VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • Анатолий
    12:30 12.04.2022

    https://t.me/nexta_live/25458... Putin nazval hlavní důvody, vedoucí k provedení speciální operace: "Jak jsem již říkal od začátku: 1- Kyjev nechtěl vyplňovat minské dohody 2- ...Zobrazit celý příspěvek

    https://t.me/nexta_live/25458...
    Putin nazval hlavní důvody, vedoucí k provedení speciální operace:

    "Jak jsem již říkal od začátku:
    1- Kyjev nechtěl vyplňovat minské dohody
    2- Západ vypěstoval antiruské a neonacistké síly"

    Mezitím Putin ve skutečnosti ze začátku zmiňoval jako hlavní důvod abstraktní denacifikaci, a hrozil "skutečnou dekomunizací" Ukrajinců.
    Vládní massmédia a přední propagandisté, jako homosexuální aktivista Anton Krasovský (to není vtip) zatím doplňovali, že abstraktní denacifikace znamená fakticky čistky, etnocid a "Deevropizaci ukrajiny".
    Pálení ukrajinské konstinute v Kyjevě a věšení ukrajinské vlády po pouličním osvětlení, měly být běžné v osvobozené ukrajině. To ostatně říkal Vice-mluvčí Gosdumy ještě rok do začátku speciální operace.
    (https://censor.net/ru/video_ne...

    Co se týká narušení Minsku 2, vše Ukrajina samozřejmě splňovala, od roku 2014 implementovala zákon od speciálním statuse ORDLA, jen nechtěla ho nechtěla zapsat no konstituce, a tím prohlásit pouliční chuligány a podvodníky, které Rusko jmenovalo okupační vládou, právoplatnými regulátory vnějšího a vnitřního politického kursu Ukrajiny. V tomto scénáři by navíc neovládala ORDLem o nic víc než teď, jelikož teroristické složky by dál fungovaly, a nejvíc by v tomto případě dál trpěli obyvatelé ORDLA.
    Také stojí zmínit jak Rusko odvedlo zakázané houfnice od linie frontu. Nijak. Jak jsme viděli s testového útoku Bajraktaru, těžké houfnice D-30 stáli v řadě, a v pohodě si stříleli na pozice ZSU. Ostatně ani samotní "Opolčenci to nijak neskrývali", terorista Sergej Gorenko, opublikoval při přípravnách provokacích k válce 18.2 2022, v Instagramu video s palbou separatistické D-30, geolokace ukázala obec poblíž Sšastje. V Sčastji tehdy střela poničila stěnu školky.
    (https://nv.ua/ukraine/events/v... Skrýt celý příspěvek

    • Анатолий
      13:00 12.04.2022

      * Ne bylo to Sčastje ale Stanice Luhaská

      * Ne bylo to Sčastje ale Stanice Luhaská

    • Jan Padesátýpátý
      14:01 12.04.2022

      Který bod Minských dohod splnilo Rusko s opolčenci?

      Který bod Minských dohod splnilo Rusko s opolčenci?

  • Karol.Melichercik
    12:23 12.04.2022

    Tak v Mordore sa zrejme plánujú teroristické útoky aby sa vyvolal väčší záujem pri mobilizácii. ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak v Mordore sa zrejme plánujú teroristické útoky aby sa vyvolal väčší záujem pri mobilizácii.
    https://korrespondent.net/ukra...

    Inak včera bolo na livemap vidieť že na ruskej strane boli vydané výzvy pred teroristickými útokmi na Kryme a Voronežskom regióne.
    https://liveuamap.com/sk/2022/...
    https://liveuamap.com/sk/2022/...
    https://liveuamap.com/sk/2022/... Skrýt celý příspěvek

    • Ján Paliga
      01:07 13.04.2022

      Skúsenosti s kladením bômb v Rostove na Done príslušníkmi FSB už pekných pár rokov majú....

      Skúsenosti s kladením bômb v Rostove na Done príslušníkmi FSB už pekných pár rokov majú....

  • Mroz9
    12:18 12.04.2022

    Video o případech použití kazetové munice na Ukrajině.

    https://airwars.org/anatomy-of...

    Video o případech použití kazetové munice na Ukrajině.

    https://airwars.org/anatomy-of...

  • GlobeElement007
    12:09 12.04.2022

    Podle komentátorů CNN jsou šance Ruska na úspěšnou ofenzívu na Donbase sporné. Vidí to tak ...Zobrazit celý příspěvek

    Podle komentátorů CNN jsou šance Ruska na úspěšnou ofenzívu na Donbase sporné.

    Vidí to tak 50:50

    https://edition.cnn.com/2022/0...

    Jelikož netušíme, co všechno dodala Ukrajině Británie (doufám v to nejlepší) a co ostatní, naděje na porážku ruských fašistů není vůbec malá.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      12:14 12.04.2022

      Jedin tvrdi ze utok uz zacal, druzi ze teprve zacne a dalsi vcetne me ze ani nezacne.

      Jedin tvrdi ze utok uz zacal, druzi ze teprve zacne a dalsi vcetne me ze ani nezacne.

      • GlobeElement007
        12:22 12.04.2022

        Asi to nebude nějaká hurá akce, ale určitě budou útočit.

        Jen doufám, že než se k tomu dostanou, budou mít Ukrajinci zbraně dlouhého dosahu.

        Asi to nebude nějaká hurá akce, ale určitě budou útočit.

        Jen doufám, že než se k tomu dostanou, budou mít Ukrajinci zbraně dlouhého dosahu.

      • sgaba
        12:26 12.04.2022

        Ještě jsem tu já který tvrdí, že nikdy neskončil. Ale pokud jde o útok typu prorazíme obranu a nahrneme tam všechno co máme tak tomu nevěřím, na to už je pozdě. Němci to zkusili u ...Zobrazit celý příspěvek

        Ještě jsem tu já který tvrdí, že nikdy neskončil. Ale pokud jde o útok typu prorazíme obranu a nahrneme tam všechno co máme tak tomu nevěřím, na to už je pozdě. Němci to zkusili u Kursku a jak dopadli všichni víme.Skrýt celý příspěvek

        • HansHanz
          13:15 12.04.2022

          U Kursku byli Němci slabší, útočili proti dlouhé měsíce připravované obraně a přesto Sovětům způsobili vyšší ztráty. O něčem takovém si může nechat ruská armáda jen zdát.

          U Kursku byli Němci slabší, útočili proti dlouhé měsíce připravované obraně a přesto Sovětům způsobili vyšší ztráty. O něčem takovém si může nechat ruská armáda jen zdát.

