci na kapotu navarené podobné "blbotinky", ako majú novšie F-16, som na fb stránke nič neobjavil ...
https://www.uvo.gov.sk/vyhlada... od 15. strany su uvedene poziadavky na VTV - prepravna kapacita min. 5 osob - max hmotnost 14,5 t - uzitocne ...Zobrazit celý příspěvek
https://www.uvo.gov.sk/vyhlada...
od 15. strany su uvedene poziadavky na VTV
- prepravna kapacita min. 5 osob
- max hmotnost 14,5 t
- uzitocne zatazenie min 1,5 t
- merny vykon min 17 kw/t
- su dokonca stanovene aj max rozmery vozidla 5900x2550x2600mm (dxšxv)
- balisticka ochrana min STANAG lv 3
- protiminova ochrana min STANAG lv 2a/2bSkrýt celý příspěvekDo prčíc, však sa do toho pohodlne vmestí aj také hovädo, ako Ejder Yalcin! (5625x2500x2585mm) To ma teda neupokojilo ...
Do prčíc, však sa do toho pohodlne vmestí aj také hovädo, ako Ejder Yalcin! (5625x2500x2585mm) To ma teda neupokojilo ...
Yalcin udava brodenie 0,7m.
Poziadavka je na 1,2m bez pripravy.Yalcin udava brodenie 0,7m.
Poziadavka je na 1,2m bez pripravy.Len aby to nevylepsili trvalym namontovanim sosaka na sanie a zrazu mas aj 1,5m...
Len aby to nevylepsili trvalym namontovanim sosaka na sanie a zrazu mas aj 1,5m...
No, ale tak počet účastníkov je limitovaný na troch a popri Gerlachu, treba rátať s účasťou ešte minimálne s jedného JLTV (ja tipujem to od Lockheedu) a spomedzi tureckých vozidiel ...Zobrazit celý příspěvek
No, ale tak počet účastníkov je limitovaný na troch a popri Gerlachu, treba rátať s účasťou ešte minimálne s jedného JLTV (ja tipujem to od Lockheedu) a spomedzi tureckých vozidiel si s vodou najlepšie rozumie Cobra II.Skrýt celý příspěvek
PavolR: podla wiki ma L-ATV 6,2metra. Takze podmienky nesplna. Aligator, Eagle V aj obe verzie Patriotu su tiez mimo pre rozne parametre. Teda su mimo na zaklade zverejnenych ...Zobrazit celý příspěvek
PavolR: podla wiki ma L-ATV 6,2metra. Takze podmienky nesplna.
Aligator, Eagle V aj obe verzie Patriotu su tiez mimo pre rozne parametre.
Teda su mimo na zaklade zverejnenych udajov vozidiel. Neznamena to, ze vyrobcovia svoje auta neprisposobia.Skrýt celý příspěvekGibon: JLTV od Lockheed Martinu sa do rozmerov pohodlne vmestí a brodivosť má podľa wiki 1,5m : ...Zobrazit celý příspěvek
Gibon: JLTV od Lockheed Martinu sa do rozmerov pohodlne vmestí a brodivosť má podľa wiki 1,5m : https://autoblog.gr/wp-content... Skrýt celý příspěvek
Na dĺžku sú mimo hry aj Cobra II a Perun. Sherpa zasa môže doplatiť na hraničné počty osádky. Vidím to tak, že do finálneho výberu sa dostanú najskôr dve vozidlá: Gerlach od Zetoru ...Zobrazit celý příspěvek
Na dĺžku sú mimo hry aj Cobra II a Perun. Sherpa zasa môže doplatiť na hraničné počty osádky.
