Strategické partnerství EXCALIBUR ARMY a RAFAEL
- 19. 5. 2015
- 27 komentářů
- Tisková zpráva
Společnost EXCALIBUR ARMY, přední český výrobce pozemní obrněné techniky, a společnost RAFAEL Advanced Defense Systems Ltd., uzavřou strategické partnerství. Smlouva o spolupráci bude slavnostně podepsána 20. května 2015 v rámci brněnského veletrhu IDET. Synergickým efektem vzájemné spolupráce bude i zefektivnění servisních služeb u vozidel Pandur ve výzbroji Armády ČR, které jsou vyzbrojeny dálkově ovládanými věžemi tohoto výrobce.
Rafael vyvíjí, vyrábí a dodává celou řadu pokročilých obranných systémů pro pozemní síly, námořnictvo a také pro kosmický průmysl. Mezi ně patří i dálkově ovládané věže pro obrněnou techniku RCWS-30 z typové rodiny SAMSON, kterými je osazena většina kolových obrněných vozidel Pandur II 8x8 CZ ve výzbroji Armády ČR.
Partnerství mezi společnostmi EXCALIBUR ARMY a RAFAEL zlepší přístup a zlevní cenu servisu a údržby pro Armádu ČRK a umožní integraci systémů RAFAEL do bojových vozidel PANDUR, BVP a ASCOD s využitím výrobních kapacit EXCALIBUR ARMY, zejména klíčového závodu ve Šternberku.
Smlouva o spolupráci zajišťuje dlouhodobou excelentní podporu a dostupnost služeb pro flotilu Pandurů ve výzbroji Armády ČR vyzbrojených zbraňovou stanicí SAMSON s 30mm kanónem.
Petr Kratochvíl, ředitel EXCALIBUR ARMY, k tomu uvádí: „Partnerství se společností RAFAEL logicky navazuje na již existující spolupráci se společností GENERAL DYNAMICS EUROPEAN LAND SYSTEMS (GDELS), která je výrobcem kolového podvozku PANDUR a pásového podvozku ASCOD. Rozšíření spolupráce s firmou Rafael je výhodné nejen pro budoucí výrobní a exportní aktivity naší společnosti, ale také pro Armádu ČR, které se tím usnadní přístup k servisním službám a bezesporu sníží i náklady na servis."
Giora Katz, výkonný viceprezident společnosti RAFAEL řídící divizi pozemních a námořních systémů, uvádí: „Excalibur je ideální lokální a strategický partner pro Rafael. Toto partnerství umožní Armádě ČR snažší přístup ke schopnostem a zkušenostem Rafaelu a rozšíří obchodní možností obou společností v ČR."
O EXCALIBUR ARMY spol. s r.o.
Společnost EXCALIBUR ARMY spol. s r.o. byla založená v roce 1995 a zaměřuje se na obchod s nepotřebnou vojenskou technikou a materiálem, které jsou vyřazovány z Armády ČR a dalších armád středoevropských států. Na rozdíl od jiných firem působících v oboru se nezaměřuje na jeho přeprodej, ale na opravy, repase a modernizace včetně zásadních upgradů vojenské techniky bývalé Varšavské smlouvy na současné standardy NATO.
V areálu bývalého vojenského opravárenského podniku ve Šternberku a na dalších místech ČR zaměstnává okolo 400 pracovníků. Tržby za rok 2013 dosáhly výše 1,1 miliardy korun.
Díky partnerství s nadnárodním holdingem obranného průmyslu General Dynamics Land Systems Europe uzavřeného počátkem roku 2015 EXCALIBUR ARMY získala schopnost výroby a údržby moderních západních pozemních vozidel na podvozku Pandur 8x8 II CZ.
Jako člen holdingu EXCALIBUR GROUP, který zaměstnává vice než 2100 osob, EXCALIBUR ARMY kooperuje s dalšími dceřinými společnostmi holdingu v České republice i na Slovensku, mimo jiné též se známým výrobcem nákladních vozidel Tatra.
Související články
IDET 2015: TITUS na podvozku TATRA 6x6
Blíží se jeden z nejvýznamnějších veletrhů obranných technologií – IDET 2015, který se bude konat ve ...