      • Lars
        13:01 12.04.2022

        Jestli tam rusáci opravdu přesunuli ty svižně, co znásilňovaly a vraždily na severu, tak se na ten útok Ukrajinci myslím docela těší. Tentokrát se zajatci brát nebudou.

        Jestli tam rusáci opravdu přesunuli ty svižně, co znásilňovaly a vraždily na severu, tak se na ten útok Ukrajinci myslím docela těší. Tentokrát se zajatci brát nebudou.

        • matus
          14:32 12.04.2022

          Nemyslim ze clovek pri zmysloch sa moze tesit na nepriatelsky utok.

          Nemyslim ze clovek pri zmysloch sa moze tesit na nepriatelsky utok.

      • Arccos
        13:17 12.04.2022

        Útok patrně nezačně před 9. květnem. Rusko by rizkovalo, že boje do té doby neskončí, natož ještě riskovat, že nedopadnou nejlíp. Ani jedno se nehodí v době oslav na Rudém náměstí. Zobrazit celý příspěvek

        Útok patrně nezačně před 9. květnem. Rusko by rizkovalo, že boje do té doby neskončí, natož ještě riskovat, že nedopadnou nejlíp. Ani jedno se nehodí v době oslav na Rudém náměstí.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          13:45 12.04.2022

          9. mája už musí byť koniec , 9. máj je Deň Pobedy ! Už je nalisovaný vagon medailí Za Kijev , 9.5.2022! Čo má Putin z Leninovej truhy povedať , Tak bratci , dostali sme do ...Zobrazit celý příspěvek

          9. mája už musí byť koniec , 9. máj je Deň Pobedy ! Už je nalisovaný vagon medailí Za Kijev , 9.5.2022!
          Čo má Putin z Leninovej truhy povedať , Tak bratci , dostali sme do rypáku od chocholov !Skrýt celý příspěvek

    • sgaba
      12:14 12.04.2022

      Naopak šance Ruska na vítězství nejsou žádné.

      Naopak šance Ruska na vítězství nejsou žádné.

      • jj284b
        12:28 12.04.2022

        strategicky uz Rusi prehrali.. teraz ide o to ako velmi, a ako si to odnesie Ukrajina.

        strategicky uz Rusi prehrali.. teraz ide o to ako velmi, a ako si to odnesie Ukrajina.

      • Miroslav
        13:17 12.04.2022

        Ide o to kto čo považuje za víťazstvo resp aká je vojnová korisť. Ak Rusku ide o ukrajinský priemysel, tak tam sú šance uspieť Ruska slušné. Pokiaľ ide Rusku o ZSSR 2.0 a 40 ...Zobrazit celý příspěvek

        Ide o to kto čo považuje za víťazstvo resp aká je vojnová korisť. Ak Rusku ide o ukrajinský priemysel, tak tam sú šance uspieť Ruska slušné. Pokiaľ ide Rusku o ZSSR 2.0 a 40 miliónov nových obyvateľov, tam to bude mať Rusko ťažké lebo Ukrajinci sa asi nezmieria, že sú opäť otrokmi vo vlastnej krajine. Zmena názoru je otázkou celých generácii.Skrýt celý příspěvek

        • alter01
          13:48 12.04.2022

          40 milionov ? Ty čakáš , že v Užhorode bude ruské vojenské letisko a ich Sučká sa budú točiť nad Prešovom , tak ako ukrajinci dnes ? Tak na to hneď zabudni !

          40 milionov ? Ty čakáš , že v Užhorode bude ruské vojenské letisko a ich Sučká sa budú točiť nad Prešovom , tak ako ukrajinci dnes ? Tak na to hneď zabudni !

          • Miroslav
            14:02 12.04.2022

            Nerozumiem ako si spojil letisko Užhorod s mojim komentárom. Mimochodom, letisko v Užhorode je civilné, dokonca medzinárodné.

            Nerozumiem ako si spojil letisko Užhorod s mojim komentárom. Mimochodom, letisko v Užhorode je civilné, dokonca medzinárodné.

    • Cimbi
      12:28 12.04.2022

      Po tom spadlém mostě budejednotky u Izjumu těžší zásobovat. SOF by mohli pomoci zubu času ještě na té dráze na Krymu a jedné nebo dvou tratích mezi Rostovem a Doněcko-Luhanskou ...Zobrazit celý příspěvek

      Po tom spadlém mostě budejednotky u Izjumu těžší zásobovat.

      SOF by mohli pomoci zubu času ještě na té dráze na Krymu a jedné nebo dvou tratích mezi Rostovem a Doněcko-Luhanskou državou a Rusi tu parádu budou zásovovat leda lidským řetězem.

      "Spasiba", "Požalujsta" "Spasiba", ... ;-)Skrýt celý příspěvek

  • Sunet
    12:07 12.04.2022

    Po velmi slabém víkendu můžu opět významně přispět Ukrajině na obranu před skřety (nazývat je lidskými bytostmi nelze, ani orci si nezaslouží, aby byli s nimi srovnávaní). Děkuji ...Zobrazit celý příspěvek

    Po velmi slabém víkendu můžu opět významně přispět Ukrajině na obranu před skřety (nazývat je lidskými bytostmi nelze, ani orci si nezaslouží, aby byli s nimi srovnávaní). Děkuji tímto nejmenovanému individuu, Ukrajina též zajisté pomoc ocení.

    Pro ostatní prosím zkuste reagovat co nejméně. Chápu, že pro náhodného návštěvníka to může být matoucí, ale stačí jedna krátká reakce s tím, že se jedná o dezinformaci, ať ji nepřikládají žádnou váhu, klidně by to mohl postovat sám majitel webu. Vůbec nemá cenu zabřednout do delší diskuze, jsou to všechno polopravdy, pololži, informace vytrhnuté z kontextu, nepochopení psané informace, záměrná, či nesmyslná interpretace dat, prostě typický ruský způsob vedení diskuze.
    Něco na ten způsob, jak v OSN ruský představitel citoval starou paní, že ruští vojáci rozdávají civilistům jídlo, no jaksi zapomněl říci, že ta samá žena hned v následně popsala, že za jídlem letěl granát...Skrýt celý příspěvek

  • Fires
    11:48 12.04.2022

    Sankce a propaganda sjednotily kolem Putina i ty, kteří byli proti invazi:

    https://m.facebook.com/story.p...

    Sankce a propaganda sjednotily kolem Putina i ty, kteří byli proti invazi:

    https://m.facebook.com/story.p...

  • sgaba
    11:28 12.04.2022

    A pak, že jsou hudební klipy mrtvej žánr:
    https://twitter.com/666_mancer...