Vidím to tak, že do finálneho výberu sa dostanú najskôr dve vozidlá: Gerlach od Zetoru a JLTV od LockheeduSkrýt celý příspěvek
Skoda. Az do tohoto bodu se dalo doufat ze nekoho napadne dat jako maximalni hmotnost a rozmery takove, ktere vlezou do Spartanu. A at se vyrobci snazi... Takhle to budou mit ...Zobrazit celý příspěvek
Skoda. Az do tohoto bodu se dalo doufat ze nekoho napadne dat jako maximalni hmotnost a rozmery takove, ktere vlezou do Spartanu. A at se vyrobci snazi... Takhle to budou mit lehci. Jen uprimne nechapu tu podminku na omezeni soutezicich na 3, pro ci sobrovolne takhle smenzovat manevrovaci prostor nevim.Skrýt celý příspěvek
Clanek: Prihlasit sa do sutaze mozu vsetci. Vyrobcovia najprv posielaju ziadost o ucast v sutazi, v ktorej predstavia svoje vozidla. MOSR nasledne vyberie najlepsich troch na ...Zobrazit celý příspěvek
Clanek:
Prihlasit sa do sutaze mozu vsetci.
Vyrobcovia najprv posielaju ziadost o ucast v sutazi, v ktorej predstavia svoje vozidla.
MOSR nasledne vyberie najlepsich troch na zaklade parametrov, ktorych vyzve na predlozenie ponuky.
Povodne som si tiez myslel, ze je to malo, ale podmienky su tak prísne, ze ktovie ci sa najdu aspon traja.
Pre ferovu sutaz by vsak bolo lepsie, keby sutazilo viac dodavatelov. Aspon 5.Skrýt celý příspěvek
Ako je to s prepravou v naších Spartanoch? Ktoré z prihlásených by splňovali takúto možnosť?
Ako je to s prepravou v naších Spartanoch? Ktoré z prihlásených by splňovali takúto možnosť?
Este sa nikto neprihlasil. Ale zda sa ze rozmerovo nikto. Este aj L-ATV(JLTV) je vysoky. Takze nema zmysel sa na to orientovat. Bud sa prenajme pouzije Antonov, alebo B747F z ...Zobrazit celý příspěvek
Este sa nikto neprihlasil.
Ale zda sa ze rozmerovo nikto. Este aj L-ATV(JLTV) je vysoky.
Takze nema zmysel sa na to orientovat. Bud sa prenajme pouzije Antonov, alebo B747F z bratislavskeho letiska.
C27J odvezie 2x HMMWV. ;-)Skrýt celý příspěvekJLTV od Lockheedu uvádza transportnú výšku pod 76 palcov (operačná 86,9), čo je menej než dva metre a aj váhovo je v norme, takže ten by Spartanom bolo možné prepravovať.
JLTV od Lockheedu uvádza transportnú výšku pod 76 palcov (operačná 86,9), čo je menej než dva metre a aj váhovo je v norme, takže ten by Spartanom bolo možné prepravovať.
Tu vidno, o koľko dokáže znížiť svoju svetlú výšku: https://www.defensemedianetwor...
Tu vidno, o koľko dokáže znížiť svoju svetlú výšku: https://www.defensemedianetwor...
Tak a je to tu:
https://ted.europa.eu/udl?uri=...
Počet je upravený (znížený) na 424 ks.Tak a je to tu:
https://ted.europa.eu/udl?uri=...
Počet je upravený (znížený) na 424 ks.Hmm..., takže sa konečného výberu môžu zúčastniť maximálne 3 vozidlá. Bude zaujímavé, ktoré to budú.
Hmm..., takže sa konečného výberu môžu zúčastniť maximálne 3 vozidlá. Bude zaujímavé, ktoré to budú.
Jaká jsou ta "objektivní" kritéria na jejichž základě dojde k redukci uchazečů na min. 1 a max. 3? Nebo to špatně chápu a ve slovenském úřednickém newspeaku to znamení něco ...Zobrazit celý příspěvek
Jaká jsou ta "objektivní" kritéria na jejichž základě dojde k redukci uchazečů na min. 1 a max. 3? Nebo to špatně chápu a ve slovenském úřednickém newspeaku to znamení něco jiného.?
