Rusko připravuje nový protiteroristický zákon

Foto: Členové protiteroristické jednotky Spetsgruppa
Foto: Členové protiteroristické jednotky Spetsgruppa "A" (Alpha Group) spadají pod Federální bezpečnostní službu (FSB). / SpetsnazAlpha

Rusko připravuje přijetí nových protiteroristických zákonů. Cílem je dát větší pravomoci ruským bezpečnostním orgánům při boji s terorismem. Ochránci lidských práv však varují, že přijaté zákony výrazně narušují osobní svobody běžného občana.

Poněkud pikantní je, že zákon, který podstatně rozšiřuje pravomoci mimo jiné Federální bezpečnostní službě (FSB), předkládá poslanec Andrej Lugovoj. Pravě Lugovoj je podle britských vyšetřovatelů hlavním podezřelým z vraždy bývalého důstojníka KGB Alexandra Litviněnka. Lugovoj je poslancem za ruské nacionalisty Vladimira Žirinovského.

 

Očekává se, že nový protiteroristický zákon projde prvním čtením ve Státní dumě během února. Ruská vláda však ve čtvrtek oznámila, že zákon projde kompletní revizí. Důvodem jsou především obavy, zda zákon není v rozporu s některými ústavními principy.

 

Rusko patří dlouhodobě mezi země s největším počtem teroristických útoků, jak absolutně, tak i v poměru na počet obyvatel. Každý rok kvůli teroristickým útokům zemře v Rusku několik desítek lidí. Při posledních útocích ve Volgogradu zemřelo 34 osob a sto jich bylo zraněno. K útoku se přihlásili teroristé z irácké skupiny Ansar al-Sunna.

 

Nový zákon dává bezpečnostním složkám širší pravomoc k zastavení a prohledání osob a vozidel. Tyká se to především FSB, která podle nového zákona bude moci zadržet podezřelé osoby kdykoliv a kdekoliv na území Ruska. Dříve tomu bylo jen v místě protiteroristické operace za přísněji daných podmínek.

 

Zákon také zpřísňuje tresty pro osoby pomáhající (financování, poskytnutí zázemí a výcvik, atd.) osobám zapojených do teroristických útoků. Postižitelné bude také propagování extremistických ideologií.

 

Podle RIA Novosti nový zákoník kriminalizuje činy, jako je „destabilizace státních úřadů“. Pod přísnou kontrolu se dostane obsah ruského internetu. Majitelé diskuzních fór, blogů a dalšího uživatelem tvořeného obsahu (diskuze pod články), by se museli registrovat na speciální stránce a ukládat uživatelsky generovaný obsah po dobu šesti měsíců.

 

Majitelé také veškerý obsah na požádání zpřístupní FSB. Naopak FSB, pokud zákon projde, bez soudního příkazu zablokuje stránky se závadným obsahem.

 

Stejně se tak počítá s omezením on-line elektronických plateb na 30 dolarů za transakci a 450 dolarů za měsíc. Podobné zprávy však tvrdě dopadají na ruské internetové firmy. Qiwi , největší ruský poskytovatel on-line plateb, ve středu přišel o 17 % hodnoty akcií. Důvodem bylo varování ruské banky Sberbanky, která varovala před nákupem akcií Qiwi, pokud dojde k přijetí antiteroristických zákonů.

 

Takové rozšíření pravomocí a zásah do soukromí lidí vyvolává samozřejmě kontroverze. Obavy vzbuzuje zejména možné zneužití podobných zákonů. Podle Sergeje Aleksajenka, bývalého náměstka ministra financí a prvního místopředsedy centrální banky, v současné době komentátora novin The Moscow Times, například ruské úřady nikdy neprokázaly, že k financování terorismu dochází přes internet.

Michail Fedotov, předseda Rady Kremlu pro lidská práva, vyzval k důslednému prozkoumání zákona, zda důsledně respektuje lidská práva. „Příprava takových průzkumů je jednou z funkcí rady, ale bude to samozřejmě nějakou dobu trvat,“ řekl Fedotov.



Zdroj: RIA Novosti

Nahlásit chybu v článku


Související články

Rusko pracuje na stíhačce šesté generace

Ruský vojenský průmysl v současné době dokončuje vývoj stíhačky 5. generace T-50. Podle ruské ...

Rusko-francouzské bojové vozidlo ATOM

Ruská firma UralVagonZavod a francouzská Renault Trucks Defense spojily síly při vývoji nového ...

Vladivostok: Ruský Mistral s ruskou výzbroji

Francouzské loděnice DCNS v Saint-Nazaire spustily na vodu první loď třídy Mistral pro ruské ...

