Dodávky bojových letounů do ruského letectva v roce 2019
- 20. 1. 2020
- 64 komentářů
- Jan Grohmann
Moskevský think-tank CAST (Centre for Analysis of Strategies and Technologies) skrze svůj blog BMPD tradičně zveřejnil dodávky bojových letadel do ruských vzdušně-kosmických sil (VKS) za předchozí rok. V roce 2019 VKS přijaly jen deset víceúčelových stíhaček Su-35S a osm taktických bombardérů Su-34.
Čeká se na rok 2021
Jask prozrazuje tabulka na konci článku, v roce 2017 VKS získalo 49 bojových letounů a v roce 2018 o jeden letoun navíc. Minul rok ale letectvo převzalo jen 18 letadel, navíc žádné cvičně-bojové Jak-130 a víceúčelové Su-30SM.
Kromě výše uvedených 18 letounů Su-34 a Su-35S, které byly zařazeny do aktivní služby, se letectvo dočkalo první předsériové víceúčelové stíhačky MiG-35S a dvoumístné cvičné MiG-35UB. Podle CAST je ale projekt MiGu-35, tedy hloubkově přepracovaného MiGu-29, v „nedefinovaném stavu“.
K dodávce prvního Su-57 nakonec v roce 2019 nedošlo, protože první Su-57 (trupové číslo modrá 01) havaroval 24. prosince při továrních zkouškách nedaleko výrobního závodu Komsomolského leteckého závodu (KnAAZ) poblíž města Komsomolsk na Amuru. V každém případě VKS převezme letos druhý vyrobený Su-57 (modrá 02) a od roku 2021 se rozběhnou dodávky 76 sériových Su-57.
Ani letos nedojde k výraznému zvýšení dodávek letadel. Větší tempo nastane v roce 2021, kdy se očekávají nové dodávky Su-30SM, MiGů-35 a Su-57.
Pravděpodobné jsou navíc další smlouvy pro Su-34, Su-35S a Jak-130. V případě Su-34 a Su-35S se totiž letos uzavřou dodávky v rámci minulých smluv a pokud nedojde k dalším objednávkám hrozí uzavření výrobních linek a ztráta pracovních míst a know-how.
V roce 2022 vzlétne prototyp modernizovaného Su-34. Příslušné smlouvy byly podepsány a očekává se modernizace již zavedených Su-34.
Bojová letadla
Su-34
V roce 2019 Novosibirský letecký závod V. P. Čkalova (NAPO) dodal VKS osm taktických bombardérů Su-34. Letouny převzal 2. gardový bombardovací pluk, 21. smíšené letecké divize, 14. letecké a protivzdušné armády na letišti Šagól (Čeljabinsk) v Centrálním vojenském okruhu.
V současné době má pluk dvě letky (2×12) frontových bombardérů Su-34. Třetí letka je vybavena průzkumnými Su-24MR.
V prosinci 2019 VKS převzala ještě dva bombardéry Su-34, ale jejich čísla a rozmístění jsou neznámá. CAST soudí, že může jít o náhradu provozních ztrát Su-34 – v roce 2019 ruské letectvo přišlo při lednové srážce o dvě Su-34. Také v září 2019 se ve vzduchu střetla dvě Su-34, ale oběma letadlům se podařilo přistát. Jedno z nich ale utrpělo vážné poškození.
Šest Su-34 dodaných v roce 2019 spadá pod smlouvu z února 2012 na dodávku 92 letadel Su-34. VKS v rámci této smlouvy již převzalo 90 letadel a dodávka dvou poslední se očekává letos. Celkově vzniklo 134 taktických bombardérů, včetně sedmi prototypů a předvýrobních modelů.
Su-35S akrobatické skupiny Ruští rytíři
Su-35S
KnAAZ předala letectvu deset letounů Su-35S v rámci pětileté smlouvy podepsané v roce 2015. Podle této smlouvy VKS získá deset Su-35S každý rok, počínaje rokem 2016 a konče letošním rokem.
Prvních šest stíhaček Su-35S vyrobených v roce 2019 převzal 790. stíhací pluk, 105. smíšené letecké divize, 6. letecké armády na letišti Besovec (Karélie) v Západním vojenském okruhu. Spolu se šesti letouny dodanými v roce 2018 má 790. stíhací pluk jednu kompletní letku Su-35S, která funguje společně s dvěma letkami MiGů-31BM / BSM.
Poslední čtveřici Su-35S převzala ruská akrobatická skupina Ruští rytíři působící z letiště Kubinka v moskevské oblasti. Maskování letounu je provedeno v barvách akrobatické skupiny. Předtím akrobatická skupiny využívala osm Su-30SM dodaných mezi říjnem a listopadem 2016.
Společně s první smlouvou z roku 2009 na dodávku 48 stíhaček Su-35S a společně s aktuálními dodávkami (podle smlouvy z roku 2015) VKS převzalo 88 bojových letadel Su-35S.
MiG-35UB; větší foto / Sjednocená letecká korporace
MiG-35
V minulém roce VKS získalo první dva předsériové „migy 35“ vyrobené v Luchovickém leteckém závodě (LAZ) v Moskevské oblasti. Stavbu dvojice MiGu-35S a MiGu-35UB pokrývá smlouva z února 2017. Oba letouny se připojí ke státním zkouškám první dvojice MiGů-35 postavených v roce 2016. Státní zkoušky MiGů-35 začaly v květnu 2018, ale dosud nebyly dokončeny.
V srpnu 2018 ruské ministerstvo obrany podepsalo smlouvu se Sjednocenu leteckou korporací na dodávku prvních šesti sériových MiGů-35S a MiGů-35UB. Dodávka seriových MiGů-35 se očekávala do konce minulého roku, ale nestalo se tak.
Export ruských letounů v roce 2019
V roce 2019 Rusko vyvezlo do zahraničí 18 bojových letadel ‒ deset víceúčelových stíhaček MiG-29M / MiG-29M2 do Egypta, čtyři Su-30SM do Běloruska a stejný počet Su-30SM do Arménie. Došlo také k exportu deseti cvičně-bojových Jaků-130 do Myanmaru a opět čtveřice Jaků-130 do Běloruska.
Kromě toho bylo do Angoly doručeno šest repasovaných ex-indických Su-30K a do Mongolska dva cvičné MiGy-29UB. CAST soudí, že mohlo dojít také k přesunu skladových bojových letounů do Sýrie.
Il-76MD-90A; větší foto / Aviastar-SP
Nebojová letadla VKS
V roce 2019 ruské letectvo převzalo tři dopravní stroje Il-76MD-90A nové výroby od společnosti Aviastar-SP. Dvě z těchto letadel ale vzniklo v roce 2018 a pouze jedno v roce 2019.
První dodaný Il-76MD-90A (sériové číslo 0109) vzlétl 7. listopadu 2018 a letectvo letoun převzalo 2. dubna 2019. Druhý poprvé vzlétl 22. prosince 2018 (0110; 16. května 2019) a třetí až 13. června 2019 (0202; 30. srpen 2019). Všechna tři letadla byla zařazena do 235. dopravního leteckého pluku 18. dopravní letecké divize.
