VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • The Pale Emperor
    19:48 25.05.2022

    Ruský útok sebevražedným dronem na skupinu ukrajinských vojáků, Pavlivka, Doněcká oblast. Výsledek je bohužel celkem ...Zobrazit celý příspěvek

    Ruský útok sebevražedným dronem na skupinu ukrajinských vojáků, Pavlivka, Doněcká oblast. Výsledek je bohužel celkem jasný.

    https://twitter.com/ralee85/st... Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      20:11 25.05.2022

      Nevím, já tam vidím dva projektily. Něco světlého a širokého (dron) letí z zlevo, ale ve stejném okamžiku dopadne něco tmavého, štíhlého a mnohem rychlejšího (raketa, granát) ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevím, já tam vidím dva projektily. Něco světlého a širokého (dron) letí z zlevo, ale ve stejném okamžiku dopadne něco tmavého, štíhlého a mnohem rychlejšího (raketa, granát) seshora a vybuchne.Skrýt celý příspěvek

      • The Pale Emperor
        21:02 25.05.2022

        Nebude to stín? Na stíny tady sice byl jiný odborník, ale přijde mi, že úhel slunce a úhel dronu při klesání by tomu tak nějak mohl odpovídat. Exploze souhlasí, KUB nese 3kg ...Zobrazit celý příspěvek

        Nebude to stín? Na stíny tady sice byl jiný odborník, ale přijde mi, že úhel slunce a úhel dronu při klesání by tomu tak nějak mohl odpovídat.
        Exploze souhlasí, KUB nese 3kg výbušniny.Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      20:15 25.05.2022

      Pořád se motají pohromadě. Do prdele.

      Pořád se motají pohromadě. Do prdele.

      • damra
        20:40 25.05.2022

        bohuzel nekdy se potrebujete poradit, ... je to holt valka a zadna strana neni uplne blba a zadna neni bez chyb. Porad musime doufat, ze takovych zaberu bude mene a ze dodavky ...Zobrazit celý příspěvek

        bohuzel nekdy se potrebujete poradit, ... je to holt valka a zadna strana neni uplne blba a zadna neni bez chyb.
        Porad musime doufat, ze takovych zaberu bude mene a ze dodavky tezkych zbrani na UA konecne dorazi a zmeni soucasny trend, ktery ted neni moc dobry.Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      20:36 25.05.2022

      To nevieme .... pred črepinovým účinkom ochránia vesty a prilby celkom dobre ...

      Určite sú z boja von ... ale väčšina mohla prežiť .... a to i bez väčších zranení.

      To nevieme .... pred črepinovým účinkom ochránia vesty a prilby celkom dobre ...

      Určite sú z boja von ... ale väčšina mohla prežiť .... a to i bez väčších zranení.

      • The Pale Emperor
        20:54 25.05.2022

        No nevím. Ta ohnivá koule, střepiny a tlaková vlna, co ti roztrhá plíce…

        No nevím. Ta ohnivá koule, střepiny a tlaková vlna, co ti roztrhá plíce…

      • The Pale Emperor
        21:17 25.05.2022

        Na telegramu je prý delší video, kde jde vidět, že i ten, co zůstal stát, tak po chvíli spadl na zem. Adrenalin dělá divy.
        Zkusím najít odkaz.

        Na telegramu je prý delší video, kde jde vidět, že i ten, co zůstal stát, tak po chvíli spadl na zem. Adrenalin dělá divy.
        Zkusím najít odkaz.

    • otecko
      22:14 25.05.2022

      Rusové používají u svých videí anglické popisky a anglické značení jednotky- nahoře uprostřed?

      Rusové používají u svých videí anglické popisky a anglické značení jednotky- nahoře uprostřed?

      • The Pale Emperor
        09:30 26.05.2022

        Myslíš tu "lebku"? To je znak Wagner Group.

        Myslíš tu "lebku"? To je znak Wagner Group.

  • montecasino1
    19:48 25.05.2022

    Lend-leas,ale čo reálne do frasa tej UA v tomto programe vlastne pôjde a hlavne kedy.Viem že suma je vysoká a nejde to minúť za týždeň,ale prečo mám pocit že sa vlastne nič ...Zobrazit celý příspěvek

    Lend-leas,ale čo reálne do frasa tej UA v tomto programe vlastne pôjde a hlavne kedy.Viem že suma je vysoká a nejde to minúť za týždeň,ale prečo mám pocit že sa vlastne nič nedeje,okrem symbolického podpisu 9.5.2022.Neočakávam zverejnenie step by step,ale keď sledujem úpenlivé prosby a očakávania UA tak som z toho smutný.Skrýt celý příspěvek

    • jj284b
      19:52 25.05.2022

      Odporucam si dat prelozit tento tweet:

      https://twitter.com/ian_matvee...

      Odporucam si dat prelozit tento tweet:

      https://twitter.com/ian_matvee...

      • StandaBlabol
        20:14 25.05.2022

        Jo, zajímavý pohled. Nepanikaří a nechce okamžité stažení ze Severodoněcku. Bitva o Donbas je pro Ukrajinu jen zdržovací operace, která má za cíl vyčerpat ruskou ofenzívní kapacitu ...Zobrazit celý příspěvek

        Jo, zajímavý pohled. Nepanikaří a nechce okamžité stažení ze Severodoněcku. Bitva o Donbas je pro Ukrajinu jen zdržovací operace, která má za cíl vyčerpat ruskou ofenzívní kapacitu a získat Ukrajině čas pro dodávky dalších zbraní. A už teď je zřejmé, že pokud v ní Rusové získají nějaké vítězství, tak bude jen taktické. Velké obklíčení ukrajinských vojsk na východě se nekoná ani náhodou. Podle mě se drží zuby nehty území hlavně proto, že vědí, že osvobozovat je zpátky bude stát moc obětí.Skrýt celý příspěvek

        • jj284b
          21:13 25.05.2022

          tak hlavne od Izjumu dali s 25 BTG 20km za mesiac... na odrezanie Severodonecka, musia dat tiez 20-25km...

          tak hlavne od Izjumu dali s 25 BTG 20km za mesiac... na odrezanie Severodonecka, musia dat tiez 20-25km...

    • alter01
      20:07 25.05.2022

      Nepodliehaj panike , všetko ide podľa plánu . Že nás neinformujú a máme informácie iba sem tam z nejakej stanice kde boli odstavené vagony s tankami je OK . Konečne , že sa toto ...Zobrazit celý příspěvek

      Nepodliehaj panike , všetko ide podľa plánu . Že nás neinformujú a máme informácie iba sem tam z nejakej stanice kde boli odstavené vagony s tankami je OK . Konečne , že sa toto nerieši v novinách a na FB ! Prvé konvoje lodí môžeš čakať za 1-2 týždne a potom ak chceš pekné zábery "ešalonov" na východ si urob výlet na Strečno a budeš mať unikátne zábery. Každých 15 zaregistruješ jeden ešalon na UA. Samozrejne ako ťa nezbalia policajti a neskončíš vo vyšetrovačke....Skrýt celý příspěvek

      • montecasino1
        22:35 25.05.2022

        ale veď píšem že to nechcem step by step ani to neočakávam,áno som mierne nervózny.Máme doma rodinu z Kramatorska,manžel-zať tam ostal,dnes volal s maželkou že už nemajú ani ...Zobrazit celý příspěvek

        ale veď píšem že to nechcem step by step ani to neočakávam,áno som mierne nervózny.Máme doma rodinu z Kramatorska,manžel-zať tam ostal,dnes volal s maželkou že už nemajú ani elektriku,ani plyn a ani vodu,všetko im rozdrbali tí ruský zmrdi,varia na ulici.Ešte že je teplo,neviem si predstaviť keby bola zima,no a DE,FR,IT si frčia tie svoje sračky,hovno ich zaujíma čo sa tam deje.Prežívam to,pretože keď máte pri sebe ľudí ktorý znášajú a budú ešte dlho znášať priamo následky hajzlov ako je Putin a jeho sebranka a tiež to tupé stádo čo tam ničí všetko naokolo tak ma to kurva serie.Som rozrušený preto toľko vulgarizmov,prepáčte.Skrýt celý příspěvek

  • Erich
    19:46 25.05.2022

    Oteklej putin navštívil raněné vojáky. Je celej hranatej, to vypadá že má na sobě tři neprůstřelný vesty ...Zobrazit celý příspěvek

    Oteklej putin navštívil raněné vojáky. Je celej hranatej, to vypadá že má na sobě tři neprůstřelný vesty :D

    https://twitter.com/ilya_shepe... Skrýt celý příspěvek

    • samoempire
      20:19 25.05.2022

      Neukázali tvář vojáka. Samozřejmě je v pozadí Sojgu. Celé je to nahrané až se chce brečet. Ruská propaganda si zakládá na tom jako západní média jsou fake news. Jak je lidový ...Zobrazit celý příspěvek

      Neukázali tvář vojáka. Samozřejmě je v pozadí Sojgu. Celé je to nahrané až se chce brečet.
      Ruská propaganda si zakládá na tom jako západní média jsou fake news. Jak je lidový prezident Putin a podobně. Ale když se podíváte zblízka tak je celé vymyšlené divadlo. Putin je posrany se podívat do Bělgorod.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    19:45 25.05.2022

    Wolskeho pohled na uzavirajici se klin. Ve strucnosti: Masomlynek na obou stranach. Rusoveho ho uzavrou, pokud tam UA naposle rezervy. Operacni prohra pro UA, zaroven jejich ...Zobrazit celý příspěvek

    Wolskeho pohled na uzavirajici se klin.

