VÁLKA NA UKRAJINĚ

VÁLKA NA UKRAJINĚ
Ukrajinská vlajka / depositphotos.com (Zvětšit)

Speciální diskuze o válce na Ukrajině.

FPV (First Person View) jsou nejúčinnější zbraní na ukrajinském bojišti. Jeden FPV dron v hodně pouze několik tisíc dolarů umí z boje vyřadit tank za miliony dolarů. FPV drony na bojišti chrání životy ukrajinské pěchoty. Můžete podpořit český projekt výroby FPV dronů pro ukrajinskou armádu na Vozím drony na Ukrajinu.

ODKAZ: Vozím drony na UkrajinuDárek pro Putina, AerorozvědkaCZ

Nahlásit chybu v článku


Zvýraznit příspěvky za posledních:

Vyhledávání platí pro hlavní příspěvky, ale zobrazena jsou vždy celá vlákna. Hodnoty vyhledání jsou: Klíčové slovo, autor a časové období. Hodnoty lze kombinovat.


  • MatejBabjak
    08:44 26.05.2022

    Kolegovia, prosím o Váš odborný názor. Keďže sa chcem dovzdelať a spraviť si prehľad v technike, tak som si predplatil časopis ATM. 1) je tento časopis spoľahlivým zdrojom ...Zobrazit celý příspěvek

    Kolegovia, prosím o Váš odborný názor.
    Keďže sa chcem dovzdelať a spraviť si prehľad v technike, tak som si predplatil časopis ATM.

    1) je tento časopis spoľahlivým zdrojom informácií?
    2) máte prípadne ešte iné odporúčanie na časopisy podobného zamerania?

    Vopred ďakujem!Skrýt celý příspěvek

    • Stonkeeper
      08:59 26.05.2022

      Za me je ATM dobrý časopis. Najdete tam aktuality a casto do hloubky rozebrane nejake tema. Takze za me urcite doporucuju.

      Za me je ATM dobrý časopis. Najdete tam aktuality a casto do hloubky rozebrane nejake tema. Takze za me urcite doporucuju.

      • MatejBabjak
        09:06 26.05.2022

        Ďakujem za reakciu. Listujem si práve nové číslo 06/2022 a zaujala ma tam napr. formulácia o tom, že pri delostreleckom prepade pri meste Izjum "mal padnúť generál Simonov" - t.j. ...Zobrazit celý příspěvek

        Ďakujem za reakciu. Listujem si práve nové číslo 06/2022 a zaujala ma tam napr. formulácia o tom, že pri delostreleckom prepade pri meste Izjum "mal padnúť generál Simonov" - t.j. je to podané ako neoverená informácia. Ja som bol v tom, že táto informácia bola dávno potvrdená a ako neoverené sa uvažovalo iba zranenie Gerasimova. Preto som si radšej chcel overiť dôveryhodnosť ATM ako takého.Skrýt celý příspěvek

      • Profesor
        13:11 26.05.2022

        ATM je OK, v posledních letech uzrál jako dobré víno.

        Dlouhodobě také čtu polský Nowa technika Wojskowa.

        Janes Defence Weekly

        Janes Intelligence Review

        ATM je OK, v posledních letech uzrál jako dobré víno.

        Dlouhodobě také čtu polský Nowa technika Wojskowa.

        Janes Defence Weekly

        Janes Intelligence Review

    • copy
      09:20 26.05.2022

      Já ho už nepravidelně kupuji cca 20 let. Za mě OK.

      Já ho už nepravidelně kupuji cca 20 let. Za mě OK.

    • Scotty
      09:27 26.05.2022

      Více méně ano.

      Více méně ano.

  • brin
    08:38 26.05.2022

    Všimněte si, že ono na těch západních šašcích zbla nezáleží. USA jsou commited. Polsko je commited a my s nimi. Západní šašci v krachujících evropských zemích si můžou hlásat co ...Zobrazit celý příspěvek

    Všimněte si, že ono na těch západních šašcích zbla nezáleží. USA jsou commited. Polsko je commited a my s nimi. Západní šašci v krachujících evropských zemích si můžou hlásat co chtějí, ale nikdo je nebude poslouchat. Ostatně jakou pomoc fakticky Německo, Itálie a další poskytli Ukrajině?Skrýt celý příspěvek

    • MatejBabjak
      08:56 26.05.2022

      https://en.wikipedia.org/wiki/... ----------------- 1,000 Panzerfaust 3 anti-tank weapons on 26 February 2022, breaking ...Zobrazit celý příspěvek

      https://en.wikipedia.org/wiki/...


      -----------------

      1,000 Panzerfaust 3 anti-tank weapons on 26 February 2022, breaking a long tradition of banning weapon exports to active warzones.[143][144]
      500 Stinger anti-aircraft missile systems, on 26 February 2022[144][145]
      2,700 9K32 Strela-2m anti-aircraft missile systems, were pledged on 3 March 2022.[146][147] 700 were found to be no longer usable.
      5,100 MATADOR anti-tank weapons via Dynamit Nobel[148]
      2,000 additional Panzerfaust 3 were announced on 23 March 2022.[149]
      100 MG 3 machine guns[145]
      a total of over 16 million rounds by mid-April 2022[150]
      5 million 7.62×51mm NATO rounds[145]
      3 million 5.56×45mm NATO rounds[145]
      14 armored cars by 25 March[145]
      "Vector" reconnaissance VTOL drones via Quantum-Systems[151][152]
      4 drone defense systems[153]
      23,000 combat helmets[145]
      20,000 protective-vests in 2014[154]
      1,300 bullet-proof vests[145]
      night vision devices[145]
      1,000 anti-tank mines by mid-April 2022,[150] 4,600 additional anti-tank mines in the first half of May[155]
      100,000 hand grenades by mid-April 2022[150]
      500,000 military food rations[153]
      50 refurbished Flakpanzer Gepard anti-aircraft tanks paid with financial aid to be delivered.[156]
      7 Panzerhaubitze 2000 self-propelled howitzers, with training provided by the German Army in Idar-Oberstein on howitzers transferred from both German and Dutch stocks.[157]
      155 mm artillery ammunition[157]Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      09:15 26.05.2022

      Oni přidávají ruku k dílu, ale jejich hranice podpory jsou níž, než ty naše. Zeptám se čistě spekulativně: Co bychom dělali kdyby třeba DE bylo zásadně proti jakýmkoliv dodávkám ...Zobrazit celý příspěvek

      Oni přidávají ruku k dílu, ale jejich hranice podpory jsou níž, než ty naše.

      Zeptám se čistě spekulativně: Co bychom dělali kdyby třeba DE bylo zásadně proti jakýmkoliv dodávkám a zašlo by tak daleko, že by na nás uvalili sankce kvůli dodávkám? Ano, situace by byla o několik řádů horší. Buďme rádi, že nám do toho nekecají a navíc velikou část taky sponzorují.Skrýt celý příspěvek

    • Solitér
      09:16 26.05.2022

      "Západní šašci v krachujících evropských zemích"? Na čem jedeš, moulo?

      "Západní šašci v krachujících evropských zemích"? Na čem jedeš, moulo?

    • Mortles
      09:21 26.05.2022

      Já bych jenom rád připomněl, že Itálie má stejně velkou ekonomiku jako Rusko. Ono na nich docela záleží.

      Já bych jenom rád připomněl, že Itálie má stejně velkou ekonomiku jako Rusko. Ono na nich docela záleží.

      • otecko
        09:26 26.05.2022

        Tady bych uvedl, že sice mají stejně velkou ekonomiku, ale náklady na obsluhu státu jsou dvakrát větší, oni vlastně ani nic dalšího dávat nemohou, aby je to nepoložilo. Stejně ...Zobrazit celý příspěvek

        Tady bych uvedl, že sice mají stejně velkou ekonomiku, ale náklady na obsluhu státu jsou dvakrát větší, oni vlastně ani nic dalšího dávat nemohou, aby je to nepoložilo. Stejně je to i s Řeckem a dalšími zeměmi jihu. Krize s inflací tam dost řádí.Skrýt celý příspěvek

        • Mortles
          09:29 26.05.2022

          No, proto by mělo být jejich zájmem, aby současná situace skončila co nejdříve, nikoli, aby se protahovala, čemuž jejich postoj přispívá. Já jenom komentuju "západní šašky." ...Zobrazit celý příspěvek

          No, proto by mělo být jejich zájmem, aby současná situace skončila co nejdříve, nikoli, aby se protahovala, čemuž jejich postoj přispívá.