    A pak, že jsou hudební klipy mrtvej žánr:
    https://twitter.com/666_mancer...

  • sgaba
    11:28 12.04.2022

    A pak, že jsou hudební klipy mrtvej žánr:
    https://twitter.com/666_mancer...

    A pak, že jsou hudební klipy mrtvej žánr:
    https://twitter.com/666_mancer...

  • s2pi
    11:16 12.04.2022

    Video k Tu-141 dronu, ktory preletel cez Rumunsko, Madarsko a skoncil v Chorvatsku. https://www.youtube.com/watch?... Ked 6t "lietadlo" vie preletiet taku ...Zobrazit celý příspěvek

    Video k Tu-141 dronu, ktory preletel cez Rumunsko, Madarsko a skoncil v Chorvatsku.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Ked 6t "lietadlo" vie preletiet taku vzdialenost v 1300m vyske, tak nizkoletiaca helikoptera by bola tiez poriadny oriesok pre PVO (Mariupol).Skrýt celý příspěvek

  • Cajk
    11:08 12.04.2022

    Borec, který trefí protitankovou střelou BMP v plné rychlosti.
    https://twitter.com/MShivco/st...

    Borec, který trefí protitankovou střelou BMP v plné rychlosti.
    https://twitter.com/MShivco/st...

    • Rošťák
      17:28 12.04.2022

      Střelec je fakt solidní…..

      Střelec je fakt solidní…..

    • Hawk
      18:48 12.04.2022

      trefil škodnou na komoru...

      trefil škodnou na komoru...

  • Cernysip
    11:04 12.04.2022

    https://www.youtube.com/watch?... Arestovič – Proč okupanti snížili množství svých vzdušných útoků Celkem okolo 500 letounů je soustředěno kolem Ukrajiny. Pilotuje ...Zobrazit celý příspěvek

    https://www.youtube.com/watch?...

    Arestovič – Proč okupanti snížili množství svých vzdušných útoků

    Celkem okolo 500 letounů je soustředěno kolem Ukrajiny. Pilotuje je tak 180 – 200 posádek, z jednoho prostého důvodu. Není problém jen v letounech, i když letuschopných jich, podle mého odhadu z těch pětiset bude tak třista, třistaosmdesát, ale v posádkách.
    Zpočátku jsme sestřelovali podplukovníky, majory a kapitány. Každý chápe, že letec a zvláště v sovětském nebo ruském systému přípravy, když ukončí učiliště, toho umí jen velmi málo. Když dostane pokyn, tak odstartuje a zvládne přímý let k sousednímu radaru, někdy s dvěma manévry a přistane. Víc ne.
    Ale takový pilot, který může odstartovat v noci, tomuhle a tamtomu se vyhnout, chytrým manévrem oklamat stíhače protivníka, svrhnout bomby, zaznamenat výsledky, dostat se odtud, a všechny další skupinové činnosti, k tomu je třeba přeci jen se to trochu naučit… Obvykle to umí majoři, podplukovníci, velitelé eskader, zástupci velitelů eskader, pluků… Právě takoví piloti létali zpočátku, my jsme je sestřelovali a oni buď zemřeli, nebo padli do zajetí.
    V tomto okamžiku 150 ruských letadel bylo sestřeleno, to je 7 leteckých pluků, o trochu více, než jedna letecká armáda.
    Potom začali létat poručíci a nadporučíci, nyní především létají přeživší plukovníci, ale těch je málo, no a tihle klučíci neumějí nic, podtrhuji NIC a my je sestřelujeme po celých skupinách. Došlo to tak daleko, že před nějakými 10 – 12 dny přestali vůbec letectvo nad územím UKR používat, letectvo přešlo jen k bezprostřední podpoře vojsk a mimochodem, množství našich útoků na ruská vojska začalo střemhlavě narůstat.
    Proč… Protože oni ve svém zázemí si ani neoznačují „bitevní pole“ a často minou. Postrádají nezbytné návyky, takže se neopovažují dále než 20 metrů za linii fronty..

    To nám to Alexej pěkně vysvětlil (:-)), už zase nabyl svůj obvyklý nadhled řekl bych...Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:15 12.04.2022

      Ty počty sestřelů budou nadsazené, ale v podstatě má pravdu. Všichni ti zajatí a mrtví piloti, o kterých se ví, opravdu byli v hodnosti majora a častěji ještě víc. Tihle jim ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty počty sestřelů budou nadsazené, ale v podstatě má pravdu. Všichni ti zajatí a mrtví piloti, o kterých se ví, opravdu byli v hodnosti majora a častěji ještě víc. Tihle jim prořídli a zbývají mladší piloti s mizerným náletem hodin.Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      11:27 12.04.2022

      No ona tahle válka krásně ukazuje to, že k ničemu jsou superlativní zbraně, když je neumíte ovládat, nebo je nemáte kým ovládat.

      No ona tahle válka krásně ukazuje to, že k ničemu jsou superlativní zbraně, když je neumíte ovládat, nebo je nemáte kým ovládat.

      • GlobeElement007
        12:13 12.04.2022

        Ty opravdu superlativní zbraně se ovládají napůl samy. Ale takové rusáci moc nemají.

        Ty opravdu superlativní zbraně se ovládají napůl samy. Ale takové rusáci moc nemají.

        • Danik
          12:50 12.04.2022

          Tak pořád potřebují schopnou a zkušenou osádku, která ví jak je efektivně nasadit a ví to i velitelé. Bez toho ten tandem člověk-stroj nebude fungovat ať bude stroj ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak pořád potřebují schopnou a zkušenou osádku, která ví jak je efektivně nasadit a ví to i velitelé. Bez toho ten tandem člověk-stroj nebude fungovat ať bude stroj sebepokročilejší.Skrýt celý příspěvek

        • Klimesov
          14:16 12.04.2022

          Tak i ten pěšák s tou třeba Javelin se musí umět pohybovat na bojišti, krýt se, najít si správné místo pro útok atd. atd. Technologická vyspělost zbraní jen zvyšuje bojové ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak i ten pěšák s tou třeba Javelin se musí umět pohybovat na bojišti, krýt se, najít si správné místo pro útok atd. atd.
          Technologická vyspělost zbraní jen zvyšuje bojové schopnosti.Skrýt celý příspěvek

    • GlobeElement007
      12:12 12.04.2022

      Neřekl bych, že aktivita ruského bombardování poklesla. Je to okolo 200-300 náletů denně. S novým generálem to nejspíš vzroste. Jeho taktika spočívala v bombardování, v Čečně i v ...Zobrazit celý příspěvek

      Neřekl bych, že aktivita ruského bombardování poklesla. Je to okolo 200-300 náletů denně.