    Ve strucnosti: Masomlynek na obou stranach. Rusoveho ho uzavrou, pokud tam UA naposle rezervy.
    Operacni prohra pro UA, zaroven jejich takticka vyhra, protoze RU po tomto strati utocny potencial.

    https://twitter.com/wolski_jar... Skrýt celý příspěvek

    • leir
      19:56 25.05.2022

      Jenom aby. :-/

      Jenom aby. :-/

    • alter01
      20:12 25.05.2022

      Kotol asi neuzatvoria , iba ak by plukovník Putin vymyslel novú taktiku ako menšie vojsko obkluči vätššie , alebo rovnaké . Rusi nie sú židia čo s pár vojakmi obsadili Sinaj za 6 ...Zobrazit celý příspěvek

      Kotol asi neuzatvoria , iba ak by plukovník Putin vymyslel novú taktiku ako menšie vojsko obkluči vätššie , alebo rovnaké . Rusi nie sú židia čo s pár vojakmi obsadili Sinaj za 6 dní.Skrýt celý příspěvek

      • samoempire
        20:21 25.05.2022

        Pokud ten kotel uzavřou tak je minimálně 2000 vojáků v z boje a bůhví kolik techniky. Není důvod držet Severodonetsk.

        Pokud ten kotel uzavřou tak je minimálně 2000 vojáků v z boje a bůhví kolik techniky. Není důvod držet Severodonetsk.

        • StandaBlabol
          20:37 25.05.2022

          Samozřejmě, že je. Mají tam skvěle připravené obranné pozice a protivník na nich krvácí. Navíc, pokud se teď stáhnou, budou ho za cenu velkých obětí dobývat zpět. Stažení a ...Zobrazit celý příspěvek

          Samozřejmě, že je. Mají tam skvěle připravené obranné pozice a protivník na nich krvácí. Navíc, pokud se teď stáhnou, budou ho za cenu velkých obětí dobývat zpět. Stažení a zkrácení obranné linie by více vyhovovalo Rusům i proto, že teď mají míň vojáků než zmobilizovaná Ukrajina. Té se pro budoucí útok hodí co nejvíc roztažená frontová linie, kterou Rusové nedokáží pořádně pokrýt.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            21:04 25.05.2022

            Jenže pokud v těch skvělých pozicích nechají obklíčit obránce budou jim k ničemu. Pokud dovolí obklíčení bude to první jasná prohra Ukrajinců.

            Jenže pokud v těch skvělých pozicích nechají obklíčit obránce budou jim k ničemu. Pokud dovolí obklíčení bude to první jasná prohra Ukrajinců.

        • greenBelt
          20:44 25.05.2022

          Musime doufat, ze vedi co delaj.

          Musime doufat, ze vedi co delaj.

    • J. R.
      20:51 25.05.2022

      překlad dle Deepl Podle mých přátel UKR za měsíc ztratili asi 4-5 brigád v celém pytli, ofc "přepočítáno" - tam každá brigáda klesla na úroveň slabé bGB (praporní bojové ...Zobrazit celý příspěvek

      překlad dle Deepl

      Podle mých přátel UKR za měsíc ztratili asi 4-5 brigád v celém pytli, ofc "přepočítáno" - tam každá brigáda klesla na úroveň slabé bGB (praporní bojové skupiny).
      Podle mého názoru se jim to do týdne rozpadne, tj. budou muset ustoupit na linii Slavjansk-Kramatorsk-Konstantinovka. A zachrání je skutečnost, že Rusové také utrpěli strašlivé ztráty. Pokud mají Rusové někde schované 3-4 brigády, bude to hodně zlé - ale IMHO takové síly nemají, v žádném případě je nevidím.
      Myslel jsem si, že se UA brzy vážně pustí do nějaké ofenzívy, ale IMHO budou vrhat síly na stabilizaci fronty na východě. Možná právě to měli Rusové dodatečně na mysli.
      Obecně je to na Dochnetském oblouku velmi špatné, ale ne proto, že by UA bojovala hůře (protože bojuje mnohem lépe než Rusové), ale proto, že obě strany vyrobily mlýnek na maso pro nepřítele. A do této oblasti vrhli Rusové větší síly a třetí hod zvítězil u Popasna.
      Ani ztráta Dochnetsova oblouku by na této válce strategicky nic nezměnila. Na druhé straně opotřebovací válku v trojúhelníku Severodoněck-Lugask-Gorlovka Ukrajinci i přes řadu taktických úspěchů (Izjum, mosty přes Donec, obrana Severodoněcka, měsíc trvající obrana Popasna) prohrávají, protože Rusové nemají slitování s tisíci vlastních pěšáků a mají jich víc. A právě takovou válku Rusové znají a mají rádi - široká fronta, žádné riziko obchvatu, obrovské množství techniky, málo taktických fines. Po této kampani samozřejmě Rusové na nějakou dobu ztratí své útočné schopnosti. Svého cíle však v tomto regionu dosáhnou. Pokud Ukrajina nevrhne do této oblasti rezervy. A z nějakého důvodu (nepředjímám jakého) ukrajinské vrchní velení zatím nechce (nebo není schopno) provádět rotace bojových brigád. Uvidíme, ale v tuto chvíli to vypadá špatně. Ukrajinci v tuto chvíli vyhrávají takticky, ale prohrávají operačně.

      Translated with www.DeepL.com/Translator... (free version)Skrýt celý příspěvek

  • TF_HU
    19:41 25.05.2022

    Cejkise jebne Echo24.cz: Biden zvažuje vyslání speciální jednotky do Kyjeva. Má bránit ...Zobrazit celý příspěvek

    Cejkise jebne
    Echo24.cz: Biden zvažuje vyslání speciální jednotky do Kyjeva. Má bránit ambasádu.
    https://www.echo24.cz/a/iJGXh/...
    Skrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      19:44 25.05.2022

      "Vidíte! Zrádní imperialisti potajmu přesouvají svoje síly na Ukrajinu! Zase nám jen lžou!"

      "Vidíte! Zrádní imperialisti potajmu přesouvají svoje síly na Ukrajinu! Zase nám jen lžou!"

      • stroup
        19:44 25.05.2022

        sdílejte než to smažou..

        sdílejte než to smažou..

      • MatejBabjak
        20:02 25.05.2022

        Určite tam budujú nové biolaboratórium na kozie kiahne, aby vyhubili udatných čečenských bojovníkov.

        Určite tam budujú nové biolaboratórium na kozie kiahne, aby vyhubili udatných čečenských bojovníkov.

        • Jan Padesátýpátý
          20:29 25.05.2022

          co je to "kozie kiahne" česky? Kozí kapavka?

          co je to "kozie kiahne" česky? Kozí kapavka?

          • Maximus
            20:51 25.05.2022

            "Kozí neštovice", pokud vychází z tech opičích, tak se ty se prenaseji zatim nejvice take velmi blizkym az intimnim kontaktem :-))).

            "Kozí neštovice", pokud vychází z tech opičích, tak se ty se prenaseji zatim nejvice take velmi blizkym az intimnim kontaktem :-))).

    • Storm
      21:11 25.05.2022

      No a to až se dozví, že jednen z popisů práce námořní pěchoty spojených států je ochrana Amerických ambasád...

      No a to až se dozví, že jednen z popisů práce námořní pěchoty spojených států je ochrana Amerických ambasád...

  • The Pale Emperor
    19:40 25.05.2022

    ZSU se stahuje z Lymanu.

    https://twitter.com/andreyboss...

    ZSU se stahuje z Lymanu.

    https://twitter.com/andreyboss...

    • Haklang
      19:45 25.05.2022

      Ti vojáci vypadaj docela vesele, takže to vypadá na relativně spořádaný ústup.

      Ti vojáci vypadaj docela vesele, takže to vypadá na relativně spořádaný ústup.

      • The Pale Emperor
        21:15 25.05.2022

        No nevím, později už moc vysmátí nebyli, když kolem nich začaly padat granáty a svištět kulky

        No nevím, později už moc vysmátí nebyli, když kolem nich začaly padat granáty a svištět kulky

        • Haklang
          21:57 25.05.2022

          To jsem nepostřeh. Ale to stahování aspoň v počátku nebylo pod přímým tlakem. Tak se snad dostali ke svejm celí

          To jsem nepostřeh. Ale to stahování aspoň v počátku nebylo pod přímým tlakem. Tak se snad dostali ke svejm celí

          • The Pale Emperor
            23:01 25.05.2022

            A spořádaný taky určitě ne, když po cestě ještě sbírají opozdilce. Doufejme, že mají pořádný obraný linie, jinak se to může změnit hodně rychle ve velkej průser. Ruské ofenzívy se ...Zobrazit celý příspěvek

            A spořádaný taky určitě ne, když po cestě ještě sbírají opozdilce. Doufejme, že mají pořádný obraný linie, jinak se to může změnit hodně rychle ve velkej průser. Ruské ofenzívy se vždycky rychle vyčerpají, tak snad se i tak stane a Ukrajinci budou mít čas doplnit ztráty, nebo se stáhnout.Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    19:25 25.05.2022

    Nemecka letajici JIP.

    https://twitter.com/vojtechgib...