Společnost Aviastar-SP na základě smlouvy z roku 2012 musí vyrobit 39 letadel Il-76MD-90A, ale dosud se podařilo předat pouze čtyři letadla. První Il-76MD-90A v rámci této smlouvy (0108) poprvé vzlétl 15. prosince 2015 a do výzbroje VKS vstoupil 17. ledna 2016. Tento první letoun VKS využívá k výcviku leteckého i pozemního personálu.
CAST upozorňuje, že program Il-76MD-90A je ve vážném časovém skluzu, protože podle původních plánu VKS očekávalo v roce 2019 dodávku pěti těchto letadel, letos šesti letadel, v roce 2021 osmi a v roce 2022 posledních 14 letadel Il-76MD-90A. Vývoj Il-76MD-90A běží od roku 2006 a první prototyp se poprvé dostal do vzduchu v roce 2012.
Celkově Aviastar-SP doposud postavil osm kopií (včetně prototypů) vojenských transportních letadel Il-76MD-90A a jeden prototyp leteckého tankeru Il-78M-90A.
V roce 2019 ruské letectvo také zřejmě převzalo další rakouské dvoumotorové cvičné letouny Diamond DA42T, které od roku 2017 z dovezených sestav staví Uralský závod civilního letectví (UZGA) z Jekatěrinburgu. VKS u UZGA objednalo 35 těchto letadel pro základní výcvik dopravních pilotů VKS.
První tři DA42T v rámci této smlouvy byly VKS předány na konci roku 2018, v roce došlo k předání 15 letadel a v minulém roce se očekávala dodávka 17 letadel. Jak ale připomíná CAST, v letech 2018 a 2019 letectvo nekomentovalo dodávky rakouských letadel, zřejmě kvůli politické citlivosti dodávek (vzhledem k protiruským sankcím).
Dodávky bojových letadel ruským ozbrojeným silám v letech 2008 až 2019
2008 |
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 | 2019 | |
MiG-29SMT |
- |
28 |
- |
- |
- |
- |
- |
3 |
11 |
- |
- | - |
MiG-29UB |
- |
6 |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
- |
- |
- | - |
MiG-29KR |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
8 |
10 |
- |
- |
- | - |
MiG-29KUBR |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
2 |
- |
- |
- |
- | - |
MiG-35S | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
MiG-35UB | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | 1 |
Su-27SM(3) |
- |
- |
4 |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | - |
Su-30M2 |
- |
- |
2 |
2 |
- |
3 |
8 |
3 |
2 |
- |
- | - |
Su-30SM |
- |
- |
- |
- |
2 |
14 |
21 |
27 |
19 |
17 |
14 | - |
Su-34 |
1 |
2 |
4 |
6 |
10 |
14 |
18 |
18 |
16 |
16 |
12 | 8 |
Su-35S |
- |
- |
- |
- |
2 |
8 |
24 |
12 |
12 |
10 |
10 | 10 |
Jak-130 |
- |
3 |
6 |
3 |
15 |
18 |
20 |
14 |
10 |
6 |
14 | - |
1 |
39 |
16 |
19 |
29 |
61 |
101 |
89 |
70 |
49 |
50 | 20 |
Zdroj: BMPD
Související články
Dodávky bojových letadel do ruského letectva v roce 2017
V roce 2017 ruský průmysl pokračoval v dodávkách bojových a cvičných letounů do ozbrojených sil ...
- 11.01.2018
- 75 komentářů
- Jan Grohmann
Armija 2018: Dodávky ruských tanků Armata a stíhaček Su-57
Nedaleko Moskvy v těchto dnech probíhá tradiční mezinárodní vojensko-technické fórum Armija 2018. Na ...
- 23.08.2018
- 75 komentářů
- Jan Grohmann
Dodávky bojových letounů do ruského letectva v roce 2018
Informace o dodávkách bojových letounů do ruských vzdušně-kosmických sil (VKS) přinesl moskevský ...
- 15.01.2019
- 58 komentářů
- Jan Grohmann
Armija-2019: Ruské letectvo koupilo 76 stealth letadel Su-57
Na probíhající vojenské výstavě Armija-2019 ruské ministerstvo obrany u domácího průmyslu objednalo ...
- 28.06.2019
- 179 komentářů
- Jan Grohmann
Kontrakty výrobců s VKS (MO RF) splněny, vyrábějí se jen náhradní kusy za to, co poslední rok, dva roztřískali. Otázkou je jejich zdrženlivost. Určitě to není kvůli embargu, nebo ...Zobrazit celý příspěvek
Kontrakty výrobců s VKS (MO RF) splněny, vyrábějí se jen náhradní kusy za to, co poslední rok, dva roztřískali.
Otázkou je jejich zdrženlivost. Určitě to není kvůli embargu, nebo by byli na dně, ale zřejmě investují a hodlají investovat do jiných zbraňových systémů.Skrýt celý příspěvekAspoň v protiponorkových strojoch sa Rusku blýska na lepšie časy: https://www.armyweb.cz/clanek/... Tu-204/214 je síce komerčný prepadák, ale na ...Zobrazit celý příspěvek
Aspoň v protiponorkových strojoch sa Rusku blýska na lepšie časy:
https://www.armyweb.cz/clanek/...
Tu-204/214 je síce komerčný prepadák, ale na prestavbu protiponorkového stroja by bol určite vhodný. Cca 10 ks je odstavených a pár sa dá odkúpiť z komerčného sektora, kde ich síce veľa nelieta, ale sú.
Otázka je len či to neskončí ako projekt tankera na základe Il-96, kde "nebolo dosť vhodných strojov" .... v preklade, tie odstavené boli v dezolátnom stave a nebolo efektívne ich prestavovať ....Skrýt celý příspěvekAdaptace Tu-204/214 na protiponorkový stroj (ASW) bude vyžadovat celkem nákladný a široký vývoj. Stávající motory PS-90 jsou navrženy pro operační výšku cca. 11.000 metrů, což je ...Zobrazit celý příspěvek
Adaptace Tu-204/214 na protiponorkový stroj (ASW) bude vyžadovat celkem nákladný a široký vývoj. Stávající motory PS-90 jsou navrženy pro operační výšku cca. 11.000 metrů, což je pro ASW příliš vysoko. Pokud bude s motory létat v nižších hladinách, tak se bude razantně snižovat dolet. U motorů je také otázka podílu komponentů, které nejsou vyrobeny v Rusku a v současné době je jejich export pod sankcemi.
Sankce se týkají také avioniky a řídících systémů.
Další otázka je ASW výstroj a výzbroj. Navěsit na nový drak prastaré ASW systémy nebo sensory z dob SSSR smysl nedává.
