Odyssea se syrskými chemickými zbraněmi pokračuje

Syrská osvobozenecká armáda
Foto: Bojovník ze Syrské osvobozenecké armády / ČTK/AP

Státy NATO v čele se Spojenými státy prohlásily, že pokud syrské vládní síly použijí chemické zbraně, bude to důvod pro ozbrojený zásah proti režimu Bašára Asáda. Riziko použití chemických zbraní však nehrozí jen ze strany vládních vojsk, ale také od povstalců, jejichž složení a cíle nejsou přesně známy. Navíc je prakticky jisté, že chaotickou situaci v Sýrii využívají radikální islamistické skupiny, které sledují své vlastní cíle.



Bezpilotní syrský MiG-21 jak nosič chemických zbraní?

Situaci se syrskými chemickými zbraněmi komplikuje rovněž zjištění leteckého portálu Flight Global. Ten připomněl událost z 21. června minulého roku, kdy v Jordánsku přistála syrská stíhačka MiG-21 s pilotem Hassanem Hamadem – ten v Jordánsku požádal o politický azyl.

Problém je, že stíhačka měla být údajně upravena pro nesení chemických a biologických zbraní. Flight Global dokonce tvrdí, že MiG-21 byl vylepšen tak, že mohl být používán jako bezpilotní letoun.

Podle Tal Inbara, izraelského analytika na Fisher Institute for Air and Space, byly podobné úpravy provedeny na cele řadě letounů, v mnoha zemích, včetně Iráku. Podle Inbara ale neexistuje jediný důkaz, že by Sýrie podnikala bezpilotní lety s chemickými zbraněmi.



Zde stojí za to určitě zmínit, že Iráčané v 90. letech postavili mimo jiné bezpilotní letoun na základě československého cvičného stroje L-29. Ten mohl ve dvou 150 litrových kontejnerech nést chemickou nebo biologickou nálož.

občanská válka v Sýrii

Foto: Situace ze 7. 1. 2013. Zeleně jsou označená města pod kontrolou vládních jednotek, hnědou barvou města pod kontrolou povstalců a modře jsou označena místa, kde se bojuje nebo je situace nepřehledná / Wikipedia.

Povstalci větší hrozbou než Bašár Asád

Podle vojenských analytiků, citovaných portálem Fligh Global, není ani tak hrozbou to, že režim Bašára Asáda použije chemické zbraně (což je krajně nepravděpodobné), ale že se chemické zbraně včetně prostředků k jejich transportu dostanou do rukou povstalců.  V tomto případě by nebylo možno kontrolovat, co se s chemickými zbraněmi dále stane.

Izraelské letectvo nedávno vyjádřilo hluboké znepokojení nad zásobami bojových chemických látek v rukou syrského prezidenta Bašára Asáda. "Nevíme, co se stane den po Asádovém pádu," říká generálmajor izraelského letectva Amir Eshel. "Připravujeme se sami sebe na možnost, že se zbraně dostanou pryč ze Sýrie.

Podle ruského ministra zahraničí Sergeje Lavarova i vysokého představitele izraelské armády Amose Gilada, které citoval před dvěma týdny izraelský portál Debkafile, jsou však chemické zbraně nyní naštěstí pod kontrolou. Lavarov konkrétně řekl, že chemické zbraně jsou pod „kontrolou a soustředěné na jednom či dvou místech.“ Podobně se vyjádřil i Gilad, který řekl, že „syrské chemické zbraně jsou nyní v bezpečí, přestože Asad ztratil kontrolu nad velkým územím.

Foto: Město Al Safír, kde jsou (či byly) uskladněny syrské chemické zbraně / maps.google.com



Podle izraelského portálu měly dokonce do bojů o chemické zbraně zasáhnout ruské speciální jednotky, a to konkrétně při boji o vojenský komplex u města Al Safír, kde jsou (či byly) sklady Asádových chemických a biologických zbraní. Syřanům se pak pod dohledem Rusů podařilo zbraně přesunout na bezpečné místo.

