Elektrická přistávací kola pro letadla ušetří miliony dolarů
- 16. 4. 2014
- 0 komentářů
- Jan Grohmann
V letecké dopravě se schyluje k malé revoluci. Mexická letecká společnost Interjet se stane prvním uživatelem elektrického parkovací systému EGTS (Electric Green Taxiing System). Letadla vybavená systém EGTS pro pohyb po zemi využívají elektromotory zabudované v přistávacích kolech.
Elektrickou energii motorům dodává palubní pomocná energetická jednotka APU (Auxiliary Power Unit) dopravních letadel. APU většinou tvoří malý turbínový motor umístěný v ocase letadla. Hlavním úkolem APU je nastartování hlavních motorů a také dodávka elektrické energie pro letadlo při vypnutých motorech.
Využití EGTS zjednodušuje organizaci startů/přistání letadel (nejsou třeba letištní tahače) a především podstatně snižuje spotřebu paliva letadla. Interjet předpokládá roční úsporu až 450 000 dolarů za palivo na jediném letadle. Na oficiálních stránkách Honeywell a Safran slibují obecnou úsporu až 4 % paliva na letadlo.
Celý článek si můžete přečist na webu HYBRID.CZ
Související články
České "bojové" letadlo - Evektor EV-55M Outback
Český letecký průmysl zažil v roce 2010 významnou událost. Kunovická firma Evektor představila ...
- 12.06.2012
- 12 komentářů
- Jan Grohmann
Odsun z Afghánistánu – logistické peklo
Spojenecká vojska v Afghánistánu se chystají na jeden z nejtěžších a nejobtížnějších úkolů za celou ...
- 14.07.2012
- 7 komentářů
- Jan Grohmann
Americké letectvo vyvíjí nové úsporné dopravní letadlo
Vedení bojových operací v 21. století se neobejde bez strategické vzdušné dopravy. Dopravní letadla ...
- 08.08.2013
- 2 komentářů
- Jan Grohmann
Dopravní KC-390 vzlétne na konci letošního roku
První let brazilského dopravního letounu Embraer KC-390 se uskuteční na konci letošního roku. ...
- 27.03.2014
- 26 komentářů
- Jan Grohmann
Načítám diskuzi...