Uvidíme, možná se jedná jen o okamžitý nápad, o kterém už nikdy neuslyšíme. Nebo se objeví pár prezentací s neumělými photoshopovými výtvory. Nebo se upraví pár kousků do nějakého testovacího režimu. Nebo se výrobci a RF trefí do černého a objednávky se jen pohrnou, a to i za reálné peníze.Skrýt celý příspěvekV každém případě provozovat specializovaný stroj v malých sériích bývá zpravidla drahé. Je rozdíl, jestli odebíráš většínu náhradních dílů ze sériové výroby, nebo je všechno ...Zobrazit celý příspěvek
V každém případě provozovat specializovaný stroj v malých sériích bývá zpravidla drahé. Je rozdíl, jestli odebíráš většínu náhradních dílů ze sériové výroby, nebo je všechno kusovka.
Na druhou stranu Rusové vhodnější stroj asi nemají, a jestli se jim "válej draky po hangáru"....Skrýt celý příspěvekVe ˇletectví je všechno hodně drahé a v případě prototypů, subverzí nebo různých adaptací je vše ultradrahé. Otázka je, co se jim válí po hangárech (a hangár je ideální případ, na ...Zobrazit celý příspěvek
Ve ˇletectví je všechno hodně drahé a v případě prototypů, subverzí nebo různých adaptací je vše ultradrahé.
Otázka je, co se jim válí po hangárech (a hangár je ideální případ, na ruských letištích se pod širákem válí podstatně kvalitnější exponáty), v jakém je to technickém stavu, jak probíhala údržba.
Také je velký otazník, v jakém technickém stavu se nachází 'západní' komponenty avioniky nebo součástky k motorům, které si dnes rusové jen tak objednat nemohou.
A to uvažuji o pouhém uvedení do provozu nebo udržení v provozu. Navíc když uvažujeme o dopravním stroji vyrobeném v počtu asi 85ks v patnácti hodně, ale skutečně hodně odlišných subverzí.
Vše toto znamená opravdu seriozní a hodně vysoké investice v řádech stovek milionů např. EUR. A to ještě nehovoříme o ASW výstroji a výzbroji, která také nespadne z nebe a její vývoj by byl také hodně mastný.
Pokud by došlo k tomuto plnému vývoji a výrobě, tak případný export by nebyl jednoduchý, i když třeba taková Brazílie nebo Indie, případně Indonésie by mohli projevit zájem.
Celkově si o tomto nápadu myslím, že buď v tichosti zapadne v mediálním propadlišti, protože náklady na realizaci by nevyvážily propagandistický zisk. Přeci jen trojici PAK-FA, PAK-DA nebo Armata se "pouze" nějaká adaptace dopravního stroje, i když třeba v cool kamufláži nevyrovná.
Nebo se do provozu zbastlí pár kousků ve stylu vesnic, které nechával stavět kníže Potěmkin. Těch pár kousků se ověsí prastarou ASW výzbrojí a výstrojí z dob SSSR a stroje se opatří nějakou scifi kamufláží.
Tak počkáme a uvidíme.Skrýt celý příspěvek
Jedno z dalších využití Tu-214
https://ruslet.webnode.cz/tech...Jedno z dalších využití Tu-214
https://ruslet.webnode.cz/tech...
Inac aby sme mohli objektivne posudit, kolko Rusko potrebuje vyrobit tryskacov museli poznat viac udajov. Ale tak ci tak by sa vedla tabulky z Ruska dobre prezentovala vyroba ...Zobrazit celý příspěvek
Inac aby sme mohli objektivne posudit, kolko Rusko potrebuje vyrobit tryskacov museli poznat viac udajov. Ale tak ci tak by sa vedla tabulky z Ruska dobre prezentovala vyroba tryskacov v EU. Istotne sme vsetkoho vyrobili minimalne 10x viac, lebo sme vyrazne lepsi, sikovnejsi, mudrejsi a bohatsi.Skrýt celý příspěvek
Jenže EU se neprezentuje jako světová vojenská velmoc. V EU se vyrábí Typhoon, Rafale a v brzké době začne výroba F35. Co se týká počtu vyrobených kusů, tak tam je to pouze otázka ...Zobrazit celý příspěvek
Jenže EU se neprezentuje jako světová vojenská velmoc. V EU se vyrábí Typhoon, Rafale a v brzké době začne výroba F35. Co se týká počtu vyrobených kusů, tak tam je to pouze otázka potřeby. Evropa může během chvíle chrlit stovky stíhaček. A jinak ano, vyrobilo se ne desetkrát, ale řádově více než v Rusku. Ale civilních výrobků. Pro zajímavost, třeba přesných obráběcích strojů se vyrábí v České republice více než v Rusku.Skrýt celý příspěvek
Kazdy kto sedi v G7 je velmoc a nalezite to prezentuje aj vojensky. Ved si pozri zoznam sucasnych vojenskych aktivit. Ja neviem najst pocty. Nieco ako: 150 EF, 100 Rafalov, 70 ...Zobrazit celý příspěvek
Kazdy kto sedi v G7 je velmoc a nalezite to prezentuje aj vojensky. Ved si pozri zoznam sucasnych vojenskych aktivit. Ja neviem najst pocty. Nieco ako: 150 EF, 100 Rafalov, 70 Gripenov za rok 2019.Skrýt celý příspěvek
Evropa může toho vyrobit celkem dost, pokud bude mít dost surovin a energie. Akorát bude trochu problém , koho do těch stovek stíhaček , tanků a BVP posadit.
Evropa může toho vyrobit celkem dost, pokud bude mít dost surovin a energie. Akorát bude trochu problém , koho do těch stovek stíhaček , tanků a BVP posadit.
Tak si len tak pre srandu vygoogli tie pocty... EFT, Rafale, Gripen, F35 (europa sa podiela na vyvoji), cvicne stroje, vrtulniky, dopravne.... a to EU nestoji a nepada na ...Zobrazit celý příspěvek
Tak si len tak pre srandu vygoogli tie pocty... EFT, Rafale, Gripen, F35 (europa sa podiela na vyvoji), cvicne stroje, vrtulniky, dopravne.... a to EU nestoji a nepada na surovinach a zbraniach, nosne piliere ekonomiky ma niekde inde Skrýt celý příspěvek
Dělají pořád tu stejnou chybu. Nedokážou identifikovat klíčové projekty a odříznout zbytečné sádlo. Zbytečně tříští vývojové a výrobní kapacity a vyhazují peníze oknem. Jen aby si ...Zobrazit celý příspěvek
Dělají pořád tu stejnou chybu. Nedokážou identifikovat klíčové projekty a odříznout zbytečné sádlo. Zbytečně tříští vývojové a výrobní kapacity a vyhazují peníze oknem. Jen aby si dokázali, že nezaostávají za USA. Kdo chce moc, nemívá nic.Skrýt celý příspěvek
Mig už měl bejt dávno mrtvej, 2 fabriky na SU jsou taky blbost, ta sbírka šrotu co provozujou na moři , respektive stojí v přístavu je taky výborná. Přitom kdyby zmenšili armádu a ...Zobrazit celý příspěvek
Mig už měl bejt dávno mrtvej, 2 fabriky na SU jsou taky blbost, ta sbírka šrotu co provozujou na moři , respektive stojí v přístavu je taky výborná. Přitom kdyby zmenšili armádu a námořnictvo na 1/2 tak si můžou modernizovat za ty prachy co se jim zachce, ale radit jim nebudeme při pohledu na naší sbírku šrotu, když u nás se redukce udělala, ale prachy se daly jinam. Rusáci dávají prachy, ale ty výsledky taky nejsou, tak nevím co je horší. Možná je nakonec lepší ty pachy prožrat než cpát do zrezlejch krámů.Skrýt celý příspěvek
Hold obstat v svetovej konkurencii a trhovej ekonomike nieje ako nanutit migy a sucka svojim vazalom z varsavskej zmluvy a arabskym diktatorom. Smutny pohlad na upadok...