Rusko začalo dodávat zbraně do Iráku

V roce 2012 podepsaly Rusko a Irák dohodu o nákupu ruských zbraní za 4,3 miliardy dolarů. Hlavními ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • Adanedhel
    20:59 22.01.2014

    Pro Jenikdavid - Ano, máte pravdu, my se neshodneme. Můj názor na muslimy a islám je jasný a těžko se asi stane něco, co by mne přimělo změnit názor, nato jsou fakta příliš ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Jenikdavid - Ano, máte pravdu, my se neshodneme. Můj názor na muslimy a islám je jasný a těžko se asi stane něco, co by mne přimělo změnit názor, nato jsou fakta příliš neúprosná.

    Ale moc Vám děkuji za to, že jste měl trpělivost a chuť do debaty. Přeji Vám hezký večer a mnoho štěstí.Skrýt celý příspěvek

  • jenikdavid
    20:36 22.01.2014

    Pro Adanedhel Dle mého názoru je právě důležité, kdo udělá ten první krok. Ano, zcela jistě je nakonec nejlepší řešení krizi předejít a udělat ten krok jako první. Na druhou ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Adanedhel

    Dle mého názoru je právě důležité, kdo udělá ten první krok. Ano, zcela jistě je nakonec nejlepší řešení krizi předejít a udělat ten krok jako první. Na druhou stranu se pak tyto preventivní kroky mohou stát tak běžnými, že se začnou zneužívat. Viz hromadné zbraně v Iráku.
    Také nelze s jistotou říci, co by bylo kdyby. Co by se stalo, kdybychom Němce v již brzkých dobách 30. let soustředili na jedno území ? Opravdu by to pomohlo ? Případně se tam mělo "vlítnout" a srovnat to na místě ? Kdo by ale rozhodoval, co je v té době jen rétorika a co budoucí činy ? Princip spáchaného zločinu ve stádiu myšlenky (ani ne přípravy) je řekl bych dost tenký led.Nepochybně se ale mělo zasáhnout, když začali expandovat a ne to řešit politicky.

    Paralel se zde opravdu najde velká spousta. Stále ale srovnáváme extremní příklady a vyložení. Průměrný Němec tehdejší doby byl rád za to, že má práci a má co jíst (30. léta). Zcela jistě neměl ambice začít vraždit své kamarády. Poté co ale začala působit propaganda (velmi cílená a profesionální), začal své židovské kamarády opravdu nenávidět. To samé bych mohl vztáhnout na dnešní islám. Propaganda s tisíciletou praxí vůči nejdříve křesˇtanům a nyní celému západnímu světu plus dokrmování současnými nešˇtastnými kroky nebo vynucenými kroky západních vlád na středním východě dělají své. Ale stále věřím tomu (a nemám to nijak ověřené), že nějaký počet islamistů napříč celým východem je stále v jádru nekonfliktní a další počet je prostě jen propagandou zblblý.

    V otázce islámu se jistě neshodneme, nicméně s Vámi velmi souhlasím v jedné věci. Když už se hlásím k víře, která je vnímána dost kontroverzně a navíc její extrémní výklad a činy způsobuje škodu a smrt mnoha obyvatel, rozhodně bych neměl jen ta nečině přihlížet a z teplého místečka hostitelského státu nechat toto vyznání v jeho extrémním provedení působit na okolní svět. Pak jsem stejně vinen, atˇ už s tím souhlasím nebo ne.

    P.S. Asi to nemá cenu nějak dále rozvádět a i přesto že se v hlavní otázce neshodneme, díky za plodnou debatu...Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    15:25 22.01.2014

    Pro David - Aha, takže vy na úvod příspěvku uvedete Fouada Belkacema který toto opravdu v Belgii prohlásil a o pár řádků níž mne nařknete z extrémismu. A to je podle vás v pořádku ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro David - Aha, takže vy na úvod příspěvku uvedete Fouada Belkacema který toto opravdu v Belgii prohlásil a o pár řádků níž mne nařknete z extrémismu. A to je podle vás v pořádku ? Vás to nebije do očí ??? Ne ? Tak se na to podívejte jinak. Dnešní stav s islámem je jako stav který Evropa zastávala po roce 1933 vůči Adolfu Hitlerovi, nacismu a nacistickému Německu. Adolf Hitler se nijak netajil tím, co napsal v knize Mein Kampf. Zde je paralela s koránem. Dále, nacisté se nikdy netajili s tím, že chtějí Lebensraum kde to bude možné a pokud bude třeba, nebudou se bát prolévat cizí krev, také to nakonec udělali. Zde je paralela s tím, jak dnes muslimští atentátníci a jejich kazatelé konají v Evropě a i jinde ve světě, šíří mečem korán v zemích, které pak jsou majetkem a vlastnictvím věřících. Taktéž Němci měli obyvatele na svých územích jako otrockou sílu, která musela být plně poslušná, jinak by i je čekalo vyhlazení. Zde je další paralela s islámským institutem tak zvané Dhimmy, kdy takto označení lidé, jsou podobčany, nemají stejná práva a musí platit a být poslušní, nesmí se projevovat veřejně nábožensky odlišně atd. Za to jsou místním vládcem "chráněni", tak jak němečtí vojáci a SS chránili Pevnost Evropa.
    A takových paralel bych mohl sepsat mnoho, ale nechce se mi, není tu na to místo. Ale zeptám se Vás ? Jak dopadly po 2. světové válce německé menšiny v Evropě ? V naprosté většině případů byli odsunuti do Německa a od té doby už s Němci nebyl problém. Ale do té doby muselo zemřít cca 50 000 000 až 60 000 000 lidí za to, aby se problém tehdejšího Německa vyřešil.
    KDYBY se problém Německa řešil v době, kdy řádně nařvaná, avšak slabá Německá armáda pochodovala do Porýní, bylo by toto vše pryč a zároveň by se ukrutného utrpení ušetřily i statisíce vězňů v tehdejších koncentračních táborech. Jakému řešení byste dal přednost VY ? Nesnažte se mi oponovat že ani tehdy nebyla situace jasná a že je rozdíl, že tehdy stál jako protivník stát a dnes jsou to jednotlivci, či spíše masa jednotlivých muslimů. Víc teď nemám co říci, ale pokud odpovíte, odpovím vám taktéž.Skrýt celý příspěvek