    Nemecka letajici JIP.

    https://twitter.com/vojtechgib...

  • starej
    19:10 25.05.2022

    Tak to co jsem povazoval za nemozne se stalo. Rusaci navazeji na UA tanky T62, :-o Oni tedy uz asi fakt nemaji k dispozici dalsi T72/80/90??? Nebo je navazeji do prostoru ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak to co jsem povazoval za nemozne se stalo.
    Rusaci navazeji na UA tanky T62, :-o
    Oni tedy uz asi fakt nemaji k dispozici dalsi T72/80/90???
    Nebo je navazeji do prostoru predpokladane ofenzivy UA, s tim že jsou v podstate postradatelny. Kdyz by se to UA povedlo tedy

    Jinak nevim jestli tu bylo tohle vlakno o vrtulich

    https://twitter.com/UKRINFORM/... Skrýt celý příspěvek

  • greenBelt
    19:09 25.05.2022

    Muzete prispet na Bayraktar.

    https://twitter.com/clashrepor...

    Muzete prispet na Bayraktar.

    https://twitter.com/clashrepor...

  • greenBelt
    18:11 25.05.2022

    Dnes se potkala delegace TUR + SWE + FIN. Ocekava se vyjadreni, jak to Sultan vidi. Co ...Zobrazit celý příspěvek

    Dnes se potkala delegace TUR + SWE + FIN. Ocekava se vyjadreni, jak to Sultan vidi.
    Co typujete?

    https://twitter.com/ragipsoylu... Skrýt celý příspěvek

    • LAMP
      18:24 25.05.2022

      1) Předat kurdské teroristy v exilu ve Švédsku
      a/nebo
      2) Pár zbrojních dealů se Švédskem

      Druhé je imho pravděpodobnější

      1) Předat kurdské teroristy v exilu ve Švédsku
      a/nebo
      2) Pár zbrojních dealů se Švédskem

      Druhé je imho pravděpodobnější

      • Wolf:81
        18:58 25.05.2022

        Taketo vydieracske praktiky nepatria medzi krajiny ktore spolupracuju, takze si myslim ze by mali turkov kopnut do riti.

        Taketo vydieracske praktiky nepatria medzi krajiny ktore spolupracuju, takze si myslim ze by mali turkov kopnut do riti.

        • Nesher
          19:09 25.05.2022

          Takhle to přesně v mezinárodní politice funguje. Prostě něco za něco.
          SWE si musí rozmyslet co chtějí, pokud vstup do NATO, musí se s Turky nějak domluvit.

          Takhle to přesně v mezinárodní politice funguje. Prostě něco za něco.
          SWE si musí rozmyslet co chtějí, pokud vstup do NATO, musí se s Turky nějak domluvit.

        • Jan Padesátýpátý
          19:42 25.05.2022

          SWE by přišlo o kredit, to si nemohou dovolit. A Turek toho nemá moc v rukávu, pokud by zablokoval přijetí, sám ztratí tu trochu kreditu který ještě má, a riskuje vznik NATO 2 bez ...Zobrazit celý příspěvek

          SWE by přišlo o kredit, to si nemohou dovolit.
          A Turek toho nemá moc v rukávu, pokud by zablokoval přijetí, sám ztratí tu trochu kreditu který ještě má, a riskuje vznik NATO 2 bez tureckaSkrýt celý příspěvek

    • Inflex
      18:48 25.05.2022

      Nic nečekám a téměř jistě budu zklamán.

      Nic nečekám a téměř jistě budu zklamán.

    • Cimbi
      19:24 25.05.2022

      Příslib dúsledného dodržování zacházení s PKK jako teroristickou organizací + zbrojní kšeftík. Na tomto poli si myslím, mají obě země co té druhé nabídnout. Otázka je, jestli Turek ...Zobrazit celý příspěvek

      Příslib dúsledného dodržování zacházení s PKK jako teroristickou organizací + zbrojní kšeftík. Na tomto poli si myslím, mají obě země co té druhé nabídnout. Otázka je, jestli Turek chce kupovat nebo prodávatSkrýt celý příspěvek

    • Magister_Peditum
      19:40 25.05.2022

      Turek vod okurek má spadeno na PKK a chtěl by zpátky na seznam nakupujících F-35. To první mu můžou Vikingové splnit a za to druhé lobovat.

      Turek vod okurek má spadeno na PKK a chtěl by zpátky na seznam nakupujících F-35. To první mu můžou Vikingové splnit a za to druhé lobovat.

    • greenBelt
      06:55 26.05.2022

      Vypada to, ze se (pred)domluvili na odstraneni embarga na dodavku FIN a SWE zbrani.

      https://twitter.com/ragipsoylu...

      Vypada to, ze se (pred)domluvili na odstraneni embarga na dodavku FIN a SWE zbrani.

      https://twitter.com/ragipsoylu...

  • Rošťák
    17:45 25.05.2022

    Dobrý den přátelé, máme tu další díl mojí tabulky..... tanků v ní naleznete 711 .... další díl bude až po 10.6. budu mimo civilizaci ...... tak uvidíme, zda tam tou dobou budou ...Zobrazit celý příspěvek

    Dobrý den přátelé,
    máme tu další díl mojí tabulky..... tanků v ní naleznete 711 ....
    další díl bude až po 10.6. budu mimo civilizaci ...... tak uvidíme, zda tam tou dobou budou i T-62 ....
    https://docs.google.com/spread... Skrýt celý příspěvek

    • dusan1
      18:02 25.05.2022

      Dík, ale chcel by som opraviť sám seba .... tých T-72BA by som už dal 50 ks, lebo som bol asi trochu v naivnom presvedčení, že sa "stratili" cez modernizácie na t-72B3/B3M ... čo ...Zobrazit celý příspěvek

      Dík, ale chcel by som opraviť sám seba .... tých T-72BA by som už dal 50 ks, lebo som bol asi trochu v naivnom presvedčení, že sa "stratili" cez modernizácie na t-72B3/B3M ... čo sa však evidentne nestalo.Skrýt celý příspěvek

      • Rošťák
        18:26 25.05.2022

        50 ks aktivních? A v rezervě 0?

        50 ks aktivních? A v rezervě 0?

        • dusan1
          18:59 25.05.2022

          Priznám sa, ťažko povedať, lebo okrem T-72BA na základe T-72B vz.1989 existovali i T-72BA na základe T-72B s reaktívnym pancierovaním Kontakt-1 a informácie o počtoch sú dosť ...Zobrazit celý příspěvek

          Priznám sa, ťažko povedať, lebo okrem T-72BA na základe T-72B vz.1989 existovali i T-72BA na základe T-72B s reaktívnym pancierovaním Kontakt-1 a informácie o počtoch sú dosť rôznorodé .....a neisté ...

          Ale je predpoklad, že ešte nejaké kusy T-72BA ostali na sklade (v oboch verziách) a môj tip je 50 ks ...

          Ale myslím, že nik na tomto fóre nebude vedieť viac : ) ... ak áno .. tak sa len poteším ...Skrýt celý příspěvek

  • Petr xx
    17:39 25.05.2022

    Velký kamarád putina-velmi dobře placen Německem... Bývalý nejvyšší manažer ruské Gazprombank Igor Wolobujev označil angažmá bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera ...Zobrazit celý příspěvek

    Velký kamarád putina-velmi dobře placen Německem...


    Bývalý nejvyšší manažer ruské Gazprombank Igor Wolobujev označil angažmá bývalého německého kancléře Gerharda Schrödera v Rusku za práci agenta. "Gerhard Schröder je agentem ruských zájmů po mnoho let," řekl Volobujev týdeníku Die Zeit.

    Zároveň DFB nyní odebrala čestné členství bývalému kancléři kvůli jeho blízkosti k Rusku . Schröder ztrácí řadu mandátů v dozorčí radě, pozice v poradních orgánech a dokonce i čestné občanství Hannoveru. Jen on nepřichází o honosné platby z federálního rozpočtu. Matematicky dostává bývalý kancléř každý den výplatu 1 147 eur.


    Aktuální tiskoviny 20/950 německého Bundestagu ukazují, že „celkové náklady“ pro „bývalého kancléře Gerharda Schrödera“ činily v roce 2021 přesně 418 531,37 eur. Od roku 2016 zaplatila federální vláda hodně přes tři miliony eur za udržení jeho úřadu. Schröder od svého odchodu ze spolkového kancléřství získal více než sedm milionů eur ze spolkového rozpočtu. Za jeho veřejné funkce na federální a zemské úrovni navíc platí důchod kolem 8 000 eur měsíčně.


    https://web.de/magazine/politi... Skrýt celý příspěvek

  • The Pale Emperor
    16:54 25.05.2022

    T-62 už jsou v Khersonu. https://twitter.com/sputnikato... LNR úspěšně nahrazují Kadyrovce. Nejlepší jen těm třetí, jak ...Zobrazit celý příspěvek

    T-62 už jsou v Khersonu.

    https://twitter.com/sputnikato...

