Elektrická přistávací kola pro letadla ušetří miliony dolarů

EGTS (Electric Green Taxiing System) na předním pojezdovém kole dopravního letadla foto: Honeywell
Foto: EGTS (Electric Green Taxiing System) na předním pojezdovém kole dopravního letadla. / Honeywell

V letecké dopravě se schyluje k malé revoluci. Mexická letecká společnost Interjet se stane prvním uživatelem elektrického parkovací systému EGTS (Electric Green Taxiing System). Letadla vybavená systém EGTS pro pohyb po zemi využívají elektromotory zabudované v přistávacích kolech.

Elektrickou energii motorům dodává palubní pomocná energetická jednotka APU (Auxiliary Power Unit) dopravních letadel. APU většinou tvoří malý turbínový motor umístěný v ocase letadla. Hlavním úkolem APU je nastartování hlavních motorů a také dodávka elektrické energie pro letadlo při vypnutých motorech.

Využití EGTS zjednodušuje organizaci startů/přistání letadel (nejsou třeba letištní tahače) a především podstatně snižuje spotřebu paliva letadla. Interjet předpokládá roční úsporu až 450 000 dolarů za palivo na jediném letadle. Na oficiálních stránkách Honeywell a Safran slibují obecnou úsporu až 4 % paliva na letadlo.

Celý článek si můžete přečist na webu HYBRID.CZ

Nahlásit chybu v článku


Související články

České "bojové" letadlo - Evektor EV-55M Outback

Český letecký průmysl zažil v roce 2010 významnou událost. Kunovická firma Evektor představila ...

Odsun z Afghánistánu – logistické peklo

Spojenecká vojska v Afghánistánu se chystají na jeden z nejtěžších a nejobtížnějších úkolů za celou ...

Americké letectvo vyvíjí nové úsporné dopravní letadlo

Vedení bojových operací v 21. století se neobejde bez strategické vzdušné dopravy. Dopravní letadla ...

Dopravní KC-390 vzlétne na konci letošního roku

První let brazilského dopravního letounu Embraer KC-390 se uskuteční na konci letošního roku. ...

Zvýraznit příspěvky za posledních:

    Načítám diskuzi...