  • David
    14:05 22.01.2014

    Někdy jsou zajímavé i zdánlivé detaily. Třeba to, jak jakýsi islámský duchovní v Belgii (na jméno si nevzpomenu) řekl domorodým Belgičanům, že v této zemi není pro ně už místo a že ...Zobrazit celý příspěvek

    Někdy jsou zajímavé i zdánlivé detaily. Třeba to, jak jakýsi islámský duchovní v Belgii (na jméno si nevzpomenu) řekl domorodým Belgičanům, že v této zemi není pro ně už místo a že Belgie patří jim. to by mohlo některé varovat. A takových příkladů extrémismu je celá řada.
    Jinak - všichni se přeci musí přizpůsobovat. Žijeme v zemi, kde platí určité zákony. Kdyby jsme je nedodržovali, tak by jsme se za chvíli asi pomlátili. A na základě čeho by jedněm mělo být právo tyto zákony nedodržovat? I ti muslimové se prostě musí přizpůsobit. Já kdybych se přestěhoval řekněme do SAE, tak bych jejich zvyklosti přeci také musel dodržovat. A k některým názorům zde zmíněným - nikdo (kromě několika extrémistů) přece nechce muslimy odtud deportovat! Většina obyvatel jen chce, aby i oni dodržovali zákony a respektovali kulturní tradice země - nic víc, ale také nic míň.
    A co se týče samotného Ruska - za dané bezpečnostní situace, kdy země je opravdu v přímém ohrožení ze strany mezinárodního terorismu, je takový zákon jen logickým krokemSkrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    13:22 22.01.2014

    Pro Jenikdavid - Děkuji Vám že diskuzi se mnou vedete věcně, nedemagogicky a slušným jazykem, to se dnes moc nevidí. Já jsem mluvil o Islámu a muslimech zde v Evropě. Zde by ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Jenikdavid - Děkuji Vám že diskuzi se mnou vedete věcně, nedemagogicky a slušným jazykem, to se dnes moc nevidí.

    Já jsem mluvil o Islámu a muslimech zde v Evropě. Zde by měli aktivně a činně protestovat proti, jak vy tvrdíte, militantnímu a nesnášenlivému výkladu islámu. Rovněž jsem měl na mysl, že by měli vydávat agresivní kazatele, měli by vydávat pachatele vražd, brutálních znásilnění, měli by vydávat kuplíře jen pro to, aby ukázali jak je tedy ten umírněný islám krásný a bezpečný a tolerantní a jak oni sami nenávidí tyto zvěrstva páchaná jejich souvěrci. Ale toto se neděje. Já mluvil o tom, že ISLÁM NEMÁ v našem civilizačním okruhu místo, není toho hoden. Nekoná tak, aby mohl koexistovat jako judaismus, buddhismus, křesťanství a podobně.

    Co si dělají muslimové ve svých zemích, kde jsou původem, se mi hrubě nelíbí, ale je to jejich náboženství, mají zemi ve svých hranicích, a pokud chtějí žít v útlaku a označení jako mučitelé a tyrani žen a nepřátele a vrazi homosexuálů a jiných menšin, nechť si tak činí, sice to nechápu, já bych takto žít nedokázal, ale budiž.

    Ale toto naprosto otřesné, krvavé a netolerantní náboženství či zřízení či jak to chcete nazvat, zde nemá ani tradici, a doufám že zde nemá a mít nebude ani následovníky, kteří se s tímto konáním ztotožňují.

