Ministerstvo obrany podepsalo s VOP CZ memorandum o spolupráci v projektu největší armádní zakázky v novodobé historii

-
31. 1. 2019
-
152 komentářů
-
Tisková zpráva
Dnes, tj. ve středu 30. ledna podepsalo Ministerstvo obrany České republiky se státním podnikem VOP CZ z Šenova u Nového Jičína memorandum o spolupráci v rámci největší armádní zakázky v novodobé historii v celkovém objemu více než 50 miliard korun.
Připravovaný projekt na pořízení 210 kusů nových pásových obrněných vozidel má nahradit zastaralá vozidla BVP-2 sovětské výroby a proběhne na něj soutěž mezi čtyřmi zahraničními zbrojařskými koncerny. Podpis memoranda o spolupráci zdůrazňuje a potvrzuje důležitou roli VOP CZ pro Ministerstvo obrany České republiky v rámci tohoto projektu.
„Dnes jsme podepsali s Vojenským opravárenským podnikem memorandum o spolupráci na projektu pořízení nových pásových BVP. Jde o největší modernizační projekt v historii AČR. Naším cílem je maximální možné zapojení domácího obranného průmyslu", řekl ministr obrany Lubomír Metnar po podpisu memoranda.
„Státní podnik VOP CZ je klíčovým partnerem Ministerstva obrany a podpis memoranda potvrzuje strategii našeho podniku. Tou je maximální podpora české armádě v oblasti pozemní techniky“, komentuje podpis memoranda Marek Špok, ředitel podniku VOP CZ.
Ministerstvo obrany v projektu výroby nových obrněných vozidel pěchoty (BVP) oslovi čtyři zbrojařské dodavatele. Firmu BAE Systems s vozidlem CV90, GDELS s vozidlem ASCOD, Rheinmetall s LYNX a PSM s vozidlem PUMA. Do finančního objemu projektu za více než 50 miliard korun je kromě výroby započítán i servis a zajištění celého životního cyklu.
Zbrojařské firmy nebudou soutěžit pouze v ceně a lepší technologii, ale i v tom, kolik výroby a servisu přesunou do českých podniků. Podnik VOP CZ již podepsal smlouvu o spolupráci se všemi čtyřmi těmito uchazeči v případě, že zakázku získají. Nyní důležitou roli VOP CZ v projektu BVP potvrdilo i Ministerstvo obrany.
Podpis memoranda mezi VOP CZ a Ministerstvem obrany
„Je to příležitost pro rozvoj spolupráce mezi českými státními podniky, které jsou stejně jako my v podřízenosti Ministerstva obrany České republiky. Je to unikátní šance pro celý český zbrojní průmysl. Všichni můžeme ukázat, jak umíme spolupracovat a společně zvládat takto náročný projekt. Kromě toho výroba a dodávka moderních obrněných vozidel pěchoty včetně jejich následného servisu může přinést práci v regionu až na 30 let,“ dodává na závěr Marek Špok.
VOP CZ, s. p. (Šenov u Nového Jičína, ČR)
VOP CZ je státní podnik založený Ministerstvem obrany ČR. Jeho hlavním cílem
je zabezpečovat potřeby české armády. Zabývá se především vývojem, výrobou, servisem
a modernizacemi pozemní vojenské techniky. V minulosti podnik vyrobil pro Armádu České republiky například 107 obrněných vozidel Pandur II nebo modernizoval tanky T-72.
V roce 2016 VOP CZ oslavil 70 let své existence. V současnosti zaměstnává více než 850 lidí, v roce 2018 měl tržby přesahující 1,1 mld. Kč.
Související články
BVP Puma pro Armádu ČR - průmysl, výcvik, cena a spolehlivost
Ministerstvo obrany ČR (MO ČR) plánuje za nakup 210 nových bojových vozidel pěchoty (BVP) a dalších ...
-
13.09.2017
-
157 komentářů
-
Jan Grohmann
Pátá generace bojového vozidla pěchoty CV90 MkIV
Londýn, Velká Británie - Rychlejší, silnější, výkonnější. To jsou hlavní vlastnosti nové generace ...
-
24.01.2018
-
181 komentářů
-
Tisková zpráva
ASCOD 2 – budoucnost českých motostřelců?
Česká armáda hledá nástupce letitého BVP-2 a jeho derivátů, které budou na příští desítky let tvořit ...
-
27.04.2018
-
184 komentářů
-
Redakce AN
Zaregistrovali ste už včerajšiu správu, že výrobná linka Lynxu bude v Maďarsku? ...Zobrazit celý příspěvek
Zaregistrovali ste už včerajšiu správu, že výrobná linka Lynxu bude v Maďarsku? https://jogalappal.hu/lynx-gya... Skrýt celý příspěvek
Zaujímavá info, ale tak nejak som očakával, že niekto ČR predbehne, keďže ich výberové konanie sa ťahá už strašne dlho. Niekedy mi to pripadá, že chcú zase niečo "superextrašpica" ...Zobrazit celý příspěvek
Zaujímavá info, ale tak nejak som očakával, že niekto ČR predbehne, keďže ich výberové konanie sa ťahá už strašne dlho. Niekedy mi to pripadá, že chcú zase niečo "superextrašpica" čo nemá nikto v okolí, ale výsledok bude bežný priemer, keďže sa bude zase pozerať na peniaze.
Maďari síce "fičia" bez tendrov, čo tiež nie je úplne kóšer, ale nevyberajú zlé produkty a dosť vecí si budú vyrábať doma.Skrýt celý příspěvekNevím co ke myšleno pod "superextrašpica", ale tři kandidáti na nové BVP jsou známí už celkem dlouho. Zatím je oznámené testování vozidel na listopad. Tedy uzavření smluvy s ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím co ke myšleno pod "superextrašpica", ale tři kandidáti na nové BVP jsou známí už celkem dlouho. Zatím je oznámené testování vozidel na listopad. Tedy uzavření smluvy s vítězem bude patrně až příští rok.Skrýt celý příspěvek
Niečo, čo nikto v okolí a ani inde nemá.
Ale aj ja som zvedavý, ako to v ČR dopadne a držím Vám palce, úprimne.Niečo, čo nikto v okolí a ani inde nemá.
Ale aj ja som zvedavý, ako to v ČR dopadne a držím Vám palce, úprimne.Ako asi ovplyvní tender, že už aj Lynx bude mať od roku 2022, najneskôr 2023, aktívnu výrobnú linku v krajine, kde je 9%-ná daň a nízke platy?
Ako asi ovplyvní tender, že už aj Lynx bude mať od roku 2022, najneskôr 2023, aktívnu výrobnú linku v krajine, kde je 9%-ná daň a nízke platy?
Armáda České republiky zahájila svůj historicky největší tendr, pořízení více než dvou stovek bojových vozidel pěchoty za 52 miliard, která mají ve výzbroji nahradit sovětská BVP2 ...Zobrazit celý příspěvek
Armáda České republiky zahájila svůj historicky největší tendr, pořízení více než dvou stovek bojových vozidel pěchoty za 52 miliard, která mají ve výzbroji nahradit sovětská BVP2 z 80. let. Přesto se zadání, které ve středu 27. března 2019 obdrželi čtyři předvybraní soutěžitelé, vešlo na pouhé tři strany A4 a celá zakázka je plná podivností.
https://www.idnes.cz/technet/v... Skrýt celý příspěvekTo nebyla zadávací dokumentace, ale pouze představení základních požadavků. Detailní dokumentaci všichni uchazeči obdrží až po oficiálním zahájení tendru koncem tohoto měsíce ...Zobrazit celý příspěvek
To nebyla zadávací dokumentace, ale pouze představení základních požadavků. Detailní dokumentaci všichni uchazeči obdrží až po oficiálním zahájení tendru koncem tohoto měsíce (pokud se to zase neposune).
Tohle bylo jenom něco jako "tohle budeme zhruba chtít, tak si zvažte jestli jste schopni to vyrobit".
BTW Něco podobného představilo i australské MO, tam to bylo tuším 32 stránek v PowerPointu, ale technické požadavky byly pouze na dvou.Skrýt celý příspěvek
Kvízová otázka - kdo vyhraje soutěž? Z toho, co tady tak čtu, tak se zdá, že blízko je GDELS...
Kvízová otázka - kdo vyhraje soutěž? Z toho, co tady tak čtu, tak se zdá, že blízko je GDELS...
Já ti nevím, ASCOD mi nepřijde zrovna jako úžasný stroj - je jen velký a nezajímavý. Navíc by bylo divné, mít od stejného výrobce jak KBVP tak i BVP. Většinou se jiné státy snaží ...Zobrazit celý příspěvek
Já ti nevím, ASCOD mi nepřijde zrovna jako úžasný stroj - je jen velký a nezajímavý. Navíc by bylo divné, mít od stejného výrobce jak KBVP tak i BVP. Většinou se jiné státy snaží jít opačnou cestou a nevytvořit jedné společnosti monopol.
Osobně si myslím že už je prakticky rozhodnuto a jde jen o to, zda výrobce nepřestřelí nabídnutou cenu. Netroufám si ale odhadnout, kde je favoritem pro MO. Dost možná nebude hlavním kritériem technická část, ale transfer technologií a hlavně % zapojení tuzemského průmyslu.Skrýt celý příspěvek
To strikehawk Nesouhlasím s tím posledním tvrzením. Například zde velmi opomíjený minomet PRAM-M byl za mě jedna z nejlepších modifikaci bvp a hned za ní Sněžka. Ale PRAM byl ...Zobrazit celý příspěvek
To strikehawk
Nesouhlasím s tím posledním tvrzením. Například zde velmi opomíjený minomet PRAM-M byl za mě jedna z nejlepších modifikaci bvp a hned za ní Sněžka. Ale PRAM byl konstrukčně skvělé řešený a i po 30 letech dosahuje dobrých parametrů. Tady bych o konstrukterstvi třetího řádu nemluvil, nic méně se zbytkem souhlas.Skrýt celý příspěvekSkelet, rase, Jura99 a další Hoši, Adler má pravdu. Nemá cenu si lhát do kapsy. Technologická úroveň našeho průmyslu - teď mluvím o tom zbytku, který není dosud v rukou ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet, rase, Jura99 a další
Hoši, Adler má pravdu. Nemá cenu si lhát do kapsy.
Technologická úroveň našeho průmyslu - teď mluvím o tom zbytku, který není dosud v rukou zahraničních vlastníků, spadla, řekl bych, minimálně o dva rady. A to za špičkou v radě oblasti dost zaostával a nebyl konkurenceschopny už za sociku.
