Řidička panduru: Vyměnit kolo umím, nezvedáme ho nad hlavu
- 26. 2. 2021
- 115 komentářů
- Jana Poncarová
Místo za kancelářský stůl usedá desátnice Barbora Kysilková už několik let za volant dvacetitunového panduru. Jako řidička u 41. mechanizovaného praporu v Žatci musí perfektně ovládat nejen samotné vozidlo, ale také jeho údržbu. Zvládnout musí třeba i výměnu kola. „Samozřejmě jsem se bála, byla jsem si vědoma váhy kola, ale kolegové mi předali různé fígle. Ženám bych vstup do armády doporučila. Není to jednoduché, ale není nad vlastní zkušenost,“ říká v rozhovoru.
Vaše cesta do Armády ČR nebyla přímočará. Máte ekonomické vzdělání, ale když jste se poprvé do armády hlásila, žádné pozice z této oblasti nebyly volné. Tak jste si udělala řidičák skupiny C… Co se dělo pak?
Když jsem získala řidičské oprávnění skupiny C, zavolala jsem na rekrutační středisko v Ústí nad Labem a oni si mě pozvali. Na schůzce mi řekli, co vše mě čeká. A pak se vše rozběhlo. Jako první mě čekala kompletní lékařská prohlídka v Ústřední vojenské nemocnici v Praze, pak následovaly fyzické testy také v Praze. Když už jsem věděla, že jsem prošla na zdravotní prohlídce a později jsem udělala i fyzické testy, podala jsem v původní práci výpověď a jen jsem čekala na termín nástupu do Vyškova na základní výcvik. Vyšlo mi to tak akorát, koncem března mi skončila výpovědní lhůta a prvního dubna jsem nastoupila do Vyškova.
Jak jste se připravovala, než jste podala přihlášku, respektive podstoupila základní výcvik?
Připravovala jsem se hlavně fyzicky. Hodně jsem cvičila, chodila jsem plavat a běhat. Také jsem vyrážela na procházky s batohem, abych si zvykla na zátěž. Přesto byl Vyškov náročný, byl to velký krok mimo komfortní zónu, ale o tom to je. (usmívá se) Dnes na základní přípravu velmi ráda vzpomínám hlavně i kvůli přátelstvím, která tam vznikla.
Co vás přivedlo právě k panduru a do 41. mechanizovaného praporu v Žatci?
Do Žatce jsem chtěla, protože je nejblíže mému bydlišti. A když mi bylo na personální agentuře nabídnuto místo právě v Žatci, byla jsem ráda. K panduru jsem se dostala, řekla bych, náhodou. Nastoupila jsem na pozici starší řidičky na spojovací četě Velitelské roty a očekávali jsme novou spojovací techniku, což byly právě nové pandury.
Barbora Kysilková; větší foto / archív Barbory Kysilkové
Jaké schopnosti musí řidička dvacetitunového panduru mít? Vy jste už ovládala jízdu ve „velkých“ autech, ale bojové vozidlo je přece jen něco jiného, nebo ne?
Myslím si, že každý řidič by měl být především zodpovědný a ohleduplný. Samozřejmě, bojová vozidla jsou specifická a každý, kdo je řídí, by měl znát technické minimum a vědět, jak daná technika reaguje v určitém terénu.
V jednom z rozhovorů jste se zmínila, že získat oprávnění na pandur byla „makačka“. Co bylo nejtěžší?
Pro mě bylo nejtěžší ovládnout technickou část, vše se naučit, a hlavně pochopit, jak vše funguje. Nejsem úplně technický typ. Vše pro mě bylo nové. Uměla jsem řídit „velká“ auta, ale nevěděla jsem, jak vše funguje. A ani jsem netušila, že řidič v armádě toho musí tolik o technice znát. Měla jsem dost naivní představu, že bude stačit to, že umím řídit. (usmívá se)
Odpusťte mi tu otázku, ale služba v armádě, zvlášť u mechanizovaných praporů, je ve společnosti stále vnímána jako mužská práce. Ostatně, ani třeba řidiček kamionů nebo náklaďáků není tolik. Co na to vaši kolegové nebo okolí? Setkala jste se s podporou, nebo i s odrazováním?
Myslím, že zájem žen o službu v armádě je velký. Třeba u nás v Žatci je žen dost a každá máme své uplatnění. Ve svém okolí jsem se setkala převážně s podporou a s jakýmsi uznáním, pokud to tak můžu říct. Asi se mi nestalo, že by mě někdo vyloženě odrazoval. Samozřejmě, že se ke mně doneslo i pár negativních narážek. Ale to je všude.
Vaše práce není jen o tom, že si „sednete za volant“ a jedete. O vozidlo se musíte taky postarat, poradit si s menšími závadami nebo poškozeným kolem. To přitom váží 150 kilo. Opět pardon za tu otázku, ale zvládne to fyzicky i žena? Jak dobrou fyzičku musíte mít?
Máte pravdu. Musíte znát a ovládat technické minimum. Nemyslím si ale, že údržba vozidla je o fyzičce. Kola nezvedáme nad hlavu. Samozřejmě jsem se bála, protože jsem si byla vědoma váhy kola a neuměla jsem si to představit, ale kolegové, kteří jsou ve funkci déle, mi vše ukázali a předali mi různé fígle, jak si vše ulehčit.
Barbora Kysilková; větší foto / Jana Deckerová, MO ČR
Co předchází jízdě v panduru? Co vše musíte zkontrolovat? A jak vypadá takzvaná údržba po použití?
Než vyjedete s jakoukoliv vojenskou technikou musíte si zkontrolovat celkový stav vozidla, zda jsou v pořádku kola, zda máte správně a pevně uchycený materiál, zda vám funguje osvětlení, směrovky, zda máte doplněny veškeré provozní kapaliny, zda nedochází k jejich únikům a podobně. Údržba po provozu spočívá v doplnění pohonných hmot, provozních kapalin, umytí vozidla, kontroly, zda máte veškerý materiál na vozidle, zda není vozidlo nijak poškozeno a celkově ho připravujete na další bezproblémové použití, aby jiný řidič neměl s vozidlem žádné komplikace.
Jak vypadá váš běžný den v armádě?
Většinu času trávíme v parku vojenské techniky u vozidel a provádíme veškeré údržby. Máme samozřejmě výcviky, tělesnou, střeleckou, taktickou a spojovací přípravu, pochody a mnoho dalšího. Například teď, v době covidové, pomáháme v nemocnicích nebo centrech pro seniory. Také jsme hlídali hranice. Práce v armádě je prostě různorodá.
Byla jste na misi nebo byste se na ni ráda vydala, pokud by byla příležitost?
Byla jsem v Litvě na půl roku a byla to velká životní zkušenost.
Co byste doporučila ženám, které o vstupu do armády uvažují a třeba jako vy touží řídit pandur nebo jiné vozidlo?
Doporučila bych jim, aby do toho šly a zkusily si to. Není to jednoduché, ale není nad vlastní zkušenost.
Související články
Příběh válečné fotografky Dickey Chapelle: V první linii ji nechtěli, pak jí vzdali hold
Nafotila boje v druhé světová válce, konflikt v Koreji i válku ve Vietnamu. Válečná ...
- 27.11.2020
- 1 komentářů
- Jana Poncarová
Šmerdová: Ženy do armády prostě patří
Generálka Lenka Šmerdová se v armádě stará hlavně o nábor a rekrutační cíle. Aktuálně česká armáda ...
- 15.12.2020
- 58 komentářů
- Jana Poncarová
Hrdinka od Sokolova a Dukly Jarmila Halbrštátová odešla. Její odkaz zůstal
U ukrajinského Sokolova se v roce 1943 utkal 1. čs. samostatný prapor s jednotkami ...
- 17.12.2020
- 0 komentářů
- Jana Poncarová
Snajperka a parašutistka: Příběh statečných sester z druhé světové
Život na Podkarpatské Rusi byl vždy tvrdý. Možná proto se stala rodištěm tolika hrdinů a hrdinek ...
- 21.01.2021
- 6 komentářů
- Jana Poncarová
Dle mého názoru by se neměly upravovat podmínky vstupu a výběrová kritéria vstupu do ozbrojených sil a to jak celkově tak i k výběrovým útvarům. To, že ženy v rámci např. AČR ...Zobrazit celý příspěvek
Dle mého názoru by se neměly upravovat podmínky vstupu a výběrová kritéria vstupu do ozbrojených sil a to jak celkově tak i k výběrovým útvarům. To, že ženy v rámci např. AČR zastávají pozice spíše týlové, tedy zdravotnice, velitelství, komunikace, ženije, opravy atd. neznamená, že se situace nemění, nebo do budoucna nezmění. A tak přibývají řidičky, pilotky nebo třeba výsadkářky. Pokud daná osoba splní psychické, legální a fyzické požadavky, které jsou dány, nevidím problém v tom, aby se daná osoba stala plnohodnotným členem ozbrojených sil nehledě na pohlaví či barvu pleti.