    S těmi muslimy jsem se pak nebavil jednak proto, že jsem odmítl studovat korán s jejich mullou a že jsem odmítl konvertovat a také proto, že poslouchat řeči o tom, jak jsme zkažení, zlí, že jsme slepci kteří nevidí alláha a jeho dílo a že naše ženy, matky, dcery a manželky jsou kurvy, které musí islám nejprve zpracovat se mi vážně poslouchat nechtělo. Jako bych neposlouchal a nebavil se s fašistou, komunistou, nacistou¨a každým, kdo chce lidi převychovávat pod hrozbou smrti. Naštěstí takových lidí moc není, ale o to, jsou to větší křiklouni a žel, je o nich více slyšet než o lidech, kteří takové věci neřeší, žijí pro sebe, svoje rodiny a práci, které by nenapadlo takto lidi kastovat a ztrácet čas s vágními a zlými myšlenkami a činy.
    Posléze jsem se na internetu seznámil s dalšími muslimy, a stále to bylo stejné. Nevím tedy, kde hledat ty "hodné". Pokud je jich velká většina jak tvrdíte, neměl by být problém se těch zlých zbavit a vyčlenit je z jejich mírumilovné pospolitosti.Skrýt celý příspěvek

  • jenikdavid
    12:34 22.01.2014

    Pro Adanedhel: No a tady si myslím se dostáváme k jádru pudla. To že si nemám s muslimem o čem povídat asi znamená jen to, že si s ním zkrátka na pivko nezajdu. Ale nic víc. A ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Adanedhel:

    No a tady si myslím se dostáváme k jádru pudla. To že si nemám s muslimem o čem povídat asi znamená jen to, že si s ním zkrátka na pivko nezajdu. Ale nic víc. A to že "obyčejní" muslimové mlčí, je také nyní celkem pochopitelné. Umím si představit, kde v zemi, kterou řídí fanatici a extremní vykladatelé náboženství, lidé oficiálně ZATÍM mlčí. A je také možné, že každým rokem roste skupina těchto obyčejných muslimů, kteří cestují i za hranice a poznávají svět a vrací se stále jako muslimové, ale možná více osvícení. Přivezou jiné názory, knihy, videa a podělí se s nimi. A lidé, kteří chtějí žít normální život se k nim názorově přidávají a tak dále. Takže je docela možné, že za čas už mlčet nebudou a když jich bude dost, něco s tím ve své zemi udělají. Ale stále to budou muslimové.

    Nejsem odborník na tuto problematiku, ale selský rozum mi říká, že s rozvojem a dostupností informací a normálních lidských potřeb je každé extrémní vykládání jakékoliv víry celostátně neudržitelné.

    P.S. Jeden čas jsem také cestoval a pár "jich" potkal. S některými si přes FB píšu dodnes a na některé bych radši úplně zapomněl...Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    11:59 22.01.2014

    Pro Jenikdavid - Já samozřejmě nejsem zastánce a přívržencem žádného náboženství, jak bylo psáno níže. Rovněž souhlasím s tím, že křesťanství dříve bylo neskutečně výbojný a ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Jenikdavid - Já samozřejmě nejsem zastánce a přívržencem žádného náboženství, jak bylo psáno níže. Rovněž souhlasím s tím, že křesťanství dříve bylo neskutečně výbojný a obludný zlořád a v tomto si nemá křesťanství s islámem co zadat, a pokud by se dnes křesťanství chovalo jako se chová islám, byl bych pro jeho totální kriminalizaci a naprostý zákaz. Nicméně, se přes tuto fázi přehouplo a už skoro 300 let dává pokoj. Tudíž, dnes je křesťanství spolek vcelku neškodných lidí, sice dělají různé excesy a křesťanští kněží mají velký problém s pedofilními skandály, což by se dle mého, mělo kriminalizovat bez slitování a tvrdě v případě viny, a církev by měla pozůstalým a obětem vyplácet astronomické odškodné a veřejně se kát. S kolika muslimy jste se osobně setkal ? Já s nimi musel pracovat a prvních pár dní bylo vcelku bežných, mluvili česky, byli(původem) afghánci, turkméni, byl tam i jeden tatar, dále tam byly tádžikové, věkový profil od 18 do 55 let., měli tam s sebou i mulláha To že přerušovali mnohokrát denně pracovní proces tím, že odstavili stroje, vytáhli ze skříně koberečky a začali se modlit, je sice nepříjemné ale nic proti tomu. Dali jsme se do hovoru a jak jsem tak mluvili, o dětech, rodinách, počasí atd., tak začali mluvit o tom, že si zde chtějí najít manželku a že jí koupí krásný čádor :-) Pak mne začali přemlouvat abych konvertoval k islámu, že muslimů je spousta a budou nám vládnout. Pak jsem se bavit přestal. Nevím jak k islámskému šílenství přispívají či nepřispívají jak vy tvrdíte obyčejní muslimové, ale ono stačí že mlčí a počínání jejich spolubratrů a sester v islámu nijak činně nebrzdí, neodsuzují, nevydávají agresivní kazatele a pachatele znásilnění atd do rukou policie. Němci, slováci a ostatní kteří se činně spolupodíleli na vyvražďování žiidů, romů a homosexuálů přece taky všichni nehlídali transporty, nebili vězně, mnoho jich ani žádného žida neznalo či dokonce nevidělo. A přece zvláště Němci byli uznáni vinni holokaustem a tím že udělali to co dobře víme.Skrýt celý příspěvek