          Já jenom komentuju "západní šašky." Prostě, západní státy mají hodně peněz a proto nejsou irrelevantní, to je hloupá myšlenka.Skrýt celý příspěvek

          • otecko
            09:47 26.05.2022

            To souhlasím, ale například v Itálii je stále silná nostalgie po komunistiské straně. Ta si s rusy notovala.

            To souhlasím, ale například v Itálii je stále silná nostalgie po komunistiské straně. Ta si s rusy notovala.

          • Maximus
            09:59 26.05.2022

            S těma itaskymi komunisty potvrzuji - v 80. letech k nam jezdili lovit a z vyprávění dědy a dalších pamětníků to byli mnohem větší bolsevici než ti naši.

            S těma itaskymi komunisty potvrzuji - v 80. letech k nam jezdili lovit a z vyprávění dědy a dalších pamětníků to byli mnohem větší bolsevici než ti naši.

          • VictorAlphaCharlie
            10:15 26.05.2022

            Je snadné být zapáleným komunistou ve svobodné zemi..

            Je snadné být zapáleným komunistou ve svobodné zemi..

      • Solitér
        10:23 26.05.2022

        Itálie nemá stejně velkou ekonomiku jako RF....podle srovnání HDP ji má ještě o pěknej kousek větší...

        Itálie nemá stejně velkou ekonomiku jako RF....podle srovnání HDP ji má ještě o pěknej kousek větší...

        • Hawk
          11:31 26.05.2022

          Největší země na světě má jasný kurz, od Itálie, přes Španělsko, k Řecku...

          Největší země na světě má jasný kurz, od Itálie, přes Španělsko, k Řecku...

    • copy
      09:31 26.05.2022

      Němci dělají politiků možného. Jejich politici, narozdíl od našich, hájí především zájmy svoho státu, cítí tu odpovědnost. Dobře vědí, že Ukrajina tuto válku bohužel nemůže vyhrát ...Zobrazit celý příspěvek

      Němci dělají politiků možného. Jejich politici, narozdíl od našich, hájí především zájmy svoho státu, cítí tu odpovědnost. Dobře vědí, že Ukrajina tuto válku bohužel nemůže vyhrát a vytlačit rusáky tam, kam patří...Skrýt celý příspěvek

      • leir
        14:42 26.05.2022

        Heh, samozřejmě že ji může vyhrát, potřebuje jenom dostatek materiálu, tedy přesně to, co Německo může poskytnout levou zadní, ale nedělá to. Co z toho nestoudného omlouvání máte? ...Zobrazit celý příspěvek

        Heh, samozřejmě že ji může vyhrát, potřebuje jenom dostatek materiálu, tedy přesně to, co Německo může poskytnout levou zadní, ale nedělá to.

        Co z toho nestoudného omlouvání máte? Jste kolaborant?Skrýt celý příspěvek

    • dicede
      09:36 26.05.2022

      Ještě vám tam chybí "plutokrati z Frankfurtu". Problém Němců netkví v tom, že by toho dělali málo (viz přehled v příspěvku výše), ale 1) to, že by velice snadno mohli udělat ...Zobrazit celý příspěvek

      Ještě vám tam chybí "plutokrati z Frankfurtu". Problém Němců netkví v tom, že by toho dělali málo (viz přehled v příspěvku výše), ale

      1) to, že by velice snadno mohli udělat ještě víc. A je jedno jestli by šlo přímo o pomoc státu nebo otevření přístupu k německým zbrojovkám napříkad.

      2) a především skutečnost, že válka šokově obnažila ´´´´´´´´´´´´´chybné předpoklady německé zahraniční politiky od devadesátých let. Celá jedna generace německých politických elit z CDU i SPD je dezorientovaná a životaschopný zahraničně-politický koncept musí teprve znovu najít.Skrýt celý příspěvek

  • StandaBlabol
    08:34 26.05.2022

    Americký sniper používá v analýze situace u Popasné mapu, která ukazuje nadmořské výšky. A podle těch to vypadá, že Rusové útočili z Popasné po hřebenu a proto jim to šlo snadno. ...Zobrazit celý příspěvek

    Americký sniper používá v analýze situace u Popasné mapu, která ukazuje nadmořské výšky. A podle těch to vypadá, že Rusové útočili z Popasné po hřebenu a proto jim to šlo snadno. Kdyby teď chtěli postupovat dál na západ (a vlastně i na sever), museli by do údolí a na protějších kopcích jsou připravení Ukrajinci. Takže dál to asi nepůjde. Problém je, že ta hlavní silnice do Severodoněcku vede tím údolím a teď bude pod palbou. Takže bezprostřední obklíčení asi nehrozí, ale výrazně se komplikuje zásobování, protože Ukrajincům zbývá poslední bezpečná cesta, která je více na západ.

    https://www.youtube.com/watch?... Skrýt celý příspěvek

  • Froggg
    08:03 26.05.2022

    "Členové NATO se neformálně dohodli, že nebudou dodávat Ukrajině letadla a tanky, protože se obávají, že Rusko by mohlo považovat dodávky za vstup do války a přijmout odvetná ...Zobrazit celý příspěvek

    "Členové NATO se neformálně dohodli, že nebudou dodávat Ukrajině letadla a tanky, protože se obávají, že Rusko by mohlo považovat dodávky za vstup do války a přijmout odvetná opatření, uvedla tisková agentura DPA s odvoláním na své zdroje."

    Zpráva je v tomto znění z online zpravodajství na novinky.cz.

    Jeden by po takové době už skoro doufal v opačnou dohodu...Skrýt celý příspěvek

    • waggon
      08:08 26.05.2022

      Které pak období mi tento appeasement jenom připomíná….

      Které pak období mi tento appeasement jenom připomíná….

    • Magister_Peditum
      08:20 26.05.2022

      Ta připosranost už je vážně únavná.

      Ta připosranost už je vážně únavná.

    • Roland
      08:23 26.05.2022

      Tak kdyby jim dali nějaké long range věci, tak tanky a letadla potřeba nebudou…

      Tak kdyby jim dali nějaké long range věci, tak tanky a letadla potřeba nebudou…

    • sugpa
      08:24 26.05.2022

      To je nepřesná citace, agentura DPA informovala ve středu, že mezi zeměmi NATO vznikla neformální dohoda nedodávat Kyjevu bojové letouny a tanky ZÁPADNÍ výroby.

      To je nepřesná citace, agentura DPA informovala ve středu, že mezi zeměmi NATO vznikla neformální dohoda nedodávat Kyjevu bojové letouny a tanky ZÁPADNÍ výroby.

      • 5uldo
        10:26 26.05.2022

        suhlasim, tyka sa len ZAPADNYCH tankov! https://www.tagesschau.de/inla... Nach Informationen aus der SPD gibt es eine NATO-Absprache, keine westlichen ...Zobrazit celý příspěvek

        suhlasim, tyka sa len ZAPADNYCH tankov!

        https://www.tagesschau.de/inla...

        Nach Informationen aus der SPD gibt es eine NATO-Absprache, keine westlichen Kampf- und Schützenpanzer an die Ukraine zu liefern. So wolle man eine Provokation Moskaus vermeiden. Die Union ist empört: Der Bundestag sei darüber nicht informiert worden.Skrýt celý příspěvek

    • Maximus
      08:29 26.05.2022

      Nemecka tiskova agentura DPA rekla s odkazem na své zdroje... to pak už clovek tuší, odkud vítr fouká a ve vzduchu je cítit síra, rubl a vodka.

      Nemecka tiskova agentura DPA rekla s odkazem na své zdroje... to pak už clovek tuší, odkud vítr fouká a ve vzduchu je cítit síra, rubl a vodka.

      • greenBelt
        08:32 26.05.2022

        Této zprávě bych moc nevěřil. To bude pouze informace pro DE publikum.

        Této zprávě bych moc nevěřil. To bude pouze informace pro DE publikum.

        • otecko
          09:29 26.05.2022

          Ale Němci to dokazují svými činy...

          Ale Němci to dokazují svými činy...

          • greenBelt
            09:40 26.05.2022

            Této části věci moc nevěřím: Členové NATO se neformálně dohodli...

            Některé země nemají problém dodávat tanky a a letadla (ve formě náhradní dílů).

            Této části věci moc nevěřím: Členové NATO se neformálně dohodli...

            Některé země nemají problém dodávat tanky a a letadla (ve formě náhradní dílů).