      S novým generálem to nejspíš vzroste. Jeho taktika spočívala v bombardování, v Čečně i v Sýrii. Čekal bych tedy stejný přístup i na Ukrajině.Skrýt celý příspěvek

      • StandaBlabol
        12:36 12.04.2022

        Jenže Čečenci ani Syřani neměli ani dělostřelectvo ani průzkumné a sebevražedné drony nebyly schopní vést protibaterijní palbu. Tam to byla ultimátní taktika, tady může selhat.

        Jenže Čečenci ani Syřani neměli ani dělostřelectvo ani průzkumné a sebevražedné drony nebyly schopní vést protibaterijní palbu. Tam to byla ultimátní taktika, tady může selhat.

  • TN12
    11:03 12.04.2022

    Al-Džazíra přinesla profil Dvornikova. Jsou tam i informace, které nebyly v anglickém shrnutí, které tu bylo dřív: ...Zobrazit celý příspěvek

    Al-Džazíra přinesla profil Dvornikova. Jsou tam i informace, které nebyly v anglickém shrnutí, které tu bylo dřív:
    https://www.aljazeera.com/news... Skrýt celý příspěvek

    • Silver
      14:51 12.04.2022

      Iní pozorovatelia však Dvornikovov rodokmeň odmietajú, keďže väčšinu svojej kariéry strávil riadením tylových vojenských jednotiek v časoch mieru. „Toto je problém najvyšších ...Zobrazit celý příspěvek

      Iní pozorovatelia však Dvornikovov rodokmeň odmietajú, keďže väčšinu svojej kariéry strávil riadením tylových vojenských jednotiek v časoch mieru.

      „Toto je problém najvyšších predstaviteľov Ruska – už dlho neviedli vážne vojny, ktoré by pokryli celý národ, nie miestnu „špeciálnu operáciu“, ako Kremeľ nazýva svoju inváziu na Ukrajinu, povedal Nikolaj Mitrochin, Ruský výskumník z nemeckej Brémskej univerzity.

      "To je dôvod, prečo si nemyslím, že jeho vymenovanie niečo výrazne zmení," povedal pre Al Jazeera.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      11:18 12.04.2022

      Jo, to že Ukrajině zůstalo bojeschopné PVO a Rusové se do hloubky neodvažují letadly, umožňuje ukrajinské armádě nerušeně přesouvat síly. Iskandery a Kalibry jsou dobré jen proti ...Zobrazit celý příspěvek

      Jo, to že Ukrajině zůstalo bojeschopné PVO a Rusové se do hloubky neodvažují letadly, umožňuje ukrajinské armádě nerušeně přesouvat síly. Iskandery a Kalibry jsou dobré jen proti statickým cílům.

      Určitě k tomu napomáhá slovenská S-300 a možná i naše S-10 a Kuby:).Skrýt celý příspěvek

  • Scotty
    10:47 12.04.2022

    Protože se to tady mohutně řeší tak sem dám část rozhovoru s Černochovou kde řeší jednání v USA. Ať se můžete sami přesvědčit že diskuze o základně je zatím spíš mediální ...Zobrazit celý příspěvek

    Protože se to tady mohutně řeší tak sem dám část rozhovoru s Černochovou kde řeší jednání v USA. Ať se můžete sami přesvědčit že diskuze o základně je zatím spíš mediální bublina.
    ---------------------------------------------------------
    /Europoslanec Alexandr Vondra na kongresu ODS mluvil o americké základně v České republice. To je jeho tradiční téma, chci se ale zeptat na to, zda to může být na pořadu dne.

    Mám to štěstí, že po Velikonocích jedu do Spojených států a mám tam bilaterální jednání s ministrem obrany. Budeme se bavit i o nákupech, které Česká republika realizuje. Máme od nich v příštím roce dostat vrtulníky.

    Mým cílem je, abychom vrtulníků dostali více než osm plus čtyři. Už mým předchůdcům bylo jasné, že to není konečné, a nyní se musí všechny nákupy zrychlovat. Stavíme se do fronty žadatelů na veškerou vojenskou techniku, po všem je větší poptávka.

    V rámci bilaterální schůzky chci otevřít i toto téma. Můžeme jít cestou dohody, jakou šlo Slovensko (Američané na základě dohody mohou v zemi využívat dvě vojenské základy, pozn. red.). Nechci mluvit o konkrétních detailech, myslím si ale, že by pro nás bylo důležité, že se nějaká dohoda bude chystat. Může chvíli trvat, než by se akceptovala z obou stran, schvalovaly by ji totiž obě komory Parlamentu.

    Myslím si, že vzhledem k tomu sentimentu, který tady je, by to nemusel být problém. Slováci svoji dohodu vyjednávali ještě před válkou na Ukrajině, konkrétně v době, kdy se teprve o možné agresi mluvilo. A sentiment byl na Slovensku velmi negativní.

    Řekla bych ale, že je to i kvůli tomu, že ti lidé nevěřili, že válečný zločinec Putin Ukrajinu skutečně napadne a bude tam docházet k tomu, k čemu tam dochází. Jsme toho svědky už měsíc, rve nám to srdce a vhání slzy do očí./Skrýt celý příspěvek

    • ruleta
      11:03 12.04.2022

      Je to medialni bublina, ale tohle mela vedet nez to vypustila (a je rozdil blabolit na kongresu jako Vondra a i tehdy to vyvolalo medialni stoku anebo jet do USA neco po nich neco ...Zobrazit celý příspěvek

      Je to medialni bublina, ale tohle mela vedet nez to vypustila (a je rozdil blabolit na kongresu jako Vondra a i tehdy to vyvolalo medialni stoku anebo jet do USA neco po nich neco chtit) - nehlede na to, ze ted politici davaj zpatecku od Babise az po Bartose. Davam tady Gabala z facebooku "Debata o vojenské základně nepředjednané ve Washingtonu, otevře stavidla okamurovsko-klausovské stoce, která zaneřádí vše, i jakoukoli chuť se angažovat. Morální troska na Hradě zřejmě blokuje i přítomnost US velvyslance. Opakujeme radarové chyby." a to je presne. Nez zacne nejaka sirsi debata s partnery v NATO, doma s verejnosti - maji mit sirsi podporu k temto krokum.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        11:12 12.04.2022

        Tak hlavně ona nic špatného neřekla. Prostě jede jednat do USA a slovo základna v tom rozhovoru od ni nepadlo.. Babiš z ničeho necouvá. On prostě jede neustále neomezenou ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak hlavně ona nic špatného neřekla. Prostě jede jednat do USA a slovo základna v tom rozhovoru od ni nepadlo..
        Babiš z ničeho necouvá. On prostě jede neustále neomezenou populistickou politiku a vychází mu to že jeho voliči základnu nechtějí.
        Gabal je evidentně vůl.Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          11:25 12.04.2022

          " Můžeme jít cestou dohody, jakou šlo Slovensko (Američané na základě dohody mohou v zemi využívat dvě vojenské základy, pozn. red.). Nechci mluvit o konkrétních detailech, myslím ...Zobrazit celý příspěvek

          " Můžeme jít cestou dohody, jakou šlo Slovensko (Američané na základě dohody mohou v zemi využívat dvě vojenské základy, pozn. red.). Nechci mluvit o konkrétních detailech, myslím si ale, že by pro nás bylo důležité, že se nějaká dohoda bude chystat." a tohle interpretujes jak? jako resis slovni nuance? tohle je jasne vyjadreni.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            11:34 12.04.2022

            Na Slovensku je nebo bude nějaká americká základna?