Autor článku na portálu Debkafile nakonec položil otázku, zda šlo o jednostrannou akci Ruska, nebo o spolupráci více zemí – vyjádření izraelské armády napovídá tomu, že minimálně Izrael na přesunu s Rusy spolupracoval. Je dokonce skoro jisté, že na zabezpečení chemických zbraní spolupracovala s Ruskem a Izraelem přímo také Sýrie.

Zdroj: Flight Global, Debkafile

Nahlásit chybu v článku


Související články

Sýrie uvedla do provozu dvě baterie protilodního systému Bastion

Zatímco celý svět sleduje další kroky Íránu, Sýrie zvyšuje svou obranyschopnost. Kontroverznímu ...

Sýrie sestřelila turecký stíhací letoun

V pátek 22. června se objevila informace o údajném sestřelu tureckého stíhacího letounu F-4 Phantom ...

Sýrie - krveprolití s rukopisem Al-Káidy

Světové agentury v posledních dnech informují o těžkých bojích v Aleppu a na některých jiných ...

Sýrie – ruský úhel pohledu

Konflikty z bezprostřední doby (Libye, Sýrie) opět rozdělily státy světa do dvou skupin. Existují ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

  • HU
    08:18 10.01.2013

    To bark: ...díváš se na to správně. Jde o geopolitické zájmy, nejen západních velmocí. Problémem středního východu není to zda jim dovezeme naši demokracii či ropa. (ta též hraje ...Zobrazit celý příspěvek

    To bark: ...díváš se na to správně. Jde o geopolitické zájmy, nejen západních velmocí. Problémem středního východu není to zda jim dovezeme naši demokracii či ropa. (ta též hraje roli, a kdo to nechápe je blb) problémem tohoto regionu je konflikt mezi sunity a shiity (omluva, ze případnou chybu v názvech) To je sud střelného prachu a svět se na to dívá a neví co s tím... Menšina vládla většině a protože byla menšinou, používala sílu. Dnes se to tam hýbe a uvědomte si, že tento problém zasahuje všechny státy středního východu...nejen Sýrii a Irák :-)Skrýt celý příspěvek

  • HU
    08:12 10.01.2013

    To Topolinom: CITUJI...S čím teď naprosto nesouhlasím je nasazení našich vojáků v Turecku na operaci zaměřené proti Sýrii. 40 let jsme byli sami okupováni a teď šíříme demokracii ...Zobrazit celý příspěvek

    To Topolinom: CITUJI...S čím teď naprosto nesouhlasím je nasazení našich vojáků v Turecku na operaci zaměřené proti Sýrii. 40 let jsme byli sami okupováni a teď šíříme demokracii tímto způsobem?

    Můžete citovat zdroj, kde je uvedeno, že naši vojáci se budou účastnit operace proti Sýrii? Zřejmě jste špatně četl, že? Víte o jaké vojáky jde? Víte kolik jich je? Víte kam a proč jdou? Znáte jejich mandát? Jestli něco nesnáším, tak demagogické příspěvky tohoto typu...

    Takže, mohl by jste uvést čím se naši vojáci od DCM budou podílet proti Sýrii?Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    15:35 09.01.2013

    to Aviator : nikdy sem netvrdil ,ze zapad nesleduje ruzne sve strategicke cile ,vzdy jde prece o dosazeni a prosazeni nejake myslenky . Jako treba rozbiti teroristicke site, ktera ...Zobrazit celý příspěvek