  • jenikdavid
    11:43 22.01.2014

    Toto téma je samozřejmě na daleko širší diskuzi, která by měla probíhat zvláště na těch nejvyšších místech, což se tak neděje a samozřejmě souhlasím s tím, že strkání hlavy do ...Zobrazit celý příspěvek

    Toto téma je samozřejmě na daleko širší diskuzi, která by měla probíhat zvláště na těch nejvyšších místech, což se tak neděje a samozřejmě souhlasím s tím, že strkání hlavy do písku nic neřeší.

    Můj první příspěvek byl asi příliš stručný, ale nevadí.

    Pan Grohmann to ve svém příspěvku vystihl dle mého názoru nejlépe a rovněž plně souhlasím s paní bývalou premiérkou Austrálie. Sám se cítím být Čechem a nerad vidím, když se my někdy a někde musíme přizpůsobovat jiným požadavkům (ať už ze strany EU nebo koholkoliv jiného). A co se týče přistěhovalců, dovolím si to opět opsat:
    "Přistěhovalci, a ne Australané se musí přizpůsobit. Mluvíme převážně anglicky, ne španělsky, libanonsky, arabsky, čínsky, japonsky, rusky nebo jakýmkoliv jiným jazykem. Proto, pokud se chcete stát součásti našeho společenství, naučte se tento jazyk.“

    Co se týče samotného islámu, ano je tam neskutečně moc věcí, s kterými nesouhlasím a které považuji za barbarské. Viz chování k ženám a další podobné věci (tresty utínání končetin, atd). Samozřejmě bych nikdy nesouhlasil s tím, aby se toto dělo na půdě ČR. Na druhé straně, věřím tomu, že značná část samotných muslimů je proti těmto přísným výkladům a ve svých rodinách toto nepraktikují.

    Podobný příklad můžeme vidět i na výkladu křesťanství, kdy na to ve středověku doplácely spousty lidí (upalování, mučení, atd). Netroufám si říci, zda-li vývoj křěsťanů do dnešních dnů a řekněme k umírněnějšímu vystupování je dílem času, lidí a nebo samotného vyznání. Možná se islám dočká něčeho podobného za 300 let nebo více....

    Nicméně stále si musím stát za tím co jsem psal prvně. Na základě vyznání nelze odsunovat. Daná skupina lidí ale musí respektovat místo kde žijí a kam přišli.

    Opět viz paní premiérka:
    „My budeme respektovat vaší víru a nebudeme se ptát proč. Všechno, co od vás žádáme je, abyste akceptovali naši víru a žili s námi v souladu s mírovým soužitím. Toto je naše země a náš životní styl, a my vám dáváme příležitost, abyste si to všechno užívali.“ Ale jen co si začnete stěžovat na naši vlajku, naše závazky, naši křesťanskou víru nebo náš životní styl, potom vás vyzývám, abyste využili další výhodu australské svobody – právo odejít."

    Závěrem k celé diskuzi. Také nejsem žádného vyznání, pouze uznávám pracovitost, nesobeckost a svobodu slova pakliže to nezasahuje do osobních práv jiných. A jsem velmi rád, že i na tomto fóru lze vést rozumnou diskuzi bez osobních injektiv a kdo ví, možná by se po nějakém čase zrodilo řešení, které by vyhovovalo všem a nebylo by zbytečně extrémní.Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    11:37 22.01.2014

    Buttersi, tady mluvím o jiných deportacích. Jestli nevidíš rozdíl mezi utrpením nevinných židů a mezi muslimy, kteří se otevřeně přiznávají k tomu že nás chtějí změnit a zavést ...Zobrazit celý příspěvek

    Buttersi, tady mluvím o jiných deportacích. Jestli nevidíš rozdíl mezi utrpením nevinných židů a mezi muslimy, kteří se otevřeně přiznávají k tomu že nás chtějí změnit a zavést islám anebo nás zabijí tak jsi obyčejný troll. Tuhle taktiku nazvat někoho náckem nebo mu nalepit na krk rasismus používáte s úspěchem. A ještě k tomuhle netolernatnímu chování ? Znáš Karla Goldmanna - Roztočila ? Tak si jeho jméno zadej do googlu a pak mi přijď říct, co ses dočetl. Všechny tyhle zákony se politikům a různých lidem co si myslí, že mají někoho převychovávat vlastně hodí. Dává jim to neoprávněnou a ukrutnou moc. A s tím nelze souhlasit. Z tebe je mi na blití taky, buď si jist.Skrýt celý příspěvek

  • butters
    11:25 22.01.2014

    Som niekde cital ze v Europe v 40-tych rokoch boli deportacie celkom uspesne, ale nejaki aktivisti to potom zrusili. V Nemecku to tusim bolo a vozili takych fuj fuj ludi niekde do ...Zobrazit celý příspěvek

    Som niekde cital ze v Europe v 40-tych rokoch boli deportacie celkom uspesne, ale nejaki aktivisti to potom zrusili. V Nemecku to tusim bolo a vozili takych fuj fuj ludi niekde do Polska a tam ziju pokojne do dnes. Fakt sa to osvedcilo.