- 13.05.2015
- 58 komentářů
- Tisková zpráva
CAMEL: Demonstrátor budoucího obrněného vozidla
Americká armáda (U.S. Army) na výstavě Labs Day 2015 představila veřejnosti více než 100 ...
- 15.05.2015
- 13 komentářů
- Jan Grohmann
IDET - veletrh technologií pro kvalitnější obranu a vyšší bezpečnost
V úterý 19. května se v Brně otevírají brány 13. mezinárodního veletrhu obranné a bezpečnostní ...
- 16.05.2015
- 9 komentářů
- Tisková zpráva
RETIA s Eltou představí špičkové technologie radaru MADR
Vedoucí česká společnost v oblasti vývoje a výroby radiolokačních technologií, vojenské elektroniky ...
- 17.05.2015
- 2 komentářů
- Tisková zpráva
Laci: Nechtěl jsem vypustit název ASCOD, jenom jsme diskutovali o české variantě lokálních názvů. Faktem je, že pro španělská a rakouská IFV se používají jak označení ASCOD tak ...Zobrazit celý příspěvek
Laci: Nechtěl jsem vypustit název ASCOD, jenom jsme diskutovali o české variantě lokálních názvů. Faktem je, že pro španělská a rakouská IFV se používají jak označení ASCOD tak pouze místní (Ulan/Pizarro) stejně jako jejich kombinace. ("ASCOD infantry fighting vehicle is in service with the Spanish Army where it is called the Pizarro and with the Austrian Army where it is known as the Ulan.") A Britové už pojmenování mají, minimálně pro průzkumnou verzi se 40mm kanonem, bude to Scout SV (Specialist Vehicle - název programu britských odvozenin ASCODu).
Na stránkách španělské armády uvádějí v článcích jen Pizarro, nikoli ASCOD Pizarro, ale uznávám, že v AČR by to vypadalo lépe obojí, např. ASCOD Dragoun ;)
http://buscador.060.es/search?... Skrýt celý příspěvekJenda: CV90 má dokonalejší podvozek s novou technologií odpružení kol (vzali to od formulí :D), výzbroj a ochrana bych řekl že je na stejný úrovni. Pro nás je ovšem strategicky ...Zobrazit celý příspěvek
Jenda: CV90 má dokonalejší podvozek s novou technologií odpružení kol (vzali to od formulí :D), výzbroj a ochrana bych řekl že je na stejný úrovni. Pro nás je ovšem strategicky výhodnější ASCOD, již teď se mu zde buduje technologická základna (stejná výzbroj jako Pandur II), v plánech NATO se s námi počítá s nasazením s Brity, kteří bodu disponovat podobným vozidlem.Skrýt celý příspěvek
Rakušané je nazývají ASCOD Ulan a Španělé zase ASCOD Pizarro. Ani jedna země z nazvu nevypouští název stoje. Proč taky.. U Britů je to jiná situace. Ti si staví skoro kompletně ...Zobrazit celý příspěvek
Rakušané je nazývají ASCOD Ulan a Španělé zase ASCOD Pizarro. Ani jedna země z nazvu nevypouští název stoje. Proč taky.. U Britů je to jiná situace. Ti si staví skoro kompletně nové vozidlo na základu ASCODu, se kterým ve finální verzi bude mít jen pramálo společného. Proto kompletně jiný název. Ani se vlastně ještě něčí, jak přesně se budou nová britská pásová vozidla jmenovat.
Když se v AČR vypustí název originálního vozidla, tak pak někdo ani neví, co to je ta vozidlo. Např. ví někdo bez hledání na googlu co je to "LOV 50 B"?Skrýt celý příspěvekDokázal by tu někdo shrnout v čem ASCOD převyšuje CV90 a v čem je zase lepší CV90 než ASCOD? Mě to přijde jako přašť nebo uhoď. Akorád CV90 působí takovým uhlazenějším a ...Zobrazit celý příspěvek
Dokázal by tu někdo shrnout v čem ASCOD převyšuje CV90 a v čem je zase lepší CV90 než ASCOD? Mě to přijde jako přašť nebo uhoď. Akorád CV90 působí takovým uhlazenějším a dotaženějším dojmem.Skrýt celý příspěvek
V případě CV90 je název jasný. Základ je CV90 - ráže kanónu (30 nebo 40) + zkratka státu (CZ). Výsledek je třeba: CV9030FIN, CV9035DK u nás by to bylo patrně něco jako CV9030CZ. ...Zobrazit celý příspěvek
V případě CV90 je název jasný. Základ je CV90 - ráže kanónu (30 nebo 40) + zkratka státu (CZ). Výsledek je třeba: CV9030FIN, CV9035DK u nás by to bylo patrně něco jako CV9030CZ. Nic extra, ale je to výstižné a ostatní uživatelé je používají pod tímto označením.