    to Aviator : nikdy sem netvrdil ,ze zapad nesleduje ruzne sve strategicke cile ,vzdy jde prece o dosazeni a prosazeni nejake myslenky . Jako treba rozbiti teroristicke site, ktera primo ohrozuje jeho bezpecnost. To, ze se teroristi schovaji na druhem konci sveta nekde v nejakem Afganistanu je proste jejich volba . Veci ktere pak popisujes, jako ze svrzenim Talibanu dali lidem svobodu nebo se tomu ted rika "vyvoz demokracie" sou veci podruzne ,ktere vznikly jejich pritomnosti v tech zemich. Zakladni cil nebylo dobyt Afganistan a kolonizovat ho ,ale zdecimovat teroristy ,a kdyz mas pritom silu osvobodit lidi od nadvlady diktatoru a nabozenskych fanatiku ,kteri potlacuji zakladni lidska prava ,privest jim humanitarnni pomoc a dat jim svobodu a urcite vetsi,lepsi a kvalitnejsi svobodu nez jejich predchozi rezim ,tak je to podle tebe spatne nebo plytke ?Je to pro tebe jakysi monopol pravdy ,ze tak je to nejlepsi ? To prece ale nikdo netvrdi ,ze demokracie je bez chyb,ale hodnoty, ktere zapad vyznava sou spravne .Jasne, dana zeme s nejvetsi pravdepodobnosti pak bude prozapadne orientovana a bude spolupracovat a obchodovat treba vice se zapadem ,to je taky strategie ,ziskavat spojence a nove trhy i treba pro zbrojni prumysl ,ale to uz je na svobodne vuli tech statu jak se rozhodnou.
    Nikdo jim z tech statu nic nekrade ,neodvazi ,nevyuziva tyto zeme pro sve obohaceni ,ba naopak rozviji infrastrukturu pomaha tamni vlade ,armade ,zvysuje zivotni uroven a to za nemale penize.Skrýt celý příspěvek

  • asdf
    15:06 09.01.2013

    Deaddog zase perli :D jak si nekdo muze myslet ze nekdo bude davat miliardy na to aby nekde nebyli porusovany lidsky prava a dalsi blbosti nekde na konci sveta a nic z toho nemel ...Zobrazit celý příspěvek

    Deaddog zase perli :D jak si nekdo muze myslet ze nekdo bude davat miliardy na to aby nekde nebyli porusovany lidsky prava a dalsi blbosti nekde na konci sveta a nic z toho nemel :DSkrýt celý příspěvek

  • Refael
    14:35 09.01.2013

    Situace je daleko slozitejsi. Sam B.Asad byl pro reformni zmeny, ale problem mel se starou gardou okolo jeho taty, Hafize Asada(brutalniho diktatora, ktery si se S.Husajnem v ...Zobrazit celý příspěvek

    Situace je daleko slozitejsi.
    Sam B.Asad byl pro reformni zmeny, ale problem mel se starou gardou okolo jeho taty, Hafize Asada(brutalniho diktatora, ktery si se S.Husajnem v brutalite nezadal), ktera taha dodnes za oceze moci. H.Asad sveho casu potlacoval sebemensi neposlusnost bezzubou brutalitou. Tato stara garda byla i na prezidenta B.Asada prilis silna. Okusil jejich silu, kdyz povolil internet hned po svem nastupu do cela Syrie.
    B.Asad je jednoduse prilis slaby na tuto starou gardu. Ted mu nic jineho nezbylo nez se drzet jich.Skrýt celý příspěvek

  • Aviator
    13:24 09.01.2013

    To Deadog: To ,že "západní civilizaci" nejde o nerostné suroviny a jen o "pomáhání" těm slabším je naivita hodná populistických médií nebo těch co chtějí černobílé a ...Zobrazit celý příspěvek

    To Deadog: To ,že "západní civilizaci" nejde o nerostné suroviny a jen o "pomáhání" těm slabším je naivita hodná populistických médií nebo těch co chtějí černobílé a nekomplikované vidění světa dobří/zlí.Skutečná "geopolitika" takto nefunguje.
    Surová realita je někde jinde a jak v historii tak v současnosti hraje prvek "kontroly strategických surovin" a lokací vždy kriticky důležitou roly v politice jakkékoli velmoci která intervenuje...západní spojenci nejsou vyjímka a nikdy nebyli.
    Příklady kolonialismu a dokolonializace v 50.letech a dále to dokazují a i když jsme shchopni spolu s vojenskou intervencí přinést humanitární pomoc adát lidem "svobodu"(fiktivní) ,monopol na "dobro" a "pravdu" jsme tím nezískaly.
    Opravdu bych doporučoval větší historické a informační zázemí před psaním těchto sice silně emocionálních nicméně dosti obsahově plytkých výlevů.
    Zkuste to brát jako zdravou kritiku.Skrýt celý příspěvek

  • waggon
    13:19 09.01.2013

    Deaddog, nezapomen ze vzdy je nutne si najit vnejsiho nepritele :-) Co se tyce Asada, jak je mozne, ze prerusil demokraticke reformy (vynucene ale arabskym jarem) a zacal brutalne ...Zobrazit celý příspěvek