          • dicede
            10:39 26.05.2022

            Ovšem ne tanky a letadla západní výroby. Ještě to sem dám jednou: Celé to začalo nedělním interview ZDF s náměstkyní německého ministerstva obrany Siemtje Möller před pár dny. V ...Zobrazit celý příspěvek

            Ovšem ne tanky a letadla západní výroby. Ještě to sem dám jednou:

            Celé to začalo nedělním interview ZDF s náměstkyní německého ministerstva obrany Siemtje Möller před pár dny. V něm přepvapivě uvedla, že německá pozice je opřená o jakousi domluvu států NATO nedodávat na Ukrajinu tanky a BVP západní výroby.

            Původné reportáž zde.
            https://www.zdf.de/politik/ber...

            "Das NATO-Bündnis habe gemeinschaftlich beschlossen, "keine Schützen- oder Kampfpanzer westlichen Modells"
            Minimálně v Německu to vzbudilo dost rozruch a všechny další články jsou vlastně pokusem původní vyjádření ověřit. Samo německé ministerstvo obrany ho později relativizovalo poukazem na to, že taková dohoda je neformální.

            Přesto se ale zdá, že existuje nepsaný limit pomoci Ukrajině. Kdo ví, co se děje v kuloárech a Jakou úlohu hrají v jednáních státy střední a východní Evropy.Skrýt celý příspěvek

          • greenBelt
            13:15 26.05.2022

            Díky za upřesnění. Toto všechno vysvětluje: ...westlichen Modells. To mi připadá podobné jako pak šílenství kolem Orbána. Cokoliv řekne, tak to je hned pochopené jakoby šlo o ...Zobrazit celý příspěvek

            Díky za upřesnění. Toto všechno vysvětluje: ...westlichen Modells.

            To mi připadá podobné jako pak šílenství kolem Orbána. Cokoliv řekne, tak to je hned pochopené jakoby šlo o konec světa. (-:Skrýt celý příspěvek

        • Technista
          09:45 26.05.2022

          Super zajímavý je citát HELLmicha: „Každý, kdo tvrdí opak, buď neposlouchal, nebo vědomě říká nepravdu”. Takže i v Německu jsou zdroje tvrdící opak. Vše se to opírá o vyjádření ...Zobrazit celý příspěvek

          Super zajímavý je citát HELLmicha: „Každý, kdo tvrdí opak, buď neposlouchal, nebo vědomě říká nepravdu”. Takže i v Německu jsou zdroje tvrdící opak. Vše se to opírá o vyjádření šéfa poslanecké frakce německých socialistů SPD Wolfganga HELLmicha a obecného výroku kancléře Scholze (SPD). Scholz dostává od opozice poměrně kapky. I po těchto prohlášeních Ministr obrany USA pochválil ČR za tanky a letouny (což jsou i vrtulníky) pro UA. A vrtulníky budou dodány (jsou dodávány?) až po této "neformální dohodě". Takže na jednání NATO se zřejmě žádná země zatím nepřiklonila k posílání tanků a bojových letounů západní výroby. Konečné rozhodnutí je ovšem na každé z nich. Ale vládnoucí německá SPD to staví dovnitř (do D) tak, že jsou chudáci, že tanky na UA nemůžou a ven (do Ruska), že SPD v NATO brzdí dodávky těžké techniky. https://www.novinky.cz/zahrani...

          https://www.novinky.cz/zahrani... Skrýt celý příspěvek

    • Tino
      09:03 26.05.2022

      bez ohladu na tento neformalny vystup, ktory bude zrejme fakt neformalny si myslim, ze USA, GB, CAN, severania, stredna Europa bude UA pomahat nadstandartne, nebudu to zrejme ...Zobrazit celý příspěvek

      bez ohladu na tento neformalny vystup, ktory bude zrejme fakt neformalny si myslim, ze USA, GB, CAN, severania, stredna Europa bude UA pomahat nadstandartne, nebudu to zrejme vsetky a najlepsie technologie, ale pomahat budu...z toho zbytku musia UA vyrazit ostatnu pomoc, logistiku, phm, diplomaciu peniaze....vsetko budu potrebovatSkrýt celý příspěvek

    • Mr.Tomas
      09:07 26.05.2022

      >Rusko by mohlo považovat dodávky za vstup do války<

      Ešte že Rusko žiadnu vojnu nevedie a tanky či lietadlá z niektorých štátov NATO sa už preháňajú po Ukrajine.

      >Rusko by mohlo považovat dodávky za vstup do války<

      Ešte že Rusko žiadnu vojnu nevedie a tanky či lietadlá z niektorých štátov NATO sa už preháňajú po Ukrajine.

    • Tomáš Hutla
      09:11 26.05.2022

      Tak na Novinkách už z toho udělali článek... Ale aspoň je tam tahle zajímavá formulace.. "Formální rozhodnutí NATO neexistuje, protože Aliance sama o sobě nedodává zbraně, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Tak na Novinkách už z toho udělali článek...

      Ale aspoň je tam tahle zajímavá formulace..

      "Formální rozhodnutí NATO neexistuje, protože Aliance sama o sobě nedodává zbraně, ale jsou to její jednotlivé členské státy, uvedl Hellmich."Skrýt celý příspěvek

    • Klimesov
      09:12 26.05.2022

      Jako co to je za zprávu, která se opírá o slovo "neformální", co si pod tím mám představit? Jako že se někde v Bruselu na záchodě sešli 3 borci a řekli si "Hej Ukrajině nedodáme ...Zobrazit celý příspěvek

      Jako co to je za zprávu, která se opírá o slovo "neformální", co si pod tím mám představit?
      Jako že se někde v Bruselu na záchodě sešli 3 borci a řekli si "Hej Ukrajině nedodáme tanky"
      Informativní úroveň těchto zpráv je asi taková, jako když Lavrov řekne, že se na Ukrajině neválčí.Skrýt celý příspěvek

    • lukas000
      09:26 26.05.2022

      Ruske hackerske utoky, ruske ovlivnovani voleb, ruske vytvareni patych kolon, ruska manipulace s cenami plynu, to nebylo vyhlaseni valky nam vsem ruskem uz davno predtim ? Jsou to ...Zobrazit celý příspěvek

      Ruske hackerske utoky, ruske ovlivnovani voleb, ruske vytvareni patych kolon, ruska manipulace s cenami plynu, to nebylo vyhlaseni valky nam vsem ruskem uz davno predtim ? Jsou to hlupaci a nekteri z nich podplaceni vlastizradci.Skrýt celý příspěvek

    • Tonda
      09:33 26.05.2022

      Pozor na novinky.cz, jejich nestrannost je dosti sporná. A je zajímavé, že tuto zprávu dosud žádný jiný server nepřinesl.... Uvidíme, jestli se to objeví i jinde. Mimochodem, sice ...Zobrazit celý příspěvek

      Pozor na novinky.cz, jejich nestrannost je dosti sporná. A je zajímavé, že tuto zprávu dosud žádný jiný server nepřinesl.... Uvidíme, jestli se to objeví i jinde. Mimochodem, sice se tu spekulovalo o LeoA1 pro UA, ale šlo jen zatím o spekulace a ofiko nikdo nic k tomu nesdělil.Skrýt celý příspěvek

    • StandaBlabol
      10:06 26.05.2022

      Tak to jim do toho s Polákama docela hážeme vidle:)

      Tak to jim do toho s Polákama docela hážeme vidle:)

      • leir
        14:45 26.05.2022

        My nejsme westlichen, ale Untermensch.

        My nejsme westlichen, ale Untermensch.

    • dicede
      10:36 26.05.2022

      Celé to začalo nedělním interview ZDF s náměstkyní německého ministerstva obrany Siemtje Möller před pár dny. V něm přepvapivě uvedla, že německá pozice je opřená o jakousi domluvu ...Zobrazit celý příspěvek

      Celé to začalo nedělním interview ZDF s náměstkyní německého ministerstva obrany Siemtje Möller před pár dny. V něm přepvapivě uvedla, že německá pozice je opřená o jakousi domluvu států NATO nedodávat na Ukrajinu tanky a BVP západní výroby.

      Původné reportáž zde. https://www.zdf.de/politik/ber...
      "Das NATO-Bündnis habe gemeinschaftlich beschlossen, "keine Schützen- oder Kampfpanzer westlichen Modells"
      Minimálně v Německu to vzbudilo dost rozruch a všechny další články jsou vlastně pokusem původní vyjádření ověřit. Samo německé ministerstvo obrany ho později relativizovalo poukazem na to, že taková dohoda je neformální.