Teď k té debatě tu. Nehledě na to co si tu část komentujících myslí, ženy to již dotáhly do útvarů jako například Kystjegerkomandoen (norská námořní pěchota) nebo CTSFO (britská antiterror policie). Pár poznatků k rozdílům. Ano jsou tu fyziologické rozdíly mezi muži a ženami. Obecně větší muskulatura a pevnost kostí u mužů, obecně větší sklony k fyzickému násilí. To však neznamená, že se ženy nemohou dostat fyzicky tak, aby mužům konkurovaly ba i v některých ohledech překonaly. Pokud se žena dobrovolně rozhodne vstoupit do tohoto tradičně "mužského povolání" musí se setsakra snažit, aby obstála a musí to už skutečně chtít dělat. Zde třeba zajímavá informace zprostředkovaná pplk. Zelinkou z Chrudimi o tom, že ženy mají vyšší procentuální úspěšnost než muži nebo to, (bohužel jméno trenéra a zápasníka sebeobrany a MMA už si nepamatuji) že ženy kvůli tomu, že nemohou tak spoléhat na hrubou fyzickou sílu, pak obecně lépe a pečlivěji zvládají techniky, protože prostě nemají jinou možnost.
Ano třeba 601 skss bude bez žen, ale i tak může být mnoho žen kvalitními řidičkami Panduru nebo střelkyněmi v mechanizovaném družstvu.Skrýt celý příspěvekPřidal bych úhel pohledu, který tady vůbec nebyl zmíněn. Žena v armádě na pozici bojové či velmi blízké (tedy i řidička z článku) bude v současné době vždy patřit mezi nejlepší. ...Zobrazit celý příspěvek
Přidal bych úhel pohledu, který tady vůbec nebyl zmíněn.
Žena v armádě na pozici bojové či velmi blízké (tedy i řidička z článku) bude v současné době vždy patřit mezi nejlepší. Proč? Protože tam přichází dobrovolně, vědomě si volí místo typicky mužské a musí setsakra makat a přesvědčit všechny kolem, že je na daném místě právem.
Ve vzdálené přízni mám holku, která je pilotkou USAF, momentálně na F-15, nasazená v zahraniční službě (místo si dovolím neuvádět, ale selanka to není, má za sebou několik bojových misí). S velkým zájmem jsem sledoval zpoza velké louže její postup a to, kolik musela dokázat. V ročníku byla vždy mezi pěti nejlepšími, v mnoha věcech vyloženě nejlepší (pro mne překvapivě třeba ve fyzické výdrži a v testech přetížení). Má to sakra vydřený. Přestože USAF je v tomto ohledu už desítky let připravená na službu žen, přesto je i tam hluboce zakořeněn názor, že ženská nemá v armádě co dělat. Potkávala se se šikanou, s podceňováním, nespravedlností ze strany vyšších šarží i ostatních pilotů (zejména těch, které překonávala, ale to asi nepřekvapí - ublížená ješitnost).
Ta holka je násobně lépe připravená než naprostá většina jejích kolegů a vždy bude, protože musí neustále makat a sebemenší slabost u jejího okolí spolehlivě vyvolá reakce "já jsem vám to říkal, že to ženská nezvládne".
Kdyby začala být znovu povinná vojenská služba a bez rozdílu by tam šli v 18 letech všichni, kluci i holky, tak pak bude platit, že holky budou v celkovém hodnocení podávat horší výkony. Ale současný stav, kdy vojenská služba je dobrovolná a zejména u holek něco, co se "nesluší", tak právě ty holky, které do toho přes to všechno jdou a projdou, budou setsakra dobré a spolehlivé a jejich výkon bude patřit v rámci celé armády mezi špičku. Nikdo od nich nečeká, že musí složit nejsilnějšího chlapa, ale s jistotou dokážou složit (překonat) většinu svých mužských kolegů. Mají totiž motivaci a musejí se mnohem více snažit.Skrýt celý příspěvekZkušenosti mám opačné. Před deseti lety tomu tak bylo a souhlasil bych s vámi. Proč? Protože ženy v armádě se teprve prosazovaly a musely ukázat že tam patří. Dnes je situace ...Zobrazit celý příspěvek
Zkušenosti mám opačné. Před deseti lety tomu tak bylo a souhlasil bych s vámi. Proč? Protože ženy v armádě se teprve prosazovaly a musely ukázat že tam patří.
Dnes je situace jiná, ženy obsazuji administrativní místa automaticky s vyššími hodnostmi, tak nějak jsou hyckany, nikdo jim nevyřve díru do hlavy protože na ženskou se přece neřve, a vůbec se jim odpousti daleko více věcí než chlapům. Celkově to má za následek, že armáda měkne. Je vidět že víte co dokáže jedna žena ale víte co dokáže více žen? Taková četa složená převážně z žen je opravdová slast pro velitele, chlapi se vždycky domluví, pokud ne dají si do držky a je vyřízeno, ženy to je nenávist mezi sebou, pomluvy, hádky. Nedejboze když jednu z nich povysite a přeskočí ty druhy.
Na vaši historce jedna věc nesedí, trošku si to prikreslujete. V USA mají na piloty takových uchazečů že žena může být o něco lepší než většina mužů, ale jak píšete mnohonásobně to trochu přeháníte. Osnova pilotů je natolik náročná že máte buď průměrný piloty nebo dobrý piloty, nic mezi tím není.
Pokud by ženy vykazovaly takové nadprůměrné výsledky jistě by už dávno sloužily u 601 a podobně. Takovy supermašiny co popisujete by bylo u obycenyho BIGO praporu škoda.Skrýt celý příspěvekJeště že nám chlapům jsou nevraživost, pomluvy, závist a hádky naprosto cizí.
Ještě že nám chlapům jsou nevraživost, pomluvy, závist a hádky naprosto cizí.
Nevím jak ve vašem pracovním prostředí ale v mém kolektivu se tyto vlastnosti moc nevyskytují. Ale jistě, máte pravdu, je to lidská vlastnost bez ohledu na pohlaví, chlapi ale ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím jak ve vašem pracovním prostředí ale v mém kolektivu se tyto vlastnosti moc nevyskytují. Ale jistě, máte pravdu, je to lidská vlastnost bez ohledu na pohlaví, chlapi ale problémy umí řešit svérázně aspoň v armádě.Skrýt celý příspěvek
Ženský kolektiv je klubko zmijí. Chlap nikdy nedokáže ani pomyslet na to, že by ho snad mohla napadnou myšlenka na podtrh, který žena bez mrknutí oka provede. Opět se dostáváme k ...Zobrazit celý příspěvek
Ženský kolektiv je klubko zmijí. Chlap nikdy nedokáže ani pomyslet na to, že by ho snad mohla napadnou myšlenka na podtrh, který žena bez mrknutí oka provede. Opět se dostáváme k biologické podstatě člověka a gender studii popírané rozdíly mezi pohlavími, dané evolučně. Chlapi na lovu si moc nepovídali a kdo bude v čele bylo dáno objektivními faktory - fakt uměl lovit, nebo dal do držky všem ostatním. U žen je to jinak, ty setrvávaly v kolektivu žen s dětmi a musely neustále dbát na sociální vztahy a svou pozici budovaly pomocí těchto sociálních vazeb. Bylo výhodné získávat spojence a zároveň tyto spojence před ostatními shazovat, aby se na vrchol dostala sama a ne její kamarádky. A to dělají dodnes.
Samy ženy to vědí a uznávají. Dělat v mužském kolektivu, plném naivních bezelstných primitivů je tisíckrát jednodušší.
Ostatně zkušenosti z ženských vojenských jednotek to ukázaly taky. Sovětské pilotky se tak rozhádaly, že jednotka přestala být bojeschopná a museli tam poslat muže, aby je uklidnili.
Muži spolu soupeří napřímo, ženy pomocí intrik. Soupeření dvou mužů může vést ke sporům, které znemožní spolupráci těch dvou mužů, soupeření dvou ženy rozloží celou jednotku.Skrýt celý příspěvek
Ja si myslím, že som sa definitívne zaradil k celebritám keď polovica diskusie významného internetového denníka sa venuje mojej postave. Upozorňujem denníky Nový čas a Blesk, že ...Zobrazit celý příspěvek
Ja si myslím, že som sa definitívne zaradil k celebritám keď polovica diskusie významného internetového denníka sa venuje mojej postave. Upozorňujem denníky Nový čas a Blesk, že interview odteraz poskytujem už len za úplatu.
PS: Nechystám sa vstúpiť k žiadnej špeciálnej jednotke a tiež som plne zmierený s tým, že kvôli mojej telesnej konštrukcií nebudem olympijským víťazom v gymnastike, žokejom na veľkej Pardubickej a pravdepodobne nebudem ani tancovať balet v moskovskom štátnom divadle. Taký je život...Skrýt celý příspěvekjé, Miroslave, zvedl jsi mi náladu na závěr poněkud ustaraného týdne. Kdyby existovalo něco jako "najlepší komentár týždňa", byl by určitě horkým kandidátem. nebo aspoň kandidátem. ...Zobrazit celý příspěvek
jé, Miroslave, zvedl jsi mi náladu na závěr poněkud ustaraného týdne. Kdyby existovalo něco jako "najlepší komentár týždňa", byl by určitě horkým kandidátem. nebo aspoň kandidátem. díky :)Skrýt celý příspěvek
Kolik z Vás zvládne kruhový trénink s reprezentantkami národního ragby teamu. Sparringy s vrcholovými zápasnicemi a to mají kolem 60 kg a trénují i dvakrát denně s muži a ...Zobrazit celý příspěvek
Kolik z Vás zvládne kruhový trénink s reprezentantkami národního ragby teamu. Sparringy s vrcholovými zápasnicemi a to mají kolem 60 kg a trénují i dvakrát denně s muži a rozhodně je nikdo nešetři. Tohle si ještě dají při zaměstnání... Ne nejsou to Sorosem placené mutantky. Lepší silná žena než slabý muž. A to platí i v politice a managementu.Skrýt celý příspěvek
Co to jako s tím má společnýho? Tady nikdo nezpochybňuje kvality dámy o které se píše. Každý se mimo práci věnuje nějakým zálibám, to že někdo trénuje kruhový trénink neznamená, že ...Zobrazit celý příspěvek
Co to jako s tím má společnýho? Tady nikdo nezpochybňuje kvality dámy o které se píše. Každý se mimo práci věnuje nějakým zálibám, to že někdo trénuje kruhový trénink neznamená, že jako spojař v morzeovce umí chytit 90 znaků za minutu, což je pro mě známka daleko vyšší profesní kvality než vámi zmíněná fyzická příprava.Skrýt celý příspěvek
Miroslav: "Urve ti pás na tanku a treba ti ho prečapovať. Komu budeš viacej veriť? Mužskej posádke alebo ženskej?" Odpoviem ti. Ženy v dobrej fyzickej kondícii to zvládnu ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav: "Urve ti pás na tanku a treba ti ho prečapovať. Komu budeš viacej veriť? Mužskej posádke alebo ženskej?"