V případě ASCODů se používají lokální názvy i oficiálně, jak již bylo několikrát zmíněno.Skrýt celý příspěvekLaci: "Proč by neměl ASCOD jmenovat pod českým označením jmenovat ASCOD?" Třeba proto, že Španělé ho označují jako Pizarro, Rakušané Ulan a Britové Scout SV. ASCOD je tovární a ...Zobrazit celý příspěvek
Laci: "Proč by neměl ASCOD jmenovat pod českým označením jmenovat ASCOD?" Třeba proto, že Španělé ho označují jako Pizarro, Rakušané Ulan a Britové Scout SV. ASCOD je tovární a mezinárodní název a jednotlivé národní armády si prostě vymyslely svoje názvy. A vzhledem k tomu, že ASCOD má v porovnání s variantou pořízení CV90 nebo modernizace BVP-2 velkou šanci na zavedení do AČR, nevidím důvod, proč bychom tady nemohli diskutovat o potenciálním názvu. To tu vážně chcete sterilní diskuzi jen a pouze o "seriózních" tématech?Skrýt celý příspěvek
Tak CV90 bychom taky asi chtěli říkat nějak jinak, čili ta jména nejsou nutně vázaná na ASCOD. Dokonce u té CV90 by to mělo ještě větší smysl, protože PBVP CV90, to je jak označení ...Zobrazit celý příspěvek
Tak CV90 bychom taky asi chtěli říkat nějak jinak, čili ta jména nejsou nutně vázaná na ASCOD. Dokonce u té CV90 by to mělo ještě větší smysl, protože PBVP CV90, to je jak označení součástky počítače... Dragoun má výhodu, že je to natolik podobné anglickému, že to pochopí každý. Nejsem ovšem přesvědčený, že je to u jména nutné. Koukněte, kam to dotáhla IKEA s tvrdě lokálními názvy ;-)Skrýt celý příspěvek
Proč vymejšlet název pro něco, co vůbec nemusí bejt armádě, a je zatim jenom na IDETu? Lidi to asi baví, protože se jim to vozidlo líbí a jsou to trochu moc dopředu pokrokoví lidé ...Zobrazit celý příspěvek
Proč vymejšlet název pro něco, co vůbec nemusí bejt armádě, a je zatim jenom na IDETu? Lidi to asi baví, protože se jim to vozidlo líbí a jsou to trochu moc dopředu pokrokoví lidé :DSkrýt celý příspěvek
Proč by se neměl ASCOD jmenovat pod českým označením jmenovat ASCOD, když to je stále ASCOD? To, že by jsme si ho tu vyráběli sami přece furt neznamená, že to vozidlo společně ...Zobrazit celý příspěvek
Proč by se neměl ASCOD jmenovat pod českým označením jmenovat ASCOD, když to je stále ASCOD? To, že by jsme si ho tu vyráběli sami přece furt neznamená, že to vozidlo společně nevyvinulo Rakousko se Španělskem, takže zachovat původní název je, podle mě, podmínkou v každém případě. Navíc kdokoliv, kdo si přečte "PBVP Dragoun/Kyrysník", tak ví kulový, co je to za stroj, z názvu to nevyčte, leda že by se ten člověk zajímal přímo o AČR. Proto za mě PBVP ASCOD Kyrys (-například).Skrýt celý příspěvek
Líbí se mi, jak se tu řeší české označení ASCODu. Nic ve zlém, ale je to takové dělání účtu bez hostinského, ještě je ve výzbroji nemáme :-). Jinak souhlasím s mezinárodním zněním, ...Zobrazit celý příspěvek
Líbí se mi, jak se tu řeší české označení ASCODu. Nic ve zlém, ale je to takové dělání účtu bez hostinského, ještě je ve výzbroji nemáme :-). Jinak souhlasím s mezinárodním zněním, Dragoun (asi nejvíce vystihující vzhledem k charakteru) nebo Husar. No a pokud by byl dostatečně pancéřovaný, nejpříhodnější by byl Kyrysník (Cuirassier). Tak asi tolik k jazykovému koutku.Skrýt celý příspěvek