    Deaddog, nezapomen ze vzdy je nutne si najit vnejsiho nepritele :-) Co se tyce Asada, jak je mozne, ze prerusil demokraticke reformy (vynucene ale arabskym jarem) a zacal brutalne potlacovat veskry odpor? Asi takovy lidumil nebude, jak ho nekteri opevuji. Vzdyt se co chvili obejvi zprava o tom, kolik provladni vojaci povrazdili civilistu. Samozrejme cekam odpoved ve stylu „ je treba cist „naprosto hodnoverne zpravy“ z Halo noviny, zvedavce, BL a kdovijakych webu”.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    13:07 09.01.2013

    Jako to nema cenu se tu vubec dal bavit ,kdyz verite takovym hloupostem jako ze Syrskou revoluci vyvolalo a sponzoruje USA ,to je mentalni degradace Topolinom , uplne popirate jak ...Zobrazit celý příspěvek

    Jako to nema cenu se tu vubec dal bavit ,kdyz verite takovym hloupostem jako ze Syrskou revoluci vyvolalo a sponzoruje USA ,to je mentalni degradace Topolinom , uplne popirate jak doslo k tem udalostem ktere prerostly v obcanskou valku ,ale nejlepsi je proste zas hodit vse na Ameriku ,takze kdyz se Amerika nekde angazuje sou to ........ ,kdyz se neangazuji sou to ........ ,proste folklor ,komu sem to tady psal ze stejne to slizne USA ,a uz je to rady ...
     
    Pánové, prosím pro své iracionální hadání využivejte místa k tomu určená, jako jsou novinky.cz , idnes.cz a podobně. Děkujeme. AdminSkrýt celý příspěvek

  • Topolinom
    09:32 09.01.2013

    To Deadog: Jsi opravdu tak naivní že si myslíž že západu jde o nějaká lidská práva na blízkém východě? Jde jen o mocenské zájmy a o nerostné suroviny, hlavně ropu. Povstání bylo ...Zobrazit celý příspěvek

    To Deadog:
    Jsi opravdu tak naivní že si myslíž že západu jde o nějaká lidská práva na blízkém východě? Jde jen o mocenské zájmy a o nerostné suroviny, hlavně ropu. Povstání bylo vyvoláno uměle, ne z popudu místních obyvatel. Sýrie byla a je dosud multikulturní země kde vedle sebe žijí lidé různých vyznání bez problémů. Assad jen dělá co musí, a reaguje na napadení své země teroristy podporovanými Saudskou Arábii a Usa. Představ si, že by někdo napadl nás, jen kvůli ropným polím. Západní placená média by z nás všech udělala přívržence totalitního režimu. Ty bys nešel bojovat v řadách armády proti těnto okupantům? S čím teď naprosto nesouhlasím je nasazení našich vojáků v Turecku na operaci zaměřené proti Sýrii. 40 let jsme byli sami okupováni a teď šíříme demokracii tímto způsobem? A když jde západu o lidská práva tak proč nesvrhnou režimy v Bahrajnu a Saudské Arábii? Wahabistické režimy.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    23:45 08.01.2013

    to Wladis : tak to ale nezacalo ,presne tak vznika pokroucena realita , povstani v Syrii prece nezorganizovalo USA nebo islamisti (teroristi nebo verbes) jak rikas ,ani v Lybii ani ...Zobrazit celý příspěvek