Co muže lépe ilustrovat propad našich schopnosti v posledních 20 letech když se prejmuti lehkého obrněného vozidla AJBAN nebo jak se ta sracka z UAE (!!!!) jmenuje našim zbrojním průmyslem prezentuje jako bůhvíjaky transfer know-how
Z emirátů !!!!!! Ze země kde před 15 lety neuměli zkonstruovat ani posrany skládací kolo !!!!!
Radime
Splacani nějaké nástavby na existující BVP je konstruktersko - projekční práce třetího řáduSkrýt celý příspěvekTak Ajban není sračka, jen ukazuje že když je zájem, tak se za peníze dá koupit všechno - vývoj, komponenty a montážní prostory s vybavením na top úrovni. Najatí indové jim to už ...Zobrazit celý příspěvek
Tak Ajban není sračka, jen ukazuje že když je zájem, tak se za peníze dá koupit všechno - vývoj, komponenty a montážní prostory s vybavením na top úrovni. Najatí indové jim to už nějak smontují. Na vývoji první generace vozů Nimr (Ajban) se podílel ruský GAZ, a z něj pak odvodil svůj vůz GAZ Tiger. Nutno podotknout, že na vývoji obou vozidel se podílela kopřivnická Talosa s.r.o. (i vyráběla prototypy). České podniky na Ajban pořád vyrábí díly, tak od Arabů by se toho moc fakt nemuselo vozit, jelikož zbytek komponentů stejně dováží z Evropy. Spíš je blbé, že by schlamstli provizi za prodej - na druhou stranu oni zacvakali vývoj vozidla. Fakt mě zajímá ten nedávno představený Gerlach - mohlo by to být zajímavé vozidlo, ale bojím se aby to nedopadlo jako s Brenem (že pořádná bude až druhá série).
Lidi tady schopní jsou, ale náš stát obecně, nemá zájem budovat armádu. Nějaké velké nakopnutí a finanční injekce (třeba za ty BVP) možná něco zachrání, ale o hodně schopností sme už přišli a přicházíme. Bez peněz a velkých investic do vývoje a technologií, se fungovat nedá. Umět něco svařit, obrobit plech a podobně (těžký průmysl a železo) už nestačí a top technologie ú materiály sme neuměli snad nikdy (ani za té první republiky).Skrýt celý příspěvekNevím v čem měl astor pravdu. Náš průmysl byl v háji už za konce vlády náčelníka komanče. Jak ostatně sám píšeš. Likvidace zbrojního průmyslu byla připravována ještě před ...Zobrazit celý příspěvek
Nevím v čem měl astor pravdu. Náš průmysl byl v háji už za konce vlády náčelníka komanče. Jak ostatně sám píšeš. Likvidace zbrojního průmyslu byla připravována ještě před revolucí.
Výrobou různých nástaveb na podvozek BVP se průmysl věnoval už dávno před revolucí. Tedy jak píšeš třetiřadou prací.
Co se Ajbanu týče byl to pokus o proniknutí na evropský trh. Zatím nijak zvlášť úspěšný. Na druhou stranu jsou tu podobné konstrukce od nás i ze Slovenska a to Patriot a Gerlach. Takže to zřejmě až tak špatné nebude.Skrýt celý příspěvekV tom asi není předmět sporu, zdejší průmysl už neumí vyrobit konkurenceschopnou lokomotivu, tank, OT a to co se zdá, že funguje, ve skutečnosti moc nefunguje (Zetor,.. ). Proti ...Zobrazit celý příspěvek
V tom asi není předmět sporu, zdejší průmysl už neumí vyrobit konkurenceschopnou lokomotivu, tank, OT a to co se zdá, že funguje, ve skutečnosti moc nefunguje (Zetor,.. ). Proti tomu země třetího světa, které dříve neuměly vyrobit nic, mají průmysl slušný (Turecko, Indie..).Skrýt celý příspěvek
Kluci asi máte špatnou tabulku hodnocení průmyslu. Dnes se úspěšnost průmyslu opravdu nehodnotí podle toho jaký tank si dokáže vyrobit doma. Ale chápu, že podle sovětského vzoru je ...Zobrazit celý příspěvek
Kluci asi máte špatnou tabulku hodnocení průmyslu. Dnes se úspěšnost průmyslu opravdu nehodnotí podle toho jaký tank si dokáže vyrobit doma. Ale chápu, že podle sovětského vzoru je rozhodující ráže kanonu, a hrubost válcovaného pancíře. Pak opravdu nikde nevynikáme.Skrýt celý příspěvek
Poslední konkurenceschopnou lokomotivu nebo tank jsme vyrobili za první republiky. Potom už žádná konkurence nebyla a výrobky se vyvážely podle plánu do zemí RVHP a třetího světa. ...Zobrazit celý příspěvek
Poslední konkurenceschopnou lokomotivu nebo tank jsme vyrobili za první republiky. Potom už žádná konkurence nebyla a výrobky se vyvážely podle plánu do zemí RVHP a třetího světa. Samozřejmě existovalo několik vyjímek, ale ty spíš potvrzovali pravidlo.Skrýt celý příspěvek
Jak konkretní? Za socialismu konkurence v podstatě neexistovala. Tady naše výrobky nemohly být prověřeny v konkurenčním prostředí. Tuto zkoušku podstoupili až po roce 1990 a žádný ...Zobrazit celý příspěvek
Jak konkretní? Za socialismu konkurence v podstatě neexistovala. Tady naše výrobky nemohly být prověřeny v konkurenčním prostředí. Tuto zkoušku podstoupili až po roce 1990 a žádný velký úspěch nezaznamenali.
Například výkonné naftové lokomotivy se u nás přestali vyrábět už v roce 1980 po požáru ČKD naftové motory. Výroba těchto lokomotiv už nebyla nikdy obnovena.Skrýt celý příspěvek
"Elektrická lokomotiva řady 380" jsme vyráběli od 2008-2011, ale díky skvěle zvládnutému "managmentu" šla do kytek.
"Elektrická lokomotiva řady 380" jsme vyráběli od 2008-2011, ale díky skvěle zvládnutému "managmentu" šla do kytek.
Ono to není úplně jen o managementu. Některá technická řešení se u lokomotiv 380 neukázala být úplně šťastná. Navíc Němci vyvinuli modernější lokomotivu Vectron. Pokud bych to měl ...Zobrazit celý příspěvek
Ono to není úplně jen o managementu. Některá technická řešení se u lokomotiv 380 neukázala být úplně šťastná. Navíc Němci vyvinuli modernější lokomotivu Vectron.
Pokud bych to měl zjednodušit u lokomotiv 380 je řídící elektronika na vysoké úrovni, ovšem spolehlivost a chodové vlastnosti jsou špatné. U německých lokomotiv je to opačně.Skrýt celý příspěvek
CZloko normálně lokomotivy prodává do ...Zobrazit celý příspěvek
CZloko normálně lokomotivy prodává do zahraničí.
https://zpravy.aktualne.cz/eko... Skrýt celý příspěvekTo jsou ovšem lokomotivy pro posun a nákladní traťovou službu. Ty se v ČKD vyráběli ještě po revoluci. Jinak toto je pro CZloko jednoznačný úspěch. Do teď se soustředili hlavně na ...Zobrazit celý příspěvek
To jsou ovšem lokomotivy pro posun a nákladní traťovou službu. Ty se v ČKD vyráběli ještě po revoluci.
Jinak toto je pro CZloko jednoznačný úspěch. Do teď se soustředili hlavně na víceméně povedené rekonstrukce starších lokomotiv.Skrýt celý příspěvek
ČR po R-U podědilo rozvinutý průmysl a stálá odbytiště v nově vzniklých státech. Částečnou zastaralost řešilo nákupem licencí technologií, které neměly tradici, a to především na ...Zobrazit celý příspěvek
ČR po R-U podědilo rozvinutý průmysl a stálá odbytiště v nově vzniklých státech. Částečnou zastaralost řešilo nákupem licencí technologií, které neměly tradici, a to především na západě. Výrobky našeho průmyslu byly na solidní úrovni od bicyklů přes lokomotivy po letadla, ale rozhodně ne na světové špici, když tedy pominu vojenskou výrobu. Nepamatuji se, že bych kdy v žurnálech viděl řady nablýskaných Aerovek či Škodovek na pařížských či berlínských bulvárech, české lokomotivy brázdící pláně amerického Středozápadu či britské nebe plné Avií či Letovů. Ty jo? Dokonce i naše špičkové zbraně od opakovaček po LT38 jsmě prodali buď jako licenci, a nebo hotové na trhy, o kterých velcí západní hráči neměli zájem a prodávali jsme především kvůli ceně... Úroveň prvorepublikové úrovně letectví ukazuje i fakt, první letoun duralové poloskořepinové konstrukce vyrobený v českých zemích se jmenoval Arado Ar96B, o ostatní naše konstrukce pro zastaralost technologie a nízké výkony Němci neměli zájem a stáhli je z produkce. To se týká ostatně i tanků LT38, kde do konce války zůstal ve výrobě jen kvalitní podvozek s německými nástavbami. A dneska je to stejně. Velcí hráči mají zájem, abychom od nich kupovali, ne jim konkurovali.
Jinak mě vždycky rozesměje teeneger, který mi vypráví, jak jsme před rokem 89 lezli po stromech... Bude-li společenský vývoj pokračovat naznačeným směrem, je velmi pravděpodobné, že se toho dožijeme všichni.Skrýt celý příspěvekNavíc ještě Masaryk střílel do dělníků. Na to jsi zapomněl soudruhu. Jen tak na okraj, naše tanky LT35 a LT38 překonávali většinu německých tanků té doby ve všech ohledech. Tedy do ...Zobrazit celý příspěvek
Navíc ještě Masaryk střílel do dělníků. Na to jsi zapomněl soudruhu.
Jen tak na okraj, naše tanky LT35 a LT38 překonávali většinu německých tanků té doby ve všech ohledech. Tedy do roku 1938, poté už vývoj tanků u nás neprobíhal.
Mě zase rozesměje soudruh který tvrdí že jsme tu mezi roky 1948-1989 měli špičkoví průmysl který ukazoval ostatnímu světu záda.Skrýt celý příspěvekScotty, když už tak tanky překonávaly a průmysl bývá spíše špičkový. A já přeci netvrdím, že poválečný průmysl byl špičkový. Já tvrdím, že byl ve své době na úrovni. A kde jsem ...Zobrazit celý příspěvek
Scotty, když už tak tanky překonávaly a průmysl bývá spíše špičkový. A já přeci netvrdím, že poválečný průmysl byl špičkový. Já tvrdím, že byl ve své době na úrovni. A kde jsem citoval Masaryka? To na mě vytáhni radši toho kremlobota, odborníku. To je vtipnější.Skrýt celý příspěvek
Vždyť celá tahle debata začala vaším tvrzením že jsme banánová montovna protože kupujeme BVP které se bude vyrábět u nás. Já jsem podotkl že v tom případě jsme byli montovna i před ...Zobrazit celý příspěvek
Vždyť celá tahle debata začala vaším tvrzením že jsme banánová montovna protože kupujeme BVP které se bude vyrábět u nás. Já jsem podotkl že v tom případě jsme byli montovna i před rokem 89. Toť vše.Skrýt celý příspěvek
Dodnes když si vzpomenu na OT64 Skot naskakuji mi pupínky, nic čím by jsme se měli chlubit, ve srovnání s BTR60 to byla opravdová sracka plná závad a abnormálně náročná na údržbu.