P.S. Pro některé hypersenzitivní přispěvatele s poza Tater, to není provokace, někdy je úřední jazyk opravdu těžko srozumitelný.Skrýt celý příspěvekPriznam sa sam nechapem. Teda, chapem to tak, ze na zaklade kriterii sa vyberie 3 najlepsi a s nimi sa bude dalej rokovat. A ti traja sa vyberu na zaklade kriterii v zadani. No ...Zobrazit celý příspěvek
Priznam sa sam nechapem.
Teda, chapem to tak, ze na zaklade kriterii sa vyberie 3 najlepsi a s nimi sa bude dalej rokovat. A ti traja sa vyberu na zaklade kriterii v zadani.
No takyto postup podla mna zakon nepozna. Ale zas nie som sudca UVO.
Je to rozhodne zaujimave a moze to pomoct vygenerovat najlepšiu ponuku.Skrýt celý příspěvekUz som nasiel vysvetlenie: Verejný obstarávateľ v tomto verejnom obstarávaní postupuje postupom užšej súťaže pre zákazky v oblasti obrany. Na predlozenie ponuky budu vyzvany iba ...Zobrazit celý příspěvek
Uz som nasiel vysvetlenie:
Verejný obstarávateľ v tomto verejnom obstarávaní postupuje postupom užšej súťaže pre zákazky v oblasti obrany.
Na predlozenie ponuky budu vyzvany iba traja uchadzaci, ktori podaju ponuku. A ta bude vyhodnotena na zaklade tych zverejnenych kriterii.
Do uzsej sutaze postupia ti traja, ktori vzidu najlepsie z tych neverejných kriterii.
Zabezpeka, aby vyhral geopoliticky vhodny kandidat a nie cinska ci ruska konkurencia.
No podla mna nestastne to usekli na max. 3. sutaziaci. Mali dat aspon 5.Skrýt celý příspěvekDíky. Stejně mi to přijde zvláštní. Chápal bych, že nechají podat nabídku všechny zájemce a do dalšího kola pustí jenom několik vybraných zájemců jejichž nabídky budou nejlepší.
Díky. Stejně mi to přijde zvláštní. Chápal bych, že nechají podat nabídku všechny zájemce a do dalšího kola pustí jenom několik vybraných zájemců jejichž nabídky budou nejlepší.
V tom materiály, ktorý je možné stiahnuť, je tabuľka s rozpísanými kritériami, ktoré sa majú hodnotiť (podobné tabuľky s percentuálnymi hodnoteniami sme videli aj vo výberovke ...Zobrazit celý příspěvek
V tom materiály, ktorý je možné stiahnuť, je tabuľka s rozpísanými kritériami, ktoré sa majú hodnotiť (podobné tabuľky s percentuálnymi hodnoteniami sme videli aj vo výberovke medzi Gripenom a F-16). Traja, čo nazbierajú najviac bodov, postupujú ďalej.Skrýt celý příspěvek
Priznam sa, budem sklamany ak to nevyhra Gerlach. Maju moje velke sympatie.
Ale nech teda vyhra ten najlepsi.
(Nad mastodontom od CSG dufam nikto neuvazuje)Priznam sa, budem sklamany ak to nevyhra Gerlach. Maju moje velke sympatie.
Ale nech teda vyhra ten najlepsi.
(Nad mastodontom od CSG dufam nikto neuvazuje)Mňa trocha desí, aby sa do finále nedostali Turci, lebo to budú nervy (aj my s nimi máme popodpisované kadejaké dohody o zbrojnej spolupráci, tak ako Maďari) a tiež by ma ...Zobrazit celý příspěvek
Mňa trocha desí, aby sa do finále nedostali Turci, lebo to budú nervy (aj my s nimi máme popodpisované kadejaké dohody o zbrojnej spolupráci, tak ako Maďari) a tiež by ma zaujímalo, či sa tam objaví Lockheed Martin so svojim vozidlom. Dosť by to znižovalo šance Gerlachu, ak sa vôbec do top trojky dostane...