    to Wladis : tak to ale nezacalo ,presne tak vznika pokroucena realita , povstani v Syrii prece nezorganizovalo USA nebo islamisti (teroristi nebo verbes) jak rikas ,ani v Lybii ani v Egypte , ale obycejni lidi ,tady tihle dalsi ,ten povl se tam nabalil v prubehu tech povstani ,dali sme jim moznost se tam nabalit protoze sme Syranum nepomohli , no a treba v Egypte to dotahli az k vyhlaseni prava Saria a to same se stane v Syrii kdyz se s tim nic neudela...
    Pisnicku o kradeni nerostneho bohatstvi tady nevytahuj ,protoze to nikdo nedela ,je to hodne chaby argument ,stejne jako to ze se tam pred povstanim meli lidi dobre ,tak asi nemeli kdyz chteli svrhnout svoje vlady ,meli se tam dobre jen urcite nabozenske nebo mocenske skupiny ...
    Proste na svete sou porad zeme kde se porusuji zakladni lidska prava ,zeme ktere podporuji terorismus a nenavist vuci zapadu ,nebo sou v nich skupiny ktere se snazi ziskat ZHN a ty pak pouzit ke sve svate valce proti bezvercum ,proti nam ,nasim spojencum a nijak se s tim netaji nebo je budou pouzivat k vydirani a proti tem se musi bojovat ,at uz diplomaticky ,pomoci sankci nebo vojensky...
    Asadovi nejde a nikdy neslo o blaho lidi ,je to diktator ,jde mu jen o moc ,proc neodstoupil a nezahajil dialog on ? Vyhlasil voby a vyhral je ,proste zmanipuloval volby jen aby zustal u koryta ,nebo mi chces tvrdit ,ze volby v Syrii byly ok? Kdyz nekdo takovy rekne ze brani lid a bojuje proti teroristum nema to zadnou vahu, vveris tomu tak maximalne ty. Ano ted krome opozice uz bojuje i s teroristy ,nacemz nejvetsi vinu nesou prospecharske staty jako Rusko a Cina za nez se zapad schoval.Skrýt celý příspěvek

  • Aviator
    21:43 08.01.2013

    To Bark: dobrá rozpiska,snad jen možnost kooperace Turecko-Irán bych nepodceňoval.. To Deadog: Vynucení míru silou je dosti špatná volba,zejména tomto regionu...např. kanadám ...Zobrazit celý příspěvek

    To Bark: dobrá rozpiska,snad jen možnost kooperace Turecko-Irán bych nepodceňoval..

    To Deadog: Vynucení míru silou je dosti špatná volba,zejména tomto regionu...např. kanadám spojeneckých vojáků se Afghánci "smějou" už přes 10let a bude hůř.
    Ideově proti vám nejsem ,ale přílišně generalizujete a dáváte do této "politiky" patos který tam není...Skrýt celý příspěvek

  • Wladis
    21:37 08.01.2013

    Deadog ,,A az se zas budem v budoucnu bavit o tom ze se ze Syrie stala dalsi islamisticka basta ,zcela urcite budou obvineni NATO + USA protoze kdyz meli nic neudelali,, po 1. ...Zobrazit celý příspěvek

    Deadog
    ,,A az se zas budem v budoucnu bavit o tom ze se ze Syrie stala dalsi islamisticka basta ,zcela urcite budou obvineni NATO + USA protoze kdyz meli nic neudelali,,

    po 1. Asad zakazal moslimske bratstvo a kadejaku verbez, nebola tam vojna, zili tam krestania, kurdi, alawaiti, siti, suniti......
    2. pises ze NATO + USA nic neurobili ???? praveze robia to, ze podporuju zbranami a peniazmi tuto verbez

    takze v tomto konflikte by stacilo prestat podporovat aj jednu stranu aj druhu, lebo nakoniec kto najviac trpi je civilne obyvatelstvo.

    ja neobhajujem Asada, ale kym tam nezacali prudit islamisti a teroristi bojujuci akurat tak za Alaha a $ tam bol klud.

    Asad vela krat vyhlasil, ze ak sa zlozia zbrane prebehne reforma a budu volby. Zapad a ,,opozicia,, povedali ze az ked odide Assad az potom sa bude ROKOVAT. Ale potom skym chcu rokovat ???

    A v Lybii bol zas zly Kaddafi.... ano preto tam pracovali tisice ludi zo zahranicia lebo tam bolo tak zle, ale teraz tam musi byt senzacne, lebo maju uz demokraciu - nechces sa tam odstahovat ?

    A tie videa su priamo zo syrie, su tam vypovede ludi co hovoria aka zver je ta FSA, tak ked ta to o nicom nepresvedci, tak ver CZ / SK mediam ktore akurat tak vedia napisat ze ,, opozicni aktivisti tvrdia .... ,, alebo vseti za radom cituju REUTERS.

