Příměří v Sýrii: Od naděje po očekávané fiasko
- 27. 9. 2016
- 416 komentářů
- Jakub Maděránek
V sobotu 10. září se USA a Rusko dohodly na sedmidenním pozastavení bojů v Sýrií. Klid zbraní začal v pondělí 12. záři. Hlavním cílem příměří bylo poskytnout humanitární pomoc do nejvíce postižených oblastí trpících nedostatkem životně důležitých zásob.
S podmínkami dočasného klidu zbraní souhlasil i syrský režim. K dohodě se také zavázaly největší protirežimní (opoziční) skupiny jako Svobodná syrská armáda (FSA) a také militantní skupina Ahrar al-Sham, která tuto dohodu původně silně kritizovala.
Strany dohody mohly ukončit příměří, pokud by byly napadeny další bojující stranou. Příměří se též netýkalo určitých islamistických skupin (viz níže).
John Kerry, ministr zahraničí USA, vyzval všechny strany k respektování příměří a zadržení „všech útoků, včetně leteckého bombardování a jakýchkoliv pokusů o teritoriální zisk."
Ruský ministr zahraničí, Sergej Lavrov, prohlásil, že „se jedná o nezbytnou podmínku pro znovuobnovení dlouhou dobu pozastaveného politického procesu."
Mezi další cíle dohody patří lepší koordinace amerických a ruských útoků na radikální islamistické skupiny jako Islámský stát (IS) a Jabhat Fateh al-Sham (dříve Fronta an-Nusra). Vznikne proto mimo jiné společné koordinační centrum za účelem společného postupu a sdílení informací.
Právě vyčlenění organizace Jabhat Fateh al-Sham se stalo středem sporů mezi některými opozičními skupinami (např. některé skupiny FSA) a USA. Jabhat Fateh al-Sham sehrál důležitou roli v posledních měsících v bojích v obklíčeném Aleppu, kde bylo dominantní skupinou oponující vládním jednotkám.
Právě při těchto bojích se k organizaci přidalo několik tamních opozičních skupin podporovaných USA.
Příměří za zvuků bomb
I přes veliký důraz na celkový klid zbraní dochází od začátku k jeho porušování. Nejvíce tuto dohodu však ohrozily sobotní koaliční letecké útoky na cíle na severovýchodě Sýrie. Dle informací USA se mělo jednat o pozice IS, avšak útoky zasáhly syrské vládní jednotky.
Dle oficiálního vyjádření ruského ministerstva obrany koaliční letouny zabily více než 60 syrských vojáků ve východním městě Deir al-Zor. Syrský velvyslanec při OSN, Bashar Ja'afari, řekl, že účelem bylo porušení dohody.
Napětí eskalovalo po celou dobu příměří, a to i díky neshodě na tom, jakým způsobem humanitární pomoc přerozdělovat. Díky tomu část pomoci „uvízla" na tureckých hranicích - dva konvoje vezoucí zásoby mouky pro více než 150 tisíc lidí a potravinové zásoby na měsíc pro cirka 35 tisíc lidí, zůstaly od úterý na hranicích čekajíce na povolení od syrské vlády vstoupit na území Sýrie.
Česká velvyslankyně Eva Filipi mluví o situaci v Sýrii.
Hlavní příjezdová cesta do části Aleppa drženého rebely, se totiž v posledních týdnech stala hlavním místem bojů mezi vládními a opozičními jednotkami. Syrská vláda také neumožnila přístup OSN k některým dalším obléhaným oblastem. Tyto dva konvoje směřující do východní části Aleppa zůstaly na hranicích i po uplynutí doby dočasného klidu zbraní.
Konvojům OSN nebylo garantováno dostatečné bezpečí pro dopravu humanitární pomoci do postižených cílových oblastí. Několik nákladních vozů s pomocí bylo navíc několik málo hodin po konci příměří terčem leteckých útoků nedaleko Aleppa. Podezření padlo na syrské a ruské letouny.
Po pondělních útocích na konvoj, kdy bylo zničeno 18 z 31 nákladních vozů s humanitární pomocí a usmrceno kolem 20 pracovníků tamního Červeného kříže, OSN odvolalo veškeré dodávky humanitární pomoci.
Dalším důležitým aktérem v období tohoto dočasného míru se stalo Turecko, které v pondělí přislíbilo, že ve spolupráci s OSN hodlá poslat více než třicet nákladních vozů s humanitární pomocí.