      Přesto se ale zdá, že existuje nepsaný limit pomoci Ukrajině. Kdo ví, co se děje v kuloárech. Jakou úlohu hrají v jednání státy střední a východní Evropy?Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      10:41 26.05.2022

      Tak ještě Švédsko a Finsko něco poslat může.

      Tak ještě Švédsko a Finsko něco poslat může.

  • peter111
    07:59 26.05.2022

    Dneska velice pěkné video od 8 minuty. S výškovým rozborem situace.

    https://www.youtube.com/watch?...

    Dneska velice pěkné video od 8 minuty. S výškovým rozborem situace.

    https://www.youtube.com/watch?...

  • McCoolie16
    07:32 26.05.2022
    • leir
      08:05 26.05.2022

      Holt všichni tihle požitkářští sobci o svou svobodu přijdou. Jako přišli za Hitlera a za Stalina. Dobře jim tak. Jestli si myslí, že východní křídlo je "odstíní", tak jsou dost ...Zobrazit celý příspěvek

      Holt všichni tihle požitkářští sobci o svou svobodu přijdou. Jako přišli za Hitlera a za Stalina. Dobře jim tak. Jestli si myslí, že východní křídlo je "odstíní", tak jsou dost vedle.

      Problém je v tom, že nás to semele taky. :-/ Nezbývá než začít zbrojit jak v 38 a modlit se.Skrýt celý příspěvek

    • vz. 58
      08:17 26.05.2022

      Stojí. Dával to sem už LNTecho v 06:26.

      Stojí. Dával to sem už LNTecho v 06:26.

    • Scotty
      08:18 26.05.2022

      Nechápe jednu základní věc. Většina západních států má moderní techniky málo i pro své potřeby. Natož aby mohli ve velkém rozdávat.

      Nechápe jednu základní věc. Většina západních států má moderní techniky málo i pro své potřeby. Natož aby mohli ve velkém rozdávat.

      • Maximus
        08:34 26.05.2022

        Leopardy 1 i Mardery leží ve skladech u nemeckych vyrobcu v zajimavych poctech - je to jen nemecky prorusky appeasement, který brani je dodat Ukrajině. Pokud do konce leta nebudou ...Zobrazit celý příspěvek

        Leopardy 1 i Mardery leží ve skladech u nemeckych vyrobcu v zajimavych poctech - je to jen nemecky prorusky appeasement, který brani je dodat Ukrajině.

        Pokud do konce leta nebudou americké F-16 v rukou ukrajinskych pilotu, tak cely soucasny L-L je fraška.Skrýt celý příspěvek

        • Scotty
          09:32 26.05.2022

          To se nedá označit za moderní techniku. Zvlášť ten Leo 1 vyrobený z papíru.

          To se nedá označit za moderní techniku. Zvlášť ten Leo 1 vyrobený z papíru.

          • Clanek
            09:47 26.05.2022

            Proti tomu, cim utoci rusak (lehke vybaveni VDV, nebo ted na frontu tahane T62, pripadne na drzeni parity na hranicich s BLR by Leo1 a Marder odvedl avuj kus poctive prace, a UA by ...Zobrazit celý příspěvek

            Proti tomu, cim utoci rusak (lehke vybaveni VDV, nebo ted na frontu tahane T62, pripadne na drzeni parity na hranicich s BLR by Leo1 a Marder odvedl avuj kus poctive prace, a UA by mohla prevelet svou lepsi techniku, pokud ji ma, na vychod.
            Neobhajujme vecne neobhajitelne, nemec je prizdisrac, tecka.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            09:49 26.05.2022

            Rozhodně je lepší než aktuálně rusaky nasazovana T-62 a diky termovizi ve verzi A5 by byl neprijemnym souperem i pro novejsi ruské tanky. Čelně odolá v pohodě ruske "třicítce" a ...Zobrazit celý příspěvek

            Rozhodně je lepší než aktuálně rusaky nasazovana T-62 a diky termovizi ve verzi A5 by byl neprijemnym souperem i pro novejsi ruské tanky.
            Čelně odolá v pohodě ruske "třicítce" a verim, že ukrajinci by si na to dokazali nabastlit dynamickou ochranu.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      08:44 26.05.2022

      Začátkem března jsem očekával, že se rozjede zbrojení v měříku "předválečná" výroba. Ale nic takového se nestalo. Několik zbrojovek a výroba jistého typu munice jde naplno, ale ...Zobrazit celý příspěvek

      Začátkem března jsem očekával, že se rozjede zbrojení v měříku "předválečná" výroba. Ale nic takového se nestalo. Několik zbrojovek a výroba jistého typu munice jde naplno, ale žádné masivní rozšiřování kapacit. Scholtz oznámil budget 100 mld EUR pro armádu, ale to byl pouze dárek místnímu průmyslu. Dodání Abrams 2030. Linka Leo 2, resp. její zbytky jsou v Řecku, atd.
      Já jsem teda očekával větší budíček.Skrýt celý příspěvek

    • otecko
      09:49 26.05.2022

      Na to, bohužel, stačí citát W.O.Churchila : "Volili jsme mezi zradou a hanbou, zvolili jsme zradu, budeme mít válku!"

      Na to, bohužel, stačí citát W.O.Churchila : "Volili jsme mezi zradou a hanbou, zvolili jsme zradu, budeme mít válku!"

  • waggon
    07:28 26.05.2022

    Sharing vozidel na Ukrajině – tento T-64BV byl nejprve používán UA, pak jej poškodili orkové (ale není jisté zda jej užívali) a teď jej mají zpátky síly UA. ...Zobrazit celý příspěvek

    Sharing vozidel na Ukrajině – tento T-64BV byl nejprve používán UA, pak jej poškodili orkové (ale není jisté zda jej užívali) a teď jej mají zpátky síly UA. https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Další příklad sdílení – dříve ruské MT-LB, teď používá ukrajinská armáda https://twitter.com/Arslon_Xud...
    Maxim M1910/30 na obojživelném vozidle LuAZ-969 sil teritoriální obrany vypadá dost archaicky, ale snad i tak pomůže https://twitter.com/UAWeapons/... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      07:34 26.05.2022

      Maxim vypadá v současnosti vtipně, ale dokud nedojde munice, tak furt pracuje. U modernějších kulometů se musí vyměňovat přehřátá hlaveň, tady přehřátí hrozí míň.

      Maxim vypadá v současnosti vtipně, ale dokud nedojde munice, tak furt pracuje. U modernějších kulometů se musí vyměňovat přehřátá hlaveň, tady přehřátí hrozí míň.

      • Froggg
        07:53 26.05.2022

        Pokud mají vodu, Maxim po chvíli střílení vodu začne vařit a ta se tlačí zátkama ven.

        Pokud mají vodu, Maxim po chvíli střílení vodu začne vařit a ta se tlačí zátkama ven.

    • IvnB
      08:10 26.05.2022

      To sú ale poriadni kozáci s tým Maximom :)
      O tých by si trhali ruky reklamné agentúry, aby mohli točiť reklamy na chlast pre "skutočných chlapov"

      To sú ale poriadni kozáci s tým Maximom :)
      O tých by si trhali ruky reklamné agentúry, aby mohli točiť reklamy na chlast pre "skutočných chlapov"

  • Poly
    07:24 26.05.2022

    Tak a Turecko úspěšně kupčí: "Turecko zaznamenalo pozitivní přístup Finska a Švédska při jednáních o zrušení zbrojního embarga vůči Turecku, uvedl mluvčí tureckého ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak a Turecko úspěšně kupčí:

    "Turecko zaznamenalo pozitivní přístup Finska a Švédska při jednáních o zrušení zbrojního embarga vůči Turecku, uvedl mluvčí tureckého prezidenta."

    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • waggon
      07:30 26.05.2022

      TY odkazy by bylo dobré dávat na konkrétní článek, ne na denní přehled, který je neustále aktualizovaný.

      TY odkazy by bylo dobré dávat na konkrétní článek, ne na denní přehled, který je neustále aktualizovaný.

      • Mr.Tomas
        09:11 26.05.2022

        čas 18:59

        Článok k tomu nie je, ako ani k väčšine správ v tom dennom prehľade a.k.a. "minúta po minúte"

        čas 18:59

        Článok k tomu nie je, ako ani k väčšine správ v tom dennom prehľade a.k.a. "minúta po minúte"

  • jarda.zaruba@gmail.com
    07:14 26.05.2022

    Pokud to tady ještě nebylo:
    https://twitter.com/PBPaszport...
    změna rozchodu UA železnic na evropský standard.