Hold obstat v svetovej konkurencii a trhovej ekonomike nieje ako nanutit migy a sucka svojim vazalom z varsavskej zmluvy a arabskym diktatorom. Smutny pohlad na upadok...
Jen pro připomenuti:
25. února 1991 - zaniká Varšavská smlouva
25. prosinec 1991 - vznik Ruské federaceJen pro připomenuti:
25. února 1991 - zaniká Varšavská smlouva
25. prosinec 1991 - vznik Ruské federaceTaková doba a stále se z toho nevzpamatovali co ?
Taková doba a stále se z toho nevzpamatovali co ?
Jura99 A my sme za 30 rokou alo dopadli ČESI si prenajímajú triskace a u Slovákov lietajú 2Migi toť vše. Keby sme si prešli my ich utrapami tak nám doma netečie ani tepla voda a ...Zobrazit celý příspěvek
Jura99 A my sme za 30 rokou alo dopadli ČESI si prenajímajú triskace a u Slovákov lietajú 2Migi toť vše. Keby sme si prešli my ich utrapami tak nám doma netečie ani tepla voda a vzdusni priestor by akurát mohli strážiť papierový sarkan.Skrýt celý příspěvek
Největší část těch útrap si Rusové způsobili sami :-((. Jak vypadalo po válce Německo, Francie, Španělsko, Japonsko, Korea ? A kde jsou dneska v porovnání s Ruskem ?
Největší část těch útrap si Rusové způsobili sami :-((. Jak vypadalo po válce Německo, Francie, Španělsko, Japonsko, Korea ? A kde jsou dneska v porovnání s Ruskem ?
Nuz z krajiny kde ledva lietaju dva stare Migy to vyzera ako upadok. Alebo ze by ich Syria poucila, ze az tak vela novych tryskacov nepotrebuju?
Nuz z krajiny kde ledva lietaju dva stare Migy to vyzera ako upadok. Alebo ze by ich Syria poucila, ze az tak vela novych tryskacov nepotrebuju?
Z dodaných cca 15 ks strojov MiG-29M/M2 do Egypta sa už dva zrútili z technických príčin - porucha riadenia. Treba dodať, že dodávka týchto strojov nebola o výbere, ale o ...Zobrazit celý příspěvek
Z dodaných cca 15 ks strojov MiG-29M/M2 do Egypta sa už dva zrútili z technických príčin - porucha riadenia.
Treba dodať, že dodávka týchto strojov nebola o výbere, ale o politike v rámci regiónu, kde tieto stroje sú platené v rámci "bratskej pomoci" od SA a SAE.
Problém Ruska je stroj zvaný F-35....
Predsa len najlacnejšia je Čína ... a kto chce viac, tak sa pri rýchlom rozširovaní F-35 musí orientovať na piatu generáciu a tu Rusko zatiaľ neponúka nič.Skrýt celý příspěvekSaudská Arábie si chtěla naklonit Rusko a koupit od něj stíhačky. Jenže sama je nechce, tak je v rámci "bratrské pomoci" šoupla Egyptu. Ten už sice v téhle kategorii má stroje F-16 ...Zobrazit celý příspěvek
Saudská Arábie si chtěla naklonit Rusko a koupit od něj stíhačky. Jenže sama je nechce, tak je v rámci "bratrské pomoci" šoupla Egyptu. Ten už sice v téhle kategorii má stroje F-16 a Mirage 2000, ale darovanému koni na zuby nehleď...Skrýt celý příspěvek
Největší průšvih je dopravní letectvo. S ohledem na rozlohu potřebují cíle rychle zachytit a zlikvidovat (tj. těžké stíhače a PVO) a pak potřebují přemístit velké množství vojáků a ...Zobrazit celý příspěvek
Největší průšvih je dopravní letectvo. S ohledem na rozlohu potřebují cíle rychle zachytit a zlikvidovat (tj. těžké stíhače a PVO) a pak potřebují přemístit velké množství vojáků a techniky.
Holt škoda Antonova... Ze západu to nikdo nekoupí, Rusové už taky ne a jediný, kdo profituje, je Čína.Skrýt celý příspěvek.... za Antonova sa môžu poďakovať "geniálnemu" stratégovi.... To sa len tak nevidí, poštvať si proti sebe kultúrne najbližiu krajinu...
.... za Antonova sa môžu poďakovať "geniálnemu" stratégovi.... To sa len tak nevidí, poštvať si proti sebe kultúrne najbližiu krajinu...
Čína potřebovala "podojit ukrajinskou firmu Motor Sich" o jejich Know-How ohledně výroby motorů. Což se jim asi podařilo. Ukrajinci jsou až po uši ve sr..... a vše prodali za ...Zobrazit celý příspěvek
Čína potřebovala "podojit ukrajinskou firmu Motor Sich" o jejich Know-How ohledně výroby motorů. Což se jim asi podařilo. Ukrajinci jsou až po uši ve sr..... a vše prodali za Jidášových 30 stříbrných. I svoji matku :-)))
Kulturně jsou Rusům blízko veškeré pravoslavné národy. Srbové, Řekové, Bulhaři, Bělorusové.
Rusko má stejný seznam "nespolehlivých zemí" odkud nedovezou nic, co je spojené s bezpečnostní a obrannou technikou a technologiemi. To vede k dlouhodobé snaze Ruska se zbavit veškeré závislosti na Ukrajinském výzkumu, vývoji a technologiích. NATO a EU taktéž nechtějí Ukrajinské "produkty" Takže se Ukrajina ocitla v ekonomické pasti ze dvou stran. Jen tak mimochodem, byl jsem na pár dní v Kyjevě. (letenka Pardubice -Borispol 50EUR, takže pro socky, autem za ty peníze to nedáte..) Norma na vytápění bytů v obytných domech je úředně stanovena na úžasných 17C. Byl jsem na jedné návštěvě a bylo to jako v zemljance. Mladí lidé - studenti plno silných řečí, jak "zametou s Rusem" ale vzápětí z nich "vypadne", že hned po studiích na Západ, kde se budou mít lépe. Nechal jsem je snít.... realita je jinde. Až mimo jiné zjistí, že pro země EU mají jejich diplomy z Kyjevských univerzit cenu papíru, nastane rozčarování. Pokud budou chtít zůstat, tak u lopaty.Skrýt celý příspěvekProč lžeš?
http://www.msmt.cz/vzdelavani/...