Já bych se podobně jako RiMr71 inspiroval u rakouského "jezdeckého" pojmenování Ulan (tj. hulán) a vzhledem k tradici našeho jezdectva bych také navrhoval BVP Dragoun. Je to celkem ...Zobrazit celý příspěvek
Já bych se podobně jako RiMr71 inspiroval u rakouského "jezdeckého" pojmenování Ulan (tj. hulán) a vzhledem k tradici našeho jezdectva bych také navrhoval BVP Dragoun. Je to celkem podobné anglickému Dragoon a vzhledem k absenci hacku a carek taky dostatečně mezinárodní.Skrýt celý příspěvek
Je asi pravda, že mít to případně pojmenované jako ASCOD (Austrian-Spanish Cooperative Development) by bylo docela zvláštní... Co se týče nějakého našeho originálního názvu, tak ...Zobrazit celý příspěvek
Je asi pravda, že mít to případně pojmenované jako ASCOD (Austrian-Spanish Cooperative Development) by bylo docela zvláštní...
Co se týče nějakého našeho originálního názvu, tak bych v každém případě byl pro něco mezinárodního. Nejen, že je blbost tomu v ČR říkat jinak než mimo ČR, ale pojmenování jako například zde uváděný "vlčák" není úplně ono. Prostě to nezní tak jako něco v angličtině.
Další možností je název, který je česky, ale bude možné, aby se dal použít i lidmi, kteří česky nemluví. Příkladem může být Gripen, který sice má také anglické jméno - Gryphon, ale nikdo ho nepoužívá a všichni říkají Gripen.Skrýt celý příspěvekTo pojmenování podle psovitých šelem se mi líbí. Přihodím název "Vlčák". Má pěkné překlady :Wolfdog, Wolfhund atd. navíc je to takové naše "československé" unikum.
To pojmenování podle psovitých šelem se mi líbí. Přihodím název "Vlčák". Má pěkné překlady :Wolfdog, Wolfhund atd. navíc je to takové naše "československé" unikum.
Myslím že nápad použít název psovité šelmy (kočkovité už provozují Němci) není špatný. Bohužel "Šakal" už vyfoukla modernizace BVP. Tak snad něco národního - Krysařík, Fousek, ... ...Zobrazit celý příspěvek
Myslím že nápad použít název psovité šelmy (kočkovité už provozují Němci) není špatný. Bohužel "Šakal" už vyfoukla modernizace BVP. Tak snad něco národního - Krysařík, Fousek, ... A nebo na počest našeho vrchního velitele vojsk - Baset.Skrýt celý příspěvek
Dlouho jsem přemýšlel nad něčím husitským, ale pak mě napadlo vzít něco ze vzdálenější historie.
Dostal jsem se ke jménu Milota z Dědic. Takže za mě BVP Milota.Dlouho jsem přemýšlel nad něčím husitským, ale pak mě napadlo vzít něco ze vzdálenější historie.
Dostal jsem se ke jménu Milota z Dědic. Takže za mě BVP Milota.PBVP ASCOD CZ si myslim že by bylo dostatečně dobré pojmenování :) "Kalich", "Pavéza", "Práče" a nevim jaké historické bojové pojmenování by asi neznělo (hlavně u nečesky ...Zobrazit celý příspěvek
PBVP ASCOD CZ si myslim že by bylo dostatečně dobré pojmenování :)
"Kalich", "Pavéza", "Práče" a nevim jaké historické bojové pojmenování by asi neznělo (hlavně u nečesky mluvících spojenců) moc dobře :D
Ale Třeba "PBVP ASCOD Husita" by šlo..Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...