Nejvýkonnější bojové vozidlo pěchoty na světě přijede na DNY NATO do Ostravy
- 15. 9. 2017
- 60 komentářů
- Tisková zpráva
Praha, 14. září 2017: Bojové vozidlo pěchoty (BVP) PUMA se představí ve dnech 16 - 17. 9. 2017 na Dnech NATO 2017 v Ostravě. PUMA je jedním z účastníků výběrového řízení na nové BVP pro Armádu České republiky (AČR). Jedná se v současnosti o nejsofistikovanější bojový systém v kategorii BVP na světě, který byl vyvinut na základě požadavků německé armády.
Letitá bojová vozidla pěchoty BVP-2 se chystají do důchodu. Pokud velení české armády vybere do výzbroje českých mechanizovaných jednotek BVP PUMA, bude mít česká armáda nejvýkonnější a nejodolnější zbraňový systém současnosti. Česká republika navíc získá exklusivní přístup k nejmodernějším technologiím německého obranného průmyslu.
„Již dnes se ČR díky vyspělému obranému průmyslu podílí na dodávkách komponent pro BVP PUMA. Jestliže se ČR rozhodne přezbrojit na aktuálně nejmodernější platformu BVP, přinese to českým firmám nejen možnost částečně vyrábět BVP PUMA v ČR, ale současně adopci nejmodernějších zbrojních technologií a následnou možnost dodávek pro německý Bundeswehr, případně další zákazníky, kteří německou vojenskou technikou disponují," říká Mathias Krauss, šéf obchodu a marketingu ve společnosti PSM.
BVP PUMA se již úspěšně účastnil testů AČR ve Vyškově, VIP prezentaci v Přáslavicích či na brněnském veletrhu IDET 2017. Výrobce BVP PUMA, společnost PSM, zároveň navázala aktivní spolupráci s VOP CZ (Vojenský a opravárenský podnik) s cílem zapojit řadu českých firem do výroby BVP PUMA pro AČR.
Vývoj BVP PUMA začal v roce 2002. První prototyp vznikl v roce 2005 a roku 2015 jej zařadil do výzbroje německý Bundeswehr. Celých deset let bylo věnováno testování vozidla, aby splnilo požadavky na BVP budoucnosti s výhledem použití v období po roce 2050. PUMA je proto zcela nová bojová platforma. Nejedná se o další vývojovou generaci vozidla, které by konstrukčně vzniklo na konci minulého století. Tehdy byla obrněná vozidla navrhována s ohledem na odolnost a účinnost výzbroje proti zbraním dané doby. To se změnilo. Nové výzvy vyžadují nové technologické přístupy a koncepce.
Lepší ochrana a nejvyšší standardy NATO
Konstrukční filozofie BVP PUMA umožňuje flexibilně přizpůsobovat vozidla a jejich výzbroj pro různé mise. PUMA je díky tomu jediným vozidlem současnosti, které zajišťuje posádce nejvyšší ochranu dle standardů NATO. Ochranné systémy zahrnují odolnost proti protitankovým minám, ochranu proti střelám typu RPG v rozsahu 360 stupňů, stejně jako vlastní inteligentní systém chránící vozidlo před řízenými protitankovými střelami. Současně dosahuje PUMA velmi vysokých rychlostí v terénu, přičemž celková mobilita je srovnatelná s tanky nejnovější generace.
Nedílnou součástí BVP PUMA jsou i nejmodernější zbraňové systémy. Primární výzbroj je umístěna v dálkově ovládané, balisticky silně chráněné, bez posádkové a plně otočné věži. Tvoří ji stabilizovaný 30mm automatický kanón Mauser MK30-2/ABM a odpalovací zařízení kompletu MELLS s protitankovými řízenými střelami SPIKE-LR.
Ty jsou mimochodem již dnes integrovány na česká KBVP Pandur II CZ 8x8. PUMA s touto výzbrojí a digitálním systémem řízení střelby dosahuje mnohem větší přesnosti než ostatní BVP. Má schopnost velmi účinně střepinami a integrovanými wolframovými projektily ničit cíle jako jsou bitevní vrtulníky (zničení veškeré optiky), drony, tanky, či nepřátelské jednotky.