Zrovna např. ukrajinský doktoři běžně v ČR pracujou...Proč lžeš?
http://www.msmt.cz/vzdelavani/...
Zrovna např. ukrajinský doktoři běžně v ČR pracujou..."Ukrajinci jsou až po uši ve sr....." Samozrejme, ufinancovať obranu pred permanentným konfliktom na svojich východných hraniciach niečo stojí.... A pokiaľ sa dostatočne ...Zobrazit celý příspěvek
"Ukrajinci jsou až po uši ve sr....."
Samozrejme, ufinancovať obranu pred permanentným konfliktom na svojich východných hraniciach niečo stojí....
A pokiaľ sa dostatočne postavia skorumpovaným politikom, bude to ďalšie plus pre nich.Skrýt celý příspěvekBlbé kecy. Znám spoustu Ukrajinců (ale třeba i Rusů), co u nás dělají v IT a vydělávají stejně jako Češi/Slováci. Kromě toho se podívej na růst DPH na Ukrajině od roku 2014. Rusko ...Zobrazit celý příspěvek
Blbé kecy. Znám spoustu Ukrajinců (ale třeba i Rusů), co u nás dělají v IT a vydělávají stejně jako Češi/Slováci.
Kromě toho se podívej na růst DPH na Ukrajině od roku 2014. Rusko může jen závidět....Skrýt celý příspěvek
"V každém případě VKS převezme letos druhý vyrobený Su-57 (modrá 02)" V každém případě ne. Jen pokud zase nespadne... Problémem začíná být, že ruská letadla přestávají mít ...Zobrazit celý příspěvek
"V každém případě VKS převezme letos druhý vyrobený Su-57 (modrá 02)"
V každém případě ne. Jen pokud zase nespadne...
Problémem začíná být, že ruská letadla přestávají mít úspěch v zahraničí. Hlavní trhák Su-30 už zastaral a Su-34, Su-35, Su-57 nebo Mig-35 se neprosadily.
Nejvíc je to vidět u Su-35. Původně to byl čistě exportní projekt. Pak jej objednávkami zachraňovaly VVS, protože exportní zakázky se jaksi nedostavily. Ale teď výroba pro Rusko končí a je otázka, co bude dál.
A vývoj a následné malosériová výroba pouze pro VVS pak ta letadla strašně prodraží.Skrýt celý příspěvekSu-35S nebyl původně žádný exportní projekt, je to projekt pro ruské letectvo od samého začátku a nebyl ani určen na export v počátku, celý projekt byl a je koncipován na ...Zobrazit celý příspěvek
Su-35S nebyl původně žádný exportní projekt, je to projekt pro ruské letectvo od samého začátku a nebyl ani určen na export v počátku, celý projekt byl a je koncipován na překlenutí období do zavedení Su-57 v dostatečném počtu. 24ks Su-35SE koupila Čína pro reverzní inženýrství a 14 kusů si nedávno objednalo Alžírsko.Skrýt celý příspěvek
Stručná citace ze staršího článku tady na AN. Nejde jen o tento zdroj, že byl Su-35 exportní projekt se dočteš v každé publikaci o něm: "V důsledku zaostávání KnAAPO se v roce ...Zobrazit celý příspěvek
Stručná citace ze staršího článku tady na AN. Nejde jen o tento zdroj, že byl Su-35 exportní projekt se dočteš v každé publikaci o něm:
"V důsledku zaostávání KnAAPO se v roce 2003 objevil projekt stíhačky se staronovým názvem Su-35 .... Protože Su-35 byla určena pro vývoz, vývoj stíhačky plně financovala firma Suchoj. První Su-35 vzlétl 19. února 2008.
Pro Su-35 se však nedařilo najít zákazníky (rozhovory s Čínou se vlekly) a proto ruská vláda přišla se záchranou – během moskevské výstavy MAKS-2009 objednala 48 letadel pro ruské letectvo."
Ano, Čína koupila 24 ks. Suchoj jí chtěl vnutit aspoň 48 ks, ale neuspěl. Indonésie objednala myslím 11 ks, ale šlo to do ztracena. Alžírská "objednávka" Su-34, Su-35 a Su-57 prolétla tiskem den po pádu prvního sériového kusu Su-57. Následně byla zpochybněna a od té doby je ticho po pěšině.Skrýt celý příspěvekSu-35S (alias verze BM a SE) nebyly projektované nikdy primárně pro export. On je v tom značení trochu zmatek, první prototyp Su-35 (T-10M alias Su-27M) vzlétl už v r. 1988, ale ...Zobrazit celý příspěvek
Su-35S (alias verze BM a SE) nebyly projektované nikdy primárně pro export. On je v tom značení trochu zmatek, první prototyp Su-35 (T-10M alias Su-27M) vzlétl už v r. 1988, ale ten nemá se současným Su-35S nic společného, kromě čísla, šlo tenkrát o reakci na F-15E.
Vývoj současného Su-35S (BM - začal v r. 2005, 18. srpna 2009 objednalo VVS 48 ks) byl určen primárně jen pro VVS, Su-35 je značení použité pro exportní verzi do Číny a následuje až Su-35S/BM a ne obráceně (vývoj a výroba této "čínské" verze Su-35 začala až r. 2015), a pro další současné (nečínské) exporty se používá označení Su-35SE.
Zdroje jsou zde.
Su-35S/BM https://ruslet.webnode.cz/tech...
Su-35 "mod 1988" https://ruslet.webnode.cz/tech... Skrýt celý příspěvekRusové v tom značení mají bordel, ale na tom Rusletu není zdaleka všechno. Historie 35S totiž začala docela dříve, než v roce 2005 - jak je vidět z toho, že v roce 2007 měli ...Zobrazit celý příspěvek
Rusové v tom značení mají bordel, ale na tom Rusletu není zdaleka všechno.
Historie 35S totiž začala docela dříve, než v roce 2005 - jak je vidět z toho, že v roce 2007 měli postavené hotové letadlo, ač to byla zcela nová konstrukce trupu zahrnující použití nových materiálů.
Z toho je naprosto jasné, že Su-35S byl interně vyvýjen daleko dříve, než od roku 2005, kdy si teprv vývoj objednala Ruská armáda - a teda Suchoj Rusku prodal konstrukci, vyvíjenou pro jiné účely. A jaké jiné účely by to byly, než export?Skrýt celý příspěvekSamozřejmě, že byly projektovány pro export. Všechny články z té doby (2005 - 2010) o Su-35 píší jako o stíhačce na vývoz. Pro VSS se totiž počítalo se sériovou výrobou Su-57 ...Zobrazit celý příspěvek
Samozřejmě, že byly projektovány pro export. Všechny články z té doby (2005 - 2010) o Su-35 píší jako o stíhačce na vývoz. Pro VSS se totiž počítalo se sériovou výrobou Su-57 (T-50) od roku 2015. Podle původních plánů nebylo třeba žádné období do příchodu Su-57 překlenovat. A VSS mělo přebírat Su-57 hned po Su-30.