Odpoviem ti. Ženy v dobrej fyzickej kondícii to zvládnu rýchlejšie než chlapi flákači. A takto je to s každou pozíciou.
Celkom nerozumiem tejto debate muži vs. ženy. Poznám ženy, ktoré sú na tom lepšie fyzicky aj psychicky než mnoho chlapov okolo a nepotrebujú nejaké špeciálne zachádzanie. Či majú chlapi mať v boji nejaký "ochranný" syndróm voči ženám... no to už je znovu problém chlapov, nie žien.
Miroslav: "fyzické testy pre políciu, tak ženy majú nielen iné (ľahšie) disciplíny..." doplním, aj u armády.
Presne toto je druhá vec na ktorú treba narážať a s touto sa nedá naopak inak než súhlasiť. Ja nevidím rozdiel v tom či žena či chlap. Pravidlá sú nastavené a mali by fungovať pre obe pohlavia rovnako. Bez rozdielu. Ak chce žena zvládať prácu ako chlap, musí zvládať to čo chlap. Žiadne špeciálne zaobchádzanie. Žiadne dvojaké hodnotenie, dvojaké limity aké existujú dnes. Toto musel vymyslieť len nejaký vypatlaný chuj, pretože nepriateľ neberie špeciálny ohľad na to, či voči nemu bojuje jednotka len zložená z chlapov alebo sú v nej aj ženy. Ženám sa nepriateľská streľba vyhýbať nebude.Skrýt celý příspěvekŠkoda že diskusia je zas plná plevelu klávesnicových bojovníkov, ktorý nikdy o armádu ani len "neškrtli" pohľadom maximálne v počítačovej hre. Žena sa môže dostať bez nejakého ...Zobrazit celý příspěvek
Škoda že diskusia je zas plná plevelu klávesnicových bojovníkov, ktorý nikdy o armádu ani len "neškrtli" pohľadom maximálne v počítačovej hre. Žena sa môže dostať bez nejakého špeciálneho zaobchádzania hoci aj k špeciálnym jednotkám, je to len na nej ako sa k tomu postaví. Tiež armáda nie sú len 190 cm 90 kg "valibuci". Naopak, niekedy 75 kg 180 cm "borec" tenkej atletickej postavy má omnoho lepšiu výdrž, pretože nemusí niesť a "živiť" toľko prebytočnej "mŕtvej" váhy. Keď si zvyknutý na pravidelný príjem 3-4000 kcal denne teplej stravy a zrazu musíš niekoľko dní makať v podmienkach v ktorých neprijmeš ani tretinu, z ešusu, do toho si mokrý a mrzneš, obyčajne sa takýto borec "zosype" veľmi rýchlo, pretože nie je zvyknutý pracovať v kalorickom deficite, nemá výdrž. A ani zďaleka byť "valibuk" nie je záruka mať dobrú psychickú odolnosť a môže sa v kritickej situácii zosypať s krikom urevaného decka. Tak isto aj v bojových jednotkách, slúži kopec "flákačov", doslova lenivých hovien. Do boja by som bral vymakanú šikovnú fitnessáčku namiesto nich kedykoľvek.Skrýt celý příspěvek
Pozri, mám k tomu nejaký postoj a nebudem ho meniť. Niekomu sa to páčiť môže, niekomu nie. Tak to aj beriem. Ja mám 1,90 m, 105 kg, roky odmakané vo fitku... Nech ma niekto ...Zobrazit celý příspěvek
Pozri, mám k tomu nejaký postoj a nebudem ho meniť. Niekomu sa to páčiť môže, niekomu nie. Tak to aj beriem. Ja mám 1,90 m, 105 kg, roky odmakané vo fitku... Nech ma niekto presvedčuje, že 50 kilová žaba v policajnej uniforme je pre mňa súper rovnocenný tomu volovi Vémolovi. No nepresvedčíš ma.Skrýt celý příspěvek
Sused policajt má 170 cm a 80 kg. Ak nechce byť vypasené prasa tak viac ani vážiť nebude. Po štyridsiatke sa svalová hmota tiež nenaberá a udržuje ľahko, pritom do dôchodku ešte ...Zobrazit celý příspěvek
Sused policajt má 170 cm a 80 kg. Ak nechce byť vypasené prasa tak viac ani vážiť nebude. Po štyridsiatke sa svalová hmota tiež nenaberá a udržuje ľahko, pritom do dôchodku ešte ďaleko. Kamarátka v polícii ani ozbrojených zložkách nie je, má 180 cm 75 kg, bojovníčka v jiu jitsu takže toho suseda policajta by pravdepodobne zložila ľavou zadnou. Je menej rovnocenná len preto že je žena?Skrýt celý příspěvek
Miro ok keď tvrdíš že si "najväčší borec" s 190 cm a 105 kg... dobre, môj názor na teba: a.) buď vážiš menej alebo si proste len vypasené prasa b.) ak vážiš pri 190 cm 105 kg a nie ...Zobrazit celý příspěvek
Miro ok keď tvrdíš že si "najväčší borec" s 190 cm a 105 kg... dobre, môj názor na teba:
a.) buď vážiš menej alebo si proste len vypasené prasa
b.) ak vážiš pri 190 cm 105 kg a nie si vypasené prasa tak máš fyzičku ako Mr. Olympia čo gratuľujem, bez steroidov by si to ale dal ťažko
c.) so 105 kg tvoja výdrž v poli bude veľmi smiešna, pochybujem že by si prešiel čo by len základným preskúšaním fyzickej výkonnosti a základným výcvikomSkrýt celý příspěvekAle no tááák, zjistětě si, prosím, kolik váží takový hokejový obránce s výškou 190 cm... a že by neměli hokejisté fyzičku či výdrž? Dyť i ten Jágr měl ve svých nejlepších ...Zobrazit celý příspěvek
Ale no tááák, zjistětě si, prosím, kolik váží takový hokejový obránce s výškou 190 cm... a že by neměli hokejisté fyzičku či výdrž? Dyť i ten Jágr měl ve svých nejlepších letech přes 110 kg a výšku má, co se nepletu 186 cm...Skrýt celý příspěvek
V NHL štatisticky jeden hráč za jednu hru nakorčuľuje 8 km. Nie nabehá, ale zakorčuľuje. Za jednu hodinu čistého hracieho času, v ktorých má dve 15 min prestávky. Zdá sa ti to ...Zobrazit celý příspěvek
V NHL štatisticky jeden hráč za jednu hru nakorčuľuje 8 km. Nie nabehá, ale zakorčuľuje. Za jednu hodinu čistého hracieho času, v ktorých má dve 15 min prestávky. Zdá sa ti to nejako extrémne veľa?Skrýt celý příspěvek
Schwarzenegger vážil v najlepších rokoch pri 188 cm výšky súťažnú váhu niekde okolo 107 kg, off season 116 kg. Ešte mi napíš, kedy kde Jágr vyzeral ako Mr. Olympia. Alebo že ...Zobrazit celý příspěvek
Schwarzenegger vážil v najlepších rokoch pri 188 cm výšky súťažnú váhu niekde okolo 107 kg, off season 116 kg. Ešte mi napíš, kedy kde Jágr vyzeral ako Mr. Olympia. Alebo že hokejisti sú všetci kulturisti. Ty nemáš ani šajn o tom čo píšeš za sprostosti.Skrýt celý příspěvek
Při 190cm/105kg máš zhruba 10-15kg nadváhu a třeba k SF by tě nevzali. Pokud by tě mobilizovali, trpěl bys hladem jako Baloun, protože půlkilové stejky by ti nikdo denně nechystal. ...Zobrazit celý příspěvek
Při 190cm/105kg máš zhruba 10-15kg nadváhu a třeba k SF by tě nevzali. Pokud by tě mobilizovali, trpěl bys hladem jako Baloun, protože půlkilové stejky by ti nikdo denně nechystal. Po měsíci dvou v zákopech bys spadnul na správnou váhu. Holka s 60kg by na tom byla lépe, výkonově, váhově a tedy i psychicky stabilní. Ženy jsou v armádách dlouho, zajímavé je, že především v těch akceschopných, ovlivněných aktuálním nebezpečím a hlavně vítězících armádách. Ženy měl Žižka, měla je Rudá armáda, má je zmíněný Izrael a Kurdové. Mohu souhlasit, že se do války nehodí každá, bude jich menší procento než mužů. Ale proč podceňovat těch řekněme 20% žen, které se v armádě uplatní lépe než řekněme 40% mužů ?Skrýt celý příspěvek
Jura99 - odkiaľ máte info že človeka s výškou a váhou napr. 190cm/105kg by k SF nevzali.??lebo to nie je pravda...