    LNR úspěšně nahrazují Kadyrovce. Nejlepší jen těm třetí, jak mu málem ustřelil palici.

    https://twitter.com/tszulc_/st...

    V Mošnově vznikne logistické centrum AČR. Stavba má začít 2024. Tak, ještě to letiště NATO, díky:-)

    https://twitter.com/ct24zive/s...

    Su-25 bombarduje skřetí pozice. Včera proběhlo twitterem i video Su-27 bombing run.

    https://twitter.com/tszulc_/st...

    Pro zlepšení nálady:)

    https://twitter.com/mykhailova... Skrýt celý příspěvek

    • Splasher
      17:03 25.05.2022

      První odkaz-Lidi tam píšou, ze nejde o Cherson, ale o Melitopol.

      První odkaz-Lidi tam píšou, ze nejde o Cherson, ale o Melitopol.

    • Rošťák
      17:06 25.05.2022

      Ty 62 nevypadaj úplně frešově ........ to bych rád věděl, v jakém stavu budou ty 123 co v tom jsou ( pokud tam není ještě starší krám ) ....... Furt mě to udivuje ..... dělal ...Zobrazit celý příspěvek

      Ty 62 nevypadaj úplně frešově ........ to bych rád věděl, v jakém stavu budou ty 123 co v tom jsou ( pokud tam není ještě starší krám ) .......
      Furt mě to udivuje ..... dělal jsem si prdel, kdy je uvidíme, ale nečekal jsem, že se toho dožiju ..... No kolonku v tabulce mají .....Skrýt celý příspěvek

      • dusan1
        18:04 25.05.2022

        Myslím, že sú v dobrom stave .... lebo sú jednoduchšie a na údržbu podstatne menej náročné. Rusi to už musia "objasňovať" na topwar.ru. ...Zobrazit celý příspěvek

        Myslím, že sú v dobrom stave .... lebo sú jednoduchšie a na údržbu podstatne menej náročné.

        Rusi to už musia "objasňovať" na topwar.ru.
        https://topwar.ru/196795-vs-rf...

        Ale myslím, že by radšej urobili keby to nekomentovali : )Skrýt celý příspěvek

        • Rošťák
          18:28 25.05.2022

          To jo Dušane, ale mě jde o spojení .... Ona RF-123 je starej krám sám o sobě ..... To stejné interkomy ....

          To jo Dušane, ale mě jde o spojení .... Ona RF-123 je starej krám sám o sobě ..... To stejné interkomy ....

          • Centaur
            19:10 25.05.2022

            Tak to se dá docela dobře odhadnout. Minimálně vyschlé elektrolytické kondenzátory, koroze a vodivé můstky, vše co je pryžové tak se rozpadá, koncové GU-50 vybrakované.........

            Tak to se dá docela dobře odhadnout. Minimálně vyschlé elektrolytické kondenzátory, koroze a vodivé můstky, vše co je pryžové tak se rozpadá, koncové GU-50 vybrakované.........

          • dusan1
            20:41 25.05.2022

            Ja teda nepredpokladám, že by nejaké veľké spojenie Rusi na T-62 vôbec potrebovali. Predpokladám, že ich nasadia ako pojazdné delostrelectvo pre priamu strelbu z poza svojej línie ...Zobrazit celý příspěvek

            Ja teda nepredpokladám, že by nejaké veľké spojenie Rusi na T-62 vôbec potrebovali. Predpokladám, že ich nasadia ako pojazdné delostrelectvo pre priamu strelbu z poza svojej línie a nie do priamych útočných bojov, kde by neprežili ...

            A tam im stačí hocijaká vysielačka či pokyny cez otvorený poklop ...Skrýt celý příspěvek

        • Roland
          18:47 25.05.2022

          jj - prý se hodí na likvidaci ustupujícího nepříte - moderní zbraně si nechají na polsko, moldavsko a tak...

          jj - prý se hodí na likvidaci ustupujícího nepříte - moderní zbraně si nechají na polsko, moldavsko a tak...

      • Haklang
        18:25 25.05.2022

        A v jakým stavu bude munice, kterou už asi taky pár let nevyrábí…

        A v jakým stavu bude munice, kterou už asi taky pár let nevyrábí…

        • Centaur
          19:11 25.05.2022

          Pokud je řádně uskladněná tak bude OK.

          Pokud je řádně uskladněná tak bude OK.

          • Haklang
            19:27 25.05.2022

            To je právě to, jak byla uskladněná? V Mordoru. Ostatně i dobře uskladněná má nějakou expiračku a tipnul bych si, že to bude dost za ní. Předpokládám, že už ji tak 20 let nebudou ...Zobrazit celý příspěvek

            To je právě to, jak byla uskladněná? V Mordoru. Ostatně i dobře uskladněná má nějakou expiračku a tipnul bych si, že to bude dost za ní. Předpokládám, že už ji tak 20 let nebudou vyrábět…Skrýt celý příspěvek

        • Cimbi
          19:27 25.05.2022

          Nemá to taky 125 mm kanón, nežere munici pro T72?

          Nemá to taky 125 mm kanón, nežere munici pro T72?

    • Cimbi
      17:12 25.05.2022

      Ad logistické centrum a základna:

      To logistické centrum je příprava na základnu (můj názor). Až se základna bude řešit, bude argumentem, že zázemí máme vybudované...

      Ad logistické centrum a základna:

      To logistické centrum je příprava na základnu (můj názor). Až se základna bude řešit, bude argumentem, že zázemí máme vybudované...

      • toustr
        17:19 25.05.2022

        Taky si myslím, že je to postupné připravování veřejnosti na tento fakt. Nejdřív tam budou létat jen naše C-295, později budou stále častěji létat třeba americké C-17, až se jednou ...Zobrazit celý příspěvek

        Taky si myslím, že je to postupné připravování veřejnosti na tento fakt. Nejdřív tam budou létat jen naše C-295, později budou stále častěji létat třeba americké C-17, až se jednou řekne, že kapacita nestačí a je potřeba dalšího rozšíření a v rámci úspor to za nás udělá USA.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          17:47 25.05.2022

          No, zatím je to plán na 2024, kdo ví, co bude v roce 2030 třeba.

          No, zatím je to plán na 2024, kdo ví, co bude v roce 2030 třeba.

        • otecko
          18:51 25.05.2022

          Logické, když Kbely se nemají kde rozšiřovat...

          Logické, když Kbely se nemají kde rozšiřovat...

      • leir
        20:04 25.05.2022

        Jsem myslel, že od toho si AČR drží Pardubice...

        Jsem myslel, že od toho si AČR drží Pardubice...

        • Scotty
          21:33 25.05.2022

          Pardubice jsou primárně záložní letiště pro Čáslav.

          Pardubice jsou primárně záložní letiště pro Čáslav.

    • Klimesov
      18:21 25.05.2022

      K těm T-62 mně napadá jestli je Rusáci nechtějí využít jako "panzerturm" na některých úsecích fronty :D :D když už se začali šířit i informace o tom, že se Rusové zakopávají. :D

      K těm T-62 mně napadá jestli je Rusáci nechtějí využít jako "panzerturm" na některých úsecích fronty :D :D když už se začali šířit i informace o tom, že se Rusové zakopávají. :D

      • raven66
        19:28 25.05.2022

        Tiez som nad tym uvazoval. Jednoducho to chcu zakopat a na miesto delostrelectva nimi drzat liniu.

        Tiez som nad tym uvazoval. Jednoducho to chcu zakopat a na miesto delostrelectva nimi drzat liniu.

  • Heretic
    16:54 25.05.2022

    https://www.idnes.cz/zpravy/na...

    Doufám, ze to tady ještě nebylo

    https://www.idnes.cz/zpravy/na...

    Doufám, ze to tady ještě nebylo

  • cejkis
    16:52 25.05.2022

    Další marketingové kecy této vlády. AČR nepotřebuje další logistické centrum. Má své logistické centrum v Pardubicích. To je zase mediální zástěrka maskující skutečný důvod. ...Zobrazit celý příspěvek

    Další marketingové kecy této vlády. AČR nepotřebuje další logistické centrum. Má své logistické centrum v Pardubicích. To je zase mediální zástěrka maskující skutečný důvod.

    Člověk zajímající se o vojenskou historii a techniku si to dokáže domyslet. Před mnoha lety vzniklo v Americe zadání na stroj, který dokáže naplnit strategický záměr rychlého přesunu amerických jednotek do Evropy v případě konfliktu s Varšavskou smlouvou. Výsledkem tohoto projektu byl stroj C-5 Galaxy. Nevýhodou tohoto stroje je potřeba dlouhé dráhy. A právě věta: "Škoda, že je tak málo letišť, které mohou přijmout C-5" vedla k dalšímu projektu a tím je C-17. Tohle není nic jiného než oprášení staré doktríny a hledání hotspotů pro rychlý transfer Američanů do Evropy. Letiště v Mošnově s dlouhou dráhou, původně koncipované pro ruské bombardéry bylo vhodnou volbou.