Apropo, videl niekto "odvtedy" Aligátora?Skrýt celý příspěvekNeviem ako je to s tureckymi zbrojovkami, ale celkovo bude mat cast zbrojoviek problem s nasim protischrankovym zakonom. Ktokolvek bude chciet podpisat zmluvu, bude musiet zapisat ...Zobrazit celý příspěvek
Neviem ako je to s tureckymi zbrojovkami, ale celkovo bude mat cast zbrojoviek problem s nasim protischrankovym zakonom.
Ktokolvek bude chciet podpisat zmluvu, bude musiet zapisat konecneho uzivatela vyhod. A to pri Turkoch moze byt aj Erdogan.Skrýt celý příspěvek
Jeden článok z Army ...Zobrazit celý příspěvek
Jeden článok z Army Regognition:
https://www.armyrecognition.co... Skrýt celý příspěvekPozerám, tentoraz ho schválne vystavili zafrkaného od blata, aby vyzeral drsnejšie. :-D
Pozerám, tentoraz ho schválne vystavili zafrkaného od blata, aby vyzeral drsnejšie. :-D
Minulý rok to bola novinka - leštenka, tento rok sa posunuli ďalej, aby sa videlo, že ho nevozia len po výstavách, ale pokračujú vo vývoji. Bol by som rád, keby ho obstarali OSSR, ...Zobrazit celý příspěvek
Minulý rok to bola novinka - leštenka, tento rok sa posunuli ďalej, aby sa videlo, že ho nevozia len po výstavách, ale pokračujú vo vývoji. Bol by som rád, keby ho obstarali OSSR, ale chcelo by to ešte popracovať na hmotnosti. Rozhodne je to lepší prototyp ako Patriot II.Skrýt celý příspěvek
Pokiaľ viem, znižovanie hmotnosti výmenou niektorých častí za ľahšie materiály je sľubovaná, ale až pri sériovej výrobe, čomu môžeme veriť a nemusíme ...
Pokiaľ viem, znižovanie hmotnosti výmenou niektorých častí za ľahšie materiály je sľubovaná, ale až pri sériovej výrobe, čomu môžeme veriť a nemusíme ...
Mne sa ten Gerlach páči stále viac a viac.
Mne sa ten Gerlach páči stále viac a viac.
Z tých ponúkaných autíčiek myslim je najlepší. Včera som tam bol a pokecal s chlapcom z EVPÚ Dubnica. Namontovali na strechu Gladius 12 s 200 ranovým zásobníkom. Ďalšie dva ...Zobrazit celý příspěvek
Z tých ponúkaných autíčiek myslim je najlepší. Včera som tam bol a pokecal s chlapcom z EVPÚ Dubnica. Namontovali na strechu Gladius 12 s 200 ranovým zásobníkom. Ďalšie dva zásobníky sú na zemi pred zadnými sedačkami. Vyskúšal som si ovládanie a je to v celku ako v počítačovej hre. Strieľať mi ale nedovolili :))))). Vysvetlil mi, že strieľať je možné aj za jazdy do 30 km/h a stabilizácia funguje výporne. Samotný gladius bol osadený .50 a má možnosť aj dualnej zbrane ako 7,62 alebooo AGS-17, čo je podľa mňa už pekná výzbroj.
Vyskúšal som si sadnúť aj do nového patriota, no ale chlapi je to bieda pokiaľ máte nad 170 cm. Tú hmotnosť a celkový dizajn nekomentujem. Vystavujú tam aj JLTV ale bolo zatvorené, pričom od Gerlach je cca o tretinu menší, tak nerozumiem kde tam chceli usadiť 6 vojakov, keď sedenie v Gerlachu v zadu je pre mňa čo mám výšku 189 cm v oblasti ramien málo pohodlné. Posedieť sa dá ale byť v tom 24 hodín ošediviem asi a to som na sebe nemal žiadnu balistiku. Priestor na nohy je výborný na každom sedadle. Mám na mysli ale tie dve sedadlá v zadu v strede.