Jura99 - odkiaľ máte info že človeka s výškou a váhou napr. 190cm/105kg by k SF nevzali.??lebo to nie je pravda...
Sgt Murphy - ste vojak,tak to čo píšete by malo mať váhu,ale nie je tomu úplne vždy tak...na jednom výbere k sf sa raz objavil chalan,ktorý mal 202cm/107kg...a teraz vás asi ...Zobrazit celý příspěvek
Sgt Murphy - ste vojak,tak to čo píšete by malo mať váhu,ale nie je tomu úplne vždy tak...na jednom výbere k sf sa raz objavil chalan,ktorý mal 202cm/107kg...a teraz vás asi prekvapím,vôbec nemal problém s fyzičkou a dokonca "vedel" aj čo to zabehnúť- nepamätám si už na meter presne koľko to bolo,ale okolo 12min/3km
netvrdím že proporčne je to bežný jedinec,ale vyvracia to vašu teóriu že chlap nad 100kg je len prasa...lebo sú prípady,že aj tak "veľkí" chlapi sa vedia hýbať...
v minulosti bola váha problém kvôli nosnosti padáku,ale aj tá nosnosť je už inde.inak ak ste stretli niekedy v živote us sf,tak tam nie je žiadny problém vidieť jedincov +/- 100kg.Neviem ako by sa stravovali v zákopovej vojne-ak by taká ešte bola,ale na misiách v kempoch a fob-kách sú DFACS nabité kalorickými potravinami...a ak aj nie je možnosť navštíviť DFACS,tak MRE sú všade nahádzané na kilá...
ale zase jedna debata ktorá nikam nevedie,je mimo témy atď,tak sa lúčim...Skrýt celý příspěvek202 cm 107 kg nie je žiaden extrém, to sú vcelku normálne proporcie. Ale nie 190 cm a 105 kg, to buď značí veľké % tuku alebo steroidy, každopádne vytrvalosť bude smiešna. 12 min / ...Zobrazit celý příspěvek
202 cm 107 kg nie je žiaden extrém, to sú vcelku normálne proporcie. Ale nie 190 cm a 105 kg, to buď značí veľké % tuku alebo steroidy, každopádne vytrvalosť bude smiešna. 12 min / 3 km nie je nič extra, spodný limit, to som nemal problém zabehnúť aj počas strednej školy hrávajúc futbal cez víkendy, ale neznamená že vtedy by som zvládol výcvik špeciálnych síl.Skrýt celý příspěvek
No jistě, Murphy, ale na rozdíl o vás znám kluka, který absolvoval Francouzskou Gyuanu 2017, v roce 2019 Rangers v USA. Takže se vsadím, že o tom vím více, než vy! A ...Zobrazit celý příspěvek
No jistě, Murphy, ale na rozdíl o vás znám kluka, který absolvoval Francouzskou Gyuanu 2017, v roce 2019 Rangers v USA. Takže se vsadím, že o tom vím více, než vy! A propos, jednoho speciála máme v rodině, sice policejního, ale jeho při jeho výběru jsme drželi palce celá rodina. A už je to 4 roky, co tam je! Ty vaše teoretické blafy si schovejte do večerníčku!Skrýt celý příspěvek
stg Murphy- ne, vy troubo, ale vím, jak ten klučina vypadá, vím jak vypadá ten speciál, který dnes slouží u leteckých návodčích a toho co máme v rodině. Vím, že jsou to chlapi, ...Zobrazit celý příspěvek
stg Murphy- ne, vy troubo, ale vím, jak ten klučina vypadá, vím jak vypadá ten speciál, který dnes slouží u leteckých návodčích a toho co máme v rodině. Vím, že jsou to chlapi, u kterých vůbec nesedí ty vaše přitroublé tabulky nadváhy! A tím s vám i končím, s hlupákem se nedá diskutovat!Skrýt celý příspěvek
otecko: hora svalu ma velkou vlastni spotrebu. Hodi se pro kratky intenzivni silovy vykon, po kterem nasleduje regenerace a dokrmeni. Mozna policejni zasahovka, kdyz si zapomenou ...Zobrazit celý příspěvek
otecko: hora svalu ma velkou vlastni spotrebu. Hodi se pro kratky intenzivni silovy vykon, po kterem nasleduje regenerace a dokrmeni. Mozna policejni zasahovka, kdyz si zapomenou beranidlo, vyuzije nadmerne svalnateho kolegu.Skrýt celý příspěvek
Dojemné akú starosť máš o moju fyzickú kondíciu. Neboj, aj keď to už nie to čo kedysi, postavu ako Homer Simpson rozhodne nemám a nenosím pred sebou ani bubon. Naopak, kedysi keď ...Zobrazit celý příspěvek
Dojemné akú starosť máš o moju fyzickú kondíciu. Neboj, aj keď to už nie to čo kedysi, postavu ako Homer Simpson rozhodne nemám a nenosím pred sebou ani bubon.
Naopak, kedysi keď som bol vo vrcholovej forme, bez pomoci som si nedokázal zaviazať šnúrky alebo obliecť sako. Dnes to bez problémov dokážem. Ty si asi toho veľa nenašportoval keď máš také názorySkrýt celý příspěvekWOD Angie alebo Barbaru a zrýchlený presun si s tebou rozdám kedykoľvek. Som zvedavý v akom čase dáš 100 zhybov, 150 klikov, 200 sed ľahov a 250 drepov. Ak to prežiješ naložíme 25 ...Zobrazit celý příspěvek
WOD Angie alebo Barbaru a zrýchlený presun si s tebou rozdám kedykoľvek. Som zvedavý v akom čase dáš 100 zhybov, 150 klikov, 200 sed ľahov a 250 drepov. Ak to prežiješ naložíme 25 kg batohy na 35 km. Ak to s tými tvojimi 105 kg vôbec pomaly odkráčaš tak máš môj rešpekt.Skrýt celý příspěvek
Miroslav Tak to se vraťte do fitka, ať vám vrátí peníze. Naprostá většina tankistů určených pro tanky T 72 jsou malí vzrůstem a vahou, pro tak vysokou postavu, jakou máte, je tank ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav
Tak to se vraťte do fitka, ať vám vrátí peníze. Naprostá většina tankistů určených pro tanky T 72 jsou malí vzrůstem a vahou, pro tak vysokou postavu, jakou máte, je tank T 72 nevhodný. A nějaký sypač Vémola by neprolezl ani příklopem dovnitř.Skrýt celý příspěvekJa som nikdy v tanku nesedel aj keď som ZVS mal v Kežmarku u tankistov. Ja som bol vodič Tatrovky. Možno preto, že som o to žiadal pri odvode a snáď aj preto, že im bolo jasné, že ...Zobrazit celý příspěvek
Ja som nikdy v tanku nesedel aj keď som ZVS mal v Kežmarku u tankistov. Ja som bol vodič Tatrovky. Možno preto, že som o to žiadal pri odvode a snáď aj preto, že im bolo jasné, že ja sa do tanku nezmestím. A keby som silou mocou chcel byť tankista? No mám smolu, nemám na to parametre, rovnako ako žena nemá parametre načapovať ten roztrhnutý pásSkrýt celý příspěvek
Je vidět že jste nikdy nemanipuloval s pásem od tanku, ono totiž tři chlapy s tím mají hodně velký problém. Fyzickou stránku řešit nemusíte tu má chlap vždycky lepší pokud proti ...Zobrazit celý příspěvek
Je vidět že jste nikdy nemanipuloval s pásem od tanku, ono totiž tři chlapy s tím mají hodně velký problém. Fyzickou stránku řešit nemusíte tu má chlap vždycky lepší pokud proti němu nestojí vyloženě silově vytrénovaná baba. Ono totiž nelze fyzickou sílu srovnávat s fyzickou vydrží kterou má hodně žen jistě větší než muži a osobně jich mám kolem sebe dost to ale neznamená že si vymění kolo nebo zavřou čelo korby u T815.Skrýt celý příspěvek
Máš pravdu, nikdy som nevymieňal pás u tanku. Viem ale, že dobre vytrénovaná baba bude mať lepšiu fyzičku než chlap flákač. To si len zopakoval vetu, ktorú som napísal už v ...Zobrazit celý příspěvek
Máš pravdu, nikdy som nevymieňal pás u tanku. Viem ale, že dobre vytrénovaná baba bude mať lepšiu fyzičku než chlap flákač. To si len zopakoval vetu, ktorú som napísal už v príspevku, na ktorý reaguješ. Mám okolo seba 70 kg baby, ktoré sa venujú powerliftingu a na tréningu dvihnú o dosť viac než 90 kg chlapi, ktorí cvičia len rekreačne. Neplatí pravidlo, že žena je vždy slabšia než chlap. Slabý chlap vždy dvihne menej než silná žena, tak to proste je. Problém nie je v pohlaví. Problém je v nastavených pravidlách fyzických testov na pozície, kde treba silnú osobu, je jedno či to bude žena, muž, transgender alebo niekto iný, pokiaľ bude svoju činnosť vykonávať lepšie než ten druhý.Skrýt celý příspěvek
Tělesná konstituce muže a ženy je natolik rozdílná že žena aby se silově vyrovnala muži musí být vedena k silovému tréninku,. To je přesně to co popisujete a tím je powerlifting, ...Zobrazit celý příspěvek
Tělesná konstituce muže a ženy je natolik rozdílná že žena aby se silově vyrovnala muži musí být vedena k silovému tréninku,. To je přesně to co popisujete a tím je powerlifting, což aspoň za mě je královská disciplína silového sportu. Je jasné, že žena trénovaná bude silově na tom lépe než netrénovaný muž, nedá se ale říct že muž je slabý. Porovnavate totiž neporovnatelný, procento žen které dělají tento silový sport je natolik malé že se vlastně jedná o vyjímky. A krásně popisujete jejich váhovou konstituci, aby ženské tělo tahalo takové váhy, musí nabrat, zpevnit, vybudovat muskulaturu, proto váží 70 kg což aspoň pro mě už je spíš babo chlap než žena. V neposlední řadě si pletete pojem fyzička, znám kluky kteří zvedají 130 na bench ale neubehnou 3 km do 12 minut nebo viz vaše dámy neplavou do 4 minut 300 metrů, dá se o nich říct že mají dobrou fyzičku?Skrýt celý příspěvek