Bojový systém PUMA není jen vlastní vozidlo. Jedná se o komplexní řešení pro mechanizované jednotky. Zahrnuje logistiku, podpůrné vybavení, ověřené a do funkčního celku sladěné zbraňové a elektronické systémy, výcvikové programy, simulátory, i podpůrné programy výrobce po celou dobu provozu vozidel. To dává vozidlu PUMA perspektivu rozvoje přinejmenším na dalších 40 let.
BVP PUMA je výsledkem vynikajícího partnerství mezi německými zbrojními firmami Krauss-Maffei Wegmann a Rheinmetall. Společnost PSM, společný podnik obou firem, je hlavním dodavatelem německých obrněných vozidel pěchoty PUMA a zodpovědná za jejich vývoj, výrobu, prodej a poprodejní servis.
Redakčně upraveno
Související články
Armija 2017: 100 tanků T-14 Armata do roku 2020
Podle Jurije Borisova, náměstka ruského ministra obrany pro vyzbrojováni, Rusko do roku 2020 odebere ...
- 30.08.2017
- 93 komentářů
- Jan Grohmann
Polsko-české vozidlo Husar 4×4 na tatrováckem podvozku
Na právě skončené výstavě MSPO 2017 v polských Kielcích česká firma TATRA DEFENSE VEHICLE (TDV) ...
- 09.09.2017
- 75 komentářů
- Jan Grohmann
10. Panzerdivision: 10. tanková divize Bundeswehru
O přidružení 4. brigády rychlého nasazení (4. brn) Armády ČR k 10. tankové divizi (10. ...
- 10.09.2017
- 30 komentářů
- Mgr. Ondřej Vlk, Ph.D.
BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost
Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...
- 13.09.2017
- 157 komentářů
- Jan Grohmann
Doplnil bych, ze CV90 tu neni, ale BAe tu stanek ma, a ne maly. Ascod ma dynamickou ukazku, Lynx jsem nacvicovat nevidel. Puma bude staticka, stoji s Leo2 mezi statickymi exponaty. ...Zobrazit celý příspěvek
Doplnil bych, ze CV90 tu neni, ale BAe tu stanek ma, a ne maly. Ascod ma dynamickou ukazku, Lynx jsem nacvicovat nevidel. Puma bude staticka, stoji s Leo2 mezi statickymi exponaty. Kdo se na Mosnov chysta, doporucuji spise sobotu, kvuli pocasi. V nedeli to bude o poznani horsi, nedivil bych se, kdyby museli orezat prohram. Jinak doporucuji nenechat si ujit polsky Mig29 a Typhoon, ti za to dneska tahali z vostra, Mirage 2000 se urcite take nenechali zahanbit, a italove se Spartanem letali tak, ze to vypadalo, ze te masine chteli urvat kridla. Omluva rekci za OT.Skrýt celý příspěvek
semtam: Rozhodne netvrdim, ze se mi puma nezacala zajidat a tento reklamni clanek tomu nemalo pridal. Uz je toho na AN trochu moc (jasne mam v tom taky prsty). Problem je i v tom, ...Zobrazit celý příspěvek
semtam:
Rozhodne netvrdim, ze se mi puma nezacala zajidat a tento reklamni clanek tomu nemalo pridal. Uz je toho na AN trochu moc (jasne mam v tom taky prsty). Problem je i v tom, ze o ostatnich vozidlech toho moc nevime, tak seneni od ceho odpichnout. PR clanky jsou vzdycky divneSkrýt celý příspěvekRase Jde o nadsázku, která je zapříčiněná nikoliv meditací, ale poměrně vlezlou reklamou na PUMU doplněnou leč s dobrými úmysly intenzitou propagace. Pokud by podobně ...Zobrazit celý příspěvek
Rase
Jde o nadsázku, která je zapříčiněná nikoliv meditací, ale poměrně vlezlou reklamou na PUMU doplněnou leč s dobrými úmysly intenzitou propagace.