Len na doplnenie ten LYNX je čo sa týka vnútorného priestoru pre mňa osobne jednoznačný favorit a ak ho AČR kúpi nič nepokazí.
Každopádne je tam čo vidieť a treba si spraviť výlet.Skrýt celý příspěvek
https://www.mod.gov.sk/42834-s...
Som zvedavý, ktoré vozidlo bude najlepšie vyhovovať OSSR? Nemáte niekto nejaké info?https://www.mod.gov.sk/42834-s...
Som zvedavý, ktoré vozidlo bude najlepšie vyhovovať OSSR? Nemáte niekto nejaké info?Uvidíme, ako sa vysporiada so záludným záhoráckym pieskom.
Ale inak je to pre mňa asi naj auto, ktoré sa v tomto segmentu v našich končinách (SR, ČR) vyvinulo.Uvidíme, ako sa vysporiada so záludným záhoráckym pieskom.
Ale inak je to pre mňa asi naj auto, ktoré sa v tomto segmentu v našich končinách (SR, ČR) vyvinulo.Skús tieto videá....bôbec nie zlé
http://www.zetorengineering.sk...Skús tieto videá....bôbec nie zlé
http://www.zetorengineering.sk...Tu je článok s bližšími info, obrázkami i videom k testu Gerlacha. Podľa mňa si viedol dobre.
http://m.militarybox.cz/news/z...Tu je článok s bližšími info, obrázkami i videom k testu Gerlacha. Podľa mňa si viedol dobre.
http://m.militarybox.cz/news/z...Zdravotnícke Tatrapany už budú nahradzované 8x8. Práve, že tie ťažšie 4x4 sa už pomaly budú blížiť tým 6x6. Prázdne už nemajú o moc nižšiu váhu. Výhoda 6x6 oproti nim je ale oveľa ...Zobrazit celý příspěvek
Zdravotnícke Tatrapany už budú nahradzované 8x8. Práve, že tie ťažšie 4x4 sa už pomaly budú blížiť tým 6x6. Prázdne už nemajú o moc nižšiu váhu. Výhoda 6x6 oproti nim je ale oveľa vyššie zaťaženie.
Ale máš pravdu MO evidentne hladá jednoducho ťažké 4x4.Skrýt celý příspěvekSnad zase něco pustí na veřejnost, jsem na to zvědav. Jaké vozidlo je opravdu použitelné v reálném nasazení. Jinak Aligator podle mě dostane jen větší kola a upraví se s tím ...Zobrazit celý příspěvek
Snad zase něco pustí na veřejnost, jsem na to zvědav. Jaké vozidlo je opravdu použitelné v reálném nasazení. Jinak Aligator podle mě dostane jen větší kola a upraví se s tím odpružení, podběh atd.
Dost mě tam zarazil Perun naposledy jsem jen zaregistroval malůvku jak bude vypadat 6x6 verze s pevnou střechou a oni asi už mají i 4x4 s celou kabinou.
Tak jako tak to bude nejspíše něco těžšího, sám jsem také původně očekával vozidlo kolem 7t, ale pak přišel patriot a gerlach, takže asi moc dobře věděli s čím mají šanci.Skrýt celý příspěvekTak už je jasné, že MOSR hľadá ťažšie vozidlo. Pri tejto váhovej kategórii už by sa mohlo uvažovať aj o vozidlách 6x6 ako je novopredstavená Patria 6x6, prípadne Fuchs. Ja ...Zobrazit celý příspěvek
Tak už je jasné, že MOSR hľadá ťažšie vozidlo. Pri tejto váhovej kategórii už by sa mohlo uvažovať aj o vozidlách 6x6 ako je novopredstavená Patria 6x6, prípadne Fuchs.
Ja osobne som na toho inovovaného Aligátora zvedavý. Ten čas na úpravu nebol nijak dlhý tak neviem či sa im podarí nejaký zázrak.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...