            Na Slovensku je nebo bude nějaká americká základna?

          • ruleta
            11:57 12.04.2022

            Aha, ok, tak tohle je presne ten typ debaty co vest nechci. Budeme se bavit o definici zakladny a tim, ze amici mohou vyuzivat stavajici instalace....aha, mega rozdil. Ja jen, ze ...Zobrazit celý příspěvek

            Aha, ok, tak tohle je presne ten typ debaty co vest nechci. Budeme se bavit o definici zakladny a tim, ze amici mohou vyuzivat stavajici instalace....aha, mega rozdil. Ja jen, ze to je presne tenhle ten typ debaty co 99% lidi nepochopi a jenom povede k tomu co psal Gabal. Mas jinej nazor fair enough.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            12:09 12.04.2022

            To je obrovský rozdíl.

            To je obrovský rozdíl.

          • cejkis
            13:04 12.04.2022

            I na Ukrajině již vědí, že v tom rozdíl není.

            Námořní základna “Ukrajiny”, kterou platili Američané byla zničena jako jeden z prvních cílů.

            I na Ukrajině již vědí, že v tom rozdíl není.

            Námořní základna “Ukrajiny”, kterou platili Američané byla zničena jako jeden z prvních cílů.

        • TF_HU
          11:28 12.04.2022

          Není, já těmto slovům pana Gabala rozumím...jde mu o nějaký komplexní a systémový požadavek, vyjednaný, připravený apod. Ideální stav, ale život to zařídil jinak :-)

          Není, já těmto slovům pana Gabala rozumím...jde mu o nějaký komplexní a systémový požadavek, vyjednaný, připravený apod. Ideální stav, ale život to zařídil jinak :-)

          • Scotty
            11:35 12.04.2022

            Tak on hlavně žádný komplexní a systémový požadavek není. Tedy patrně je, ale na uzavření obranné smlouvy.

            Tak on hlavně žádný komplexní a systémový požadavek není. Tedy patrně je, ale na uzavření obranné smlouvy.

          • cejkis
            13:06 12.04.2022

            Gabal je náštvaný, že už nemá “kancelář” na US ambasádě. Už tam chodí holt někdo jiný.

            Gabal je náštvaný, že už nemá “kancelář” na US ambasádě. Už tam chodí holt někdo jiný.

      • TF_HU
        11:27 12.04.2022

        Ona na to byla dotázána, tak na dotaz pouze reagovala. Z mého pohledu, k čemu doma zahajovat nějakou debatu, která se odrazí v médiích a ve společnoti, když ani netuším, zda by o ...Zobrazit celý příspěvek

        Ona na to byla dotázána, tak na dotaz pouze reagovala. Z mého pohledu, k čemu doma zahajovat nějakou debatu, která se odrazí v médiích a ve společnoti, když ani netuším, zda by o ni měli američané (případně NATO) zájem?

        Ona se v rámci jednání může neformálně zeptat na zájem a poté případně sputit ten celý shitstorm v ČR :-)

        Za mě je to bublina, které se chytne akorát KSČ a SPD...Skrýt celý příspěvek

        • ruleta
          11:31 12.04.2022

          Ja nemyslel nejakou medialni debatu to by byla opravdova stoka :D a to bude stoka, uz to ted vidime, ale myslim politickou dohodu. Ve smyslu je v nasem narodnim zajmu o toto ...Zobrazit celý příspěvek

          Ja nemyslel nejakou medialni debatu to by byla opravdova stoka :D a to bude stoka, uz to ted vidime, ale myslim politickou dohodu. Ve smyslu je v nasem narodnim zajmu o toto usilovat a tam mit strany z vlady plus ANO. Pak s tim jit za amiky a pak s tim jit ven.Skrýt celý příspěvek

        • Torong
          12:03 12.04.2022

          A možná to bylo řečeno právě proto, aby se chytli...

          A možná to bylo řečeno právě proto, aby se chytli...

    • TN12
      11:10 12.04.2022

      Spíš než mediální bublinou bych to nazval fází příprav. Původně jsem měl napsáno "úvah", ale změnil jsem to. Otevřelo se totiž historické okénko, kdy by mohla být bezpečnost ČR na ...Zobrazit celý příspěvek

      Spíš než mediální bublinou bych to nazval fází příprav. Původně jsem měl napsáno "úvah", ale změnil jsem to. Otevřelo se totiž historické okénko, kdy by mohla být bezpečnost ČR na dlouho posílena o další prvek. Tím, že se informace objevila před jednáním a nikdo se zatím proti ní nepostavil je důležitá informace pro Američany po jejich zkušenosti s radarem v Brdech. Po zkušenostech z 90. let víme, že okénka jsou otevřená jen omezený čas a je třeba jej využít.Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        11:15 12.04.2022

        Jede tam mimo jiné jednat o obranné smlouvě. Slovo základna tam nikde nepadlo. Takže se zase uklidníme.

        Jede tam mimo jiné jednat o obranné smlouvě. Slovo základna tam nikde nepadlo. Takže se zase uklidníme.

        • TN12
          11:34 12.04.2022

          My jsme zcela klidní, počkáme si, jak říkal pan Pécuchet, "s jakou se asi vrátí?"

          My jsme zcela klidní, počkáme si, jak říkal pan Pécuchet, "s jakou se asi vrátí?"

        • Scotty
          11:37 12.04.2022

          S americkou základnou určitě ne.

          S americkou základnou určitě ne.