Dodnes když si vzpomenu na OT64 Skot naskakuji mi pupínky, nic čím by jsme se měli chlubit, ve srovnání s BTR60 to byla opravdová sracka plná závad a abnormálně náročná na údržbu.
Toto napsat s přezdívkou "technik" je velký úlet :-D Podívejte se na koncept OT 64, nezávislé nápravy, způsob sesedání a nasedání roje vzadu, to vše dnes najdete v nových kolových ...Zobrazit celý příspěvek
Toto napsat s přezdívkou "technik" je velký úlet :-D
Podívejte se na koncept OT 64, nezávislé nápravy, způsob sesedání a nasedání roje vzadu, to vše dnes najdete v nových kolových transportérech všude po světě (stryker, pandur, patria, ... , i nově vyvíjeným v bývalých zemích SSSR - bumerang. A takto postavený prototyp OT 64 vzniknul v roce 1959!!!
Koncept BTR 60 se dvěma benzinovými motory vzadu, malými průlezy, příklopy ve střeše to vše na bocích vozidla najdete dnes kde? ... v muzeu.Skrýt celý příspěvekTak on ten koncept byl nadčasový (myslím že vycházeli ze Škodováckého vývoje na konci WW2) ale poruchovost byla fakt vysoká a je asi i důvodem, proč nezaznamenal exportní úspěch, ...Zobrazit celý příspěvek
Tak on ten koncept byl nadčasový (myslím že vycházeli ze Škodováckého vývoje na konci WW2) ale poruchovost byla fakt vysoká a je asi i důvodem, proč nezaznamenal exportní úspěch, který by si jinak zasloužil. Rovněž kvalita svárů prý byla nevalná.Skrýt celý příspěvek
To není žádný úlet,to jsou zkušenosti s oběma typy vozidel. Nápravy sice fajn ale asi si nikdy nelezel pod tím s maznici a tři hodiny nepromazaval podvozek po každé terénní vložce. ...Zobrazit celý příspěvek
To není žádný úlet,to jsou zkušenosti s oběma typy vozidel. Nápravy sice fajn ale asi si nikdy nelezel pod tím s maznici a tři hodiny nepromazaval podvozek po každé terénní vložce. Motor mezi velitelem a osadkou největší tragédie,větší než u BTR boční výlezy. V terénu měl jasně navrch BTR,hlavně jeho zapouzdřené hnací hřídele a vodotěsné bubny nepotřebovaly absolutně žádnou údržbu. Se skotem když si vjel do terénu měl si bubny plný bahna,vetsinou následovalo schozeni všech kol a čištění. Wilsonka chlazená náporem další tragédie, absolutně žádný přístup k motoru, královská hřídel taky nebyl zrovna konstrukční počin,takže věř že vím o čem mluvím,byl to šrot. A úplně nejlepší bylo když si sundal vrchní broň nad motorem tak ta kurva se skrizila a pak trefit šrouby na díry byla opravdová zábava. Jinak nasedání a zesedani ze zadu měl už Hakl takže tenhle vrak rozhodně průkopník nebyl.Skrýt celý příspěvek
Ve VOP v Šenově,kde jsem pracoval,vládne socialismus,doby minulé... práci odvádějí především externí /agenturní/pracovníci. Již jsem prošel hodně firem ale tolik ...Zobrazit celý příspěvek
Ve VOP v Šenově,kde jsem pracoval,vládne socialismus,doby minulé...
práci odvádějí především externí /agenturní/pracovníci.
Již jsem prošel hodně firem ale tolik uřednictva,THP,....apd.,jsem ještě neviděl,stejně jako tzv.teplých místeček,kmenových zaměstnanců,různého druhu.Byt na straně druhé,pracovní ohodnocení,není nikterak valné,spíše podprůměrné.
Jako kvalifikovaný pracovník,s certifikacemi,jsem nenašel v podniku uplatnění,dělal jsem práci,nekvalifikované prac.síly,či zaškolování,na zcela jinou profesi,prac.pozici.
Normy,či pozice,jsou jiné pro externí a jiné pro kmenové zaměstnance.
Obecně jednání vedoucích pracovníků,je ale celkem slušné,abych jen nekritizoval....
Obecně se ale nedivím,že armádní techniku,musíme kupovat od zahraničních firem,od VOP,rozhodně nic takového ani čekat nemůžeme,je to udržovací firma,teplých místeček.Skrýt celý příspěvekPracuji v leteckém průmyslu od počátku své profesní dráhy, prolezl jsem většinu vojenských i civilních leteckých fabrik ať již jako zaměstnanec nebo jinak, mám i dnes poměrně ...Zobrazit celý příspěvek
Pracuji v leteckém průmyslu od počátku své profesní dráhy, prolezl jsem většinu vojenských i civilních leteckých fabrik ať již jako zaměstnanec nebo jinak, mám i dnes poměrně čerstvé zprávy z jiných informačních kanálů, než místní salonní znalci a tak vaše poznatky mohu potvrdit.Skrýt celý příspěvek
Tak jsem si zde podle některých pánů včera "zatrolil. Na začátku všeho bylo mé vyjádření obavy z toho, že armádní akvizitoři zase provedou další nepřehledný nákup, který bude ...Zobrazit celý příspěvek
Tak jsem si zde podle některých pánů včera "zatrolil. Na začátku všeho bylo mé vyjádření obavy z toho, že armádní akvizitoři zase provedou další nepřehledný nákup, který bude terčem kritiky širší veřejnosti, jako tolikrát dřív. Taktéž jsem vyjádřil nelibost nad zaměřením naší armády a malým sebevědomím jejího velení, které dle mého dostatečně nehájí zájmy naší země. Dále jsem projevil nelibost nad proměnou našeho hospodářství na montovnu a poukázal jsem na malou přidanou hodnotu, kterou našim licencím dáváme. A dověděl jsem se:
1) vždy jsme vyráběli OT cizí konstrukce - mnou rozporováno
2) přesun speciální výroby po roce 48 na Slovensko zabil náš zbrojní průmysl, licenční výroba ruské techniky nás vrhla zpátky, rozporováno, mé poukázání na naše vlastní vývoje jako výsledků těchto licencí
3) v ČSLA mučili zajaté americké vojáky z korejské války - trolling diskusních oponentů, zdroje nedoloženy
4)v Rusku vyráběli motory HSy bez licence - trolling diskusních
oponentů, vyvráceno
5) vojáci ČSLA údajně bojovali v Afghánistánu po boku Rusů, nedoložený trolling diskusních oponentů
Tak dumám, kdo je tady vlastně troll...Skrýt celý příspěvekpřekrucuješ statečně: ad 1) BVP domácí konstrukce opravdu žádné nebylo, OT pouze kolový SKOT ve spolupráci s PLR ad 2) přesun vývojových oddělení na východ skutečně zastavil dosud ...Zobrazit celý příspěvek
překrucuješ statečně:
ad 1) BVP domácí konstrukce opravdu žádné nebylo, OT pouze kolový SKOT ve spolupráci s PLR
ad 2) přesun vývojových oddělení na východ skutečně zastavil dosud tradiční zbrojní výrobu v Čechách, např. ve Škodě Plzeň nebo ČKD, a už se ji nepodařilo obnovit.
ad 3) nějaká svědectví jsou z vojenské nemocnice Střešovice, ale nejspíš to není zajímavé téma pro historiky, probádané to pokud vím opravdu není.
ad 4) v diskusi nenajdeš příspěvek s tvrzením, že Rusové dělali bezlicenční motory HS 12Ybrs, najdeš jen reakci na tvé tvrzení, že ČSR byla závislá na licencích, a sice že na licencích nebo bezlicenčních kopiích byl závislý mj. i SSSR.
ad 5) neumím posoudit
Jinak pokud je v AČR něco hodně dobré, tak zejména lidi, nevím kde jsi vzal, že velení má malé sebevědomí a nehájí zájmy naší země.Skrýt celý příspěvekAd1) tedy OT64 je polská konstrukce ad2) stěhování vojenského průmyslu nebylo pokračování tendence z první republiky, už tehdy domýšleli, co bude za dvacet let ( :-) ) ad3) "nějaká ...Zobrazit celý příspěvek
Ad1) tedy OT64 je polská konstrukce
ad2) stěhování vojenského průmyslu nebylo pokračování tendence z první republiky, už tehdy domýšleli, co bude za dvacet let ( :-) )
ad3) "nějaká svědectví jsou z Vojenské nemocnice ve Střešovicích" je důvod pro tvrzení, že u nás byli mučeni američtí z korejské války
ad4) tvrzení o ruském kopírování motorů jsou trollím evergrenem, ale připouštím reverzní inženýrství na základě vzorků
ad5) pokud zdravým sebevědomím myslíš nasazování našich ozbrojenců do boje za cizí zájmy máš pravdu. Přiznávám, že můj názor nemusí být většinový ale je můj. A stojím si za ním. Představte si, že národ, který dvacet let okupovali Rusáci, posílá okupovat a buzerovat, vlastní vojáky okupovat a buzerovat cizí zemi. Tak to vidím, ty Moravce v Dejvicích.Skrýt celý příspěvekJen bych doplnil že poslední pásové OT byl TOPAS z roku 1962 a i tem byl stejně jako SKOT vznikl v Československo-Polské spolupráci. BVP československé konstrukce nevzniklo ani ...Zobrazit celý příspěvek
Jen bych doplnil že poslední pásové OT byl TOPAS z roku 1962 a i tem byl stejně jako SKOT vznikl v Československo-Polské spolupráci. BVP československé konstrukce nevzniklo ani jedno.
Po té už se jelo jen v licencích koupených v SSSR o které přestal být z pochopitelných důvodů po rozpadu VS jakýkoli zájem.
Více například zde: https://www.armadninoviny.cz/e...
To jestli je astor troll nechám na vašem posouzení.......ovšem odpověď zní ano.Skrýt celý příspěvek
může mi někdo vysvětlit, proč někdo reaguje na trolla s úrovní začátku 21.století? Vždyť je tak průhledný..
může mi někdo vysvětlit, proč někdo reaguje na trolla s úrovní začátku 21.století? Vždyť je tak průhledný..