    Pokud to tady ještě nebylo:
    https://twitter.com/PBPaszport...
    změna rozchodu UA železnic na evropský standard.

    • Poly
      07:15 26.05.2022

      Né.... Tak to je teda věc. Tvrdil jsem tu opak, že to neudělají kvůli ceně.

      Né.... Tak to je teda věc. Tvrdil jsem tu opak, že to neudělají kvůli ceně.

    • The Pale Emperor
      07:19 26.05.2022

      Ale až po válce, předpokládám.

      Ale až po válce, předpokládám.

    • Clanek
      07:47 26.05.2022

      Ukrajina bude potrebovat aby to nekdo zaplatil. No a ten nekdo bude platit i vsechno ostatni, vsechny mosty, prehrady, rozvodny, silnice, skoly, skolky... takze ukrajina bude mit ...Zobrazit celý příspěvek

      Ukrajina bude potrebovat aby to nekdo zaplatil. No a ten nekdo bude platit i vsechno ostatni, vsechny mosty, prehrady, rozvodny, silnice, skoly, skolky... takze ukrajina bude mit seznam prani (ten se pise snadno kdyz plati nekdo jiny) ale tohle bude na jeho konci a az tam my, sponzori tehle velke obnovy, nedocteme a rozchod zustane jaky je. To ze bude chtit zapadni svet UA obnovit a postavit na nohy neznamena ze splnime Ukrajincum vsechno co jim uvidime na ocich, no a tohle nedava smysl (naklady vs. Prinos).Skrýt celý příspěvek

      • leir
        08:10 26.05.2022

        Propustná infrastruktura je základ hospodářství. Překládka neskutečně prodražuje.

        Propustná infrastruktura je základ hospodářství. Překládka neskutečně prodražuje.

      • greenBelt
        08:47 26.05.2022

        Bude to drahé, ale čím dřív se zrealizuje, tím dřív se to vrátí i s úroky.
        Já bych do toho investoval mezi prvními. pro začátek do hlavních průmyslových center.

        Bude to drahé, ale čím dřív se zrealizuje, tím dřív se to vrátí i s úroky.
        Já bych do toho investoval mezi prvními. pro začátek do hlavních průmyslových center.

        • Clanek
          09:51 26.05.2022

          Tak to napisu jinak: zmena rozchodu zeleznice na UA bude nakladova polozka srovnatelna se souctem vsech ostatnich polozek. Takze UA dostane rekneme 500mld E na vsechno, nebo ...Zobrazit celý příspěvek

          Tak to napisu jinak: zmena rozchodu zeleznice na UA bude nakladova polozka srovnatelna se souctem vsech ostatnich polozek. Takze UA dostane rekneme 500mld E na vsechno, nebo 500+500mld E na vsechno + zeleznice. No a hadejme co z toho to bude (a ja tomu tleskam, prekopavat celou zeleznicni sit na UA je imho uplna hloupost, ktera se nikdy nevrati). Mam to zarazeno ve stejne kolonce jako zemanuv kanal.Skrýt celý příspěvek

          • Badysak
            11:38 26.05.2022

            Proč by se měla hned předělávát celá UA železnice stačí hlavní nakladní linky o místní dopravu se stejně postarají kamiony jako u nás.

            Proč by se měla hned předělávát celá UA železnice stačí hlavní nakladní linky o místní dopravu se stejně postarají kamiony jako u nás.

    • leir
      08:08 26.05.2022

      Tak možná za 100 let. A jenom hlavní tratě, zbytek zrušit. :-/

      Tak možná za 100 let. A jenom hlavní tratě, zbytek zrušit. :-/

    • night
      09:01 26.05.2022

      Keďže Rusi zásobujú armádu prevažne o železnici zmena rozchodu by mala významný vplyv aj na bezpečnosť UA, nakoľko by to rusom sťažilo logistiku. V prípade invázie by rusko ...Zobrazit celý příspěvek

      Keďže Rusi zásobujú armádu prevažne o železnici zmena rozchodu by mala významný vplyv aj na bezpečnosť UA, nakoľko by to rusom sťažilo logistiku. V prípade invázie by rusko potrebovalo - 1. prekladisko 2. lokomotívy a vozne s úzkym rozchodom - tých asi veľa v rusku nie je.Skrýt celý příspěvek

      • Hawk
        09:45 26.05.2022

        lokomotivy a vagóny s úzkým rozchodem jsou na standardním rozchodu tak nějak k ničemu...
        neplést dojmy s pojmy...
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        lokomotivy a vagóny s úzkým rozchodem jsou na standardním rozchodu tak nějak k ničemu...
        neplést dojmy s pojmy...
        https://en.wikipedia.org/wiki/...

        • night
          10:12 26.05.2022

          V rýchlosti som to napísal nepresne - samozrejme som myslel štandardný rozchod, ktorý je užší ako majú rusi. Z kontextu je to zrejmé - UA nejde budovať sieť s úzkym rozchodom, ale ...Zobrazit celý příspěvek

          V rýchlosti som to napísal nepresne - samozrejme som myslel štandardný rozchod, ktorý je užší ako majú rusi. Z kontextu je to zrejmé - UA nejde budovať sieť s úzkym rozchodom, ale štandardným a v prípade, ak by to teoreticky dokázali, tak rusi musia zásoby prekladať a hlavne musia zabezpečiť lokomotívy a wagóny pre tento rozchod, ktoré nemajú.Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    06:56 26.05.2022

    Putler bude asi brzo svatořečený. Po jeho navštěvě vstávjí pcienti z postelí a zapomínají na zranění. Svěží účes, žádné vousy... Žádné povlečení na postelích? Kamera a herci ...Zobrazit celý příspěvek

    Putler bude asi brzo svatořečený. Po jeho navštěvě vstávjí pcienti z postelí a zapomínají na zranění.
    Svěží účes, žádné vousy... Žádné povlečení na postelích? Kamera a herci jsou nastaveni tak, aby Putin vypadal vyšší než všichni ostatní. To je přímo na Oskara v kategorii „propagandistická tvorba“
    https://twitter.com/AnonOpsSE/... Skrýt celý příspěvek

    • Poly
      07:17 26.05.2022

      by Mosvil

      by Mosvil

    • salatnik
      07:46 26.05.2022

      Pozeral som aj ja, že majú postlané, periny pod vankúšmi, ak to nie sú len ďalšie vankúše a na periny zabudli, no je vážne otázka, že prečo takí zdraví jedinci sú v pozore na izbe ...Zobrazit celý příspěvek

      Pozeral som aj ja, že majú postlané, periny pod vankúšmi, ak to nie sú len ďalšie vankúše a na periny zabudli, no je vážne otázka, že prečo takí zdraví jedinci sú v pozore na izbe a nie na fronte alebo doma :D To Šojgu mal nedávno na návšteve nemocnice naozajstné prípady.Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      07:55 26.05.2022

      To je divný. Ty raněný v nemocnici vypadají zdravý a svěží jako řepa. Tomu se říká zdravotnictví.

      To je divný. Ty raněný v nemocnici vypadají zdravý a svěží jako řepa. Tomu se říká zdravotnictví.

      • PavolR
        08:42 26.05.2022

        Klystír dokáže zázraky so Simulanten Bande ... ;-p

        Klystír dokáže zázraky so Simulanten Bande ... ;-p

      • Haklang
        08:59 26.05.2022

        Možná jsou to mentální mrzáci, ale to jsou Mordoru skoro všichni...

        Možná jsou to mentální mrzáci, ale to jsou Mordoru skoro všichni...

        • samoempire
          09:49 26.05.2022

          Nemá má smysl vůbec řešíte. Čím větší lež tím lepší. Je to pro ruské publikum. Úplně zrůdné je že to berou vážně na západě. Jakože podívejte Putin jezdí za nemocnými vojáky. Oni si ...Zobrazit celý příspěvek

          Nemá má smysl vůbec řešíte. Čím větší lež tím lepší. Je to pro ruské publikum. Úplně zrůdné je že to berou vážně na západě. Jakože podívejte Putin jezdí za nemocnými vojáky. Oni si vůbec neumí představit že by někdo takto lhát.Skrýt celý příspěvek

  • LNTecho
    06:26 26.05.2022
  • Анатолий
    01:26 26.05.2022
  • Upgrade
    00:55 26.05.2022

    90 dnova animovana mapa
    https://twitter.com/criticalth...