Nepříliš růžová budoucnost
Bohužel se opět ukázalo, že příměří slouží zejména k přeskupení jednotek všech stran, k doplnění zásob a k následnému pokračování a případné eskalaci bojů.
Sýrie (vládní a provládní jednotky) výrazně podporovaná Ruskem a Íránem se v posledních měsících stala bezesporu nejsilnějším pozemním aktérem v konfliktu a právě těchto několik dní posloužilo k přeskupení jednotek. Syrské letectvo hned v poslední den týden trvajícího klidu zbraní opět zahájilo letecké útoky na pozice rebelů v Aleppu.
Syrské ozbrojené síly jsou však po pětiletém konfliktu na pokraji kolapsu. Neschopnost doplňovat početní stavy armády vedla k rozsáhlému využívání pro-režimních milic, nicméně tyto milice přirozeně postrádají bojové schopnosti a disciplínu regulérní armády.
Je velmi pravděpodobné, že intenzivní ruskou a íránskou intervenci na straně režimu spustila především projevující se neschopnost syrské armády vést boj na více než jedné frontě.
Třeba příště...
Do značné míry se na neúspěšném klidu zbraní ukázala neschopnost hlavních zahraničních aktérů USA a Ruska, zastupující „protistrany" konfliktu, efektivně ovlivnit jejich chování.
I přes údajný silný politický tlak docházelo k častému porušování sjednaného klidu zbraní, jež eskalovalo až k útoku na samotný konvoj s humanitární pomocí.
I přes diskuzi mezi USA a Ruskem o případném prodloužení klidu zbraní, došlo ze strany syrské armády k jeho oficiálnímu ukončení a k znovunastartování konfrontace s protirežimními jednotkami. Zůstává tedy otázkou, zda dojde k případnému politickému posunu, či pouze k hlubší eskalaci konfliktu na „bojišti".
Redakčně upraveno
Originální článek najdete na Security Outlines
Související články
Rusko v Sýrii: Přesné bombardováni pomocí hloupých bomb
Rusové v Sýrii nasazují do bombardováni především modernizovaná letadla ze sovětské éry. I přes ...
- 19.01.2016
- 201 komentářů
- Jan Grohmann
Krize nebo posun? Saudové plánují vyslat vojáky do Sýrie
Minulý týden Saudská Arábie oznámila odohodlání vyslat své pozemní jednotky do Sýrie do boje s ...
- 08.02.2016
- 98 komentářů
- Jan Grohmann
Politické hry, nedůvěra a dvojí přístup USA k otázce Sýrie
Seymour M. Hersh je americký investigativní novinář, který píše pro The New Yorker. Držitel ...
- 17.02.2016
- 68 komentářů
- Vlastimil Šindelář
Ruské tanky T-90 v syrské občanské válce
Moskva nepodporuje Damašek pouze leteckými údery na pozice povstalců, ale také dodávkami moderní ...
- 27.06.2016
- 14 komentářů
- Jan Grohmann
Stejně tak lžeš o mírumilovném dobytí Sibiře. To, jak jste stříleli domorodce vám sám nakreslil jeden z vašich malířů: Василий Иванович Суриков Domorodci tam chcípali po ...Zobrazit celý příspěvek
Stejně tak lžeš o mírumilovném dobytí Sibiře. To, jak jste stříleli domorodce vám sám nakreslil jeden z vašich malířů:
Василий Иванович Суриков
Domorodci tam chcípali po tisících...stejně jako indiáni v severní Americe.Skrýt celý příspěvekSemtam: jasně...takhle to tam v té ruské zemi máte rozdané. Vtrhnete na cizí území, chlapi, co se brání jdou na frontu a když ustoupí, tak jim povraždíte manželky, děti a staré ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam: jasně...takhle to tam v té ruské zemi máte rozdané. Vtrhnete na cizí území, chlapi, co se brání jdou na frontu a když ustoupí, tak jim povraždíte manželky, děti a staré příbuzné. Pak je prohlásíte je za teroristy nebo žoldáky. Potom to území prohlásíte za své a anektujete.
Rusko-Turecké války si nech stranou, na Kavkaze si vás ani Turků lidé nevšímali, jen jste si ho chtěli zabrat a oni chtěli jen žít po svém.