    --Irony off.--

    Z prispevkov nizsie je mi na bliti ;)Skrýt celý příspěvek

  • Adanedhel
    10:43 22.01.2014

    Jen pro info, nejsem přívržencem žádného oficiálního ani neoficiálního náboženství.

    Jen pro info, nejsem přívržencem žádného oficiálního ani neoficiálního náboženství.

  • Adanedhel
    10:38 22.01.2014

    Pro Jenikdavid - Zrovna vy a lidé jako vy vedou naši kulturu, náš životní styl a naše holé životy do zkázy. Ono stačí, jak pravil klasik, že zlo zvítězí pokud mlčící většina ...Zobrazit celý příspěvek

    Pro Jenikdavid - Zrovna vy a lidé jako vy vedou naši kulturu, náš životní styl a naše holé životy do zkázy. Ono stačí, jak pravil klasik, že zlo zvítězí pokud mlčící většina neudělá nic.
    Islám jako takový by bylo nejlepší postavit mimo zákon a tvrdě stíhat a deportovat muslimy. Není totiž žádný extrémní výklad koránu. Výklad koránu je prostě jen jeden a ten hovoří PROTI VŠEM našim zásadám a životní filosofii tolerance, práva a respektu k menšinám(pokud se chovají slušně) a co mně štve nejvíc, to absolutní opovrhování ženou jako člověkem !
    Pokud by někdo z muslimů chtěl zůstat, nechť učiní osobní prohlášení že se islámu jakožto náboženství a životního vedení vzdává a že tak činí a bude činit až do smrti. Jinak by byl také deportován do země původu - ale pro nedodržení zákona a přísahy bez veškerého majetku a bez pasu, ať si jde tam, kde si ten hnusný islám pěstují. A toto by musel podepsat každý právně způsobilý jedinec a za děti by ručili rodiče. Ale protože náboženská indoktrinace působí až po určité době, nemyslím si že by zde zůstaly nuceně sekulární rodiče s malými muslimčaty.
    Muslimům vyplatit peníze a odsunout je do místa původu, nechť je jim tam zakoupen dům a auto a jsou spořádaně a bez násilí odvedeni. Kdo je zde už ve druhé či třetí generaci a dělá zle, tak nechť je deportován do místa původů jeho rodičů či prarodičů. Stejně tak by se mělo naložit i s lidmi kteří by s nimi chtěli sdílet jejich osud a mektali by o netoleranci, norimberských zákonech a rasismu. Nechť jsou tito odesláni do země dle svého uvážení. Ale už bez majetku, to by je to přešlo. Protože se na islám a muslimy váže neskutečný byznys který je placený z našich daní placených v Evropě. Zdá se Vám to hrůzné či zvrácené ? Tak se připravte na to, co bude následovat když se začnou muslimové otevřeně a násilně domáhat vítězství islámu. Buď nás vyhubí oni nebo my či naši potomci je. A ani jedno si nepřeji. S žádnou jinou kulturou není celosvětově tolik problémů, žádná nezpůsobila tolik milionů mrtvých a umučených a žádná není tak neskonale nekulturní a barbarská a ničitelská. Mluvím o dávném vypalování knihoven a o nedávném zničení buddhistických soch a o plánu zničit pyramidy a další zhovadilé příklady netolerance k památkám neislámského rázu. ISLÁM SEM NEPATŘÍ a lidem na světě by bylo lépe, když by se islám nikdy nezrodil. Příklady jsou od tichomoří přes kontinentální Asii skrze Afriku až do Evropy.Skrýt celý příspěvek

  • Jan Grohmann
    10:05 22.01.2014

    Australská premiérka. Stejný příspěvek jsem sdílel před časem i na FB AN. A nemohu, než s paní premiérkou (žel bývalou) souhlasit... Australská premiérka říká podruhé ...Zobrazit celý příspěvek

    Australská premiérka. Stejný příspěvek jsem sdílel před časem i na FB AN. A nemohu, než s paní premiérkou (žel bývalou) souhlasit...

    Australská premiérka říká podruhé NE!

    Muslimům, kteří chtějí žít podle islámského práva Šária, bylo ve středu řečeno, aby odešli z Austrálie.