    Myslím, že změna orientace ČR od Německa k Americe pod taktovkou stávající vlády je čím dál viditelnější.

    https://www.idnes.cz/zpravy/na... Skrýt celý příspěvek

    • TF_HU
      16:55 25.05.2022

      To je úsměvné. Cejkis, vy jste dobrý pacient. Vaši nenávist vůči USA byste měl léčit. Dost zásadně to ovlivňuje vaší schopnost vnímat problém komplexně.

      To je úsměvné. Cejkis, vy jste dobrý pacient. Vaši nenávist vůči USA byste měl léčit. Dost zásadně to ovlivňuje vaší schopnost vnímat problém komplexně.

      • cejkis
        16:58 25.05.2022

        To není nenávist, to je čistý pragmatismus Evropana. Jen to nechcete pochopit. Ostatně ten komentář patří do Dejvic. Lhaní Čechům o skutečném záměru je už za hranou.

        To není nenávist, to je čistý pragmatismus Evropana. Jen to nechcete pochopit. Ostatně ten komentář patří do Dejvic. Lhaní Čechům o skutečném záměru je už za hranou.

        • greenBelt
          17:07 25.05.2022

          A toto nám všem MEDIA zatajují. Das ist doch ein Skandal! (-:

          A toto nám všem MEDIA zatajují. Das ist doch ein Skandal! (-:

        • Cimbi
          17:15 25.05.2022

          Ty lžeš skoro furt... Proč Tě to od liných rozčiluje?

          Příprava hotspotu je jasná každému, kdo viděl i jiný válečný film než Zvezdu nebo Devátou rotu.

          Ty lžeš skoro furt... Proč Tě to od liných rozčiluje?

          Příprava hotspotu je jasná každému, kdo viděl i jiný válečný film než Zvezdu nebo Devátou rotu.

        • Roland
          17:18 25.05.2022

          Technická: kdo že to už 2x vytáhl Evropu z pruseru a 1x financoval cccp tak aby nepadlo?

          Technická: kdo že to už 2x vytáhl Evropu z pruseru a 1x financoval cccp tak aby nepadlo?

        • Solitér
          17:28 25.05.2022

          Tak pravil soudruh Čejka, největší proruský lhář široko daleko....

          Tak pravil soudruh Čejka, největší proruský lhář široko daleko....

        • Hawk
          17:35 25.05.2022

          čistý pragmatismus Evropana je orientace na Spojené státy, bez debat...

          čistý pragmatismus Evropana je orientace na Spojené státy, bez debat...

        • Hugo557
          17:41 25.05.2022

          ty nejsi Evropan, ale něco na východ od Uralu

          ty nejsi Evropan, ale něco na východ od Uralu

        • Maximus
          17:46 25.05.2022

          Evropanstvi na německý zpusob je stejně ujetý projekt jako ruské panslovanstvi.

          Spojenectvi Ruska a Německa pro střední a východní Evropu nikdy nevěstilo nic dobrého.

          Evropanstvi na německý zpusob je stejně ujetý projekt jako ruské panslovanstvi.

          Spojenectvi Ruska a Německa pro střední a východní Evropu nikdy nevěstilo nic dobrého.

        • TF_HU
          17:54 25.05.2022

          Cejkis Takže tvrdíte, že vlastní potřeba v rámci bezpečnostních projektu v EU u nás nemůže vzniknout? Víte čím se zabývalo NATO v letech 2015 a dál poté co vznikla studie RAND o ...Zobrazit celý příspěvek

          Cejkis

          Takže tvrdíte, že vlastní potřeba v rámci bezpečnostních projektu v EU u nás nemůže vzniknout? Víte čím se zabývalo NATO v letech 2015 a dál poté co vznikla studie RAND o případném konfliktu na severovýchodním křídle NATO?

          Máte například přehled o ubytovacích a skladovacích možnostech Armády v současnosti? Co když se opětovně zvyšuje potřeba dalších letišť? Znáte únosnost drah a kapacitu současných základen?

          Fakt máte pocit, že nám to USA nařídily?Skrýt celý příspěvek

          • cejkis
            18:56 25.05.2022

            Stejná diskuze jako vaše tvrzení, že Američané nepředávají on-line informace Ukrajině o pohybech Rusů. Maskujete odpovědi do mnoha zástupných otázek. Kdyby AČR potřebovala další ...Zobrazit celý příspěvek

            Stejná diskuze jako vaše tvrzení, že Američané nepředávají on-line informace Ukrajině o pohybech Rusů. Maskujete odpovědi do mnoha zástupných otázek. Kdyby AČR potřebovala další kapacitu, tak může využít nedaleký Přerov, kde chce provozovat pár dronů a letiště nebude plně využité. Jenže ono jde o úplně jiný záměr.Skrýt celý příspěvek

          • VictorAlphaCharlie
            19:19 25.05.2022

            Cejkise: chápu, na ruské ambasádě z toho máte osypky.

            Cejkise: chápu, na ruské ambasádě z toho máte osypky.

          • Cimbi
            19:31 25.05.2022

            Fňuk...! Oni nemaj Rusáky rádi a chytají si obranu pro případ, že by vyslyšel mou prosbu o ochranu práv zrádců

            Fňuk...! Oni nemaj Rusáky rádi a chytají si obranu pro případ, že by vyslyšel mou prosbu o ochranu práv zrádců

          • TF_HU
            15:37 26.05.2022

            cejkis hele soudruhu, jasněžě netušíte, zda USA předává online informace Ukrajině. V první adě si musíte ujasnit, co pro vás znamená online. Znamená to, že je Ukrajina napojená na ...Zobrazit celý příspěvek

            cejkis

            hele soudruhu, jasněžě netušíte, zda USA předává online informace Ukrajině. V první adě si musíte ujasnit, co pro vás znamená online. Znamená to, že je Ukrajina napojená na systémy VŘ USA a má přístup k informacím v reálném čase? Asi ne. Neměli jsme jej ani my (v minulosti).

            Poskytuje jim informace na nějakém nosiči, papír, cd, email v rámci nějakých SITREP zpráv? Možná.Skrýt celý příspěvek

        • mthiel
          05:43 26.05.2022

          Těžko budete Evropan, pane Čejko, vzhledem k Vašim názorům a postojům to vypadá spíše na blízkost k nějakým asijským kmenům. Mongol ?

          Těžko budete Evropan, pane Čejko, vzhledem k Vašim názorům a postojům to vypadá spíše na blízkost k nějakým asijským kmenům. Mongol ?

      • Storm
        19:44 25.05.2022

        Bacha... Cejkis je na letiště odborník... To se hned pozná... Škoda že mu uniklo, že LKPD je jako logistické centrum do značné míry nevhodné... Protože tamní VPD nemá pro tento ...Zobrazit celý příspěvek

        Bacha... Cejkis je na letiště odborník... To se hned pozná... Škoda že mu uniklo, že LKPD je jako logistické centrum do značné míry nevhodné... Protože tamní VPD nemá pro tento účel nejvodnější parametry...Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          21:30 25.05.2022

          Proč? Myslím že letiště na které mohla sednout Mrija má sakra dobré parametry.

          Proč? Myslím že letiště na které mohla sednout Mrija má sakra dobré parametry.

          • TF_HU
            15:34 26.05.2022

            Každé přistání většího a těžšího letounu tu kapacitu dráhy snižuje...pokud padla volba na Ostravu, je pro to asi nějaký další důvod. Například ten, že s Přerovem se již třeba ...Zobrazit celý příspěvek

            Každé přistání většího a těžšího letounu tu kapacitu dráhy snižuje...pokud padla volba na Ostravu, je pro to asi nějaký další důvod. Například ten, že s Přerovem se již třeba počítá jinak. Kdo ví. Rozhodně je to však naše rozhodnutí a ne USA.Skrýt celý příspěvek

    • The Pale Emperor
      16:57 25.05.2022

      Ty jsi tragéd. Doufám, že tam to letiště NATO opravdu vznikne, ať ti praskne cévka klidně.

      Ty jsi tragéd. Doufám, že tam to letiště NATO opravdu vznikne, ať ti praskne cévka klidně.

      • Cimbi
        17:17 25.05.2022

        Se odstěhuje. Jen nevím, jestli do země zaslíbené, protože tam by ho mohli tlačit k lehké vojenské službě v zázemí.

        Se odstěhuje. Jen nevím, jestli do země zaslíbené, protože tam by ho mohli tlačit k lehké vojenské službě v zázemí.

    • Toomk
      17:30 25.05.2022

      A co jako Cejkis, já osobně to vítám a s základnou nemám vůbec žádný problém stejně jako většina lidí v mé sociální bublině. Bude znamenat spoustu příležitostí i pro české firmy, ...Zobrazit celý příspěvek

      A co jako Cejkis, já osobně to vítám a s základnou nemám vůbec žádný problém stejně jako většina lidí v mé sociální bublině. Bude znamenat spoustu příležitostí i pro české firmy, protože bude zajistit celou řadu služeb pro základnu. A pořád radši američany než stále nachcaný ruský negramoty, jako to tady bylo za socíku.Skrýt celý příspěvek

    • Scotty
      17:42 25.05.2022

      Jsem rád že má cejkis zmáknuto kolik logistických center armáda ne/potřebuje. Myslím tedy že mu můžu prozradit že další takové centrum se plánuje v Brně.