Geniální, jednoduché. stále stejné jako dnes v Sýrii a nebo v 19. století s Čerkesy.
A nakonec konstatujete, že ti, co přežili mají ráj na světě. Protože v Emerice by to měli ještě horší
Tak já myslím, že by jste alespoň jednou v historii mohli říct - prosím promiňte
Jen cituji první větu z wiki:
Pojem etnická čistka Čerkesů se vztahuje k masivnímu vyhlazení, vysídlení,[1] rozptýlení a vyhnání většiny domorodých Čerkesů carským Ruskem z historického území Čerkeska, které zahrnovalo podstatnou část severního Kavkazu a severovýchodního pobřeží Černého moře.
Co jste tam proboha jako moskevští slované hledali, jseš tam doma?Skrýt celý příspěvekKruan Neznalost historie neomlouvá, toho času se také vedla Rusko-Turecká válka. De-facto Bulharsko může Rusku vděčit za existenci. O Kavkaz probíhalo přetahování mezi Ruskem ...Zobrazit celý příspěvek
Kruan
Neznalost historie neomlouvá, toho času se také vedla Rusko-Turecká válka. De-facto Bulharsko může Rusku vděčit za existenci. O Kavkaz probíhalo přetahování mezi Ruskem a Tureckem. Adygejci byli vyhnaní do Turecka. Nyní mají svou republiku ve federaci a žádné separatistické tendence nemají.
Je faktem, že národy pod Ruskem zažili ráj, při srovnání s národy dnešního USA. Jako důkaz je to, že žádný národ nezanikl. To domorodé národy Sev. Ameriky známe většinově jen z kronik.Skrýt celý příspěvekSemtam: krásný závěr. Takže jste jim vlezli až z daleké Moskvy do jejich části Kavkazu, kde oni žili asi hodně dlouho před vámijako bonus , zaválčili jste si s nimi, oni prohráli, ...Zobrazit celý příspěvek
Semtam: krásný závěr. Takže jste jim vlezli až z daleké Moskvy do jejich části Kavkazu, kde oni žili asi hodně dlouho před vámijako bonus , zaválčili jste si s nimi, oni prohráli, tak jste jim ještě předvedli genocidu. Paráda...Skrýt celý příspěvek
Ano, někdo se narodí jako bílý Čech, někdo jako Arab a někdo jako sinice. FATE. Nic to nemění na tom, že muslimská kultura se nemůže pochlubit žádnými úspěchy ve vědě, ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, někdo se narodí jako bílý Čech, někdo jako Arab a někdo jako sinice. FATE. Nic to nemění na tom, že muslimská kultura se nemůže pochlubit žádnými úspěchy ve vědě, zdravotnictví apod. a zároveň tuze stojí o výdobytky západní civilizace, kterou opovrhuje. Kdejaký kozom*d má sice plnou hubu prohlnilho západu, ale pro iPhone by vražditl a největším snem je nasáčkovat se do Evropy.
A šance na práci se nedávají. Ty se berou. Kdo myslíš, že dal těm tvým bílým Čechům šanci na práci? Hmm? Nikdo, sami si ji vytvořili. Jako jiné národy. Z čeho vyplývá, že si myslím, že se Češi měli pod Rakouskem lépe? BTW, proti Rakousku-Uhersku, celkem nic nemám a jako hráz proti islámské agresi do Evropy svojí roli splnilo.Skrýt celý příspěvekFenri, Fenri - tobe to tak zvani jenom proto ze si se narodil jako bily Cech. Kdyby ses narodil nekde jinde a nekdo nedal tobe a tvoji rodine sanci mit lepsi praci, tak bys otocil ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri, Fenri - tobe to tak zvani jenom proto ze si se narodil jako bily Cech. Kdyby ses narodil nekde jinde a nekdo nedal tobe a tvoji rodine sanci mit lepsi praci, tak bys otocil jako korouhvicka.
Podle tech tvych nesmyslu se vlastne Cesi mneli po Rakusakama mnohem lepe a nemneli si radeji vubec od nich trhat.