    Premiérka Gillardová zvlášť rozhněvala některé australské muslimy, když řekla, že podporovala špionážní agentury monitorující australské mešity.

    Citáty z jejího prohlášení:

    „Přistěhovalci, a ne Australané se musí přizpůsobit. Buď to akceptujte, nebo ne, ale potom neste důsledky. Jsem už unavená z obav našich lidí, jestli urážíme některé jednotlivce nebo jejich kulturu. Od teroristických útoků na Bali zažíváme vzplanutí vlastenectví většiny Australanů.“

    „Tato kultura se vyvíjela v průběhu dvou století bojů, zkoušek a vítězství miliónů mužů a žen, kteří hledali svobodu.“

    „Mluvíme převážně anglicky, ne španělsky, libanonsky, arabsky, čínsky, japonsky, rusky nebo jakýmkoliv jiným jazykem. Proto, pokud se chcete stát součásti našeho společenství, naučte se tento jazyk.“

    „Většina Australanů věří v Boha. To není křesťanské pravicové křídlo nebo politický tlak, ale fakt, protože křesťanští muži a ženy založili tento stát na křesťanských zásadách a je to jasně zdokumentované. Ale není vhodné vystavovat to na stěnách našich škol. Pokud vás uráží Bůh, navrhujeme vám zvážit jiný kout světa jako svůj nový domov, protože Bůh je součásti naší kultury. „

    „My budeme respektovat vaší víru a nebudeme se ptát proč. Všechno, co od vás žádáme je, abyste akceptovali naši víru a žili s námi v souladu s mírovým soužitím. Toto je naše země a náš životní styl, a my vám dáváme příležitost, abyste si to všechno užívali.“

    Ale jen co si začnete stěžovat na naši vlajku, naše závazky, naši křesťanskou víru nebo náš životní styl, potom vás vyzývám, abyste využili další výhodu australské svobody – právo odejít. Pokud zde nejste šťastní, odejděte. Nebudeme vás nutit zůstávat. Vy jste požádali, abyste zde mohli žít. Takže akceptujte krajinu, pro kterou jste se rozhodli a která vás přijala.Skrýt celý příspěvek

  • Charlie
    09:53 22.01.2014

    Tak nějak, obávám se že to dopadne buď tak, že nás muslimové postupně pohltí svými počty, až tu nakonec budou jen muslimáci a ortodoxní křesťanské menšiny (jako na středním ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak nějak, obávám se že to dopadne buď tak, že nás muslimové postupně pohltí svými počty, až tu nakonec budou jen muslimáci a ortodoxní křesťanské menšiny (jako na středním východě), nebo bude občasnká válka a pak to skončí pogromama, deportacema a kouřem z komínů - ať už vyhraje kdokoliv.

    Konec konců, vždycky v historii, když se obsadilo území konkurenční víry (ať už obsazovali křesťani nebo musulmani), tak se původní obyvatelstvo více či méně násilně nutilo ke konvertaci a ti co vytrvali byly občany druhé kategorie.Skrýt celý příspěvek

  • Voodoo
    07:33 22.01.2014

    Každý takovýto zákon je výhrou teroristů, protože toto je jeden z jejich cílů. Donutit státy, aby začaly omezovat vlastní obyvatelstvo. Když se to vezme do důsledku, tak boj proti ...Zobrazit celý příspěvek

    Každý takovýto zákon je výhrou teroristů, protože toto je jeden z jejich cílů. Donutit státy, aby začaly omezovat vlastní obyvatelstvo. Když se to vezme do důsledku, tak boj proti terorismu se vlastně vyhrát nedá a teroristé to dobře vědí.

    K diskuzi níže. Chápu jak to j"enikdavid" myslel, ale takhle bohužel nefunguje, ne v případě muslimů. Evropani z větší části jsou multikulturní a tolerantní k menšinám a různým projevům náboženství, názorů, zvyků apod. Muslimové, až na vzácné vyjímky, nikoliv. Bavíme se tu o skupině, jejichž vůdci veřejně vyzývají k nedodržování zákonů hostitelské země, netoleranci tamních zvyklostí, atd. A představitelé jednotlivých států se bojí na to jakkoliv reagovat, aby nebyli neřčeny přesně z toho, co jste psal.

    Islamizace Evropy je problém neskutečných rozměrů. A evropští politici nejen, že před ním strkají hlavy do písku, ale jdou tomuto problémy v podstatě naproti imigrační politikou, pokusema o schvalování různých zákonů a nařízení typu, každý netolerantní projev vůči islámů bude trestný, apod.

    U nás problém islámu prozatím není tak viditelný a vděčíme za to naší imigrační politice. Ale věděli jste, že jsou na nás ze strany EU tlaky, abychom naší imigrační politiku uvolnili a umožnili tak větší příliv muslimů do naší země. Další obrovským problém, a to i u nás, začínají být konverititi, kteří jsou mnohdy radikálnější než původní muslimové, viz útok na izraelské turisty v Burgasu.