Ja to vidím takto. V armáde chýba preskúšanie z funkčných disciplín, ktoré reálne ukážu ako sa vojak dokáže hýbať v bojových podmienkach. Chýbajú tam disciplíny ako mŕtvy ťah (sila ...Zobrazit celý příspěvek
Ja to vidím takto. V armáde chýba preskúšanie z funkčných disciplín, ktoré reálne ukážu ako sa vojak dokáže hýbať v bojových podmienkach. Chýbajú tam disciplíny ako mŕtvy ťah (sila nôh a chrbta pri ťahaní výstroje), hod medicinbalom (sila ramien a výbušnosť), ťahanie záťaže po zemi (simuluje odsun raneného), zdvih na hrazde s príťahom nôh k hrudníku (simuluje preliezanie prekážok). Minimum by sa malo behať 3 km s časovým limitom (vytrvalosť). Pozri sa napr. ako vyzerá PT test v US Army https://www.army.mil/acft/... a porovnaj si ho s tými nezmyslami v AČR/OS SR. Ženy majú nastavené limity v armáde veľmi nízko, mali by robiť tie isté disciplíny ako chlapi ak chcú byť umiestnené na tých istých pozíciách. A limit score na rôzne pozície, v kancli nemusí človek vedieť dvíhať toľko ako tankista, ale musí mať aspoň základnú fyzičku.Skrýt celý příspěvek
Paliga napísal: "videl som 50-kilovú strelkyňu Igly a šlo jej to dobre ... :-D Samozrejme s 18 kilami na rukách" ... ako takto presne to vyzerá, keď velenie armády sú samí sráči. ...Zobrazit celý příspěvek
Paliga napísal: "videl som 50-kilovú strelkyňu Igly a šlo jej to dobre ... :-D Samozrejme s 18 kilami na rukách"
... ako takto presne to vyzerá, keď velenie armády sú samí sráči. Ako k takémuto niečomu môže vôbec dôjsť? Dáš 50 kg babe 18 kg Iglu. Do toho má predpokladám aj vestu s plátmi, helmu, samopal, zásobníky a ďalšiu výbavu. Teda skončíme u toho, že 50 kg baba pracuje s náradím o váhe tej samej koľko sama váži. Koľko hodín vydrží viesť bojovú činnosť? Počítal by som to skôr na desiatky minút. Čo fyzická príprava takej baby, koľko ich slúži v armáde že nedokážu spraviť ani jeden poriadny zhyb na hrazde alebo 10 klikov?Skrýt celý příspěvek... fyzickú prípravu mala najlepšiu ... Dokázala podľa svedka robiť svoju funkciu lepšie, ako jej robustnejšie kolegyne.... A hlavne - nesťažovala sa, na rozdiel od ...Zobrazit celý příspěvek
... fyzickú prípravu mala najlepšiu ... Dokázala podľa svedka robiť svoju funkciu lepšie, ako jej robustnejšie kolegyne.... A hlavne - nesťažovala sa, na rozdiel od ostatných....
Ku fyzickej príprave ostatných - to je otázka pre "zodpovedných vedúcich"....Skrýt celý příspěvek
vyměnit kolo umím? Uzavřít imbusem CTIS, povolit osm kolových matic č. 24 dotažený na moment 420 n/m, natočit jej na druhou hodinu a sundat, to za plat 30 tisíc a madam to umí???? ...Zobrazit celý příspěvek
vyměnit kolo umím? Uzavřít imbusem CTIS, povolit osm kolových matic č. 24 dotažený na moment 420 n/m, natočit jej na druhou hodinu a sundat, to za plat 30 tisíc a madam to umí???? Tak to ji gratuluji. Kdyby uměla vyměnit například hlavní drážkový řemen bez demontáže airboxu, tak fajn, ale tohle není snad ani řidičský minimum.Skrýt celý příspěvek
očividně to byla narážka na obvyklé řeči "ženské neumí vyměnit ani kolo".
očividně to byla narážka na obvyklé řeči "ženské neumí vyměnit ani kolo".
očividně autorka článku si naběhla hned v titulku, když napsala, že musí zvládnout například i výměnu kola. Přitom je to snad normální ne? Nebo to za ní má udělat střelec operátor? Zobrazit celý příspěvek
očividně autorka článku si naběhla hned v titulku, když napsala, že musí zvládnout například i výměnu kola. Přitom je to snad normální ne? Nebo to za ní má udělat střelec operátor?Skrýt celý příspěvek
Je dobře, že armáda dává šanci všem co chtějí něco zkusit dělat. Ale, už by se z toho mohla přestat dělat "amerika" a neustále psát o tom co vše ženy v armádě dělají na webu, ...Zobrazit celý příspěvek
Je dobře, že armáda dává šanci všem co chtějí něco zkusit dělat.
Ale, už by se z toho mohla přestat dělat "amerika" a neustále psát o tom co vše ženy v armádě dělají na webu, který nejspíše ženy nečtou.Skrýt celý příspěvekcelkem drahý špás někomu udělat civilní C, vojenský C a pak samotný přeškolení na KBVP jen pro šanci si něco zkusit. Jinak souhlas, článků o ženách řidičkách BVP, T-72 už tu bylo ...Zobrazit celý příspěvek
celkem drahý špás někomu udělat civilní C, vojenský C a pak samotný přeškolení na KBVP jen pro šanci si něco zkusit. Jinak souhlas, článků o ženách řidičkách BVP, T-72 už tu bylo dost, jak dlouho tu práci dělali už ale nikde nepíšou.Skrýt celý příspěvek
Myslím že je v článku že si civilní C dělala za svoje aby zvýšila šance se do armády dostat. Tedy jistou motivaci rozhodně má.
Myslím že je v článku že si civilní C dělala za svoje aby zvýšila šance se do armády dostat. Tedy jistou motivaci rozhodně má.
Eagle Za časů VZS hodně kluků sáhlo po možnosti udělat si tzv. "předvojenskou autoškolu" na BCT a narukovali do armády na funkce řidičů naprosto všeho co v té době ČSLA a AČR měla. ...Zobrazit celý příspěvek
Eagle
Za časů VZS hodně kluků sáhlo po možnosti udělat si tzv. "předvojenskou autoškolu" na BCT a narukovali do armády na funkce řidičů naprosto všeho co v té době ČSLA a AČR měla. Po přijímači a pár měsících řdičského kurzu jezdili i s nosiči taktických raket, tahači techniky, vozili palivo v cisternách, munici, ..., zkrátka řídili veškerou pásovou a kolovou techniku, na korbách vozidel převážely i osoby - vojáky.
Tak že v tom problém nevidím, jen cenovky za případné opravy jsou dnes jiné, viz operace vozová hradba Panduru, super rychlé brigády u Tábora.Skrýt celý příspěvekNevidíš protože nesloužíš. Za časů VZS si zakládak rozhodně nemohl vybrat zda chce řidičák nebo ne. Pokud nebyl na funkci řidiče tak se stěží pokud ho VR na kurz nenapsal neměl ...Zobrazit celý příspěvek
Nevidíš protože nesloužíš. Za časů VZS si zakládak rozhodně nemohl vybrat zda chce řidičák nebo ne. Pokud nebyl na funkci řidiče tak se stěží pokud ho VR na kurz nenapsal neměl šanci dostat.
Druhá věc, v dnešní době rekruk který je obsažen na pozici řidiče čeká rok až dva než se dostane na kurzy civilní C a vojenský C to nemluvím o vojenským E kterých je hodně málo. Třeba dřív ti na bvp stačil řidičák pouze na B. Zapomínat také, že dřív spousta oboru generovala kluky s velkým C, jako mechaniky, mechaniky zemědělských strojů a podobně. Dnes když si to student nezaplatí tak to nemá ( škola od školy).Skrýt celý příspěvekEagle Fungovalo to trochu jinak než si myslíte, předvojenský řidičák dělali odvedenci ještě v civilu před nástupem na vojnu. Výhodou pro něj byl řidičský průkaz zdarma. Až na ...Zobrazit celý příspěvek
Eagle
Fungovalo to trochu jinak než si myslíte, předvojenský řidičák dělali odvedenci ještě v civilu před nástupem na vojnu. Výhodou pro něj byl řidičský průkaz zdarma. Až na základě toho nastoupil na vojně na funkci řidiče, kde se vše ještě třídilo QL testy. Ten kdo ho zapisoval do autoškoly byla OVS (okresní vojenská správa) Vojesnké E se ještě v 90. letech dávalo krátkým kurzem cca 14 dní pořádaných na většině útvarů, nikdo nemusel jezdit šaškovat do Vyškova. S kartou na vojenské E si pak po vojně člověk zašel na dopravní inspektorát a dostal civilní E.
https://necyklopedie.org/wiki/... Skrýt celý příspěvekEagle V polovině 90.let to už nebylo tolik využívané, al existovalo to. V té době se snižovaly celkové počty tak, že se pozice řidičů dařilo obsazovat i bez předvojenské autoškoly. Zobrazit celý příspěvek
Eagle
V polovině 90.let to už nebylo tolik využívané, al existovalo to. V té době se snižovaly celkové počty tak, že se pozice řidičů dařilo obsazovat i bez předvojenské autoškoly.Skrýt celý příspěvek
... obvzláště, když už Pandur řídily evidentně ženy i dříve
https://www.acr.army.cz/script...... obvzláště, když už Pandur řídily evidentně ženy i dříve
https://www.acr.army.cz/script...