Kde nic neni, ani rozum nebere ...Skrýt celý příspěvekDamik - uvážím-li, že euroatlantská (křesťansko/židovská) civilizace je technicky/vzdělanostně... daleko před tou muslimskou, tak mi preference křesťanů a soft-core muslimů ...Zobrazit celý příspěvek
Damik - uvážím-li, že euroatlantská (křesťansko/židovská) civilizace je technicky/vzdělanostně... daleko před tou muslimskou, tak mi preference křesťanů a soft-core muslimů (sunnity považovanými za kacíře) ve státní sprvávě přijde jako rozumné řešení zaměřené na výkon a efektivitu. :-))Skrýt celý příspěvek
Kruan Čerkesové byli často žoldáky a prodlouženou rukou Osmanské říše. Ano té, co obléhala Vídeň a i naši předci dopomohli aby se Turci stáhli z Evropy. Adygejci (Čerkesové) ...Zobrazit celý příspěvek
Kruan
Čerkesové byli často žoldáky a prodlouženou rukou Osmanské říše. Ano té, co obléhala Vídeň a i naši předci dopomohli aby se Turci stáhli z Evropy.
Adygejci (Čerkesové) vedli s kozáky válku a po prohrané válce je čekal pogrom. Toho času byli Adygejci něco jako Albánci. Turečtí přisluhovači a název Čerkes znamená v turečtině válečník či sekač. Prostě to byli mírumilovní lidé...
NE, na Sibiři žádné pogromy nebyli, ba naopak mnohé národy bohatli díky obchodu s Ruskem.Skrýt celý příspěvekSuperme, jak si predstavujez ze Sunnite - 75% Syranu - zacne podporovat znovu Assada? Kdyz ho vubec nepodporovali pred valkou? Po tolika mrtvych? Vysvetli mi jak to ten Assad ...Zobrazit celý příspěvek
Superme, jak si predstavujez ze Sunnite - 75% Syranu - zacne podporovat znovu Assada? Kdyz ho vubec nepodporovali pred valkou? Po tolika mrtvych?
Vysvetli mi jak to ten Assad ukociruje? A kdo ten velky policejni stat bude financovat? Putka?Skrýt celý příspěvekLogik: Irák vs. Syrie: Irák - za deset let 461 000 civilních obětí (údaj do r. 2013), tj. cca 46 000 ročně Syrie - za 4 roky 71 000 civilních obětí ...Zobrazit celý příspěvek
Logik:
Irák vs. Syrie:
Irák - za deset let 461 000 civilních obětí (údaj do r. 2013), tj. cca 46 000 ročně
Syrie - za 4 roky 71 000 civilních obětí (http://www.lidovky.cz/pocet-ob... tj. cca 3x méně za rok, než v Iráku. Kde je těch vašich 10x více?
Donbas: ještě jednou: Donbasané prchají výhradně přes frontu na Ukrajinu a zároveň Ukrajinci nemigrují do Ruska?
Aleppo: ani vy nevíte počet nemocnic a tvrdíte, že Damašek je v pohodě a Aleppo peklo. Ale:
-nemocnice jsou zhusta používány kombatanty a tím jde odpovědnost za jejich zničení za nimi
-Aleppo není celé cílem obležení a vládního ostřelování (to povstalecké se nepočítá, já vím) a vy to moc dobře víte. Takže abychom to srovnali: kolik je v Dejvicích, Šárce a Suchdole nemocnic? Jde o malou část, kde před válkou žila cca 1/10 populace Aleppa.
Takže za jak dlouho by byly vybombarodvány poslední dětské nemocnice v Dejvicích, Šárce a Suchdole (OK,přidám vám i Střešovice).? A pozor, občas se jede tempem i dvě denně! Kde jsem napsal, že Rusové a Assad nebombardují civilisty?? Píšu, že je nebombardují o nic víc, než jiní. A to, že, Rusové mají velmi slušný poměr collateral damages tvrdí SOHR, který je silně protiruský.
Ano, Němci jsou teoreticky členy několika kmenů (zajímalo by mě, zda si myslíte, že kmenová struktura je v německu stejně yvynutá a důležitá jako v arabském světě), ale hovoří jedním jazykem, odlišným od neNěmců, mají podobný původ, odlišný třeba od Čechů či Poláků. Mají národní ekonomiku, vládu, sobě vlastní folklor apod. Alavité mluví stejnou řečí jako sunnité či šíté i křesťané v okolí - arabsky. Mají stejný původ, jako okolní Arabové. Protože JSOU Arabové. Jejich stát je Syrie, event. další, kde žijí. Nemají extra ekonomiku, folklor... Prostě jde o sektu, náboženskou skupinu, etnické ARABY. Na tom nic nezměníte. Katolíci nejsou národ, šiíté nejsou národ, sunnité nejsou národ... Etnikum má minimálně vlastní řeč, nářečí, či folklor. Alavity kromě víry nic nevymezuje a nespecifikuje. A z damíka dělat blbce?? Ale no tak...PROČ by podle vás třeba luterání neměli být etnikum a alavité ano? A když Inuita začne vyznávat alavitskou víru, stane se etnickým alavitou (i kdyby neuměl slovo arabsky a s žádným alavitou by si ani nemohl popovídat?).