Dnešní ruské zdroje už to nerady přiznávají. Tvůj odkaz vypadá, že jde o hodnocení ex-post. Tak aby se zdálo, že vše šlo podle plánu. 2012 - 2020 výroba Su-35S, od 2020 nový Su-57. Ve skutečnosti to bylo jinak.Skrýt celý příspěvek
nevím v čem je problém za 10 let dodáno víc jak 500 nových letadel a X modernizovaných letadel. který stát kromě USA to dokáže ?
tak v čem je problémnevím v čem je problém za 10 let dodáno víc jak 500 nových letadel a X modernizovaných letadel. který stát kromě USA to dokáže ?
tak v čem je problémAno, pětset kousků je na takový stát jako je Rusko solidní cifra, ale problém vidím hlavně u Mikoyana. Docela krize, těch pár ajroplánú...
Ano, pětset kousků je na takový stát jako je Rusko solidní cifra, ale problém vidím hlavně u Mikoyana. Docela krize, těch pár ajroplánú...
Problém není v počtu, ale bude spíše v tom, že už mají 20 let skluz, pokud přijde řeč na letouny 5. generace. Vím, snaží se sebevíc zpívat písničku o tom, že nemá cenu takový ...Zobrazit celý příspěvek
Problém není v počtu, ale bude spíše v tom, že už mají 20 let skluz, pokud přijde řeč na letouny 5. generace. Vím, snaží se sebevíc zpívat písničku o tom, že nemá cenu takový letoun vyvíjet a že skočí přímo na šestku, ale...Skrýt celý příspěvek
No, až také dobré čísla to zase nie sú. Vzdušné sily RF majú cca 3500 strojov. Pri životnosti cca 30-35 rokov by mali každý rok obmeniť 100-120 strojov. Alebo počítam zle? ...Zobrazit celý příspěvek
No, až také dobré čísla to zase nie sú. Vzdušné sily RF majú cca 3500 strojov. Pri životnosti cca 30-35 rokov by mali každý rok obmeniť 100-120 strojov. Alebo počítam zle?
Mimochodom, je neskutočné ako Rusi dokážu toľké roky recyklovať ten Flanker... 27, 33, 34, 35, 37, 47. A nedal by som veľa za to, že 57 je tiež len derivát aj keď hĺbkovo prekopanýSkrýt celý příspěveknemyslím si, že Rusko bude chtít nahrazovat staré :nové v poměru 1:1. To nedělá žádná armáda. Se podívejte na Západní obměnu letadel. Ten poměr zůstává 1:1 u transportích ale neu ...Zobrazit celý příspěvek
nemyslím si, že Rusko bude chtít nahrazovat staré :nové v poměru 1:1. To nedělá žádná armáda. Se podívejte na Západní obměnu letadel. Ten poměr zůstává 1:1 u transportích ale neu stíhacích/stíhacích-víceúčelových.Skrýt celý příspěvek
... Mimochodom, je neskutočné ako Rusi dokážu toľké roky recyklovať ten Flanker... 27, 33, 34, 35, 37, 47 ... Mimochodom, je neskutočné ako Amici dokážu toľké roky recyklovať ten ...Zobrazit celý příspěvek
... Mimochodom, je neskutočné ako Rusi dokážu toľké roky recyklovať ten Flanker... 27, 33, 34, 35, 37, 47 ...
Mimochodom, je neskutočné ako Amici dokážu toľké roky recyklovať ten F-15, F-16 prípadne aj F-18Skrýt celý příspěvekNa té recyklaci bych nic špatného neviděl... F-16 je starší konstrukce, než Su-27, přitom F-16V je dnes dá se říct nový, moderní a ověřený letoun, to samé se dá říct o F15X, ...Zobrazit celý příspěvek
Na té recyklaci bych nic špatného neviděl... F-16 je starší konstrukce, než Su-27, přitom F-16V je dnes dá se říct nový, moderní a ověřený letoun, to samé se dá říct o F15X, Hornetech, ale i o Chinookach atd... proč by to nemohli dělat i ostatní?, kteří mají mnohem menší výrobní schopnosti v letectví? Jsou to všechno "dobré nosiče" zbraňových systému.Skrýt celý příspěvek
casto sa tu pise, ze Rusko ma ekonomiku na urovni max. tak Talianska, alebo este horsie, tak sa staci pozriet kolko za poslednu dekadu vyrobilo Taliansko vlastnych lietadiel v ...Zobrazit celý příspěvek
casto sa tu pise, ze Rusko ma ekonomiku na urovni max. tak Talianska, alebo este horsie, tak sa staci pozriet kolko za poslednu dekadu vyrobilo Taliansko vlastnych lietadiel v podobnych kategoriach. Ovela silnejsie ekonomiky (lebo vsak vestko je len o ekonomike :-)) ako Francuzsko, Nemecko, alebo dokonca mocnost Velka Britania museli urcite vyrobit ovela viac vlastnych lietadiel + modernizovat existujuce. Je to kriza a Rusko je totalne zaostale, lebo v porovnani s nim ine, naozaj silne mocnosti vyrabaju neporovnatelne viac.. To sa tyka rovnako aj armady s obrnenymi vozidlami, MBT, BVP,.. A najhorsiu krizu vidiet na raketach. Vyspele ekonomiky ako Britania, Nemecko, Francuzsko vyrabaju raketovu bojovu techniku s ovela vyssimi prevadzkovymi vykonmi a v ovela vyssich poctoch. Hlavne v oblasti inovacie vrcholnych technologiach ako hypersonicke klzaky, scramjet hypersonicke protilodne a protizemne strely su nedostizne daleko pred Ruskom. O USA ani nehovoriac...Ti maju nasadene hypersonicke strely viacerych typov v armade uz dnes a Rusko nedavno vyhlasilo vyberove konanie na tim ludi, ktory by sa mal ich vyvojom este len zacat zaoberat, takze kym nieco zmontuju, budu zaostavat minimalne 10, realne aj 20 rokov. Tak im treba, zemljankarom.Skrýt celý příspěvek
Problem je ze Ruský prumysl produkuje pouze a jen ty zbrane. Tedy pokud se bavime o vyrobcich aspon na nejake urovni. Potom uz jim ale nezbyde na naprosto tragicke zdravotnictví, ...Zobrazit celý příspěvek
Problem je ze Ruský prumysl produkuje pouze a jen ty zbrane. Tedy pokud se bavime o vyrobcich aspon na nejake urovni. Potom uz jim ale nezbyde na naprosto tragicke zdravotnictví, skolství, socialni program v Rusku je k smichu a duchody jsou na hranici bidy. To se to pak investuje.
Tebou jmenovane staty si tohle chovani dovolit nemuzou, protoze kdyby se zivotni uroven jejich obyvatelk jen priblizila te realne v Rusku okamzite vyjdou do ulic.