    90 dnova animovana mapa
    https://twitter.com/criticalth...

  • MaminCecok
    00:52 26.05.2022

    Mám prosbu na adminov: Nedá sa mi rozdávať palce. Keď kliknem na palec, hodí ma to na vrch stránky a palec postu nepridá. To je nejaký nový bug? Pretože to ešte dnes ráno ...Zobrazit celý příspěvek

    Mám prosbu na adminov:

    Nedá sa mi rozdávať palce. Keď kliknem na palec, hodí ma to na vrch stránky a palec postu nepridá. To je nejaký nový bug? Pretože to ešte dnes ráno nerobilo... Môžete sa na to, prosím, pozrieť? (Firefox)Skrýt celý příspěvek

    • Jan Padesátýpátý
      00:57 26.05.2022

      Nemáš něco co blokuje javascript, například rozšíření NoScript? Je třeba povolit javascript pro cloudflare, pak AN chodí bez problémů.

      Nemáš něco co blokuje javascript, například rozšíření NoScript? Je třeba povolit javascript pro cloudflare, pak AN chodí bez problémů.

      • MaminCecok
        01:02 26.05.2022

        Mám uBlock. Skúšal som s/bez, ale bezo zmeny. Nemenil som vôbec nič. Ráno som si jedine mazal cookies, lebo mi liveua nezobrazovalo mapu. Mapu mi zobrazuje, ale nejdú mi palce.

        Mám uBlock. Skúšal som s/bez, ale bezo zmeny. Nemenil som vôbec nič. Ráno som si jedine mazal cookies, lebo mi liveua nezobrazovalo mapu. Mapu mi zobrazuje, ale nejdú mi palce.

        • Jan Padesátýpátý
          01:40 26.05.2022

          uBlock by neměl hrát roli
          já když nepovolím cloudflare, tak
          - ztratím ozelenění novějších příspěvků
          - kliknutí na palce nebo na odpověď hází stránku úplně nahoru

          uBlock by neměl hrát roli
          já když nepovolím cloudflare, tak
          - ztratím ozelenění novějších příspěvků
          - kliknutí na palce nebo na odpověď hází stránku úplně nahoru

    • The Pale Emperor
      07:20 26.05.2022

      Napiš na email: redakce@armadninoviny.cz

      Napiš na email: redakce@armadninoviny.cz

  • Jan Padesátýpátý
    00:28 26.05.2022

    Rusové přiznávají ztráty na Ostrově zmijí. Konstatují, že nedokáží potlačit ukrajinské ůetectvo. A mají strach že pokud by nechali ostrov prázdný, nastěhuje se tam ...Zobrazit celý příspěvek

    Rusové přiznávají ztráty na Ostrově zmijí. Konstatují, že nedokáží potlačit ukrajinské ůetectvo. A mají strach že pokud by nechali ostrov prázdný, nastěhuje se tam NATO.
    https://topwar.ru/196642-srazh... Skrýt celý příspěvek

    • greenBelt
      08:29 26.05.2022

      Před pár dni jsem viděl, že tam natáhli 10 nových kusů techniky. BT2 je průběžně protřídí, ale myslím, že to teď nemá smysl. Zdroje jsou potřeba jinde Až bude jasné, že ...Zobrazit celý příspěvek

      Před pár dni jsem viděl, že tam natáhli 10 nových kusů techniky. BT2 je průběžně protřídí, ale myslím, že to teď nemá smysl. Zdroje jsou potřeba jinde
      Až bude jasné, že Oděsa/Nikolajev přežije a koridor bude odblokován, tak ho UA musí získat zpátky.Skrýt celý příspěvek

  • Danik
    00:18 26.05.2022

    UA ustupují z Lymanu Ukrainian soldiers retreating from Lyman, #Donetsk Oblast in not exactly organized manner, finding stragglers along the ...Zobrazit celý příspěvek

    UA ustupují z Lymanu

    Ukrainian soldiers retreating from Lyman, #Donetsk Oblast in not exactly organized manner, finding stragglers along the way.

    https://twitter.com/Militaryla... Skrýt celý příspěvek

    • Cimbi
      06:04 26.05.2022

      "in not exactly organized manner, finding stragglers along the way": Záleží na okolnostech. Pokud jsou toto poslední ustupující, myslím, že toto vypadá organizovaně... Ti ...Zobrazit celý příspěvek

      "in not exactly organized manner, finding stragglers along the way":

      Záleží na okolnostech. Pokud jsou toto poslední ustupující, myslím, že toto vypadá organizovaně... Ti přistupující zjevně s "autobusem" před tím komunikovali, takže to BMP prostě sbíralo poslední hlídky kryjící ústup ostatních...

      No, pokud toto je hlavní vlna evakuace vojáků, tak by toto byl spíš chaos...Skrýt celý příspěvek

    • Technista
      08:41 26.05.2022

      Zrovna od Lymanu se mohou stáhnout za řeku Severní Doněck. I když mezi Lymanem a řekou je národní přírodní park Svaté Hory a vypadá to, že právě zalesněné oblasti UA vyhovují.

      Zrovna od Lymanu se mohou stáhnout za řeku Severní Doněck. I když mezi Lymanem a řekou je národní přírodní park Svaté Hory a vypadá to, že právě zalesněné oblasti UA vyhovují.

  • Danik
    00:17 26.05.2022

    Ruské síly vstoupily do Toshkivky

    https://twitter.com/Militaryla...

    Ruské síly vstoupily do Toshkivky

    https://twitter.com/Militaryla...

  • Jan Padesátýpátý
    23:35 25.05.2022

    Ministry of Foreign Affairs of Russia (Official account)
    https://twitter.com/mfa_russia...
    V komentářích dostávají čočku.

    Ministry of Foreign Affairs of Russia (Official account)
    https://twitter.com/mfa_russia...
    V komentářích dostávají čočku.

  • Jan Padesátýpátý
    23:25 25.05.2022

    Ukrajinské lodě s potravinami budou moci odplout námořními humanitárními koridory denně od 08:00 do 19:00 moskevského času, oznámilo dnes večer ruské ministerstvo ...Zobrazit celý příspěvek

    Ukrajinské lodě s potravinami budou moci odplout námořními humanitárními koridory denně od 08:00 do 19:00 moskevského času, oznámilo dnes večer ruské ministerstvo obrany.
    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • Mortles
      23:31 25.05.2022

      A ani se nemusely rušit sankce :)

      A ani se nemusely rušit sankce :)

      • Jan Padesátýpátý
        23:47 25.05.2022

        Rusko dostalo strach že ty koridory Západ vojensky vynutí? V té souvislosti jsem si vzpomněl na nedávný rozhovor (asi na Radiu Plus), redaktorka se ptala kde je ta hranice, které ...Zobrazit celý příspěvek

        Rusko dostalo strach že ty koridory Západ vojensky vynutí?

        V té souvislosti jsem si vzpomněl na nedávný rozhovor (asi na Radiu Plus), redaktorka se ptala kde je ta hranice, které zbraně už nesmí Ukrajina ze Západu dostat aby Rusko nezaútočilo na Západ.

        Nechápu ty lidi, co si myslí jak Putin který horko těžko bojuje s Ukrajinou, se těší na to až se do války zapojí Západ.

        (Rozhovor byl asi tento, ale jsem líný to projíždět a hledat:
        https://plus.rozhlas.cz/nechap... Skrýt celý příspěvek

        • HumInt
          00:00 26.05.2022

          Ukrajinské prístavy sú zamínové aj míny sa dostali aj na voľné more. S platbou to nebude také jednoduché, aj keby Rusi dodržali slovo.

          Ukrajinské prístavy sú zamínové aj míny sa dostali aj na voľné more. S platbou to nebude také jednoduché, aj keby Rusi dodržali slovo.

  • toustr
    23:16 25.05.2022

    Izrael odmítl žádost Spojených států o schválení dodávek raket na Ukrajinu. Protitankové střely Spike mělo na Ukrajinu poslat Německo. ...Zobrazit celý příspěvek

    Izrael odmítl žádost Spojených států o schválení dodávek raket na Ukrajinu. Protitankové střely Spike mělo na Ukrajinu poslat Německo.

    https://www.idnes.cz/zpravy/za... Skrýt celý příspěvek

    • Rase
      23:22 25.05.2022

      Vždycky když už to vypadá, že se Izraelci "rozhýbou k lepšímu", tak bum a jsou to zase jen "Němci"... tohle už ani nejde říct jinak slušněji.