K povstáním: nedělo se nic odlišnějšího, než v okolních zemích. Nevím, jak jinak to popsat. Nicméně OK, kurdské povstání v jednom městě bylo strašné. Jaká byla další? Psal jste, že v Syrii byla řada povstání.
Ale v syrské armádě je zastoupení majority. Stejně jako ve vládě, kde má majorita....majoritu. Obávám se, že ideou Syrie bylo mít národ Syřanů a neřešil se původ. Při budování čs. armády se také neřešilo, zda počet důstojníků odpovídá té které konfesi. Ale znovu: já nikde nezpochybnil to, že v armádě byla převaha ne-sunnitů. Já tvrdím, žeto automaticky neznamená, že sunnité byly občany třetí kategorie (proč třetí, kdyby alespoň druhé), či že sunnité nezavadili v Syrii o práci. Jako by jediným zaměstnáním bylo členství v republikánských gardách. A že kvůli tomu vypukla válka. Normální lidi tohle nezajímá.
Navíc, kdyby šlo o střet siíté/sunnité, tak sunnité šiíty umlátí čepicemi, armáda nearmáda. Na jednoho šíta je osm sunnitů.
Irán x SA:
Dle AI bylo 2015 popraveno v Iránu 977 lidí. Z toho dle AI "převážná většina" kvůli drogám (http://www.amnesty.cz/news/289... Tak nevím - převážná většina..řekněme 2/3? Takže něco přes 600 lidí? Takže nám zbývá přes 300 lidí popravených za nedrogové delikty. To při počtu 77 mil. obyvatel je méně poprav per capita, než v SA. Ta má 29 mil. lidí a cca 160 poprav. Drogy budou minimum. Tj. SA a Irán si nemají co vyčítat. Ale ať se muslimové u sebe doma popravují dle libosti. Jejich boj a je jich víc než dost. Bral jsem tu preferenci sunnité vs. šiíté ve vztahu k Západu. A většina teroristických organizací vychází ze sunnitského prostředí. To jste snad zaregistroval. Ale je mi to fuk, nehodlám se kvůli tomu hádat.
V čem je Asadovo řešení náboženského uspořádání Syrie extrémní, dle vás? Je extrémnější, než řešení ISIL či al.Kaidy a jejich derivátů? Skutečně??
Člen NATO je z definice náš spojenec. Tak nějak to vyplývá z definice NATO. Ale jsem rád, že uznáváte, že Turecký režim je pro uprchlíky větší hrůza, než Asad.Skrýt celý příspěvekFenri, tady mam pro tebe dalsi statistiku; promin mi ty procenta http://www.mei.edu/content/map... more than 80 percent of the Alawi community ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri, tady mam pro tebe dalsi statistiku; promin mi ty procenta
http://www.mei.edu/content/map...
more than 80 percent of the Alawi community works for the state
on se to snazil mladej Assad po tatkovi spravit, ale uz to bylo asi pozde. A nebo mu to tvrda otcova klika armady a policie nedovolila. Pak stacilo par stovek zabitych Sunnitu a uz se to rozjelo jako v Jugoslavii ...Skrýt celý příspěvekdamik - Jestli tam byli sunnité (dík fenri, já to bral jako Čech, Němec apod.) diskriminováni jako určitá část naši populace, tak si myslím, že to tak hrozný nebude :) Sunnitů ...Zobrazit celý příspěvek
damik - Jestli tam byli sunnité (dík fenri, já to bral jako Čech, Němec apod.) diskriminováni jako určitá část naši populace, tak si myslím, že to tak hrozný nebude :)
Sunnitů je v Sýrii +- 74%. Stačí se kouknou na anglickou wiki, která má v tomto většinou pravdu. Takže žádných vycucaných 80%... ale to je dokazuje, jak lžeš! Ostatně... zvláštní představa, jak 25% obyvatel dokáže vzdorovat tomu zbytku země.