    Ja sa nechcem hadat, kazdy mame svoj nazor. A ze niektori ludia su stale presvedceny ze ,,zly Sadam ma ZHN,, zly Iran chce mat ZHN , zly Kadafi , zly Asad, zly Chavez ... ale dobra ropa, dobry zbrojarsky priemysel....

    Tak ked povazujes media za pravdovravne, tak si zi vo svojom sne na idnes.Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    21:12 08.01.2013

    Nejsem vseznalek , a jestli znamena zajimat se o to co se kolem tebe deje , kde umiraji lidi ,o situaci v zahranici ,ze sem marny ,tak asi sem , no holt s tim nic neudelam. Mam ...Zobrazit celý příspěvek

    Nejsem vseznalek , a jestli znamena zajimat se o to co se kolem tebe deje , kde umiraji lidi ,o situaci v zahranici ,ze sem marny ,tak asi sem , no holt s tim nic neudelam.
    Mam nazor jaky mam ,proste si myslim ,ze silou dokazete prinutit bojujici strany k tomu aby se dohodly ucinneji nez nicnedelanim . Jedine silou muzete prinutit diktatory typu Asada ,Kadafiho ,Kima k tomu aby prestali delat bordel , typkovi z OSN se takovi borci vysmejou ,protoze na ne samotne zadne sankce nedopadnou ,ale kanade spojeneckeho vojaka se uz smat nebudou ...
    Pacifismus neni na miste ,kdyz se svet koupe v krvi a kdyz je na nem sila, ktera to muze zastavit.Skrýt celý příspěvek

  • Castle
    20:05 08.01.2013

    To Deagog: Ty si fakt marný
    Všude jsi byl, všechno víš, vždycky máš ve všem pravdu, a Amériku si viděl beztak maximálně z google-obrázky

    To Deagog: Ty si fakt marný
    Všude jsi byl, všechno víš, vždycky máš ve všem pravdu, a Amériku si viděl beztak maximálně z google-obrázky

  • Deadog
    18:26 08.01.2013

    to Marty : ty si nevidis do pusy , ale rekl si to presne " bojujeme pro mir" ,co je na tom jako spatneho ?Lepsi je podle tebe proste zastavit podporu vsem at se tam vysekaji a kdo ...Zobrazit celý příspěvek

    to Marty : ty si nevidis do pusy , ale rekl si to presne " bojujeme pro mir" ,co je na tom jako spatneho ?Lepsi je podle tebe proste zastavit podporu vsem at se tam vysekaji a kdo zustane stat jako posledni tak vyhral jo?
    A az se zas budem v budoucnu bavit o tom ze se ze Syrie stala dalsi islamisticka basta ,zcela urcite budou obvineni NATO + USA protoze kdyz meli nic neudelaliSkrýt celý příspěvek

  • Deadog
    18:13 08.01.2013

    to Bark : bullshit jak prase

    to Bark : bullshit jak prase

  • bark
    18:03 08.01.2013

    Nevím, o čem je řeč: Izrael : S Assadem se jednat dá, ale s povstalci ne (stanovisko armády, dipolacie a zpravodajských složek). Stanovisko vlády (přesněji dua ...Zobrazit celý příspěvek

    Nevím, o čem je řeč:

    Izrael : S Assadem se jednat dá, ale s povstalci ne (stanovisko armády, dipolacie a zpravodajských složek). Stanovisko vlády (přesněji dua Netanjahu/Liebermann) je opačné.

    Turecko: Assad nás nezajímá, nás zajímá co bude s Kurdy a co bude s naším zájmovým prostorem. (stanovisko armády). Stanovisko Ergodanovy vlády je ale opačné.

    Emiráty a SA: - naší povinností je osvobodit z rukou kacířských psů naše sunnitské bratry a přivést je k přísnější víře.

    Rusko - v zásadě nás Assad nezajímá. Chceme zachovat náš vliv, základnu v Tarsu a ekonomické výhody. Ale nemáme zájem o islamisty - na vlastním písečku jich máme dost.