    Pokud nezačneme jednat, tak stojíme na pokraji konce křesťansko-židovské nadvlády. Neříkám, že to je nějaká výhra, ale oproti tomu, co může následovat, je to zlatý. Nevím jak vy, ale já tu nechci mít právo šaría. To radši zemřu se zbraní v ruce, pokud to bude nutné.Skrýt celý příspěvek

  • Petr M
    21:16 21.01.2014

    jenikdavid O žádnou jinou skupinu obyvatel s mi nejde, ti teroristické činy nepáchají... Ti násilně prosazovat islám nebudou. V čr je jen naštěstí cca 5000 muslimů, to je ...Zobrazit celý příspěvek

    jenikdavid
    O žádnou jinou skupinu obyvatel s mi nejde, ti teroristické činy nepáchají...
    Ti násilně prosazovat islám nebudou.

    V čr je jen naštěstí cca 5000 muslimů, to je relativně málo vzhledem k jiným státům EU, kde jich jsou statisíce, miliony.
    Nemám namysli nějakou násilnou doportaci, jak tomu bylo např. u sudetských Němců, Islamisté by si mohli si vzít všechen majetek, vybrat, kam chtějí jít, ješte by mohli dostat od státu nějaké peníze jako kompenzaci.

    Muslimové Evropu nedobijí silou, jak se o to snažili před staletími, ale svoji migrací a vysokou porodností, za několik desítek let by to mohlo dopadnout tak, že v Evropě bude občanská válka, islamisté budou násilně prosazovat svou víru, budou vypalovat kostely, jak tomu bylo třeba v Kosovu, budou snažit nastolit právo šaría, jak islamisté po svržení Kadáfího zavedli třeba v Libyi... Abychom na stará kolena pod pohrůškou smrti nemuseli konvertovat na Islám a naše deti, vnoučata neuctívali Aláha...

    Nedávno jsem četl, že armáda nakoupila 4000 biblí, abychom se nedočkali toho, že bude místo biblí nakupovat korán:-)Skrýt celý příspěvek

  • jenikdavid
    19:51 21.01.2014

    Petr M: Promiňte, neznám Vás a nechci na Vás útočit, ale můžu Vám celkem přesně říci jak by tento Váš scénář skončil. Dneska začneme deportovat lidi islámského vyznání, zítra to ...Zobrazit celý příspěvek

    Petr M:

    Promiňte, neznám Vás a nechci na Vás útočit, ale můžu Vám celkem přesně říci jak by tento Váš scénář skončil. Dneska začneme deportovat lidi islámského vyznání, zítra to bude na základě barvy kůže a pozítří si přijdou i pro Vás a pojedete při nejlepším za hranice jen proto, že máte svůj názor, který zrovna neodpovídá obecné většině a nebo menšině, která je u moci....

    Takovéto segregování obyvatel vždy vedlo k něčemu daleko horšímu než byl současný stav. Jen za posledních sto let na to napříč celým světem doplatily stovky miliónů lidí a valná většina z nich se prostě jen nějak narodila a nečinila nikomu žádné zlo.

    Mě osobně je jedno kdo koho vyznává, ke komu se modlí, jak vypadá. Podstatné je, jak se chová ke svému okolí. Bohužel v každé zemi, v každém národě, v každém vyznání se vždy najdou jedinci, kteří vzájemné soužití obyvatel něčím kazí. Na tyto jedince máme zákony, které sice nejsou dokonalé a které ne vždy vyřeší daný problém celoplošně, ale snažíme se je vylepšovat a především by měly být demokratické. Nevýhod to má daleko více, ale alespoň je tam myšlenka, že svět má být spravedlivý pro všechny a ne jen pro někoho...Skrýt celý příspěvek

  • Petr M
    16:08 21.01.2014

    Takové zákony slouží pouze k omezení svobody a sledování lidí, jaké to má následky, je vidět například v USA, kde po 11,9 tajné služby pod rouškou demokracie sledují všechny a ...Zobrazit celý příspěvek

    Takové zákony slouží pouze k omezení svobody a sledování lidí, jaké to má následky, je vidět například v USA, kde po 11,9 tajné služby pod rouškou demokracie sledují všechny a všechno, veškerou mobilní, internetovou aktivitu. z původní ústavy Spojených států amerických zbylo snad už jen právo vlastnit zbraň, ale i to se Obama snaží omezit..

    Co se týče Evropy, Islám a křestanství vedle sebe nikdy nedělalo dobrotu, Nejjednodušší a nejefektivnějšíí řešení, ačkoli trochu radikální, by bylo odstranit příčinu problému, islamisty i jejich majetkem vrátit zpět do jejich rodných rodných zemí, ovšem EU je zatím vítá s otevřenou náruší...takže počet útoků i přes veškerá opatření do budoucna nejspiš poroste...Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...