A upřímně. Pokud křesťané a ostatní menšiny podporují současnou vládu, tak už kvůli tomu věřím, že Assad je minimálně mnohem menší zlo, než ta tzv. "umírněná opozice" a jiné teroristické bojůvky.Skrýt celý příspěveklogik Válka v Sýrii je hlavně živena z venčí a proto vinu mají státy, které živí teroristy. Nemohu souhlasit s utečeneckou krizí. Syřané nejsou dominantní skupinou mezi ...Zobrazit celý příspěvek
logik
Válka v Sýrii je hlavně živena z venčí a proto vinu mají státy, které živí teroristy.
Nemohu souhlasit s utečeneckou krizí. Syřané nejsou dominantní skupinou mezi uprchlíky. A vůbec nejsou přítomni v jižní cestě.
Uprchlíci z balkánské cesty jsou krom Syřanů, také Afghánci, Iráčané, atd.
Tudíž ruské veto v OSN nemá prakticky žádný vliv. Vinu na utečenecké krizi mají ty země, které živí válku Sýrii a EU, jaká nedokázala držet svoji hranici a paní Merkelová svojí podivnou politikou.
Vím, že by bylo hezké aby za vše zlé mohlo Rusko, ale bohužel není tomu tak.Skrýt celý příspěvekLogik: skvělý rozbor
Semtam: ano, správně, nemůže to být pravda. Neslyšel jsi o tom nic na Rossija1, tak to přeci nemůže být pravda. Co nám řekneš třeba o masakrech Čerkésů?Logik: skvělý rozbor
Semtam: ano, správně, nemůže to být pravda. Neslyšel jsi o tom nic na Rossija1, tak to přeci nemůže být pravda. Co nám řekneš třeba o masakrech Čerkésů?Logiku - ono to je podobne jako v Severnim Irsku nebo v Jugoslavii - nabozentstvi / etnicka prislusnost / nacionalismus / vsechno dohromady. Lide jsou porad jeste smeckova zvirata. ...Zobrazit celý příspěvek
Logiku - ono to je podobne jako v Severnim Irsku nebo v Jugoslavii - nabozentstvi / etnicka prislusnost / nacionalismus / vsechno dohromady. Lide jsou porad jeste smeckova zvirata. Proto je dulezite aby vlada a parlament reprezentovaly vetsinu jinak to vzdycky casem vybuchne.
Fenri ti ale bude tvrdit ze Syrie byla raj na zemi a Sunniti si nemneli na nic co stezovat a ted je kazdy Sunnita terorista. Teda ted bez Turku, protoze Putin uz to tam jede vyzehlit pristi mesic ... toz tak ...Skrýt celý příspěveksemtam: Kupodivu v něčem s Vámi i souhlasím. Válka v sýrii není jen o náboženství. Je to také zahraniční politika a to jak okolních států, tak i globálních mocností, národnostní ...Zobrazit celý příspěvek
semtam: Kupodivu v něčem s Vámi i souhlasím. Válka v sýrii není jen o náboženství. Je to také zahraniční politika a to jak okolních států, tak i globálních mocností, národnostní konflikt (kurdové) a X dalších faktorů. Na druhou stranu, to, že to není jen náboženský konflikt nic nemění na tom, že náboženství a střet shii se sunnou tam nehraje podstatnou roli.Skrýt celý příspěvek
Fenri, Fenri - tobe by ten Cesky pravopis i sel. Ale ta procenta ti nejdou. Trvalo ti to jenom dva dny priznat, ze statisticky si Sunnita moc dobre v Syrii nemel. No a ted zkus ...Zobrazit celý příspěvek
Fenri, Fenri - tobe by ten Cesky pravopis i sel. Ale ta procenta ti nejdou. Trvalo ti to jenom dva dny priznat, ze statisticky si Sunnita moc dobre v Syrii nemel.
No a ted zkus popremyslet co takova diskrimance s tebou za 45 roku udela ... zkus treba napsat nejakou esej.
Ale fakt uz by sis mnel ty zaklady Syrskych realii aspon jednou precist at se tady moc nestrapnujes. Vzdyt si tady nas nejvetsi Sunni bijec siroko daleko ...Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...