Otázkou je, kdo vlastně je průhledný. Zda ten, kdo klade jednoduché otázky a nebo ten, kdo na jednoduché otázky není schopen jednoduše odpovědět.
Otázkou je, kdo vlastně je průhledný. Zda ten, kdo klade jednoduché otázky a nebo ten, kdo na jednoduché otázky není schopen jednoduše odpovědět.
skelet Je to troll bezesporu. Ovšem pokud ten jeho trolling zůstane nevyvrácen začnou jeho příspěvky někteří lidi brát vážně. V této diskuzi dokázal že se místo relevantních ...Zobrazit celý příspěvek
skelet
Je to troll bezesporu. Ovšem pokud ten jeho trolling zůstane nevyvrácen začnou jeho příspěvky někteří lidi brát vážně.
V této diskuzi dokázal že se místo relevantních argumentů jen bezobsažně mlží. Teď je jasné že ho nikdo nemůže brát vážně.Skrýt celý příspěvekomlouvám se, ale už jeho první příspěvek byl jasný trolling. ;)
omlouvám se, ale už jeho první příspěvek byl jasný trolling. ;)
Zato vás kašpary je třeba brát vážně. To už není ani na smajlíka. Nezapomeňte se poplácat po ramenou.
Zato vás kašpary je třeba brát vážně. To už není ani na smajlíka. Nezapomeňte se poplácat po ramenou.
Termín "kremlobot" používají většinou debatéři jako prostředek k likvidaci diskutujícího s nepohodlnými názory, osinu v zadku, jako zkratku k jeho zesměšnění. Dokazují tak svoji ...Zobrazit celý příspěvek
Termín "kremlobot" používají většinou debatéři jako prostředek k likvidaci diskutujícího s nepohodlnými názory, osinu v zadku, jako zkratku k jeho zesměšnění. Dokazují tak svoji neschopnost solidní diskuze a tak je diskreditace označením za kremlobota vítaným přehozením vyhýbky k jinému tématu, urážkám, ostouzení a pomluvám, které jsou vám evidentně bližší než solidní diskuze.Skrýt celý příspěvek
Skelet asi tak. Nejlepší je si toho zapšklého trolla nevšímat, ale sranda s ním je, v tom má Rase zase pravdu. Např. to, že každého kdo s ním nesouhlasí obviňuje ze "soudružství" a ...Zobrazit celý příspěvek
Skelet asi tak. Nejlepší je si toho zapšklého trolla nevšímat, ale sranda s ním je, v tom má Rase zase pravdu. Např. to, že každého kdo s ním nesouhlasí obviňuje ze "soudružství" a v další větě se slzou v oku vzpomíná na doby ČSLA a vůbec časy kdy byla naše země kolonií zaostalého severoasijského impéria je vážně k potrhání.Skrýt celý příspěvek
Jura,ad Dalík: Opravdu bylo v případech CASA a Gripen vše v pořádku? Žádné podezření z korupce? Žádné tvrzení o předraženosti obého? Doopravdy... Scotty: pokud pokládáš montáž ...Zobrazit celý příspěvek
Jura,ad Dalík: Opravdu bylo v případech CASA a Gripen vše v pořádku? Žádné podezření z korupce? Žádné tvrzení o předraženosti obého? Doopravdy...
Scotty: pokud pokládáš montáž izraelského minometu do nadnárodně - rakouského Panduru a montáž silnější vysílačky do téhož, za přidanou hodnotu, pak tedy ano. :-))))Skrýt celý příspěvekCo si o těch modifikacích něco zjistit než tu hloupě trolit. Mimochodem těch modifikací na Panduru je podstatně víc. Paradoxně bude velitelská verze bezpečnější než veze KBVP.
Co si o těch modifikacích něco zjistit než tu hloupě trolit. Mimochodem těch modifikací na Panduru je podstatně víc. Paradoxně bude velitelská verze bezpečnější než veze KBVP.
Přečetl jsem ještě jednou a konstatuji, že na svém trvám. Je komické, jak naši armádní akvizitoři financují vývoj a nákup něčeho, co jinde dlouho a spolehlivě funguje.
Přečetl jsem ještě jednou a konstatuji, že na svém trvám. Je komické, jak naši armádní akvizitoři financují vývoj a nákup něčeho, co jinde dlouho a spolehlivě funguje.
Ty nástavby umíme v tuzemsku dělat na hodně vysoké úrovni, doufám že v tom budeme pokračovat i u nových BVP. Věže tady neděláme a svařit korbu umi kde kdo, tohle je tak hlavni ...Zobrazit celý příspěvek
Ty nástavby umíme v tuzemsku dělat na hodně vysoké úrovni, doufám že v tom budeme pokračovat i u nových BVP. Věže tady neděláme a svařit korbu umi kde kdo, tohle je tak hlavni schpnost kterou muzeme rozvijet a má smysl. Myslim ze PSM nam nabizi vyvoj a vyrobu specialnich verzi Pumy s tim ze by pak treba sly i pro BW. Vývoj vlastniho vozidla (Wolfdog) nema smysl, moc veci na podvozku a pohonu se muze pokazit uz pri konstrukci.Skrýt celý příspěvek
Bardzo przepraszam ,że poza tematem ale jak dla mnie to jest ważna wiadomość.... Czechy chcą utworzyć pułk powietrznodesantowy ,czyli ..w ramach dywizji 101 ,plus Niemcy i ...Zobrazit celý příspěvek
Bardzo przepraszam ,że poza tematem ale jak dla mnie to jest ważna wiadomość.... Czechy chcą utworzyć pułk powietrznodesantowy ,czyli ..w ramach dywizji 101 ,plus Niemcy i Polacy ,mamy sporą jednostkę szybkiego reagowania na kierunku bałtyckim. To naprawdę jest rozsądne !Skrýt celý příspěvek
Ano, proces transformace 43. výsadkového praporu na pluk byl již zahájen. Jen se na to to koukáte svým "polským" pohledem, který je nutně směrem k AČR omezený. Důvodem není ani tak ...Zobrazit celý příspěvek
Ano, proces transformace 43. výsadkového praporu na pluk byl již zahájen. Jen se na to to koukáte svým "polským" pohledem, který je nutně směrem k AČR omezený. Důvodem není ani tak situace na v Baltských zemích, byť i samozřejmě tam by ho šlo použít, ale obecně potřeba třetí manévrové jednotky, která bude spíše expedičního typu. Pro případnou válku s Ruskem máme 4. a 7. brigádu.Skrýt celý příspěvek
To Jirosi, ad: přidaná hodnota při licenční výrobě autobusů pro pěchotu Pandur. - Doopravdy netuším, jakou přidanou hodnotu do licenčních Pandurů vložili zaměstnanci VOZ Šternberk. ...Zobrazit celý příspěvek
To Jirosi, ad: přidaná hodnota při licenční výrobě autobusů pro pěchotu Pandur. - Doopravdy netuším, jakou přidanou hodnotu do licenčních Pandurů vložili zaměstnanci VOZ Šternberk. Ty zajisté ano, ale nechceš to sdělit veřejnosti z obavy z ruských a čínských agentů, rejdištěm kterých se dle našich tajných služeb - a nutno podotknout i tak či onak zásluhou - naše českomoravské luhy a háje staly. Je to tak, že?Skrýt celý příspěvek
Ve Šternberku asi žádnou, montovali to ve VOP Nový Jičín, to je o kus vedle :-). Ale obecně vzato nic moc extra v dovednostech podniku taková svařovačka a montáž nejspíš nepřinese, ...Zobrazit celý příspěvek
Ve Šternberku asi žádnou, montovali to ve VOP Nový Jičín, to je o kus vedle :-). Ale obecně vzato nic moc extra v dovednostech podniku taková svařovačka a montáž nejspíš nepřinese, spíš jen zaměstnání pro lidi, což není málo, ale ani mnoho. Kéž by se s obdobnou péčí trvalo na domácích dodavatelích u cenově daleko objemnějších státních zakázkách. Např. různé silniční stavby dodávají mezinárodní podniky, točí se tam stovky miliard Kč a kvalita je i tak mizerná.Skrýt celý příspěvek
Omlouvám se Moravanům, ale ty dva VOP mi splývají. Pravda, že důvodem licencí je kromě transferu technologií je i udržení zaměstnanosti v daných strategických oblastech. Teď jsem ...Zobrazit celý příspěvek
Omlouvám se Moravanům, ale ty dva VOP mi splývají. Pravda, že důvodem licencí je kromě transferu technologií je i udržení zaměstnanosti v daných strategických oblastech. Teď jsem slyšel, že Vodochody budou propouštět 200 lidí, Američan vycouval z výroby kokpitů vrtulníků, náhradní program nemají (velkovýroba L39NG je pouhý sen dětinských fantastů) Naštěstí je v okolí dost strojírenských firem, které dokáží tyto odborníky vstřebat.Skrýt celý příspěvek
"Američan vycouval z výroby kokpitů vrtulníků" Možná není problém u nás(CR), ale opravdu jen v tobě... "Podle mluvčího Aera Tobiáše Tvrdíka souvisí propouštění s celkovou ...Zobrazit celý příspěvek
"Američan vycouval z výroby kokpitů vrtulníků"
Možná není problém u nás(CR), ale opravdu jen v tobě...
"Podle mluvčího Aera Tobiáše Tvrdíka souvisí propouštění s celkovou proměnou orientace výroby, která se pod italským managementem už třetím rokem zaměřuje na vlastní výrobu letadel, hlavně nového cvičného letounu L-39NG, a odklání se od subdodávek a civilní výroby."
Více na https://www.e15.cz/domaci/aero... Skrýt celý příspěvekUž jsi našel tu naši přidanou hodnotu z licenční montáže Pandurů? V čem že je ta moje chyba? Že Američan přesouvá výrobu domů? Že ty lidi nepropustí a já si vymýšlím? Nevím tedy, v ...Zobrazit celý příspěvek
Už jsi našel tu naši přidanou hodnotu z licenční montáže Pandurů? V čem že je ta moje chyba? Že Američan přesouvá výrobu domů? Že ty lidi nepropustí a já si vymýšlím? Nevím tedy, v čem je moje chyba, tu tvou vidím hlavně v prchlivosti a neodpovídání na jednoduše položené otázky.Skrýt celý příspěvek
astor
Přidanou hodnotu ze zavedení Panduru do AĆR vstřebal podnik Tatra Defence, který pokračuje v jejich výrobě a servisu. Např. spojovací a velitelská varianta pro AČR.astor
Přidanou hodnotu ze zavedení Panduru do AĆR vstřebal podnik Tatra Defence, který pokračuje v jejich výrobě a servisu. Např. spojovací a velitelská varianta pro AČR.