Jo a ano, v Rusku jsem byl a vse vyse uvedene zazil a videl na vlastni oci.Skrýt celý příspěvektriplane Největší problém Ruska je centrálně řízené hospodářství a pak ta neuvěřitelná korupce. Pokud vím, tak snad neexistuje druhý takový stát který by měl tolik dolarových ...Zobrazit celý příspěvek
triplane
Největší problém Ruska je centrálně řízené hospodářství a pak ta neuvěřitelná korupce.
Pokud vím, tak snad neexistuje druhý takový stát který by měl tolik dolarových milionářů a miliardářů na počet obyvatel a poměru k HDP.
Oni ten stát vysávají neskutečným způsobem a peníze pak vyvážejí ven.Skrýt celý příspěvek
Jestli to nebude tím, že ty ostatní státy nemají potřebu hrát si na světovou velmoc a podnikat vojenská dobrodružství v zahraničí (Gruzie, Ukrajina, Sýrie). A místo do zbrojení a ...Zobrazit celý příspěvek
Jestli to nebude tím, že ty ostatní státy nemají potřebu hrát si na světovou velmoc a podnikat vojenská dobrodružství v zahraničí (Gruzie, Ukrajina, Sýrie). A místo do zbrojení a do armády investují do zvyšování životní úrovně. Ne náhodou ji má Rusko ze všech uvedených zemí nejnižší (a zároveň největší armádu).Skrýt celý příspěvek
presne, hlavne spojene staty americke su priklad za vsetko + potom ostatne "svetove mocnosti", ktore si od nich poziciavaju zbrane, ked im ich vlastne po kratkom case dojdu a potom ...Zobrazit celý příspěvek
presne, hlavne spojene staty americke su priklad za vsetko + potom ostatne "svetove mocnosti", ktore si od nich poziciavaju zbrane, ked im ich vlastne po kratkom case dojdu a potom sa dalej hraju na mocnosti (..Velka Britania a spol.)
Europske mocnosti su mocnosti len pokial maju za zadkom americke zbrane a obcas sa im dovoli ich odpalovat, lebo zazit je ine ako o tom len pocut.. Nemaju ziadnu suverennu moc, su len vazalske staty podriadene jednej mocnosti, ale ked sa nieco deje tvaria sa ako najvacsie mocnosti a chcu aby sa s nimi rokovalo. Keby niet usa s celym jeho systemom moci na uzemiach historickych kolonii, Europa by nemala pri takom pristupe ziadnu moc, alebo by musela na svoju obranu davat nasobne sumy penazi a o to menej by zostavalo na komfort obcianskej vybavenosti.Skrýt celý příspěvek
Myslím si, že každý by raději bydlel v té Itálii než v Rusku...
Myslím si, že každý by raději bydlel v té Itálii než v Rusku...
Jasne, a kazdy by radsej byval na Seychelach, alebo na Havaji, ako v Taliansku. Ta klima a pohoda, to sa neda porovnat...
Jasne, a kazdy by radsej byval na Seychelach, alebo na Havaji, ako v Taliansku. Ta klima a pohoda, to sa neda porovnat...
Ono je to o tých prioritách. Rusko dáva na armádu 5-6 % svojho HDP, európske krajiny 1-2. Keby Nemecko dávalo na armádu taký podiel svojho HDP ako Rusko, tak Bundeswehr operuje s ...Zobrazit celý příspěvek
Ono je to o tých prioritách. Rusko dáva na armádu 5-6 % svojho HDP, európske krajiny 1-2. Keby Nemecko dávalo na armádu taký podiel svojho HDP ako Rusko, tak Bundeswehr operuje s rozpočtom 200 mld Eur. Za to by sa už dala postaviť slušná armáda ktorá by ďaleko prevyšovala tú Ruskú. Ale oni nechcú...
Rusko chce lebo okrem armády nemá žiadne iné znaky svetovej veľmoci.
Pred rokom 1989 sme my ako Československo dávali na obranu tiež okolo 6% HDP. Dnes by to predstavovalo tak 5-6 miliárd ročne. Za to by tiež bola slušná armáda. Tak stotisíc chlapov v plnej paľbe, stovky stíhačiek a tisíce kusov obrnenej techniky. Len či by ľudia boli ochotní to platiť.
Ako sa hovorí: ,,Za peníze i v Praze dum" Teraz sme tak nevyspelí ale stačí presvedčiť tak 2 milióny voličov, že investovať do armády 5-6% HDP sa oplatí a kľudne aj jadrovú bombu ako KĽDR môžeme mať (kapacity na to máme). Stačí už len nosič a Slovensko bude svetová mocnosť. Čo ty na to?Skrýt celý příspěvekNeverim, ze by dokazal Bundeswehr postavit celu jadrovu triadu, bombardovacie letectvo, tisice vlastnych lietadiel a vrtulnikov, najvacsiu obrnenu armadu sveta s mnozstvom roznych ...Zobrazit celý příspěvek
Neverim, ze by dokazal Bundeswehr postavit celu jadrovu triadu, bombardovacie letectvo, tisice vlastnych lietadiel a vrtulnikov, najvacsiu obrnenu armadu sveta s mnozstvom roznych typov vozidiel, cely raketovy priemysel, rozsiahlu radarovu siet, ponorkovu aj hladinovu flotilu aspon podobnu ruskej, a niekolko milionov vojenskeho personalu - a to vsetko za 200 mld. dolarov.
Na pocty a parametre ruskej vyzbroje by sa dostali za 200 mld tak v jednej-dvoch kategoriach, skor v jednej, ak vobec.
Rusi to vsetko davaju za 60 mld.
To nie je az taka zla bilancia pre ruske ozbrojene sily, ked sa pozrieme co za tie peniaze dostanu v porovnani s kymkolvek inym.Skrýt celý příspěvekSi mýliš pojmy a dojmy. Rusko za 60 miliárd nebuduje ozbrojené sily ale len udržiava resp. tlmí pád toho, čo si sprivatizovali po ZSSR ktorý pri budovaní ozbrojených síl padol na ...Zobrazit celý příspěvek
Si mýliš pojmy a dojmy. Rusko za 60 miliárd nebuduje ozbrojené sily ale len udržiava resp. tlmí pád toho, čo si sprivatizovali po ZSSR ktorý pri budovaní ozbrojených síl padol na hubu.Skrýt celý příspěvek
Jako psal Miroslav šeredně se pletete. Ruská federace zdědila po Sovětském svazu velkou schopností a zdrojů, které jste vypsal, ovšem realita je taková, že tyto zbraně beznadějně ...Zobrazit celý příspěvek
Jako psal Miroslav šeredně se pletete. Ruská federace zdědila po Sovětském svazu velkou schopností a zdrojů, které jste vypsal, ovšem realita je taková, že tyto zbraně beznadějně zastarávají a Rusko má problém zavádět nové v dostatečných počtech. Pokud to chceme hodnotit objektivně je třeba nedívat se pouze na počty, ale také na složení. Rusko má největší obrněnou armádu světa ano, ale podívejte se na složení. Páteří jsou t-72 zato t-80, t-90 nebo t-14 tam moc nenajdete. Bmp 2 zatím nejsou ani z části nahrazeny K-25. Btr 80 z nichž jen část je modernizováno jsou jen pomalu nahrazovány bumerangy. Takto by se dalo pokračovat ve všech ohledech. Podívejte se například na výzbroj pěchoty nebo vzhled ruských SF.