Pokud by podobně jednali výrobci ostatních vozidel a jejich PR by se přepisovala, myslím, že by to schytali také.
Jde jen o humor a myslím, že není cílem tento výrobek "poškodit" na těchto stránkách.Skrýt celý příspěvekOno když jsem začal psát o Pumě, tak to bylo takové zakřiknuté ptáčátko, CSG si jeli svoje - ASCOD rejdil po blátě, BAE mělo mocnou propagaci všude možně, Lynx nebyl známý a tak ho ...Zobrazit celý příspěvek
Ono když jsem začal psát o Pumě, tak to bylo takové zakřiknuté ptáčátko, CSG si jeli svoje - ASCOD rejdil po blátě, BAE mělo mocnou propagaci všude možně, Lynx nebyl známý a tak ho nikdo neřešil, stejně tak jako ostatní vozidla, co z tendru odpadla. Ono o Pumě se toho dalo hodně zjistit v médiích a tak byla skvělým příkladem pro porovnávání. Mám to vozidlo rád, sepsal jsem o něm hodě, ale nemám sebemenší problém, pokud MO upřednostní CV90, Lynx nebo ASCOD. Všechno to jsou dobrá vozidla a záleží jen na jejich došperkování. Průšvih by byl, pokud by byl v tendru Šakal a média jej meldovaly pořád dokola. Takhle je to v pohodě.
ps. asi ste už zapomněli, jak se cca před rokem meldovalo o CV90 a ASCODovi. Puma (PSM) je v tomhle pořád začátečník.Skrýt celý příspěvekKdyž jsem si přečetl název článku, podvědomě se mi vybavila značka Hyundai a slogan "...nejlepší český sedan všech dob" (chybělo tam k "dokonalosti" jenom to "všech dob"), jinak ...Zobrazit celý příspěvek
Když jsem si přečetl název článku, podvědomě se mi vybavila značka Hyundai a slogan "...nejlepší český sedan všech dob" (chybělo tam k "dokonalosti" jenom to "všech dob"), jinak souhlasím s fenrim, ještě bych doplnil K-21, protože ta k tomu ještě plave...;-) úroveň AN dle mého názoru tímto poněkud utrpěla - začíná se blížit bulváru.Skrýt celý příspěvek
Nojo, uklepl jsem se, měl být šklíba. Namer i T-15 jsou jistě výkonější a na světě jsou. A modernizovaná CV90 s 40mm také není ořezávátko, jak správně píšete. Každopádně jeho ...Zobrazit celý příspěvek
Nojo, uklepl jsem se, měl být šklíba.
Namer i T-15 jsou jistě výkonější a na světě jsou. A modernizovaná CV90 s 40mm také není ořezávátko, jak správně píšete.
Každopádně jeho absence možná o něčem svědčí, ajk poznamenává Cervis a Rase.Skrýt celý příspěvekNerozporujem, že ide o marketing ako hovado, iba spochybňujem použité príklady. Ono podľa mojich kritérií by Puma nemusela nevyhnutne obstáť vo výkonnosti ani proti CV90. A iba ...Zobrazit celý příspěvek
Nerozporujem, že ide o marketing ako hovado, iba spochybňujem použité príklady.
Ono podľa mojich kritérií by Puma nemusela nevyhnutne obstáť vo výkonnosti ani proti CV90.
A iba tak na okraj, nech som hnidopich - použili ste znak :-) a nie ;-)Skrýt celý příspěvekPavolko a přesně 57 minut trvalo, než někdo nepochopil znak: ;-) Vím, že o Pumě se nežertuje, nicméně prostě není nejvýkonější IFV na světě. Možná je momentálně nevýkonnější ...Zobrazit celý příspěvek
Pavolko a přesně 57 minut trvalo, než někdo nepochopil znak: ;-)
Vím, že o Pumě se nežertuje, nicméně prostě není nejvýkonější IFV na světě. Možná je momentálně nevýkonnější seriové či zavedené, ale i tak: sotva je výkon myšlen čistě jako vztah hmotnost/výkon. Já osobně si pod výkonem představím celý komplex vlastností a bojovou hodnotu. A jsem si jist, že Puma by Nameru prostě neublížila. A pokud jde o výkon, Namer by Pumu odtáhl jako kačera. T-15 dtto.