Dumaje o české přidané hodnotě Pandurů mě napadá drama o jejich koupi, posléze snížení počtu objednaných kusů a melodrama o prémiéru Topolánkovi, jeho Dalíkovi a zástupci ...Zobrazit celý příspěvek
Dumaje o české přidané hodnotě Pandurů mě napadá drama o jejich koupi, posléze snížení počtu objednaných kusů a melodrama o prémiéru Topolánkovi, jeho Dalíkovi a zástupci zbrojařské firmy. Drama se jmenuje "Naval prachy" a jeho hlavní aktér stále ještě pobručuje. To je ta pravá česká přidaná hodnota v intencích tradice absurdního divadla! A další díly se jmenují "Gripen" a "CASA" a teď se chystá další díl naší oblíbené mýdlové opery, kde hlavní hrdina obvykle neví, co chce a nedá pokoj, dokud to nedostane. Tedy dva díly, jeden se jmenuje "Transportér" a druhý "Vrtulník pro českou námořní pěchotu". Tolik naše přidaná hodnota dnes :-)))))//Skrýt celý příspěvek
Ten kdo pobrucuje "jen sel s pany na led", hlavni akter asi nebude. Nicmene to neznamena, ze se uz nikdy nic nema kupovat, protoze to bude "zase" levy. Gripen ani CASA nevypadaji ...Zobrazit celý příspěvek
Ten kdo pobrucuje "jen sel s pany na led", hlavni akter asi nebude. Nicmene to neznamena, ze se uz nikdy nic nema kupovat, protoze to bude "zase" levy. Gripen ani CASA nevypadaji na levotu, ale clovek nikdy nevi, jsou to velke objemy penez a neni cenove srovnani, takze se tam cosi pohodlne schova.Skrýt celý příspěvek
"Například montáž SB-2 zaměstnala stovky lidí v Aviácké motorárně, montovali do SBček licenční motory Avia Hispano Suiza" Pokud ti jde o prací lidí, montovalo se to tady. Ale to ...Zobrazit celý příspěvek
"Například montáž SB-2 zaměstnala stovky lidí v Aviácké motorárně, montovali do SBček licenční motory Avia Hispano Suiza"
Pokud ti jde o prací lidí, montovalo se to tady. Ale to je vice méně jedno.
To hlavní je, že jsme měli licenci k vývozu a výrobě modifikací. Ty vznikali až tu a stále vznikají. A prodali se i do zahraničí.
https://www.armadninoviny.cz/s...
https://www.armadninoviny.cz/a...
https://www.e15.cz/domaci/mili... Skrýt celý příspěvekNevšiml jsem si, že bych ti něco takového vyvracel. Snad jen to bych vyvrátil, a to je ten fake o bezlicenční výrobě motorů HS v Rusku. Na Wikipedii je článek o motoru VK-105. O ...Zobrazit celý příspěvek
Nevšiml jsem si, že bych ti něco takového vyvracel. Snad jen to bych vyvrátil, a to je ten fake o bezlicenční výrobě motorů HS v Rusku. Na Wikipedii je článek o motoru VK-105. O Klimovovi píší, že zůročil své zkušenosti se zaváděním licenční výroby motoru HS 12y ruské označení M-100...Skrýt celý příspěvek
Nějaké memorandum vidím asi jako poslední problém. Pokud podmínili spolupráci s domácím průmyslem, tak by se tímto měli chlubit výrobci techniky ucházející se o tuto ...Zobrazit celý příspěvek
Nějaké memorandum vidím asi jako poslední problém. Pokud podmínili spolupráci s domácím průmyslem, tak by se tímto měli chlubit výrobci techniky ucházející se o tuto zakázku.
Větší problém vidím v tom, jak se ministr a jeho parta chová. Bývá dobrým zvykem techniku všech ucahzečů testovat a až na základě toho vybrat vítěze.
A tady na odkaze čtu, že se má do srpna 2019 podepsat smlouva, a prý to malý pitaval z velkého města považuje za realistický termín.
https://echo24.cz/a/SfSBb/nejv...
Tady je krásně napsáno jak dlouho trvají nějaké testy vozidla, i déle než rok! To se jako vše bude testovat pouze u "vítěze" a ostatní techniku si neplánují řádně vyzkoušet? Vozidla budou mít na sobě velké množství podsystémů, které se snad otestují než se vyberou.
https://www.armadninoviny.cz/a... Skrýt celý příspěvekZajímavá ta zminka o cenach, prijde mi, ze se furt udává jinak: Předpokládaná hodnota zakázky bez životního cyklu a případné opce činí podle ministerstva obrany 42,7 miliardy korun ...Zobrazit celý příspěvek
Zajímavá ta zminka o cenach, prijde mi, ze se furt udává jinak:
Předpokládaná hodnota zakázky bez životního cyklu a případné opce činí podle ministerstva obrany 42,7 miliardy korun bez DPH, tedy více než 50 miliard korun s DPH.Skrýt celý příspěvekJe to na pováženou, nemít představu o provozních nákladech. O to více bych se přikláněl k tomu, že by se vozidla testovala alespoň rok. Testování techniky před pořízením v ČR ...Zobrazit celý příspěvek
Je to na pováženou, nemít představu o provozních nákladech. O to více bych se přikláněl k tomu, že by se vozidla testovala alespoň rok.
Testování techniky před pořízením v ČR absolutně nikdo nezvládá správně a v odpovídajícím rozsahu. (dobrým příkladem mohou býti vrtulníky, které nikdo prakticky nezkoušel a přesto se MO snažilo o pořízení, nikde nebyla ani o nějakém testování radarů madr a že je to zapotřebí se aktuálně projevuje u Perunu)
... k tomu případ jako z kocourkova, kdy výrobce radarů bude armádě dodávat mrap Titus.Skrýt celý příspěvekTo jo, předpokládám že servis na těch 30 let vyjde na minimálně stejnou částku jako samotné pořízení vozidel (myšleno bez ceny za technologie, linku a podobně). Je tak dost ...Zobrazit celý příspěvek
To jo, předpokládám že servis na těch 30 let vyjde na minimálně stejnou částku jako samotné pořízení vozidel (myšleno bez ceny za technologie, linku a podobně). Je tak dost důležité, zda do těch 50+ mld počítají i servis nebo ne. Pokaždé říkají něco jiného... :( začíná to být čím dál víc chaotickéSkrýt celý příspěvek
S jistotou na MO vědí, že vozidla chtějí pásová. Řeší problémy s najímáním právníků, ale technické věci jsou stále nevyjasněné. Z toho mi vychází, že je zajímají jen jejich židle a ...Zobrazit celý příspěvek
S jistotou na MO vědí, že vozidla chtějí pásová. Řeší problémy s najímáním právníků, ale technické věci jsou stále nevyjasněné. Z toho mi vychází, že je zajímají jen jejich židle a ne to co pořídí.Skrýt celý příspěvek
flanker Technické věci jsou vyřešené, MO už poslalo podklady na MF kde to výběrko zaregistrují a pak poptávku pošle MO vybraným zájemcům, dle vyjádření MO se tak stane nejpozději ...Zobrazit celý příspěvek
flanker
Technické věci jsou vyřešené, MO už poslalo podklady na MF kde to výběrko zaregistrují a pak poptávku pošle MO vybraným zájemcům, dle vyjádření MO se tak stane nejpozději do konce února.Skrýt celý příspěvek
To zase bude pěkný tunel... Ale v důsledku je to potvrzení názoru o tom, že Česko je jen banánovou montovnou, že naše schopnost cokoliv vyrobit je na velice nízkém stupni... ...Zobrazit celý příspěvek
To zase bude pěkný tunel... Ale v důsledku je to potvrzení názoru o tom, že Česko je jen banánovou montovnou, že naše schopnost cokoliv vyrobit je na velice nízkém stupni... Politické reprezentaci dávno nezáleží na potřebách země a jejích institucí, jde jí jenom o to, aby dobře vypadala v očích svých spojenců a aby si od nich nevysloužila pokárání :-) . Komici ke strašení Arabů a černoušků v Africe při koaličních trestných výpravách. Fuj.Skrýt celý příspěvek
Taková kontrolní otázka. Víte kdy u nás bylo naposledy vyrobeno BVP čistě československé konstrukce? Chvilka napětí............u nás se BVP domácí konstrukce NIKDY ...Zobrazit celý příspěvek
Taková kontrolní otázka. Víte kdy u nás bylo naposledy vyrobeno BVP čistě československé konstrukce?
Chvilka napětí............u nás se BVP domácí konstrukce NIKDY nevyrábělo.
Takže podle vaší definice jsme tedy banánovou montovnou už hodně dlouho. Komiku.Skrýt celý příspěvekChvilka napětí.... V kolika válkách a trestných výpravách po boku tehdejších kolegů z krvežíznivé Varšavské smlouvy bojovala ČSLA do roku 89? A k vámi uvedenému není co dodat, jen ...Zobrazit celý příspěvek
Chvilka napětí.... V kolika válkách a trestných výpravách po boku tehdejších kolegů z krvežíznivé Varšavské smlouvy bojovala ČSLA do roku 89? A k vámi uvedenému není co dodat, jen bych podotkl, že zmíněná výroba ruského železa je terčem kritiky polistopadových vojenských historiků, neb dle jejich názoru likvidovala tehdejší vývojovou základnu vojenského průmyslu. A o závislosti tehdejší generality na názorech že zahraničí tehdy si nedělám iluze, jen je komické, že často ti co se klaněli na Východ, otočili trup o 180 stupňů. I dnešní doba má své plukovníky Moravce. Takže nic nového, závislost a servilita.Skrýt celý příspěvek
ČSLA by pak asi byla ve srovnání s AČR vzorem humanity, ale v kolika dnešních válkách dělá AČR pokusy na zajatcích jako někdejší ČSLA s americkými zajatci importovanými z korejské ...Zobrazit celý příspěvek
ČSLA by pak asi byla ve srovnání s AČR vzorem humanity, ale v kolika dnešních válkách dělá AČR pokusy na zajatcích jako někdejší ČSLA s americkými zajatci importovanými z korejské války ?