Výsledkem tedy je, že za těch 60 miliard toho tolik nedostávají, protože značná část těch financí se vynakládá na udržení tak ohromné síly po SSSR.
Poté jak už tu psali jiní je to otázka ochoty ty peníze na ozbrojené síly vynakládat. Kolik Němců jezdí ruskými auty a kolik Rusů německými. Evropa má svoje produkční kapacity jinde. Ruský export jsou suroviny a zbraně.Skrýt celý příspěvekRusky vyzbrojovaci program, ktory koncil v r. 2017 dosiahol prezbrojenie na nove typy a modernizaciu existujucich na 70 percent. To znamena, ze len zvysnych 30 percent su ...Zobrazit celý příspěvek
Rusky vyzbrojovaci program, ktory koncil v r. 2017 dosiahol prezbrojenie na nove typy a modernizaciu existujucich na 70 percent. To znamena, ze len zvysnych 30 percent su parametrovo starsie typy a nie ako pisete vy.
Z vaseho uhlu pohladu ma americka armada beznadejne stare tanky M1 Abrams, o Bradley ani radsej nehovorme, ten pamata este vietnam. Podobne letectvo takmer vsetko stare typy, az na zopar stovak F35 a F 22 uz tiez nie je ziadny mladik. Pocet novych typov zbrani ma USA oproti RF dokonca o dost nizsi. Takmer vsetko az na par vynimiek su to zbranove systemy vytvorene a vyrabane od 60 70 a 80 rokov 20. storocia. Ci uz su to MBT, BVP, vrtulniky, v raketovej techinke zaostali uplne vsade, drviva vacsina lodstva, ponorkovej flotily.
No a ozbrojene sily, ktore davaju najvacsiu cast svojho rozpoctu na udrzovanie a prevadzku obrovskej masy zakladni a personalu su prave tie americke. NIkto iny nedava ani desatinu z toho. Drviva vacsina americkeho obranneho rozpoctu ide nie na vyvoj novych zbrani, ani na nakup novych zbrani, ale na fungovanie zakladni a prevadzky personalu. Z novych zbrani zaviedli F35, co je skor program nanucovania odbytu svojim vazalom, bojovu hodnotu zatial nepozname a pritom znacne meskanie a vyvojove problemy. DSG 1000 Zumwalt - peniaze hore kominom, bojova hodnota 0, LCS cista blamaz, B1 nemaju ziadnu uplatnitelnu funkciu, LL Ford zatial dost pruser, nez pycha,
Ze RF zdedila zdroje po ZSSR? A co sa malo podla vas stat, aby vam to pripadalo fer? Ruska federacia mala dostat uzemie na antarktide a nech ukazu co dokazu? RF je nastupnicky stat ZSSR, tak neviem co ste cakali. Vam by asi pripadalo fer, aby tie zdroje zdedil niekto iny, mozno zapad, to by asi bolo spravodlive, ako aj sa preriekla blbka Albrightova.. USA kazdy rok tiez zdedia vsetky svoje zdroje a kapacity a iba vdaka tomu mozu prevadzkovat vsetko co dnes maju (logicke, nie?).
Zumwalt stal vyvoj 23 mld. dolarov, 3 kusy stoja dalsich 15 mld. doalrov + dalsie naklady na potrebne upravy a bojova hodnota tych troch lodi je NULA.
Za 40 mld. dolarov kupili rusi ponorky, jadrove rakety radary, fregaty, korvety, riadene strely, lietadla, vrtulniky, utocne pusky, vybavu pre pechotu, specialne jednotky, ... cize 2/3 vsetkeho, co RF za rok nakupuje a pomocou coho su 2 najsilnejsia armada sveta. To je rozdiel v realnej efektivite.Skrýt celý příspěvek"Vam by asi pripadalo fer, aby tie zdroje zdedil niekto iny, mozno zapad, to by asi bolo spravodlive, ako aj sa preriekla blbka Albrightova.. " A to v akom Sputniku písali....? Či ...Zobrazit celý příspěvek
"Vam by asi pripadalo fer, aby tie zdroje zdedil niekto iny, mozno zapad, to by asi bolo spravodlive, ako aj sa preriekla blbka Albrightova.. "
A to v akom Sputniku písali....? Či Zjem aj vleku? Alebo Pohlavných správach?Skrýt celý příspěvekKapitáne... Ruský modernizační program zní skvěle dokud se na ty reálné modernizace nepodíváte. T-72 B3 je fajn ovšem je to laciná záplata po finančně nedostižných t-90. ...Zobrazit celý příspěvek
Kapitáne...
Ruský modernizační program zní skvěle dokud se na ty reálné modernizace nepodíváte. T-72 B3 je fajn ovšem je to laciná záplata po finančně nedostižných t-90. Modernizace výstroje jednotlivce je fajn dokud nezjistíte, že to jsou věci, které se na západě začali tahat 15 let zpátky atd. Parametrově starší typy tedy stále představují páteř ruské armády. Podívejte se co poslali do Sýrie nebo na Ukrajinu (Krym).
USA ovšem provádělo postupné hloubkové komplexní modernizace a už nějakou chvíli pokukují po nových kouscích. Poprosil bych taky statistiku, která uvádí, že RF má víc "nových" zbraní než Američané. Ono když jste na špici tak kousek zaostávání si můžete dovolit.
Ano, protože početně jsou trochu někde jinde, ale hlavně jsou někde jinde ve výstroji a výzbroji tedy logicky potřebují vyšší částky. F35, strykery, nové typy abramsů, vývoj hypersonické munice, nové lodě, program výměny palných zbraní (zatímco Rusko nahodilo na AK raily Amerika přechází na nový typ munice). F35 je samozřejmě jenom blamáž pro "vazaly" jako to nazýváte. U F35 zatím nenasazených v akci je bojová hodnota nula zatímco u LCS a Zumwalt zatím nenasazených v akci je bojová hodnota nula, velmi zajímavé.
Kde píšu něco o tom že to není fér? Vy si zřejmě rád vymýšlíte věci. To co jsem psal byla reakce na váš komentář kde Rusko, které zcela správně a logicky zdědilo kapacity SSSR porovnáváte s Německem, které nemělo moc co dědit....
Jasně bojová hodnota Zumwaltu je nula. Sice jim ještě ani moře nespláchlo ten chlast po křtění lodi, ale všichni už ví, že bojová hodnota je nula, zatímco ruské fregaty za zlomek ceny budou panovat oceánům.
Právě proto je nutno se dívat jak to pak v reálu vypadá, že ano :-). Mimochodem pár Číňanů by s vámi nemuselo souhlasit.Skrýt celý příspěvek
Načítám diskuzi...