    • Torong
      12:02 12.04.2022

      Mě napadl ještě jeden důvod, proč tohle řekla. Asi konspiruju, ale mohla vypustit "vábničku" na pátou kolonu, aby se trochu odkopala. Přece jenom je tohle pro tyhle proruském šváby ...Zobrazit celý příspěvek

      Mě napadl ještě jeden důvod, proč tohle řekla. Asi konspiruju, ale mohla vypustit "vábničku" na pátou kolonu, aby se trochu odkopala. Přece jenom je tohle pro tyhle proruském šváby hodně silné kafe a když vidí, že v současné situaci by to asi reálné bylo, tak by to mohlo znamenat "munici" pro rozvědku a policii...Skrýt celý příspěvek

      • Scotty
        12:08 12.04.2022

        Prostě jen mimo jiné řekla že bude jednat o obrané smlouvě s USA. Někdy je doutník prostě jen doutník.

        Prostě jen mimo jiné řekla že bude jednat o obrané smlouvě s USA. Někdy je doutník prostě jen doutník.

  • Fiagy
    10:37 12.04.2022

    Nevím, co to na té první fotce má. Jestli si nesl ukulele.
    Doněcká oblast. Okupanti byli a už nejsou.
    https://twitter.com/andrewofpo...

    Nevím, co to na té první fotce má. Jestli si nesl ukulele.
    Doněcká oblast. Okupanti byli a už nejsou.
    https://twitter.com/andrewofpo...

    • Tondda
      11:01 12.04.2022

      Spíš mě překvapujou ty boty..

      Spíš mě překvapujou ty boty..

      • marosj
        11:16 12.04.2022

        To budú separáti. Podľa správ zo soc. sieti si topánky musia kupovať /zháňať sami.

        To budú separáti. Podľa správ zo soc. sieti si topánky musia kupovať /zháňať sami.

    • Cimbi
      11:20 12.04.2022

      A nebyla to odvetná palba z Voroněže za ten Iskander, co na ně Bělgorod odpálil asi před týdnem?

      A nebyla to odvetná palba z Voroněže za ten Iskander, co na ně Bělgorod odpálil asi před týdnem?

      • Cimbi
        11:30 12.04.2022

        Sorry, patřilo o příspěvek níže.

        Sorry, patřilo o příspěvek níže.

  • jj284b
    10:20 12.04.2022

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Rusom sa rozpadol zeleznicny most nedaleko Belgorodu...

    https://twitter.com/GirkinGirk...

    Rusom sa rozpadol zeleznicny most nedaleko Belgorodu...

    • Sgt Murphy
      10:27 12.04.2022

      "Sa rozpadol" dobre si to napísal :)

      "Sa rozpadol" dobre si to napísal :)

    • alter01
      10:37 12.04.2022

      Rusom sa nerozpadol most , ale rusom sa dlhé roky / asi tak 10-15rokov /pred očami rozpadával most pri Belgorode až nakoniec spadol . To sú už ruskí generáli tak arogantne hlúpi ...Zobrazit celý příspěvek

      Rusom sa nerozpadol most , ale rusom sa dlhé roky / asi tak 10-15rokov /pred očami rozpadával most pri Belgorode až nakoniec spadol .
      To sú už ruskí generáli tak arogantne hlúpi , že si ani neurobia prieskum a kontrolu trás pred útokom ?Skrýt celý příspěvek

      • s2pi
        11:01 12.04.2022

        Jaaj, tak uz chapem to co sa pisalo, ze cas hraje v prospech UA a neprospech rusku :D

        Jaaj, tak uz chapem to co sa pisalo, ze cas hraje v prospech UA a neprospech rusku :D

      • lukas000
        11:17 12.04.2022

        Kvalitni konstrukce z dob SSSR nepotrebuji proverovat.

        Kvalitni konstrukce z dob SSSR nepotrebuji proverovat.

        • MaVeRick114
          11:54 12.04.2022

          Ani udržiavať. Vydržia všetko a večne! :)

          Ani udržiavať. Vydržia všetko a večne! :)

          • Sgt Murphy
            12:30 12.04.2022

            https://pbs.twimg.com/media/FQ... ... Jasná trhavina. Všimni si urvané drevené podklady koľajníc, vykrútenú oceľovú mostovú podperu, drevené triesky na koľajach a ...Zobrazit celý příspěvek

            https://pbs.twimg.com/media/FQ... ... Jasná trhavina. Všimni si urvané drevené podklady koľajníc, vykrútenú oceľovú mostovú podperu, drevené triesky na koľajach a plechy pohádzané okolo mostu. Je to most pri meste Shebekino na rieke Nezhegol, ktorá sa vlieva do rieky Donec, 6,6 km od Ukrajinskej hranice. Takže borci šli v noci po rieke. Pekná práca.Skrýt celý příspěvek

          • Cimbi
            13:07 12.04.2022

            OK, beru... Tim líp. Ať vezmou ještě nějaký takový na Krymu a tak 2 mezi DLR/LLR a Rostovem a Rusi půjdou do boje hladoví a pěšky.

            OK, beru... Tim líp. Ať vezmou ještě nějaký takový na Krymu a tak 2 mezi DLR/LLR a Rostovem a Rusi půjdou do boje hladoví a pěšky.

    • StandaBlabol
      11:19 12.04.2022

      A to sám od sebe nebo nějaká ukrajinská speciální vojenská operace v Rusku?

      A to sám od sebe nebo nějaká ukrajinská speciální vojenská operace v Rusku?

    • Cimbi
      11:27 12.04.2022

      Tohle nevypadá na trhavinu. Pokud tomu někdo pomohl, tak spíš flexou.

      Nebo toho Rusi opravdu přes ten most prohnali tolik, že to prostě nedal.

      Tohle nevypadá na trhavinu. Pokud tomu někdo pomohl, tak spíš flexou.

      Nebo toho Rusi opravdu přes ten most prohnali tolik, že to prostě nedal.

      • Cimbi
        11:29 12.04.2022

        Vypadá to, že se propadla mostovka a to zvlnění kolejí směrem nahoru je způsobené tím, že mostovka "stáhla" kolej dolů - to, co už je na pevné půdě tak logicky udělá vlnu nahoru.

        Vypadá to, že se propadla mostovka a to zvlnění kolejí směrem nahoru je způsobené tím, že mostovka "stáhla" kolej dolů - to, co už je na pevné půdě tak logicky udělá vlnu nahoru.

        • Sgt Murphy
          12:18 12.04.2022

          https://pbs.twimg.com/media/FQ... ... Jasná trhavina.

          https://pbs.twimg.com/media/FQ... ... Jasná trhavina.