      Jsem rád že má cejkis zmáknuto kolik logistických center armáda ne/potřebuje. Myslím tedy že mu můžu prozradit že další takové centrum se plánuje v Brně.

      • otecko
        19:02 25.05.2022

        No tak zase pokud bude Mošnov tak Brno nedává logiku. Mít logistická centra co 130 km vzdušnou čarou navíc ve směru sever-jih...

        No tak zase pokud bude Mošnov tak Brno nedává logiku. Mít logistická centra co 130 km vzdušnou čarou navíc ve směru sever-jih...

        • Scotty
          19:25 25.05.2022

          Proč ne? Rakovník pro Čechy, Brno pro Moravu a Mošnov pro Slezsko.
          To je spíš směr západ-východ.

          Proč ne? Rakovník pro Čechy, Brno pro Moravu a Mošnov pro Slezsko.
          To je spíš směr západ-východ.

    • Sustr
      17:49 25.05.2022

      A už zase plivete na tuto vládu... Vždyť ohledně AČR to začal řešit už Metnar... ...Zobrazit celý příspěvek

      A už zase plivete na tuto vládu... Vždyť ohledně AČR to začal řešit už Metnar...

      https://mocr.army.cz/informacn...

      "Na Letišti Leoše Janáčka v Mošnově se řešily zejména možnosti dalšího rozvoje areálu. Vojáci by zde v budoucnosti mohli využívat část vznikajících logistických zón, což by podpořilo význam letiště a zároveň zvýšilo schopnosti Armády ČR."

      Navíc civilní terminál se již staví...
      http://www.multimodalpark.cz/c...
      https://www.e15.cz/byznys/dopr... Skrýt celý příspěvek

    • Storm
      19:34 25.05.2022

      Né aby vás náhodou napadlo poněm chtít zdoj, nebo důkazy pro to co tvrdí... Nebo nedej bože aby jste nepoužili nějakého tvrdšího výrazu... Protože nejdřiv by si začal stěžovat jako ...Zobrazit celý příspěvek

      Né aby vás náhodou napadlo poněm chtít zdoj, nebo důkazy pro to co tvrdí... Nebo nedej bože aby jste nepoužili nějakého tvrdšího výrazu... Protože nejdřiv by si začal stěžovat jako tady, cituju:
      " cejkis
      22:09 24.05.2022
      Ultrafans dorazili a opět arogance, vulgarity, nadávky. "

      Pak by vám začal sprostě nadávat
      jako tady, cituji:
      " cejkis
      22:34 24.05.2022
      spoluvraha ? to už přeháníte vy jeden spoludemente "

      Nebo tady, cituji:
      " cejkis
      06:59 23.05.2022
      A to je jako vyhrožování ty blbečku ? "
      Aáá nebo tady, cituji:
      " cejkis
      01:18 23.05.2022
      Opět přišli lidé, kteří chtěli diskutovat a měli jiný názor. A opět osobní útoky ze strany zdejší skvadry. Opět psychopat Storm a další známé firmy. "

      A kdyby to náhodou nepomohlo a stále jste po něm chtěli zdroj, nebo důkazy, tak by ze sebe naoko začal dělat blbečka jako že nerozumí a začal by kličkovat jako tady, cituji:
      " Danik
      18:26 24.05.2022
      Důkazy jsou? Protože jinak je to jen o tom, že papouškuješ RF propagandu a jednu z jejích záminek k válce.

      cejkis
      18:48 24.05.2022
      Důkaz k čemu ?

      Haklang
      19:02 24.05.2022
      Cejkis: Důkaz prokazující tvrzení. Jinak, Ukrajinci se nemohou vybírat čí zařízení si na svém území vybudují? Odkdy?
      Apropos, největší ochranou Mordoru jsou ty vzdálenosti a bordel co tam mají. Dobývat Mordor nedává smysl, moc nákladů a malej profit. Proto to taky NATO nemělo v plánu - to jen skřetí “podle sebe soudím tebe”.
      Skrýt celý příspěvek

      cejkis
      22:18 24.05.2022
      jaké tvrzení, řekněte co chcete doložit " konec citace...

      Né nutně by jednal v tomhle pořadí samořejmě... A samozřejmě netvrdím že je to blbeček ( jen ho ze sebe kolikrát dělá aby nemusel odpovidat ) a ani si to že by byl vážně nemyslím... Pro vše co dělá má důvod...Skrýt celý příspěvek

      • lm524a
        19:37 25.05.2022

        Diskutovat s cejkisem je jako hrát šachy s holubem. Nezáleží na tom, jak jste v nich dobří. Holub stejně bude jenom shazovat figurky, vysere se na šachovnici a ještě se bude ...Zobrazit celý příspěvek

        Diskutovat s cejkisem je jako hrát šachy s holubem. Nezáleží na tom, jak jste v nich dobří. Holub stejně bude jenom shazovat figurky, vysere se na šachovnici a ještě se bude naparovat jako že vyhrálSkrýt celý příspěvek

    • Scay’Ger
      20:07 25.05.2022

      Ikdyby ta snůška nesmyslů byla pravda, tak je to jedine dobre. Schválně kolaborante, kdy nás USA zradili za posledních 100 let?

      Ikdyby ta snůška nesmyslů byla pravda, tak je to jedine dobre. Schválně kolaborante, kdy nás USA zradili za posledních 100 let?

    • Ján Paliga
      22:08 25.05.2022

      Čejkis, v skutočnosti sa tam stavajú pristávacie dráhy pre Starshipy. V podzemí sa v budúcnosti ráta s vybudovaním Hviezdnej brány a Teleportovacieho centra.

      Čejkis, v skutočnosti sa tam stavajú pristávacie dráhy pre Starshipy. V podzemí sa v budúcnosti ráta s vybudovaním Hviezdnej brány a Teleportovacieho centra.

  • Arthur
    16:44 25.05.2022

    Prečo mám taký silný pocit, že si mnohé štáty z vojny na Ukrajine spravili modernizáciu svojich nielen tankových armád namiesto toho aby Ukrajine poskytli tanky, ktoré budú vo ...Zobrazit celý příspěvek

    Prečo mám taký silný pocit, že si mnohé štáty z vojny na Ukrajine spravili modernizáciu svojich nielen tankových armád namiesto toho aby Ukrajine poskytli tanky, ktoré budú vo vojne game changerom (ledaže by tým game changerom v modernej plnoštábnej vojne vysokej intenzity neboli...).

    A ešte k tomu sa idú medzi sebou pototo len aby jeden na úkor druhého (tretieho atď.) zhrabol čo najväčšie prípadne najkvalitnejšie sústo pre seba.

    Čo neprekvapuje je pozícia obchodníka, ktorý v počiatočnej fáze vojny ponúkal len balistické prilby a jeho vajatanie v podpore Ukrajiny bolo taký mačkopes avšak veľmi rýchlo sa zorientoval a stáva sa z neho najväčší modernizačný kráľ svojich užitočných idiotov.

    Snáď tie nemodernizované tanky T-72M1 Ukrajine výrazne pomôžu...

    Sláva Ukrajine!Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      16:50 25.05.2022

      Ano, to je pravda, ale proč nespojit morálně správné s užitečným?

      Ano, to je pravda, ale proč nespojit morálně správné s užitečným?

    • TF_HU
      16:57 25.05.2022

      Ten pocit asi bude tím, že asi nechápete souvislosti takových kroků.

      Ten pocit asi bude tím, že asi nechápete souvislosti takových kroků.

      • Jan Padesátýpátý
        17:07 25.05.2022

        rád si nechám souvislosti vysvětlit

        rád si nechám souvislosti vysvětlit

        • TF_HU
          15:39 26.05.2022

          Prosím, ukažte mi stát, který se zbavil své armády (zbraní své armády v činné službě) a předal je na Ukrajinu? Tedy, že by svou Armádu, svou bezpečnost dobrovolně snížil, či ...Zobrazit celý příspěvek

          Prosím, ukažte mi stát, který se zbavil své armády (zbraní své armády v činné službě) a předal je na Ukrajinu? Tedy, že by svou Armádu, svou bezpečnost dobrovolně snížil, či zrušil...dík.Skrýt celý příspěvek

    • MeV6
      16:59 25.05.2022

      A ono bylo od začátku jasné, že bude mít Ukrajina dost času na to, přeškolit tankové posádky na modernější (západní) tanky? Já mám pocit že státy které mohly a chtěly, tak ...Zobrazit celý příspěvek

      A ono bylo od začátku jasné, že bude mít Ukrajina dost času na to, přeškolit tankové posádky na modernější (západní) tanky?
      Já mám pocit že státy které mohly a chtěly, tak poskytly to, co mohla UA army používat skoro hned a na co byla zvyklá.Skrýt celý příspěvek

    • CerVus
      17:05 25.05.2022

      Tak zase je mnohem lepší vyzbrojit Ukrajinu technikou, která ji aktuálně nejvíce pomůže s ohledem na logistiku a složitost obsluhy než tou jejíž obsluhu by bylo třeba několik ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak zase je mnohem lepší vyzbrojit Ukrajinu technikou, která ji aktuálně nejvíce pomůže s ohledem na logistiku a složitost obsluhy než tou jejíž obsluhu by bylo třeba několik měsíců připravovat a logistiku teprve budovat.Skrýt celý příspěvek

      • greenBelt
        17:11 25.05.2022

        Ono ta válka se protáhne, takže je můžeme začít zaškolovat na Leá a Abramsy.
        Moc T72 od PL, CZ, SK už nebude.