Uvedomujem si, že teraz to asi schytám ale ženy do bojových jednotiek nepatria. Systém je vždy len tak výkonný, ako je výkonný jeho najslabší článok. Ženy z podstaty proste nemajú ...Zobrazit celý příspěvek
Uvedomujem si, že teraz to asi schytám ale ženy do bojových jednotiek nepatria. Systém je vždy len tak výkonný, ako je výkonný jeho najslabší článok. Ženy z podstaty proste nemajú fyzickú silu a vytrvalosť muža. Okrem toho psychicky vplývajú na mužské správanieSkrýt celý příspěvek
Ale ženy byly spojařky vždycky a byly v tom dobré! Takže to zařazení je dle mne OK.
Ale ženy byly spojařky vždycky a byly v tom dobré! Takže to zařazení je dle mne OK.
Zámerne som sa vyhýbal slovnému spojeniu, že nepatria do armády ale bojových jednotiek. Sú samozrejme pozície ktoré vykonávať môžu a aj vedia, ale nie v bojových útvaroch. Áno, ...Zobrazit celý příspěvek
Zámerne som sa vyhýbal slovnému spojeniu, že nepatria do armády ale bojových jednotiek. Sú samozrejme pozície ktoré vykonávať môžu a aj vedia, ale nie v bojových útvaroch. Áno, spojarky sú tie pozície, kde sa môžu uplatniť. Taktiež administratíva, zdravotníčky, logistika, obslužné činnostiSkrýt celý příspěvek
Miroslav
Proč by nemohla žena dělat například onu řidičku u bojového útvaru?Miroslav
Proč by nemohla žena dělat například onu řidičku u bojového útvaru?No tak to teda chcem vidieť ako vymieňa to koleso na Tatre napríklad. V situácii keď ide o sekundy a keď bude na všetko sama alebo vystaví nebezpečenstvu iného bojovníka ktorý jej ...Zobrazit celý příspěvek
No tak to teda chcem vidieť ako vymieňa to koleso na Tatre napríklad. V situácii keď ide o sekundy a keď bude na všetko sama alebo vystaví nebezpečenstvu iného bojovníka ktorý jej príde pomôcť k úlohe ktorú zvládne za normálnych okolností jeden chlap. Väčšina žien si nevie ani sama natankovať. Nech mi nikto nehovorí, že táto práve vie improvizovať a opraviť niečo.Skrýt celý příspěvek
On taky každý voják a vojenský řidič zvlášť nemá 190 cm a 100 kilo živé váhy. navíc nevím v kárem století v Horních Uhrách žijete, ale v 21 století ženy například létají do ...Zobrazit celý příspěvek
On taky každý voják a vojenský řidič zvlášť nemá 190 cm a 100 kilo živé váhy. navíc nevím v kárem století v Horních Uhrách žijete, ale v 21 století ženy například létají do vesmíru. Naučit se základní údržbu Tatry nebo Panduru nebude takový problém.Skrýt celý příspěvek
Protože ji ostatní členové jednotky budou instinktivně chránit a zvětší se tím riziko ztrát. Vojáci dobře vědí, co se ženě stane, když padne do zajetí. A žádný chlap s ...Zobrazit celý příspěvek
Protože ji ostatní členové jednotky budou instinktivně chránit a zvětší se tím riziko ztrát.
Vojáci dobře vědí, co se ženě stane, když padne do zajetí. A žádný chlap s testosteronem v těle to nedopustí - i za cenu vlastního ohrožení.Skrýt celý příspěvekScotty: Ja v Horných Uhrách nežijem a ani taký štát na tejto planéte nepoznám. A to, že ženy lietajú do kozmu tiež nie je samozrejme. Hlavne preto, že je ťažké nájsť ženu ktorá ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty: Ja v Horných Uhrách nežijem a ani taký štát na tejto planéte nepoznám.
A to, že ženy lietajú do kozmu tiež nie je samozrejme. Hlavne preto, že je ťažké nájsť ženu ktorá má odpovedajúce vzdelanie, psychickú a zároveň fyzickú kondíciu vykonať let do vesmíru. A vôbec, porovnávať kozmonautku - vedca s vojakom v bojovom nasadení je scestné. Navyše, nepoznám kozmonauta ktorý letel na ISS s kolesom z TatrovkySkrýt celý příspěvekteorie jsou to hezké, nicméně státy "věčně" bojující se k tomu tváří jinak. Pochopitelně můžeme říci, že Izrael, Kurdy, USA a další, mají na rozdíl od občanů ČR a SR nedostatek ...Zobrazit celý příspěvek
teorie jsou to hezké, nicméně státy "věčně" bojující se k tomu tváří jinak. Pochopitelně můžeme říci, že Izrael, Kurdy, USA a další, mají na rozdíl od občanů ČR a SR nedostatek zkušeností z bojové nebo válečné zóny.Skrýt celý příspěvek
Skelet: To nie je teória. Neviem ako u vás, ale keď si len porovnám fyzické testy pre políciu, tak ženy majú nielen iné (ľahšie) disciplíny, ale aj výrazne nižšie nároky na ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet: To nie je teória. Neviem ako u vás, ale keď si len porovnám fyzické testy pre políciu, tak ženy majú nielen iné (ľahšie) disciplíny, ale aj výrazne nižšie nároky na požadované výsledky. Teda si môžem kľudne položiť otázku prečo, ak majú zastať rovnakú výkonnosť ako policajti - muži. Tým samozrejme nechcem znevažovať ženy. Môžeš ju postaviť na križovatku ale ťažko ju môžeš zaradiť ku kukláčom. Ani u požiarnikov nenájdeš ženu ktorá chodí na zásahy.
Ja tiež nemôžem robiť hocijakú robotu. Musím sa s tým proste zmieriť.Skrýt celý příspěvekMiroslav
podívejte se na dnešní mládež, polovina chlapců se v 19 letech chová stejně jako holky :-D a dost často jsou to ještě větší "krávy" než ženskéMiroslav
podívejte se na dnešní mládež, polovina chlapců se v 19 letech chová stejně jako holky :-D a dost často jsou to ještě větší "krávy" než ženskéKurdi a Izrael sú prakticky permanentne v stave vojny už desiatky rokov. Dám ti otázku... Urve ti pás na tanku a treba ti ho prečapovať. Komu budeš viacej veriť? Mužskej posádke ...Zobrazit celý příspěvek
Kurdi a Izrael sú prakticky permanentne v stave vojny už desiatky rokov.
Dám ti otázku... Urve ti pás na tanku a treba ti ho prečapovať. Komu budeš viacej veriť? Mužskej posádke alebo ženskej?Skrýt celý příspěvekTakže stát, které jsou v permanentním válečném stavu zařazují do svých bojových jednotek ženy, byť je to jednoznačná chyba. Divné. K tvé otázce. Bude mi to šumák. Pokud se mi na ...Zobrazit celý příspěvek
Takže stát, které jsou v permanentním válečném stavu zařazují do svých bojových jednotek ženy, byť je to jednoznačná chyba. Divné.
K tvé otázce. Bude mi to šumák. Pokud se mi na mém tanku urve pás, tak to v prvé řadě budu muset opravit se svou osádkou, která je k tomu vycvičená. A jestli mi s tím přijede pomoct ženská nebo mužská osádka mi bude ukradené. Buď to budou motovidla nebo to budou umět.
A když se u mě jako první objeví ženská osádka, tak ji určitě nepošlu do háje s tím, že jsou slabé ženy a počkám si na chlapský tank. Budu rád, že budu mít další ruce k dobru.Skrýt celý příspěvekAle ani chlap nebude pod palbou měnit kolo, ale pokud to půjde, zapne dohušťování a pokud bude kolo na kaši, tak pojeden na prázdném co nejrychleji pryč! Ten argument je ...Zobrazit celý příspěvek
Ale ani chlap nebude pod palbou měnit kolo, ale pokud to půjde, zapne dohušťování a pokud bude kolo na kaši, tak pojeden na prázdném co nejrychleji pryč! Ten argument je lichý! A pro info, Tatra umí jet i bez kola, sice blbě, ale jede!Skrýt celý příspěvek
Otecko: Ja netvrdím, že pod paľbou. Ja tvrdím, že taký roztrhnutý pás na tanku alebo BVP neopravia vôbec alebo výrazne pomalšie ako chlapi. Teda zdržujú celú jednotku... keď ...Zobrazit celý příspěvek
Otecko: Ja netvrdím, že pod paľbou. Ja tvrdím, že taký roztrhnutý pás na tanku alebo BVP neopravia vôbec alebo výrazne pomalšie ako chlapi. Teda zdržujú celú jednotku... keď nechcem aby udržovali, musím vystúpiť a pomôcť im. Teda zbytočne ohrozujem seba keď môžem sedieť vo svojom vozidle ak by posádka poškodeného vozu zvládla svoju robotu robiť tak, ako majú.Skrýt celý příspěvek
otecko: Slovensko vzniklo před 52lety změnou unitárního státu na dvě federativní republiky. Název Horní Uhry je dobré chápat geograficky, podobně jako Sudety. Obojí má sice ...Zobrazit celý příspěvek
otecko: Slovensko vzniklo před 52lety změnou unitárního státu na dvě federativní republiky. Název Horní Uhry je dobré chápat geograficky, podobně jako Sudety. Obojí má sice negativní historickou konotaci, ale např. výraz Sudety se uhnízdil ve slovníku novinářů a nikomu to nevadí.Skrýt celý příspěvek
skelet - mýlite si pojmy a dojmy...v IDF a kurdi nemajú v armádach ženy preto že by to boli skvelé bojovníčky,ale len preto že potrebujú počty...to že je IDF špička je ...Zobrazit celý příspěvek
skelet - mýlite si pojmy a dojmy...v IDF a kurdi nemajú v armádach ženy preto že by to boli skvelé bojovníčky,ale len preto že potrebujú počty...to že je IDF špička je samozrejmosť...