          • Inflex
            14:34 12.04.2022

            ...jasná koroze. :P

            ...jasná koroze. :P

          • Sgt Murphy
            18:07 13.04.2022

            Drevo zhnilo, most najprv zhrdzavel až úplne zkorodoval a potom pod vlastnou váhou sa to celé prepadlo. Jasné ako facka :)

            Drevo zhnilo, most najprv zhrdzavel až úplne zkorodoval a potom pod vlastnou váhou sa to celé prepadlo. Jasné ako facka :)

      • Dusanh
        12:20 12.04.2022

        Musela tam být nějaká iniciace. V případě technické vady by se ten most spíš propadnul pod vlakem, který přispívá k zatížení mostu řádově více, než samotná vlastní hmotnost ...Zobrazit celý příspěvek

        Musela tam být nějaká iniciace. V případě technické vady by se ten most spíš propadnul pod vlakem, který přispívá k zatížení mostu řádově více, než samotná vlastní hmotnost konstrukce. A k tomu dynamické zatížení...Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          13:08 12.04.2022

          Jo, beru ;-)

          Jo, beru ;-)

    • MATRIX
      12:14 12.04.2022

      Tusim tam bolo zemetrasenie

      Tusim tam bolo zemetrasenie

  • s2pi
    10:20 12.04.2022

    Chlapci, trocha pre obrancov Mariupola. Aspon trochu moralnej ...Zobrazit celý příspěvek

    Chlapci,
    trocha pre obrancov Mariupola. Aspon trochu moralnej podpori.

    https://twitter.com/BackAndAli...
    https://twitter.com/oleksiirez...

    Pokial oficialne miesta UA nenapisu ze padli, tak nepadli.Skrýt celý příspěvek

    • alter01
      10:32 12.04.2022

      Ja som na 100% presvedčený , že tak super vojaci by nemali mať záložný plán ústupu je priam nemožné ! To nie sú jesenné štence čo narukovali do turkotatarských hord z stepé ...Zobrazit celý příspěvek

      Ja som na 100% presvedčený , že tak super vojaci by nemali mať záložný plán ústupu je priam nemožné ! To nie sú jesenné štence čo narukovali do turkotatarských hord z stepé Rossie .Skrýt celý příspěvek

      • Alchen
        10:50 12.04.2022

        Tak moc tých záložných plánov asi k dispozícií nemajú. Posledné roky sa venovali opevneniu a vybaveniu mesta na túto situáciu... Myslím že jediné čo môžu robiť je zničiť čo ...Zobrazit celý příspěvek

        Tak moc tých záložných plánov asi k dispozícií nemajú. Posledné roky sa venovali opevneniu a vybaveniu mesta na túto situáciu... Myslím že jediné čo môžu robiť je zničiť čo najviac orkov a vydržať čo najdlhšie. Šanca na prielom armády z vonku je nulová. Otázka znie koľko tých vrtuľníkov tam behom mesiaca priletelo, čo doviezli a koľko munície a im zostáva, Ale sú to hrdinovia o ktorých sa bude písať.Skrýt celý příspěvek

  • salatnik
    10:09 12.04.2022

    Videli ste na videách niekde, že by sa používali dymové clony? Majú vôbec ruské jednotky reálne, nie propagačne, aj také jednoduché funkčné vybavenie? Či to nepoužívajú len pretože ...Zobrazit celý příspěvek

    Videli ste na videách niekde, že by sa používali dymové clony? Majú vôbec ruské jednotky reálne, nie propagačne, aj také jednoduché funkčné vybavenie? Či to nepoužívajú len pretože to nemá zmysel, keď aj tak chodia priamo po cestách? Alebo pretože v strete nemajú techniku na "videnie" cez ich vlastný dym?Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      10:16 12.04.2022

      Jo používají. Je několik záběrů jak se ruské tanky snaží utéct z přepadu a čmudí ten svůj bílý dým z výfuku.

      Jo používají. Je několik záběrů jak se ruské tanky snaží utéct z přepadu a čmudí ten svůj bílý dým z výfuku.

    • Cimbi
      10:25 12.04.2022

      Používají to jen tehdy, když k tomu dostanou rozkaz...

      ;-)

      Používají to jen tehdy, když k tomu dostanou rozkaz...

      ;-)

    • Karol.Melichercik
      10:31 12.04.2022

      Podľa toho ako funguje zasobovanie a nakup pre orkov tak to dostali asi len ti najlepsi ritolezi v tankovej brigade, alebo ktori si to zaplatili u velitela :-)

      Podľa toho ako funguje zasobovanie a nakup pre orkov tak to dostali asi len ti najlepsi ritolezi v tankovej brigade, alebo ktori si to zaplatili u velitela :-)

      • Roger
        11:56 12.04.2022

        Tanky (některé) umí zadýmovat vstřikováním nafty do výfuku. Tak to buď nefunguje nebo neví k čemu to je.

        Tanky (některé) umí zadýmovat vstřikováním nafty do výfuku. Tak to buď nefunguje nebo neví k čemu to je.

        • deep.R
          14:19 12.04.2022

          Moje spekulace:
          Zadymování spotřebovává poměrně velké množství nafty tak se tomu třeba chtějí vyhnout, vzhledem k jejich problémům se zásobováním.

          Moje spekulace:
          Zadymování spotřebovává poměrně velké množství nafty tak se tomu třeba chtějí vyhnout, vzhledem k jejich problémům se zásobováním.

          • Roger
            21:24 12.04.2022

            Jestli řeší spotřebu paliva když by se mohli ochránit položením dýmové clony jsou to ... Reálnou spotřebu neznám ale podle mě to nebude žádná tragédie (vzhledem ke spotřebě tanku ...Zobrazit celý příspěvek

            Jestli řeší spotřebu paliva když by se mohli ochránit položením dýmové clony jsou to ... Reálnou spotřebu neznám ale podle mě to nebude žádná tragédie (vzhledem ke spotřebě tanku nic).Skrýt celý příspěvek

    • HansCartman
      10:47 12.04.2022

      No, je tam problém.. Protože největší generátor dýmu, který sověti mají, tak je zakotvenej v Murmansku a prochází vtipným pokusem o modernizaci.. Pokud vůbec eště někdy vypluje, ...Zobrazit celý příspěvek

      No, je tam problém.. Protože největší generátor dýmu, který sověti mají, tak je zakotvenej v Murmansku a prochází vtipným pokusem o modernizaci.. Pokud vůbec eště někdy vypluje, tak alespoň najdou uplatnění nezaměstnaní topiči a nástěnkáři z celého sajuzu :D Viva la Admiral Kuznetsov :DSkrýt celý příspěvek