        Ono ta válka se protáhne, takže je můžeme začít zaškolovat na Leá a Abramsy.
        Moc T72 od PL, CZ, SK už nebude.

        • axoloth
          17:37 25.05.2022

          zrejme to uz asi aj robia. Tak ako sa udajne zaskoluju aj na F-16, ale to je uz v rovine velkych spekulacii

          zrejme to uz asi aj robia. Tak ako sa udajne zaskoluju aj na F-16, ale to je uz v rovine velkych spekulacii

        • CerVus
          17:51 25.05.2022

          Jasně, že se válka protáhne nebo se spíše překlopí do zamrzlého konfliktu. A v tu chvíli se bude moci řešit přezbrojování. Ale.... ono to bude stejný problém jako teď. Abramsy se ...Zobrazit celý příspěvek

          Jasně, že se válka protáhne nebo se spíše překlopí do zamrzlého konfliktu. A v tu chvíli se bude moci řešit přezbrojování. Ale.... ono to bude stejný problém jako teď. Abramsy se už také roky nevyrábějí a i Leopardů se vyrobí jenom pár desítek což sotva pokryje poptávku.
          Tady dává prostě největší smysl rvát na Ukrajinu 72, které bude později možné vylepšit. Od nás odešlo kolik?... 20 ks max. Takže jich máme stále nějakých 70, které tam teprve půjdou. Slovensko na tom bude podobně. Polsko má několik stovek 72/Tavardy.
          Jiná věc jsou letadla. Tam jiná možnost než teď nějak přežít a později přezbrojit na F-16/18 prostě není. Dost pochybuji, že by Frantíci uvolnili Mirage 2000 jak z vlastních, tak i od svých zákazníků, kteří přezbrojují na Rafale. Taiwan by se jich sice rád zbavil, ale i tak.
          Ona zas na Západě nebude velká snaha vyzbrojit Ukrajinu na úroveň, kdy bude moci aktivně útočit na území Ruska. Západu jde primárně o to přinutit Rusko se stáhnout potažmo přestat útočit a poškozovat tím globální ekonomiku.Skrýt celý příspěvek

          • Scotty
            19:29 25.05.2022

            Těch Leopardů se bude muset začít vyrábět podstatně víc.

            Těch Leopardů se bude muset začít vyrábět podstatně víc.

          • petres
            19:53 25.05.2022

            K letectvu - pro rozlehlou Ukrajinu je vhodný dvoumotorový stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády. Nejpravděpodobnější náhrada ukrajinských Su-27 jsou americké F-15, otázkou je ...Zobrazit celý příspěvek

            K letectvu - pro rozlehlou Ukrajinu je vhodný dvoumotorový stíhač pro vybojování vzdušné nadvlády. Nejpravděpodobnější náhrada ukrajinských Su-27 jsou americké F-15, otázkou je jaké verze Američané poskytnou. F15E/F to ale asi nebudou.Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      17:25 25.05.2022

      Nevím, jak jiní, ale přinejmenším první dodávky od nás, od vás a z Polska šly s tím, že dáváme vše, co můžeme postrádat, než to NĚJAK nahradíme. Amíci a Němci otevřeli tuto ...Zobrazit celý příspěvek

      Nevím, jak jiní, ale přinejmenším první dodávky od nás, od vás a z Polska šly s tím, že dáváme vše, co můžeme postrádat, než to NĚJAK nahradíme.

      Amíci a Němci otevřeli tuto možnost, tak dáváme (my, vy i Poláci) i nad rámec postradatelného, ale chceme rozumnou náhradu velmi rychle...

      Dle mého názoru přeškolování Ukr. vojáků na západní techniku v tichosti běží (na veřejnost se pouští jen dokončené výcviky a to ve chvíli, kdy jsou zbraně nasazeny... Takže se může stát, že v září UA nasadí těch 100 Leopardů 1 a my budem blbě koukat, že jsme se mýlili (naše Mi24 už jsou na UA podle všeho déle (2-3 týdny?) - museli tam být v době, kdy se stále na netu volalo po tom jim je poslat...Skrýt celý příspěvek

      • Cimbi
        17:27 25.05.2022

        Mimochodem, kontroloval poslední dobou na Slovensku někdo hangáry, jestli jim neukradli ty Mygy?

        ;-)

        Mimochodem, kontroloval poslední dobou na Slovensku někdo hangáry, jestli jim neukradli ty Mygy?

        ;-)

        • Clanek
          18:33 25.05.2022

          No Nad ted v posledni dobe zmenil z "je to moznost" na "ted to neni aktualni", takze ty hangary by to omrknout asi vazne chtelo :))

          No Nad ted v posledni dobe zmenil z "je to moznost" na "ted to neni aktualni", takze ty hangary by to omrknout asi vazne chtelo :))

        • Ján Paliga
          22:12 25.05.2022

          V Piešťanoch a Košiciach ešte sú... :)

          V Piešťanoch a Košiciach ešte sú... :)

    • HumInt
      17:39 25.05.2022

      Za tri mesiace naviac vo vojne sa žiadne zázraky čakať nedajú a rozhodne nemôžeme čakať vyškolenie obsluhy vrátane servisného zázemia a zvládnutie celej logistiky pre typy techniky ...Zobrazit celý příspěvek

      Za tri mesiace naviac vo vojne sa žiadne zázraky čakať nedajú a rozhodne nemôžeme čakať vyškolenie obsluhy vrátane servisného zázemia a zvládnutie celej logistiky pre typy techniky s ktorou nemá Ukrajina skúsenosti. Treba tam teraz sypať to čo poznajú a vedia použiť a postupne školiť na novú techniku, čo sa aj deje.Skrýt celý příspěvek

    • Husajn CZ
      19:12 25.05.2022

      Považuju za luxus, že si můžeme debatovat i na takto postavené téma. Diskuze např. 1.3. vypadala trochu jinak, černěji..

      Považuju za luxus, že si můžeme debatovat i na takto postavené téma. Diskuze např. 1.3. vypadala trochu jinak, černěji..

      • Cimbi
        19:34 25.05.2022

        Jo, to se řešilo, aby se aspoň něco poslalo

        Jo, to se řešilo, aby se aspoň něco poslalo

    • PavolR
      20:07 25.05.2022

      Geme changerom je taká zbraň, ktorá sa dostane na front hromadne. Čo sa bude dodávať v kusových počtoch, dopadne asi ako Tiger. Čiže, kým nezačnú masovejšie dodávky Abramsov ...

      Geme changerom je taká zbraň, ktorá sa dostane na front hromadne. Čo sa bude dodávať v kusových počtoch, dopadne asi ako Tiger. Čiže, kým nezačnú masovejšie dodávky Abramsov ...

  • Quetzal
    16:43 25.05.2022

    Tom Cooper na Medium - psal jsem to i do vlákna níže, ale nedá mi to a dám to tady zvlášť. Všichni si skládáme obrázek o situaci z mnoha zdrojů a tohle je jeden z těch opravdu ...Zobrazit celý příspěvek

    Tom Cooper na Medium - psal jsem to i do vlákna níže, ale nedá mi to a dám to tady zvlášť. Všichni si skládáme obrázek o situaci z mnoha zdrojů a tohle je jeden z těch opravdu dobrých. - Tedy můžu se mýlit, ale zajímalo by mě, jaké argumenty má někdo proti.
    A najdete ho tady
    https://medium.com/@x_TomCoope... Skrýt celý příspěvek

  • Peacemaker
    16:36 25.05.2022

    Když se tady navážíme do Italů či Maďarů, ale i dalších s tím, že by rádi co nejdříve viděli dosaženi příměří či dokonce míru, vnímáme to jako projev slabosti vůči Rusku nebo ...Zobrazit celý příspěvek

    Když se tady navážíme do Italů či Maďarů, ale i dalších s tím, že by rádi co nejdříve viděli dosaženi příměří či dokonce míru, vnímáme to jako projev slabosti vůči Rusku nebo rovnou jako zradu Ukrajiny. Přitom ale musíme nutně vycházet z předpokladu, že by tím Ukrajina ztratila, a že je vlastně jen otázkou času, než bude ukrajinská vlajka zářit nad troskami krymského mostu posetém těly ustupujících ruských vojáků. Ale co když jen tito zastánci diplomatického řešení vycházejí z předpokladu opačného vývoje války a co nejrychlejší diplomatické řešení naopak vnímají jako pomoc Ukrajině. Nechci nikoho obhajovat ani být přílišným pesimistou, ale těch předpokladů brzkého zhroucení ruské ofenzívy nebo celé armády už jsem četl řadu a výsledek se zatím nedostavuje.Skrýt celý příspěvek

    • BobDylan
      16:42 25.05.2022

      Všetky vyhlásenia oficiálnych štátnych predstaviteľov reflektujú výlučne geopolitické záujmy štátu/súčasnej politickej moci. Ani Maďarsko ani Taliansko nemajú zo silnej Ukrajiny ...Zobrazit celý příspěvek

      Všetky vyhlásenia oficiálnych štátnych predstaviteľov reflektujú výlučne geopolitické záujmy štátu/súčasnej politickej moci. Ani Maďarsko ani Taliansko nemajú zo silnej Ukrajiny nič, práveže si dovolím tvrdiť, že by sa im ruská vlajka v Ivano-Frankivsku a maďarská v Užhorode páčila oveľa viac než UA v súčasnej alebo okresanej podobe.Skrýt celý příspěvek

    • Quetzal
      16:46 25.05.2022

      Ale ve chvíli, kdy ukrajinská armáda neustále sílí a ruská slábne, je to napomáhání Rusku

      Ale ve chvíli, kdy ukrajinská armáda neustále sílí a ruská slábne, je to napomáhání Rusku

      • Peacemaker
        16:48 25.05.2022

        Ano, to je ten předpoklad vojenské výhry Ukrajiny.