Výroba sovětských vzorů techniky byla samozřejmě smrtící ranou pro domácí zbrojní průmysl, ale začalo to už okupací, kdy domácí zbrojní výrobu zničili Němci. Finální tečkou byl převod strojní výroby a posléze i vývoje do neprůmyslových zemědělských krajů východní části ČR a do Pováží.Skrýt celý příspěvekNapište mi nějaký odkaz ohledně pokusech na amerických zajatcích, ne Reflex nebo jiné bulvární periodikum. Jinak i kdyby to bylo pravda, pořád to není vyslání našich občanů vraždit ...Zobrazit celý příspěvek
Napište mi nějaký odkaz ohledně pokusech na amerických zajatcích, ne Reflex nebo jiné bulvární periodikum. Jinak i kdyby to bylo pravda, pořád to není vyslání našich občanů vraždit občany druhé země pro zájem třetí. Ostatně, kauza Skripal nedávno odhalila, že i teď se pro zájem našeho momentálního spojence podílíme na výzkumu chemických zbraní, můžete vyloučit, že se tam nekonají pokusy na zajatých Talibancích? Ostatně to říkala Macháčková od nás z mlékárny a ta je důvěryhodná jako celý ÚSTR!Skrýt celý příspěvek
Co týká transportu vojenského průmyslu na východ Československa, tak ten není důsledkem poúnorového vývoje. Po roce 1933 v Československu došlo k přehodnocení obranné politiky z ...Zobrazit celý příspěvek
Co týká transportu vojenského průmyslu na východ Československa, tak ten není důsledkem poúnorového vývoje. Po roce 1933 v Československu došlo k přehodnocení obranné politiky z důvodu narůstajícího nebezpečí ze Nacisticka( nacistické Německo dle některých současných politiků nikdy neexistovalo, předcházim konfliktům!) a k vládnímu rozhodnutí přesunout zbrojní výrobu na východ. Z hlavy střelím třeba pobočný závod pražské Avie v Kunovicích, ostatek bych musel dohledat. Přesun zbrojní výroby v padesátých letech byl tak dokončením koncepce vzniklé za první republiky, ostatně jako spousta dalších, napadá mě dostavba Vltavské kaskády. Nikdy se nic nestaví na písku...Skrýt celý příspěvek
astor: stále to byly pobočné závody a s kompletním přesunem výroby vč. vývoje a se zrušením mateřských podniků nejspíš ve 30letech nikdo nepočítal. Způsobený problém ilustruje ...Zobrazit celý příspěvek
astor: stále to byly pobočné závody a s kompletním přesunem výroby vč. vývoje a se zrušením mateřských podniků nejspíš ve 30letech nikdo nepočítal. Způsobený problém ilustruje fakt, že přestěhovat se museli i zaměstnanci vývoje, že nestačilo tamějším obyvatelům vyměnit pluh za rýsovací prkno.Skrýt celý příspěvek
Tesil: nevím jestli se to nazývalo "povolené ztráty", ale podle posledních výzkumů zahynulo v ČSLA za posledních 25let (1964-89) poměrně ohromující množství vojáků - 3 843.
Tesil: nevím jestli se to nazývalo "povolené ztráty", ale podle posledních výzkumů zahynulo v ČSLA za posledních 25let (1964-89) poměrně ohromující množství vojáků - 3 843.
Jinak ještě bych rád podotkl, že od vzniku ČSR byl náš vojenský průmysl vždy závislý na licencích, viz letecké motory a např. licenční výroba sovětských SB-2 v Letově. Vždy tam ale ...Zobrazit celý příspěvek
Jinak ještě bych rád podotkl, že od vzniku ČSR byl náš vojenský průmysl vždy závislý na licencích, viz letecké motory a např. licenční výroba sovětských SB-2 v Letově. Vždy tam ale byla nějaká přidaná hodnota, která mí u současných montáží cizího materiálu chybí.Skrýt celý příspěvek
Tak výroba SB-2 se v ČSR už nijak neprojevila, celou produkci převzali už Němci a výrobu zastavili. Na licencích, případně bezlicenčních kopiích byl především závislý průmysl v ...Zobrazit celý příspěvek
Tak výroba SB-2 se v ČSR už nijak neprojevila, celou produkci převzali už Němci a výrobu zastavili. Na licencích, případně bezlicenčních kopiích byl především závislý průmysl v zemi kde zítra znamenalo včera (reálně to bylo a dosud je opačně), speciálně ty motory, pikantní je, že SB-2 měl v SSSR osazen motory M-100 což byla kopie motoru Hispano-Suiza 12Ybrs, ale ČSR si SB-2 koupila v SSSR bez motorů a osadila je svými vlastními licenčními kopiemi toho stejného motoru Avia HS12Ybrs.Skrýt celý příspěvek
Přidanou hodnotou nemyslíme obvykle platbu za produkt, ale duševní vlastnictví zapracované v licenčním produktu. Například montáž SB-2 zaměstnala stovky lidí v Aviácké motorárně, ...Zobrazit celý příspěvek
Přidanou hodnotou nemyslíme obvykle platbu za produkt, ale duševní vlastnictví zapracované v licenčním produktu. Například montáž SB-2 zaměstnala stovky lidí v Aviácké motorárně, montovali do SBček licenční motory Avia Hispano Suiza... Btr50 - Ot-62 je takovým příkladem přidané hodnoty, stejně jako SŘP Kladivo. Jakou podobnou přidanou hodnotu jsme dali do Pandurů, netuším. A - podle vašeho - o licenční výrobě OT- 810, OT-64Skot, L29,L39(zúročené zkušenosti z licenční výroby Migů v Aero Vodochody) nic? Výroba dle vás licenčních palných zbraní vz.59, vz.58,vz.61... licence a licence.Skrýt celý příspěvek
"Jakou podobnou přidanou hodnotu jsme dali do Pandurů, netuším." Pokud netušíš, tak pak nevíš. A pokud na tvé neschopnosti dokládáš schopnosti českého průmyslu, tak je to ...Zobrazit celý příspěvek
"Jakou podobnou přidanou hodnotu jsme dali do Pandurů, netuším."
Pokud netušíš, tak pak nevíš. A pokud na tvé neschopnosti dokládáš schopnosti českého průmyslu, tak je to tragické.Skrýt celý příspěvek
O tom že v Afganistanu bylo nasazeno i pár příslušníků ČSLA se šeptá už dlouho.
O tom že v Afganistanu bylo nasazeno i pár příslušníků ČSLA se šeptá už dlouho.
V 80.letech se školili ve Vyškově důstojníci ANA. Drsní chlapíci, ne jako naši navonení fousatí gerojové z Chrudimi. Jeden můj bývalý kolega, bývalý vyšší důstojník, mi vyprávěl, ...Zobrazit celý příspěvek
V 80.letech se školili ve Vyškově důstojníci ANA. Drsní chlapíci, ne jako naši navonení fousatí gerojové z Chrudimi. Jeden můj bývalý kolega, bývalý vyšší důstojník, mi vyprávěl, že pár důstojníků z řad výsadkového vojska projevilo zájem zúčastnit se reálného konfliktu, ale že to naši tehdejší spojenci striktně odmítli. A ten zbytek je pouhé JPP.Skrýt celý příspěvek
astor
Samozřejmě se oficiálně neodjíždělo do Afganistanu, ale na delší cvičení do SSSR. Bohužel při tom cvičení asi zabloudili a co čert nechtěl najednou bojovali v Afganistanu.astor
Samozřejmě se oficiálně neodjíždělo do Afganistanu, ale na delší cvičení do SSSR. Bohužel při tom cvičení asi zabloudili a co čert nechtěl najednou bojovali v Afganistanu.
A kto že to tu radil Slovakom, aby si kolesove obrnence komplet kupili a nepatlali ich doma?
A kto že to tu radil Slovakom, aby si kolesove obrnence komplet kupili a nepatlali ich doma?
Pokud si vzpomínám, tak zapojení místního průmyslu vám nabízel i ten Rheinmetall, tak ta nabídka od Patrie není nějak unikátní... Osobně si myslím, že podobně na tom byla ...Zobrazit celý příspěvek
Pokud si vzpomínám, tak zapojení místního průmyslu vám nabízel i ten Rheinmetall, tak ta nabídka od Patrie není nějak unikátní... Osobně si myslím, že podobně na tom byla Francouzská nabídka, jelikož věž byste si stejně dodali svou, což hned hodí nemálo %.
Nevím ale, že by někdo nějak kritizoval samotný nápad, montovat si vozidla doma a něco vyrábět, spíš se kritizovaly řeči o unikátnosti vozidla a podobně - tedy způsob prezentace. Většinou i fakt, že máte spíš pořídit pásáky, vzhledem k závazkům NATO. Navíc jste ty 8x8 ještě nekoupili, tak zatím ani nic "nepatláte" (když použiju tvá slova).Skrýt celý příspěvekTo je mytus. Ked sa hladalo riesenie pre BOV, tak ako Nemci tak aj ostatni vyrobu na SVK odmietli. Ono ju odmietli aj Poliaci, ale bola tam aspon dohoda, ze reciprocne objednaju ...Zobrazit celý příspěvek
To je mytus. Ked sa hladalo riesenie pre BOV, tak ako Nemci tak aj ostatni vyrobu na SVK odmietli. Ono ju odmietli aj Poliaci, ale bola tam aspon dohoda, ze reciprocne objednaju modernizacie DANA na SVK.
A ked to odmietli dat na papier, MOSR sa obratilo priamo na Finov. A az potom Rheinmetall vydal vyhlasenie, ze su ochotny cast vyroby realizovat na SVK. No to sa len snazili chytat kocura za chvost. Rovnako ako SAAB, ked uz vedel, ze prehral, vydaval vyhlasenia ako postavi servisne centrum. Do zmluvy to vsak nedali...
Ved preco Litva nevyraba svoje Boxery doma? Podnik na to ma a objednali viac ks ako mame v plane objednat my. Myslis, ze sa o to nesnazili?
Pasaky mame vyriesit do 2030, harmonogram na to je. Akurat toto neustale politikarcenie okolo vsetkeho ho hrozne natahuje.Skrýt celý příspěvekNiečo bližšie o tom harmonograme k nákupu pásovych bvp pre Slovensko?
Niečo bližšie o tom harmonograme k nákupu pásovych bvp pre Slovensko?
Mozno len doplnim, ze sa hovori o urychleni nakupu pasakov. Povodny harmonogram ratal so splatenim stihaciek postupne do 2030. Rovnako aj Z2 mali byt dodavane do 2025 a budu do ...Zobrazit celý příspěvek
Mozno len doplnim, ze sa hovori o urychleni nakupu pasakov.
Povodny harmonogram ratal so splatenim stihaciek postupne do 2030.
Rovnako aj Z2 mali byt dodavane do 2025 a budu do 2022.
Kedze vsetko za tieto dve polozky bude zaplatene do 2022, uvolni sa tym dost vela penazi a planuju ich vraj dat do tazkej brigady.
MOSR dostalo od MFSR ulohu aktualizovat harmonogram. Coskoro by mal byt verejny.
Bolo by fajn, keby AČR dovtedy vybrala a boli dodane prve kusy. Budeme mat prehlad. Drzim palce, nech vyberu to najlepsie. Puma by bola super, aj CV90 bude fajn..Skrýt celý příspěvekGibon: předpokládaná cena je 450mil. €, to je tak na 50ks moderních BVP nebo přes 200ks BVP-M. Snad to v té době bude řešit někdo rozumný, BVP-M by byly vyhozené peníze.