že muži majú tendenciu ženy v jednotke ochraňovať je tiež zdokumentovaný fakt...
čo je ale väčší problém ako neprimeraná ochrana,je tzv. "krocaní" efekt...vtedy jedna šikovná žena dokáže rozmrdať kolektív celej jednotky-imperialisté by se zaradovali...
aj keď nepochybujem že napríklad ako operátorky zbraňových systémov v f-15 ako som čítal sú skvelé...a osobne som bol svedkom cvičných náletov pilotky a-10,bolo to efektívne a presné...Skrýt celý příspěvekJá tu psal něco o skvělých bojovnících? Se tu někdo dívá na akční filmy, ne? :)) Jinak v jedné části píšete, že nahánějí počty, v druhé části píšete, že se tím snižuje ...Zobrazit celý příspěvek
Já tu psal něco o skvělých bojovnících? Se tu někdo dívá na akční filmy, ne? :))
Jinak v jedné části píšete, že nahánějí počty, v druhé části píšete, že se tím snižuje bojeschopnost.
Já to říkám pořád, že neví co dělají a musí jim poradit Češi a (hlavně) Slováci.Skrýt celý příspěvekAno, no nic. Můžeme se o tom bavit jak chceme, ale armády, které bojují v konfliktech a válkách prostě ženské v bojových jednotkách mají. Můžete o tom diskutovat, můžete o to vést ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, no nic. Můžeme se o tom bavit jak chceme, ale armády, které bojují v konfliktech a válkách prostě ženské v bojových jednotkách mají. Můžete o tom diskutovat, můžete o to vést spory, ale to je tak vše co s tím můžete dělat.
A samozřejmě chápu, že ženská v bojové jednotce narušuje mimo jiné i citlivá chlapska ega (i o tom je ta snaha o ochraně) Ostatně je to tady vidět na jednom přispěvovateli, který o sobě rád prohlašuje, že je hyperinteligentní, hypernamakaný podnikatel.
To že většina ženských, ale i chlapů bude dobrých leda do mlýnku na maso.
Mimochodem mužský kolektiv dokáže i obyčejný osel.Skrýt celý příspěvek
"...vtedy jedna šikovná žena dokáže rozmrdať kolektív celej jednotky-imperialisté by se zaradovali..."
Od pohlavia to isto nezáleží.... Platí to pre oba pohlavia...."...vtedy jedna šikovná žena dokáže rozmrdať kolektív celej jednotky-imperialisté by se zaradovali..."
Od pohlavia to isto nezáleží.... Platí to pre oba pohlavia....Ján Paliga - tak to upresním...ak sa v kolektíve stretne vychcaná vojačka a pár "krocanov" ... ale samozrejme že to neplatí na všetky ženy/mužov a nie je to len v armáde...aj keď v ...Zobrazit celý příspěvek
Ján Paliga - tak to upresním...ak sa v kolektíve stretne vychcaná vojačka a pár "krocanov" ...
ale samozrejme že to neplatí na všetky ženy/mužov a nie je to len v armáde...aj keď v civile vojenské špecifiká typu misia nie sú...Skrýt celý příspěvek@ Hektor Vychcanci sa nájdu na oboch stranách.... a je len na jednotke, ako sa s nimi vysporiada.... Je to tragédia, pokiaľ to nedokážu. A ešte väčšia tragédia, ak nadriadení to ...Zobrazit celý příspěvek
@ Hektor
Vychcanci sa nájdu na oboch stranách.... a je len na jednotke, ako sa s nimi vysporiada.... Je to tragédia, pokiaľ to nedokážu. A ešte väčšia tragédia, ak nadriadení to neberú do úvahy pri ich hodnotení, prípadne aj na prepustení....Skrýt celý příspěvek
Vojny budúcnosti budú o digitálne prepojenom bojisku. Na youtube je dosť videi o tom,ako má fungovať izraelský FireWeaver. Vojak budúcnosti je viac operátorom robotických ...Zobrazit celý příspěvek
Vojny budúcnosti budú o digitálne prepojenom bojisku. Na youtube je dosť videi o tom,ako má fungovať izraelský FireWeaver. Vojak budúcnosti je viac operátorom robotických systémov,než bojovníkom. Tam by sa určite ženy uplatnili. Okrem toho, ženy boli skvelé odstreľovačky odpradávna. (Teda pokiaľ sa sovietským štatistikám dá veriť :)Skrýt celý příspěvek
Ako hovorím, obslužné činnosti sú vec iná. Ale tak nejak sa často stretávam s tým, že v rámci nejakej rodovej rovnosti plnia ženy úlohy na ktoré sa nehodia. Napríklad keď vidím ...Zobrazit celý příspěvek
Ako hovorím, obslužné činnosti sú vec iná. Ale tak nejak sa často stretávam s tým, že v rámci nejakej rodovej rovnosti plnia ženy úlohy na ktoré sa nehodia. Napríklad keď vidím policajnú hliadku, vždy si sám pre seba poviem, že čo mi tá 50 kilová žaba pomôže keď mám pred sebou zúrivého 100 kilového chlapa. Ešte ju by som musel brániť aby sa jej nič nestalo. To mi je len pomoc teda...Skrýt celý příspěvek
Si predviedol svoju (ne)inteligenciu. Takto si važiš žien?
Si predviedol svoju (ne)inteligenciu. Takto si važiš žien?
Miroslav má v tomto případě pravdu. Ženy v armádě jsou důležité pro týlové pozice, ale do boje by se nasazovat neměly, už z toho důvodu, že je muži budou chránit. To stejné říkala ...Zobrazit celý příspěvek
Miroslav má v tomto případě pravdu. Ženy v armádě jsou důležité pro týlové pozice, ale do boje by se nasazovat neměly, už z toho důvodu, že je muži budou chránit. To stejné říkala už na minulých nebo předminulých dnech NATO nejmenovaná kapitánka z AČR. Já můžu je pro důkaz přiložit jedno video z výcviku USMC, kde to komentuje veterán. Co si o tom myslí si můžete sami zjistit až se na to podíváte. Tady je odkaz na video s komentářem veterána USMC.
Video s komentářem o výcviku genderově složených jednotek
https://www.youtube.com/watch?...
Video s komentářem o tom jaký byl výcvik před zavedením genderově složených jednotek
https://www.youtube.com/watch?...
flanker.jirka
Jakožto osoba patřící do oné věkové skupiny bych se toto o něco doplnil a případně se ohradil. Ano, mohu říct, že někteří moji vrstevníci se rádi fotí na sociální sítě, ale oni to dělají buď pro finanční zisk nebo pro "sbalení nějaký holky". Já toto nedělám a do jisté míry tím i pohrdám, ale na duhou stranu vím, že to svůj účel má. Ale řekl bych, že je jde většinou hlavně o osobnost daného člověka, protože rozhodně i v minulosti bylo spoustu kluků, co se snažili ze všech možných důvodů vyhnout vojně a povinnostem. A tohle je přesně ta stejná skupina, ale o několik desítek let později. A taky je to do jisté míry výsledek toho, že dnes se holky mnohem víc chovají jako kluci, protože je systém k tomu vede a to už od základní školySkrýt celý příspěvekKapitán testosteron je super. Chlapy jsou měkejši a ještě k tomu jsou tam taky ženský. Hrůza. Kam ten svět spěje. jen jsem se tedy nedočkal těch validních argumentů proč je to ...Zobrazit celý příspěvek
Kapitán testosteron je super. Chlapy jsou měkejši a ještě k tomu jsou tam taky ženský. Hrůza. Kam ten svět spěje. jen jsem se tedy nedočkal těch validních argumentů proč je to špatně.Skrýt celý příspěvek
Scotty Já jsem argumenty popsal výše a videa jsou jen důkaz, že dnes už tak dost nízká laťka je pro ženy ještě snížena. A kapitán testosteron je sice jarhead jak vyšitej, ale tyhle ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Já jsem argumenty popsal výše a videa jsou jen důkaz, že dnes už tak dost nízká laťka je pro ženy ještě snížena. A kapitán testosteron je sice jarhead jak vyšitej, ale tyhle vojáci vyhrávají válku. Ty měkký pak skončí jako kanonenfutter.