      Vždycky když už to vypadá, že se Izraelci "rozhýbou k lepšímu", tak bum a jsou to zase jen "Němci"... tohle už ani nejde říct jinak slušněji.

      • toustr
        23:36 25.05.2022

        Asi se vždycky najde někdo, kdo nesouhlasí. Jen škoda, že to jsou zrovna zbrojařští giganti...

        Asi se vždycky najde někdo, kdo nesouhlasí. Jen škoda, že to jsou zrovna zbrojařští giganti...

    • BobDylan
      23:49 25.05.2022

      Toto správanie Izraela si priam pýta (zo strany SR) zastavenie ďalších nákupov z Izraela, hlavne Spike aj za cenu integrácie ďalšej PTRS na Turru. Ja nehovorím, že ten štát nemá ...Zobrazit celý příspěvek

      Toto správanie Izraela si priam pýta (zo strany SR) zastavenie ďalších nákupov z Izraela, hlavne Spike aj za cenu integrácie ďalšej PTRS na Turru.

      Ja nehovorím, že ten štát nemá historické dôvody pre takúto vychcanosť a pozeranie len na seba, ale keď sú schopní uprednostniť krajinu, ktorá pácha na štáte so signifikantnou židovskou menšinou genocídu, tak to nás v prípadnom konflikte hodia cez palubu v momente čo padne prvý výstrel.

      A v prípade Česka to isté, nahovárať si niečo o dlhoročných dobrých vzťahoch je pri pohľade na dnešné správanie židovského štátu len rozprávka pre slaboduševných a deti.Skrýt celý příspěvek

      • Danik
        00:01 26.05.2022

        Budete takto kritický i k případné akvizici německých zbraní pro OSSR?

        Budete takto kritický i k případné akvizici německých zbraní pro OSSR?

        • sugpa
          00:08 26.05.2022

          V tom je jistý rozdíl. S Německem sdílíme geopolitické zájmy, máme vzájemně provázanou ekonomiku, útok na nás je blízký útok na Německo a vice versa, máme rozsáhlou průmyslovou ...Zobrazit celý příspěvek

          V tom je jistý rozdíl. S Německem sdílíme geopolitické zájmy, máme vzájemně provázanou ekonomiku, útok na nás je blízký útok na Německo a vice versa, máme rozsáhlou průmyslovou spolupráci, výrobní kapacity a kvalifikovanou pracovní sílu ke zbrojní spolupráci, která nevyhnutelně přijde, atd. To jsou dost podstatné rozdíly.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            00:12 26.05.2022

            Opravdu sdílíme geopolitické zájmy? Zatím to bohužel není moc vidět. Němci se bez nás obejdou, i když je pro ně vzájemný vztah výhodný. Ono rozdíly jsou i mezi námi a UA. Tím ...Zobrazit celý příspěvek

            Opravdu sdílíme geopolitické zájmy? Zatím to bohužel není moc vidět. Němci se bez nás obejdou, i když je pro ně vzájemný vztah výhodný.

            Ono rozdíly jsou i mezi námi a UA.

            Tím teď nechci bránit Izrael a jeho přístup, jen je potřeba si říci A i B.Skrýt celý příspěvek

          • Mortles
            01:46 26.05.2022

            Asi tak: bez Izraele se dá obejít, bez Německa je to horší.

            Asi tak: bez Izraele se dá obejít, bez Německa je to horší.

          • Maximus
            07:27 26.05.2022

            Pokud neco stredni a vychodni Evropa nesdílí s Nemeckem tak jsou to právě geopoliticke zajmy. Ochranu investic ze strany Německa v techto zemích nelze povazovst za shodu v ...Zobrazit celý příspěvek

            Pokud neco stredni a vychodni Evropa nesdílí s Nemeckem tak jsou to právě geopoliticke zajmy.
            Ochranu investic ze strany Německa v techto zemích nelze povazovst za shodu v geopolitickych otazkach.Skrýt celý příspěvek

        • sugpa
          00:28 26.05.2022

          Nejde mi opovědět na následný příspěvek, tak tedy zde. Něco jiného jsou aktuální politické zájmy nebo jejich dlouhodobý trend, ale geopolitické bezpečnostní zájmy budeme do jisté ...Zobrazit celý příspěvek

          Nejde mi opovědět na následný příspěvek, tak tedy zde.
          Něco jiného jsou aktuální politické zájmy nebo jejich dlouhodobý trend, ale geopolitické bezpečnostní zájmy budeme do jisté míry sdílet jako geografičtí sousedé vždy.

          To, že se současní představitelé Německa (a Francie) natvrdle pomalu probouzí z mocenského snu o klidném byznysu a koexistenci s mocnářským Ruskem, k čemuž jim zdatně pomáhá uvědomělejší východní část EU a tvořící se nová rovnováha sil v ní, je jen dočasná záležitost, byť se to může ještě dlouho vléct.

          Například s těmi Leopardy, to není jen povinný příspěvek našemu pracovnímu trhu, ale nutnost nedostatečnosti jejich výrobních kapacit . A naše blízká poloha (logistika), strojírenská kapacita a kvalifikovanost (dříve zbrojařská, dnes automobilová a další) k tomu přímo vybízí (a také jejich obří ekonomická příležitost, což v konzumní době bude asi nejsilnější argument).Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            08:29 26.05.2022

            Do jisté míry souhlas, jen pár poznámek. Geopolitické bezpečnostní zájmy nejsou stejné kvůli geografické blízkosti, ale kvůli stejným bezpečnostním zájmům. Viz. Maďarsko a ...Zobrazit celý příspěvek

            Do jisté míry souhlas, jen pár poznámek.

            Geopolitické bezpečnostní zájmy nejsou stejné kvůli geografické blízkosti, ale kvůli stejným bezpečnostním zájmům. Viz. Maďarsko a Slovensko. Buď ty zájmy společné jsou nebo ne, geografie roli hraje, ale ne nutně vždy tak jak by jsme předpokládali.

            Dočasná záležitost klidně může být to pomalé probouzení, než se zase vrátí do "byznysového spánku".

            Leopardy jsou zásek německého zbrojního průmyslu, zvláště pokud ještě díky tomu pořídíme i Lynx. Radši bych osobně CV-90, ale Lynx proč ne. Potřeba si je říci, že kromě posílení výrobních kapacit, Německo opět dosáhne svého oblíbeného stavu s "Ost", tedy u nás za nižší náklady (platy) u subdodavatelů získá části, které si pak u sebe smontuje a shrábne největší payday. Co o to, není to nic špatného a i náš průmysl to posílí (i když ne tolik jako v případě systémů, které jsou naše a finalizace probíhá tu), jen ukázka, že pro přátelství a naše pěkné oči to nedělají.

            Německo je náš významný partner, obchodní i politický, rád bych, aby i silněji vojenský (a blíže politický), jenže jsou tu ale. Jedno ale je, jestli by nás Němci nehodili přes palubu hlavou napřed při první možnosti lepší nabídky (a to jsem rád za Leopardy).

            Proto můj původní komentář, jestli bude Bobby takto kritický i k případným akvizicím z Německa pro OSSR.Skrýt celý příspěvek

        • salatnik
          08:02 26.05.2022

          Argument typu ačohentizmus, používajú to s radosťou rusofilní trollovia a iné indivíduá.

          Argument typu ačohentizmus, používajú to s radosťou rusofilní trollovia a iné indivíduá.

          • Danik
            08:35 26.05.2022

            Možná místo rádoby moudření a snahy to shodit ze stolu takhle ubohým pokusem stačí odpovědět zda nákupy od Německa, které se chová podobně jako Izrael (i když by do toho jako ...Zobrazit celý příspěvek

            Možná místo rádoby moudření a snahy to shodit ze stolu takhle ubohým pokusem stačí odpovědět zda nákupy od Německa, které se chová podobně jako Izrael (i když by do toho jako "lídr" EU mělo šlapat o sto šest) jsou taky fuj fuj.

            Štěstí, že rusofilní troll ani podobné individuum nejsem.Skrýt celý příspěvek

          • salatnik
            08:55 26.05.2022

            Danik, zase opakuješ ačohentizmus, tebe sú asi zavádzajúce spôsoby argumentácie vrodené.

            Danik, zase opakuješ ačohentizmus, tebe sú asi zavádzajúce spôsoby argumentácie vrodené.