Gibon: předpokládaná cena je 450mil. €, to je tak na 50ks moderních BVP nebo přes 200ks BVP-M. Snad to v té době bude řešit někdo rozumný, BVP-M by byly vyhozené peníze.
Gibon - jediná "vec",ktorú vraj nemci odmietli,bolo to,že odmietli fiktívne prefinancovať ten náš slávny vývoj...no a fíni sa ulakomili...
Gibon - jediná "vec",ktorú vraj nemci odmietli,bolo to,že odmietli fiktívne prefinancovať ten náš slávny vývoj...no a fíni sa ulakomili...
Nemci jednoducho povedali NIE pre výrobu na Sôovensku. Žiadne reči o "fiktívnom" financovaní. Udivuje ma, ako "znalí" odborníci robia závery. To že nemci nepustia inam výrobu, je ...Zobrazit celý příspěvek
Nemci jednoducho povedali NIE pre výrobu na Sôovensku. Žiadne reči o "fiktívnom" financovaní. Udivuje ma, ako "znalí" odborníci robia závery. To že nemci nepustia inam výrobu, je fakt. Požiadavka na výrobu na Slovensku bola jedna z kľúčových mimo vojenských podminok a je to úplne logická podmienka. Snažil by sa o to každý štát, ktorý nie je krátkozraký (ekonomika, podpora, vojnová výroba a pod.).Skrýt celý příspěvek
Hidalgo - súhlasím,štát ktorí nie je krátkozraký by tak mal premýšlať...ale ten štát by musel mať finančné prostrietky,technologické možnosti a aj nejaké ambície...a mrzí ma to,ale ...Zobrazit celý příspěvek
Hidalgo - súhlasím,štát ktorí nie je krátkozraký by tak mal premýšlať...ale ten štát by musel mať finančné prostrietky,technologické možnosti a aj nejaké ambície...a mrzí ma to,ale subjektívne si myslím,že to nebude slovensko a ani česko...pri počtoch objednávanej techniky to ani nie je asi možné...skúste si prečítať článok o českej modernizácii tankov t-72...od rôznych firiem sa nakúpili rôzne komponenty a vytvorili sa modernizačné sety,ale sety sa spotrebovali ďalšie už nie su...udivuje ma,ako "znalí" odborníci veria,že pri vyrobení (aj keď slovo výroba,je silné slovo)cca 80ks otečiek si zachováme schopnosť vojnovej výroby...to ako vyrobíme 80ks a potom "zakonzervujeme" celú linku aj pracovníkmi.??
Jura99 - no nestáva sa to často,ale musím s vaším príspevkom súhlasiť - 08:15 02.02.2019 ...
Scotty - nóó,tak to je fakt zaujímavé...a to som presne myslel....Skrýt celý příspěvekJe jedno jestli si je budeš vyrábět doma nebo v zahraničí. Rozhoduje kolik to bude stát! Dalším rozhodujícím faktorem je zda získá linka výrobní licenci pro jiné státy světa. Ale ...Zobrazit celý příspěvek
Je jedno jestli si je budeš vyrábět doma nebo v zahraničí. Rozhoduje kolik to bude stát!
Dalším rozhodujícím faktorem je zda získá linka výrobní licenci pro jiné státy světa. Ale tohle vám opět nikdo za darmo neprodá.Skrýt celý příspěvek
Jedna věc je bez větších úprav smontovat doma zahraniční odladěný vzor, což je asi záměr AČR a druhá věc je vzít ze zahraničního vzoru část stroje a na něj svým "výzkumem a ...Zobrazit celý příspěvek
Jedna věc je bez větších úprav smontovat doma zahraniční odladěný vzor, což je asi záměr AČR a druhá věc je vzít ze zahraničního vzoru část stroje a na něj svým "výzkumem a vývojem", se kterým nemám žádné zkušenosti, naroubovat cosi, co má údajně vyhovovat domácí armádě, které bůhvíproč asi nevyhovuje to, co je jinde zavedené a osvědčené.Skrýt celý příspěvek
Jura, keby ste mali problemy s vyrobou tych "pasakov", pridte sa spytat. Mame skusenosti už od OT 810 a T 34/85
Jura, keby ste mali problemy s vyrobou tych "pasakov", pridte sa spytat. Mame skusenosti už od OT 810 a T 34/85
jako vtip dobrý, ale ten byl aspoň originální, u vás se vždy jen montovalo podle cizího projektu. VOP CZ má určitě větší zkušenosti s výrobou obrněné techniky než jakákoliv firma v ...Zobrazit celý příspěvek
jako vtip dobrý, ale ten byl aspoň originální, u vás se vždy jen montovalo podle cizího projektu. VOP CZ má určitě větší zkušenosti s výrobou obrněné techniky než jakákoliv firma v SR, montáž Pandurů a zejména přestavba T-72M4CZ není málo.Skrýt celý příspěvek
Jura99 - ale koľko penazí sa tam dá "stratiť"... osobne by som bol rád,keby slovensko bolo sebestačné v každej oblasti,ale treba byť objektívny a priznať si že to tak neni...a ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 - ale koľko penazí sa tam dá "stratiť"...
osobne by som bol rád,keby slovensko bolo sebestačné v každej oblasti,ale treba byť objektívny a priznať si že to tak neni...a rôznym výskumom a vývojom sa len strácajú finančné prostriedky...tu proste musí isť nejaká národná hrdosť bokom a treba si priznať pravdu...Skrýt celý příspěvek
palo satko
Nevím o tom že by vám tohle někdo radil. Kritizováno bylo zejména to, že přidělání věže na už existující vozidlo se dá těžko nazvat domácí vývoj.palo satko
Nevím o tom že by vám tohle někdo radil. Kritizováno bylo zejména to, že přidělání věže na už existující vozidlo se dá těžko nazvat domácí vývoj.Jelikoz tu vez pridelavaji uz dva roky, tak to bude urcite domaci vyvoj ;).
Jelikoz tu vez pridelavaji uz dva roky, tak to bude urcite domaci vyvoj ;).
Jura ten postup z vlastným vývojom sa zvolil preto ,aby sa zbytočne nepreťahovalo výberové konanie ,ako je to zvykom u AČR.
Jura ten postup z vlastným vývojom sa zvolil preto ,aby sa zbytočne nepreťahovalo výberové konanie ,ako je to zvykom u AČR.
Tak to se fakt povedlo :-). Scipio bylo představeno 2015 a dohoda mezi SK a PL slavnostně podepsána v červenci 2015. Záměr koupit BOV 8x8 bude tak o rok o dva starší. Možná to tím ...Zobrazit celý příspěvek
Tak to se fakt povedlo :-). Scipio bylo představeno 2015 a dohoda mezi SK a PL slavnostně podepsána v červenci 2015. Záměr koupit BOV 8x8 bude tak o rok o dva starší. Možná to tím vlastním vývojem urychlíte tak, že při desetiletém výročí dostanete první kusy.Skrýt celý příspěvek
Falko - nechcem vidieť všetko len "čierne",ale celý ten náš vývoj,stojí za jedno veľké hovno-je to len môj subjektívny názor...ale ok,ak bude ten náš výrobok tak svetový,tak verím ...Zobrazit celý příspěvek
Falko - nechcem vidieť všetko len "čierne",ale celý ten náš vývoj,stojí za jedno veľké hovno-je to len môj subjektívny názor...ale ok,ak bude ten náš výrobok tak svetový,tak verím že sa časom pohrnú záujemcovia z celého sveta...a potom sa aj verejne ospravedlním projektu -vydra- ...
príklad výberoveho konania,ktoré sa zbytočne nenaťahovalo,išlo sa na istotu a kvalitu je maďarsko a nákup tankov a húfnic...Skrýt celý příspěvek
1) Nikde se mi nedaří dohledat čelní a boční Rolled Homogeneous Armour equivalency jednotlivých vozidel. Ví někdo o něčem ? 2) vzhledem tomu že má BVP sloužit nejméňe dalších 30 ...Zobrazit celý příspěvek
1) Nikde se mi nedaří dohledat čelní a boční Rolled Homogeneous Armour equivalency jednotlivých vozidel. Ví někdo o něčem ?
2) vzhledem tomu že má BVP sloužit nejméňe dalších 30 let nepřijde vám 30mm cannon už na dnešní poměry skoro málo ? natož pro budoucí bojiště ?
3) všude jsem našel jen velmi strohé info o APS jednotlivých vozidel.Skrýt celý příspěvek-všechno pancéřované to má PTŘS.
-ostatní věci tu 30mm. U toho mi přijde podstatné spíše zvolit ráži co je vyráběná, ať nedojedeme na cenu munice.-všechno pancéřované to má PTŘS.
-ostatní věci tu 30mm. U toho mi přijde podstatné spíše zvolit ráži co je vyráběná, ať nedojedeme na cenu munice.Budoucnot BVP je podle mě jasně daná. Vozidla typu T-15, Achzarit nebo Namer vybavená hlavní výzbroj která dokáže překonat hojně se rozšířujíci APS (trophy, afghanit). Takovou ...Zobrazit celý příspěvek
Budoucnot BVP je podle mě jasně daná. Vozidla typu T-15, Achzarit nebo Namer vybavená hlavní výzbroj která dokáže překonat hojně se rozšířujíci APS (trophy, afghanit). Takovou výzbroj vidím např. (sorry že musím k rusům) BM-57 autocannon s patřičnou municí. Z toho mi jasně vychází Puma a případně do budoucna jiná věž s kanonem 57 mm a dostatečným místem pro větší munici, která se časem i v NATO a zvlášť v evropě hojně rozšíří. Pokud zvolíme jiné vozidlo .... máme tady za 15 let opět papírová BVP-2 akorát západní výroby. P.s. ví někdo proč v tendru na nová BVP není izrael s namerem ? (zvlášt když je tam lynx který je vývojově v podobné fázi)Skrýt celý příspěvek
To v podstatě zvonu vynalézáš tank. U vozidel založených na MBT, máš přední odolnost MBT. Takže tou 75mm sundáš sice APS, ale vozidlo nevyřadíš. Problém vezení "2" raket ve světle ...Zobrazit celý příspěvek
To v podstatě zvonu vynalézáš tank.
U vozidel založených na MBT, máš přední odolnost MBT. Takže tou 75mm sundáš sice APS, ale vozidlo nevyřadíš.
Problém vezení "2" raket ve světle APS vidím taé. Ale vzhledem k malé rozšířenosti, zatím zůstávají dostatečně efektivní.