Ale taky nezapomeňte, že nikdo neříká nic o tom, že by ženy neměly být v armádě. Všichni tvrdí jen to, že nemají být na bojových pozicích z přírodou daných fyzických důvodůSkrýt celý příspěvekScotty Sice tady všechny kritizujete za to, že říkají aby ženy nechodily na bojové pozice, ale sám jste se k tomu pořádně nevyjádřil. Nejlépe to zde vystihl GlobeEfect a vy jste ho ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Sice tady všechny kritizujete za to, že říkají aby ženy nechodily na bojové pozice, ale sám jste se k tomu pořádně nevyjádřil. Nejlépe to zde vystihl GlobeEfect a vy jste ho odbyl slovy blbost, tak by mě zaujímal nějaký váš protiargumentSkrýt celý příspěvekPokud žena splní všechny předpoklady k tomu aby sloužila na bojové pozici tak s tím nemám problém. Blbost je mysle si že v boji bude hlavní starost všech chlapů jen jejich ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud žena splní všechny předpoklady k tomu aby sloužila na bojové pozici tak s tím nemám problém. Blbost je mysle si že v boji bude hlavní starost všech chlapů jen jejich spolubojovnice.Skrýt celý příspěvek
Scotty, ty máš nějaký psychický problém. Lidé jsou biologičtí tvorové a podle toho se chovají, ať si intoši z neziskovek tvrdí, co chtějí. A protože evolučně výhodné je chránit ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty, ty máš nějaký psychický problém.
Lidé jsou biologičtí tvorové a podle toho se chovají, ať si intoši z neziskovek tvrdí, co chtějí. A protože evolučně výhodné je chránit ženy i za cenu obětování mužů, instinktivně chráníme ženy a riskujeme kvůli nim.
A proč? Protože muž je snadno nahraditelný kdežto žena ne. Jeden muž může se sto ženami za rok zplodit sto dětí, ale jedna žena se sto muži ne. Společnosti, které chránily ženy (nebo kradly cizí ženy) přežily, ty druhé zanikly. Muž bude vždycky chránit ženu, i kdyby ho to mělo stát život. A jednotka, ve které je pět žen a pět mužů bude mít v případě, že se jedna žena dostane do bezvýchodné situace šest mrtvých. Tu ženu a pět chlapů, kteří se ji budou snažit do poslední chvíle zachránit. Kdyby byl v ohrožení chlap, zůstane tam sám, možná ještě j jedním, co se přece jen pokusí mu pomoct.
Když padne do zajetí chlap, dostane na budku a možná ho zastřelí. Když padne do zajetí žena, lepší nemyslet, co ji čeká. Nějakému gender magistrovi z FF UK je to možná jedno, ale chlapovi to jedno není. A protože to není robot, ale člověk, udělá všechno, co je v jeho silách, aby tomu zabránil.
Znám pár vojáků, i amerických vojáků a i amerických vojaček. S ženami v armádě obecně nemají žádný problém. A s jejich nasazením v bojové linii ano.
Čím více bojových zkušeností, tím větší odpor proti ženám v boji. Proč asi?Skrýt celý příspěvekScotty Promiňte, ale vy na komentář GlobeElementa používáte termín snůška blbostí, ale protiargument nedodáte. A přitom GlobeElement má pravdu, protože slušně vychovaný muž má v ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty
Promiňte, ale vy na komentář GlobeElementa používáte termín snůška blbostí, ale protiargument nedodáte. A přitom GlobeElement má pravdu, protože slušně vychovaný muž má v sobě tendenci chránit ženu a pro vojáky to bude platit dvojnásob. Velmi dobře to bylo vyobrazeno v Izraelském seriálu Údolí slz, kde ženy sice v armádě sloužily, ale boje se účastnit nemohly zejména kvůli tomu, co by je čekalo v zajetí. Proto se v seriálu i největší posera chlap obětoval, aby zachránil ženu a ta se nedostala do zajetí.
A jestli tento vývojově daný mužský instinkt nechápete, tak buď jste gender-progresivista, homosexuál nebo ignorant. Nic jiného v tom být nemůžeSkrýt celý příspěvekParadox dnešnej doby. Ženám na jednu stranu musí byť umožnené to isté ako chlapom, ale na druhú stranu sú diskriminované, keď od nich chlapi požadujú to isté ako od chlapov, ...Zobrazit celý příspěvek
Paradox dnešnej doby. Ženám na jednu stranu musí byť umožnené to isté ako chlapom, ale na druhú stranu sú diskriminované, keď od nich chlapi požadujú to isté ako od chlapov, pretože na to nie sú "stavané". Ako WTF? Vážne? Predpokladám, že žena pri vstupe do bojovej jednotky vie, že nebude sedieť na zadku v teple doma, hovno mať čo na prácu a poberať pekný "žold". Že musí cvičiť aby sa vyrovnala chlapom, byť schopná s nimi bok po boku bojovať a bohužiaľ, ak padne do zajatia... s tým musí predsa dopredu počítať. To je fakt, riziko spojené s týmto povolaním. Ak sa na to necíti, tak nech sa nehlási do armády alebo aspoň nie na takú pozíciu. Nik ju k tomu nenúti. Nerozumiem čo je na tom ignorantské.Skrýt celý příspěvek
Nedávno US Army zaviedla nové štandardy na testy fyzickej zdatnosti, Army Combat Fitness Test. Pre všetky pohlavia a rasy rovnaké. Podľa toho, na akej je vojak pozícii, musí ...Zobrazit celý příspěvek
Nedávno US Army zaviedla nové štandardy na testy fyzickej zdatnosti, Army Combat Fitness Test. Pre všetky pohlavia a rasy rovnaké. Podľa toho, na akej je vojak pozícii, musí dosiahnuť určité skóre. Napríklad, na "veľmi ťažkú prácu" musí vedieť dvihnúť na mŕtvy ťah aspoň 200 libier (90,7 kg), na "ťažkú prácu" aspoň 180 libier (81,6 kg), na "stredne ťažkú" prácu 140 libier (63,5 kg). A už sa bohužiaľ znovu ozývajú gender progresivistické organizácie voči diskriminácii, pretože väčšina žien nedokáže dvíhať tie isté váhy ako muži a majú mať nižšie limity. Tak ale krista, ako môžu mať na tú istú prácu určené nižšie limity fyzickej zdatnosti? Čo je to za logiku?Skrýt celý příspěvek
Nechápem čo je to za výmysel že čím viac testosterónu má chlap tým viac bude chcieť brániť spolubojovníčku, zabezpečiť jej väčšie bezpečie a padne v boji. Jedine tak nejakého ...Zobrazit celý příspěvek
Nechápem čo je to za výmysel že čím viac testosterónu má chlap tým viac bude chcieť brániť spolubojovníčku, zabezpečiť jej väčšie bezpečie a padne v boji. Jedine tak nejakého gender progresívneho zženštilého podpapučníka napadne takáto hovadina. V malom kolektíve sa paradoxne najviac vždy "obtierajú"
o ženy tie najväčšie neschopné trdlá, aspoň podľa mojej skúsenosti. Ostatný borci nerobia výnimky a hľadia si svojho a hlavne, chlapi držia vždy spolu.Skrýt celý příspěvekOndra Mrklas Tak pokud si vemene příklad vojačky v článku tak by se všichni chlapy v okolí měly vrhat k Panduru a chránit ho vlastním tělem? To asi stěží. K zajetí. Zajaté vojáky ...Zobrazit celý příspěvek
Ondra Mrklas
Tak pokud si vemene příklad vojačky v článku tak by se všichni chlapy v okolí měly vrhat k Panduru a chránit ho vlastním tělem? To asi stěží.
K zajetí. Zajaté vojáky muže čekat nejrůznější osud. I muže může čekat kruté zacházení, mučení a ano i znásilnění. Tedy nevím co by mohli ženě udělat ještě horšího.
Co se GlobeElementa týče nemám žádnou chuť diskutovat s někým kdo jedinou roli ženy vidí v nějaké obdobě Lebensbornu, kde mají pouze plodit děti.Skrýt celý příspěvekMurphy, zaměňujete situace v době míru, někde v kasárnách, kde skutečně u mužů může (a taky bude) nastat pocit nějaké zhrzenosti a budou ženu shazovat nebo se nad ni snažit ...Zobrazit celý příspěvek
Murphy, zaměňujete situace v době míru, někde v kasárnách, kde skutečně u mužů může (a taky bude) nastat pocit nějaké zhrzenosti a budou ženu shazovat nebo se nad ni snažit povyšovat.
Ale v bojové situaci se chování změní. Tam už nejde o to, kdo je lepší, ale o to, kdo je cennější. Promluví jiná sada hormonů a instinktů.
Řeknu to asi takto: ten samý řidič bude jinak jezdit s otřískanou škodovkou a s novotou vonícím Bentley. Protože ví, že když nabourá tu škodovku, žádná velká škoda se nestane, ale Bentley nenahradí.Skrýt celý příspěvekScotty nezklamal, opět napsal nesmysl a vkládá mi do úst něco, co jsem neřekl.
Kde nejsou argumenty, je nutno vypomoci si nějakou lží. Nejsi ty náhodou ženská?Scotty nezklamal, opět napsal nesmysl a vkládá mi do úst něco, co jsem neřekl.
Kde nejsou argumenty, je nutno vypomoci si nějakou lží. Nejsi ty náhodou ženská?
... videl som 50-kilovú strelkyňu Igly a šlo jej to dobre ... :-D Samozrejme s 18 kilami na rukách...
... videl som 50-kilovú strelkyňu Igly a šlo jej to dobre ... :-D Samozrejme s 18 kilami na rukách...
Tak to je jedna věc, ale jak by dopadla v souboji s 90 kilovým chlapem? Dostala by direkt a šla by do zajetí
Tak to je jedna věc, ale jak by dopadla v souboji s 90 kilovým chlapem? Dostala by direkt a šla by do zajetí
Načítám diskuzi...