Takže Puma je nejvýkonější, jen tehdy, když zavedete celou dlouhou hromadu okrajových podmínek, výjimek a vlastních definic toho, co je výkon.
Nicméně o tom debatovat nechci. Byl to opravdu joke na ten barnumský nadpis jak z Blesku. Nic víc za tím nehledejte.Skrýt celý příspěvekfenri: Diskusia vydržala až dve hodiny bez toho, aby na Pumu nevytiahlo vozidlo, ktoré sa ešte sériovo nevyrába a nie je vo výzbroji žiadnej armády ... ;-) A čo sa Namera týka, ...Zobrazit celý příspěvek
fenri:
Diskusia vydržala až dve hodiny bez toho, aby na Pumu nevytiahlo vozidlo, ktoré sa ešte sériovo nevyrába a nie je vo výzbroji žiadnej armády ... ;-)
A čo sa Namera týka, ten má na svojich 60 ton iba motor o výkonu 895 kW oproti Pume s 800 kW na 43 ton. Čiže Puma je jednoznačne výkonnejšia a kým Izraelci nezavedú testovanú vežu s 30mm kanónom, tak vedie aj vo výzbroji.Skrýt celý příspěvekRase: No a nebo už tendr odpískali. Z marketingového hlediska, by byla chyba se tu s nimi neukázat když tu konkurence je. I ten ASCOD sem dovezli zpět z Polského veletrhu. A MSPO ...Zobrazit celý příspěvek
Rase: No a nebo už tendr odpískali. Z marketingového hlediska, by byla chyba se tu s nimi neukázat když tu konkurence je. I ten ASCOD sem dovezli zpět z Polského veletrhu. A MSPO skončilo už 8 mého.Skrýt celý příspěvek
Gen.Bečvář nedávno opakovaně zdůraznil,že nákupy pro AČR se budou provádět především s ohledem na zahraniční mise. Tak nevím zda na teritoriální obranu budou prachy.Oni ti naši ...Zobrazit celý příspěvek
Gen.Bečvář nedávno opakovaně zdůraznil,že nákupy pro AČR se budou provádět především s ohledem na zahraniční mise.
Tak nevím zda na teritoriální obranu budou prachy.Oni ti naši papaláši mají radost,když je někdo za účast v misích poplácá před rozvinutou zástavou po zádech.Skrýt celý příspěvekCerVus: nj. ale co konkrétně ? Jako že se vozidla zdržela kvůli podrobnějšímu testování u Vojenského technického ústavu (že je třeba horký kandidát), nebo je BAE potřebovalo jinde ...Zobrazit celý příspěvek
CerVus:
nj. ale co konkrétně ? Jako že se vozidla zdržela kvůli podrobnějšímu testování u Vojenského technického ústavu (že je třeba horký kandidát), nebo je BAE potřebovalo jinde a tak si je odvezli, nebo BAE nechtělo svá vozidla prezentovat na akci veřejnosti ? Možností je hodně a dost protichůdné :DSkrýt celý příspěvekZítra a v neděli, bude na Dnech NATO k vidění i Lynx a již tradičně by tam měl být ASCOD. Bohužel CV90 od BAE tam nebudou, což je docela škoda. Německá vozidla mají být pouze ...Zobrazit celý příspěvek
Zítra a v neděli, bude na Dnech NATO k vidění i Lynx a již tradičně by tam měl být ASCOD. Bohužel CV90 od BAE tam nebudou, což je docela škoda. Německá vozidla mají být pouze vystavená, což je docela škoda, ASCOD měl loni dynamickou ukázku. Alespoň se ale budou dát pěkně okouknout.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...