Ale hlavním smyslem té výzbroje je podpora vysazené pěchoty. Tam by sice 57mm byla také účinější, ale poměrně brutálně ti klesne zásoba vezené munice.Skrýt celý příspěvekProtože se ani nenamáhali přihlásit, MO je samozřejmě vyzvalo. Jinak já bych si tak jistý vývojem nebyl. Okolo celé platformy Armata je spousta otazníků a bůhví co s ní nakonec ...Zobrazit celý příspěvek
Protože se ani nenamáhali přihlásit, MO je samozřejmě vyzvalo.
Jinak já bych si tak jistý vývojem nebyl. Okolo celé platformy Armata je spousta otazníků a bůhví co s ní nakonec bude. Navíc i Rusové sami počítají i s platformou Kurganěc, která by měla sloužit (už kvůli ceně ) v podstatně větších počtech než T15. Izrael byl vždy trochu jinde, viz Merkava a nikdo jiný se podobné vozidlo zavést nechystá.Skrýt celý příspěvek
Skus si pozriet STANAG levely pre jednotlive vozidla. Tie by si mal bez problemov dohladat a predstavu o odolnosti ti to da.
https://en.wikipedia.org/wiki/...Skus si pozriet STANAG levely pre jednotlive vozidla. Tie by si mal bez problemov dohladat a predstavu o odolnosti ti to da.
https://en.wikipedia.org/wiki/...Pokiaľ viem tak v požiadavke bol kanón 30 mm a viac. Osobne sa mi páči viac ak je BVP vyzbrojený rychlopalným kanónom menšej ráže ktorý dokáže protivníka zasypať väčším množstvom ...Zobrazit celý příspěvek
Pokiaľ viem tak v požiadavke bol kanón 30 mm a viac. Osobne sa mi páči viac ak je BVP vyzbrojený rychlopalným kanónom menšej ráže ktorý dokáže protivníka zasypať väčším množstvom striel vo veľkej kadencii.Skrýt celý příspěvek
V tuhle chvíli je to nesmysl, ale evropa bude nucena vyvinout vykonější zbraň pro svá BVP. 30mm kanony jsou nedostatečné. Pujde buď o 40mm nebo 57mm autokanon s teleskopickou ...Zobrazit celý příspěvek
V tuhle chvíli je to nesmysl, ale evropa bude nucena vyvinout vykonější zbraň pro svá BVP. 30mm kanony jsou nedostatečné. Pujde buď o 40mm nebo 57mm autokanon s teleskopickou municí která ušetří místo i zjednoduší konkstrukci kanonu (absence vyhazovače atd.) a teké bude bez problemu zvládat kadenci 200+ výstřelů za minutu. Mluvím jen o tom že je duležité přemýšlet do budoucna, protože s možnostmi AČR bude nakupované BVP sloužit 50 let. Puma má podle mě největší modernizační potenciál už jenom kvuli nejvyššímu užitečnému zatížení.Skrýt celý příspěvek
samozrejme, ze aj teleskopicka municia vytahovac potrebuje. Pleties si to s beznabojnicovou. A i tie zbrane maju vytahovac a tvar municie je tomu prisposobeny, aby si vedel ...Zobrazit celý příspěvek
samozrejme, ze aj teleskopicka municia vytahovac potrebuje. Pleties si to s beznabojnicovou. A i tie zbrane maju vytahovac a tvar municie je tomu prisposobeny, aby si vedel odstranit zlyhavku, ci vybit zbran ak sa nestrielalo.Skrýt celý příspěvek
Takže je Strnad co se výroby ASCODu týká mimo hru?
Takže je Strnad co se výroby ASCODu týká mimo hru?
To podľa mňa iba v prípade, že by bol AČR ponúknutý taký model, na ktorý nemá licenciu. Inak je spolupráca veľmi obšírny pojem, ktorý môže zahŕňať rôznu mieru participácie. Môže sa ...Zobrazit celý příspěvek
To podľa mňa iba v prípade, že by bol AČR ponúknutý taký model, na ktorý nemá licenciu. Inak je spolupráca veľmi obšírny pojem, ktorý môže zahŕňať rôznu mieru participácie. Môže sa napr. v prípade ASCODu stať, že jedna firma zmontuje a druhá bude zabezpečovať servis a pod. ...Skrýt celý příspěvek
Hodně se mi líbí vizualizace z lednového ATM, kde je CV90 Mk.IV osazené bezosádkovou bojovou věží MCT-30 od firmy Kongsberg. Prý tahle věž váží 3,5 tuny, zmiňovány jsou PTŘS ...Zobrazit celý příspěvek
Hodně se mi líbí vizualizace z lednového ATM, kde je CV90 Mk.IV osazené bezosádkovou bojovou věží MCT-30 od firmy Kongsberg. Prý tahle věž váží 3,5 tuny, zmiňovány jsou PTŘS Javelin a MMP. Za druhou zmíněnou nejspíš stojí Francouzi, jelikož tyhle věže budou osazené na VBCI 2 pro Katarskou armádu. Je docela možné, že neměli zájem ji osadit střelami Spike, tak ji norové ani nenabízí (zatím).
http://www.palba.cz/album/albu... Skrýt celý příspěvekMCT-30 pokud se nemýlím tak lze osadit na všechny platformy mimo Pumy. Jinak tento krok je znamením, že se hýbou ledy. A popravdě jsem rád, že se tendru přímo neúčastní americká ...Zobrazit celý příspěvek
MCT-30 pokud se nemýlím tak lze osadit na všechny platformy mimo Pumy. Jinak tento krok je znamením, že se hýbou ledy.
A popravdě jsem rád, že se tendru přímo neúčastní americká strana, to by jsme byli mediálně i v diskuzích denně masírováni a zaříkáváni o nejvýhodnější nabídce z USA a zaklínáni o důležitosti koupě amerického stroje v rámci NATO. Uff tohle nás naštěstí mine.Skrýt celý příspěvekTak uz chapem ten boj proti F-16. Ty proste len nemas rad USA. :-D
Tak uz chapem ten boj proti F-16. Ty proste len nemas rad USA. :-D
To bych musel proti F-16 někde bojovat :D, pokud se ti nelíbí věcné argumenty proč je pro menší letectva dost omezená rozpočtem vhodnější Gripen, tak s tím nic neudělám. Ti co ...Zobrazit celý příspěvek
To bych musel proti F-16 někde bojovat :D, pokud se ti nelíbí věcné argumenty proč je pro menší letectva dost omezená rozpočtem vhodnější Gripen, tak s tím nic neudělám. Ti co naopak vehementně podporují F-16 viz. logik, tak těm očividně záleží jen na zemi původu či se něchtějí přijít o hrdost (Slovensko). A hlavně pokud bojoval proti strojům z USA, tak nepíšu, že vhodnějším typem než F-16 byl F-35 a Gripen E. Bohužel nepochopil si nic.Skrýt celý příspěvek
Jsem take rad, ze se tendru neucastni US strana nebot potom bychom my neusofobove by neustale masirovani ze strany vas usofobu jak jste vy chudaci jste neustale masirovani z nasi ...Zobrazit celý příspěvek
Jsem take rad, ze se tendru neucastni US strana nebot potom bychom my neusofobove by neustale masirovani ze strany vas usofobu jak jste vy chudaci jste neustale masirovani z nasi strany aby se ......
Prave jste tu vasi masaz zacal.Skrýt celý příspěvekNavíc Rheinmetall koupil BAEsyst. Takže tu reálně proti sobě bojují " Sudeťáci-fašisti a vrazi z volstrýtu" To ještě bude rudé peklo..
Navíc Rheinmetall koupil BAEsyst. Takže tu reálně proti sobě bojují " Sudeťáci-fašisti a vrazi z volstrýtu" To ještě bude rudé peklo..
semtam Pokud by se tendru účastnila i americké vozidlo, byli by jsme zasypáváni ze strany různých pošuků prohlášením o tom jak je všechno zmanipulované a že se musí vyhrát právě ...Zobrazit celý příspěvek
semtam
Pokud by se tendru účastnila i americké vozidlo, byli by jsme zasypáváni ze strany různých pošuků prohlášením o tom jak je všechno zmanipulované a že se musí vyhrát právě americký stroj.
Pokud by dokonce k jeho výběru skutečně došlo, spustili by vlastenci cizích států ihned řev že jsme jen americké kolonie.
Máte pravdu, asi je lepší že se nepřihlásili.......Skrýt celý příspěvekAsi nebude na škodu podívat se na vlastnické struktury jednotlivých kandidátů: General Dynamics European Land Systems (GDELS) je evropská business unit americké General Dynamics ...Zobrazit celý příspěvek
Asi nebude na škodu podívat se na vlastnické struktury jednotlivých kandidátů:
General Dynamics European Land Systems (GDELS) je evropská business unit americké General Dynamics Corporation. GDELS má sídlo ve španělském Madridu ve stejné budově jako ředitelství španělské divize GDELS Santa Bárbara Sistemas, kterou GD koupil v roce 2001 a která je tou organizací, které vyvíjí a vyrábí vozidla ASCOD (Ajax,.. ).
Teď to nejzajímavěji - americká společnost General Dynamics Corporation (NYSE:GD), britská BAE Systems plc (LSE:BA.) a německá Rheinmetall AG (FWB: RHM) jsou veřejně obchodovatelné akciové společnosti. Jejich akcie jsou především ve vlastnictví investičních fondů a bank. Hodně jich je amerických a zjednodušeně se dá říci, že stejné fondy a banky vlastní akcie všech těchto investičních společností.
Odlišnou strukturu má jen německá společnost Projekt System & Management GmbH (PSM), které nabízí bojová vozidla Puma. Konsorcium PSM bylo založeno jako Joint venture (50:50) německých firem Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW) and Rheinmetall Landsysteme GmbH.
Společnost Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG (KMW) je rodinná firma, která je od roku 2015 součástí holandského holdingu KANT (KMW And Nexter Together) KANT je společný holding (50:50) vlastníku KMW a francouzské firmy Nexter Systems (dříve GIAT Industries), které je pro změnu kontrolována francouzským státem.
BAE Systems nabízí švédská bojová vozidla CV-90, které to taky mají historicky komplikované. Vyrábí je společnosti BAE Systems Hägglunds AB a BAE Systems Bofors AB, které spadají pod holdingovou společnost BAE Systems AB (tedy centrále aktivit BAE Systems ve Švédsku). Tento holding zase podléhá společnosti BAE Systems Land & Armaments Inc. se sídlem v USA, která je pobočkou mateřské BAE Systems. Společnosti BAE Systems Land & Armaments Inc. je v USA, protože největší část portfolia je původem americká United Defense Industries (UDI, historicky známé jako součást FMC, která stojí za M113, M2 Bradley, nebo houfnicích M109 a M777).
To byla jen část amerických vazeb u nabízených vozidel :-)Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...