    Spojené státy - téměře dokonalá kopie izraelského stanoviska s malými výjimkami - armáda a zpravodajské služby proti přímé účasti - není dost sil, diplomacie a vláda kam vítr, tam plášť. Navíc se objevují symptomy hozeného ručníku do ringu - z finančních důvodů.

    Evropa jako celek - naprosto zmatená z celé situace a tak nalézá útěchu v opakování manter o nebezpečí z totalitarismu, ačkoliv povstalci z větší části představují problém ještě větší.

    Francie - jde o naši bývalou kolonii a máme možnost se dostat opět k lizu - no co, v Libyi nám to skoro (na úkor Italů) vyšlo.

    Čína - s Rusy možná něco ze Sýrie vykutáme, jsou to naše dveře na Střední východ. Z povstalců ani z Ameriky nic nekouká.

    Írán - vytřískáme z amerických a izraelských potíží maximum.

    .....prosím vás všechny, přestaňte na tyto polokoloniální konflikty koukat přes ideologické brýle [našeho způsobu života, parlamentní demokracie, pravdy a lásky] - o to tu absolutně vůbec nejde. Jde o sféry zájmu.Skrýt celý příspěvek

  • Márty
    17:50 08.01.2013

    Tak to bude inteligentní řešení ze strany Nato vynutit si válkou mír. to je ta největší blbost jakou jsem kdy slyšel (bojujeme pro mír). Nicméně opravdu by stačilo zastavit ...Zobrazit celý příspěvek

    Tak to bude inteligentní řešení ze strany Nato vynutit si válkou mír. to je ta největší blbost jakou jsem kdy slyšel (bojujeme pro mír). Nicméně opravdu by stačilo zastavit veškerou podporu povstalcům a vlastně oběma stranám a nezasahovat do této záložitosti osobně. Na vdruhou stranu nikdo z nás nemá informace co se tam opravdu děje a jaká je příčina konfliktu. Pokud se někdo rozhoduje jenom díky mediím tak toho od přírody opravdu moc nepobral..Skrýt celý příspěvek

  • Deadog
    16:24 08.01.2013

    Wladis : nemas pravdu , opozice nejsou teroristi ,rozhodne nepodporuju diktatora Asada a ano zapad mel zakrocit uz davno ,mel zamezit svou pritomnosti tomu aby se do zeme stahli ...Zobrazit celý příspěvek

    Wladis : nemas pravdu , opozice nejsou teroristi ,rozhodne nepodporuju diktatora Asada
    a ano zapad mel zakrocit uz davno ,mel zamezit svou pritomnosti tomu aby se do zeme stahli ruzne teroristicke organizace ,protoze to stejne bude muset resit , nikdo jiny to nevyresi
    Ty videa sou natocene samotnyma Syranama ,krom toho ze je to humac me to ma jako presvedcit o cem ? A Rusky komentar je celkem smesny zvlaste kdyz Rusko tenhle konflikt zivi svymi postoji.
    Nebylo by lepsi tohle zverstvo ukoncit ?Vyjednavani k nicemu nevedou ,je na rade sila...
    Dam ti tu odkaz na blog meho brachy ,mozna ziskas vice informaci a trochu si rozsiris obzory
    http://tomaspeszynski.blog.idn... Skrýt celý příspěvek

  • Wladis
    14:24 08.01.2013

    Deadog malo sa zasahnut silou ??? to jako podporujes dalsiu agresiu NATO na cele s USA ? V Syrii by stacilo, keby NATO, Katar, Saudska Arabia a Turecko prestali podporovat ...Zobrazit celý příspěvek

    Deadog
    malo sa zasahnut silou ??? to jako podporujes dalsiu agresiu NATO na cele s USA ? V Syrii by stacilo, keby NATO, Katar, Saudska Arabia a Turecko prestali podporovat ,,opoziciu,, (teroristov) zbranami a peniazmi a za par tyzdnov by bolo po konflikte. Pre tych co si stale myslia ze tam bojuju Syrcania proti najvacsiemu tyranovi :

    Syrský deník: Co se děje v Sýrii (2012)
    http://www.youtube.com/watch?f...

    Bitva o Sýrii (2012)
    http://www.youtube.com/watch?v... Skrýt celý příspěvek

Načítám diskuzi...

Stránka 1 z 2