        Ano, to je ten předpoklad vojenské výhry Ukrajiny.

      • greenBelt
        16:54 25.05.2022

        To bych ani neřekl. UA bude mít taky problémy jak materiální, tak s výcvikem nových vojáků. Ztráty nejlepších profi jednotek, který jsou non-stop v boji 3 měsíce, nesmíme taky ...Zobrazit celý příspěvek

        To bych ani neřekl. UA bude mít taky problémy jak materiální, tak s výcvikem nových vojáků.
        Ztráty nejlepších profi jednotek, který jsou non-stop v boji 3 měsíce, nesmíme taky přehlídnout. Pomoc ze Západu přichází, ale ještě furt se to nevyrovná ruským počtům.Skrýt celý příspěvek

    • Haklang
      16:46 25.05.2022

      No, problémem diplomatického řešení je hlavně to, že skřetímu slovu není možné věřit. Takže k čemu je smlouva, kterou může jedna ze stran kdykoli porušit? Obávám se, že ...Zobrazit celý příspěvek

      No, problémem diplomatického řešení je hlavně to, že skřetímu slovu není možné věřit. Takže k čemu je smlouva, kterou může jedna ze stran kdykoli porušit? Obávám se, že diplomatické řešení bude na stole až v okamžiku, kdy o ně bude stát Mordor sám, do té doby to bude wishful thinkingSkrýt celý příspěvek

      • Peacemaker
        16:50 25.05.2022

        To je pravda. Nicméně příměří by mohlo pomoci Ukrajině pomoci v dozbrojení západní technikou.

        To je pravda. Nicméně příměří by mohlo pomoci Ukrajině pomoci v dozbrojení západní technikou.

        • Haklang
          16:56 25.05.2022

          Jenže příměří by pomohlo i Mordoru, aby konsolidoval, dovycvičil své. Navíc by se zase mohly objevit appeaseři snažící se normalizovat vztahy s Mordorem (přece ukázali "rozum"). ...Zobrazit celý příspěvek

          Jenže příměří by pomohlo i Mordoru, aby konsolidoval, dovycvičil své. Navíc by se zase mohly objevit appeaseři snažící se normalizovat vztahy s Mordorem (přece ukázali "rozum"). Problém je v tom, že Mordor nemá budoucnost, se sankcemi už vůbec ne. Už teď technologicky zaostává a bude to jen horší. Je jich sice 140 milionů, a tam se chytří lide najdou, ale v EU je půl miliardy a USA dalších přes 300 milionů, takže jen ten lidský potenciál je jinde. Navíc pro rozvoj není Mordor rozhodně nejlepší země, takže ten technologický propad bude pokračovat. Oni to taky uvidí a budou kolem sebe kopat, protože se té pozice "velmoci" nebudou chtít vzdát.Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      17:04 25.05.2022

      V případě Itálie jde o plyn a ropu. Itálie nemá žádnou jadernou elektrárnu a jen pár malých uhelných. Všechno jede na plyn nebo ropné deriváty. Drahý plyn a ropa jsou tvrdou ránou. ...Zobrazit celý příspěvek

      V případě Itálie jde o plyn a ropu. Itálie nemá žádnou jadernou elektrárnu a jen pár malých uhelných. Všechno jede na plyn nebo ropné deriváty. Drahý plyn a ropa jsou tvrdou ránou. Proberte se už do reality, západním zemím je mír, válka, výhra, prohra úplně ukradená. Čím dřív se bude točit kšeft, tím lépe. A rychlá prohra UA je pro ně nejlepší možností. Itálie je na tom hůř než Německo. Němci vydělají alespoň na tancích.Skrýt celý příspěvek

      • Badysak
        17:19 25.05.2022

        Rychlá prohra Ukrainy je ztráta 40 milionového trhu s dlouhodobou perspektivou ve zvyšování zisku jak budou ukrainci bohatnout jako svého času my. Ukraina pod Ruskem to jsou ...Zobrazit celý příspěvek

        Rychlá prohra Ukrainy je ztráta 40 milionového trhu s dlouhodobou perspektivou ve zvyšování zisku jak budou ukrainci bohatnout jako svého času my.
        Ukraina pod Ruskem to jsou prodeje sockám za socka ceny.Skrýt celý příspěvek

        • Poly
          17:34 25.05.2022

          To je teda trh jak kráva... Italové raději levný plyn, levnou ropu a levné suroviny. Jinak se jim průmysl na severu rozloží. Nějaká UA se 40 mil obyvatel, která by teoreticky někdy ...Zobrazit celý příspěvek

          To je teda trh jak kráva... Italové raději levný plyn, levnou ropu a levné suroviny. Jinak se jim průmysl na severu rozloží. Nějaká UA se 40 mil obyvatel, která by teoreticky někdy mohla zbohatnout je jim fakt ukradená. Teď to trh není a zajímavý dlouho nebude.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          17:49 25.05.2022

          Itálie upřímně řečeno své kabelky od Gucciho sockám neprodává. Zato ruským oligarchům... (i když jak se u nás Japanistů říká: "bez Japonska by Gucci zkrachoval")

          Itálie upřímně řečeno své kabelky od Gucciho sockám neprodává. Zato ruským oligarchům... (i když jak se u nás Japanistů říká: "bez Japonska by Gucci zkrachoval")

    • Husajn CZ
      19:16 25.05.2022

      To mě nenapadlo. Ale bez mínusu nesouhlasím. Je konec května, ne konec března.

      To mě nenapadlo. Ale bez mínusu nesouhlasím. Je konec května, ne konec března.

  • McCoolie16
    16:23 25.05.2022

    Jeden z aktuálních přehledů:

    https://www.facebook.com/11726...

    Jeden z aktuálních přehledů:

    https://www.facebook.com/11726...

  • greenBelt
    15:51 25.05.2022

    Sorry za OT, ale musim zo sdilet. Z cinskych lagru unikla dokumentace vcetne foto. 14 letecdeti v prevychvnych taborech. Uff. Mam z toho husi kuzi. ...Zobrazit celý příspěvek

    Sorry za OT, ale musim zo sdilet.
    Z cinskych lagru unikla dokumentace vcetne foto. 14 letecdeti v prevychvnych taborech. Uff. Mam z toho husi kuzi.

    https://twitter.com/adrianzenz... Skrýt celý příspěvek

    • Vlcak
      15:58 25.05.2022

      Viděl jsem to dnes ráno a je to teda síla... Ale od Číňanů nic jiného nečekám, kdo nejde s nima jse proti nim.

      Viděl jsem to dnes ráno a je to teda síla... Ale od Číňanů nic jiného nečekám, kdo nejde s nima jse proti nim.

      • Jan Padesátýpátý
        16:31 25.05.2022

        Rusové převýchovné tábory již otevřeně plánují. A kdoví jestli už nějaké neběží nyní

        Rusové převýchovné tábory již otevřeně plánují. A kdoví jestli už nějaké neběží nyní

    • Roko
      16:03 25.05.2022

      Historia sa opakuje, Putin je novy hitler a Xi pin je novy stalin…

      Historia sa opakuje, Putin je novy hitler a Xi pin je novy stalin…

      • Klimesov
        16:08 25.05.2022

        Ti dva nakonec bojovali proti sobě. Tak uvidíme jestli se bude historie opakovat do detailu :-D :D :D bylo by to docela zajímavé :D

        Ti dva nakonec bojovali proti sobě. Tak uvidíme jestli se bude historie opakovat do detailu :-D :D :D bylo by to docela zajímavé :D

      • BobDylan
        16:45 25.05.2022

        Putin je skôr Mussolini. Slávna história, veľké sny, ale ekonomika v sračkách a bojaschopnosť armády diskutabilná.

        Putin je skôr Mussolini. Slávna história, veľké sny, ale ekonomika v sračkách a bojaschopnosť armády diskutabilná.

        • Maximus
          18:06 25.05.2022

          Oni Číňané také nejsou nejaci ostrilení válečníci.

          Oni Číňané také nejsou nejaci ostrilení válečníci.

Načítám diskuzi...