    • lukas000
      11:14 12.04.2022

      Vsechny dymovnice z celeho ruska spotrebovava Kuznetsov

      Vsechny dymovnice z celeho ruska spotrebovava Kuznetsov

  • marecino
    10:09 12.04.2022

    Inak chodím okolo trenčanského letiska, včera som videl už niekoľký kraát zoskok padákom z blackhawku, 6 parašutisti z výšky cca 500m, popravde načo to trénujú? to má nejaký význam ...Zobrazit celý příspěvek

    Inak chodím okolo trenčanského letiska, včera som videl už niekoľký kraát zoskok padákom z blackhawku, 6 parašutisti z výšky cca 500m, popravde načo to trénujú? to má nejaký význam taký malý počet vojakov niekde vyhodiť? nevidel som to ešte u američanov, vždy s tým vrtulníkom zosadliSkrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      10:24 12.04.2022

      Nízký průlet, seskok těch 6 lidí, vrtulník sedne jinde a vysadí zbylých, tuším cca 14 lidí. Máš Odloučenou jednotku pro podporu té hlavní. Jen možnost. Nebo diverzní akce - ...Zobrazit celý příspěvek

      Nízký průlet, seskok těch 6 lidí, vrtulník sedne jinde a vysadí zbylých, tuším cca 14 lidí.

      Máš Odloučenou jednotku pro podporu té hlavní. Jen možnost.

      Nebo diverzní akce - Seskok 6 lidí a vrtulník letí něco ostřelovat např. Důvod, proč tam byl nepřítel zná (šel si zastřílet) a že cestou vyhodil na trhačkách paragány si nevšimne.Skrýt celý příspěvek

      • Sgt Murphy
        10:35 12.04.2022

        Tréningy zoskoku padákom. Môžu trénovať prieskumáci či 5. pluk. Bežne sa trénuje takto aj v US Army a je to bežný výcvik vo všetkých armádach. Či reguláfnej či SF/SOF. Nič ...Zobrazit celý příspěvek

        Tréningy zoskoku padákom. Môžu trénovať prieskumáci či 5. pluk. Bežne sa trénuje takto aj v US Army a je to bežný výcvik vo všetkých armádach. Či reguláfnej či SF/SOF. Nič nezvyčajné.Skrýt celý příspěvek

        • Sgt Murphy
          10:43 12.04.2022

          U nás okrem prieskumákov môže trénovať prakticky hociktorá jednotka spadajúca pod Veliteľstvo síl pre špeciálne operácie z Trenčína.

          U nás okrem prieskumákov môže trénovať prakticky hociktorá jednotka spadajúca pod Veliteľstvo síl pre špeciálne operácie z Trenčína.

          • Danik
            13:03 12.04.2022

            Jaké jednotky jsou pod tímto velitelstvím kromě 5. PŠU a 52 výsadkové práporu?

            Jaké jednotky jsou pod tímto velitelstvím kromě 5. PŠU a 52 výsadkové práporu?

          • Ján Paliga
            01:38 13.04.2022

            @ Danik

            Veliteľstvo síl pre špeciálne operácie
            https://www.valka.cz/topic/vie...

            @ Danik

            Veliteľstvo síl pre špeciálne operácie
            https://www.valka.cz/topic/vie...

          • Sgt Murphy
            01:41 13.04.2022

            Danik to máš na internete a čo nie je to bohužiaľ nepoviem ... :D

            Danik to máš na internete a čo nie je to bohužiaľ nepoviem ... :D

        • Sgt Murphy
          10:47 12.04.2022

          Snáď netreba vysvetľovať prečo jednotky s výsadkovým výcvikom trénujú výsadok padákom.

          Snáď netreba vysvetľovať prečo jednotky s výsadkovým výcvikom trénujú výsadok padákom.

      • Wakantanka
        19:31 12.04.2022

        Naše neozbrojené Black Hawky ťažko pôjdu niečo ostreľovať :) jedine palubným guľometom. Ale je fajt že sa nejak rozlietali v poslednej dobe ich počujem a vidím častejšie.

        Naše neozbrojené Black Hawky ťažko pôjdu niečo ostreľovať :) jedine palubným guľometom. Ale je fajt že sa nejak rozlietali v poslednej dobe ich počujem a vidím častejšie.

    • lukas000
      11:13 12.04.2022

      Na vyhozeni municaku do vzduchu staci i dva.

      Na vyhozeni municaku do vzduchu staci i dva.

    • Roger
      12:01 12.04.2022

      V letectví je spousta předpisů / certifikací etc. Aby mohl pilot vysazovat výsadkáře musí to alespoň jednou za určité období projít celou procedůrou včetně skutečného výsadku.

      V letectví je spousta předpisů / certifikací etc. Aby mohl pilot vysazovat výsadkáře musí to alespoň jednou za určité období projít celou procedůrou včetně skutečného výsadku.

      • Sgt Murphy
        01:40 13.04.2022

        Potom tu máme tiež napríklad Padákovú a výsadkovú záchrannú službu... neviem čo je ekvivalent v AČR.

        Potom tu máme tiež napríklad Padákovú a výsadkovú záchrannú službu... neviem čo je ekvivalent v AČR.

  • marecino
    10:07 12.04.2022

    Posielam link, nahodne som na krestanskom radiu (nie že by som ho počuval, ale som prepinal radio :D) vypocul prednasku, pán je Prodekan pre vedu a doktorandské štúdium na ...Zobrazit celý příspěvek

    Posielam link, nahodne som na krestanskom radiu (nie že by som ho počuval, ale som prepinal radio :D) vypocul prednasku, pán je Prodekan pre vedu a doktorandské štúdium na univerzite v Ružomberku a oblasti ktorým sa venuje sú morálne problémy použitia vojenskej sily, tradícia spravodlivej vojny, politická filozofia a dejiny politického myslenia

    krásne tam zhrnuje historiu ukrajiny, vyvracia niektoré veci z ruskej propagandy, je to dobré poslať kresťasky založeným proruským idiotom :D snáď toto spochybňovať nebudú a ich to nahlodá.
    je to ale z 8.marca, dnes by niektoré detaily asi hovoril inak.

    https://www.lumen.sk/relacie/m... Skrýt celý příspěvek

    • TN12
      10:24 12.04.2022

      Já na Vltavě občas z archivu poslouchám pořad Ke kořenům. Baví se tam o významu základních hodnot a definici věcí. Je to hodně poučné, probírali třeba i oběť ve smyslu přepadeného ...Zobrazit celý příspěvek

      Já na Vltavě občas z archivu poslouchám pořad Ke kořenům. Baví se tam o významu základních hodnot a definici věcí. Je to hodně poučné, probírali třeba i oběť ve smyslu přepadeného a co vše to v tom člověku vyvolá a jaké všechny jistoty nabourá.Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...