          • Danik
            09:23 26.05.2022

            Od tebe to sedí :-D

            Opakuji svůj původní dotaz, možná jen místo osočování stačí odpovědět i na nepříjemné dotazy :-)

            Od tebe to sedí :-D

            Opakuji svůj původní dotaz, možná jen místo osočování stačí odpovědět i na nepříjemné dotazy :-)

          • salatnik
            12:40 26.05.2022

            Opakuješ svoj pôvodný dotaz? Ty stále nechápeš a opakuješ ačohentizmus? Vieš čítať? Chápeš čo znamená to slovo vôbec? Lebo je tragédia, čo tu predvádzaš, že na námietku ačohentizmu ...Zobrazit celý příspěvek

            Opakuješ svoj pôvodný dotaz? Ty stále nechápeš a opakuješ ačohentizmus? Vieš čítať? Chápeš čo znamená to slovo vôbec? Lebo je tragédia, čo tu predvádzaš, že na námietku ačohentizmu neustále odpovedáš ačohentizmom.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            13:04 26.05.2022

            Vím co je whataboutismus, zřejmě ho nechápeš ty, takže, kvůli tvému pojetí whataboutismu nemůžeme porovnávat ani dva státy? Ty chyby v tvojí "logice" fakt stojí za to. Stačilo by ...Zobrazit celý příspěvek

            Vím co je whataboutismus, zřejmě ho nechápeš ty, takže, kvůli tvému pojetí whataboutismu nemůžeme porovnávat ani dva státy? Ty chyby v tvojí "logice" fakt stojí za to.

            Stačilo by nepřenášet svoji frustraci z toho, že má někdo jiný názor na tanky, do jiné diskuze a chovat se slušně. Ale to je zřejmě nad tvoje možnosti.

            Vtipný je, že tyhle purismy a líbivá slovíčka v debatě používají ti, co jinak neobstojí, což jsi dole předvedl perfektně. Takže prostě místo jednoduché odpovědi jestli je ok kupovat zbraně i od Německa, když je problém s Izraelem, tu radši budeš dokola opakovat "ačohentismus" ačohentismus".

            Jak říkám, zbytečné a teď my mínusuj všechny příspěvky v diskuzi...Skrýt celý příspěvek

        • leir
          08:20 26.05.2022

          I k případné akvizici německých zbraní ČR. Oni si jako budou žrát a kšeftovat s Rusáckem a my jim budeme dělat stafáž a krvácet za ně v další fázi války? Zatímco oni se budou dál ...Zobrazit celý příspěvek

          I k případné akvizici německých zbraní ČR. Oni si jako budou žrát a kšeftovat s Rusáckem a my jim budeme dělat stafáž a krvácet za ně v další fázi války? Zatímco oni se budou dál tvářit jak jsou nad věcí?

          To ani náhodou, ať si ten svůj šrot strčí kam slunce nesvítí. Nezbývá nic jiného než USA.Skrýt celý příspěvek

          • Maximus
            08:54 26.05.2022

            Posledni zkušenosti ukazují, že z hlediska bezpecnosti střední a východní Evropy ma smysl se více soustředit na zbraně z USA, Švedska, Británie a Jižní Koreje a samozřejmě ty ...Zobrazit celý příspěvek

            Posledni zkušenosti ukazují, že z hlediska bezpecnosti střední a východní Evropy ma smysl se více soustředit na zbraně z USA, Švedska, Británie a Jižní Koreje a samozřejmě ty "domací", tj. ČR, SR, PL,....
            Německé jsou pro nás z dlouhodobejsiho hlediska bezpečnostní riziko.

            Je chybou se stat pri ekonomické zavislosti ještě zavislym i z hlediska obrany a zásadních geopolitickych otazek jako je kolaborace s Ruskem, ochota vyměnit uzemi vychodnich zemi za byznys, etc.Skrýt celý příspěvek

        • BobDylan
          08:45 26.05.2022

          Danik Pri Nemecku je to trochu zložitejšie (áno, ja viem že si práve protirečím), ale úprimne Scholz je za svoje ničnerobenie poriadne kritizovaný ako v médiách tak aj vo volebných ...Zobrazit celý příspěvek

          Danik
          Pri Nemecku je to trochu zložitejšie (áno, ja viem že si práve protirečím), ale úprimne Scholz je za svoje ničnerobenie poriadne kritizovaný ako v médiách tak aj vo volebných miestnostiach. Takže je z Nemecka vidno, že nemalá časť populácie a politickej reprezentácie zdieľa „naše" názory na riešenie tejto vojny. Okrem toho sú naše ekonomiky významne prepojené. Na druhú stranu Lynx by som ani do súťaže nepustil a nie kvôli Nemecku.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            09:21 26.05.2022

            To stejné by se dalo napsat o Izraeli. Kromě té propojenosti ofc. Taky mám z Lynxe trochu strach

            To stejné by se dalo napsat o Izraeli. Kromě té propojenosti ofc. Taky mám z Lynxe trochu strach

      • Poly
        07:28 26.05.2022

        Izrael myslí na přítomnost a minulost nechává za sebou. V jejich případě je to více než rozumné.

        Izrael myslí na přítomnost a minulost nechává za sebou. V jejich případě je to více než rozumné.

        • Maximus
          09:04 26.05.2022

          Historie tvoří urcitou bazi společnosti a jeji ignorování vede ke ztrátě kontinuity a stability. Je součástí spojenectvi a mezinarodnich vazeb, bez kterych nejde ani planovat ...Zobrazit celý příspěvek

          Historie tvoří urcitou bazi společnosti a jeji ignorování vede ke ztrátě kontinuity a stability. Je součástí spojenectvi a mezinarodnich vazeb, bez kterych nejde ani planovat budoucnost.

          Zrovna z hlediska Izraele je soustředění na "real politiku" velmi nebezpecné, protoze jejich spojenecké vazby jsou zalozeny predevsim na historickych zkušenostech a pocitu viny z minulosti. Na jejich rozvolneni prodělá nejvic samotný Izrael.Skrýt celý příspěvek

          • Danik
            09:32 26.05.2022

            Velmi dobrý point.

            Velmi dobrý point.

    • sugpa
      23:50 25.05.2022

      Izrael ukazuje, jak dalece se vzdálil ideálům zrozeným na vlastním utrpení za druhé světové války. Není schopen a ochoten rozpoznat nacismus a fašismus v ruském jednání se všemi ...Zobrazit celý příspěvek

      Izrael ukazuje, jak dalece se vzdálil ideálům zrozeným na vlastním utrpení za druhé světové války. Není schopen a ochoten rozpoznat nacismus a fašismus v ruském jednání se všemi jejich průvodními do očí bijícími znaky a co hůř, není schopen a ochoten pomáhat napadeným slabým obětem tohoto jednání, kteří jsou v podobné situaci jaké tehdy byli Židé.
      Mnoho států včetně naší republiky významně podporovalo Izrael v jeho těžkých dobách počátcích zbraněmi i jinak, jim vděčí Izraele za svou existenci a dnes se obrací zády k někomu, kdo je stejně slabý a potřebuje pomoc světa. Právě čeští politici by mu to měli hlasitě připomenout a pojmenovat nemorálnost jeho jednání.
      Ani jeho dočasné lokální zájmy a výhody nejsou omluva , naopak až dojde na nevyhnutelný konflikt s Iránem nebo částí arabského světa bude naléhavě potřebovat pomoc civilizovaného světa. I Ukrajiny. A pak byse mohlo stát, že uslyší odněkud NE, že chceme být v jeho konfliktu neutrální. Česká armáda by měl minimalizovat zbrojní vybavení z Izraele, už jen pro jeho nejistou pozici, spolupráci a dodávky.Skrýt celý příspěvek

      • leir
        08:23 26.05.2022

        Je to tak. Přežití dobré poloviny jejich národa záviselo na NEZIŠTNÉ a riskantní pomoci ostatních, a teď sami opakovaně selhávají. Konec izraelských řečí o holocaustu.

        Je to tak. Přežití dobré poloviny jejich národa záviselo na NEZIŠTNÉ a riskantní pomoci ostatních, a teď sami opakovaně selhávají. Konec izraelských řečí o holocaustu.

    • HumInt
      23:52 25.05.2022

      Chudáci Nemci, tak veľmi by chceli poslať zbrane Ukrajine, ale stále to nejde.

      Chudáci Nemci, tak veľmi by chceli poslať zbrane Ukrajine, ale stále to nejde.

Načítám diskuzi...